Consum in functie de turatie la 1310, Unde anume consuma cel mai putin?
![]() ![]() ![]() |
Consum in functie de turatie la 1310, Unde anume consuma cel mai putin?
ydaniel |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
sefu_alx |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
pentru ca ungerea nu e tocmai buna la turatii mici
la ultimul rand sunt de acord |
--------------------
x
y
2009
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#33
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
Europe zicea ca daca merge prea subturat adica de ex schimba a 2-a la 15 km/h, a 3-a la 30 km/h, a 4-a la 40km/h si a 5-a de la 60km/h in sus (turatiile nu le stiu exact ca eu am cv in 4 si nu am turometru la a mea), dar am circulat si cu o dacie cu cv in 5 si asta inseamna sa schimbi la max 200 de turatii si sa "stai" undeva intre 1500 si 2500 pana ce ajungi la 70-80 km/h
cam asta inteleg ce inseamna prea subturat. eu il sustin pe Europe ca are dreptate, la asemenea regim ungerea e deficitara sau... (nu stiu daca e chiar excprimarea corecta) mai bine zis, ungerea e mai deficitara decat daca ar schimba mai aproape de cuplul maxim, adica mai aproape de 3250 (daca bine tin eu minte) |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#34
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cristi74 @ 12 Sep 2006, 20:05) Poate explici putin si teoria asta. Cred ca induci o idee gresita in capul oamenilor. Atat timp cat motorul merge rotund chiar si subturat de ce ar avea uzura mai mare si consumul acelasi? Treptele sunt doar niste schimbari de cupluri de roti dintate, asemanator oarecum pinioanelor de la bicicleta. Consumul creste cu cat apesi acceleratia mai tare, proportional cu treapta in care esti. De ex. consumul la 3000 rot in treapta a doua este acelasi cu consumul la 3000 rot in treapta a treia, dar distanta parcursa nu. Foarte simplu si foarte logic. Consumul minim este in ultima treapta si turatia 2200-2500 AI uitat sa ti cont de deschiderea clapetei de acceleratie ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
alex0875 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 9 June 06 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand valoarea pe care o gasiti la viteza maxima constructiva are strict lsgatura cu puterea motorului si nicidecum cu ce poate masina. Daca va uitati cu atentie o sa descoperiti ca Dacia 1300 care concura la raliuri in anii 70 si se numea Renault Gordini atingea 180 km/h . Si asta cu o caroserie de dacie din 70.
|
--------------------
Renault
Laguna
2002/Estate Initiale Laguna II 1.8 16V Estate Initiale Gri Eclipse 11/2002 Cutie Automata, Full Piele, Full Electric
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(alex0875 @ 13 Sep 2006, 23:48) [...] Dacia 1300 care concura la raliuri in anii 70 si se numea Renault Gordini atingea 180 km/h . Si asta cu o caroserie de dacie din 70. [...] Off: esti de bula. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
IceBox |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 11 August 06 ![]() |
Eu am o mare dilema baieti , sper sa nu radetzi de mine dupa ce scriu aceste randuri. Intro zi citind pe forum tot felul de chestii am zis ca hai sa incerc si eu cam ce "poate" DACIA mea (Dacia 1310 din `88, 4viteze, stare f buna , am schimbat de vreo juma` de an jicloarele,am pus de 1410).Spus si facut,bagat benzina de la Lukoil de 45 RON(aprox 13L) si pornit la drum.Ce sa va zic, i-am dat 140-145,eram pe la vreo 5000rpm,masina tremura de mama focului,dar nu conta,"simteam viteza".Am facut asa aprox 100km , si din reflex dau cu ochii peste indicatorul de la benzina , ZERO. Vi se pare normal sa fi consumat atata??.Mentionez , cu benzina bagata de 20ron fac aprox 50km in regim normal.Dati-mi va rog ceva sfaruti la ce sa fac , unde sa ma uit prin motor , ca asa nu mai pot , ajung sa bag saptamanal de 1 mil benzina si sa nu fac nici 250km.Multumesc
|
--------------------
Dacia
1310
Berlina `88 TX
- MS-54-TOT [/B]Dacia 1310 TX,an fabr. 1988,4 viteze,in orash toata lumea o stie FURIA:))
|
|
tabek |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
E normal ca la viteza aia sa consume mult. Dar, daca inteleg eu bione, ai pus jicloare de 1400 pe carb. de 1300? De ce?
![]() |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
IceBox |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 11 August 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
Berlina `88 TX
- MS-54-TOT [/B]Dacia 1310 TX,an fabr. 1988,4 viteze,in orash toata lumea o stie FURIA:))
|
|
Muttley |
![]()
Post
#40
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Raspuns la titlul topicului: consumul minim e la turatia minima stabila a motorului. Cel maxim e peste turatia de putere maxima.
Cu alte cuvinte, consumul minim e cam pe la 40 la ora-ntr-a 5-a, cel maxim la viteza maxima-ntr-a 4-a. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Asta daca stai pe loc cu ea, si nici atunci.
Consumul SPECIFIC minim e pe undeva pe la turatia de moment (nM) -asta e curba de consum, parabola cu punct de minim. Consumul minim in mers e intr-o zona apropiata de nM, de regula putin mai jos. Dar mai depinde de multi alti factori, printre care si factorul "etajare CV". Adica, prin cartile de dinamica se afirma ca un consum minim se obtine pe o caracteristica exterioara si nu pe una partiala, adica cu clapeta deschisa maxim. Adica, pe inteles: la viteza x sa fac deplasarea cu clapeta deschisa la maximum, motorul neavind tendinta de accelerare sau decelerare. Lucrul asta e posibil numai la o cutie cu variatie continua a raportului de transmitere. La cele in trepte, pe la 2500-2800, vorbind de Dacia. Evident, intervine si stilul de condus. Degeaba mentin un 2500 daca pina acolo urc turatia si schimb ca la liniute. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#42
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Oct 2006, 13:25) Liviule, daca te referi la consumul orar (efectiv) nu pot sa fiu de acord cu tine. Pe toate diagramele posibile de consum, cel orar are minimul la n0. Si cum am mai spus-o-n enjpe mii de topicuri asemanatoare, acest consum ne intereseaza, si nu cel specific. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AC |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(IceBox @ 20 Oct 2006, 12:24) ................ Spus si facut,bagat benzina de la Lukoil de 45 RON(aprox 13L) si pornit la drum.Ce sa va zic, i-am dat 140-145,eram pe la vreo 5000rpm,masina tremura de mama focului,dar nu conta,"simteam viteza".Am facut asa aprox 100km , si din reflex dau cu ochii peste indicatorul de la benzina , ZERO. Vi se pare normal sa fi consumat atata ............ Da, e un consum normal pentru 5000rot/min si 140km/h! Oricum, daca mai mergi mult asa, motorul nu o sa te mai duca prea mult. |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Cruiser |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 11 September 05 ![]() |
Ma intereseaza si pe mine unde se afla consumul minim pentru Dacia mea 1300 in 4 trepte. Nu am turometru, si nu pot estima ce turatii am in diverse trepte. Spuneti-mi si mie cam la ce viteza ar trebui sa schimb pana la a patra si care ar trebui sa-mi fie viteza de croaziera, pentru a minimiza consumul.
This post has been edited by Cruiser: 20 Oct 2006, 13:05 |
--------------------
VW
GOLF 3 GTI
1996
- MS-50-GTI VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#45
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Pai in treapta I ai 3000 rpm la 25 km/h
in treapta II ai 3000 rpm la 45 km/h in treapta III ai 3000 rpm la 65 km/h in treapta IV ai 3000 rpm la 80 km/h. Ai un consum de 6-7 litri la 100 km, daca mergi cu 60-70 km/h, presupunand ca reglajele la carburatie si avans sunt bune. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Muttley @ 20 Oct 2006, 13:41) Liviule, daca te referi la consumul orar (efectiv) nu pot sa fiu de acord cu tine. Pe toate diagramele posibile de consum, cel orar are minimul la n0. Si cum am mai spus-o-n enjpe mii de topicuri asemanatoare, acest consum ne intereseaza, si nu cel specific. Nu ma refer la consumul orar; Consum specific ( c ) are in el SI o componenta temporala, unitatea lui fiind [g/(CP.h)] care e complet diferit de consumul efectiv la relanti. La relanti in diagrame ai efectiv P=ct ->0 ... Numai ca ala e in gol. In plus, sa admitem ca la turatia aia convingi masina sa mearga, cu raport convenabil ales. 1 km la raportul ala cite ore inseamna? dar 100? O sa ajungi la concluzia ca acel consum e IMENS si nerentabil temporal, vei ajunge la mare cind se incheie sezonul. Ce spuneam in postul de mai sus se referea la consumul min in l/100 km. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Insan3_killer |
![]()
Post
#47
|
![]() Rookie Group: Members Posts: 8 Joined: 25 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Sorry daca e offtopic, dar io am Dacia 1310 TX din 1988, fara turometru, cutie cu 4 trepte, si merge bine, problema este ca mai mult de 90 km/h nu i-am dat nici o data, pentru ca, parerea mea, nu poate mai mult. Este posibil sa fie doar o impresie falsa? Aici ma refer la tremuratul ala de pana la 110 km/h despre care vorbeati voi mai devreme. Sau are cutia de viteze, rapoartele ciudate? Voi ce parere aveti? Mai e cineva in situatia mea? P.S. am 2 ani de cand am carnet si am mers vo 7000 km cu ea pana acum.. deci nu sunt incepator si cunosc masina (cu toate ca parca ma contrazic
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1988 TX
|
|
Dieselx |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 10 November 06 ![]() |
Un consum optim ar iesi la o viteza de 80-90 km/h, ceea ce ar insemna un 2700-2800 rpm. Dar asta presupune si schimbarea corecta a treptelor inferioare, pana la cea superioara. Degeaba mentinem o viteza constanta de 80-90 km/h la drum, daca schimbul treptelor pana la viteza 4 (sau 5) il facem la 4000 de ture "sa iesim primii din intersectii" Tot ce economistesti la drum intins, pierzi pe un oras trecut mai sportiv.
La 140-150 constant nici nu are rost sa interpretam sau sa diagnosticam consumuri. Nu te supara, dar Dacia 1310/1410 nu este facuta pentru performanta. Las-o mai usor si te vei bucura de un portmoneu mai plin. Degeaba esti primul la intersectie daca esti si primul la pompa. This post has been edited by Dieselx: 12 Nov 2006, 15:21 |
--------------------
Dacia
CL
1999
|
|
os |
![]()
Post
#49
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Uite si aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=46742 Concluzia este: pentru practica nu exista - datorita multitudinii de factori care intervin in calcul - un punct FIX in care consumul sa fie cel mai mic. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
C.C. |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
cred ca am mai spus asta, dar repet: intr-o carte de mondiru, in graficul motorului de 1300, am vazut (si nu cred ca ma insel) ca se arata clar ca cele doua curbe, de consum si de putere erau pe linia optima la 4000 ture. deci acolo era punctul de maxima eficienta al acestui motor.
o sa caut cartea la biblioteca si o sa pun graficul sa-l vedeti. era ceva cu intretinerea sau ceva de genul asta. nu era cartea aceea arhicunoscuta, pe care o stie toata lumea. chiar m-am mirat. deci, daca acestea sunt datele date de proiectant, in nici un caz nu se poate obtine un consum minim la alta turatie. parerea mea. sal |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
os |
![]()
Post
#51
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nu confunda caracteristicile motorului cu cele ale automobilului ca ansamblu, cu toti factorii sai de influenta.
Atit consideratiile teoretice cit si rezultatele din practica arata un pic altceva decit alea 4000 RPM. Dar daca asa scrie in carte, poate gresesc aia de la pompa cind ma pun sa platesc mai putin decit trebuie ;-) |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
dani_devito |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin ![]() |
Bravo mah cristi, in sfarsit vad un om cu logica, si eu am facut un asemenea test al "consumului"....si va spun ca lucrez la un peco cu brand, consumul variaza prin 3 factori:
1. Uzura Motorului ( aici ma refer la faptul ca o Dacia 1310 din 87, nu va avea aceasi consum cu una din 99...poate sa fie si cu segmenti din aur aia din 87 ca tot asa va merge) 2. SOFER ( Daca ati citit vreodata cartea tehnica la Berlina sau Break scrie exact asa : CONDUCEREA SPORTIVA COSTA SCUMP ) 3. BENZINA ( Puteti face acest test cu 50.000 de lei, pune-ti benzina Eco PREMIUM 95 de 50.000 , si puneti Super Tempo de 99 si veti vedea ca diferenta la 50.000 e de apx. 5-6 km,) |
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
tabek |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
la punctul 3., cred ca ai vrut sa spui 500.000 Lei. In nici un caz cu 50.000, pui 1,5 L benzina, n-are cum sa fie diferenta de 5-6 km.
5-6 km in plus cu care benzina? |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
QUOTE(Andrei87 @ 28 Aug 2006, 22:07) Din ce am mai citit pe internet am inteles ca la motoarele pe benzina, consumul nu este liniar, direct proportional cu turatia ca la motoarele diesel. La o dacie 1310 stock, din '99, cu carburator, cam pe unde anume s-ar situa turatiile de consum minim? Am inteles ca la mersul in sarcina, aproape de turatia de relanti consumul ar fi mai mare decat, sa zicem, la 2000 rpm. In plus, din cate stiu, consumul cel mai mare il are la turatia de cuplu maxim ~3250 rpm. Unde ai citit asemenea aberatii? As vrea sa citesc si eu! Cum sa fie consumul mai mic cand mergi cu motorul turat? Fa o proba si mergi numai cu a 2-a la 45-50km/h vreo 20 km si vezi consumul. Sigur va fi undeva pe la 15%. |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
C.C. |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
este mai mic, daca constructorul zice asa. pt.ca eficienta unui motor tine cont de factorii de proiectare ai motorului si este, deci, o constanta, in cadrul modului de calculare al consumului. asta nu tine seama de restul masinii asa cum spunea cineva mai sus.
astfel ca, daca constructorul zice ca acel motor are un raport optim putere/consum la 4000 de ture, inseamna ca asa e (asta presupunand ca ai masina reglata cat de cat acceptabil..). ce inseamna asta? asta inseamna, de ex., ca e mai bine sa mergi cu 4000 de ture intr-a treia, decat subturat intr-a patra. sigur ca in trafic nu poti sa mentii aceasta turatie constant. dar cu cat vei merge mai constant spre aceasta turatie, cu atat consumul tau va fi mai mic. pana la urma, pe motor nu-l prea intereseaza cu ce viteza (sau in ce viteza) mergi tu. el consuma cam la fel, diferenta facandu-se dupa turatie, nu dupa viteza. din cate pricep eu, consumul mai mare sau mai mic apare din cauza diferentei de timp in care motorul functioneaza la o anumita turatie. cu alte cuvinte, daca mergi 100 de km in viteza 1 sau mergi in a 5-a, pt.motor nu prea conteaza (presupunand ca toate-racire, etc. ii merg ok). insa faptul ca in viteza 1, la turatia x va functiona trei ore, iar in a 5-a doar una, de aici apare diferenta de consum. astfel ca, pt. un consum cat mai mic, trebuie sa mergi cat mai mult in turatia optima (in acest caz 4000 de ture) in viteza cea mai mare posibil. a merge subturat, nu face decat sa uzeze mai mult motorul si sunt convins ca si consumul va fi mai mare decat in cazul pe care l-am aratat. cam asta am priceput eu ![]() sal |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
dani_devito |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin ![]() |
pai ai inteles bine cu 50.000 , e ieftin asa ...cu cea de 99 consuma mult mai putin
|
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#57
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Nu stiu daca s-a mai spus , dar e bine de stiut ca e foarte important nu cu ce turatie se merge , insa cum anume se ajunge la acea turatie . Tocmai de aceea secretul pentru un consum mic este demarajul lung corelat cu schimbarea treptelor de viteza undeva pe la 2600 rpm . Degeaba schimbati treptele de viteza la 2000 rpm daca accelerati tare pana la turatia respectiva .
Sunt multi care isi pun pe motor de 1.4 cu carburator de 1.4 jiclere de 1.3 . Nu fac nici o treaba pentru ca la acceleratii benzina are acelasi drum . Pentru un consum redus de carburant trebuie sa faci din sofat o arta , anume trebuie sa prevezi tot ce se intampla in fata . De exemplu , degeaba ii dai gaz , te duci la 60 km/h , te apropii de masina din fata , nu ai cum sa o depasesti , franezi . Pe grafic consumul specific cel mai mare intr-adevar este la turatia de relanti , la turatia de relanti motorul are nevoie de foarte multa benzina pentru a se roti , insa din cauza numarului mic de rotatii totusi consumul este cel mai mic in comparatie cu consumul la alte turatii . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Insan3_killer |
![]()
Post
#58
|
![]() Rookie Group: Members Posts: 8 Joined: 25 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca am o Dacia 1310 TX, din 1988, si am doar talonul (fara cartea masinii si alte carti s-or mai fi dat cand a fost cumparata), cum aflu care e turatia optima pentru motorul meu?
|
--------------------
Dacia
1310
1988 TX [B][COLOR=purple]Tot cu Dacia e mai bine![/COLOR][/B]
|
|
SiloS |
![]()
Post
#59
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
E la fel ca la celelalte dacii , doar ca mai scade pe masura ce creste uzura motorului
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#60
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(C.C. @ 15 Nov 2006, 00:08) cred ca am mai spus asta, dar repet: intr-o carte de mondiru, in graficul motorului de 1300, am vazut (si nu cred ca ma insel) ca se arata clar ca cele doua curbe, de consum si de putere erau pe linia optima la 4000 ture. deci acolo era punctul de maxima eficienta al acestui motor. Ești sigur? Păi îți mai trebuie 1000 rpm, și ajungi la 5000. Și cam ce înseamnă să mergi cu motorul turat în 4000 rpm? Tu mergi cu motorul în 4000 rpm? Și totuși, o dacie are consumul cel mai optim la 2000 -2500 rpm, asta din practică. This post has been edited by EUROPE_: 15 Nov 2006, 20:10 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 04:27 |