Electromotorul buclucas, Strigator la cer!!!
![]() ![]() ![]() |
Electromotorul buclucas, Strigator la cer!!!
mitu2002 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
|
||
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|||
mircea.a |
![]()
Post
#32
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Coroana nu trebuia incalzita la scoatere, doar la montaj. Iesea foarte usor prin folosirea unui dorn si a unui ciocan.
Personal nu am vazut dinti tesiti din fabrica la coroanele de Dacie. Dar daca zici tu... |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
drlabs |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti momentan ![]() |
ehe... se apropie toamna... a trecut un an si acum iar umblu la electromotor... azi se lasa cu verificatul rotorului. in fine. am un scurt in instalatie pe undeva si e inclus si electromotorul in programul de revizie
![]() Ca sa vezi cat tine o dacie... Gata. Remat scrie pe ea in max 2 luni. |
--------------------
dacia
1310 break
95 l
- BZ-01-Zxx << 43 de kw pe benzina = ? kw pe gaz ? >>
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am si eu o problema cu electromotorul .Cand vrea , porneste la cheie .Cand nu vrea , mai scot si mai bag cheia in conatact .Asta pana azi cand nu a mai vrut nici asa .Am pus contactul si am apasat pe contactul de la bobina .Nu a vrut . Cand dadeam cheia pana la capat imi trecea indicatorul de baterie (cu led ) pe rosu si becurile de apa si ulei paleau usor . Intr-un final am batut cu o teava de la cric in bobina si corpul lectromotoruli si a luat-o . Intre timp am mai pornit la cheie de 3-4 ori .De ce face asa aleator .E o problema de contact sau de electromotor ? Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o perie nu face contact pe colector (rotor) trebuie demontat si vazut de unde este problema eventual inlocuite periile
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Multumesc pt. raspuns . Nu inteleg de ce doar uneori face contact .E cumva o problema combinata ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
ATM |
![]()
Post
#37
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu neaparat, asta-i de la caz la caz. Poate fi doar peria uzata rau/lipitura usor desprinsa sau combinate. Asa era si al meu la inceput, cand am luat masina. Perii aproape inexistente, o lipitura la solenoid desprinsa aproape de tot. Si pornea doar cand voia el. Remediat la un electrician fara probleme. Oricum nu scapi fara demontaj, asa ca da-i bataie pana nu-ti mai porneste deloc.
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Multumesc pt. raspunsuri . Asa m-am gandit si eu ca nu scap fara demontare .Pt. siguranta pana-l repar mi-am luat altul la mana a doua .Sper sa fie ok. A mers la proba si scrie pe el made in frace si pe bendix scrie germany . Va tin la curent . Bafta ! |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dar se poate repara foarte usor si nu dureaza mai mult de 1 ora la problema care banuiesc ca o ai
este posibil ca peria sa fie buna dar sa culiseze greu (blocheze) in suportul ei sau sa arcul care o impinge sa fie moale This post has been edited by bygy007: 9 Sep 2007, 22:21 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
revin si eu cu o problema....
din cauza unui amarat de suport de motor care a fost executat cum trebuie am dat de urmatorul necaz..... nu am putut monta electromotorul in pozitia normala de functionare...ci statea ceva mai ridicat in sus... buun dau la cheie ba o ia ba nu...adica ba prinde in coroana ba merge in gol... nu stiam unde era problema... cum dadeam eu asa la che deodata nu a mai pornit... cred ca s-a supraincalzit si a inceput sa iasa un firicel de fum din el... plus ca se auzea un tiuit nu stiu de unde din zona lui... bine zic s-a blocat... am decuplat rapid fisele de la baterie...si m-am apucat de demontat... din nou...intre timp am constatat si treaba cu suportul pe care tocmai il schimbasem si care zic eu nu prea ai cum sa il montezi gresit (are alea 3 suruburi care daca nu sunt puse la locasurile lor .... etc)... suportul asta era cu cativa mm mai mare in zona dinspre electromotor... bun acuma cateva intrebari... 1. exista riscul sa fi ars electromotorul sau s-au dus doar carbunii...? 2. daca da, cum verifica ce e ars... cu un ohmetru ce valori trebuie sa afiseze? thanks all! |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Problema electrmotorului la dacie cred ca este una generala.
Cel putin eu asa am cumparat-o si ca sa vezi dupa ce am facut actele si m-am decis sa o iau de acolo asta dupa ce mi-am luat la revedere de la vanzator, nu a mai vrut sa porneasca si suna-l sa vina sa-mi zica ce are ![]() ![]() Trebuia sa ma duc cu ia la RAR si daca ma vedeau aia ca umblu la capota la fiecare masina care inainta cred ca ma luau aia la ochi. Asa ca o bag in service, schimb starterul 80 Ron + maopera 30 Ron. Carbunii buni, rotorul bun, bucse schimbate noi, proba la el de fata cu mine(20 de porniri pe traf), mergea struna. Merg la RAR, bucuros ca mergea struna zic gata am facut-o si pe asta. Urmatoarea zi, dau la cheie acelas efect un clanc si nimic in continuare, mi-a cazut fata bani aruncati aiurea. Cred ca trebuie sa-l desfac si sa mai uit la el. Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea. Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu . ![]() This post has been edited by Adrian_Boy: 6 Nov 2007, 18:02 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
djasu82 |
![]() ![]()
Post
#42
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 6 Nov 2007, 20:01) Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea. Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu . ![]() Adica sa curati colectorul eletromotorului din cand in cand cu acea hartie abraziva , daca e colectorul in scurt fi sigur ca iti fura curent si mai mult asa am patit si eu dam la cheie si in loc sa invirta motorul se chinuia singurel practic nu se putea pune in miscare. Asadra l-am desfacut si buba era colectorul l-am curatat si l-am pus din nou pe masina si la sfert pornea .. bafta |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
pina una alta eu am rezolvat-o mai simplu.... am fost la meserias.. am dat 20 ron dar am mai invatat ceva...de-acu tre sa imi iau letcon si devin expert in electomotoare..
![]() ![]() nu era ars dar nici mult nu mai avea....in rest totul e ok .. |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
I-ti mai trebuie cositor,sacaz si pasta.
![]() |
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 6 Nov 2007, 19:01) Problema electrmotorului la dacie cred ca este una generala. Cel putin eu asa am cumparat-o si ca sa vezi dupa ce am facut actele si m-am decis sa o iau de acolo asta dupa ce mi-am luat la revedere de la vanzator, nu a mai vrut sa porneasca si suna-l sa vina sa-mi zica ce are ![]() ![]() Trebuia sa ma duc cu ia la RAR si daca ma vedeau aia ca umblu la capota la fiecare masina care inainta cred ca ma luau aia la ochi. Asa ca o bag in service, schimb starterul 80 Ron + maopera 30 Ron. Carbunii buni, rotorul bun, bucse schimbate noi, proba la el de fata cu mine(20 de porniri pe traf), mergea struna. Merg la RAR, bucuros ca mergea struna zic gata am facut-o si pe asta. Urmatoarea zi, dau la cheie acelas efect un clanc si nimic in continuare, mi-a cazut fata bani aruncati aiurea. Cred ca trebuie sa-l desfac si sa mai uit la el. Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea. Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu . ![]() ai aici niste informatii utile http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=642068 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874826 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=758500 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
M.I |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Nu cred ca are rost sa deschid un topic pt. problemele pe care le am.
Am ajuns sa desfac de multe ori electromotorul. Am avut probleme cu electromotorul in sensul ca s-a spart bucsa care vine spre bendix, din cauza aceasta rotorul a frecat de stator si apoi a inceput sa iasa fum din el. Am cumparat unul de la dezmembrari, l-am luat cu proba adica l-am probat pe o baterie si totul parea in regula startarul cupla bine si rotorul se invartea cu turatie mare.Nu l-am montat imediat ce l-am cumparat , mai intai l-am desfacut sa vad care este starea lui si am gasit urmatoarele: resistenta fata de carcasa la stator aproape zero ohmi, rezistenta fata de masa la rotor vreo 40 kohmi.M-am speriat cand am facut masuratorile si mi-a parut rau ca l-am cumparat.Insa nu l-am lasat asa si m-am pus sa desfac cele 4 bobine de la stator, le-am curatat de mizerie am dat cu lac de bobinaj peste bobine, am curatat si rotorul si l-am lacuit si pe acesta. Rezultatul final a fost ca rezistenta la stator fata de masa a crescut la aproximativ 160 Mohmi iar la rotor de circa 1,6 Mohmi.Am schimbat bucsele si carbunii. L-am montat pe masina si a functionat cam aproximativ 4 luni fara probleme deosebite. In prezent a inceput sa imi creeze probleme, sa invirta motorul cu turatie mica si greoi, daca dau cheie mai lunga incepe sa iasa fum sus pe la surubul de la startar, cred ca nu ma mai tine mult. Singura piesa care nu am desfacut-o este startarul. Am umblat si in electromotorul vechi la care s-a spart bucsa. Chiar daca rotorul a frecat de stator nu a afectat bobinajul sa il distruga. Am aplicat si la acesta acelasi tratament ca la celalat: curatat , lacuit, schimbat bucsi si perii, si in plus am decapsulat startarul si am smrigheluit lamela de cupru ca sa refac contactul care intradevar a fost afectat. Rezistenta statorului fata de masa este peste 100 Mohmi si la rotor de aproximativ 1,2 Mohmi. I-am facut proba pe baterie si nu merge chiar tocmai bine, la inceput porneste cu turatie mare si apoi scade treptat turatia la o valoare mult mai mica ( de parca si-ar pierde puterea ) Acum am ajuns sa am 2 electromotoare si nici unul din ele care sa mearga cum trebuie. Va intreb pe cei care aveti mai multa experienta ce ar putea fi ??? ![]() Este suficient o rezistenta de peste 1 Mohm ca sa nu dea la masa ? ( altii pe forum recomandau incercarea izolatiei cu curent de 220 V , mi se pare periculos si am folosit aparatul de masura digital ). Contact prost in startar, deci curent insuficient pentru putere mare ? ( greu de verificat din cauza faptului ca este capsulat ) Scurt intre spirele de la bobina statorului ? ( aproape imposibil de depistat ) Sau ce altceva poate fii ? Sa ma apuc sa fac combinatii intre piesele celor 2 electromotoare? m-am saturat de cate ori l-am desfacut. Poti lua teapa la cumpararea unui electromotor second, fara proba efectiva pe masina, doar in sarcina iti dai seama cum merge. Este mai bun unul de tip scurt?, teoretic asa ar trebui sa fie, second nu se gaseste ( sau pot pati la fel ca cel dinainte ), iar nou este scump. |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
nelu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cand ai probat electromotorul vechi, dupa reconditionare, ai masurat si tensiunea la bornele bateriei (in timpul probei)? Sa nu scada turatia din cauza bateriei care nu tine consumul respectiv.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
M.I |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Nu am masurat tensiunea deoarece bateria are ,, are ochi magic " care este pe verde, deci baterie incarcata.
La repararea electromotorului am tinut cond si de alte detalii ( aflate de pe forum ) curatat caneluri rotor, verificat elasticitate arcuri de la carbuni. Mai am o suspiciune asupra bobinajelor la rotor sau stator chiar daca rezistenta izolatiei fata de masa trece de 1Mohm. acum cu timpul asta si din cauza serviciului nu prea am timp mult dar cum imi fac timp trec iar desfacut si verificat, poate gasesc cauza sau cauzele care imi fac atitia nervi ![]() |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
rezistenta de izolatie se masoara cu megohmetru care sint de mai multe feluri dar in general masuratoarea se face prin aplicarea unei tensiuni de 250V, 500V ,1000V , etc asupra a ceea ce vrei sa masori
daca izolatia este proasta ea nu va ceda unei tensiuni de maxim 1V cit da aparatul de masura nu degeaba am zis sa faci proba cu 220V si cu masurile de protectie pentru a nu te curenta si mai este ceva de obicei praful de carbune mai intra si prin bobinele rotorului si statorului si daca pune ceva spire in scurt sau la masa degeaba ii dai cu lac daca nu este curatat si suflat cu aer comprimat inainte de aceasta operatiune, eu am facut acea operatie si am ramas uimit ca becul se aprindea intre colector si ax si facea scintei cind ardea praful de carbune dintre bobinaj si masa This post has been edited by bygy007: 10 Nov 2007, 00:54 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#51
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
este VOLANTA asa am zapacit si eu vreo 3 electromotoare pana am schimbat volanta
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
M.I |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Am desfacut primul electromotor care l-am avut pe masina si mi-am facut curaj
![]() Probleme cu volanta nu cred sa am, nu caraie cind cupleaza, cupleaza de fiecare data cind dau la cheie,bucsele de centrare le mai are, cind il desfac si pe cel de pe masina o sa fac o fotografie cu starea dintilor la volanta. |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
M.I |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Am desfacut electromotorul de pe masina.
Dar mai inainte sa il desfac am cumparat un bobinaj nou de stator ( nu stiam ca pot gasi si bobinajul de stator fara a cumpara statorul cu tot cu carcasa ) care a costat 40 ron si un startar cu 55 ron. Am dat jos bobinajul vechi de la stator si l-am pus pe cel nou. Nu ma asteptam sa se monteze asa de greu. Am montat si demontat de vreo patru ori bobinajul pana sa reusesc sa il asez cum trebuie. Nu mai raminea suficient spatiu la intrefier si imi atingea rotorul de miezurile metalice dintre bobinele statorului, se pare ca bobinajul era ceva mai ,, umflat "decit cel vechi si nu se aseza bine. Rezolvarea a fost flexul cu care am mai ajustat din acele miezuri metalice ( 4 buc. ) si am rezolvat problema. O alta nemultumire este ca la bobinajul cumparat capatul care iese afara din carcasa statorului si se leaga la startar este sub forma de banda de cupru, nu este ca la cel vechi adica un fir gros multifilar cositorit, dar l-am prins asa cum era.Daca aveam un ciocan de putere mare poate cositoream si eu un fir gros. Am montat totul si acum merge de rupe, deci s-a rezolvat problema.Daca mai stateam ceva timp asa sigur se ducea si rotorul. De aici am putut sa trag niste concluzii care m-au costat ![]() - scurt circuit intre spirele statorului chiar daca rezistenta izolatiei fata de masa era buna ( cea mai buna metoda de verificare cu 220 V cum spunea bygy007), dar tot nu se poate depista scurtul intre spire. - din cauza acestui scurtcircuit in sarcina invartea foarte greu electromotorul mai ales cind porneam la rece, mergea ceva mai bine dupa ce se incalzea motorul. - tot din cauza acestui defect curent mare absorbit la pornire deci s-a impuscat si contactele startarului, si cred ca daca mai tineam asa se ducea si spirele la rotor. - nu este bine sa lasam asa electromotorul daca da vreun semn ca nu merge cum trebuie, indiferent ca este de la bucsi , stator sau mai stiu eu ce altceva, aproape imediat o defectiune atrage altele, daca lasam asa ramanean si fara rotor ( sau cel putin sper sa nu fi fost afectat putin deja si sa cedeze mai tarziu si asta ). Acum merge bine asa cum ma asteptam, si sper sa nu mai am asemenea probleme ,, costisitoare " |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(M.I @ 11 Nov 2007, 14:30) Am desfacut primul electromotor care l-am avut pe masina si mi-am facut curaj ![]() scinteile pe care le-ai vazut era praf de carbune situat in interiorul rotorului (intre sire si miez) care ardea datorita trecerii curentului statorul are o rezistenta foarte mica (este acea banda) care nu are mai mult de 3-4 spire bobina statorului avind 4 poli problema se schimba daca dadea bobinajul la masa sau avea scurt intre acesle spirele unui cadru Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 16.08k ) Number of downloads: 1666 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#55
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Salutare baieti!Si al meu a inceput sa faca figuri.
Cand dau la cheie uneori merge impecabil...la sfert de cheie.Alteori dau la cheie si nu se aude nimica,nici t(z)anc,nici furca bobinei nu actioneaza(sare).In cazul asta pun contactu sa alimentez bobina,deschid capota si imping manual furca bobinei.O i-a din prima. Mentionez ca de 2 ani de cand o am niciodata n-a carait,n-a invartit greu si nici n-a trebuit sa schimb ceva la el.Suspectez carbunii! Astept cateva idei/pareri ca n-am mai desfacut niciodata un electromotor,doar demontat piesa intreaga de pe masina. Multumesc anticipat!!! |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
spor la treaba
![]() This post has been edited by bygy007: 4 Jun 2008, 22:58 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:32 |