DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> TOT - la ce turatie e bine sa schimbi treptele de

Sony
post 19 Oct 2004, 10:15
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(Adrian_Solenza @ 18 Oct 2004, 23:30)
S-a mai discutat... Momentul optim 2.800 ture... Unii au zis ca la 2800 ture in a 3a consuma mai putin decat a4a la aceeasi viteza, da mie mi-e greu sa cred smile.gif
E vorba de 2.800 ture ca atunci e momentu de cuplu maxim, parca ... Ideal e sa o tii in a5a pana in 3k de ture si nu ai cum sa scoti un consum mai mare de 6.2l 100/km, asta in conditiile in care nu accelerezi brusc si franezi, iar accelerezi smile.gif Daca tii constant  poti cobora consumu sub 6 biggrin.gif ..

PS - offtopic Da io nu pot sa o tin sub 130-140, mai ales daca ma depaseste unu cu Cielo biggrin.gif ( io sunt d'ala cu sindromu: si trabant sa ma faca, da nu Cielo .. laugh.gif ) atunci ma duc daca e nevoie si la 180 smile.gif... In general oamenii vad ca sunt cu suferinta si ma lasa sa alerg cu rezervoru secand cu ochii sad.gif
*


Urca-te pe o bicicleta si incearca sa mentii o turatie constanta a pedalelor, pe rand, pe doua pinioane diferite. Vei constata ca pe pinionul mai mare efortul este mai mic. Implicit si consumul energetic este mai mic. La fel se intampla si la masina: in treapta a treia motorul face un efort mai mic la 2800 rot/min decat in treapta a patra.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 19 Oct 2004, 16:33
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Aici ai dreptate numai daca esti in accelerare. Daca mentiio viteza constanta la 2000 rot/min nu are cum sa-ti consume mai mult decat la 2800 rot/min. Exemplul tau cu bicicleta nu este foarte bine ales. Si aici depinde de viteza pe care o ai (viteza reala nu treapta) Daca viteza creste, creste si rezistenta aerului si de aici efortul mai mare. Daca nu poti sa pedalezi pe pinionul mic este deoarece puterea necesara pentru a mentine acea viteza este mai mare decat puterea ta disponibila in acel moment. Pe de alta parte, la masina, la o rulare cu viteza constanta (sa zicem 70-90 Km/h), puterea necesara pentru a mentine acea viteza este mult mai mica decat puterea maxima a masinii. Deci este foarte posibil ca puterea dezvoltata la 2000 rot/min sa fie suficienta pentru a mentine viteza constanta. Mai gandeste-te la un aspect: consumul in mare este dat de unghiul sub care se deschide clapeta de aer. Cu cat apesi mai tare pe acceleratie (deci cresti turatia) cu atat va consuma mai mult. Lucrurile se schimba daca accelerezi. Atunci consuma mai mult la 2000 rot/min deoarece masina are nevoie de un cuplu superior pentru a-si mari viteza, cuplu pe care nu are de unde sa-l ia la 2000 rot/min. Deci esti nevoit sa apesi mai tare pe acceleratie, clapeta se deschide mai mult, viteza creste intr-o perioada mai mare de timp, deci pana la urma va consuma mai mult.
Asta e explicatia mea teoretica. Practic iti pot demonstra asta pe computerul de bord. Poate vei avea ocazia sa te convingi singur de asta cand iti vei lua Loganul cu comp. de bord...

This post has been edited by GolfIII: 19 Oct 2004, 16:46


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 19 Oct 2004, 17:48
Post #93


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Sony - inca ceva: exemplul tau se uita la un singur parametru: efortul depus pentru a mentine turatia constanta sigur creste odata cu treapta de viteza. Dar si viteza creste, iar tu consumul nu-l masori in l/s ci in l/km....

This post has been edited by vv: 19 Oct 2004, 17:48


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 19 Oct 2004, 21:54
Post #94


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




Oricum baieti, omu a in intrebat de consum minim (optim/turatie) .. Hai sa nu o lalaim si sa ramanem pe subiect, sa nu intram in polemici, ok?

Raspuns: consum minim sub 3000 ture, cam 105-110 in a 5a smile.gif...


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
didiu614
post 21 Jan 2005, 00:11
Post #95


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 20 January 05




imi pare rau ca intervin da nu pot sa ma abtin ca imi tot scoate OS ochii cu link-urile aleea... si se pare ca habar n-are cum se conduce real in germania... explica-i neamtului care-si ia bmw sau audi su nu mearga cu viteza maxima sa nu schimbe la 5500 rpm vitezele si te ia la bataie... smile.gif Daca cei de la Audi ar recomanda oficial (de ex in manualul de utilizare) sa nu turezi motoru decit pina la jumatate din turatii nu ar mai vinde nimik in D. Apropo ai vazut ce scrie intr-un manual de utilizare de la o masina germana in legatura cu turatiile? sa nu mergi constant mai multe zeci de km pe zona rosie! nu sa nu schimbi! si chiar trag de masini... dupa care le cumparam noi si mai facem citeva sute de mii de km in tara smile.gif Asa ca intr-o viata normala, daca nu ajungi pe zona rosie (schimbi imediat sub zona rosie) si respecti recomandarile producatorului privitor la ulei nu ai nici o sansa sa-ti omori motorul decit daca-i subturat. Si apropo, la Logan 2000rpm ii subturat si cum sa mai discutat pe forumul acesta producatorul recomanda schimbarea vitezelor in asa fel incit cea superioare sa pice undeva in jurul cuplului maxim (de ex la Logan schimbi la 4000 sa pice la 3000). Si daca nu-ti place zgomotul motorului..imi pare rau dar ia-ti MASINA. Chestia asta cu schimbatul de "bun simt" - este poveste vinatoreasca si imi pare rau ca cineva mai pune botu la asa ceva. De ce sa nu schimbam atunci vitezele dupa faza lunii sau miscarea planetei Jupiter? Daca vrei sa te tina si sa mearga nu sa se chinuie toata viata motorul (si tu) acceleraz-o! (evident nu trece de zona rosie ca de aia-i pusa acolo) Si vei vedea cum te tine sute de mii de km .... sau crezi ca in ziua de azi producatorii fac masini dupa "bun simt" si nu dupa niste specificatii clare?


--------------------
cit pe aici sa fiu posesor de logan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 21 Jan 2005, 07:20
Post #96


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@didiu:
Dragule,

Mai usor cu "scosul ochilor" ca nuci cu tine n-am baut bere impreuna, desi s-ar parea ca nu-ti folosesc prea mult, cel putin nu ca sa te informezi. Ai avut curiozitatea sa verifici ce scrie in link-urile recomandate de mine inainte de a te baga in seama? Ai avut curiozitatea sa verifici de unde provin aceste link-uri? Ia fa-o.

Nu schimbam vitezele dupa fazele lunii fiindca fazele lunii nu se afla linga noi in trafic. Eu am condus in peste 20 de ani in jur de 700 mii de km asa ca am oarece experienta. Dumneata? Cifre?

In fond fiecare e liber sa faca - pe banii si pe pielea lui - ce doreste, atita vreme cit nu-i pune in pericol pe ceilalti. Cum practica bate teoria, ca sa te lamuresti poti sa faci citeva experimente schimbînd vitezele la diverse turatii: 2000, 3500, 5000 RPM. Care e mai sportiva? (desigur 5000). Care e mai comoda?

os

This post has been edited by os: 21 Jan 2005, 10:57


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 24 Jan 2005, 20:59
Post #97


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Mda,

Acest "tutorial" sau "tip&trick", cum vreti voi sa ii spuneti, a devenit un subiect "de scos ochii" si de impunsaturi ...

Este evident faptul ca NU EXISTA O TURATIE la care "e bine" sa schimbi vitezele.

Considerand acest punct de vedere, acest topic nu apartine clasei de tutoriale (unde ar trebui sa invatam ceva fix si la obiect) asa ca se muta la DIVERSE !

Bafta!


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
didiu614
post 27 Jan 2005, 10:22
Post #98


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 20 January 05




Scuze OS, nu era pe un ton ofensator ce am spus smile.gif. Doar vroiam sa subliniez faptul ca poti "trage " de o masina mult si bine fara sa pateasca nimic in schimb e mult mai periculoasa subturatia. Si cum bine sublinia Liviu, nu exista o turatie prescrisa de producator la care sa schimbi vitezele, asa ca fiecare scriem ce vrem aici dar o sa le conducem tot cum ne-am obisnuit smile.gif


--------------------
cit pe aici sa fiu posesor de logan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 15 Mar 2005, 21:26
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




faza era ca daca masina nu are forta/cuplu cu care sa invinga fortele de frecare (frecare cu aerul etc) atunci viteza scade...pana la un nivel la care lucru mecanic efectuat de motor sa fie egal cu cel efectual de fortele de frecare


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irina LOGAN
post 16 Mar 2005, 14:15
Post #100


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 3 June 04




toate explicatziile voastre sunt ok, cu conditia existentei unui motor pe benzina! intrebarea mea e insa in cazul unui motor de 2 litri, 110 cp, hdi(peugeot 406) cum e cu schimbatul vitezelor?

am masina de doua luni si schimb la 2000 sau putzin peste pentru ca acolo simt ca e momentul. in oras merg cam pe la 1700 RPM.



--------------------
Peugeot 406 hdi
hdi/2 litri/110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 19 Jun 2005, 11:39
Post #101


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(viulian @ 31 Aug 2004, 00:57)
Plus, un mic detaliu, ziceai de roata care arunca uleiul. Buun, si daca uleiul NU e acolo caci roata se invarte prea repede si aderenta ei fata de ulei scade, ce mai arunca ? mm ? Da, eventualele picaturi in unitatea de timp se vor deplasa fiziceste, dar nu vor mai fi atatea picaturi care sa faca fata nevoilor de ungere ale motorului.
*



Dacă e vorba despre ungerea motorului treaba stă cam așa: pentru învingerea acelei forțe centrifuge, care ar arunca uleiul de pe agregate, există pompa de ulei ce creează presiunea necesară. La cutia de viteze nu e necesară pompă, fiindcă condițiile de funcționare sînt ceva mai blînde decît în motor; dealtfel, însăși construcția cutiilor de viteze, ca incinte închise, face ca uleiul aruncat să ricoșeze din nou pe pinioane și să asigure ungerea necesară. Situația ipotetică prezentată de voi presupunea, cred eu, ca acea roată unsă de ulei (pe care ați folosit-o ca exemplu) să fie în aer liber... cel puțin așa am înțeles eu. wink.gif

Ca să revin la topic, eu, la Loganul meu, schimb între 2700-3000 rpm, cu acea pauză de rigoare (să-ți ia singură maneta din mînă). De ce la acele turații? Din simplul motiv că nu "dă mașina în nas" deloc. E greu de crezut că schimbînd la 2000-2200 de ture (la Logan mă refer) ansamblul motor-cutie se comportă ireproșabil. Deasemenea înclin să dau dreptate celor ce combat mersul subturat.


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 27 Jul 2005, 07:56
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




O intrebare pentru cei care au postat sfaturi despre turatia la care trebuie schimbata treapta: nu tineti seama si de sarcina motorului?

Adica din treapta 1->2 schimbati la aceeasi turatie ca 4->5? Daca in al doilea caz schimbarea la 4000rpm e acceptabila, in primul cred ca ar fi ridicola :-)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Antoniu Dragan
post 28 Jul 2005, 13:07
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Sa ma scuze moderatorii daca ma bag unde nu trebuie.
Vreau si eu rapoartele cutiei de viteza la Supernova, cu viteza reala la 1000 rot/min
Nu le mai gasesc pe nicaieri.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 28 Jul 2005, 13:29
Post #104


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Si eu as vrea sa stiu viteza reala la 1000 rot/min in toate treptele de viteza la solenza. Am gasit pe undeva pentru Logan, dar pentru SLZ n-am gasit.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Antoniu Dragan
post 28 Jul 2005, 14:39
Post #105


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi.
Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a.
In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 28 Jul 2005, 17:26
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(Antoniu Dragan @ 28 Jul 2005, 14:39)
cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi.
Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a.
In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture.
*



ia mergi tu cu dacia numai la peste 3000 rpm...sa vezi ce repede o dai pe ulei



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 28 Jul 2005, 23:34
Post #107


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




QUOTE(Antoniu Dragan @ 28 Jul 2005, 14:39)
cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi.
Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a.
In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture.
*



Pe ce te bazezi facand afirmatiile acestea?


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Jul 2005, 07:39
Post #108


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




"cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi.
Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a.
In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture. "

Ma mir si eu cand citesc asta, si te intreb si eu pe ce te bazezi cand spui asta...daca o spuneai la Olcituri era altceva, dar la 1310 eu schinb la 1500-2000 rpm, si nu o urc peste 2500 in oras. La fiecare 100 de km de mers asa batraneste ii mai dau o forja sa curet depunerile.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 29 Jul 2005, 07:46
Post #109


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




In general schimb la 3000 de ture.
Cand e aglomeratie schimb si la 1200 de ture.
Cand vreau sa accelerez puternic, schimb la 5000 - 5500 de ture
Nu se intampla absolut nimic rau.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Jul 2005, 07:49
Post #110


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




"Nu se intampla absolut nimic rau."

Ba se intampla ceva rau, mai precis in buzunar:)) cand alimentezi.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TazManiac
post 29 Jul 2005, 11:21
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 16 January 03
From: Bucuresti




Vitezele la 1000rpm pentru DSN:
I - 7,46
II - 13,59
III - 19,97
IV - 27,02
V - 35


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.5 dci iunie 2007
ex. DSN Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 30 Jul 2005, 13:38
Post #112


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Scuzele mele dar chiar nu pot sa ma prind ce reprezinta valorile acelea pentru fiecare treapta de viteza. Poti sa explici te rog ?


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 30 Jul 2005, 18:58
Post #113


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Valoarea in km/h la turatia de 1000 rmp pentru fiecare treapta de viteza.

La SLZ:
I - 3.727:1 - 268.312 - 697.477 -
II- 2.048:1 - 488.281 - 1269.286 -
III- 1.393:1 - 717.875 - 1866.1160 -
IV- 1.029:1 - 971.817 - 2526.238 -
V- 0.795:1 - 1257.861 - 3269.809 -

Lungimea pneului (pt jentile de 13, cauciucuri de aceleasi dimensiuni cu cele originale - 165/70 R13) e de 2599.5233 mm.

Prima coloana arata treapta de viteaza, a doua demultiplicarea, a treia arata numarul de rotatii pe care le efectueaza roata la 1000 de rotatii ale motorului, iar a patra coloana arata viteza in metri/minut. Viteza din apatra coloana se imparte la raportul de demultiplicare finala (pe care nu il stiu), se inmulteste cu 60 si se imparte la 1000 si se afla astfel viteza reala a masinii.

This post has been edited by bogdan_o: 30 Jul 2005, 19:06


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Jul 2005, 20:18
Post #114


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




la berlina 2300-3500!asta depinde de panta ,incarcatura...


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TazManiac
post 1 Aug 2005, 14:23
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 16 January 03
From: Bucuresti




QUOTE(Daedalus @ 30 Jul 2005, 14:38)
Scuzele mele dar chiar nu pot sa ma prind ce reprezinta valorile acelea pentru fiecare treapta de viteza. Poti sa explici te rog ?
*



Viteza in km/h pentru fiecare treapta de viteza atunci cand turatia motorului este de 1000 rpm. Adica daca mergi in treapta a IV-a la 1000rpm ai 27 km/h, daca mergi in a V-a la 1000 rpm ai 35 km/h etc.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.5 dci iunie 2007
ex. DSN Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 3 Aug 2005, 08:46
Post #116


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Acum am inteles. Multumesc.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Antoniu Dragan
post 7 Sep 2005, 15:52
Post #117


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




TazManiac, sunt din surse sigure, vitezele la 1000 ture la SN ?

Daca le veti pune langa cele de la Logan, o sa vedeti ceva tare interesant.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 7 Sep 2005, 17:31
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Ce anume? Ca ambele au cutii de viteza in 5 trepte?


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 7 Sep 2005, 19:27
Post #119


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Depinde de situatie . In mod normal undeva pe la 3000rpm. Daca ai nevoie turezi pana in limitare .


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 7 Sep 2005, 23:19
Post #120


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Am citit pe aici ca unii sustin ca ideal e sa schimbi la turatia de cuplu maxim. Eu nu sunt de acord cu asta. La DSN de ex turatia de cuplu maxim e la 2800. Aici e in regula, dar sa stiti ca exista masini (destul de multe) la care turatia de cuplu maxim e la 4000. Mi se pare absurd sa schimbi numai la 4000, pt ca asta e turatia de cuplu maxim.
La fel, am citit ca e bine sa mergi constant la turatia de cuplu maxim - nu sunt de acord din aceleasi motive.
In final as vrea sa spun ca acest cuplu maxim se obtine pe o plaja de turatie destul de mare (de ex 2500-4500), avand un varf la o anumita turatie.
Deci intre cuplul la 2800 si cel la 3000 nu e asa mare diferenta de exemplu.

Eu schimb intre 2500 si 3000 la mers normal, in depasiri chiar si la 5500

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 16:04
Forum Renault