DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Circuitul de racire al daciei berline sub presiune

dacis
post 12 Oct 2006, 20:53
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(ydaniel @ 12 Oct 2006, 00:36)
am facut si eu rost de un vas de expasiune;) e de vw.nu stiu modelul.chiar incerc zilele astea sa vad;)
da nu inteleg cum se auto aeriseste la cei cu vase normale;)
smile.gif la mine nu vrea deloc;)
poate daca facem schimb de vase:)
*


Simplu si cumva trivial (pentru ingineri, de ex.): cand apare aer in instalatie, datorita modalitatii de constructie si de montare a componentelor instalatiei de racire si, de regula, si urmare unei usoare inclinari inspre partea soferului, bulele de aer se deplaseaza inspre partea dreapta (dinspre borcan) a radiatorului. Datorita interventiei pompei de apa cumulata cu efectul dilatarii lichidului de racire acestea sunt eliminate in borcan. Cand lichidul se raceste si se contracta se creaza depresiune in circuitul de racire, care este compensata prin "sugerea" lichidului din borcan.


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 31 Mar 2011, 23:04
Post #32


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Danut 88 @ 31 Mar 2011, 22:54)
Nu gasesc unul la care sa fie supapa din buson tarata la 800 milibari cat este la Dacie. Daca ii pun unul care este tarata la 1080, rezista sistemul de racire? Pareri?
*


Parere...
Ti se blocheaza termostatul pe inchis. Sau e vara, canicula, urci pe munte cu masina incarcata, in spate, un criminal in serie cu un Oltcit se ia dupa tine si nu se lasa. In ambele cazuri, antigelul fierbe. Presiunea creste exponential, dovada faptul ca daca ar fi sa opresti, si mai ai timp, daca scoti busonul de la radiator, aburul fierbinte iese cu presiune foarte mare si te desfigureaza.
Chiar crezi ca plesneste radiatorul, sau crapa vreun furtun de racire din cauza diferentei prezentate de tine?
Parerea mea ar fi ca nu ai nicio problema cu supapa aia mai tare.

Edit: daca montezi vasul nou, pune poze, explicatii, sectiunea asta tanjeste de mult timp dupa ceva productiv.

This post has been edited by bucatzel: 1 Apr 2011, 09:02


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 31 Mar 2011, 23:42
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Am citit acele post-uri ai de mult dar n-am gasit ceva explicatii. Maine pun poze cu vasul despre care vorbeam. Este de la o Toyota. Daca pun acest vas, instalatia se va aerisi singura, tu doar ii pui antigel, lichidul va fi plimbat prin instalatie chiar si la 120 grade si nu va mai fierbe motorul. Din cate am citit pe aici, cica si caldura va fi m-ai ok. nu stiu vedem...


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 1 Apr 2011, 18:02
Post #34


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




eu am pus vas de logan si merge brici,am aerisito fara celebra palnie de aerisit,pun cateva poze http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2888299 mai multe poze si cateva explicatii

This post has been edited by nikuniku: 1 Apr 2011, 18:08


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 1 Apr 2011, 20:27
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Nikuniku noi am mai vorbit despre asta o data, de ce masina este acel buson ca ai zis ca este de la o masina japoneza; Toyota nu e ca acolo lucrez si nu are niciuna asa ceva. Zimi te rog ca ai zis ca e tarat la fel ca ala de dacia.

1 Apr 2011, 20:48:
Pun si poze cu vasul de expansiune.

This post has been edited by Danut 88: 1 Apr 2011, 20:48

Attached thumbnail(s)
vas_expansiune_074.jpg ( Size: 1.76mb ) Number of downloads: 1334
vas_expansiune_076.jpg ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 946
vas_expansiune_077.jpg ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 852
vas_expansiune_083.jpg ( Size: 1.77mb ) Number of downloads: 803
vas_expansiune_085.jpg ( Size: 1.75mb ) Number of downloads: 790


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 1 Apr 2011, 20:50
Post #36


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




E vorba de buson de nisan.Am vazut modele ca ala pe acele modele de masini.


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 1 Apr 2011, 21:45
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Nissan va sa zica??? Maine cred ca trec pe la dezmembrari...


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 2 Apr 2011, 08:12
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




mult mai practic e vasu asta din pozele puse de DANUT 88,si nu ocupa nici mult loc,ma apuc si eu de modificare dupa ce schimb radiatoru ca musteste in partea de jos


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Apr 2011, 16:21
Post #39


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La ce va ajuta tipul asta de vase, pe Dacie? nu se face circulatie din pozele vazute, ci apa e statica acolo, ca in vasul standard.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 2 Apr 2011, 20:31
Post #40


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




Danut 88 da de nissan este capacu,scuze de informare gresita,
argon la mine merge,se plimba apa prin vas si am scapat de bula de aer de deasupra termostatului


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Apr 2011, 20:43
Post #41


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cum anume se plimba, nu prea inteleg, vad un furtun in partea superioara a radiatorului, cel de jos ce comunica cu returul, si cel liber din capac, ce nu e si la alte masini. La masinile unde circula apa prin vas, furtunul superior vine de la pompa de apa, si trece prin pata calda, apoi se varsa in vas, cel putin asa e la mine.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 2 Apr 2011, 21:02
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Argon, furtunul de jos, mai gros intra in returul instalatiei ca sa poata trage apa din vas, cel de sus in instalatia noastra la Dacie il vom lega la radiator. Asa ca atunci cand volumul de lichid creste in instalatie este eliminata prin furtunul subtire din radiator in vas si tot pe acolo elimina si aerul din instalatie, iar cand vrea sa-si umple circuitul trage pe furtunul gros. Acum ai inteles? Acest sistem ne poate ajuta in eliminarea aerisirii instalatiei cu acea palnie, si sa putem tine sistemul presurizat si atunci cand lichidul depaseste 100 grade.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 2 Apr 2011, 21:10
Post #43


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




Danut 88 simplu si la obiect,explicatie corecta


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 4 Apr 2011, 18:55
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




am pus azi vas de expansiune de volvo cu doua stuturi , cel de jos duce in retur, de sus la radiator. Nu ar fi mai bine cu trei stuturi(aveau la dezmembrari) sa leg unul si pe tur? Alta problema e capacul, cu supapa la 1500 kPa, nu-l strang complet , caut altul la presiune mai mica

4 Apr 2011, 20:13:
150 kPa , scuzati

This post has been edited by krapcarasu: 4 Apr 2011, 19:13


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 4 Apr 2011, 21:45
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Am intrebat un mecanic (cel mai bun de la TOYO biggrin.gif ), a lucrat si pe la Uzina Daewoo, in fine... l-am intrebat daca merge aceea supapa de 108Kpa pe Dacia mea si mi-a zis ca fac un lucru bun, sistemul oricum e sub presiune.

4 Apr 2011, 21:48:
Cum anume se plimba, nu prea inteleg, vad un furtun in partea superioara a radiatorului, cel de jos ce comunica cu returul, si cel liber din capac, ce nu e si la alte masini. Tocmai asta n-au Daciile!!!

This post has been edited by Danut 88: 4 Apr 2011, 21:48


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stiefani
post 5 Apr 2011, 14:24
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 20 January 10
From: Ploiesti,Bucuresti, Mizil City




Teoretic, mi s-ar parea normal pentru o dacie sa existe un vas de expansiune cu 3 stuturi. Unul sus, unul la mijloc si altul jos; cel de jos sa fie legat la returul instalatiei, cel de la mijloc sa fie legat undeva la turul instalatiei, undeva deasupra termostatului, iar la stutul de sus sa racordam furtunul actual al radiatorului care duce la vasul de expansiune standard. Care ar fi logica? Probabil va intrebati..in momentul in care pornim motorul, pe stutul de jos legat la retur se duce apa in instalatie; functionand pompa de apa, apa este impinsa inapoi in vas prin stutul de la mijloc pe furtunul legat la turul instalatiei; nu mai ramane decat de explicat acum de ce mai legam si furtunul subtire standard al masinii care vine la vasul standard..la stutul de sus. De ce? Pentru ca in momentul in care motorul se incalzeste, stie toata lumea ca lichidul de racire isi mareste volumul. Tocmai de aceea, surplusul de lichid este impins inapoi in vas prin stutul de sus, apa reintrand in circuit cand se raceste motorul prin stutul de jos legat la returul instalatiei. Deci, o aerisire excelenta, si v-o spun din practica, (nu am avut timp sa fac asa ceva la masina mea, dar o voi face in scurt timp cu siguranta), sunt instalator smile.gif si imi place ce fac

editez: unde as gasi un asemenea vas de expansiune cu 3 stuturi? sau daca are cineva for sale cel putin un vas de logan/slz ..de restul ma ocup eu (modificarile aferente) rolleyes.gif smile.gif

This post has been edited by stiefani: 5 Apr 2011, 14:26


--------------------
Dacia Break 1397 2000 Li PH 50 TAX Silver Diamant cu Bi-Xenon - PH 50 TAX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 5 Apr 2011, 14:43
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




si care avem GPL pe masina unde mai taiem furtunu de retur pentru stutu cel de jos (vas de SN sa zic cum a facut NIKU mai sus)ca e deja taiat pentru circuitu de apa pentru gaz


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 5 Apr 2011, 14:51
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




eu am taiai la cam 5 cm mai jos de unde intra returul de la voporizator


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 5 Apr 2011, 16:26
Post #49


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




Danut 88 cel liber din capac este pentru a arunca lichidu de racire sub masina,daca se intampla sa ,,fiarba,, motoru,sa numi arunce apa pe calculator

This post has been edited by nikuniku: 5 Apr 2011, 16:27


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 5 Apr 2011, 18:55
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




QUOTE(stiefani @ 5 Apr 2011, 15:24)
unde as gasi un asemenea vas de expansiune cu 3 stuturi? sau daca are cineva for sale cel putin un vas de logan/slz ..de restul ma ocup eu (modificarile aferente) rolleyes.gif  smile.gif
*


mergi la dezmembrari , maxim 10 lei, avea multe unde am fost eu
eu merg asasa vad cum lucreaza,
apoi am sa caut un capac cu stut , sa il trag la radiator cel din capac, asta care e acuma la radiator il trag la tur, cred ca ar fi bine la aerisitorul cu 3 brate


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 5 Apr 2011, 20:33
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Krapcarasu, mai bine cauti un vas de expansiune cu trei stuturi, iar cel din capac daca este prevazut sa-l lasi sa-si faca treaba lui, adica sa evacueze lichidul din vas atunci cand fierbe. Eu cred ca e ok cel cu doua stuturi pt ca il montezi m-ai sus decat toate elementele instalatiei de racire si atunci se elimina tot aerul.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 5 Apr 2011, 20:45
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




nu l-as mai schimba ca imi place asta micut de volvo , cel din radiator nici nu prea mai are rost , voi incerca si cu el infundat , si un tur tras la stutul superior al vasului


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 5 Apr 2011, 20:47
Post #53


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(stiefani @ 5 Apr 2011, 14:24)
editez: unde as gasi un asemenea vas de expansiune cu 3 stuturi? sau daca are cineva for sale cel putin un vas de logan/slz ..de restul ma ocup eu (modificarile aferente) rolleyes.gif  smile.gif
*


Vezi ca opel vectra are asaceva. Da modelele alea mai vechi wink.gif .



--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stiefani
post 12 Apr 2011, 08:35
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 20 January 10
From: Ploiesti,Bucuresti, Mizil City




Nu a mai facut nimeni nimic? Mentionez ca am montat pe a mea vas expansiune de logan identic cu cel al SGM-ului din posturile anterioare, exact in aceeasi pozitie, furtunul de sus de la radiator legat la stutul de sus al vasului, iar pe returul radiatorului am legat furtunul de stutul de jos al vasului. Concluzie: am pornit motorul, a crescut temperatura, a deschis termostatul-87gr- apoi in momentul in care o turam, crestea nivelul in vas(mentionez ca am capac exact cum are SGM in postul lui, cu supapa) la relanti scadea nivelul, iar o turam, iar crestea nivelul pana la buson, si tot asa. Nu am vazut nici o recirculare a lichidului de racire in vas. Am ajuns la concluzia ca vasul trebuie montat undeva peste nivelul radiatorului, cam cum l-a montat nikuniku pe al sau. Momentan l-am pus pe cel original, intrucat nu stau bine cu timpul liber...pareri ceva?

Rog pe nikuniku sa posteze o imagine cu conexiunea realizata de el la furtunul de jos al vasului de expansiune. Mai exact de ce furtun s-a legat acolo jos. Multumesc.


This post has been edited by stiefani: 12 Apr 2011, 08:36


--------------------
Dacia Break 1397 2000 Li PH 50 TAX Silver Diamant cu Bi-Xenon - PH 50 TAX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Apr 2011, 09:16
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




a pus imagini numai trebuie sa te uit cu vre-o pagina in urma


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 12 Apr 2011, 10:47
Post #56


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




stiefani postu 34 pagina asta si linku respectiv sa stii ca si la mine se ridica cam 1-2 cm peste nivelu maxim si dupa ce deschide termostatu revine la nivel maxim
am mai montat identic pe o alta dacie si se ridica apa pana la buson si la fel termostat deschis,revenire la nivel maxim
circulatia lichidului prin vas se face numai in turatie si termostat deschis

This post has been edited by nikuniku: 12 Apr 2011, 10:53


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stiefani
post 13 Apr 2011, 20:13
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 20 January 10
From: Ploiesti,Bucuresti, Mizil City




Imi cer scuze, eram obosit cand am postat data trecuta...astazi am montat acelasi vas de logan ca al tau, nikuniku. in acelasi loc unde l-ai montat si tu. Conexiunile, identic cu ale tale. Maine o sa revin cu poze. Care e faza...am terminat treaba, pun apa si antigel in vas, pornesc motorul..o turez usor, deschide termostatul, furtunul de la termostat de la radiator se incalzeste bine..pun busonul la vas, toate bune. Opresc motorul, nivelul lichidului de racire, la MINI . Pornesc motorul, in 5 minute creste nivelul pana sus la buson. In acest timp, nu sunt pierderi de lichid, furtunul gros cu termostatul este foarte tare, asta fiind un lucru bun ca instalatia e sub presiune si nu sunt pierderi. Care sa fie cauza de se umfla lichidul de racire pana sus la buson? E normal asa ceva nikuniku? La tine tot asa face? Nu mai inteleg nimic. Am si un logan DCI de 85 cp, cu acelasi vas de expansiune. Cu motorul oprit nivelul este fix intre MAXI si MINI, iar cu el cald cu termostatul deschis e cam cu 1 cm mai sus de starea initiala. De ce la logan nu se umfla atat de mult, pana la buson? care e diferenta?


--------------------
Dacia Break 1397 2000 Li PH 50 TAX Silver Diamant cu Bi-Xenon - PH 50 TAX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 13 Apr 2011, 20:52
Post #58


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




Diferenta este una foarte simpla.Ai aer pe instalatie si din aceasta cauza creste apa in vas cand motorul este pornit.Daca ai lua capacul de la vas ti-ar arunca apa afara.Asta pentru ca undeva ai aer pe instalatie.


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 13 Apr 2011, 21:56
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Stiefani, nu cumva ai incurcat furtunele? Sa legi stutul de la vas la turul pompei si atunci apa sa ti-o impinga in vas? Mai verifica montajul. Eu nu am avut tip sa fac nimic la masina doar revizia de 60000.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stiefani
post 14 Apr 2011, 22:16
Post #60


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 20 January 10
From: Ploiesti,Bucuresti, Mizil City




Nu, nuu! e legat la retur! identic cu al lui nikuniku... cum o aerisesc corect?ce trebuie sa fac?pas cu pas, sa scap de tot aerul..


--------------------
Dacia Break 1397 2000 Li PH 50 TAX Silver Diamant cu Bi-Xenon - PH 50 TAX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 06:42
Forum Renault