DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 110 111 112 113 114 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

PaulT
post 7 Nov 2009, 22:29
Post #3331


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 4 Nov 2009, 17:14)
Eu merg cu 10W.  tongue.gif
*




Si bine faci... up.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
truman
post 8 Nov 2009, 09:40
Post #3332


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 19 January 07




QUOTE(Merced @ 7 Nov 2009, 21:45)
Daca bagi "ulei" la 10 lei/3 litri schimba-l macar de doua ori pe an, daca bagi ulei bun, eventual semisintetic, o data pe an, daca nu faci kilometri.
*



Am folosit ELF 10W-40 si ma gandeam sa pun tot d-asta. smile.gif


--------------------
DACIA 1310 1999 - B85---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 8 Nov 2009, 12:50
Post #3333


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




La 12 luni eu as zice sa-l schimbi, chiar daca ai mers 100km sa zicem. Uleiu' ala daca nu ti-l mananca si faci kilometri, merge 6-7000 ca popa, unii merg si 10.000km dar mie nu-mi place ideea, mai ales ca motoru' de Dacie e de conceptie veche, si uzeaza chiar si un ulei semisintetic de calitate mai mult decat un motor modern.
Pana la urma sa bagi 150 de lei pe an, cred ca nu costa mai mult trei litri de Elf 10W40 si un filtru Mann, nu e atat de mult daca tii la masina. Fac eu treaba asta si masina mea mai are putin si se dezmembreaza, nu prea la ce tine...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Norbi
post 8 Nov 2009, 19:18
Post #3334


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 27 October 09




Vreau să fac schimbu la mașină, și să îi bag aditiv. Pe aditiv zice că se bagă 1 doză la 4 litri, dar Baia de ulei îi de 3 litri, cum procedez? Calculez procentajul de aditiv/litru de ulei? Sau cum fac?

Ms anticipat.

This post has been edited by Norbi: 8 Nov 2009, 19:25


--------------------
Renault 12 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 8 Nov 2009, 19:50
Post #3335


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Daca motoru nu-ti consuma ulei sau consuma putin nu pune aditiv , mai bine pune bani la cei de ulei si cumpara un ulei mai bun calitativ.Bafta.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 9 Nov 2009, 00:10
Post #3336


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Aditivu' e o prostie, cu mici exceptii, poate bisulfura de molibden pusa in cantitati mici face bine, da' nu sa repare ci sa ajuta la mentinerea starii unui motor cand nu se foloseste un ulei chiar bun. Cand motorul deja prezinta consum de ulei orice solutie minune intr-o sticla e degeaba.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 14 Nov 2009, 20:34
Post #3337


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Salut baieti! Am schimbat azi uleiul la motor - vechiul ulei era romanesc. Cand l-am scos, era negru ca smoala dupa numai vreo 2000km (poate nici atat) si in plus picura. Adica nu curgea. Vreau sa spun, ca initial a curs - imediat ce am scos dopul de golire - pentru ca era mult, dar spre final nu mai curgea, ci picura si avea "consistenta" apei. Era cu totul alt ulei decat cel pe care il bagasem d.p.d.v. al vascozitatii!

Am cumparat Aral 10w40 Blue Tronic (23 ron/l) dupa ce-am citit "in mare" topicul acesta. Nu am fost atent la filtru, caci am cumparat mai multe si ma grabeam, asa ca filtrul este UAMT.

Nu am gasit solutie de curatat instalatia de ungere, asa ca imediat ce am scos uleiul vechi, l-am pus pe cel nou, fara sa mai spal cu nimic instalatia.

Am presiunea cu uleiul nou la ralanti cu motorul cald de fix 2.

As dori o parere avizata: cam cat ma tine uleiul asta? ar trebui sa schimb filtrul cu unul mai bun (man) sau merge si asta?


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 15 Nov 2009, 00:13
Post #3338


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Acu' ce sa mai schimbi filtrul, lasa-l p-ala. Daca tie nu-ti mananca deloc ulei, poti sa-l tii p-asta 6-7000km, sunt oameni care tin si 10.000km un 10W40. Dar din punctul meu de vedere, daca in 12 luni n-ai facut kilometri, indicat ar fi sa-l schimbi iar.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 16 Nov 2009, 10:26
Post #3339


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




multumesc de raspuns merced;

deci filtrul UAMT nu e chiar de aruncat - se poate merge si cu el. Eu ma gandeam sa nu faca ceva probleme (mai stiu eu ce?!) dupa o perioada. Vroiam sa fiu linistit d.p. asta d.v.


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbygh
post 17 Nov 2009, 10:17
Post #3340


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 15 September 09




vin si eu cu o intrebare
folosesc ulei aral 15w40, motorul are 1 an de cand e segmentat, iar de atunci am schimbat doar o data uleiul (cand am facut cica rodajul), nu l-am schimbat complet pentru ca aveam pierderi mari si completam mult.imi pierdea pe la capacul de la culbutori (problema rezolvata de curand) si pe la baie.
intrebarea e: trebuie schimbat complet uleiul si in cazul asta? (mentionez ca filtrul l-am schimbat)
ms


--------------------
dacia 1310 1997 - is.04....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
don_tzapu
post 17 Nov 2009, 10:42
Post #3341


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 17 August 09




salutare,am si eu o problema...acum vreo 3 saptamani am fost la un mecanic si mi-a pus Ulei Aral cred ca 5W40 dupa cate tin minte,vine la butoaie mari,cred ca e industrial...mi-a zis ca este foarte bun....motorul merge deocamdata foarte bine....singura problema este presiunea foarte mica la ulei...cand motorul este cald,la relantiu presiunea este aproape 0,iar cand accelerez creste cam pana la prima liniuta de pe ceas...trebuie sa ii pun niste aditivi ceva in ulei?
Mentionez ca am o dacie 1310 din '95

This post has been edited by don_tzapu: 17 Nov 2009, 10:43


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 17 Nov 2009, 10:49
Post #3342


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Nasol.
Cifra de dupa 'w', adica 40, iti da vascozitatea la cald a uleiului - deja stiai daca citeai de la inceput topicul. Daca cu 5w40 ai presiune 0 la cald, la fel vei avea si cu 10w40, 15w40, 0w40, in general cu orice xxW40.
Poate te ajuta ceva xxW50, daca nu ti-e dus motorul - preferabil 10w50 pentru anotimpul asta.

Ca fapt divers, uleiul se vinde si la butoaie de 200 litri, e mai convenabil pentru cei cu flote de camioane si cu service-uri, unde se foloseste la greu; mai putin plastic de reciclat.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
don_tzapu
post 17 Nov 2009, 10:57
Post #3343


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 17 August 09




inainte aveam panther 20W50 si nu aveam nici o problema...adica presiunea statea pe la jumatate....daca am presiunea mica se poate intampla ceva cu motorul?biggrin.gif ....am inteles ceva de aditivi 2+2 ...ma ajuta la ceva in clipa de fata?

Motorul nu cred ca este dus...adica nu bag mana in foc ca sunt incepator...dar prinde 135 km/ora de voie

This post has been edited by don_tzapu: 17 Nov 2009, 11:01


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 17 Nov 2009, 11:17
Post #3344


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(don_tzapu @ 17 Nov 2009, 11:42)
salutare,am si eu o problema...acum vreo 3 saptamani am fost la un mecanic si mi-a pus Ulei Aral cred ca 5W40 dupa cate tin minte,vine la butoaie mari,cred ca e industrial...mi-a zis ca este foarte bun....motorul merge deocamdata foarte bine....singura problema este presiunea foarte mica la ulei...cand motorul este cald,la relantiu presiunea este aproape 0,iar cand accelerez creste cam pana la prima liniuta de pe ceas...trebuie sa ii pun niste aditivi ceva in ulei?
Mentionez ca am o dacie 1310 din '95
*


Trebuie sa compari datele de acum cu ce ai avut inainte de schimb.

Indicatorul de presiune ulei poate fi defect. Incearca o alta masuratoare.

Pompa de ulei si/sau filtrul pot avea probleme. Aral 5W40 este un ulei bun care cam curata. 2+2 trebuia sa folosesti pentru spalatul motorului. Panther de acum este cam Texaco. Panther de acum un an este cam prost.

Pompa de benzina poate avea probleme. Daca a crescut nivelul uleiului inseamna ca ai benzina in ulei. Trebuie reparata pompa de benzina (membrana) si schimbat uleiul.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
don_tzapu
post 17 Nov 2009, 11:48
Post #3345


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 17 August 09




nu creste nivelul uleiului...scade.....iar in aprilie i-am pus panther avea presiunea la jumatate....in august i-am pus elf (toate 20W50) la fel,presiunea cu motorul cald era pe la jumatate....apoi acum 3 saptamani am pus uleiul asta aral....eu i-am zis lu ala ca e prea subtire dar a zis ca e bun...apoi dupa cateva zile l-am sunat si mi-a zis sa ii pun niste 2+2...

o fi de la filtru...ca nu l-am schimbat ultima oara...si era si din ala la 10 lei sad.gif se poate schimba filtrul cu uleiul in baie?

This post has been edited by don_tzapu: 17 Nov 2009, 11:53


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 17 Nov 2009, 12:39
Post #3346


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Este prima oara cind motorul vede ulei sintetic sau semisintetic? A mai vazut si altceva decit 20W50?
La cit faci schimbul de ulei?
Vezi ca daca s-a folosit numai ulei cu viscozitate mare la cald din 95 pina acum, se duce uleiul daca scazi viscozitatea.
Din foarte multe motive, este bine sa schimbi si filtrul cind faci schimbul de ulei.
Acum, schimbind calitatea uleiului, trebuia sa speli motorul cu 2+2, de exemplu, si musai trebuia schimbat filtrul. Practic, schimbul acesta de ulei a curatat motorul.

Cit ai mers cu schimbul asta? S-a colorat uleiul?


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
don_tzapu
post 17 Nov 2009, 13:22
Post #3347


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 17 August 09




pai nu stiu,eu am cumparat masina din martie....a fost masina de femeie...iar despre culoare s-a mai inegrit putin da:D eu credeam ca aditivul de ulei 2+2 mai intareste uleiul asta subtire....cat despre filtru: il pot schimba acum fara a fi nevoie sa scot tot uleiul?

si mai important: ce i se poate intampla motorului daca nu are presiune uleiul?am mers aproape 1000 km in astea 3 saptamani de cand are sintetic biggrin.gif

This post has been edited by don_tzapu: 17 Nov 2009, 13:23


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 17 Nov 2009, 13:35
Post #3348


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




5W40 nu e bun pentru motorul de dacie , normal se pune 15W40 iarna si 20W50 vara sau daca ai motorul bun si nu faci multi km pui 15w40 si-l schimbi la un an, cel mai bine la inceputul verii.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 17 Nov 2009, 13:59
Post #3349


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Printre produsele 2+2 gasesti si aditivi de ulei si solutie curatare motor.
La mine (1310 injectie), cu Texaco 5W40, la relanti, la cald, imi sta putin deasupra liniei de jos (prima linie peste 0). Nu pierde sau consuma ulei, dar asta am pus de la primul schimb de ulei.
Pentru ca ai comis-o cu filtrul, si pentru ca e clar ca masina nu a vazut decit 20W50, eu te sfatuiesc asa:
- pune un aditiv de ulei; poate o sa creasca presiunea daca nu s-a infundat pompa. Nu iteleg ce inseamna 0, dar daca s-a infundat pompa ...
- schimba uleiul pe la cel mult 3000km.
- daca nu s-a consumat mai mult de 0.5l si daca tot ai spalat motorul si ai posiblitatea de Aral mai ieftin, pune tot Aral 5W40, dar mai tine 1l de completare.
- altfel, treci pe viscozitate 50 la cald.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 17 Nov 2009, 22:29
Post #3350


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(CGDBZ @ 17 Nov 2009, 14:35)
5W40 nu e bun pentru motorul de dacie  , normal se pune 15W40 iarna si 20W50 vara sau daca ai motorul bun si nu faci multi km pui 15w40 si-l schimbi la un an, cel mai bine la inceputul verii.
*




De unde asta cu schimbatul uleiului dupa anotimp???Cel mai bine ii pui un 10w40 si gata.Si 5w40 merge fara probleme in motorul de dacie....


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 18 Nov 2009, 18:28
Post #3351


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




am si eu o intrebare uleiul Castrol Formula RS 10W-60 este bun pentru un motor de renault 5 Alpine care e supra solicitat (turatie mare (peste 5000 rpm)de unde rezulta si temperatura de lucru mai mare).
Multumesc pentru raspuns


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 18 Nov 2009, 19:49
Post #3352


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Asta e masina?

Recomandarea Castrol:
Engine (PT) Magnatec 10W-40 A3/B3 (cool.gif 2.9

Manual Transmission Syntrax Universal 3.4

Automatic Transmission -

Differential -

Coolant REFER TO MAIN DEALER 5.5

Brake Fluid Response DOT 4

Manual Transmission (J Series) REFER TO TECHNICAL

Power Steering TQ-D

Wheel Bearings LM Grease



b. Alternative recommendations, Engine (Petrol), Turbo, <01/2001: -30°C to >30°C, REFER TO TECHNICAL; -30°C to >30°C, REFER TO TECHNICAL; -20°C to >30°C, Edge 0W-30 / Magnatec 10W-40 A3/B3; -20°C to >30°C, A2/A3/G5 10W-50; -15°C to >30°C, A2/A3/G4 15W-50


Engine - Miles Min 3000
Engine - Miles Max 6000
Engine - Km Min 5000
Engine - Km Max 10000


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 18 Nov 2009, 20:47
Post #3353


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




aceea e masina dar e aspirat nu turbo.
o sa cumpar uleiul recomandat de tine.Multumesc


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Nov 2009, 20:59
Post #3354


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




unde ai gasit catalogul online de Castrol?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 18 Nov 2009, 22:02
Post #3355


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia






--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Nov 2009, 22:06
Post #3356


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




acolo recomanda Magnatec 10w40 la majoritatea modelelor Daewoo, desi producatorul zice altceva, ca la alea m-am uitat, oricum in locul tau as pune ala de ai zis, formula.

EDIT: si la motorul chior de 1300 recomanda tot Magnatec 10w40 , deci nu m-as increde prea tare in recomandarile lor.

This post has been edited by argon: 18 Nov 2009, 22:08


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 18 Nov 2009, 22:11
Post #3357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Si de ce n-ar recomanda tot 10w40 la motorul de 1300?


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Nov 2009, 22:12
Post #3358


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




acolo e corect, dar la motorul lui ce merge la 6-7000 rpm nu prea.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 18 Nov 2009, 22:20
Post #3359


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




o sa ii pun ori Castrol EDGE Sport 10W-60 ori Castrol Formula RS 10W-60 folosind un filtru man.ambele uleiuri sunt la acelasi pret acum sa vad unde le gasesc deoarece am intrebat pe la mai multe magazine de piese auto si nu am gasit.


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Nov 2009, 22:24
Post #3360


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nici 10w50 n'ar fi rau, parca era...ceva de soi oricum...ca 5w ti-l papa, si w40 s-ar putea sa comenteze presiunea dupa niste forje.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 110 111 112 113 114 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 05:03
Forum Renault