se incalzeste.. fara termostat.., sa fie radiatorul?
![]() ![]() ![]() |
se incalzeste.. fara termostat.., sa fie radiatorul?
FLP |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|||
C.C. |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
de acord cu tine. ca si conceptie- nu sunt deloc proaste (mai ales pt.anii `60
![]() nu spune nimeni ca e mai bine sa umbli cu capacul de la borcan putin desfacut. nici ca n-ar merita investitia in piese noi si uleiuri mai bune, pt.cine vrea s-o faca. doar ca pt. mine, nu se justifica, de vreme ce poate sa mearga si cu sistemul depresurizat muult si bine, fara probleme si fara alte investitii.. iar daca spui ca un radiator nou nu e scump.. e parerea ta. ultima data cand m-am uitat la preturi era ceva de genul 300ron. da, ma rog, fiecare dupa buget.. ![]() sal This post has been edited by C.C.: 5 Aug 2006, 16:27 |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Termocupla mea e cumparata de la piese de origine si mi-au spus ca e cea recomandata pt. nova (m-am mirat si eu cand am vazut ca cupleaza la 95 sau 97). Exista si termocuple facaturi nemtesti/chinezesti care cupleaza la 86, dar dupa ce am incercat 2 din care una nu cupla iar cealalta nu mai decupla am preferat sa dau dublu pe una "originala". De fiert nu mi-a fiert niciodata, spuneam ca temp este f. mare.
Imi puteti recomanda o termocupla de calitate (nu de 15 lei) care sa porneasca mai jos? This post has been edited by Zaheiu: 6 Aug 2006, 15:24 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
lgabyy |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 1 December 05 ![]() |
... mi se ridica temperatura .. in oras... in afara sta bine ... cum reduc un pic cum hopa sus.. am dat termostatul jos...am gpl...
![]() This post has been edited by diaconuliviu: 8 Aug 2006, 13:35 |
--------------------
dacia
1410
- DJ03VVG
|
|
Pedro |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Sa sti ca de la pilitura s-ar putea sa fie , la doua dacii si 4 radiatoare cat am schimbat pana acum, imediat dupa ce puneam pilitura regimul termic crestea considerabil. Acum depinde si cata pilitura ai pus. Pilitura ca pilitura, da sa vezi ce interesant e atunci cand schimbi radiatorul mic spart cu unul mare si nou si in loc sa scada regimul termic creste
![]() |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
workarea |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Cam aceleasi simptome, desi la mine nu e valabila treaba cu pilitura.
Mi se urca temperatura pina la penultima linie alba, la orele de virf in Bucuresti, coloana, stationare. Deci scot termostatul de acolo, nici nu ma uit la el, il arunc direct la gunoi ![]() De ce mi se intimpla doar de cind am inlocuit termostatul vechi? E drept ca pina acum nici nu am stat chiar atit cu motorul pornit pe loc. Se poate curata radiatorul? Iau unul nou? Are rost sa ma mai stresez, avind in vedere ca oricum vine toamna? Am cautat termostat mai rece la citeva magazine. Nu am gasit. Scuze pentru postul lung. This post has been edited by workarea: 7 Aug 2006, 12:41 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
Pedro |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu daca are rost sa il iei si pe al doi-lea nou , al meu e din cupru si tot am sesizat cresterea temperaturii , mai mult ca sigur ca sunt fagurii prost facuti , aliajul departe de reteta ssd, cine stie . Mai schimbati si voi furtunele , mai ale alea de sub carburator si in special ala de intra in stutul ce da in chiuloasa si uitati-va si la stutu cu pricina , e mic si se obtureaza/sparge/mananca usor
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
workarea |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Poate ar fi bine ca topicul asta sa fie unit cu http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=48767, unde se discuta de mai mult timp problema.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
lm |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 13 July 04 From: Tg-Mures ![]() |
Te duci cu radiatorul la un service de radiatoare si pentru 40 de lei o desfunda. Desfac capacul cositorit, desfunda , spala iar la urma pun inapoi capacul. Evident numai la cele cositorite. Vei uita de temperaturi. Si nu mai folositi faina aia, dati jos radiatorul si mergeti la un servie cu ea. Tot atata va costa, si nu se infunda.
|
--------------------
Ex.Dacia
1100,1310
1971/1991
|
|
Pedro |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
pret desfundat + pret lipit = pret unul nou de unde rezulta timp si nervi pierduti prin service de pomana si alte potentiale gauri care d-abia asteapta sa apara , mai bine iei unu nou
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
am spalat radiatoru de 2 ori, tot fierbea cand fortam motoru, apoi am pus alt radiator, aceeasi problema. am schimbat garnitura de chiuloasa si tot se incalzeste apa de aproape ca fierbe.
se ridica nivelul la apa mul peste jumatate si daca stau la relanti !!! ce poate fii? |
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|
gugul |
![]() ![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 25 June 06 ![]() |
Ai verificat daca ti circula apa prin pompa?
Si cand este foarte cald afara si vrei sa forjezi motorul da drumul la radiatorul de caldura. Oricum nu o sa l simti ca e cald si in masina, dar o sa se cunoasca imediat la indicator. Vezi daca ai circulatie buna in circuit. |
--------------------
dacia
1310
1995 berlina
|
|
Pedro |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ok, tot s-a vorbit de asta pe aici de asta. Eu nu aerisesc nimic , am instalatia de racire sub presiune nici un fas pe nicaieri , am schimbat tot cu manutele astea doua
![]() |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
argon |
![]()
Post
#44
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Motorul de Dacie fierbe din cauza intretinerii defectuase.
M-am intors din concediu, printre altele am urcat si Transfagarasanul, intr-o zi caniculara, in miezul zilei, fara nici o pauza pana la Balea, motorul in permanenta peste 3700 de ture, acul indicator abia trecuse de jumate, nici vorba sa fiarba, deci se poate si la Dacie, pe drum am trecut pe langa cel putin 5 Dacii trase pe dreapta , capota ridicata, si aburi la motor. Termocupla si ELV nu am, sunt frectie la picior de lemn daca circuitul de racire are depuneri in interior. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Pedro |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Argoane vezi ca trisezi
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
cristidb |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pedro, nu stiu cum e la cele cu bord de CN dar la cele cu bord scoica nu scoti tot aerul din circuit fara aerisire. Si tot la astea, de cele mai multe ori prinde aer pe la robinetul de radiatorului de incalzire. E proiectat prost sistemul. Radiatorul de incalzire e prea sus, la fel si robinetul lui. La Nova merge cum spui tu. Vasul de expansiune e cel mai inalt punct. Se aeriseste singura.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
argon |
![]()
Post
#47
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pedro..trebuia sa pun carton?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Pedro |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
argon |
![]()
Post
#49
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Probleme au fost..nu mai statea relantiul in parcare la Balea, inainte de tunel..adica statea, dar la 600 rpm..ce sa mai zic ca a pornit cu slujbe...cum am inceput sa cobor au disparut toate problemele.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Pedro |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai normal batrane , aer ioc, altitudine , aer tare sarac in oxigen desi fi atent, nu e obigatoriu , eu am schimbat carburatorul si nu mai face asa , carburatorul vechi nu era planat si intra aer aiurea prin el .
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
cum sa verific daca pompa functioneaza la "debit" maxim ?
adica daca pompa asigura o circulatie buna a apei in circuit |
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|
gdm |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
ionutz tu ai montat gaz dacia ta?
|
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
cristidb |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca te uiti la o pompa de apa o sa iti dai seama ca nu are cum sa asigure debit mai mic sau mai mare decat standard. Debitul mic poate fi de la termostat care nu deschide complet sau radiator infundat.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
masina nu e pe gaz si nu am nici termostat.
un popa, chiar un popa pe bune mi-a zis ca a avut si el aceeasi problema si o zis ca-i dusa chiuloasa si sa o duc la rectificat. oricum am vazut dacii mai vechi cu radiator din acela mic si nu trecea apa de jumatate... deja nu stiu ce sa mai fac, oricum ma bucur ca s-a mai racit afara. ![]() |
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Verifica daca nu e infundat radiatorul .Posibil sa fie colmatat .Verifica avansul , unil prea mare sau prea mic duce la incalzire excesiva .Schimba lichidul de racire sa fie perfect curat . Bafta ! |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am avut si eu probleme de genul asta recent am dat radiatorul jos si am facut rost de niste detartrant de la munca (nu stiu marca) l-am bagat in radiator 400 ml detartrant si restul apa pina la plin lasat 1 h rasturnat intr-o galeata apoi spalat cu apa sub presiune dupa decantarea mizeriei din galeata rasturnat inapoi in radiator si repetat operatiilede citeva ori si a iesit destula mizerie mentionez ca radiatorul este mare si este din cupru Astept sa plec la un drum lung sa vad cum se comporta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tonicelli |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 26 March 06 From: Valea Jiului ![]() |
O soluție de moment adoptată și de mine anul trecut în vară (când aveam berlina):
Pe centura Bucureștiului mers cam 1 km/h - temperatura crescuse îngrijorător și singura soluție care mi s-a părut acceptabilă a fost să dau drumul la căldură + aerotermă. E adevărat că nu era prea plăcut în mașină dar efectul a fost cel așteptat temperatura a scăzut vizibil. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate plus
- HD-XX-XXX România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
|
|
gti98 |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salutam pasionatii (?) de Dacie!!!
Patit si eu chestia cu supraincalzirea; cauza: avans prea mic. Se poate si cu avans prea mare (la modelele cu ruptor...) Am auzit de pompa de apa cu rotor nasol ( aripioarele din interior prea mici - defect de fabricatie ) Dar un asemenea defect e muult mai rar. Vreau sa fac o mentiune legat de "pilitura" pentru colmatat porii din radiator: am folosit de mai multe ori, pe mai multe masini; nu are nici un efect negativ asupra racirii ( materialul are doar aspect de pilitura; in lichid ramane in suspensie; doar la nivelul porului, in contact cu aerul, se produce un fel de incleiere care astupa gaurica; singurul defect: daca inlocuiti lichidul de racire, e posibila o spalare a "dopului" si radiatorul incepe din nou sa curga. Referitor la presurizarea sistemului de racire: aceasta ridica temperatura de fierbere si reduce riscurile de defectare in asemenea situatie; totusi, presiunea crescuta solicita suplimentar elementele sistemului de racire, unul din cele mai "gingase" fiind presetupa ce etanseaza axul pompei de apa, piesa de o calitate destul de slaba. Pentru functionarea fara presurizare (perfect posibila de altfel) se recomanda un termostat de temperatura mai joasa sau existenta (unele modele de termostat vin asa de la fabricant!!) a unei gaurici de 1,5-2,5 mm diametru in coroana circulara din tabla din jurul supapei. Riscul de a fierbe motorul scade semnificativ. Reversul e ca temperatura motorului e redusa o perioada mai indelungata (atat la fiecare pornire cat si o buna parte a anului, cand temperatura ambianta e scazuta) ceea ce inseamna o mica crestere a consumului si o accelerare ne-neglijabila a uzurilor prin coroziune la nivelul grupului camasa- segmenti, ca urmare a condensului "rece". Voi hotarati! Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
de 2 zile am scimbat garnitura de chiuloasa si tot aceeasi problema: tot se incalzeste de numa cand urc un deal mai greu
|
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|
AC |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:27 |