se incalzeste.. fara termostat.., sa fie radiatorul?
![]() ![]() ![]() |
se incalzeste.. fara termostat.., sa fie radiatorul?
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|||
alinakes |
![]()
Post
#2
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
Dar de ce ai scos termostatul pe timp de vara ?
Racirea este facuta de ventilatorul ce ventileaza radiatorul ! Ventilatorul este comandat de ...... ai ghicit , termostat ! Ai grija ca daca iti fierbe masina de mai multe ori s-ar putea sa se fisureze garnitura de chiuloasa si atunci or sa inceapa cu adevarat problemele ! |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Confunzi, Electroventilatorul e comandat de termocupla, nu de termostat, dar nu conteaza, ca sigur are elice pe fulie.
Termostatul e recomandat sa-l scoti daca motorul are tendinta de a fierde, deoarece chiar daca functioneaza bine, si e deschis, tot obstructioneaza circulatia apei putin. Ionut, vezi amestecul si avansul sa fie reglate bine, si incearca sa speli si motorul , si radiatorul calumea, daca ai canale infundate sigur nu se desfunda de la o simpla spalare cu apa. This post has been edited by argon: 27 Jun 2006, 14:40 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
renault12gordini |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 4 October 05 ![]() |
argon are dreptate. poti merge si fara termostat.daca vrei sa cumperi termostat,ceva bun ia unul frantuzesc sau nemtesc, se gasesc in magazine.
renault 12 gordini |
--------------------
Dacia
1310
- -
|
|
alinakes |
![]()
Post
#5
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
Imi cer scuze !
Greseala mea ! This post has been edited by alinakes: 27 Jun 2006, 15:40 |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
D2ani |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 21 February 05 ![]() |
salut. eu am o 1410 si se incinge destul de tare vara. ai radiator mic sau mare? a mea are radiator mic si pare sa fie de multi ani. vara mai umblam si eu fara termostat, cu rezultate bune. de cind este masina? s-ar putea sa fie semicolmatata instalatia de racire. din ce am citit nu prea este bine sa bagi ceva chimicale sa o cureti pentru ca sint multe tipuri de metale, plastice si cauciuc si nu stii pe care ti-l maninca si pe care ti-l curata. daca si fara termostat iti fierbe nu este bine de loc. in plus, un lucru pe care l-am retinut si patit este ca vara pe calduri mari daca ai amestecul prea bogat si ralantiul mare (in jur de 1000rpm la mine), se incinge motorul cam rau. momentan iar il am bogat (asa merge masina cel mai bine, deh, dacie) si in traficul de prinz sau seara acul de temperatura ajunge la maxim, aproape sa intre pe rosu.solutia, trag capota si merg cu ea putin ridicata.fostul proprietar avea si un lemnisor special care tinea capota putin ridicata sa se ventileze motorul.
|
--------------------
dacia
nova gt
1998
- b16rgw
|
|
FLP |
![]()
Post
#7
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Care e treaba cu amestecul si cu incalzirea motorului argon ? Explica`ne si noua mai in detaliu. Ideea e ca si mie mi s-a incalzit cam tare apa in sensul ca a ajuns in ultima casuta de sus (la inceputul ei ce`i drept). Adevarul e ca si temperatura a crescut, si eu am mers cu ea cam mult azi si am prins o droaie de ambuteiaje. Cam pe cand sa ajung acasa deja nu imi mai statea la relanti si dadea sa moara. Oricum cat de curand ma duc sa ii curat carburatorul si sa il regleze cineva profesionist.
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca amestecul e sarac motorul se va supraincalzii. Nu cred ca e cazul, daca nu ai schimbat jiglerul principal.
Daca avansul e mic, de asemenea se va supraincalzii motorul. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
FLP |
![]()
Post
#9
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Jiglerul principal fiind cel de relanti ?
Ai uitat ca acum cateva topicuri postam ca l-am pierdut prin motor cand l-am suflat si am cumparat unul la 15 mii ??? Avansul e ok, nu s-a umblat la el. Amestecul in schimb cred ca e praf reglat ... si nush ce sa ii fac |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
ct03nut |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
eu l-am scos termostatul...si cred ca sambata seara am fost singura dacie din mamaia care nu tragea pe dreapta, crestea pe la 85-90 grade fara el
45 de minute de mers numai cu viteza I ca sa ies din Mamaia |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu ala, ala nu e jigler principal. E pe fundul CNC langa supapa de refulare.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
renault12gordini |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 4 October 05 ![]() |
bravo, cel mai bine cand e cald sa mergi sa termostat, iar cand e frig normal sa il pui la loc.
renault 12 gordini |
--------------------
Dacia
1310
- -
|
|
FLP |
![]()
Post
#13
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Hmmm... Daca il duc la service specializat sa il curete si sa il regleze pe banc se rezolva problema ?
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cred ca o spalare sub presiune a instalatie va rezolva problema. Mie nu-mi mai trece acul de jumate, pe orice panta.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
FLP |
![]()
Post
#15
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Da mai tata.... nu compara panta cu statu la coada la gara de nord cate 40 de minute pe 35 de grade celsius...In alta ordine de idei ... motorul din cauza ca s-a supraincalzit mi-a murit si nu`mi mai tinea bine relantiul ? Eu totusi inclin sa cred ca toata nebunia asta de la carburatie vine.
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
am radiator mare, l-am spalat odata cu apa la presiune. poate nu s-a curatat bine?
relanti imi sta pe la 800-maxim 900. carburatorul este nou de 2 luni |
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Intradevar nu se compara panta, e mult mai rau pentru motor, la relanti nu am nici o problema, indiferent de temperatura exterioara si de cat o las, sta acul cam sub jumatate.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Auzi frate... da' capacu' la borcan cum e? L-ai strans calumea, sau umblii ca "meseriasii", cu el pe jumatate destrans, sa nu crape de la presiune?
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
FLP |
![]()
Post
#19
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Capacul de la borcan l-am verificat, dupa ce s-a incalzit mai tare apa l-am desfacut si a fasait, apoi l-am strans bine la loc.
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
Dyda |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(ct03nut @ 27 Jun 2006, 18:28) eu l-am scos termostatul...si cred ca sambata seara am fost singura dacie din mamaia care nu tragea pe dreapta, crestea pe la 85-90 grade fara el 45 de minute de mers numai cu viteza I ca sa ies din Mamaia Fara termostat si numai cu apa simpla, temperatura masurata la sonda nu depaseste 75 grade. Daca la tine a ajuns fara termostat la 90 grade, cu termostat depasea 100 grade lejer, asa ca ecuatia ta nu se verifica QUOTE(Armandos @ 27 Jun 2006, 18:42) De regula carburatia nu prea are tangenta cu clocotitul motorului, numai daca folosesti cherosen, benzina usoara cu CO mult peste 100 sau alt combustibil cu vilvataie mare. QUOTE(dyogenes @ 29 Jun 2006, 11:48) Auzi frate... da' capacu' la borcan cum e? L-ai strans calumea, sau umblii ca "meseriasii", cu el pe jumatate destrans, sa nu crape de la presiune? Auzi frate, da' supapa din capu' borcanului de ce se puse. Taman ca sa elimine aista presiune care pe linga faptul ca poate crapa borcanul nu mai permite aerului acumulat in radiator sa treaca in acest ciubar. Asa ca ori slabesti capacul ori in fiecare luna cureti supapa, supapa care in timp nici curatata nu-si mai face rolul. Parerea me sprijinita de ceva vechime in astfel de fiare este ca fara termostat este greu ca sa nu zic imposibil sa fierbi motoru in conditii de esploatare normale |
-------------------- Kox
|
|
renault12gordini |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 4 October 05 ![]() |
intrebare un pic , off topic, daca s-ar pune in locul elicei de la motor, o elice fizata pe radiator ca la supernova, nu ar raci mai bine apa din circuit.
renault 12 gordini ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- -
|
|
C.C. |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
tot din experienta in fiertul motoarelor
![]() daca insa fierbe si dupa aceea, s-ar putea sa fie mai rau- adica garnitura de chiuloasa. nu etansati borcanul de apa. supapa respectiva nu lucreaza bine=> alte defectiuni. folositi amestec apa+antigel. creste punctul de fierbere si protejeaza pompa de apa. am observat ca si uleiul uzat creste semnificativ riscul de supraincalzire. asa ca.. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
S-a rasdiscutat. E cea mai buna solutie, exista pe forum instructiuni cum sa o pui in aplicare.
Supapa vasului de expansiune creaza presiune in instalatie, si de aici un punct de fierbere mai mare. Cu instalatie etansa poti sa mergi cu apa la 110C si sa nu fiarba. Asa au majoritatea masinilor de conceptie mai noua. This post has been edited by Zaheiu: 29 Jun 2006, 14:46 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
BAC |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Nu este de ajuns sa fie curatat doar radiatorul si canalele din interiorul motorului trebuie sa fie curate. Nu folositi apa chioara, puneti impreuna cu un antigel de calitate(pt cei cu radiatoare de cupru/alama de culoare verde-fluorescent, pt cei cu radiator de aluminiu de culoare rosu-portocaliu) care asigura protectia motorului si a radiatorului la coroziune. Daca dupa o saptamana se aduna iar mal in vasul de expansiune insemana ca motorul nu e protejat de antigel. Capacul borcanului are o supapa de suprapresiune, ea trebuie sa asigure etanseitatea circuitului pana la o anumita presiune. Apa la presiune inalta fierbe la 110-120 grade.
Toate masinile moderne au electroventilator fixat pe radiator pt racire. Acel ventilator functioneaza in functie de nivelul de temperatura al motorului nu ca si celalalt, care functioneaza in functie de turatia motorului. Electroventilatorul poate functiona la turatie maxima chiar daca motorul este la turatie mica sau relanti, racindu-l mai eficient. |
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
C.C. |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
inteleg ca instalatia presurizata asigura in punct de fierbere mai inalt, DAR, motoarele noastre nu merg bine peste 90 de grade (ca sa nu mai vorbim peste 100). asa ca presurizarea nu-si are rostul la dacii. plus ca exista riscul (foarte serios) ca supapa respectiva sa nu mai deschida deloc=> motor terminat.
s-o fi discutat chestiunea, dar va spun sigur ca nu merita riscul.. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Esti convins?
Ia gindeste putin ce se intimpla daca ai busonul defiletat si mai esti si la inaltime mare, unde presiunea atmosferica (deci si a instalatiei) e mai mica decit 760mmHg. Apa va fierbe inainte de 100 grade, evaporare masiva, golire instalatie, gripare motor. Sa spunem ca esti la o inaltime acceptabila; apa va fierbe la 100, evaporare de asemenea usoara. Cu instalatia presurizata, fierberea va fi peste 100 grade, la fel evaporarea, peste temperatura initial expusa. Acea presurizare nu se face pentru cazurile de functionare normala ci tocmai pentru situatii critice, pentru evitarea defectelor. Orice motor poate ajunge in faza in care benzina e proasta, avansul blocat pe mic, ardere proasta, cazuri in care temperatura creste. Sau chiar in situatia in care termostatul sa se blocheze inchis. Si n-a spus nimeni ca un motor nu merge bine la 100 grade. Din punct de vedere al arderii, el merge bine la temperatura mai mare, din al ungerii, umplerii, etc, se doreste temperatura mai mica. Asa se ajunge la un "compromis" asumat. This post has been edited by diaconuliviu: 4 Aug 2006, 07:50 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
C.C. |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
teoretic ai dreptate. practic, insa, raman la parerea mea. in lumea reala
![]() o sa spuneti: "bine, dar astea oricum trebuie sa fie foarte bune..". hmm. eu nu va spun decat ca toate acestea pot functiona mult si bine (ani de zile) fara probleme intr-o instalatie depresurizata, insa, supuse presiunii, vor ceda repede- mai ales daca sunt putin imbatranite. fiecare poate calcula riscul in functie de buzunarul sau. sa recunoastem, totusi, ca motoarele de dacie fierb doar in conditii grele si foarte grele (sau in caz de defectiuni importante). in conditii normale de exploatare, acest risc este foarte redus. ei bine, acestui risc, ii opunem pe acela de a reusi sa spargem un radiator sau sa fisuram garnitura de chiuloasa intr-o instalatie presurizata, doar pt.ce? ca sa avem satisfactia ca motorul nostru se invarte si la 100 de grade. in acest caz, oricum nu-i va merge prea bine, daca nu tragem pe dreapta sa-l racim. asa ca.. fiecare cum crede. eu asta cred. sal. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
La daciile cu elice pe fulie s-ar putea sa fie adevarat ce spui tu. La cele cu electroventilator nu tine. De ce? In aglomeratie/pante grele cu viteza mica temp. creste peste 90. Pe un sistem nepresurizat asta inseamna la un pas de fierbere. Ventilatorul porneste de obicei la 9x si poate sa nu raceasca suficient in timp scurt si sa fiarba apa.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
cristidb |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Spalati circuitul de racire cu solutie de curatat. Eu am folosit 2+2 si am fost multumit. Costa 5 RON bidonul. Nu mergeti fara termostat. Nu face bine motorului.
E adevarat ca scade temperatura motorului daca se scoate termostatul. La fel si daca se foloseste doar apa, fara antigel. Astea sunt solutii temporare. Cel mai bine e sa se curete circuitul de racire. Curatarea cu apa a radiatorului nu rezolva nimic. Rugina si calcarul depus in el nu se iau doar cu apa. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
C.C. |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
pt. zaheiu: pai daca da sa fiarba nu-i in regula. mai ales daca ai elv, care este mai eficient decat elicea pe fulie.
sa fie clar: cand un motor de dacie da sa fiarba, inseamna ca ceva nu este in regula. faptul ca instalatia presurizata nu lasa sa fiarba la 100 de grade nu inseamna ca motorul are voie sa ajunga acolo. iar cine spune ca motorul lucreaza ok la 100 de grade, cred ca greseste. este vorba de dilatarea pieselor din motor, de frecari mai mari, etc., la astfel de temperaturi, deci, uzuri mai mari. macar teoretic, ai avea nevoie de ulei mai scump care sa le protejeze, etc. mai intreb odata: cu ce scop? ca sa dai bani in plus pe ele? da, ma rog, fiecare face cum vrea.. eu, in cazuri extreme, prefer sa trag pe dreapta 10 min., decat sa m-apuc sa arunc cu banii pe piese si uleiuri scumpe. sa nu credeti ca vorbesc fara sa cunosc. acelasi lucru ca si voi l-am spus cand mi-am luat masina: "de ce desface "nea gica" capacul putin? asta-i o prostie.." si l-am strans. rezultatul? radiatorul s-a dus la scurt timp, apoi am luat furtune si, in final, cred ca am bulit si garnitura de chiuloasa. pana la urma, catarul din mine a acceptat faptul ca mai bine desfac putin capacul si nu mai am probleme. si asa a fost. intr-adevar, in trafic, pot sa apara si situatii de supraincalzire (mai ales daca sunt si alte probleme..). dar apar suficient de rar incat sa nu mai risc sa stric si ce am bun. mai bine, in astfel de cazuri, trag pe dreapta 10 min. ca nu arde. am patit-o si eu pe brasov si a fost ok. oricum, cine are instalatie noua sau macar buna, poate s-o presurizeze. pe ceilalti, insa, nu-i sfatuiesc. de ce? pt.ca motoarele noastre sunt veechi, fratilor. si proaste.. sal |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:47 |