Rotile spate stau stramb, este normal ?
![]() ![]() ![]() |
Rotile spate stau stramb, este normal ?
Corbu' |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 763 Joined: 6 August 05 From: Canada ![]() |
Attached thumbnail(s) roti.JPG ( Size: 8.69k ) Number of downloads: 954 |
||
--------------------
-------
-------
------- Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded. |
|||
colombina29 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
E valabil si atunci cand masina e incarcata sau nu?
|
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
MPower |
![]()
Post
#3
|
![]() Dunhill Smoker Group: Members Posts: 30 Joined: 27 June 06 From: Mures ![]() |
Cred ca e normal sa stea asa.Nici chiar cum ai facut tu in poza
![]() Pt mai multa aderenta in curbe e normal sa stea putin inclinate |
--------------------
Dacia
Golan
2006 1.5dCi full
- MS 18 CDA LOGAN
|
|
Corbu' |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 763 Joined: 6 August 05 From: Canada ![]() |
Eh, nici cum am facut eu poza dar un pic se vede ca stau oblic (nu mult, dar se vede daca te uiti cu atentie). Aici vorbesc de masina GOALA in parcare.
Si daca e normal sa stea asa pt stabilitate in curbe de la la unii stau perfect drepte? This post has been edited by Corbu': 19 Aug 2006, 15:13 |
--------------------
-------
-------
------- Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded. |
|
adinica |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 12 February 05 ![]() |
Verifica modul cum s-au uzat pneurile spate. In cazul tau ar trebui sa se toceasca mai mult pe interior.
|
--------------------
Renault
Megane III
1,6/16V Dynamique+ESP+A/C auto/bi
|
|
escobar |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 27 March 06 ![]() |
Analizati bine linia aripilor ( privite din lateral si din spate ) si o sa observati ca rotile din spate stau "stramb ".
Eu personal zic ca nu este un defect si doar o iluzie optica . |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4 plus
2006
- x xx xxx
|
|
driverx |
![]()
Post
#7
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Este iluzie optica. Si eu mai am parte (cateodata) de o iluzie optica cand vine vorba de rotile din spate de la golane. Cand da in gropi, parca ar avea un joc, ca si cum nu ar fi stranse prezoanele
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Corbu' |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 763 Joined: 6 August 05 From: Canada ![]() |
Mai iluzie optica ca iluzie optica dar coincidenta azi > duc pe cineva cu masina si nimeresc intr-o parcare de taxiuri si acolo un Logan. Ma uit la rotile lui si stateau fix ca ale mele, ma apropii si ma uit mai atent si vad cauciucurile mai tocite pe interior (la mine nu se vede inca, am doar 14.000 KM cu masina).
Bascha se vede aceeasi faza cu rotile la masina de lucru a prietenei mele, un Chevrolet Spark. La ea se vede hardcore rau, la cat de mici sunt rotile si clar nu este nici o iluzie optica (privit ambele roti de pe o parte in linie dreapta). Oricum saptamana asta trebuie sa ajung cumva la service cu Loganul pentru schimbat o roata si reglat directia. O sa vad ce zic si ei, mai mult ca sigur au mai venit oameni ce au ridicat problema asta. P.S. Oarecum offtopic dar aveti idee cum se verifica daca un cauciuc are galme in urma lovirii rotii intr-un crater imens? Roata e varza, cauciucul nu pare afectat, dar e vre-un test special care sa imi confirme 100% ca nu e ceva rupt in interior ? Inculpatul este un Michelin Energy ... This post has been edited by Corbu': 20 Aug 2006, 20:35 |
--------------------
-------
-------
------- Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded. |
|
radioman |
![]()
Post
#9
|
![]() membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Corbu' @ 19 Aug 2006, 09:50) Am observat o chestie ciudata la Loganul ce il am pe mana, rotile spate nu stau perfect verticale ci stau inclinate; jos in afara si sus mai in interior. M-am uitat in trafic si am vazut si la altele aceeasi problema, dar am vazut si Loganuri la care rotile spate stau perfect drepte. Intr-o curba am studiat un Logan cu aceeasi problema, datorita fortei centrifuge roata se inclina de ziceai ca se rupe. As dori lamuriri pentru ca nu imi place deloc acest aspect. Pai daca cu masina goala rotile stau cum stau, cu masina plina ce mai fac, mai pun o roata pe mijloc ? Am atasat si o schema... Eu zic sa pui niste poze sa vada si ochiu' nostru si de abia dupa aceea mai vedem cum sta treaba , eu zic ca e doar o alarma falsa cum multe se dau pe forum degeaba... ![]() |
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|
Corbu' |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 763 Joined: 6 August 05 From: Canada ![]() |
Pai puneam poze din prima, dar spre rusinea mea nu am inca o camera digitala
![]() |
--------------------
-------
-------
------- Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded. |
|
escobar |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 27 March 06 ![]() |
Printre oamenii aia care au fost la sevice am fost si eu dupa 2 saptamani de cand am ridicat masina raspunsul a fost iluzie optica demonstrat si convins 100%
PS. Loganul nu este cracanat ! ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4 plus
2006
- x xx xxx
|
|
hellcat |
![]()
Post
#12
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Tot are un "viciu", ca sa zic asa, exemplul tau...
![]() Taxiul in cauza e rupt de carat clieti si bagaje, puntea spate are un grad de uzura pe care nu-l poti compara in cazul tau. Niste poze totusi, facute din spate de la cativa metri, aproape de nivelul solului ar ajuta mult discutiei... |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#13
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Uite ca vin si eu sa confirm ca la unele Loganuri am observat si eu lucrul asta.
Al meu din fericire nu sta mai cracanat decat trebuie. Am camera video cu mine, sa vad cum fac poate produc o poza la un Logan parcat prin apropiere cu rotile destul de ... oblice. L.E.: Nu cumva e normal sa faca asa ? Zice undeva in datele tehnice de puntea spate: "punte în h cu profil deformabil si epura programata, cu resorturi elicoidale". Oare nu despre asta e vorba aici ? La incarcari mai mari ar fi o logica sa se deformeze pentru a putea oferi o stabilitate mai buna (cam cum sunt rotile de la F1 pe fata... putin oblice). This post has been edited by DigitalScribe: 21 Aug 2006, 12:06 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Corbu' |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 763 Joined: 6 August 05 From: Canada ![]() |
Buuun, am fost in service si am noutati:
1. Era un Logan 1.5 DCI TAXI venit pt revizie si era urcat pe elevator. M-am uitat direct la rotile spate si mama ce oblice erau. Coboara Loganul pe roti si rotile se aseaza la loc (se indreapta), dar tot mai ramaneau un pic oblice. Zic ahaaa...deci tot oblice stau. 2. Pleaca ala, intru eu pt schimbat o roata si reglat directia. Iau mecanicul la intrebari si imi spune ca roata spate este NORMAL sa aiba un unghi de 1 grad inclinare, dar nu mai mult. Incepe apoi sa regleze directia si imi iese pe spate ceva de genul 0.56 grade (cica foarte bun). Concluzia> se pare ca asa trebuie sa stea. P.S. DigitalScribe adica avem tehnologie F1 pe ZCR. Cool dom'le ![]() This post has been edited by Corbu': 24 Aug 2006, 10:14 |
--------------------
-------
-------
------- Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded. |
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Corbu', daca tu vezi diferenta de 1 grad de la verticala la roata, cu ochiu' liber, inseamna ca ai ochi de soim cu fund de ochi din hartie milimetrica...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#16
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
@Klaus: sau poate sunt altfel de grade alea cu care a masurat individul. Unele masini sunt de-a dreptul cracanate in spate. Sigur e mai mult de 1 grad acolo.
P.S. 1. n-am reusit sa fac poza la Loganul din zona ca se uita ciudat posesorul atunci... poate apuc alta data. 2. @Corbu: Ce treaba are tehnologia F1 cu cracanatul unor roti ? ![]() This post has been edited by DigitalScribe: 24 Aug 2006, 11:17 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Corbu' |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 763 Joined: 6 August 05 From: Canada ![]() |
Uite:
QUOTE(DigitalScribe @ 21 Aug 2006, 12:56) Zice undeva in datele tehnice de puntea spate: "punte în h cu profil deformabil si epura programata, cu resorturi elicoidale". Oare nu despre asta e vorba aici ? La incarcari mai mari ar fi o logica sa se deformeze pentru a putea oferi o stabilitate mai buna (cam cum sunt rotile de la F1 pe fata... putin oblice). Evident era un misto (haz de necaz). QUOTE(DigitalScribe) P.S. 1. n-am reusit sa fac poza la Loganul din zona ca se uita ciudat posesorul atunci... poate apuc alta data. Pai explica-i omului de ce voiai sa faci poza. Poate il intereseaza si pe el problema. ![]() QUOTE(klaus) Corbu', daca tu vezi diferenta de 1 grad de la verticala la roata, cu ochiu' liber, inseamna ca ai ochi de soim cu fund de ochi din hartie milimetrica... Mai nu stiu cum/ce vad, dar eu o vad un pic cracanata desi mi-a iesit bine in teste. O fi iluzia aia optica de care s-a amintit mai devreme, combinat cu gradul ala. Naiba stie. Masina merge frumos, nu trage intr-o parte, nu zdrangane, bate, probabil este in parametrii optimi. Pana reusesc sa fac o poza la masina ramane cu titlul asa e la toate. Dupa poza / poze mai discutam. P.S. @ klaus > chiar am ochi foarte buni ![]() This post has been edited by Corbu': 24 Aug 2006, 11:31 |
--------------------
-------
-------
------- Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded. |
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#18
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
masina care am avut-o inainte avea probleme cu unghirile de cadere la rotile pe spate, chestie de care mi-am dat seama dupa faptul ca uza cauciucurile mai mult pe partea de pe interior, banuiala confirmata pe standul de directie. se rezolva doar prin schimbarea arcurilor. la logan cred ca se pot regla unghiurile de cadere pe spate. cu ochiul liber nu prea ai cum sa-ti dai seama, e vorba doar de cateva grade, la vechea mea masina era vorba de 3 grade cand era incarcata si 1 grad si ceva divergenta cu ea goala, unghiuri pe care nu prea ai cum sa le observi cu ochiul liber.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#19
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Am aruncat cu privirea azi la mai multe posterioare de masini si am vazut si o Fabia cu problema similara si un Peugeot 307, masinile parcate, fara incarcatura.
Am azi camera video la mine si o sa trag un ochi digital peste rotile Loganului din vecinatate. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
tedy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Corbu' @ 24 Aug 2006, 11:12) Buuun, am fost in service si am noutati: 1. Era un Logan 1.5 DCI TAXI venit pt revizie si era urcat pe elevator. M-am uitat direct la rotile spate si mama ce oblice erau. Coboara Loganul pe roti si rotile se aseaza la loc (se indreapta), dar tot mai ramaneau un pic oblice. Daca pe elevator erau oblice,cand cobora loganul ,trebuiau sa fie mult mai oblice,nu sa se indrepte.Nu mai daca era trapezul cu baza mare sus,atunci se indreptau.Cred ca nu ai vazut bine,sau nu te-ai exprimat bine.La mine stau bine rotile.Bafta |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
CristinelM |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 28 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Unghiul respectiv (se numeste unghi de carosaj) se masoara cu masina in anumite conditii: goala, fara bagaje, fara persoane si cu rezervorul la jumatate. Si trebuie sa aiba o valoare data de constructor care difera de la o marca/model de masina la alta. Cu masina in alte conditii diverse va avea valori diverse, deci comparatiile nu-si au rostul.
|
--------------------
Dacia
Logan
- B- -MHL
|
|
rapture |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 10 November 05 ![]() |
Am observat si eu fenomenul rotilor spate inclinate la masina mea si pot spune clar ca NU este iluzie optica (masina goala). La fel de bine am observat la alte Loganuri ca rotile spate stau pe verticala privind tot din spatele masinii. Chestia curioasa este ca cele care au roti " drepte" par a avea o garda mai ridicata de la sol atat fata cat si spate. Subliniez inca o data ca masina mea era goala. Loganul comparat era un diesel cu nr. noi parcat langa Ambition-ul meu 1.6 in parcarea CORA. E posibil ca mai nou sa vina cu alte arcuri ?!
|
--------------------
Peugeot
407
1.8E
- - PGO 407 1.8E
|
|
lapescuit |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 6 December 04 From: Timisoara ![]() |
cu frana de mana trasa se schimba situatia? (mai ridicata de fund? mai cracanata?) intreb si eu...
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate - 1.4 MPI
- .
|
|
prody |
![]()
Post
#24
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
La Trabant, rotile spate stau inclinate spre interior, asa este el proiectat, si asa mi se pare normal sa fie in cazul in care producatorul doreste asta, pentru ca atunci cand se incarca masina, trapezul ala cu baza in sus, cum zicea tedy, devine un dreptunghi. Este cam ciudat ca rotile de Logan sa fie inclinate spre exterior, ar insemna ca atunci cand incarci masina sa se cracaneze si mai mult.
Sunt foarte multe maisini cu punte spate in H cu profil deformabil. Parca si Passaturile astea de dupa 1998 au la fel. Mie nu mi s-a parut vreodata ca ar sta vreuna cracanata spre exterior, asta e o chestie chiar naspa daca se dovedeste a fi problema la Logan. Raman totusi la parerea ca este o iluzie optica data cumva de forma aripilor spate, ar fi prea de oaie sa faca Renault o astfel de gafa. This post has been edited by prody: 30 Aug 2006, 18:20 |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#25
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
n-are loganul nici o problema. asta-i o chestie elementara de proiectare. daca ar fi avut cu adevarat vreo problema era plin pe aici de topicuri gen "imi uzeaza cauciucurile inegal pe banda de rulare, partea de pe interiorul masinii e opinca, partea dinspre exterior e ca noua". sunt pe aici posesori de logan care au trecut de 100 000 km si era chiar imposibil sa treaca neobservata problema.
This post has been edited by -Scorpio-: 30 Aug 2006, 18:52 |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
maddriver |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 1 May 06 ![]() |
Mda... aceeasi problema si la mine. De ce problema? Fiindca nu-mi amintesc sa fi fost asa cind am luat-o. Daca acum, la 6000 Km., incep sa se cracaneze, atunci la 50.000 cum o arata? Am inteles totusi ca se poate remedia prin schimbarea arcurilor ceea ce e un lucru bun. Ma gindeam ca poate au facut astia puntea spate din plastic
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
|
|
YRX |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.051 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Logan-ul nu este "cracanat" din proiectare.
Unghiul de carosaj spate este de -0,51 grade, abatere ce nu poate fi sesizata cu ochiul liber (oricum este in sens invers). Orice valoare mai mare este un defect si nu ar trebui sa fie tratat ca "iluzie optica" (cauzele pot fi multiple, de la punti deformate la rulmenti sau roti). Daca vedeti o abatere a rotilor faceti un test de geometrie si va veti edifica (chiar la un service independent, pe banii vostri). Cat despre uzura inegala a cauciucurilor ea se manifesta totusi in timp, nu in 10.000 km. This post has been edited by YRX: 7 May 2007, 15:47 Attached thumbnail(s) unghi_carosaj_spate.jpg ( Size: 17.97k ) Number of downloads: 668 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
74r12 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
QUOTE Am aruncat cu privirea azi la mai multe posterioare de masini si am vazut si o Fabia cu problema similara si un Peugeot 307, masinile parcate, fara incarcatura. Mergand azi prin oras, am avut in fata un Megane care prezenta aceesi inclinare a rotilor ca si la LGN. Aceeasi chestie am observat-o si la un Opel Astra break. Eu zic ca nu e o problema - (cine isi mai aduce aminte de Dacia 1100, Renault 10 care exact asa aveau rotile spate, si care se inclinau si mai mult pe masura ce era incarcatura mai mare) oricum arata mai bine decat invers - ca la camioanele Tatra sau Trabant... Propun urmatorul test: o comparatie intre unghiul de inclinare pe care il au rotile cu masina goala, si apoi cu 2 sau 3 persoane be bancheta din spate. |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#29
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Asa este normal, corbule, nu-ti mai face atatea probleme. Mergi cu masina linistit. Este vorba de o iluzie optica si nimic mai mult. Pe bune !!!
In cazul "craterul" ![]() Apropo de ce-a scris un coleg pe-aici, vin si eu cu o-ntrebare. Ce inseamna epura programata ? Dau puncte (nu d-alea de la politie ![]() EPÚRĂ, epure, s.f. Desen liniar care reprezintă în proiecții diferitele părți ale unei mașini, ale unei case etc. ♦ Reprezentare grafică precisă în scopul rezolvării unei probleme cu ajutorul construcțiilor geometrice. ♦ Diagramă. – Din fr. épure. Sursa: DEX '98 | Trimisă de LauraGellner, 12 Jun 2004 | EPÚRĂ s.f. Reprezentare la scară, prin linii geometrice, a unui obiect oarecare. ♦ Desen realizat după o schiță. {< fr. épure]. Sursa: DN | Trimisă de LauraGellner, 28 Feb 2005 | |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
maddriver |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 1 May 06 ![]() |
...Ca sa vin cu o precizare mi se pare ca roata din stinga e mai inclinata decit cea din dreapta, dar mai multe dupa o masuratoare la fata locului. Eu zic totusi ca nu e vorba despre o iluzie optica.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 18:05 |