se aprinde becul de la presiunea de ulei, pierd ulei pe undeva?
![]() ![]() ![]() |
se aprinde becul de la presiunea de ulei, pierd ulei pe undeva?
Aldor |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce ulei i-ai pus?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sddragos |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Verifica cu joja.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
Aldor |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Am bagat 15W40 de la texaco.
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
vijelie |
![]()
Post
#5
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur ca ti-au pus ulei? (fara gluma, se mai intampla)
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Aldor |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(vijelie @ 28 Jun 2006, 14:11) Aha ![]() Am fost de fata cand a turnat-o omu'. Oricum, numai acum dupa vreo 400km a inceput sa faca figura asta cu becul. Trag o fuga imediat pe afara sa ma mai uit o data la joja, desi cand m-am uitat ieri mi se parea ok. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Se poate sa-ti fi bagat benzina in ulei..si normal ca s-a subtiat.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
alinakes |
![]()
Post
#8
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
Verifica cu joja cum a spus si un coleg coforumist !
Ori iti pierde pe undeva ori iti mananca , totusi ar trebui sa manance cam mult daca zici ca deja ti se aprinde becul dupa maxim 500 km de la schimb ! Daca e motorul cam uzat incearca sa adaugi si un aditiv 2+2 sau un ulei ceva mai gros ! Unde ai facut schimbul ? Esti ferm convins ca ai pus cat trebuie la schimb ?! Filtrul fiind nou a mai absorbit si el ! Verifica busonul de la baie sa fie strans bine sau sa nu fie fisurat si sa pierzi in mers - totusi daca zici ca nu e pata sub ea - greu de crezut ca pierde ! Verifica si senzorul de la ulei ! |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
Aldor |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Motorul e in 100K km.
Am bagat ceva ulei, sfert de litru-jumat de litru in filtrul de ulei, si dupa aia 3 litri in motor. Dupa toata operatiunea asta dupa ce am facut cativa km mi s-a parut ca nivelul nu e cat ar trebui sa fie si am turnat si ce a mai ramas din bidonul de ulei, cca jumat' de litru. Acu ies sa vad nivelul pe joja. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
QUOTE(Aldor @ 28 Jun 2006, 14:10) Nici eu ni am fost multumit de texaco si am trecut pe ELF de vreo cinci ani. La mine merge. Patesti aceiasi chestie si daca franezi violent, cu ambreiajul apasat? Ori este uleiu prea subtire si se deplaseaza inertial in baie si sorbul trage aer (dureza ceva pina se amorseaza pompa, e cu roti dintate) ori nu ai suficient ulei in baie! |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Aldor |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Am verificat nivelul cu joja, e cam jos... 3mm pe capatul jojei. Am verificat din nou daca nu curge pe undeva uleiul, dar nici o picatura sub masina.
Mananca uleiul?? ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Aldor |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(vi_escu @ 28 Jun 2006, 15:59) Nici eu ni am fost multumit de texaco si am trecut pe ELF de vreo cinci ani. La mine merge. Patesti aceiasi chestie si daca franezi violent, cu ambreiajul apasat? Ori este uleiu prea subtire si se deplaseaza inertial in baie si sorbul trage aer (dureza ceva pina se amorseaza pompa, e cu roti dintate) ori nu ai suficient ulei in baie! Dap, se aprinde si daca franez violent (o fac cam rar). Deci nu am suficient ulei in baie. Azi pe caldura de 35 de grade iar aveam presiune normala la ulei, cel putin asa arata indicatorul pe bord. Ce e de facut? Bine-nteles pot sa mai completez la ulei, dar nu cred ca asta e o solutie pe termen lung. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Aldor |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Nu mai inteleg, acum dimineata presiunea la ulei era din nou exact ca dupa schimb, la prima linie la relanti si la a 2a linie in mers, deci nici becul rosu nu se mai aprindea la curbele mai stranse. Desi nu am mai completat la ulei si nivelul e clar prea jos. O sa ies DIN NOU mai tarziu dupa ce se mai odihneste putin motorul sa verific nivelul la ulei (ca poate mi-a bagat cineva vreo jumat' de litru la noapte, sa-mi faca o surpriza
![]() Ciudate mai sunt si Daciile astea. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
alinakes |
![]()
Post
#14
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
Parerea mea : e uleiul prost !
La pornire fiind inca reci si uleiul si motorul , ai presiune buna ! Pe urma cand incep temperaturile sa creasca uleiul se subtiaza si nu mai face ungerea cum trebuie ! Schimba uleiul ! Incearca o firma mai cunoscuta tot un 15W40 , nu lua pentru inceput ceva mai gros de la firma cunoscuta ! Mergi tot pe un 15W40 si vezi cum se comporta ! Da-i un search pe aici si vezi ce recomanda baietii la uleiuri ! This post has been edited by alinakes: 29 Jun 2006, 10:26 |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
Aldor |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Ieri a fost exact invers, la rece presiunea a fost prea mica si la amiaza la caldura isi revenise. OK, atunci incerc alt ulei de la firma mai renumita (pana acum am crezut ca si texaco e firma renumita
![]() Uleiul de proasta calitate poate fi explicatia si pentru faptul ca motorul mananca uleiul?? Ca e clar ca il manca daca nu curge pe nicaieri si tot scade nivelul. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
BAC |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Eu am folosit acum mai bine de 10 ani ulei Texaco la fosta Dacie berlina, atunci cand a aparut in romania prima data, era facut in Belgia si am fost multumit. Daca nivelul de ulei e jos si zici ca nu pierde insemna ca il mananca. Din pacate acelasi tip de ulei se comporta altfel la motoare diferite, mai ales cand e vorba de Dacia. O parte care au folosit 15W-40 spuneau ca ori le mananca uleiul ori il arunca. Completeaza cu 20w-50 tot de la Texaco ca sa nu mai trebuiasca sa-l schimbi. Daca totusi il schimbi "use Valvoline" eventual chiar cel MaxLife pt motoare cu rulaj de peste 100k km.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
Aldor |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(BAC @ 29 Jun 2006, 16:05) Eu am folosit acum mai bine de 10 ani ulei Texaco la fosta Dacie berlina, atunci cand a aparut in romania prima data, era facut in Belgia si am fost multumit. Daca nivelul de ulei e jos si zici ca nu pierde insemna ca il mananca. Din pacate acelasi tip de ulei se comporta altfel la motoare diferite, mai ales cand e vorba de Dacia. O parte care au folosit 15W-40 spuneau ca ori le mananca uleiul ori il arunca. Completeaza cu 20w-50 tot de la Texaco ca sa nu mai trebuiasca sa-l schimbi. Daca totusi il schimbi "use Valvoline" eventual chiar cel MaxLife pt motoare cu rulaj de peste 100k km. De completat va trebui sa completez, dar am inteles ca nu e bine sa amesteci uleiurile, trebuie sa bag acelasi tip, nu? |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu le amesteca ca-ti face numai muci si spuma.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
QUOTE(argon @ 30 Jun 2006, 07:36) Corect! Am facut acum cativa ani prostia asta (am pus peste 15W40, 20W50 de aceeasi firma ca venisera cardurile!) si au aparut spume, bale si alte dracii. prt. Aldor: incearca un aditiv 2+2 daca tot trebuie sa completezi (il face mai stabil termic), desi un ulei bun are in el tot ce trebuie de la mama lui. Eu nu am folosit niciodata aditivi. In alta ordine de idei, aveti garatia ca sondele de presiune, contactele, etc sunt OK ? Daca papa ulei (zici ca nu ai scurgeri) cum arata bujiile, sunt uleioase, apare ulei pe la garituri? Daca da te asteapta o segmentare. |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(Aldor @ 29 Jun 2006, 13:32) Ieri a fost exact invers, la rece presiunea a fost prea mica si la amiaza la caldura isi revenise. OK, atunci incerc alt ulei de la firma mai renumita (pana acum am crezut ca si texaco e firma renumita ![]() Uleiul de proasta calitate poate fi explicatia si pentru faptul ca motorul mananca uleiul?? Ca e clar ca il manca daca nu curge pe nicaieri si tot scade nivelul. Bag seama ca la tine iti face figuri si pompa de ulei pe lina sorb supapa de refulare. Curata sorbul, adauga o saiba sub arcul supapei si vei vedea diferenta |
-------------------- Kox
|
|
Aldor |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(vi_escu @ 30 Jun 2006, 08:48) Corect! Am facut acum cativa ani prostia asta (am pus peste 15W40, 20W50 de aceeasi firma ca venisera cardurile!) si au aparut spume, bale si alte dracii. prt. Aldor: incearca un aditiv 2+2 daca tot trebuie sa completezi (il face mai stabil termic), desi un ulei bun are in el tot ce trebuie de la mama lui. Eu nu am folosit niciodata aditivi. In alta ordine de idei, aveti garatia ca sondele de presiune, contactele, etc sunt OK ? Daca papa ulei (zici ca nu ai scurgeri) cum arata bujiile, sunt uleioase, apare ulei pe la garituri? Daca da te asteapta o segmentare. Inca nu vad nimic in neregula la bujii, saptamana trecuta le-am schimbat. Nu am completat inca cu ulei pentru ca am vrut sa mai urmaresc vreo 2 zile cum se comporta, si de atunci nu am mai avut probleme cu presiunea la ulei. Dar un aditiv o sa bag, ceva recomandari pentru asta, vreo marca anume? Multam. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Aldor |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(Dyda @ 30 Jun 2006, 08:57) Bag seama ca la tine iti face figuri si pompa de ulei pe lina sorb supapa de refulare. Curata sorbul, adauga o saiba sub arcul supapei si vei vedea diferenta Cu limbajul tehnic inca am probleme, plus ca abia acum invat ce si cum e cu daciile astea, ce si unde e chestia asta? Sau sa las sa faca treaba asta unu meserias? As prefera sa ma invat eu sa le fac toate maruntisurile astea sa nu ma duc in fiecare saptamana la mecanic cu tot felul de nimicuri. Acum mi se pare ca va trebui reglat si avansul. Am schimbat ieri capacul de delco cu toate tevile alea care merg la bujii (de observat limbajul tehnic de inalt nivel pe care il folosesc ![]() Motorul suna de parca n-ar merge toti cilindrii, dar de la bujii pana la capac delco toate sunt noi, mai putin platina... probabil ca va trebui sa schimb si asta. Din ce am citit in forum, avansul nu e reglat bine. Cu asta trebuie sa ma duc musai la mecanic, nu pot s-o reglez eu in fata blocului? This post has been edited by Aldor: 30 Jun 2006, 09:29 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
vijelie |
![]()
Post
#23
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
cu cunostintele tale de pana acum, nu e indicat.
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Aldor |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
alinakes |
![]()
Post
#25
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
Ca aditiv iti recomand 2+2 fara teflon !
La avans nu stiu cam cat dureaza ! Iar sunetul ala de diesel tot de la ulei poate fi - eu am bagat 20w50 si exact asa suna , l-am schimbat dupa cateva zile cu 15w40 si suna iarasi a motor normal ! |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
Aldor |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(alinakes @ 30 Jun 2006, 12:57) Ca aditiv iti recomand 2+2 fara teflon ! La avans nu stiu cam cat dureaza ! Iar sunetul ala de diesel tot de la ulei poate fi - eu am bagat 20w50 si exact asa suna , l-am schimbat dupa cateva zile cu 15w40 si suna iarasi a motor normal ! Avansul l-am reglat in fata blocului dupa ureche, am mai schimbat platina si merge excelent acum, sare masinuta de rupe. Am bagat si aditiv, o conserva de cam 0.4l, cred ca va trebui sa bag inca una, nu e deajuns la cat de uzat e motorul. Acum urmeaza problema mare, a inceput sa scoata de azi dimineata, inainte sa ma apuc de mesterit la ea, un fum albicios in esapament, deci imi mananca ulei. Am sanse sa scap fara segmentare? Poate fi si de la altceva? |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
daca e albicios, nu cred ca mananca ulei. Eu stiu ca e mai spre albastru cand mananca ulei. Poate fi abur (asa scoate cand e racoare afara)
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Aldor |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Abur n-as crede sa fie, ca doar sunt peste 30 de grade afara.
Am auzit mai multe pareri, am intrebat si vreo 2 mecanici pe aici si mi-au zis ca daca e fum alb, inseamna ca mananca ulei. Am mai cautat si aici prin forum si unii zic, ca de la ulei trebuie sa fie, altii, ca daca ar fi de la ulei atunci ar fi albastrui. Fumul nu e doar albicios, e chiar alb-alb, si bine-nteles cu cat accelerez mai mult, cu atat e mai mult fum. La relanti nu se vede deloc. Am mai vazut pareri ca daca e alb fumul atunci poate fi si de la lichidul de racire, benzina in ulei, etc. Mirosul fumului imi aduce aminte de un trabant, e miros puternic de esapament, sau nu stiu cum sa-i zic. Problema e ca peste vreo 2-3 zile trebuie sa duc masina la identificare la RAR ca acum o trec pe numele meu. Si nu am timp pana atunci sa ma duc la servis. Acum sper ca aia de la RAR cand or sa vada ce fum scoate ca o locomotiva pe aburi, n-o sa-mi faca probleme. Plus ca ar trebui sa mai si umblu zilnic cu ea. De mers merge perfect, asta n-ar fi o problema, numai sa nu stric mai tare.. This post has been edited by Aldor: 2 Jul 2006, 17:15 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Stai linistit.Aia de la RAR nu au treaba decat cu seriile si fac 3 poze parca(bineinteles ca trebuie sa ai starea tehnica valabila in talon).NU te mai chinui atat si fa urmatorul test:cu motorul pornit scoate furtunul care vine de la capacul culbutorilor la filtrul de aer si vezi daca iese fum albicios pe acolo.Daca iese fum mult sunt dusi segmentii si nu are rost sa mai dai bani pe aditiv.Intai te duci la un mecanic si vezi ce spune.Oricum trebuie sa desfaci motorul.De obicei in situatia asta porneste si ff greu la cald daca opresti motorul.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Aldor |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(gabi1 @ 2 Jul 2006, 21:42) Stai linistit.Aia de la RAR nu au treaba decat cu seriile si fac 3 poze parca(bineinteles ca trebuie sa ai starea tehnica valabila in talon).NU te mai chinui atat si fa urmatorul test:cu motorul pornit scoate furtunul care vine de la capacul culbutorilor la filtrul de aer si vezi daca iese fum albicios pe acolo.Daca iese fum mult sunt dusi segmentii si nu are rost sa mai dai bani pe aditiv.Intai te duci la un mecanic si vezi ce spune.Oricum trebuie sa desfaci motorul.De obicei in situatia asta porneste si ff greu la cald daca opresti motorul. Mersi. Acum mai trebuie doar sa-mi dau seama care e capacul culbutorilor ![]() O sa ma bag dimineata sa ma uit. Am dacia numai de vreo 2-3 sapt. si abia acum ma invat. Dar de pornit porneste foarte usor si la cald si la rece. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:27 |