zgomot ciudat compresor A/C
![]() ![]() ![]() |
zgomot ciudat compresor A/C
bob_bog |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 21 June 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
silvester |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Bobule, nu te mai stresa. Las-o incolo de masina, doar e
Dacia. Mergi cu ea dimineata sau seara cand nu e zapusala si nu o sa iti mai faca nici un zgomot. Ce iti trebuie tie masina ziua? Doar esti la serviciu. Prietenii stiu de ce... |
-------------------- Cati bani dai atatia face!
|
|
Valentine |
![]()
Post
#33
|
||
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#34
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
bob_bog, au umblat la capacul compesorului de A/C. Cred ca i-au stans suruburile ceva, dar nu bag mana in foc ca nu am fost foarte atent. Trebuia sa ma uit si la masina mea.
Meridian este in Berceni, la vreo cateva sute de metri de Selgros, pe partea stanga. Cum ajungi acolo: cum vii dispre Mihai Bravu, Calea Vacaresti, ajungi la Pta Sudului. Acolo faci stanga, pe drumul cu Spitalul Al. Obregia. Mergi pana la capat (vezi ca din loc in loc mai sunt gropi destul de adanci iar drumul e ingust, si daca nimeresti in spatele unui autobuz ai rupt-o in fericire) si faci dreapta (e si o facultate particulara pe acolo, imi scapa numele). Dupa aia o tii tot inainte. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Claudiu |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 6 July 04 ![]() |
Sunt curios cu cine ai vorbit la Meridian. Eu l-am luat si la probe pe "sefu'". Tot o tinea pe a lui ca nu se aude nimic. Pana la urma am reusit sa conving un baiat de acolo care i-a explicat sefului ce si cum. Au zis ca probabil nu are destul ulei (confirmat de cineva de la Adras) dar nu aveau instalatia acolo (cica era defecta).
Saptamana viitoare vreau sa ma duc peste ei. |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#36
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu stiu cum il chema pe tipul ala, ca nu am vorbit eu cu el. Masina era a unui prieten cu care am fost impreuna la service. Si cum masinile (a mea si a lui) erau pe rampe apropiate mai aruncam un ochi si pe la el. O sa-l intreb cum il chema pe tipul ala si o sa postez aici.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Faza cu uleiul am banuit-o si eu. La mine compresorul are toane, cateodata face nasol, alteori nu. Eu am dat o spaga in service, au lasat masina pe instalatia aia de au golit tot freonul, au facut testul de vacuum, si au reumplut instalatia (au golit-o lent - cred ca a luat vreo doua ore toata manevra!!!!). Ulei era doar nitel, foarte putin sub normal. In rest instalatia era cat se poate de ok, freon 100%, scapari 0. S-a completat cu acel putin ulei. Insa tot mai haraie. Asa ca nu-i de acolo sad.gif
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Marty |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Mie mi-au schimbat compresorul cu totu' deci mi-au reumplut instalatia si cu freon si cu ulei. Tot face!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
haky |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 23 May 03 From: Oradea ![]() |
Cu parere de rau, va spun ca de o saptamana sunt si eu posesorul acestui zgomot, hurit sau ce o fi la compresorul de A/C la turatii mari. A fost cald si anul trecut in vara dar nu a facut asa, deci s-a intamplat ceva de atunci si pana acum. Intrebarea e CE? si cum o rezolvam.
|
--------------------
Fost: Dacia
Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II
; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0 O zi buna tuturor. Ceau
|
|
florinc |
![]()
Post
#40
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
NU are rezolvare "asa face toate" si gata :cry: |
||
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|||
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Hmm. Nu stiu despre ce vorbiti. Am fost acu' citeva saptamini la mare, AC pornit la turatii cu adevarat mari si nu am auzit nimic deosebit. Acest lucru a fost certificat de faptul ca de citeva ori am simtit nevoia sa opresc AC pentru a face unele depasiri mai delicate, moment in care nivelul de zgomot din zona motorului a ramas constant. Cind stau pe loc e drept ca se aude compresorul (parca), dar nu din masina, ci daca ma dau jos si stau in botul masinii. Zic "parca" pentru ca surplusul de zgomot poate fi foarte bine datorat GMV-ului pe care tot timpul il surprind pe ON cind merg cu AC pornit.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
dizzy |
![]()
Post
#42
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
Si a mea huruie. Am intrebat la service si mi-au zis ca "asa face toate".
Am intrebat pe 2 tov. de-ai mei, unu cu SLZ si altul cu DSN, si am aflat ca e o chestie normala. Mi-aduc aminte cand aveam CIELO ca si ala avea un huruit specific asa ca asta e. Vreau sa pun un aparat de masura vibratii pe el sa vad daca e bulit vreun rulment. Daca nu e bulit o s-o tratez cu indiferenta. Oricum instalatia face frig bine si asta ma face Xtrem de bucuros si nu am de gand sa ma bag in ea doar pt un huruit ca poate o fac baietii sa nu mai mearga deloc. Dau radioul mai tare si s-a rezolvat. Daca va deranjeaza rau izolati motorul si desi nu o sa se rezolve problema, macar nu va va mai deranja. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#43
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma, toate compesoarele fac zgomot, e norma. Pana si compresoarele de A/C dre casa fac zgomot. Dar alea erg la turatii mult mai mici. Cand ii imprimi unui compresor de A/C o turatie de cateva mii de ture e normal sa faca zgomot. La toate masinile se intampla acelasi lucru, insa este mult mai putin sesizabil din cauza pozitionarii mai spre baza motorului a acestui compesor si a izolarii fonice mult mai bune.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
haky |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 23 May 03 From: Oradea ![]() |
Eu inteleg ca "asa fac toate", dar de ce nu a facut asa si vara trecuta, de ce se manifesta abia acum dupa un an si dupa ce am folosit A/C la drum lung destul de mult timp fara sa aud acel zgomot? Daca a aparut dupa o perioada de timp (un an in cazul meu) inseamna ca sa intamplat ceva si trebuie sa existe si rezolvare.
|
--------------------
Fost: Dacia
Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II
; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0 O zi buna tuturor. Ceau
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#45
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Haky, facea si inainte, dar nu erai tu obisnuit. Si mie mi se parea ca masina devine din ce in ce mai zgomotoasa. Dar era la fel ca la inceput numai ca ma obisnuisem cu linistea (aparenta, fata de break-ul din 96) si am inceput sa aud fiecare zgomot.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
kikirikipiki |
![]()
Post
#46
|
||||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 28 July 04 ![]() |
|
||||
-------------------- |
|||||
bogdan_o |
![]()
Post
#47
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am fost cu cateva SLZ ale caror proprietari se plangeau de zomot la A/C. Nu spun ca nu se auzea, dar nu mi s-a parut a fi chair atat de deranjant. De-aia am spus ca e un zgomot normal si poti sa schimbi si 10 compresoare ca tot asa vor face.
Pe de alta parte am vazut masini (inclusiv Renault) ale caror compresoare urlau urat de tot. Acolo da, e treaba de garantie. Dar in restul de 99% din cazuri nu e nevoie. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
gonty |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 March 03 From: Iasi ![]() |
Eu am fost unul dintre fericitii cu huruit. Am fost in service si, pentru ca nu aveau in stoc, am fost sfatuit sa mai incerc ca poate dispare. Au avut dreptate, a disparut dupa un timp, ca sa reapara vara trecuta. Asa ca m-am enervat si, pentru ca facusem sesizare prima oara cand eram in garantie si in plus cunosteam seful de service (el ma rugase sa mai incerc) mi-a schimbat asta toamna compresorul. De atunci nu a mai aparut huruitul. Incercati sa schimbati compresorul cat e in garantie, ca nu cred ca: "asa face toate".
|
--------------------
Citroen
C4 2.0 HDI
2007, SX Pack
- IS96DEA
|
|
Valentine |
![]()
Post
#49
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
mda, tocmai am facut un drum de 700 km dus intors. Ceva f. ciudat, la viteze mari nu se mai aude compresorul deloc. Chiar si daca incetinesc pana la 50 unde in oras in mod normal face ca naiba rau de tot, tot nu se aude. Dar de indata ce opresc masina si merg numai cu 50 face uraat rau de tot.
+ mai am un zgomot spefic la 2000 de turatii in orice treapta, lucru pe care il consider extrem de anormal (cu sau fara AC cuplat!). totusi, ca de obicei cei din service-uri nu au avut comentarii. are cineva vre-o idee? |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#50
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Zogomtul ala pe la 2000 de ture vine de la esapament. Sau asa se zice. Si eu am avut acelasi zgomot pana cand mi-am indreptat scutul si l-am stans bine. Acum nu se mai aude. Faza valabila pentru acceleratii moderate de mers normal. Daca bag piciorul zdravan in ea, pedala functionand pe sistemul on-off atunci se aude un zgomot, ca si cum ar intra esapamentul in rezonanta tot pe la 2000 de ture.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
kikirikipiki |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 28 July 04 ![]() |
Daca vrei sa sti cu adevarat daca ai sau nu zgomot, incearca sa o turezi pe loc pana in 3000-3200 si apoi incet sa cobori turatia pana spre 2000 ture. Identifici asa intervalul de turatie in care iti face zgomot compresorul.
Atunci cand accelerezi brusc a/c se decupleaza sau se poate decupla, si daca ai trecut de zona zgomotoasa nu se mai aude. |
-------------------- |
|
kaspersky |
![]()
Post
#52
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
[quote]Atunci cand accelerezi brusc a/c se decupleaza sau se poate decupla, si daca ai trecut de zona zgomotoasa nu se mai aude.[/quote]
Hmmm, asa cu de la sine putere se decupleaza? Eu n-am observat sa o faca! |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008
|
|
daciaclub-cj666 |
![]()
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 20 May 03 From: Cluj ![]() |
Poate sint paranoic, dar urmeaza sa plec in concediu si intotdeauna la volanul unei masini marca Dacia am asa, un mic stres. Deci, big question: marturisesc ca azi am cuplat pentru prima data intr-un an si ceva AC-ul fara sa fie pornit radioul. Am constatat ca la cuplare, cind apas pe buton, se aude asa un tacanit de la motor, cam din zona compresorului (probabil ca pina acum era mascat de muzica, dar cu DACIA orice e posibil). Apoi inecepe sa raceasca. E oare normal?
P.S. Un pic de off-topic. Azi mi-am facut revizia de 40000 si pentru prima data mi-au bagat Dacia oil. Scrie pe el ca e Texaco, da face motorul acum ca un mertzan bot de cal in calduri. Sa-i ia dracu, nu au mai vrut sa-mi puna Mobil ca pina acuma! De ala eram multumit. E oare vre-un bai, ca plec in tarile calde cu ea! |
-------------------- |
|
MariusI |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Compresorul se decupleaza din cate stiu eu daca ai pedala la fund
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#55
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu se decupleaza dac a pedala la fund. Se decupleaza daca turatia motorului scade sub un anumit numar de ture (800 parca), daca turatia motorului depaseste o anumita valoare (6000 de ture), daca presiunea in instalatie e prea mica sau prea mare.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
kikirikipiki |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 28 July 04 ![]() |
Din cate stiu eu A/C se decupleaza odata cu cresterea variatiei turatiei pe unitatea de timp, nu odata cu cresterea turatiei ca nu ar avea sens. Daca vei creste turatia incet compresorul nu se va decupla.
In mod normal masina ar trebui sa sesizeze atunci cand are nevoie de un aport suplimentar de putere ( de exemplu intr-o depasire) si ar trebui sa decupleze consumatorii de putere fara rol vital in executare manevrei. La cielo lucrul asta se observa foarte usor ca e antifonata bine si se aude click-ul distinct al decuplarii A/C pana cand necesarul de putere scade. Poti sa ramai fara nici o problema la turatia si viteza la care ai ajuns prin accelerarea brusca iar ulterior se va auzi din nou click-ul de cuplare. La dacia zgomotul din habitaclu e ceva mai mare si nu poti sesiza totdeuna cand se intampla lucrul asta. In concluzie daca accelerezi brusc de la 2000 la 3000/3500 vei auzi un click care spune ca ceva a fost decuplat dar daca accelerezi monoton, constant si incet nu se va intampla asta decat probabil foarte sus in turatie (5000<->limita sup). [color=blue][/color] |
-------------------- |
|
inconturnabil |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
Decuplarea AC de catre calculatorul de injectie se produce doar in situatii limita, de ex. temperatura ridicata a motorului, suprasarcina atunci cand motorul are nevoie de putere.
|
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#58
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
@cj666 daca se aude un click (un pacanit) e normal
|
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#59
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Date exacte despre lagatura dintre sistemul de injectie si compresorul de A/C, asa cum figureaza in cartea tehnica.
Legăturile calculator injecție / aer condiționat sunt următoarele: - pinul 46 al calculatorului injecție primește informația solicitare aer condiționat ca urmare a acționării butonului de pornire aer condiționat; - pinul 10 al calculatorului injecție va transmite comanda de cuplare a compresorului aer condiționat prin intermediul releului A, dacă condițiile de autorizare a cuplării sunt îndeplinite. Informația "putere absorbită de compresor" afișată la diagnosticarea cu testerul CLIP se referă la valoarea cuplului luat de compresor. Aceasta este de 300-5000W, valoarea minimă afișată fiind de 300W, indiferent de starea cuplat/decuplat a compresorului. Calculatorul de injecție interzice cuplarea compresorului în următoarele cazuri: - la mai puțin de 16 secunde de la pornirea motorului; - în funcție de puterea cerută motorului de către conducătorul vehiculului; - atunci când pedala de accelerație este apăsată la maxim; - dacă turația motorului coboară până la 550 rot/min (compresorul va cupla din nou dacă turația ajunge la 1800 rot/min); - dacă temperatura apei a crescut la peste 110°C; - dacă turația motorului depășește 6000 rot/min. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Asta cu 6000 de ture ma distreaza. La dacia zgomotul la 4500 de ture te arunca afara din masina, prin luneta. Dar ma rog, pe hirtiie accept ca compresorul trebuie protejat. smile.gif
Din pacate la 4000 ture in viteza a 5-a nu va functiona cine stie ce decuplarea AC din cauza schimbarii de RPM in unitatea de timp. Poate doar prin apasarea acceleratiei la fund. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 14:07 |