DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Electromotorul buclucas, Strigator la cer!!!

mitu2002
post 30 Jul 2007, 10:28
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




dap coroana a fost scoasa prin incalzire cu"pirlitorul" pe gaz roata inprejur si fortarea volantei in sus de pe ax cu 3 leviere de roti puse pe cant prin usoare ciocaneli in ele;
dintii volantei sint la fel pe ambele parti adica usor tesiti ; tesitura respectiva este prevazuta inca din proiectare nu mai stiu cum se cheana dar este figurata in desenul tehnic al volantei radmasa.gif pe abele parti


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 30 Jul 2007, 11:08
Post #32


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Coroana nu trebuia incalzita la scoatere, doar la montaj. Iesea foarte usor prin folosirea unui dorn si a unui ciocan.
Personal nu am vazut dinti tesiti din fabrica la coroanele de Dacie. Dar daca zici tu...


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drlabs
post 28 Aug 2007, 13:17
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti momentan




ehe... se apropie toamna... a trecut un an si acum iar umblu la electromotor... azi se lasa cu verificatul rotorului. in fine. am un scurt in instalatie pe undeva si e inclus si electromotorul in programul de revizie biggrin.gif

Ca sa vezi cat tine o dacie... Gata. Remat scrie pe ea in max 2 luni.


--------------------
dacia 1310 break 95 l - BZ-01-Zxx
<< 43 de kw pe benzina = ? kw pe gaz ? >>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 8 Sep 2007, 22:02
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Am si eu o problema cu electromotorul .Cand vrea , porneste la cheie .Cand nu vrea , mai scot si mai bag cheia in conatact .Asta pana azi cand nu a mai vrut nici asa .Am pus contactul si am apasat pe contactul de la bobina .Nu a vrut . Cand dadeam cheia pana la capat imi trecea indicatorul de baterie (cu led ) pe rosu si becurile de apa si ulei paleau usor . Intr-un final am batut cu o teava de la cric in bobina si corpul lectromotoruli si a luat-o . Intre timp am mai pornit la cheie de 3-4 ori .De ce face asa aleator .E o problema de contact sau de electromotor ?

Multumesc.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Sep 2007, 22:25
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o perie nu face contact pe colector (rotor) trebuie demontat si vazut de unde este problema eventual inlocuite periile


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 9 Sep 2007, 06:25
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Multumesc pt. raspuns . Nu inteleg de ce doar uneori face contact .E cumva o problema combinata ?


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 9 Sep 2007, 08:19
Post #37


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Nu neaparat, asta-i de la caz la caz. Poate fi doar peria uzata rau/lipitura usor desprinsa sau combinate. Asa era si al meu la inceput, cand am luat masina. Perii aproape inexistente, o lipitura la solenoid desprinsa aproape de tot. Si pornea doar cand voia el. Remediat la un electrician fara probleme. Oricum nu scapi fara demontaj, asa ca da-i bataie pana nu-ti mai porneste deloc.


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 9 Sep 2007, 21:28
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Multumesc pt. raspunsuri . Asa m-am gandit si eu ca nu scap fara demontare .Pt. siguranta pana-l repar mi-am luat altul la mana a doua .Sper sa fie ok. A mers la proba si scrie pe el made in frace si pe bendix scrie germany . Va tin la curent .

Bafta !


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Sep 2007, 22:20
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




dar se poate repara foarte usor si nu dureaza mai mult de 1 ora la problema care banuiesc ca o ai

este posibil ca peria sa fie buna dar sa culiseze greu (blocheze) in suportul ei sau sa arcul care o impinge sa fie moale

This post has been edited by bygy007: 9 Sep 2007, 22:21


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 6 Nov 2007, 08:16
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




revin si eu cu o problema....
din cauza unui amarat de suport de motor care a fost executat cum trebuie am dat de urmatorul necaz..... nu am putut monta electromotorul in pozitia normala de functionare...ci statea ceva mai ridicat in sus... buun dau la cheie ba o ia ba nu...adica ba prinde in coroana ba merge in gol... nu stiam unde era problema... cum dadeam eu asa la che deodata nu a mai pornit... cred ca s-a supraincalzit si a inceput sa iasa un firicel de fum din el... plus ca se auzea un tiuit nu stiu de unde din zona lui... bine zic s-a blocat... am decuplat rapid fisele de la baterie...si m-am apucat de demontat... din nou...intre timp am constatat si treaba cu suportul pe care tocmai il schimbasem si care zic eu nu prea ai cum sa il montezi gresit (are alea 3 suruburi care daca nu sunt puse la locasurile lor .... etc)... suportul asta era cu cativa mm mai mare in zona dinspre electromotor... bun acuma cateva intrebari...
1. exista riscul sa fi ars electromotorul sau s-au dus doar carbunii...?
2. daca da, cum verifica ce e ars... cu un ohmetru ce valori trebuie sa afiseze?
thanks all!


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 6 Nov 2007, 18:01
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Problema electrmotorului la dacie cred ca este una generala.

Cel putin eu asa am cumparat-o si ca sa vezi dupa ce am facut actele si m-am decis sa o iau de acolo asta dupa ce mi-am luat la revedere de la vanzator, nu a mai vrut sa porneasca si suna-l sa vina sa-mi zica ce are mad.gif Intre timp a ramas si fara benzina, parca-mi vroiam banii inapoi huh.gif Am zis ca o scot eu la capat.
Trebuia sa ma duc cu ia la RAR si daca ma vedeau aia ca umblu la capota la fiecare masina care inainta cred ca ma luau aia la ochi.
Asa ca o bag in service, schimb starterul 80 Ron + maopera 30 Ron.
Carbunii buni, rotorul bun, bucse schimbate noi, proba la el de fata cu mine(20 de porniri pe traf), mergea struna.
Merg la RAR, bucuros ca mergea struna zic gata am facut-o si pe asta.
Urmatoarea zi, dau la cheie acelas efect un clanc si nimic in continuare, mi-a cazut fata bani aruncati aiurea.

Cred ca trebuie sa-l desfac si sa mai uit la el.

Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea.

Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu . dry.gif

This post has been edited by Adrian_Boy: 6 Nov 2007, 18:02


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 6 Nov 2007, 18:12
Post #42


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Adrian_Boy @ 6 Nov 2007, 20:01)
Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea.

  Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu .  dry.gif
*


Adica sa curati colectorul eletromotorului din cand in cand cu acea hartie abraziva , daca e colectorul in scurt fi sigur ca iti fura curent si mai mult asa am patit si eu dam la cheie si in loc sa invirta motorul se chinuia singurel practic nu se putea pune in miscare. Asadra l-am desfacut si buba era colectorul l-am curatat si l-am pus din nou pe masina si la sfert pornea .. bafta


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 6 Nov 2007, 20:15
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




pina una alta eu am rezolvat-o mai simplu.... am fost la meserias.. am dat 20 ron dar am mai invatat ceva...de-acu tre sa imi iau letcon si devin expert in electomotoare.. biggrin.gif biggrin.gif ..
nu era ars dar nici mult nu mai avea....in rest totul e ok ..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 6 Nov 2007, 20:25
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




I-ti mai trebuie cositor,sacaz si pasta. wink.gif


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 6 Nov 2007, 20:43
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




QUOTE(dacia_gpg @ 6 Nov 2007, 21:25)
I-ti mai trebuie cositor,sacaz si pasta. wink.gif
*


am uitat sa precizez ca am si de astea... biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Nov 2007, 23:17
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Adrian_Boy @ 6 Nov 2007, 19:01)
Problema electrmotorului la dacie cred ca este una generala.

Cel putin eu asa am cumparat-o si ca sa vezi dupa ce am facut actele si m-am decis sa o iau de acolo asta dupa ce mi-am luat la revedere de la vanzator, nu a mai vrut sa porneasca si suna-l sa vina sa-mi zica ce are  mad.gif  Intre timp a ramas si fara benzina, parca-mi vroiam banii inapoi  huh.gif  Am zis ca o scot eu la capat.
Trebuia sa ma duc cu ia la RAR si daca ma vedeau aia ca umblu la capota la fiecare masina care inainta cred ca ma luau aia la ochi.
  Asa ca o bag in service, schimb starterul 80 Ron + maopera 30 Ron.
Carbunii buni, rotorul bun, bucse schimbate noi, proba la el de fata cu mine(20 de porniri pe traf), mergea struna.
      Merg la RAR, bucuros ca mergea struna zic gata am facut-o si pe asta.
Urmatoarea zi, dau la cheie acelas efect un clanc si nimic in continuare, mi-a cazut fata bani aruncati aiurea.

  Cred ca trebuie sa-l desfac si sa mai uit la el.

Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea.

  Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu .  dry.gif
*


ai aici niste informatii utile http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=642068 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874826 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=758500


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.I
post 8 Nov 2007, 21:38
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 19 June 06




Nu cred ca are rost sa deschid un topic pt. problemele pe care le am.
Am ajuns sa desfac de multe ori electromotorul.
Am avut probleme cu electromotorul in sensul ca s-a spart bucsa care vine spre bendix, din cauza aceasta rotorul a frecat de stator si apoi a inceput sa iasa fum din el.

Am cumparat unul de la dezmembrari, l-am luat cu proba adica l-am probat pe o baterie si totul parea in regula startarul cupla bine si rotorul se invartea cu turatie mare.Nu l-am montat imediat ce l-am cumparat , mai intai l-am desfacut sa vad care este starea lui si am gasit urmatoarele: resistenta fata de carcasa la stator aproape zero ohmi, rezistenta fata de masa la rotor vreo 40 kohmi.M-am speriat cand am facut masuratorile si mi-a parut rau ca l-am cumparat.Insa nu l-am lasat asa si m-am pus sa desfac cele 4 bobine de la stator, le-am curatat de mizerie am dat cu lac de bobinaj peste bobine, am curatat si rotorul si l-am lacuit si pe acesta. Rezultatul final a fost ca rezistenta la stator fata de masa a crescut la aproximativ 160 Mohmi iar la rotor de circa 1,6 Mohmi.Am schimbat bucsele si carbunii. L-am montat pe masina si a functionat cam aproximativ 4 luni fara probleme deosebite.
In prezent a inceput sa imi creeze probleme, sa invirta motorul cu turatie mica si greoi, daca dau cheie mai lunga incepe sa iasa fum sus pe la surubul de la startar, cred ca nu ma mai tine mult. Singura piesa care nu am desfacut-o este startarul.

Am umblat si in electromotorul vechi la care s-a spart bucsa. Chiar daca rotorul a frecat de stator nu a afectat bobinajul sa il distruga. Am aplicat si la acesta acelasi tratament ca la celalat: curatat , lacuit, schimbat bucsi si perii, si in plus am decapsulat startarul si am smrigheluit lamela de cupru ca sa refac contactul care intradevar a fost afectat. Rezistenta statorului fata de masa este peste 100 Mohmi si la rotor de aproximativ 1,2 Mohmi. I-am facut proba pe baterie si nu merge chiar tocmai bine, la inceput porneste cu turatie mare si apoi scade treptat turatia la o valoare mult mai mica ( de parca si-ar pierde puterea )
Acum am ajuns sa am 2 electromotoare si nici unul din ele care sa mearga cum trebuie.
Va intreb pe cei care aveti mai multa experienta ce ar putea fi ??? mad.gif
Este suficient o rezistenta de peste 1 Mohm ca sa nu dea la masa ? ( altii pe forum recomandau incercarea izolatiei cu curent de 220 V , mi se pare periculos si am folosit aparatul de masura digital ).
Contact prost in startar, deci curent insuficient pentru putere mare ? ( greu de verificat din cauza faptului ca este capsulat )
Scurt intre spirele de la bobina statorului ? ( aproape imposibil de depistat )
Sau ce altceva poate fii ? Sa ma apuc sa fac combinatii intre piesele celor 2 electromotoare? m-am saturat de cate ori l-am desfacut.
Poti lua teapa la cumpararea unui electromotor second, fara proba efectiva pe masina, doar in sarcina iti dai seama cum merge.
Este mai bun unul de tip scurt?, teoretic asa ar trebui sa fie, second nu se gaseste ( sau pot pati la fel ca cel dinainte ), iar nou este scump.



--------------------
Dacia, 1310, LGN 1.5Dci, 1987, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 9 Nov 2007, 08:54
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Cand ai probat electromotorul vechi, dupa reconditionare, ai masurat si tensiunea la bornele bateriei (in timpul probei)? Sa nu scada turatia din cauza bateriei care nu tine consumul respectiv.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.I
post 9 Nov 2007, 16:24
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 19 June 06




Nu am masurat tensiunea deoarece bateria are ,, are ochi magic " care este pe verde, deci baterie incarcata.
La repararea electromotorului am tinut cond si de alte detalii ( aflate de pe forum ) curatat caneluri rotor, verificat elasticitate arcuri de la carbuni.
Mai am o suspiciune asupra bobinajelor la rotor sau stator chiar daca rezistenta izolatiei fata de masa trece de 1Mohm.
acum cu timpul asta si din cauza serviciului nu prea am timp mult dar cum imi fac timp trec iar desfacut si verificat, poate gasesc cauza sau cauzele care imi fac atitia nervi mad.gif


--------------------
Dacia, 1310, LGN 1.5Dci, 1987, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Nov 2007, 00:44
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




rezistenta de izolatie se masoara cu megohmetru care sint de mai multe feluri dar in general masuratoarea se face prin aplicarea unei tensiuni de 250V, 500V ,1000V , etc asupra a ceea ce vrei sa masori
daca izolatia este proasta ea nu va ceda unei tensiuni de maxim 1V cit da aparatul de masura nu degeaba am zis sa faci proba cu 220V si cu masurile de protectie pentru a nu te curenta
si mai este ceva de obicei praful de carbune mai intra si prin bobinele rotorului si statorului si daca pune ceva spire in scurt sau la masa degeaba ii dai cu lac daca nu este curatat si suflat cu aer comprimat inainte de aceasta operatiune,
eu am facut acea operatie si am ramas uimit ca becul se aprindea intre colector si ax si facea scintei cind ardea praful de carbune dintre bobinaj si masa

This post has been edited by bygy007: 10 Nov 2007, 00:54


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 10 Nov 2007, 16:41
Post #51


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




este VOLANTA asa am zapacit si eu vreo 3 electromotoare pana am schimbat volanta


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.I
post 11 Nov 2007, 13:30
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 19 June 06




Am desfacut primul electromotor care l-am avut pe masina si mi-am facut curaj laugh.gif si l-am incercat la 220V cu un bec inseriat, rotorul. Nu se aprinde deloc becul, dar totusi cind atingeam de axul rotorului cu unul din fire apareau foarte mici scintei chiar daca becul nu vroia sa se aprinda deloc. E de rau Bygy007 sau asa trebuie sa fie?
Probleme cu volanta nu cred sa am, nu caraie cind cupleaza, cupleaza de fiecare data cind dau la cheie,bucsele de centrare le mai are, cind il desfac si pe cel de pe masina o sa fac o fotografie cu starea dintilor la volanta.


--------------------
Dacia, 1310, LGN 1.5Dci, 1987, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.I
post 18 Nov 2007, 21:56
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 19 June 06




Am desfacut electromotorul de pe masina.
Dar mai inainte sa il desfac am cumparat un bobinaj nou de stator ( nu stiam ca pot gasi si bobinajul de stator fara a cumpara statorul cu tot cu carcasa ) care a costat 40 ron si un startar cu 55 ron.
Am dat jos bobinajul vechi de la stator si l-am pus pe cel nou. Nu ma asteptam sa se monteze asa de greu. Am montat si demontat de vreo patru ori bobinajul pana sa reusesc sa il asez cum trebuie. Nu mai raminea suficient spatiu la intrefier si imi atingea rotorul de miezurile metalice dintre bobinele statorului, se pare ca bobinajul era ceva mai ,, umflat "decit cel vechi si nu se aseza bine. Rezolvarea a fost flexul cu care am mai ajustat din acele miezuri metalice ( 4 buc. ) si am rezolvat problema. O alta nemultumire este ca la bobinajul cumparat capatul care iese afara din carcasa statorului si se leaga la startar este sub forma de banda de cupru, nu este ca la cel vechi adica un fir gros multifilar cositorit, dar l-am prins asa cum era.Daca aveam un ciocan de putere mare poate cositoream si eu un fir gros.
Am montat totul si acum merge de rupe, deci s-a rezolvat problema.Daca mai stateam ceva timp asa sigur se ducea si rotorul.
De aici am putut sa trag niste concluzii care m-au costat icon_mrgreen.gif si nu imi ardea sa dau banii astia:
- scurt circuit intre spirele statorului chiar daca rezistenta izolatiei fata de masa era buna ( cea mai buna metoda de verificare cu 220 V cum spunea bygy007), dar tot nu se poate depista scurtul intre spire.
- din cauza acestui scurtcircuit in sarcina invartea foarte greu electromotorul mai ales cind porneam la rece, mergea ceva mai bine dupa ce se incalzea motorul.
- tot din cauza acestui defect curent mare absorbit la pornire deci s-a impuscat si contactele startarului, si cred ca daca mai tineam asa se ducea si spirele la rotor.
- nu este bine sa lasam asa electromotorul daca da vreun semn ca nu merge cum trebuie, indiferent ca este de la bucsi , stator sau mai stiu eu ce altceva, aproape imediat o defectiune atrage altele, daca lasam asa ramanean si fara rotor ( sau cel putin sper sa nu fi fost afectat putin deja si sa cedeze mai tarziu si asta ).

Acum merge bine asa cum ma asteptam, si sper sa nu mai am asemenea probleme ,, costisitoare "


--------------------
Dacia, 1310, LGN 1.5Dci, 1987, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Nov 2007, 00:10
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(M.I @ 11 Nov 2007, 14:30)
Am desfacut primul electromotor care l-am avut pe masina si mi-am facut curaj  laugh.gif si l-am incercat la 220V cu un bec inseriat, rotorul. Nu se aprinde deloc becul, dar totusi cind atingeam de axul rotorului cu unul din fire apareau foarte mici scintei chiar daca becul nu vroia sa se aprinda deloc. E de rau Bygy007 sau asa trebuie sa fie?

*


scinteile pe care le-ai vazut era praf de carbune situat in interiorul rotorului (intre sire si miez) care ardea datorita trecerii curentului

statorul are o rezistenta foarte mica (este acea banda) care nu are mai mult de 3-4 spire bobina statorului avind 4 poli problema se schimba daca dadea bobinajul la masa sau avea scurt intre acesle spirele unui cadru

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 16.08k ) Number of downloads: 1666


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 4 Jun 2008, 10:01
Post #55


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Salutare baieti!Si al meu a inceput sa faca figuri.
Cand dau la cheie uneori merge impecabil...la sfert de cheie.Alteori dau la cheie si nu se aude nimica,nici t(z)anc,nici furca bobinei nu actioneaza(sare).In cazul asta pun contactu sa alimentez bobina,deschid capota si imping manual furca bobinei.O i-a din prima.
Mentionez ca de 2 ani de cand o am niciodata n-a carait,n-a invartit greu si nici n-a trebuit sa schimb ceva la el.Suspectez carbunii!
Astept cateva idei/pareri ca n-am mai desfacut niciodata un electromotor,doar demontat piesa intreaga de pe masina.
Multumesc anticipat!!!


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Jun 2008, 22:49
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI






--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 22:32
Forum Renault