Rotile spate stau stramb, este normal ?
![]() ![]() ![]() |
Rotile spate stau stramb, este normal ?
-Scorpio- |
![]()
Post
#31
|
||
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
|
||
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|||
Tibi_ |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 26 November 06 ![]() |
Pentru toti cei care cred ca au rotile "cracite"
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate 1.4MPI
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#33
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Totusi, stie careva ce-i aia epura programata ?
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Dsign |
![]()
Post
#34
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mai nene, vad aci niste comentarii de ne doare burta de atita ris... le-am aratat colegilor din receptia de caroserie
![]() puntea ligheanului este, ca la multe alte masini moderne din zilele noastre semirigida. In cazul in care unghiurile de carosaj sunt dereglate (si asta se intimpla in cazul unei masini de peste 2-300 000 km care a mers numai incarcata sau in cazul unor lovituri) se schimba toata puntea. Un caz fericit, la Logan, in caz de unghiuri dereglate , se poate schimba uneori doar fuzeta... deci, in orice moment, indiferent ca masina este incarcata sau goala, unghiul rotii facut cu verticala=unghiul de carosaj sau cadere trebuie sa fie neschimbat la o astfel de punte, schimbarea arcurilor NU va afecta unghiurile. cind se spune ca puntea este semirigida sau semideformabila, se refera la capacitatea celor 2 roti de a se afla in pozitii diferite fata de orizontala, adica poti sta cu o roata in groapa si cu una pe bordura (daca puntea ar fi fost rigida, la urcarea bordurii doar cu una din roti sau la trecerea prin gropi, aceasta s-ar fi rupt ) sper sa ma fi facut inteles |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#35
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Dsign, intreaba-i pe colegii tai din receptia de caroserie, ce-i aia "epura programata" ?
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Dsign |
![]()
Post
#36
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
crezi ca ei stiu? ce am scris eu mai sus este suficient ...
atit este nevoie sa stii si tu. Puntea are un anumit grad de deformare pe anumite directii. Sunt multe masini care se construiesc in modul asta, nu stiu care-i baiu'(adica nu stiu de ce esti asa de ingrijorat). Colegii din receptie nu au nevoie sa stie ce este aia epura programata. This post has been edited by Dsign: 13 May 2007, 21:36 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
klaus |
![]()
Post
#37
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca o sa va uitati pe comunicatele renault dar cele in engleza, chestia aia ("epura programabila") se cheama "programmed deflection". In franceza se cheama, in comunicatele renault, "épure programmée".
Deci e o suspensie cu deformare programabila, in sensul ca se poate anticipa gradul de deformare ("strambare") si comportamentul puntii aleia in H. In fapt se refera (presupun, ca nu as vedea la ce altceva s-ar putea referi) la ceea ce se cheama "angular deflection" care e unghiul de ridicare/coborare a legaturii dintre punte si roata (bratele scurte ale puntii H) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Acum vreun an cand am fost in service, am vazut un Logan nou-nout pe care l-au adus baietii pentru ca era "cracanat" si i-au schimbat puntea spate. La ala se vedea clar ca era cracanat, adica rotile erau inclinate foarte mult cu partea de sus spre interior.
Pentru linistea voastra mergeti in service si cereti verificarea unghiurilor. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#39
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Ok, Dsign, cum spui tu ...
Ca-ntotdeauna, klaus, la inaltime !!! Multumesc ! M-am lamurit. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Dsign |
![]()
Post
#40
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai acelasi lucru l-am spus si eu... sa nu cumva sa ai impresia ca daca lucrez alaturi de niste maimute, sunt si eu una din ele...
daca te-ai fi uitat nitel al puntea masinii tale, eventual urcata pe o bordura ceva, ti-ai fi dat seama imediat despre ce e vorba... dar ne e lene si incercam sa aflam de pe forumuri, ca asa e trendy acum... pot exista cazuri in care puntea sa fie strimba din fabrica desi nu stiu cum scapa de controlul calitatii. Ma rog, o verificare a geometriei este suficienta. Asa cum am mai spus, o astfel de punte se cracaneaza la impact sau dupa un anumit timp de functionare in supra sarcina. Sunt convins ca de acuma o sa aud pe la service comentarii de genul: n-o mai iau pe soacra-mea cu masina in concediu, ca supune puntea unor forte nedorite, datorita carora mi se vor cracana rotile... This post has been edited by Dsign: 15 May 2007, 00:05 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#41
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Hai sa-ti arat cum te straduiesti tu sa dai nastere la flame-uri inutile !
QUOTE(Dsign @ 10 May 2007, 14:09) mai nene, vad aci niste comentarii de ne doare burta de atita ris... le-am aratat colegilor din receptia de caroserie ![]() .......... cind se spune ca puntea este semirigida sau semideformabila, se refera la capacitatea celor 2 roti de a se afla in pozitii diferite fata de orizontala, adica poti sta cu o roata in groapa si cu una pe bordura (daca puntea ar fi fost rigida, la urcarea bordurii doar cu una din roti sau la trecerea prin gropi, aceasta s-ar fi rupt ) sper sa ma fi facut inteles Unde zici tu ceva aici despre "epura programata" ? Spre deosebire de tine, klaus a facut legatura intre intrebare si raspuns. Adica el a stiut sa-si "vanda marfa". Tu nu. Sorry ! QUOTE(Dsign @ 13 May 2007, 21:31) Permite-mi sa nu fiu de acord cu tine ! De ce ? Pentru ca nu decizi tu cate / de care cunostinte "este nevoie" sa am eu ! QUOTE(Dsign @ 14 May 2007, 23:59) pai acelasi lucru l-am spus si eu... sa nu cumva sa ai impresia ca daca lucrez alaturi de niste maimute, sunt si eu una din ele... Le-ai aratat si "maimutelor" acest post al tau ? Asa cum le-ai aratat si pe celelalte la care "ne doare burta de atita ris" ? QUOTE(Dsign @ 14 May 2007, 23:59) daca te-ai fi uitat nitel al puntea masinii tale, eventual urcata pe o bordura ceva, ti-ai fi dat seama imediat despre ce e vorba... dar ne e lene si incercam sa aflam de pe forumuri, ca asa e trendy acum... Sa stii ca m-am uitat de foarte multe ori pe sub masina mea insa, asa cum am mai spus si mai sus, n-am facut legatura cu notiunea de "epura programata" ! Si chiar nu stiu de unde-ai tras tu concluzia ca mi-a fost lene ... lene sa ... ce ? LE: Cred, totusi ca ai vrut sa spui altceva ... aaa, stiu ... iti multumesc si tie pentru informatie ! E mai bine ? This post has been edited by cristi.r: 16 May 2007, 18:59 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
QUOTE(Dsign @ 15 May 2007, 00:59) pot exista cazuri in care puntea sa fie strimba din fabrica desi nu stiu cum scapa de controlul calitatii. Pai tu crezi ca aia verifica fiecare masina in parte? La cateva sute de masini pe zi? Eu nu prea as crede. ITP-ul dureaza 20 de minute si aia e o verificare minima. Deci in 8 ore s-ar verifica la minim cam 24 de masini. Daca ar fi mai multe bancuri de verificare tot ar fi greu sa verifici atatea masini. Deci daca ai noroc si nimeresti masina verificata, esti norocos.. ![]() Deci se poate sa le scape o punte cracanata.. ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#43
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Da, nh1980ro, insa puntea se verifica pe banc, inainte de a fi montata pe masina. Iar puntea, ca subansamblu poat fi verificata mai usor si mai repede.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Dsign |
![]()
Post
#44
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
multumesc nea Cristi.r pentru lectia predata.
Nu ne-ai spus si noua la ce-ti trebuie sa stii cum se traduce expresia "epura programabila" ... Ti-am explicat in termeni liberi cum functioneaza hardughia. Cu plecaciune cer iertare dumneavoastra ![]() aaa, cind ma refer la "maimute", vorbesc de meseriasii lu' peste din atelier. Colegii din receptie sunt chiar ok si urmaresc alaturi de mine ce se scrie pe aici... This post has been edited by Dsign: 22 May 2007, 09:48 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 13:12 |