Probleme motor? Scoate fum
![]() ![]() ![]() |
Probleme motor? Scoate fum
Aldor |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
Pedala |
![]()
Post
#2
|
![]() pedal2theMetal Group: Members Posts: 78 Joined: 24 June 04 From: Galati ![]() |
Salut. Trebuie sa dai mai multe descrieri ale defectului. Cum porneste acum, cum sta/nu sta la relanti, cum ce comporta cand o accelerezi normal in treapta. In principiu, descrie amanuntit ce nu merge bine. Din faptul ca tu spuneai ca "scoate un pic de fum in esapament si parca nici nu trage asa cum ar trebui" deduc ca s-ar fi deteriorat garnitura de la chiulasa (presupunand ca inainte de nefericitul defect nu ar fi scos fum si motorul ar fi tras bine). Da cat mai multe detalii (inclusiv anul masinii) si sigur o sa gasesti pe cineva care a mai trecut prin asta. PS: ca observatie/atentionare, spuneai "nivelul era foarte jos si i-am bagat un litru de ulei acum 2 zile, ceva romanesc." Ce ulei aveai inainte, ai bagat exact acelasi tip/marca? Uleiurile nu trebuiesc amestecate. |
--------------------
Dacia & Opel
Logan 1.4 Laureate 2005, 1310 CL 1.4
1998
- AstraG 1.6i 3 usi "Fac sport extrem cu Dacia, o calc, imi place senzatia!" - Ombladon. - posesor Dacia 1310 CL
|
|
tabek |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
In orice caz, inainte sa faci sutele de km. trebuie sa schimbi uleiul! Pune un ulei strain, nu romanesc. Vezi aici despre uleiuri: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4857
Iar legat de problemele cu motorul ar trebui intr-adevar sa dai mai multe detalii. Poate trebuie doar reglat aprinderea si/sau curatat carburatorul... This post has been edited by tabek: 21 Jun 2006, 09:22 |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
wolfin |
![]()
Post
#4
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.945 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
sau cand ai pornit-o aveai socul tras si atunci scoate mai mult fum + ai inecat-o(dar asta nu ar explica faptul ca motorul nu a schitat nimic).
uleiul nu se amesteca ![]() ai verificat apa, poate s-a supra incalzit motorul, a fiert-verifica culoarea apei in borcan. |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Aldor @ 21 Jun 2006, 09:25) Un clantz la primele 2 incercari cand ii dau contact si atat, dupa aia nici atat. Becurile din bord erau aprinse si cand ii dadeam contact atunci se stingeau, dar liniste de la motor, nu misca nimic. Am zis ca poate e ceva la baterie asa ca am impins masina cu niste baieti si a pornit. e o problema la partea electrica, verifica sa n-ai un scurt ceva, sau un fir intrerupt/contact slab la electromotor..bobina de inductie..etc etc., curata si bornele bateriei .. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
Aldor |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
E o Nova GT din 98.
Acum am iesit 5 minute (sunt la servici) sa mai fac un "test" - am mers numai cativa metri cu ea ca nu am mai mult timp si nici loc pe aici - si acum mi se pare ca si-a revenit, nu mai face nici rateuri si merge "rotund". Singura problema ar fi ca relantiul e prea jos, pe la 500 ture, azi dimin. era OK la 700-800ture si de atunci nu am mai umblat la ea. Acum nici fum nu mai vad sa iasa. Nu am idee ce ulei era inainte, ca fostul proprietar nu a stiut sa-mi zica, si masina e la mine de numai vreo saptamana. Am bagat ceva ulei romanesc, nici nu mai stiu de care, cu gandul ca e bun si ala pentru completare pentru astea cateva zile pana o duc sa-i schimbe uleiul. Daca ma gandesc bine, poate ca problema a fost doar ca am inecat eu motorul ca il mai chinuiesc din cand in cand ca nu am reusit sa ma obisnuiesc cu nova inca, am condus ceva total diferit inainte. Acum ma gandesc, ca poate ar fi bine s-o duc cat mai repede sa-i faca schimbul de ulei, poate chiar azi daca reusesc sa scap ceva mai repede de la serv. Acum ca nu stiu ce ulei era inainte ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Aldor |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE Acum ca nu stiu ce ulei era inainte blink.gif la schimb pot sa-i bag orice? Adica 15W40 sau 20W50... ceva firma mai cunoscuta, romaneasca sigur nu mai bag. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
wolfin |
![]()
Post
#8
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.945 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
vrei sa menajezi motorul il schimbi la 4-5 mii(cum fac eu) cu ulei/filtru romanesc+aditiv caspian. daca tot ai luat masina si nu stii istoria, mecanica ei sa verifici, eventual sa schimbi si uleiul din cutie, antigel, curea(cea veche pastreaz-o pt. rezerva) verifica licidul de frana, placutele, bujii, platina(eventual schimbate ultim. 3).of munca multa, dar mai bine acum decat mai tarziu.
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Aldor |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Din pacate nu ma prea pricep, asha ca .... mai bine servis .... alti bani cheltuiti.. ata ete.
Franele le-am verificat deja, (placutele sunt ok, lichidul la fel), atat am avut timp sa fac pana acum. Mi-ar trebui sa-mi iau o zi libera de la serv. sa pot s-o duc la servis sa-i faca restul si sa stau langa ea sa vad ce ii face ca nu am incredere in ajtia. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
wolfin |
![]()
Post
#10
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.945 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
eu zic sa folosesti ulei 20w50.este mai gros si se intelege mai bine cu motoarele mai vechi. da un search sau de descurci tu. s-a discutat mult pe forum cu privire la ulei, care este cel mai bun pt daciile noastre.
ai carburator dublu? This post has been edited by wolfin: 21 Jun 2006, 10:02 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(wolfin @ 21 Jun 2006, 10:49) Daca faci tu o prostie, te rog sa nu mai recomanzi si la altii, ca o sa sughiti de la urarile de bine mai tarziu ! Nu e de ajuns cat de prost e uleiul romanesc, il mai botezi si cu posirca aia de aditiv, si numa bine iti faci varza motorul. Un ulei bun, strain e tot ce e nevoie. Asadar, Aldor, daca vrei sa-sti faci motorul din 50 in 50 de mii de km ca tot romanu posesor de Dacie, baga ce ti-a recomandat Wolfin. Daca preferi totusi sa te tina minim 150 000 km, baga semisintetic strain. This post has been edited by argon: 21 Jun 2006, 10:08 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
wolfin |
![]()
Post
#12
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.945 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
150.000 km
![]() off topic da de acord sa bagi ulei stain care este simtitor mai scump, uleiul este viata motorului, dar eu nu imi permit sa schimb uleiul la 5 mii km(pierde din propietati)+motorul este cat de cat uzat si il arde, "pierde" mult mai repede decat cel 20w50. cand o sa imi iau masina noua, o sa schimb 5-7mii km uleiul cu semi sintetic sau chiar sintetic(ulei adus de afara nu adus in butoaie de 200 litrii si imbuteliat la noi(prietenii situ de ce)) This post has been edited by wolfin: 21 Jun 2006, 10:22 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
![]() Practic in 10 ani nu s-a umblat in motor, e sigilat. Daca continuam discutia este topic de uleiuri, sa nu-i stricam topicul omului. This post has been edited by argon: 21 Jun 2006, 10:19 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Aldor |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Dap, e dublu carb.
Acum am citit si topicul despre uleiurile de motor, vad ca toata lumea zice sa nu bag romaneasca... deci nu bag. O sa ma coste mai mult asa, dar sigur merita. Masina e deja in 100.000km. Acum am vb la servis si numai maine pot sa ma duc la schimb de ulei, sper sa mai reziste pana atunci ![]() Chiar ieri am vazut la supermarket ceva uleiuri straine la 4L la 40RON-50RON. Ajunge un bidon de 4L? Cam cat e un filtru de ulei acum? Ca presupun ca neaparat tre' sa-l schimb si pe ala, desi asta care e in masina pare destul de nou. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In astia 100 000 s-a umblat la motor? poate e schimbat setu la 90 000 si motoru e ca nou.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
wolfin |
![]()
Post
#16
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.945 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Aldor |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE In astia 100 000 s-a umblat la motor? poate e schimbat setu la 90 000 si motoru e ca nou. As vrea si eu sa stiu asta. Vechiul proprietar a vandut masina prin intermediul a ceva cunostinta de al lui, nici la radiere nu a venit omu', ca a venit altcineva cu imputernicire si alte alea-alea, deci eu nu l-am vazut niciodata, nu am vorbit cu el. Comparativ ca e in 100.000km, cand te uiti sub capota toate arata tare bine ![]() Acum am tras iar o fuga pe afara, am pornit-o si totul pare ok, motorul merge bine, nici fum nu mai iasa. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Aldor |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Mda, deci pana la urma tot nu merge bine, am facut un drum de vreo 3 km si mergea ca o baba.
Intr' a intaia trebuie sa-i dau pedala aproape pana la max sa mishte si nu sare deloc, abia se taraste, apoi cand prind un pic de "viteza" si bag a 2a daca apas bine acceleratia merge dar nu are putere, mai ales pe deal in sus. Suna de parca nu ar merge toti cilindrii. Fum nu vad sa scoata. Nu pot s-o duc decat maine la mecanic si ma roade problema asta ca nu stiu ce sa fac. Unde sa ma uit? Pot sa fac eu ceva? |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
driverx |
![]()
Post
#19
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(argon @ 21 Jun 2006, 11:14) ![]() Practic in 10 ani nu s-a umblat in motor, e sigilat. Daca continuam discutia este topic de uleiuri, sa nu-i stricam topicul omului. Hai nu iti mai ridica atata in slavi masina aia. Eu cred ca tu bagi aici jumatati de adevaruri...CATE dacii sunt etanse atata timp, cate dacii nu papa ulei deloc chiar daca e in perfecta stare in conditiile in care motorul de la masa natura e gandit sa pape putin ulei...ca nu e ca motoarele astea noi care cica chiar nu papa. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Aldor |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Poate sa fie din cauza ca am bagat ceva ulei slab si ieftin romanesc? Nivelul era jos de tot cand am turnat un litru, tija nici nu atingea nivelul.
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
cnn |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
|
--------------------
--
--
--
|
|
cnn |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
|
--------------------
--
--
--
|
|
Aldor |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(ct03nut @ 21 Jun 2006, 10:33) e o problema la partea electrica, verifica sa n-ai un scurt ceva, sau un fir intrerupt/contact slab la electromotor..bobina de inductie..etc etc., curata si bornele bateriei .. Dupa ce au impins-o baietii a mers o vreme, de atunci am mi pornit-o oprit-o de cateva ori, acum iar nici n-o misca... ma apuc atunci sa caut pe unde o fi scurt/contact slab... Cred ca m-ar ajyta un manual de Nova ca nu pot sa zic, ca-s meserias ![]() This post has been edited by Aldor: 21 Jun 2006, 16:42 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Aldor |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
cnn |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
In cateva zile va demara programul de innoire a parcului auto..............
|
--------------------
--
--
--
|
|
Aldor |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
cnn |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
Din alt subiect:
QUOTE(Aldor @ 21 Jun 2006, 16:56) Thanks, Acum m-am invatat deja cu vitezele si merge acceptabil ![]() Mecanicul la care am fost mi zis ca e foarte bine asa cutia, nu se poate face nimic cu ea, asa sunt Novele... Cred ca va trebui sa caut alt mecanic ![]() Vezi: "TIMPUL LE REZOLVA PE TOATE!". Ai rabdare ca te inveti si cu celelalte. |
--------------------
--
--
--
|
|
Aldor |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Problema la motor am rezolvt-o.
A fost pana la urma ceva simplu de tot, dar cine e incepator... Nu mergeau 2 cilindri din cauza bujiilor varza... pe care le-am schimbat si acu merge perfect. Mai e problema la electricitate care am rezolvat-o temporar. Am apasat de cateva ori bendixul sau cum ii zice la chestia aia de la electromotor si a pornit dupa aceea. Maine cand o duc sa-i schimb uleiul o sa vedem ce putem face si cu partea asta. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(driverx @ 21 Jun 2006, 16:42) Hai nu iti mai ridica atata in slavi masina aia. Eu cred ca tu bagi aici jumatati de adevaruri...CATE dacii sunt etanse atata timp, cate dacii nu papa ulei deloc chiar daca e in perfecta stare in conditiile in care motorul de la masa natura e gandit sa pape putin ulei...ca nu e ca motoarele astea noi care cica chiar nu papa. M-ai si gasit ce sa ridic in slavi..zici ca e Touareg ![]() @ Aldor, vezi ca ti-a bagat benzina in ulei, daca ai mers asa...ar fi bine sa-l schimbi, si sa pui bujii de calitate pe viitor. This post has been edited by argon: 21 Jun 2006, 20:05 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
wolfin |
![]()
Post
#30
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.945 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
sunt mai multe consumabile pe care trebuie sa le schimbi. le-am enumerat mai sus.-stiu ca ti-am spus si de bujii(este o lege "elementara" cand cumperi o masina fara sa ii stii istoricul sa schimbi...............)
argon adica in 8 mii de km papa decat 300g ![]() ![]() ![]() This post has been edited by wolfin: 21 Jun 2006, 20:37 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th July 2025 - 23:59 |