GPL, AVANTAJE SI DEZAVANTAJE
![]() ![]() ![]() |
GPL, AVANTAJE SI DEZAVANTAJE
argon |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Ziceam si eu.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
argon |
![]()
Post
#63
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu cred ca incape...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
E mai scurt portbagajul de breack decat latimea celui de berlina?
Haideti sa masuram. ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
argon |
![]()
Post
#65
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu ca e scurt, ci din cauza inclinatiei hayonului.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Am avut si eu demult un brec, din imaginea pe care o am asupra portbagajului as zice ca merge.
Maine o sa masor butelia sa va zic dimensiunile, iar cineva cu brec sa masoare portbagajul ulterior. Sau ce-ati zice de un toroidal pus in portbagaj? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
argon |
![]()
Post
#67
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
merge pus doar in locul celui de benzina, deci nu se poate pune in locul rotii de rezerva.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Eu ziceam sa fie pus pur si simplu in portbagaj, stiu ca nu are adancitura speciala pt roata de rezerva.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#69
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
tot nu inteleg, cine ar putea sa explice de ce ar crea GPL-ul probleme la chiuloasa...si eventual sa explice termenul ardere uscata....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Explicatia pe care o pot da eu unor astfel de fenomene este urmatoarea:
VRAJEALAAAA Auzi tu ardere uscata. O mai fi si ardere umeda?? Se mai vorbeste de uzura mai intensa a supapelor si scaunelor acestora. Nu pot sa combat aceasta idee, dar sustinatorii ei ar trebui sa vina cu un studiu comparativ. 2 motoare noi, unu cu gpl, unu pe benzina si dupa 100K km sa vedem diferentele. Altfel totul e o discutie in zadar. Tu daca vrei gpl pune-ti fara nici o grija. La urma urmei chiar daca se uzeaza cu 10-20% mai repede motorul iti recuperezi banii cu varf si indesat. Mai aveam niste fosti colegi reticenti pe care pana la urma i-am convins si mereu cand ma intalnesc cu ei imi multumesc de sfatul pe care l-au primit. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#71
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
asta era si chestia...nu auzisem pana acum de ardere uscata.
am vazut masini pe gpl, si aveau demaraj ca la benzina ca erau reglate bine...o sa pun si pe a mea.... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
RMS |
![]()
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Arderea uscata se refera la arderea GPL-ului care nu produce acea lubrifiere suplimentara (mica dar exista) pe care o face benzina (chiar si in stare pulverizata si vaporizata). Cred ca are legatura cu compozitia chimica (n-am fost tare bun la chimie).
Uzura putin mai mare a supapelor, scaunelor de supapa, e datorata si temperaturii de ardere mai mare a GPL-ului fata de benzina. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu merg pe gpl de mult (25000) si am si eu o intrebare pentru cei care sustin ca exista ardere uscata cind la mine carburatorul pe interior este plin de ulei ungerea facindu-se cu vapori de ulei prin tubul recuperator (cel dintre capacul de la chiulasa si carburator )?
pacat ca nu am facut poze cu chiulasa demontata la camasi si pistoane si la chiulasa dupa cei 25000 de km pe gaz usura camasilor fiid insesizabila la mina chiulasa demontind-o deoarece aveam probleme cu racirea neplanund-o cind am facut motorul acum 35000de km deci cu alte cuvinte eu sint adeptul infocat al GPL -ului datorita costului redus masina mea nu a mai vazut benzima de citiva ani bunichiar si iarna de exemplu un drum de la mare pina in bucuresti cu 35 lei mi se pare mult mai confortabil decit benzina sasa ca ![]() This post has been edited by bygy007: 9 Sep 2007, 22:45 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
RMS |
![]()
Post
#74
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Si eu sunt adeptul gazului (il am de vreo 2 ani si e foarte bun) doar am explicat ce cred eu ca este cu arderea "uscata" si uzurile din motor.
Uzurile la camasi, pistoane eu stiu ca se masoara in micrometri (1000 de ori mai mic decat milimetrul) deci nu prea cred ca se vor simti la o atingere cu mana dar poate gresesc. Pe langa ungerea provocata de benzina, in cilindru mai exista si alte modalitati de ungere (vapori de ulei, uleiul care trece pe langa segmenti). @$$ilvviu studiul comparativ se poate face si pe hartie nu doar pur practic. Pe hartie poti controla mai bine variabile precum turatia, sarcina etc. Parerea mea, astea-s dezavantaje minore in comparatie cu avantajele obtinute (in principal bani mai putini la alimentare). Dar totusi dezavantajele exista si cineva vroia sa afle despre ele. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
in afara de demaraj scazut eu nu vad niciun dezavantaj
chiar daca poate scade fiabilitatea...e dacie..who cares ? ![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
RMS |
![]()
Post
#76
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Exista si altele pe care altii le-ar putea vedea ca un dezavantaj, ca de exemplu:
- se micsoreaza portbagajul (cel putin in cazul meu ca am butelie din aia mare) - se poate defecta daca o pornesti iarna doar pe gaz - masina are in plus un sistem care se poate defecta (poate unora nu le convine) - acele frecari si temperaturi mai mari discutate si rasdiscutate dar pentru unii poate chiar conteaza - anumiti parametri scazuti La demaraj nu ajung pentru ca am vazut ca daca dau drumul la debitul de gaz parca merge mai bine ca si pe benzina - parca dar poate fi si efect placebo- pana nu vad eu calcule si experimente din care sa reiasa altceva nu stiu ce sa zic. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
trage masina mai bine cand se deschide robinetul la gaz asta e clar.. am experimentat-o si eu... partea cu arsul supapelor e vrajeala...cand am desfacut motorul supapele erau chiar mai putin uzate ca la un motor pe benzina la acelasi numar de km, ba chiar mai putine depuneri etc, desi masina consuma ulei in draci (cam 0,5 la suta)... reglajele care se fac tin in mare masura de necesitatile utilizatorului.. daca vrei demaraj creste si consumul dar nu cu mult... chiar cu motorul uzat... nu am depasit consumul mixt de 8 8,5% asa ca.. dezavantajele GPL raman mici, cel putin pentru mine..
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
in portbagaj nu ocupa asa mult loc pentru ca butelia sta pe "bordura" aia pe care oricum nu prea poti sa pui ceva (cade
![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Dezavantaje nu exista. Nu scade demarajul( daca-i dai debit) . Temperatura de ardere a gazului e de 2570 grade pe cand a benzinei e de 2870, Nu se depune calamina la gaz, nu spala cilindrii la pornire( de ulei) ,nu "bate avansul" ca atunci cand bagi benzina mai proasta sau sa faca autoaprindere la oprirea mot. Supapele nu se ard decat daca sunt prost reglate (specialistii n-au totdeauna intentii in favoarea noastra, ci a lor ; spargeti cat mai multe motoare, sa am eu vanzare). Nu reglati culbutorii dupa indicatiile unor carti.
30 Sep 2007, 13:27: Cateva temperaturi de ardere: This post has been edited by PH-06-BOA: 30 Sep 2007, 13:27 Attached thumbnail(s) S1030910.JPG ( Size: 271.3k ) Number of downloads: 248 S1030910.JPG ( Size: 271.3k ) Number of downloads: 221 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(sefu_alx @ 10 Sep 2007, 18:20) in portbagaj nu ocupa asa mult loc pentru ca butelia sta pe "bordura" aia pe care oricum nu prea poti sa pui ceva (cade ![]() Ba da, eu am acolo dulapul de scule si piese. Daca in locul rezervorului de benzina s-ar accepta un rezervor toroidal pentru GPL si DACA in spatiul central al lui s-ar accepta un minirezervor de benzina pentru pornirile la rece/rezerva, as monta. PH-06-BOA, priveste in tabelul ala si puterea calorifica, e jumatate la GPL, de aici si consumul mai mare (nu chiar dublu, "evaporarea" GPL fiind din start mai buna ca a benzinei, ca urmare, un amestec mai omogen. In plus, comparatia mai buna o aveai cu propanul si, daca aveai, cu butanul (GPL fiind prin definitie amestec de butan si propan. This post has been edited by diaconuliviu: 2 Oct 2007, 09:46 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
hadrian_ |
![]()
Post
#81
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Salut
Si eu am GPL din februarie.Sunt f multumit,di toate pct de vedere, consum, mers motor,etc.O singura problema am, consumul de ulei.Nu stiu daca e de la GPL sau e motorul, fum nu scoate deloc.Am vreo 30000 cu segmentii,am facut doar o segmentare.Ceva uzura probabil exista, dar bujiile arata f bine,fum nu scoate.etc.Uleiul folosit e LUBRIFIN 20W50.Tot aud ca e slab,foarte slab,etc.La 400 de mii bidonul, nu cred sa fie cel mai bun ulei d epe piata, dar stiu ca firma a fost preluata de TOTAL, si ca uleiul nu ar fi chiar din cel mai prost.Oricum parerile sunt impartite.Ce uleiuri ati auzit sau folositi care ar fi special indicate pt GPL?Acum am un consum de 1litru la mie.Mult,foarte mult.Cat economisesc cu GPL=ul dau pe ulei. |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
ferrari |
![]()
Post
#82
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
ca sa nu mai deschid un topic intreb si eu aici ... ce parere aveti despre instalatia gpl din praktiker(marini banuiesc) sau cea din metro (nu stiu ce marca e... am auzit ca e turceasca) sau instaltii produse de alte firme (care sa fie mai bune) si eventual unde as gasi de cumparat in cluj.
am masina din semnatura si vreau sa imi pun instalatie pe gaz ... va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi (eventual preturi) ps: cat mai costa acum litrul de gpl? 14 Oct 2007, 21:51: nimeni .... nimic .... ? This post has been edited by ferrari: 14 Oct 2007, 20:51 |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
cat costa? de obicei astea in supermarketuri sunt mai scumpe
eu am dat 690 ron in februarie si mai costa 100 ron omologarea dar nu am mai omologat-o nici pana acum |
--------------------
x
y
2009
|
|
ferrari |
![]()
Post
#84
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
@sefu_alx - ce marca de instalatie gpl ti-ai luat? si de unde ai cumparat-o?
|
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
C.C. |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 2 Oct 2007, 09:43) Ba da, eu am acolo dulapul de scule si piese. Daca in locul rezervorului de benzina s-ar accepta un rezervor toroidal pentru GPL si DACA in spatiul central al lui s-ar accepta un minirezervor de benzina pentru pornirile la rece/rezerva, as monta. inainte sa-mi montez instalatia (acum vreo 3 ani), aveam si eu un dulapior din ala care ma scotea din sarite (asa o luasem). nu-i vedeam rostul, pt.ca prefer sa am masina intretinuta si, oricum, pt.cele cateva defectiuni pe care le pot face in drum, nu am nevoie de mai mult de 5 chei fixe, un patent si o surubelnita. ca in nici un caz nu o sa ma apuc vreodata in mijlocul drumului sa.. segmentez motorul (sau mai stiu eu ce). si alea 5 chei le tin in spatele rotii de rezerva. asa ca dulapiorul ala era mai tot timpul plin cu alte prostii si ma bucur ca am scapat de el. in al doilea rand, am pus odata o butelie mare de gpl in portbagajul unui oltcit ca sa o duc undeva. unde ma asteptam sa ocupe jumatate din el, am ramas mut cand am vazut cat de putin ocupa in realitate. iar la dacie nici atat. asa ca.. ideea e ca, daca unii vor sa gaseasca motive ca sa nu-si puna gpl, o sa gaseasca, indiferent de ceea ce spun cei care-l folosesc. si eu eram la fel cu ani in urma, asa ca inainte sa montez instalatia, am intrebat la o scoala de soferi care avea toate daciile pe gpl (si care faceau zeci si sute de mii de km). dupa ce mi-au spus aia, n-am mai stat pe ganduri. daca motorul e ok (si nu varza), daca reglajele sunt bune (si nu dupa ureche, strangulate, etc.), n-ai nici o treaba. restul.. e folclor. si-apoi, daca pot sa poluez (mult) mai putin si la juma de pret.. de ce nu? oricum, ma bucur ca sunt destui sceptici. pt.ca, daca gpl-ul ar fi la fel de folosit ca benzina, probabil ca ar costa la fel.. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
|
--------------------
x
y
2009
|
|
ferrari |
![]()
Post
#87
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
peste o ora plec la praktiker sa imi iau o instalatie... cred ca e marini. sper sa fie buna si sa isi merite banii (800 lei).
ce parere aveti despre instalatiile marini? |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
maryus_83 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Marini am si eu, dar pt injectie. Am facut cu ea vreo 16.000 de km si nu a avut probleme de niciun fel.
|
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
ageana |
![]()
Post
#89
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Cam scumpa. La Metro e vreo 700 lei. La montatori e si mai ieftina.
O sa-mi montez si eu pana la urma GPL desi am o mare frica sa nu se duca scaunele supapelor mult mai repede. Acum ce-o sa fie o sa fie. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
ferrari |
![]()
Post
#90
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
@ageana - la metro era 715 lei si din cate am inteles era ceva instalatie turceasca (am fost sambata si am intrebat). mie nu mi se pare asa scumpa... sper doar sa nu am probleme cu ea si sa isi merite banii
![]() |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:30 |