Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
![]() ![]() ![]() |
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
andishors |
![]()
Post
#1681
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 3 May 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Super 5
1988
- B 45 XYZ
|
|||
AndreiMel92 |
![]()
Post
#1682
|
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html Group: Members Posts: 241 Joined: 3 August 11 ![]() |
in spatele indicatorului pare ceva mai naspa
|
--------------------
Dacia
1310 Li
Noiembrie 2003
- DB 08 TBO
|
|
andishors |
![]()
Post
#1683
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 3 May 10 ![]() |
panoul ala se gaseste de cumparat, gata facut. cauta pe net, o sa gasesti sigur. uite un exemplu: http://www.colluck.hk/product.asp?id=57
sau ai putea sa incerci la magazinele alea de componnente electronice in zona obor, sunt convins ca o sa gasesti. |
--------------------
Renault
Super 5
1988
- B 45 XYZ
|
|
boly76 |
![]()
Post
#1684
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
Salut!ma poate ajuta si pe mine cineva cu o schema pentru un modul?
modulul la scaderea sub o anumita tensiune(6-9volti) deschide un circuit pentru o perioada de timp(max 4 sec imi rebuie). modulul e la adresa asta http://autospeed.com/cms/title_The-Delta-Throttle-Timer-Breakthrough/A_2115/article.html am gasit ceva asemanator pe http://www.adelaida.ro/product_info.php?cPath=33&products_id=10391 insa nu are si alimentare de intretinere.si la fiecare utilizare trebuie setat. mai atasez si citeva poze cu ce-mi trebuie Attached thumbnail(s) 2115_3lo.jpg ( Size: 5.92k ) Number of downloads: 895 2115_6mg.jpg ( Size: 51.67k ) Number of downloads: 978 productLarge_13960.jpg ( Size: 23.11k ) Number of downloads: 959 dump.JPG ( Size: 71k ) Number of downloads: 966 |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1685
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ne sui exact pentru ce iti trebuie poate te ajutam cu ceva
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
boly76 |
![]()
Post
#1686
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
este partea electronica ce controleaza supapa de vacuum.
motorul diesel nu are clapeta de acceleratie si in consecinta s-a adaptat un sistem facut dintr-o supapa vacuum si un montaj electronic care fac acelasi lucru ca si clapeta de acceleratie. sint unele module care citesc variatia de tensiune de pe pedala de acceleratie si unele care lucreaza impreuna cu un contact montat la pedala(timer). eu ma gindeam la un timer pentru contactul de pe pedala,insa nu reusesc sa gasesc o schema sau chiar sa cumpar un modul. acest timer controleaza cit timp sa stea supapa deschisa. mai pun niste poze poate va dati seama mai bine. multumesc! in prima poza montajul se face prin legare la firul de acceleratie iar intr-a doua se face cu un contact la pedala This post has been edited by boly76: 4 Nov 2011, 19:01 Attached thumbnail(s) 4832976742_517b28be62_o.jpg ( Size: 231.45k ) Number of downloads: 997 c4a5_12.JPG ( Size: 34.26k ) Number of downloads: 257 dumpvalve_diesel.jpg ( Size: 73.98k ) Number of downloads: 237 hks.jpg ( Size: 44.58k ) Number of downloads: 223 montaj_blow_off.jpg ( Size: 293.79k ) Number of downloads: 183 |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1687
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci din ce am inteles eu tie iti trebuie un montaj care citeste pozitia clapetei iar de la o anumita deschidere sa cupleze un releu , electrovalva , iar la revenire sub pozitia data sa decupleze nu?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
boly76 |
![]()
Post
#1688
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
ceva aproximativ....
la apasarea pedalei esteo crestere a tensiunii(aprox 9volti). aceasta tensiune este redata prin turometru. spre exemplu: sa presupunem ca la 3500 de turatii am 4.5volti. cind iei piciorul de pe acceleratie tensiunea scade. atunci modulul alimenteaza pentru o perioada de 0.5-3 sec supapa de vacuum(electrovalva)si permite deschiderea blow off-ului. daca nu eate temporizata alimentarea supapei risti sa ramii cu supapa blow off deschisa si sa-ti iasa in continuu presiunea de pe instalatie. in cazul in care folosesc un montaj cu intrerupator la pedala am nevoie doar de un modul de temporizare(fara citirea tensiunii pedalei). in ambele cazuri modulele trebuie sa aiba si o alimentare separata de intretinere(asta am dedus din ce am mai gasit pe net) pentru montaje cu programare cum ar fi cel de la adelaida. P.S. am gasit si un filmulet despre cum se monteaza in romanahttp://www.youtube.com/watch?v=YyRTO1KZ5xM This post has been edited by boly76: 4 Nov 2011, 19:24 |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1689
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
interesanta chestie doar pentru a face,,,pufffff,,,si atata
si a scade brusc turatia turbinei de la zeci de mii de RPM la cateva mii sau sute pentru a o strica mai repede |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
boly76 |
![]()
Post
#1690
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
posibil ,insa un amic are asa ceva montat pe un TDCI de vreo 3 ani si inca nu i-a crapat turbina.............
am desfacut modulul lui si n-am reusit sa vedem mimic. totul era acoperit (turnat peste)cu ceva asemanator cu ebonita |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1691
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 3 Nov 2011, 12:36) eu zic ca tot strapuri zic ca sint Scuze, ai dreptate, J31 si J32, da, sirmullite.. J1 si J2 sint conectorii de care vorbeam..scuze.. QUOTE(boly76 @ 4 Nov 2011, 18:30) [...] sint unele module care citesc variatia de tensiune de pe pedala de acceleratie si unele care lucreaza impreuna cu un contact montat la pedala(timer). [...] ce arati tu pe acolo seamana cu EEBIO. Te-as indrepta tot spre mihai1677, cind mai cochetam cu aprinderea cu PIC ne gindisem si la un EEBIO incorporat. Adica atunci cind simte turatie peste 2000 rpm si pedala inchisa, sa inchida o electrovalva..., in cazul tau e ceva tare asemanator. This post has been edited by diaconuliviu: 7 Nov 2011, 09:16 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
boly76 |
![]()
Post
#1692
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
cum pot da de el?
in cazul meu e exact invers. cind am pedala inchisa sa-mi deschida electrovalva pentru 0.5-3.5(max)secunde. ce am gasit pina acum sint module care fac acest lucru repetitiv(merge 10min-inchide 3sec) imi trebuie ca atunci cind inchid circuitul sa faca temporizare,iar cind deschid circuitul sa nu-si piarda setarile. cel mai utilizat tip de modul este "delta throttle timer"(am pus poze cu el in postul 1684) insa nu gasesc o schema a sa. ca sa-l comand nu gasesc pe la noi asa ceva(din Australia te omoara transportul,plus ca romania este in zona cu "probleme") |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1693
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
da-i mesaj privat...intra mai rar dar intra...o sa-i zic eu sa intre azi pe aici..
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
boly76 |
![]()
Post
#1694
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
l-am cautat printre membrii........si nu este nici un mihai1677
d-asta intrebam il gasii......mersi This post has been edited by boly76: 7 Nov 2011, 12:55 |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1695
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Acu' intreb si eu, cind ridici brusc piciorul si intri in frina de motor, ECU nu taie injectoarele? eu zic ca da, ca atare, daca vrei economie, nu e de ajuns asta?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
boly76 |
![]()
Post
#1696
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
te referi la postul meu?(m-am uitat mai in urma si ma pierd prin ele)
![]() daca da asta n-are treaba cu frina de motor sau economia de carburant(sint diesel) This post has been edited by boly76: 8 Nov 2011, 00:38 |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
0000 |
![]()
Post
#1697
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Pentru cei care au facut aprinderea electronica cu pic-ul a francezului (http://www.alpine.free.fr/): am descarcat acel program in care introduci valori ale rotatiilor motorului si avansul. Problema este ca nu pot introduce valori mai mici de 1000 la rotatiile motorului. Asa este facut el?..si daca da, atunci ce se intampla cu valorile mai mici?..nu se mai introduc?
2. Cum a obtinut cele 160 grade ca eu nu m-am prins?..sa inteleg ca a inmultit si cu 10 dar acolo este semnul de impartit. This post has been edited by 0: 9 Nov 2011, 21:07 Attached thumbnail(s) WyvuDQd0.jpg ( Size: 46.19k ) Number of downloads: 218 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#1698
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(boly76 @ 4 Nov 2011, 19:30) este partea electronica ce controleaza supapa de vacuum. motorul diesel nu are clapeta de acceleratie si in consecinta s-a adaptat un sistem facut dintr-o supapa vacuum si un montaj electronic care fac acelasi lucru ca si clapeta de acceleratie. sint unele module care citesc variatia de tensiune de pe pedala de acceleratie si unele care lucreaza impreuna cu un contact montat la pedala(timer). eu ma gindeam la un timer pentru contactul de pe pedala,insa nu reusesc sa gasesc o schema sau chiar sa cumpar un modul. acest timer controleaza cit timp sa stea supapa deschisa. mai pun niste poze poate va dati seama mai bine. multumesc! in prima poza montajul se face prin legare la firul de acceleratie iar intr-a doua se face cu un contact la pedala De ex eu am la opel clapeta de acceleratie si e comandata de un motoras pas cu pas si lucreaza in functie de cum e pedala de acceleratie calcata , turatia motorului , viteza de deplasare cuplu parca intra mai multi parametri si cred ca asa e la orice dci tdci cdi. Tu vrei sa tai benzina la turatie mare daca iei piciorul de pe pedala , pai trebuie sa ti cont de turatie si sa ai si un senzor care iti citeste viteza la roata sau cutie ... in functie de pozitia pedalei si de ceilalti parametrii stabilesti ce vrei tu . Intr-un timp ma gandeam la super nova sa-i fac sa ramana taiat combustibilul sub 1400 de ture pana la 900 de ture dar am lasat-o balta fiindca am dus sn la bunici si am ramas cu cele straine. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
boly76 |
![]()
Post
#1699
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 13 January 10 From: brasov ![]() |
toata traba asta nu are nimic de aface cu alimentarea de carburant,ci de eliberare a unei presiuni de aer de pe instalatie in momentul cind nu accelerezi
dupa cum vezi in poza 2 este montajul unui BOV la benzina(in momentul acceleratiei) in poza 2.1 este momentul in care ai luat piciorul de pe acceleratie(se deschide BOV) in poza 3 este montajul la diesel(in momentul acceleratiei),iar in poza 4 este momentul in care ai luat piciorul de pe acceleratie(se deschide BOV). diferenta intre benzina si diesel este ca pe benzina BOV-ul lucreaza prin presiuni de aer(in momentul inchiderii clapetei de acceleratie),iar la diesel(neavind acea clapeta ) acea comanda a BOV-ului se face electric(un contactor montat la pedala) printr-o electrovalva montata intre supapa BOV si circuitul de vacuum de la frine. eu caut un montaj care sa temporizeze curentul(0-4sec) de la contactorul de pe pedala(cind se inchide circuitul)catre electrovalva(altfel ea sta deschisa cit timp nu accelerezi),poza 5 Attached thumbnail(s) 2.jpg ( Size: 42.66k ) Number of downloads: 229 2.1.jpg ( Size: 46k ) Number of downloads: 163 3.jpg ( Size: 49.69k ) Number of downloads: 105 4.jpg ( Size: 49.49k ) Number of downloads: 121 5.JPG ( Size: 70.84k ) Number of downloads: 164 |
--------------------
dacia
logan
2007
- bv 65 sch
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1700
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(0 @ 9 Nov 2011, 18:35) [...]1. Problema este ca nu pot introduce valori mai mici de 1000 la rotatiile motorului. Asa este facut el?..si daca da, atunci ce se intampla cu valorile mai mici?..nu se mai introduc? 2. Cum a obtinut cele 160 grade ca eu nu m-am prins?..sa inteleg ca a inmultit si cu 10 dar acolo este semnul de impartit. 1. Nu, nu poti, poti introduce avansul la 1000 rpm, de acolo "in jos" il pastreaza pe ala. Scrie ceva acolo, pina in 366 rpm ai avans 0. De acolo parca creste liniar pina la primul punct introdus (daca la 1000 rpm ii dai sa zicem 6 grade rac, vei avea crestere liniara intre 366 si 1000). In fine, asta nu e asa critica. 2. 160 este 16 grade *10 avansul RAC este dublul avansului "distributie" sau "delco" sau "distribuitor". E bine ce spune el acolo.. O sa intilnesti si curbe de delco la Dacia (si nu numai) unde ai 500 rpm/0-3 grade...si in alte carti 1000 rpm/0-6 grade, prima e in grade delco, a doua in RAC, dar acelasi lucru. This post has been edited by diaconuliviu: 10 Nov 2011, 11:51 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
0000 |
![]()
Post
#1701
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ma incurca acel semn si nu stiam ce sa fac..m-am gandit ca poate gresesc eu undeva..
1. Cum se manifesta masina fara capsula vacumatica?..cred ca este mai bine sa controlezi total avansul..pe site scrie ca se poate scoate. 2. Se poate folosi un pic16f628 in locul pic16f84?..m-am uitat dupa configuratia pinilor si am gasit ca este aceiasi..sau poate gresesc eu. This post has been edited by 0: 10 Nov 2011, 11:07 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1702
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Care semn?
1. Acolo unde depresiunea e mare, recte relanti, sarcini mari, capsula aia da avans, ca atare vei avea avans mai mic in sarcina..la pornirile de pe loc, etc.. Francezul se refera la masinile lor mai mult, delcourile lor au alta conceptie, la unele carburatoare gen solex priza de avans e deasupra celei de acceleratie, alte curbe adica..etc. Se poate gestiona si vacuumaticul dar.. iarasi te trimit la mihai1677. Stiu, nu-ti va face "moca" dar...macar discuta sa vezi ce-ti poate oferi. Poate iti da ideea de trecere pe jumostatice, cu senzor adaptat pe volanta sau pe la fulie, eliminare de distribuitor... Oricum, si eu am lucrat cu partea vacuumatica "analoga", asa cum e ea. 2. Nu, 628 chiar daca e identic la pini, are alte setari la partea de programare. Headerul... Vei incarca un hex de 84 intr-un 628, nu va lucra corect. Dar se gasesc la noi si 16F84... This post has been edited by diaconuliviu: 10 Nov 2011, 11:47 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
0000 |
![]()
Post
#1703
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ok..am sa raman cu capsula vacumatica si cu pic-ul din schema..scrie undeva 1/10 si m-am gandit ca se refera la impartire.
This post has been edited by 0: 10 Nov 2011, 13:49 Attached thumbnail(s) WyvuDQd0.jpg ( Size: 47.94k ) Number of downloads: 148 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1704
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
nu, e vorba sa bagi gradele in zecimi
e mai lesne la precizie si la..lucrul in intreg, nu in virgula flotanta..etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
0000 |
![]()
Post
#1705
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
1. Am gasit ceva grafice cu curbele de avans..eu am motor de 1300..am sa folosesc gradele RAC direct.
2. Cum pot adapta un senzor gotronic la schema asta?..am inteles ca ai incercat odata asa ceva dar nu ai reusit.. This post has been edited by 0: 10 Nov 2011, 19:42 Attached thumbnail(s) harti_avans.jpeg ( Size: 266.57k ) Number of downloads: 146 AEPL_Schema_standard_et_IGBT.jpg ( Size: 90.71k ) Number of downloads: 208 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1706
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
NU poti folosi direct gradele RAC, cel putin nu pe programul francezului. Ala accepta grade si turatii "allumeur".. adica rac/2. Iar din ce am studiat curbele de 1300 si 1400 sint exact pe dos..
Adaptarea o poti face in doua feluri: a ). folosesti o aprindere Gotronic cu senzor pe post de "driver"; b ). vorbesti cu Gelu si negociezi executia unui "driver". Ar mai fi o solutie dar e complicata, nu ti-o expun... This post has been edited by diaconuliviu: 11 Nov 2011, 09:09 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
0000 |
![]()
Post
#1707
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
De ce sunt pe dos graficele?..ca doar sunt luate dintr-un manual dacia. Atunci ce grafic sa folosesc?
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1708
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
De ce pe dos? ca asa le-a pus autorul..
Pt 1400 cred ca poti folosi pe cel pe care scrie 1300. Si acum vad, daca te uiti atent, jos ai scala in grade/turatii RAC, sus o ai la jumatate, in marimi "distribuitor". Daca dai o cautare o sa gasesti grafice pt mai toate motoarele, 1300, 1400, 1600, chiar si pe coduri de motor..ca mai difera.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
0000 |
![]()
Post
#1709
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
1. Am mai cautat si trebuie folosit graficul pe care scrie 1400 pentru motoarele de 1300, pentru ca arcurile din delcoul de 1300 sunt la fel.
2.Cineva zicea ca daca se foloseste platina, chiar daca este filtrat semnalul, nu prea este bine pentru pic..care este problema si ce rezolvare se poate adopta? Am vazut ca francezul a folosit un senzor hall (sau optic). This post has been edited by 0: 15 Nov 2011, 15:13 Attached thumbnail(s) senzor_optic.jpg ( Size: 4.28k ) Number of downloads: 184 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1710
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ti-am dat citeva linkuri cu ce am facut eu si altii..
Am folosit senzor magnetic... http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/.../1-tle4905l.pdf Asta.. Acuma, no offence, chiar crezi ca o sa stea cineva sa caute in atitea linkuri sa-ti puna mura-n gura? Ia la cautat, o sa gasesti sigur... This post has been edited by diaconuliviu: 15 Nov 2011, 16:13 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:26 |