DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 108 109 110 111 112 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

Merced
post 27 Sep 2009, 14:42
Post #3271


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Pai daca ai pus ulei de cutie d-ala ordinar in motor mare minune daca mai apuci sa mai faci schimbu'.
Macar aveai presiune maxima constant nu? radmasa.gif
In alta ordine de idei, unii fac schimbul de ulei si unii nu. Tine probabil de educatia in ceea ce priveste masinile. Eu asa am vazut din copilarie ca se face, asa fac de cand intretin rabla. Daca as face doua poze si ai vedea-o cum arata ai zice ca-i o masina abandonata in parcare radmasa.gif , dar are in motor Castrol Magnatec 15W40 si filtru Mann pe care intentionez sa le schimb la timp. Ca asa se schimba, indiferent de faptu' ca o sa ajunga mai devreme sau mai tarziu la fier sau la programul Rabla.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliu m.
post 27 Sep 2009, 16:11
Post #3272


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 12 August 09





QUOTE
Pai daca ai pus ulei de cutie d-ala ordinar in motor mare minune daca mai apuci sa mai faci schimbu'.

+1


--------------------
citroen,daewoo C5 2,0 HDI , TICO SX 2001,2000 - cam murdar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 27 Sep 2009, 18:12
Post #3273


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(Merced @ 27 Sep 2009, 14:42)

Macar aveai presiune maxima constant nu?  radmasa.gif

*



Ca-n fiecare zi a saptamanii.....maxim la rece...la cald usor dependenta de turatie...constant la relanti...cam asta ar fi schema..daca e ceva gresit....spune-mi...


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Sep 2009, 19:00
Post #3274


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Valvolina e de 2 ori mai groasa decat uleiul cu care a fost gandit motorul sa mearga, o sa-ti barberesti pinionul de la pompa de ulei curand.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Filip
post 27 Sep 2009, 19:46
Post #3275


Forumist


Group: Members
Posts: 3.010
Joined: 23 July 09




QUOTE(vizitatorul @ 27 Sep 2009, 13:28)
din ciclul....
mi-am adus aminte de joja....dimineata...era uscata toata...so....am apelat la un bidon de transmisie....masura de ,hai sa spunem "compromis"...
si cum orice improvizatie este un definitivat,astept frigul de dimineata sa vad cum se cprta ...
da' pana atunci ,am sa va rog sa ma 'cvigeti' sau "speriati" sa fac un schimb "civilizat" de ulei...
bfta
*


Si mai au unii tupeul sa spuna ca daciile berline sunt niste rable... pai daca le tratati ca pe niste carute!!!
On topic: eu am facut schimbul cu ulei Aral Basic Elastic SAE 20W-50, si cu un filtru de ulei MANN.
EDIT: Motorul meu e cam obosit. In primavara ii fac setul. blush.gif

This post has been edited by Filip: 27 Sep 2009, 19:48


--------------------
Renault Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v 1998 ,1999, 2006
Fara Dacie viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 27 Sep 2009, 20:36
Post #3276


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(Filip @ 27 Sep 2009, 19:46)

On topic: eu am facut schimbul cu ulei Aral Basic Elastic SAE 20W-50, si cu un filtru de ulei MANN.

*


dupa cum am mai spus....etichete etichete....
p'd'alata parte,daca tot s-apropie iarna ,puteai sa iei un 10w..parerea mea...
revenind la etichete...ultimul meu schimb a constat in "cel mai ieftin,cel mai prost"....rampa s-a pastrat curata...presiune aveam chiar si cu joja uscata...blablabla...
prefer cel mai ieftin ulei de rafinarie SIGUR ROMANESC NEADITIVAT...
bafta...
fiecare cu pasaricile lui...


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 27 Sep 2009, 20:42
Post #3277


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Vezi ca zice ca are setu motor praf, d-aia a bagat uleiul ala. Ne bucuram ca sprijini economia romaneasca prin cumpararea de ulei autohton RO_flag.gif.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliu m.
post 28 Sep 2009, 01:49
Post #3278


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 12 August 09




QUOTE
prefer cel mai ieftin ulei de rafinarie SIGUR ROMANESC NEADITIVAT...


Tot ce se poate.De gustibus...Numai ca, ghinion,nici cel "mai romanesc" ulei nu mai este "NEADITIVAT".
Asta e...
O veste proasta nu vine niciodata singura... smile.gif

Bafta!


--------------------
citroen,daewoo C5 2,0 HDI , TICO SX 2001,2000 - cam murdar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 28 Sep 2009, 19:21
Post #3279


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




Gata, azi am reusit in sfarsit sa schimb uleiul, ce nu prea am inteles eu, ce inseamna aceste specificatii API SL/CF ? din ce am vazut se spune ca cel mai bun ar fi SJ, acum nu stiu daca asta e mai prost care l-am luat.
Mai exact asta este uleiul cu specificatiile lui http://www.shopmania.ro/magazin~online-acc...~p-5293510.html
doar ca eu l-am gasit la un magazin mai ieftin cu 88 lei, cel pe care l-am schimbat era tot Havoline texaco dar 20W50 mineral, era foarte negru la culoare cand l-am scos.
Sunt curios acum cu asta semisintetic ce comportament va avea motorul, sper sa nu mai imi scoata fum alb dimineata la pornire cum facea cu cel vechi.

This post has been edited by Danos: 28 Sep 2009, 19:24


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 28 Sep 2009, 19:32
Post #3280


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Pare un ulei destul de bun , sper ca ai schimbat si filtrul .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 28 Sep 2009, 19:33
Post #3281


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




100% nu e de la ulei fumul acela alb, cauta pe sectiunea probleme tehnice ca gasesti raspunsuri cu gramada.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 28 Sep 2009, 19:35
Post #3282


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




Da, normal ca am schimbat si filtru, cu toate ca nu am gasit unul mann, am pus romcarbon, sper sa fie bun, de fapt tot dinasta am avut si inainte.
Deci fumul acela il scoate numai cand e rece afara si pana se incalzeste motorul, apoi nu mai scoate.

This post has been edited by Danos: 28 Sep 2009, 19:38


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 28 Sep 2009, 20:48
Post #3283


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Intra ulei pe la supape, mare smecherie. Iese si la mine la unele porniri o pala de fum, o turez un pic si aia e.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliu m.
post 29 Sep 2009, 03:30
Post #3284


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 12 August 09




QUOTE
din ce am vazut se spune ca cel mai bun ar fi SJ,


Da?!?! laugh.gif Si postul celalalt , unde se semnaleaza acea eroare, nu l-ai gasit? smile.gif


--------------------
citroen,daewoo C5 2,0 HDI , TICO SX 2001,2000 - cam murdar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 29 Sep 2009, 05:54
Post #3285


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




care post? care eroare?
QUOTE
SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SC - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1967.
SD - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1971.
SE - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1979.
SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pâna în anul 1989. În comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna în anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata în comparatie cu SF.
SH - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1996 inclusiv. Valabil începând cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care în comparatie cu SG asigura în mod mai sever proprietatile uleiului.
SJ - Pentru toate motoarele folosite în prezent. A fost introdusa în clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decât SH în ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi înalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
SL -  A fost introdusa începând cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
SM - Cea mai înalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa începând cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse în prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",


ca o regula generala, cu cat e mai mare a doua litera, aia de dupa s, e mai bine.

si nu cred ca e musai sa pui ulei 0 sau 10 in dacie. din cate imi amintesc, un profesor explica o data ca un ulei mai subtire poate reduce durata de viata la un motor care nu a fost proiectat pentru el. si nu cred ca motorul de dacie a fost gandit pentru 10w.

interesant de lecturat: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Sep 2009, 09:05
Post #3286


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.394
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




La fel si un ulei mai gros. Decat fictiunea aia de mai sus, un site muult mai bine documentat e asta http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx#manufacturer


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 29 Sep 2009, 09:38
Post #3287


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




ok. fain site-ul.
ma uitam si acolo, concluzia e ca sa nu folosesti un ulei mai gros sau mai subtire decat cel recomandat, in amandoua cazurile se grabeste uzura.
in plus, acel 40 la vascozitate se obtine cu uleiul care are aproape 100 de grade. deci daca mergi fara termostat, cu motorul la 60-70 de grade, iarasi uleiul nu o sa aiba vascozitatea normala, deci iar uzura.
oricum nu cred ca exista cel mai bun ulei... daciile astea prea sunt unice, fiecare in felul ei...


This post has been edited by slaiciprian: 29 Sep 2009, 09:39

Attached thumbnail(s)
ScreenHunter_03_Sep._29_12.06.jpg ( Size: 204.15k ) Number of downloads: 396


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Sep 2009, 10:34
Post #3288


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




special pentru ydaniel, desi i-au mai zis si altii dar tot il venereaza.. http://www.opieoils.co.uk/pdfs/10w-60.doc


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Sep 2009, 11:10
Post #3289


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.394
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




LAsa, ca ala e bun la ARO-ul lui.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 29 Sep 2009, 16:48
Post #3290


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




Bun, m-am lamurit acum si cu acele specificatii, multumesc celor care au postat acele informatii si site-uri, deci e bun acest ulei, acum nu stiu daca nu era mai bun un 15W40, vad ca 10w40 e bun doar pana la 25 de grade temperatura, iar la noi vara trece bine de 30 de grade.
Am o intrebare, e normal ca uleiul uzat care l-am dat jos din motor sa miroasa a benzina ?
M-am murdarit pe maini cand l-am schimbat si mi-a mirosit mana a benzina si el miroase, parca ar avea benzina in el.
Nu stiu daca e normal, poate de asta scoate si acel fum alb, dimineata la rece nedumerire.gif


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Sep 2009, 16:58
Post #3291


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu stiu ce ai vazut tu si unde, dar 10w40 merge pe scara crescatoare a temperaturilor exterioare exact ca si 15 sau 20w40, in jos intervine diferenta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 29 Sep 2009, 17:03
Post #3292


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




QUOTE(argon @ 29 Sep 2009, 16:58)
nu stiu ce ai vazut tu si unde, dar 10w40 merge pe scara crescatoare a temperaturilor exterioare exact ca si 15 sau 20w40, in jos intervine diferenta.
*


Am vazut aici http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
acest grafic

This post has been edited by Danos: 29 Sep 2009, 17:04

Attached thumbnail(s)
Clipboard02.jpg ( Size: 160.75k ) Number of downloads: 361


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 29 Sep 2009, 18:07
Post #3293


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




prima cifra e vascozitatea la rece. a doua e la cald, la temperatura de functionare a motorului. gradul la cald e 40 la majoritatea. prima cifra te ajuta la pornirea la rece, un ulei 20w e mai vascos decat 15w (w=winter).


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 29 Sep 2009, 18:17
Post #3294


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Bad post.

This post has been edited by Merced: 29 Sep 2009, 18:18


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_09_RWX
post 29 Sep 2009, 20:43
Post #3295


Membru...din pasiune


Group: Members
Posts: 143
Joined: 26 January 09
From: olteni-ph




parca era vascozitatea la 0 grade si la 100.. nu??
5w e deja sintetic....
pentru cunoscatori... iarna trecuta am avut 5w40 elf evolution xrn, bun ulei, dar e cam scump anul asta 160 lei --4 litrii ma gandeam anul asta la un aral tot sintetic ... ce stiti si voi preteni despre raportul calitate pret?? astept o parere ca eu nu prea am timp sa fac cercetari.. va rog frumos!!!


This post has been edited by ionut_09_RWX: 29 Sep 2009, 20:50


--------------------
Dacia 1310 cl break dec 1998, GPL Marini - PH-09-RWX
io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Sep 2009, 20:49
Post #3296


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




e f bun 10w60:unge motoarele perfect!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_09_RWX
post 29 Sep 2009, 20:54
Post #3297


Membru...din pasiune


Group: Members
Posts: 143
Joined: 26 January 09
From: olteni-ph




mentine presiunea mare intradevar dar gandeste-te ca papa din randamentul motorului ... produce zgomot ..iar zgomotul mare in motor vine de la vibratii puternice... adica uzuri!!!
la dacie cred eu ca ajunge w 40 si vara si iarna


--------------------
Dacia 1310 cl break dec 1998, GPL Marini - PH-09-RWX
io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 29 Sep 2009, 20:55
Post #3298


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Puteti sa puneti si ulei de floarea soarelui , poate merge , dar mai bine va-ti uita in cartea masinii sa vedeti ce specificatii sunt recomandate pentru motorul masinii.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 29 Sep 2009, 21:06
Post #3299


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Da' nici sa iei in seama cartea venita cu masina ta, pe vremea cand astia nu mai stiau cum sa scape de berlina. Opinia generala e ca pentru un motor de Dacie in regula care n-are uzuri mari, nu mananca ulei, nu e alergat excesiv, uleiul cel mai bun in orice situatie este 10W40. Ca marca fiecare alege ce vrea, atata timp cat nu e vreo marca fantoma.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Sep 2009, 21:11
Post #3300


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(ydaniel @ 29 Sep 2009, 21:49)
e f bun 10w60:unge motoarele perfect!
*


Esti un maestru in arta argumentatiei mellow.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 108 109 110 111 112 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 08:01
Forum Renault