DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> zgomot ciudat compresor A/C

bogdan_o
post 5 Aug 2004, 16:27
Post #61


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




decuplkarea e la 6000 de ture indiferent de viteza. Clar ca in a cincea nu ajungi la turatia aia, la care ar trebui sa ai undeva pe la vreo 200 km/h. Dar pentru treptele 1-3 e buna functia. Asta daca, vorba ta, nu te deranjeaza zgomotul.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 5 Aug 2004, 20:13
Post #62


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




confirm si eu faza cu decuplarea AC, am obervat-o la drum lung (eu ma obisnuisem sa o fac manual biggrin.gif:D - pana mi-am dat seama ca o face singur).


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 5 Aug 2004, 23:39
Post #63


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Asta cu decuplatul manual e cam ciudata. Adica in momentul in care ai nevoie de putere pentru o depasire, stai sa decuplezi a/c-ul in loc sa fii atent la ce se intampla pe drum. Ar trebui sa fie destul de rare cazurile de decuplare. Ca nu tot timpul ajungi la 6000 de ture, asa cum nu tot timpul duci pedala la fund. Eu am observat ca daca accelerezi progresiv masina are mai mult sprint decat daca ai apasat pedala de tot dintr-o singura miscare.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 5 Aug 2004, 23:50
Post #64


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




obsnuiam sa decuplez inainte sa incep depasirea, cu 5-10 secunde inainte smile.gif nu afecta cu nimic atentia biggrin.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 6 Aug 2004, 01:42
Post #65


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Interesant faptul cu decuplarea compresorului daca temperatura motorului ajunge la 110 grade. Care ar fi explicatia ?

PS. La DSN sunt valabile toate aceste situatii ?


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 6 Aug 2004, 02:03
Post #66


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pai temperatura la care porneste GMV pe treapta 2 este de 104 grade. Daca temperatura motorului depaseste 110 grade, e clar ca motorul este supraincalzit iar functionarea compersorului impiedica racirea motorului, pentru ca GMV-ul nu mai face fata. Asa ca se opreste compesorul pana cand temperatura intra in limitele normalului (limitele acceptate de calculator).

Fiind vorba de acelasi compresor si motor este posibil ca si la DSN sa fie valabila faza.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 6 Aug 2004, 22:38
Post #67


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Pai cu ce impidica compresorul de la AC racirea motorului ? Poate doar prin faptul ca motorul depune un efort mai mare pt ca invarte si compresorul, si deci degaja o caldura mai mare... :roll:


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 7 Aug 2004, 01:57
Post #68


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




In fine, nu am fost complet in explicatia de mai sus. Sorry.

Deci. Pe radiatorul masinii mai este montat inca un fel de radiator numit condensor care este cu putin mai mic decat radiatorul pentru antigel. Cand agentul refrigerant (freonul) se comprima el inmagazineaza o cantitate mare de caldura. Aceasta caldura trebuie degajata cumva si atunci se foloseste condensor-ul care asigura racirea freonului. Racirea condesor-ului este asigurata tot de GMV. De-aia cand porneste instalatia de A/C porneste si GMV-ul (pe treapta 1). Caldura degajata de condensor se trasmite si radiatorului de racire a antigelului. Din acest motiv procesul de racire a motorului este ingreunat si in mometul in care antigelul atinge o temperatura critica se opreste compresrorul. Nemaicirculand freonul, condesorul nu se mai incalzeste si atunci antigelul poate fi racit mai repede si mai eficient.

Vina in incalzirea motorului are si compresorul propriu0zis, exact din motivul indicat de tine. Dar vina lui e neglijabila in comparatie cu "ravagiul" pe care il face condensor-ul.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cca
post 31 Aug 2004, 16:10
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 10 April 04
From: Orastie




Nu am avu zgomotul asta vara trecuta acum i-l am cateodata (rar).Deci nu toate fac asa.Astept sa crape de tot ,atunci o sa stiu ce a fost.Sper sa nu crap si eu.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 14:11
Forum Renault