zgomot ciudat compresor A/C
![]() ![]() ![]() |
zgomot ciudat compresor A/C
bogdan_o |
![]()
Post
#61
|
||
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
Valentine |
![]()
Post
#62
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
confirm si eu faza cu decuplarea AC, am obervat-o la drum lung (eu ma obisnuisem sa o fac manual biggrin.gif:D - pana mi-am dat seama ca o face singur).
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#63
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Asta cu decuplatul manual e cam ciudata. Adica in momentul in care ai nevoie de putere pentru o depasire, stai sa decuplezi a/c-ul in loc sa fii atent la ce se intampla pe drum. Ar trebui sa fie destul de rare cazurile de decuplare. Ca nu tot timpul ajungi la 6000 de ture, asa cum nu tot timpul duci pedala la fund. Eu am observat ca daca accelerezi progresiv masina are mai mult sprint decat daca ai apasat pedala de tot dintr-o singura miscare.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#64
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
obsnuiam sa decuplez inainte sa incep depasirea, cu 5-10 secunde inainte smile.gif nu afecta cu nimic atentia biggrin.gif
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
SYL |
![]()
Post
#65
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Interesant faptul cu decuplarea compresorului daca temperatura motorului ajunge la 110 grade. Care ar fi explicatia ?
PS. La DSN sunt valabile toate aceste situatii ? |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#66
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai temperatura la care porneste GMV pe treapta 2 este de 104 grade. Daca temperatura motorului depaseste 110 grade, e clar ca motorul este supraincalzit iar functionarea compersorului impiedica racirea motorului, pentru ca GMV-ul nu mai face fata. Asa ca se opreste compesorul pana cand temperatura intra in limitele normalului (limitele acceptate de calculator).
Fiind vorba de acelasi compresor si motor este posibil ca si la DSN sa fie valabila faza. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#67
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Pai cu ce impidica compresorul de la AC racirea motorului ? Poate doar prin faptul ca motorul depune un efort mai mare pt ca invarte si compresorul, si deci degaja o caldura mai mare... :roll:
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#68
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
In fine, nu am fost complet in explicatia de mai sus. Sorry.
Deci. Pe radiatorul masinii mai este montat inca un fel de radiator numit condensor care este cu putin mai mic decat radiatorul pentru antigel. Cand agentul refrigerant (freonul) se comprima el inmagazineaza o cantitate mare de caldura. Aceasta caldura trebuie degajata cumva si atunci se foloseste condensor-ul care asigura racirea freonului. Racirea condesor-ului este asigurata tot de GMV. De-aia cand porneste instalatia de A/C porneste si GMV-ul (pe treapta 1). Caldura degajata de condensor se trasmite si radiatorului de racire a antigelului. Din acest motiv procesul de racire a motorului este ingreunat si in mometul in care antigelul atinge o temperatura critica se opreste compresrorul. Nemaicirculand freonul, condesorul nu se mai incalzeste si atunci antigelul poate fi racit mai repede si mai eficient. Vina in incalzirea motorului are si compresorul propriu0zis, exact din motivul indicat de tine. Dar vina lui e neglijabila in comparatie cu "ravagiul" pe care il face condensor-ul. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
cca |
![]()
Post
#69
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 10 April 04 From: Orastie ![]() |
Nu am avu zgomotul asta vara trecuta acum i-l am cateodata (rar).Deci nu toate fac asa.Astept sa crape de tot ,atunci o sa stiu ce a fost.Sper sa nu crap si eu.
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 14:11 |