DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce mai poate o DSN BIS

paulp
post 18 May 2004, 12:46
Post #31


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE

odata fiind intr-un espero 190Kmh s-a tinut o super nova dupa noi 5 min  

Si dupa aia ati dat drumu la shufa :twisted:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 18 May 2004, 12:52
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Nu , am dat drumul la lichidul de frana si-am pus mountain dew in loc


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 18 May 2004, 13:31
Post #33


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Oh man!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 May 2004, 14:05
Post #34


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




[quote]Revin cu o completare (Ptr. Laur) :

Conform http://www.tirerack.com/tires/tiretech/gen...eneral/size.jsp , am calculat urmatoarele:

O janta de 13" cu o anvelopa de 165/70/R13 are:
Diametrul: 561.2 mm
Raza: 280.6 mm
Circumferinta: 1762.168 mm (cu PI = 3.14)

Daca pe aceeasi janta punem anvelopa de 175/70/R13 obtinem:
Diametrul: 575.2 mm
Raza: 287.6 mm
Circumferinta: 1806.128 mm

Asta inseamna ca la o rotatie completa o roata de 175 va "parcurge" 1.806 metri in timp ce o roata de 165 va "parcurge" numai 1.762 metri. Asta inseamna ca pentru aceeasi viteza de deplasare a masinii , roata de 175 se va invarti mai incet decat cea de 165 .... rezulta ca pentru aceeasi viteza reala vitezometrul va indica MAI PUTIN cu roti de 175 ....

In realitate, vitezometrele sunt facute sa arata MAI MULT decat viteza reala .. ceea ce ne duce la concluzia ca punand roti mai mari in diametru vom aduce vitezometrul la o scara de precizie mai buna .... smile.gif ...

Are vreun sens ce am scris eu aici ??? :mrgreen:[/quote]


ALIOOOOOOOOO! Domnu!
Sa nu amestecam mere cu pere!
Singurele lucruri certe sunt: circumferinta rotii, turatia masinii si raportul de demultiplicare al cutiei.
Ia refa mataluza calculele si ia vezi din nou!
(Tine cont ca vitezometrul e calibrat pt 165!)


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 18 May 2004, 14:18
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




OCEBE daca ai un drum in Buc te poti testa intre Arcul de Triumf si Casa Scinteii, pe primul Km de la Arc. Ai acolo un radar cu afisaj deasupra soselei care cred ca este destul de bun. Vezi insa ca-i pe banda centrala.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 May 2004, 14:21
Post #36


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Andrei ... cred ca vrei sa mai citesti odata cu atentie ce am scris io acolo ....
Dupa ce faci asta, editeaza-ti mesajul ....

Nu urla in gura mare "ALIOOOOOOOOO! Domnu Ingineruuuuu!" fara a da explicatii ...

Chiar nu mi-a placut reactia ta ...

ARGUMENT !!!!

"Tine cont ca vitezometrul e calibrat pt 165!" .. OK .. asa este ...

Deci ...

A: cauciucuri de 165/70R13
Turometrul arata 5000 rpm, vitezometrul arata 180Km/h .... raportul de demultiplicare al cutiei in treapta a V-a este x .... viteza reala a masinii este (sa zicem) 162Km/h ... OK ???

Acum sa trecem la punctul B: cauciucuri de 175/70R13
Turometrul : 5000 rpm, vitezometrul 180Km/h, raportul cutiei .. acelasi x ca mai de sus ... viteza REALA a masinii .... ghici ??? ... .. 166.04 Km/h ...

Asta ce inseamna ??? inseamna ca EROAREA vitezometrului masinii ESTE MAI MICA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daca si acum strigi in gura mare ca nu e corect eu unul te voi considera un om superficial .... ceea ce m-ar mira ...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 18 May 2004, 14:38
Post #37


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




andrei sa stii ca liviu are dreptate , o data cu cresterea diametrului rotii eroare scade.


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 May 2004, 14:52
Post #38


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Liviu!
Stai nu da, ca zau ca nu ai dreptate!
Ia urmareste-mi rationamentul:
Tu ai spus asa: "In realitate, vitezometrele sunt facute sa arata MAI MULT decat viteza reala .. ceea ce ne duce la concluzia ca punand roti mai mari in diametru vom aduce vitezometrul la o scara de precizie mai buna"

OK??
Singur ai spus urmatoarele:
cu cauciucuri 165 la 5000 rot ai pe bord 180 si real 162
cu cauciucuri 175 la 5000 rot ai pe bord 180 si real 166

Asta nu inseamna ca vitezometrul arata mai bine punand cauciucuri mai mari! Arata mai bine daca avand cauciucuri de 175 la 5000 rot arata 170!

Aici pricepi ce zic eu ca e gresit in calculul tau? Tu de fapt nu "calibrezi" vitezometrul punand cauciucuri mai mari ci doar te apropii de abaterea lui pentru ca masina merge mai repede cu cauciucuri mai mari si astfel se apropie ca viteza reala de viteza gresita afisata de vitezometru!

PS, daca te-am ofensat cu Domnu Ingineru...schimb cu Domnu Doctoru... :inger:


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 May 2004, 14:57
Post #39


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




"Asta nu inseamna ca vitezometrul arata mai bine punand cauciucuri mai mari!"

180 - 162 = 18 Km/h ABATERE ...
180 - 166 = 14 Km/h ABATERE ...

Eu am zis :
" .... punand roti mai mari in diametru vom aduce vitezometrul la o scara de precizie mai buna"

Ce e gresit ????

Later edit:

P.S. : tu ce ai prefera sa ai acasa ??? un cantar care sa iti arate 110Kg in conditiile in care tu stii ai 100Kg sau unul care sa iti arate 110Kg in conditiile in care tu stii ca ai 105Kg ??? :mrgreen:


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 May 2004, 14:59
Post #40


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Domnilor, va atrag atentia ca valorile 165 si 175 la cauciucuri, se refera exclusiv la LATIME. Prin urmare, puteti sa-i puneti si cauciucuri pe 235, viteza de pe ceas e tot aceeasi ! tongue.gif tongue.gif tongue.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 May 2004, 15:04
Post #41


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Marty .. poate vrei sa te mai documentezi un pic ....

xxx/yyRzz inseamna asa :

xxx = LATIMEA CAUCIUCULUI in mm (ex: 175 mm)
yy = PROCENTUL din latime care il reprezinta talonul cauciucului (ex. 70 .. inseamna ca TALONUL cauciucului este de 0.7*175 mm)...
zz = DIAMETRUL JANTEI in INCH ....

Concluzia este ca DIAMETRUL TOTAL al rotii (deci si circumferinta) este influentat si de LATIMEA cauciucului (din cauza ca TALONUL este o functie de latime)


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 May 2004, 15:08
Post #42


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Zau??
Si 70% din 165 este la fel cu 70% din 175 nu??
Asta nu influenteaza RAZA si deci si CIRCUMFERINTA???


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 18 May 2004, 15:09
Post #43


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Gresit! 70% din 175 e altceva fata de 70% din 165!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu77
post 18 May 2004, 15:21
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 11 August 03
From: Bucuresti




Mie mi se pare ca circumferinta e mai mare pt 175/70/R13 decat pt 165/70/R13. Cu altceva nu sunt de acort.
Liviu, a spus ca:
cu cauciucuri 165 la 5000 rot ai pe bord 180 si real 162
cu cauciucuri 175 la 5000 rot ai pe bord 180 si real 166

Eu inteleg din asta ca vitezometrul isi calculeaza viteza in fct de turatia motorului? ... si nu sunt de acord cu asta.


--------------------
Dacia SupeRNova Rapsodie - B-29-EZI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 May 2004, 15:23
Post #45


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Dar?? CUM???


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu77
post 18 May 2004, 15:26
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 11 August 03
From: Bucuresti




trebuia sa completez: in fct de turatia motorului si raportul de demultiplicare. Nu sunt de acord cu asta! Eu cred ca vitezometrul calculeaza viteza in fct de rotatia rotii considerand ca sunt cauciucuri 165/70/R13.


--------------------
Dacia SupeRNova Rapsodie - B-29-EZI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu77
post 18 May 2004, 15:28
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 11 August 03
From: Bucuresti




asarban, pai ma gandesc ca daca calci ambreajul in treapta intai sau in alta si-i dai talpa vitezometrul o sa indice tot 0km/h, nu-i asa?


--------------------
Dacia SupeRNova Rapsodie - B-29-EZI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 18 May 2004, 15:33
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Pai stati asa ca dsops nu mai pricepe... pai exista o conexiune negociabila sau fuzzy intre arborele motor si roata cand este cuplata cutia intr-o anumita viteza?


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 May 2004, 15:34
Post #49


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




andu77, vitezometrul arata de fapt viteza UNGHIULARA a rotilor fata.

Asta inseamna ca vitezometrul este de fapt un TRADUCTOR care transforma VITEZA UNGHIULARA in VITEZA LINIARA. Dar traductorul asta a fost calibrat (mai mult sau mai putin precis) pe roti de 165/70R13 ...
Cand pui roti de 175/70R13, pentru aceeasi viteza unghiulara tu vei avea o viteza liniara mai mare .. dar vitezometrul nu stie ca tu ai schimbat rotile .. deci iti va arata aceeasi viteza ca atunci cand aveai rotile mai mici ...

De aici vine faza cu vitezele alea !!!


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 May 2004, 15:36
Post #50


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




eu propun in primul rand o inregistrare (daca exista posibilitati tehnice) de 7-8 secunde, pt ca eu nu am reusit sa-mi conving colegii ca ce vad acolo e in mers !!!


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 18 May 2004, 15:37
Post #51


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Nu te mai gandi ca nu'i asha. Ambreiajul decupleaza cutia iar cablul de viteza e legat direct la discul care preia miscarea de la arborele secundar, rotile se misca viteza este indicata.
Liviu nu a facut decat sa corecteze viteza reala, nu a intervenit cu nimic asupra celei indicate pe bord.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 18 May 2004, 15:39
Post #52


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




vitezometrul arata viteza in functie de rotatia rotii considerand ca sunt cauciucuri standard.
odata ce ai modifica diametru rotii roata pe exterior se va invarti mai mult decat in mod normal. deci in loc sa parcuri x metri vei parcurge x+y metri. asa ca viteza ta reala se va apropia de cea de pe bord, presupunand binenteles ca la bord avem o abatere a vitezometrului.

daca vreti va fac si o demonstratie matematica si va mai fac si un algoritm care sa verifice demonstratie si inca un algoritm care sa verifice corectitudinea algoritmului ce a demonstrat demonstratia . :shock:

geeeeeezzzz cate am invatat in facultatea asta


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 May 2004, 15:39
Post #53


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Promit ca daca conditiile meteo si cele de trafic vor fi favorabile LUNI , 24 mai 2004 , voi face o inregistrare video ... Sper ca voi avea la dispozitie si GPS-ul de la SOD smile.gif ...

Asta pentru necredinciosi ...

Sa clarificam .. eu nu spun ca aveam 180Km/h ... ci ca vitezometrul masinii arata 180Km/h .. NU STIU CE VITEZA REALA AVEAM .. dar eu cred ca era destul de mare :mrgreen: .... In plus de asta am ramas uimit sa vad ca se poate face asta CU TREI OAMENI IN MASINA cu o masa totala aproximativa de 300Kg ... :shock:


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu77
post 18 May 2004, 15:40
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 11 August 03
From: Bucuresti




Liviu da, ai dreptate.

Am editat mai apoi asta:
Liviu nu e nevoie sa demonstrezi!! Te rog! Cand aud de viteze mai mari de 130km/h in DSN/SLZ ma ia cu friguri! tongue.gif


--------------------
Dacia SupeRNova Rapsodie - B-29-EZI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 18 May 2004, 15:41
Post #55


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Eu unul as vrea sa faci algoritmul!
...Te rog sa faci algoritmul care sa verifice demonstratia!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 18 May 2004, 15:43
Post #56


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




te prinsa si huh? laugh.gif


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 May 2004, 15:48
Post #57


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




andu77, stai linistit ca eu nu merg cu viteza aia laugh.gif ....

Ala a fost doar un test facut in LINIE DREAPTA .. pe 4 BENZI si numai pentru un minut si ceva ...

Viteza mea obisnuita (numai pe E85 pe care il cunosc la fiecare metru) e in jur de 130Km/h ....


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 19 May 2004, 00:21
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




[quote]
In plus de asta am ramas uimit sa vad ca se poate face asta CU TREI OAMENI IN MASINA cu o masa totala aproximativa de 300Kg
[/quote]


Putin relevant, viteza maxima depinde de aerodinamica masini nu de greutatea ei.
Chiar vreau sa vad si eu filmul sau macar o amarita de poza. :mrgreen:
La 75cp si cam 0,36-0,38 (estimat la greu :mrgreen: ) Cx la Dacie nu ar trebui sa treci de 170.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 19 May 2004, 07:04
Post #59


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




[quote]Marty .. poate vrei sa te mai documentezi un pic ....

xxx/yyRzz inseamna asa :

xxx = LATIMEA CAUCIUCULUI in mm (ex: 175 mm)
yy = PROCENTUL din latime care il reprezinta talonul cauciucului (ex. 70 .. inseamna ca TALONUL cauciucului este de 0.7*175 mm)...
zz = DIAMETRUL JANTEI in INCH ....

Concluzia este ca DIAMETRUL TOTAL al rotii (deci si circumferinta) este influentat si de LATIMEA cauciucului (din cauza ca TALONUL este o functie de latime)[/quote]

Stimabile, cu documentarea stau destul de bine (cel putin din punct de vedere al subiectului de fata), problema e ca n-a vorbit nimeni de valoarea YY ci numai de valoarea XXX. Eu am facut o gluma, luindu-l in tarbaca pe Andrei. Poti s-o iei ca atare, bine; nu poti, imi cer scuze!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 19 May 2004, 09:55
Post #60


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Marty, nu m-am prins ca "te-ai luat" de Andrei ... sorry :oops:


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 19:56
Forum Renault