DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> TOT - la ce turatie e bine sa schimbi treptele de

os
post 31 Aug 2004, 10:01
Post #61


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




viulian,

Propun sa tinem discutia la nivelul celor scrise si sa nu deviem in procese de intentie. Prin aceasta prisma:

1. Ceri documente. Iata unele link-uri, toate din punctul de vedere al consumului de combustibil (si toate in limba germana).

http://www.vz-nrw.de/UNIQ10937699200811785...7/doc6299A.html (paragraful al doilea)
http://vorort.bund.net/verkehr/themen/them...0/themen_86.htm (paragrafele 2,3,4)
http://www.kfztech.de/Auto/autoinfospritsparer2.htm (rubrica "Beim Anfahren")
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/7/0,1872,20...2019303,00.html (in special rubrica de inceput, pe fond albastru)
http://www.audi.com/de/de/kundenservice/ti...ndes_fahren.jsp

Mai departe o sa ma refer concret la mesajul tau.

QUOTE

...arogant gen pumnu in gura ce l-ai folosit...

Dragul meu, arata-mi unde. Nu tot ce nu concorda cu afirmatiile tale e indreptat impotriva ta ca persoana ci uneori pur si simplu realitatea e alta.


Voi concretiza in cele ce urmeaza afirmatiile (pe care le-am lasat mai "moi" tocmai ca sa nu fie cum zici).
1. "Am condus multe modele cu CVA..": Iata unele: Suzuki pomenit mai sus; o varianta americana a lui (Geo Metro); Citroen BX; BMW X5; DB S420; Audi A4 (cred ca n-am uitat nici unul)
2. "... contradictoriu" - reusesti sa te contrazici partial intr-un singur paragraf. Hai sa le punem cap la cap si sa vedem ce iese: "Cutia de viteze automata (CVA) tine MEREU motorul la turatia de cuplu maxim. [...] deci intelegi de ce cutia tine motorul la 1500 prin oras: este SUFICIENT atat". Dar contradictia e numai partiala, a doua ta afirmatie se refera corect la "palierul de cuplu".
3. "Confuz" - aici din pacate confuzia se repeta. In mesajul "suparat" te referi din nou la motor (in timp ce discutia se poarta la nivel de CV). Daca ai citi (mai atent) mesajul meu original, ai vedea ca nu "afirm" ci "cred". Daca ai mai citi cu atentie, ai vedea ca sunt de formatie inginer mecanic (desi nu mai profesez in domeniu). Sa nu mai continuam discutia legata de ungerea motorului (tu) respectiv a CV (eu).

"HowStuffWorks.com" este un site bun, dar cam schematic (nici nu putea sa fie altfel pentru un site de popularizare). Apropos, nu gasesc acolo nici o recomandare despre cum trebuie schimbate vitezele- poti sa ma ajuti? (*strict* la tema asta; cum e treaba cu turatia/puterea/cuplul cam stiu, vezi si mai jos).

In final: te referi adesea pe buna dreptate la diagrama turatie/cuplu/putere. Si eu as face la fel. Problema e ca pentru un motor dat exista o multitudine de astfel de diagrame; cea care este publicata de obicei este cea maximala. Sa consideram urmatorul exemplu: motorul a carui diagrama este publicata la http://auto.howstuffworks.com/horsepower3.htm . Acum sa presupunem ca lasi masina la punctul mort si accelerezi motorul in gol pina la n=3000 rpm. Conform diagramei, motorul ar trebui sa genereze circa P=170 CP. Dar motorul merge in gol -> momentul rezistent M e zero (sau neglijabil) -> P=Mn=0x3000=0.... Hmmm cine greseste? Formula (dar aia e corecta!) sau diagrama (dar si ea e buna)?
Raspunsul: ambele sunt corecte, das noi nu privim diagrama "buna". Ne-ar trebui o diagrama trasata la deschiderea (mica) a clapetei de aer (organul de comanda).
Ce vreau sa spun cu asta: motorul *nu* functioneaza decīt in situatii foarte rare pe diagrama publicata (si anume, cu organele de comanda la "maxim"). De obicei organele de comanda sunt actionate partial, iar motorul functioneaza pe alte diagrame. Prin urmare, eu nu m-as grabi sa trag concluzii dintr-o diagrama care se refera la alte situatii. (exceptie: cazul in care vreau performanta maxima posibila; atunci da, diagrama publicata de regula este cea care imi trebuie).

NOTA: in exemplul cu n=3000 rpm am neglijat pentru simplificare energia absorbita de la motor de anexele sale (frecari, pompe, alternator, ventilator etc). Acestea nu modifica substantial exemplul. Daca presupunem ca ele absorb in total 10CP ramīne īntrebarea: si restul de cca. 160CP?

Toate cele bune,
os


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 31 Aug 2004, 10:07
Post #62


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




RIon,

cele spuse de tine concorda in totalitate atīt cu postarea lui Ake despre consum cīt si cu recomandarile peste care o sa dai urmīnd link-urile din postarea mea anterioara.

Daca te intereseaza consumul, mai sunt indicate in link-urile respective (in special in al treilea) si alte recomandari.

os


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 31 Aug 2004, 15:33
Post #63


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




os, am citit cateva din linkurile acelea ce le-ai oferit.

Tu ai o abordare axata pe ideea de consum redus. Din pacate, topicul l-am inceput si doresc sa-l mentin cu o viziune generica. Ai posibilitatea de a incepe topicuri lansate pe ideea de consum redus, sau alt topic lansat pe ideea de raspuns prompt al motorului, alegerea e a ta.
Aici eu as vrea ca lucrurile sa ramane generice. Omul partial interesat nu va intelege niciodata daca ii dai mura in gura - caci tensiunea aceea de a patrunde in intimitatea motorului nu va fi creeata.

Daca nevoia ta este de a exemplifica fix si de a arata lumii exact despre ce e vorba, si sa faci o gramada de clasificari despre diferite motoare, diferite cutii, diferiti timpi de raspuns ai motorului, sau multe grafice in care se vede clar dependenta unuia sau altuia din parametrii motorului in functie de un singur alt parametru (din ciclul KISS), esti liber sa iti postezi ideile si experienta in alt topic.

De la inceput ai protestat ca acest topic nu este categorisit, ca nu e structurat in functie de asteptarea X sau Y (pumnul in gura eu asta am numit - sa iei un topic in primire, si sa incerci sa-l structurezi si reformezi conform felului in care poti tu sa argumentezi si sa arati ce stii).
Topicul de aceea l-am numit in acel fel generic, si tocmai de aceea protestez impotriva particularizarii sau axarii pe un scop anume gen consum redus, sau condus agresiv. Tu spuneai "nu generaliza", eu raspund "nu particulariza!"

Cumva ai fost on topic, insa mai mult ai inclinat balanta catre consum redus, rar specificand ca daca vrei putere, aceea e alta mancare de peste.

Cand cineva citeste la tutoriale cum e bine sa schimbi viteza, eu as vrea ca sa vada atat partea de consum redus, cat si partea de putere. Va stii ambele alternative, va fi informat atat despre avantajele si dezavantajele oricarui stil.

Topicurile tale tind sa sustina ca cel mai bine este (bazat pe parerea asa zisor autoritati) ca cel mai bine e ca motorul sa fie tinut la turatii reduse. N-au decat sa conduca batraneste o masina de 150CP, alegerea lor fiind bazata pe nevoia de protectie si de economie. Ceea ce mi se pare conflictual totusi, caci nu-ti iei 150CP ca sa faci economie decat daca egoul vrea si motor mare sa se simta bine, dar si consum redus sa se simta pe deplin satisfacut stiindu-se asigurat de putere, dar mereu dramuit.

Si nu lua drept litera de lege ca daca o cutie de viteze automata tine motorul la o turatie redusa, atunci asa _trebuie_ sa fie tinute motoarele, vezi doame automatismul cutiei facand-o experta.
Gandeste-te ca la mijloc e un compromis intre consum si puterea disponibila la un moment dat, si asta e determinat nu de optimul in functionarea motorului, ci de cei de la Marketing care stiu cum trebuie sa raspunda masina si cat sa consume pentru ca piata sa o cumpere wink.gif !

A final word: despre topicul cu "CVA tine motorul turatia la cuplu maxim" ce ulterior am inmuiat-o cu "turatia tinuta la inceputul palierului de cuplu", a fost o mica scapare si o lene (eu nefiind perfectionist de fel, ci mult mai relaxat) de a edita postul. Speram ca te prinzi ca inteleg despre ce e vorba, si nu sa sari imediat ca ma contrazic numai ca sa arati ca tu esti cel vigilent..


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 31 Aug 2004, 16:22
Post #64


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




viulian,

sunt de acord cu unele lucruri pe care le spui, si nu sunt de acord cu altele.

Imi reprosezi ca incerc sa structurez "de capul meu" topicul. Asta este fals, eu incerc sa nuantez discutia.

Imi reprosezi ca "protestez"... heee? vezi mai sus.

Imi reprosezi ca ma bazez pe "asa zise autoritati"... mda... da-mi voie sa cred ca de exemplu Audi (vezi ultimul link) si ADAC (principalul automobil-club german) stiu mai bine cum e treaba cu masinile decīt site-ul de stiinta popularizata (citeste: nivel Casa Pionierului) HowStuffWorks. Dar: eu ma mai bazez si pe experienta mea si a altora, vezi de exemplu post-ul lui Ake.

Imi reprosezi ca ma dau "vigilent" si ca vreau sa "arat ce stiu". Cum am mai zis, incerc sa nuantez discutia care se poarta unilateral pe diagrama (maximala :wink: ) turatie/cuplu.

Imi spui (putin elegant) ca daca am alte opinii n-am decīt sa mi le expun in alt topic. Well, tocmai am re-verificat regulamentul si nu gasesc nimic in genul asta. Poate ma ajuti?

Am rugat sa pastram discutia in plan concret si am argumentat concret, inclusiv cu cifre. Postarea la care tocmai raspund contine numai idei generale si atacuri. In acelasi timp nu contine nici macar un *singur* argument de natura autentic tehnica. Ma intreb (retoric) de ce.

Din aceste motive refuz sa continui discutia care deja a deraiat substantial. Ma declar in acelasi timp dispus s-o continui daca ea revine pe planul tehnicii.

HowStuffWorks rulz!
os


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kerosen
post 2 Sep 2004, 02:03
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 2 September 04
From: Resita




Am intrebat niste soferi profesionisti de la o institutie, nu conteaza numele, ce e important ca sunt si de 50 de ani, toti mi-au zis ca intre 2000 si 3000 trebuie mers, pana la 3000 linistit, daca nu schimbi dupaia, atunci fortzezi si treci de acel bun simt. La dacia mea, intr-a treia la 2300 rpm are cam 53-55 km/h, am ajuns si la 80 cu ~ 3300 rpm. Dar am o problema, la 60 intr-a 3a are cam 2800 rpm si intr-a 4a are cam 1700, o simt ca trepideaza... ce parere aveti? si mai o intrebare, mi s-a intamplat de 2 ori pana acum, la 110 km/h dintr-a 5a am bagat a 2a smile.gif, am lasat ambreiajul ~ 1 cm, adika foarte putin, a ajuns peste 4000, ce se intampla daca nu aveam reflexul sa-l apas la loc?


--------------------
Dacia 1310 TLE - CS 01 NDU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 2 Sep 2004, 07:55
Post #66


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




La berlina e normal sa trepideze daca ai sub 1800 de ture, motorul e subturat atunci pentru ca sa mergi intr-a 4-a cu 60Km/h.
Practic trepideaza doar daca incerci sa o calci, cred ca poti mentine 60Km/h intr-a IV-a, daor necalcand-o.

La Dacia mea (berlina 97' sf.) dupa 4500 deja sunt in 'overrev' smile.gif nu mai ambaleaza chiar daca ii maresc turatia. Insa la 3500 inca mai are ceva rezerve (ma refer la treptele 3 si 4 - aici am timp sa vad cum e).
Sfatul batranilor a fost 2000-3000 deoarece de pe la 3000 caroseria de dacie incepe sa rezoneze, si atunci _pare_ ca motorul trage nashpa.
Eu zic ca poti sa mergi pana la 3500-3600 si inca sa fii in acel bun simt.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 2 Sep 2004, 08:39
Post #67


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE
La berlina e normal sa trepideze daca ai sub 1800 de ture, motorul e subturat atunci pentru ca sa mergi intr-a 4-a cu 60Km/h.  
Practic trepideaza doar daca incerci sa o calci, cred ca poti mentine 60Km/h intr-a IV-a, daor necalcand-o.


la mine nu trepideaza 8)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 2 Sep 2004, 08:50
Post #68


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




kerosen,

La ultima ta intrebare: la schimbari de viteze gresite (ca cea descisa de tine, 5->2 la viteza relativ mare) poti sa provoci daune serioase: turatia motorului creste fortat mult dincolo de "zona rosie" cu consecinte posibile (probabile?) asupra distributiei si/sau a mecanismului manivela-piston. Intr-un cuvīnt ai sanse bune sa faci rost de o reparatie zdravana. Asta nu numai la Dacia, am citit despre cazul unuia care a stricat asa motorul la un Porsche.

Nu stiu daca nu cumva risti sa strici si discul de ambreiaj (stie cineva?) - dar asta ar fi partea cea mai ieftina...

Cred ca nu e de neglijat nici efectul asupra comportamentului in trafic: conducatorul este luat prin surprindere; cu putin "noroc"->bocare roti motoare (pentru timp scurt).

os.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 Sep 2004, 01:26
Post #69


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Am mers cu un Lexus LX300, cutie automata, adaptiva. Nu eram eu la volan. Florin a avut norocul asta. Dar, am observat un fenomen foarte interesant. Daca apasai usor pe acceleratie (mers normal) cutia schimba treptele la 2200-2400 rpm. Daca in schimb o calcai, atunci treptele se schimbau la peste 3500 rpm. Deci pana la urma depinde si de stilul de condus. Poti schimba treapta mai jos daca dupa ce schimbi nu o calci rau de tot (caz in care fortezi motorul, el fiind subturat). E criminal sa ai motorul subturat si apoi sa apesi puternic pe acceleratie. Se chinuie rau de tot. Dar daca mergi calm nu e o problema sa schimbi putin peste 2000. Problema ar fi sa nu schimbi la 1500, la fel cum problema ar fi sa nu schimbi la 5000-5500 (turatie inutil de mare pentru DSN/SLZ).


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kerosen
post 3 Sep 2004, 02:20
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 2 September 04
From: Resita




Lol, eu la 40 la ora, la turatie de ~ 1100-1200 de multe ori fortzez si in rampa calcand pedala pana in podea de lene sa schimb smile.gif poate mi se strica ceva..., eh, pana pe 15 septembrie imi vine Loganu smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TLE - CS 01 NDU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 8 Sep 2004, 17:52
Post #71


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Tu glumesti nu? La 1200 de ture daca o calci (si in rampa) se opreste motorul, dar nu inainte de a te zgaltai ca lumea rau de tot. Merge sa pleci de la 1200 de ture, da numai cu ambreiajul putin apasat.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kerosen
post 9 Sep 2004, 00:26
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 2 September 04
From: Resita




bogdan_o, pe cuvantul meu ca se poate, la mine daca schimb la 2400 de ture dintr-a treia, intr-a patra are 1700, are ceva probleme. Oricum, astazi am lovit-o sad.gif, din cauza unui taximetrist care a parcat nasol si nu am avut loc sa ies de el si nu am vazut un cos de gunoi pus la marginea trotuarului si am zagariat si indoi toata usa din spate.


--------------------
Dacia 1310 TLE - CS 01 NDU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 22 Sep 2004, 10:06
Post #73


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Salutare tuturor,

iata un link (in limba germana) spre un text care explica destul de complet relatia dintre putere, cuplu si acceleratie. Textul raspunde si la intrebarea "cum sa schimbi vitezele ca sa accelerezi cel mai bine", de exemplu pentru "liniute".

http://www.rieseler-online.de/timo/Drehmoment.htm

Bafta,
os


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
br28mad
post 9 Oct 2004, 16:10
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 June 04
From: Braila




Spuneti-mi si mie: la ce turatie in fiecare viteza consuma Solenza cel mai putin? si cand este uzura motorului minima? multumesc


--------------------
Dacia Solenza Scala - BRxxMAD
SLZ rulz :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TUBI
post 10 Oct 2004, 21:39
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 4 October 04




La motoarele de 1.4L turatia optima ar fi intre 2000-2300rpm (asa era la dacia berlina).In mod evident, cu cat turatia este mai mare, si consumul combustibilului creste.De uzura motorului poti vorbi peste cateva zeci de mii de km.Ca sa previ uzura motorului nu trebuie sa faci mare lucru, ci doar cateva lucruri esentiale:sa schimbi uleiul si filtru la timp, sa pui eventual si niste DuraLube, sa nu turezi sau subturezi motorul in draci, sa schimbi antigelul in momentul in care isi pierde din proprietati, sa nu folosesti benzina de ,,2 lei'' si cam atat.


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4MPI - B-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 11 Oct 2004, 08:26
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




turatia optima este cea de cuplu maxim. de asemenea la aceasta turatie consuma cel mai putin si uzura este minima. adica la solenza este la 2800 rpm, sper ca nu ma insel dar aceasta turatie o gasesti sigur in carte.

This post has been edited by johnsws: 11 Oct 2004, 08:27


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 11 Oct 2004, 21:03
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Uzura minima n-are nici o legatura cu turatia de cuplu maxim. Nu trebuie sa te ingrijoreze uzura daca folosesti uleiul recomandat de producator si faci schimbul la timp. De asemena, nu forta motorul daca nu a ajuns la temperatura de regim. Dupa incalzirea motorului, uzura este nesemnificativa indiferent de turatia sa. NU folosi prostii gen Duralube, Slick etc. Consumul minim este la turatia minima... la care motorul functioneaza totusi normal. Eu cred ca este in jur de 2000 rot/min daca mergi constant, fara accelerari. Daca ai nevoie de accererari, vei consuma mai putin la turatia de cuplu maxim


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 13 Oct 2004, 09:42
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




I'm allergic to bullshit, so please stop it. Mersul subturat pe care il recomanzi tu dauneaza motorului si consumului. Adaptarea turatiei la viteza de deplasare si evitarea cceleratiilor bruste sunt singurele metode ortodoxe de a ameliora consumul. In plus, daca urci o panta sau ai masina incarcata, motorul se va simti mult mai bine la 3k rpm decat sub 2k.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 13 Oct 2004, 09:44
Post #79


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Cu benzina Mol 95 tempo plus pe ruta Rimnicu Vlacea - Cluj si retur, Rimnicu Valcea - Bucuresti si Retur in regim de 90 - 100km/h cu schibarea vitezelor la 3000 rpm si 110 - 120 km/h pe autostrada plus cateva sprinturi de 140 - 150km/h pe distante scurte mi-a iesit un consum de 5,3l/100km (Rm. Valcea - Cluj) si 5,6l/100 ( Rm.VL - Buc). in bucuresti am mers cca. 65 - 70 de km in weekend cu viteza maxima 60km/h (pentru evitarea craterelor de bucuresti) fara graba si demaraje finutze. In oras -Ramnicu Valcea- nu sare de 7 -7,5 L/100 km). Concluzia: daca nu te dai la ea si mergi ponderat poti avea un mixt de 6L/100km. ceea ce e ok. Din pacate la Valcea nu este Mol si bag de la Rompetrol, Omv. NU bagati de la Lukoil!!!!! Este o benzina care distruge motorul (in timp). Pentru cine doreste informatii exacte intrebati pe forum si voi da detalii.
Sunt curios ce consumuri ati scos iarna. Eu astept prima iarna cu solenza. Se pare ca e pe vine. sad.gif


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 13 Oct 2004, 09:59
Post #80


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




in bucuresti am mers cca. 65 - 70 de km in weekend cu viteza maxima 60km/h (pentru evitarea craterelor de bucuresti) fara graba si demaraje finutze

Ai mers bine, eu de la o vreme cind merg cu 50km/h, mi se pare ca sunt pe autostrada. biggrin.gif biggrin.gif
In rest numai ambreiaj-frina, a I-a, a II-a, oops, frina, mai prind cite un semafor de 2-3 ori si uite asa fac de acasa pina la servici, 45 min = max. 6 km si cu metroul 15.
Ce consum pot sa-i mai fac in conditiile astea? mad.gif mad.gif


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 13 Oct 2004, 10:54
Post #81


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@br28mad:
discutia asta s-a mai purtat in alt topic (vezi: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5539&st=60 )

Linkurile nu se refera direct la SLZ ci sunt de uz general. Sa nu uitam insa ca SLZ are un motor "actual" din punct de vedere tehnologic.

@GolfIII: toate argumentele sustin in esenta ceea ce recomanzi.

@sod:
"I'm allergic to bullshit, so please stop it" - acest ton nu "da bine". Vino cu argumente fondate, altele decīt alergiile tale (pentru alea mergi la medic sa te ajute). Pīna atunci citeste linkurile postate de mine in thread-ul mentionat mai sus si constata de cine sa-ti pazesti alergia.

Sanatate,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 13 Oct 2004, 11:03
Post #82


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




pedrovl, detalii benzina care iti strica motorul!!


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 13 Oct 2004, 11:11
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




os, yeah right, atunci nu are decat domnul GolfIII sa mearga 1000Km cu 70 intr-a 2-a si sa vedem ce uzura nesemnificativa scoate. Si lasa-ma cu atitudinea; daca nu s-ar debita prostii nu as avea-o.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 13 Oct 2004, 11:29
Post #84


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




sod, mon cher,

fara discutie ca fiecare merge cum crede de cuviinta si mai ales asa cum o cer conditiile de trafic.

Dar fiindca īntrebarea originala a fost concreta, bine e ca raspunsurile sa fie tot concrete si mai ales argumentate. Aici trebuie sa spun ca in opinia mea (printre altele si prin comparatie cu linkurilor pomenite) informatiile pe care te bazezi par a nu fi in totalitate corecte.

Iti recomand din nou sa studiezi linkurile aratate (cred ca poti gasi informatii asemanatoare si in alte limbi daca germana e o problema). Vei vedea ca sunt si altii care sustin aceleasi "prostii" - de examplu Audi AG (stii, masinile alea cu oooo) ori principalul automobil-club german, ADAC.

Ca inginer, voi fi fericit sa continui o discutie in care sa detaliem fenomenologia - repet, cu argumente care sa nu fie "yeah, right", "cut the crap" & Co. si cel mai bine si cu ceva exemple de calcul.

Pīna atunci drum bun si consum mic,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 13 Oct 2004, 12:42
Post #85


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Referitor la treptele de viteza si turatii...se da berlina '84 4 trepte...toate turatiile sunt aproximative.

In mod normal:
-Urban (Bucuresti), la 2500 rpm, consum aprox. 9%
-Extraurban, cu 3500 rpm max, V=100km/h, consum 6-6.5%

In mod fortat:
-Urban, la 3000-3300 rpm, consum aprox. 10-11%
-Extraurban, cu 4000 rpm max, V=120km/h, consum 8-9%

In mod economic:
-Urban, la 2000-2200 rpm, consum 8.5-9%
-Extraurban, cu 1900 rpm max, V=60km/h, consum 4.8%!!!

In modul economic, extraurban, am fost nevoit sa merg o singura data Bucuresti-Constanta, in concediu la parinti, iar din cauze de radiator, daca mergeam cu mai mult de 2000 rpm sau chiar 2000 imi fierbea apa...Consumul a fost efectuat cu rezervorul plin la plin, cu aceeasi incarcatura...

Restul valorilor sunt din cum am observat ca se comporta masina, si ce consum am avut. Nu ma bazez pe curbe, diagrame, functii si toate alea...de regula teoria cu practica....Pentru cine stie, masina o simti...iar la o dacie o simti din plin mad.gif

PS: Mai mult sau mai putin nu i-am dat si nici nu am de gand sa-i dau...fiecare cu pasarica lui...

This post has been edited by dantes: 13 Oct 2004, 12:44


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 13 Oct 2004, 12:54
Post #86


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




dantes, multumim pentru informatii.

(oarecum off-topic, oarecum on-topic):

"In modul economic, extraurban, am fost nevoit sa merg o [...] din cauze de radiator, daca mergeam cu mai mult de 2000 rpm sau chiar 2000 imi fierbea apa.."

Inteleg ca ai mers cu motorul foarte cald. Acest fapt reduce de asemenea consumul. Explicatie: caldura transferata de la gazele din cilindru la organele motorului (in special cilindri) este mai putina datorita diferentei de temperatura ceva mai mici intre gaze si pereti.

Aviz celor care pleaca urechea la "scoate termostatul"; "pune termostat de X ca deschide la 70° si nu la 93°" s.a.m.d.

os.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 13 Oct 2004, 13:19
Post #87


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




os,
multam fine pentru info...chiar nu ma gandisem la treaba asta cu motoru cald...este adevarat ca mergeam cu apa in jur de 90-100 grade...asa ca e foarte posibil sa ai dreptate, si consumul mic pe care l-am scos...

Off-topic am fost cu ?....acest caz de temp. marita..sau in general..?
La restu'? e ok?


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 13 Oct 2004, 13:27
Post #88


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




dantes,

off-topic /on-topic: vorbeam despre ceea ce aveam eu de gīnd sa scriu :-)) (comentariu despre temperatura la un topic despre schimbat viteze).

Scuze pentru neintelegere.

os.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 15 Oct 2004, 23:10
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(sod @ 13 Oct 2004, 13:11)
os, yeah right, atunci nu are decat domnul GolfIII sa mearga 1000Km cu 70 intr-a 2-a si sa vedem ce uzura nesemnificativa scoate. Si lasa-ma cu atitudinea; daca nu s-ar debita prostii nu as avea-o.
*


Domnule sod, care este prostia pe care am debitat-o? Si unde am recomandat eu mersul subturat? Am sa trec cu vederea peste cuvintele tale si am sa incerc sa-ti raspund: Pentru ce trebuie sa merg cu 70 Km/h in viteza a II-a? Am mers mai mult de 1000 Km la peste 190 Km/h (nu continuu, evident) in viteza a V-a. (Este cam acelasi lucru, nu?) Nu am observat nici o uzura anormala la motor in urma acestor "experimente". De asemenea, spune-mi unde ai auzit tu ca uzura devine alarmanta daca cresti turatia dar totusi ramai cu ea in limite normale. Parerea vecinului macelar care are un harb de masina nu constituie un argument.
Iti astept nerabdator argumentele...

This post has been edited by GolfIII: 15 Oct 2004, 23:14


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 18 Oct 2004, 22:30
Post #90


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




QUOTE(br28mad @ 9 Oct 2004, 16:10)
Spuneti-mi si mie: la ce turatie in fiecare viteza consuma Solenza cel mai putin? si cand este uzura motorului minima? multumesc
*


S-a mai discutat... Momentul optim 2.800 ture... Unii au zis ca la 2800 ture in a 3a consuma mai putin decat a4a la aceeasi viteza, da mie mi-e greu sa cred smile.gif
E vorba de 2.800 ture ca atunci e momentu de cuplu maxim, parca ... Ideal e sa o tii in a5a pana in 3k de ture si nu ai cum sa scoti un consum mai mare de 6.2l 100/km, asta in conditiile in care nu accelerezi brusc si franezi, iar accelerezi smile.gif Daca tii constant poti cobora consumu sub 6 biggrin.gif ..

PS - offtopic Da io nu pot sa o tin sub 130-140, mai ales daca ma depaseste unu cu Cielo biggrin.gif ( io sunt d'ala cu sindromu: si trabant sa ma faca, da nu Cielo .. laugh.gif ) atunci ma duc daca e nevoie si la 180 smile.gif... In general oamenii vad ca sunt cu suferinta si ma lasa sa alerg cu rezervoru secand cu ochii sad.gif


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 00:40
Forum Renault