Indicator benzina stresant, cum indica el prost ca se misca mereu
![]() ![]() ![]() |
Indicator benzina stresant, cum indica el prost ca se misca mereu
ydaniel |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
dyogenes |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
O idee foarte simpla, desi inca netestata: un condensator de 4700 uF intre borna senzorului de nivel si masa. Ar trebui sa reduca variatiile bruste de tensiune, cu conditia ca impedanta sondei sa nu fie prea mica. Nu stiu cati ohmi are sonda la Dacie, dar merita incercat, daca chiar va streseaza in halul asta.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ghost4ever |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 22 July 06 ![]() |
adica intre fire ? practic condesatorul sa fie ca un sunt ? This post has been edited by diaconuliviu: 12 Sep 2006, 08:18 |
--------------------
Dacia 1410
DACIE
1995
- ct01rzl
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Da, oarecum ca un "sunt", dar nu intre fire. Adica banuiesc ca ai berlina mai noua, la care sonda are 2 fire. unul este pentru ceas iar celelalt pentru becul din bord. Condensatorul se pune intre firul ceasului (+-ul) si sasiul masinii (orice surub din apropiere)(- ul).
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ghost4ever |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 22 July 06 ![]() |
dar daca pun un condesator (imi zici tu de care) ---------------condesator-------------
in serie cu firul ala de la ceas... ? ca stiu ca astia stabilizeaza... si ... ia zi-mi ca asa sti sigur are 12 v numai conteaza ampedanta... This post has been edited by diaconuliviu: 12 Sep 2006, 08:20 |
--------------------
Dacia 1410
DACIE
1995
- ct01rzl
|
|
tabek |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Daca pui in serie, nu o sa mai ai tensiune la ceas, pentru ca condensatorii "opresc" semnalul in curent continuu. Trebuie sa-l pui in paralel. Si nu stii bine...condensatorii nu stabilizeaza. This post has been edited by diaconuliviu: 12 Sep 2006, 10:48 |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
ghost4ever |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 22 July 06 ![]() |
QUOTE(tabek @ 12 Sep 2006, 10:49) Daca pui in serie, nu o sa mai ai tensiune la ceas, pentru ca condensatorii "opresc" semnalul in curent continuu. Trebuie sa-l pui in paralel. Si nu stii bine...condensatorii nu stabilizeaza. si ce stabilizeaza ? zi-mi u ce sa pun sa stabilizez Iar mirc? This post has been edited by diaconuliviu: 12 Sep 2006, 14:54 |
--------------------
Dacia 1410
DACIE
1995
- ct01rzl
|
|
Ov |
![]()
Post
#38
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
presupunand ca acel condesator se incarca, la un moment dat o sa se si descarce. Ma gandesc daca atunci cand se descarca n-o sa faca cu o mica scanteie in sonda. Sonda varata in foarte multi vapori de benzina. O fi bine ?
Disclaimer: posibil sa debitez tampenii dar asta a fost motivul pentru care am lasat-o balta la masina mea. O idee viabila ar fi un circuit care sa realizeze un histerezis pt semnalul de la sonda This post has been edited by Ov: 12 Sep 2006, 14:36 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, Ov, acel condensator de care se scria mai inainte (4700uF/25V minim) are o constanta de descarcare mare, se descarca destul de lent.
Faptul ca el mentine o tensiune care creste/scade mai lent decit s-ar modifica prin oscilatiile sondei, face ca macar partial miscarea acului sa fie incetinita. Sa zicem ca dai intr-un dimb, sonda se misca rapid, condensatorul insa mentine tensiunea citeva momente incit acul sa nu topaie. De descarcat, nu se descarca cu scinteie, el e permanent in contact cu o rezistenta (a aparatului indicator) prin care se descarca la oprire. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mai, OV a intuit o treaba la care eu nu m-am gandit !!! Daca sonda se intrerupe cumva si firul "cald" ajunge brusc la masa, poate face scanteie. E adevarat ca pentru asa ceva trebuie sa fii de 2 ori ghinionist, da am mai vazut unul care a fost lovit de fulger de 3 ori in viata lui. Asa ca ar fi mai bine sa cautam o alta solutie. Si cred ca este una chiar simpla, cu un tranzistor. Potentialul de baza sa fie dat de sonda+un rez de 10 K+ un cond de 100 uF. +12V pe colector si iesirea la ceas pe emitor. Chestia e ca eu acum chiar nu am timp sa ma joc cu asa ceva. Daca vreunul din voi are disponibilitatea sa incerce, pot trasa o schema cum mi-o imaginez. Acesta varianta ar fi 100% sigura in exploatare.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Siconi |
![]()
Post
#41
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Do it!!!
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 12 Sep 2006, 20:40) [...]Daca sonda se intrerupe cumva si firul "cald" ajunge brusc la masa, poate face scanteie.[...] Condensatorul e intre firul de sonda si masa, acolo unde e legat si ceasul, deci rezistenta ceasului va face ca acea scinteie sa nu apara, se descarca prin ceas. In plus, acel condensator se poate monta in spatele bordului, unde nu-i pericol de aprindere sau, mai sigur, cu o rezistenta de 2-10 K pe el- destul de mare sa nu afecteze indicatia ceasului, destul de mica incit sa-l descarce destul de repede in caz de avarie. Sau, una destul de mica in serie cu condensatorul? incit o eventuala scinteie sa fie "indulcita"? This post has been edited by diaconuliviu: 13 Sep 2006, 07:48 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
radu022003 |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 24 September 06 ![]() |
pt ca am vazut ca omu'(ghost4ever) are mare mare nevoie de o solutie, am sa-i ofer eu una, asa cum cineva a mai adus in discutie, VU-metru dar n-a dat detalii, eu am vazut pe alt forum, forumul electronistilor (www.elforum.ro) la sectia, electronica auto, un tip care a pus un VU-metru cu integrate care primea semnal de la sonda si care afisa pe 8 leduri nivelul benzinei. De asemenea omul spune ca poate fi esantionat pe cati litri se doreste, el a hotarat pt el, ca ultimii 8 litri ar fi esentiali. Vb la trecut pt ca din pacate nu a lasat nici o schema, doar cablaje, eu am luat legatura cu el si astept vesti, ca de ce sa nu recunosc si pe mine ma enerveaza indicatorul ala de benzina. asa ca.... daca cineva mai are nevoie si e interesat.... sa-mi spuna pana atunci... numai bine
|
--------------------
Dacia
1410
97 berlina
- BR 09 SSM
|
|
radu022003 |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 24 September 06 ![]() |
ceea ce vorbeau oamenii mai sus de condensatori, rezistente puse intre sonda si acul indicator..... inseamna un filtru. adica atunci cand sonda face ca toti dracii acolo ea va da un soi de semnal de frecventa mare adica oscileaza repede. ei, un filtru va lasa sa intre in ceas NUMAI semnalele de o anumita frecventa, de preferat cele joase, adica un FILTRU DE JOASE ca la boxe, ar fi mai ieftin (probabil) si mai comod. asa ca poti sa pui mana pe mouse si cauti pe net calculatoare de filtre, calculezi impedanta ceasului, daca poti, daca nu macar masori cu ohmmetru si iti alegi ce frecvente sa lasi sa treaca, iti spun ca tre sa fie frecvente joase, poate chiar de ordinul zecilor de herti (ca sa-ti faci o idee 20Hz inseamna ca sonda aia sa faca ca dracu de 20 de ori intr-o secunda) si ala o sa-ti dea niste valori de condensatoare/bobine, rezistente pe care sa le montezi si iti spune si cum sa le montezi. sper sa-ti fie de ajutor
P.S. asta insa nu va rezolva misterul acului atunci cand abia se misca spre minim din cauza ca mai sunt cativa vapori de benzina in rezervor, spre deosebire de VU-metru P.S. sunt student la electronica d-aia vb asa mult despre minunile astea This post has been edited by radu022003: 27 Sep 2006, 10:51 |
--------------------
Dacia
1410
97 berlina
- BR 09 SSM
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Salut.Problema indicatorului de dacie nu este neaparat topaitul ci imprecizia indicatiei la
nivel mic(sub 10litri de ex) .Degeaba stabilizam acul,pt ca nu o sa ne ajute prea mult,raspunsul sistemului sonda-ceas indicator este in mare parte exponential adica nu are o indicatie liniara. Acum la partea cu VU-metre cu leduri se pot folosi doua variante:una dintre ele este cea de care amintea Radu si care nu este atat de eficienta datorita numarului mare de rezistente si operationale(o sa ai nevoie si de o gasca de semireglabili sa-l etalonezi mai usor);varianta a doua si cea mai simpla este utilizarea unui circuit dedicat pt VU-metru(UAA180 sau LM3914/15) care poatet comanda 12 sau 10 leduri,aceste circuite avand si pini pt reglaj tensiune nivel max sau minim.Atentie insa,pt ca aceasta schema sa aiba o indicatie cat de cat liniara avem nevoie de o sursa de curent constant(foarte simpla) in circuitul sondei. O sa revin curand si cu schemele. This post has been edited by gabi1: 27 Sep 2006, 20:19 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
radu022003 |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 24 September 06 ![]() |
Gabi, chema de care zic eu, nu e asa de complicata si de stufoasa pe cum crezi, dupa cum am spus am cablajul la ea, pana acum este 100% nefolositoare, n-are decat un singur semireglabil, dar oricum daca ai tu ceva mai bun este mai mult decat perfect. abia astept sa vad ce ai
![]() |
--------------------
Dacia
1410
97 berlina
- BR 09 SSM
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Cam asta este schema de baza dar mai trebuie sa fac niste teste pe masina.Posibil sa mai schimb putin valoarea rezistentei care vine in serie cu sonda.circ1.jpg ( Size: 51.88k )
Number of downloads: 2235
Se poate regla pentru a afisa 1litru/led sau 2litri/led(de fapt se poate regla oricum) cu ajutorul semireglabililor de 47k.Treaba mai urata cu reglajul e ca intai se regleaza nivelul maxim si abia apoi se regleaza si minimul. |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
radu022003 |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 24 September 06 ![]() |
merita schema, avusem info gresite chiar merita bagati mare!
This post has been edited by radu022003: 29 Sep 2006, 07:40 |
--------------------
Dacia
1410
97 berlina
- BR 09 SSM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cautati o schema cu A277D (fabricat de fosta DDR), e tot VU-metru; sau vedeti la dezmembrari Trabant sau Wartburg 3 cilindri, au un indicator de consum instantaneu tot cu A277D. Se poate adapta partea de indicare. Desi, daca ma gindesc bine, variatiile acului sint date de oscilatia sondei nu a instrumentului.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
radu022003 |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 24 September 06 ![]() |
mai am un link cu un litrometru tot cu leduri, e aceeasi marie dar cu alta palarie aici
This post has been edited by radu022003: 29 Sep 2006, 07:47 |
--------------------
Dacia
1410
97 berlina
- BR 09 SSM
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
A277D este echivalent cu UAA180,insa nu prea se mai gaseste...pana la urma schema de VU-metru nu prea conteaza,importanta este schema inversorului care trebuie sa scoata la iesire o tensiune proportionala cu nivelul benzinei din rezervor.Fara acest circuit am avea o indicatie neliniara si mai rau functioneaza pe invers(rezervor plin=leduri stinse).Cu LM3914 ar fi un pic mai simplu dar nu am gasit integrat si nici nu prea am inteles exact cum functioneaza tensiunile alea de referinta.
Radu vezi ca schema din link este un indicator al amestecului carburant si se leaga la o sonda lambda. Pentru cine nu stie:sonda are rezistenta de 50 ohmi(0 ohm la nova gt) cu rezervorul plin si 350 ohmi(300 la nova) cu rezervorul gol si este bobinata liniar pana la jumatate.Deci pana la 20 litri ar trebui sa fie ok. Mai am in proiect si o schema simpluta care stabilizeaza acul la indicatorul clasic de dacie si care totodata permite o afisare liniara (pana pe la 20 litri). Pe curand. |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
spun si eu parerea cred ca orice s-ar face tot ar oscila datorita valurilor facute in rezervar si a conceptiei sondei cred ca o solutie ar fi inlocuirea sondei cu una care are plutitorul bagat intr-un tub de plastic iar in locul rezistentei de pe ea care este bobonata si nu este liniara la cea din tub care are 2 fire vrticale si indicatiile sint si liniare nu stiu modelul de masina care o are dar este sa fie modelele noi e posibil cele cu injectie sau nova singurul inconvenient ar fi ca nu cred ca se potriveste la rezervor
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ghost4ever |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 22 July 06 ![]() |
fratilor deci la dacia berlina care schema e cea mai stabili pana acum ca ... maine ma duc sa cumpar piesele...
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1410
DACIE
1995
- ct01rzl
|
|
radu022003 |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 24 September 06 ![]() |
ghost pune si fa schema care ti-a dat Gabi1, eu am facut o varianta de cablaj la asta, daca vrei pot sa ti-o dau.
|
--------------------
Dacia
1410
97 berlina
- BR 09 SSM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Off:Ghost, ti-am sters postul ala cu TZ. Scrie romaneste.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gabi1 |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Varianta finala,in stare de functionare:litro_UAA180.jpg ( Size: 65.42k )
Number of downloads: 2440
A trebuit sa schimb valorile rezistentelor R4,R5 si R7 pt. a permite reglajul intr-o gama mai larga de valori. Pentru un reglaj mai simplu se poate masura valoarea rezistentei sondei la nivel minim si la un alt nivel(10l de ex),apoi se pune in locul sondei rezistenta de max si se regleaza P1,operatia repetandu-se si pt minim cu rezistenta de minim si reglaj P2. This post has been edited by gabi1: 4 Oct 2006, 10:18 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Muttley |
![]()
Post
#57
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Poate v-ajuta si asta:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3440&hl= |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
eminence |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 18 March 07 ![]() |
Se poate face cumva acul indicator de pe bord sa nu mai oscileze atat de mult? Ma enerveaza ca nu pot afla ca lumea nivelul de benzina, o data e la rosu, o data e mai sus, daca-i dau niste palme la bord mai sare un pic... Plutitorul pare OK, l-am dat jos, nu pare nimic in neregula cu el. Sper sa nu-mi ziceti ca "asa e la Dacie", trebuie sa se poata face ceva, zic eu...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 2 slow, 2 calm...
|
|
Minel |
![]()
Post
#59
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Vezi mufa , sa nu ii fie oxidate contactele si sa iti osclize datorita contactului precar sau chiar inexistent uneori ...
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
eminence |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 18 March 07 ![]() |
si unde e localizata mufa?
|
--------------------
Dacia
1310
1983 2 slow, 2 calm...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 05:25 |