TOT - la ce turatie e bine sa schimbi treptele de
![]() ![]() ![]() |
TOT - la ce turatie e bine sa schimbi treptele de
Sony |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
||
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|||
GolfIII |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Aici ai dreptate numai daca esti in accelerare. Daca mentiio viteza constanta la 2000 rot/min nu are cum sa-ti consume mai mult decat la 2800 rot/min. Exemplul tau cu bicicleta nu este foarte bine ales. Si aici depinde de viteza pe care o ai (viteza reala nu treapta) Daca viteza creste, creste si rezistenta aerului si de aici efortul mai mare. Daca nu poti sa pedalezi pe pinionul mic este deoarece puterea necesara pentru a mentine acea viteza este mai mare decat puterea ta disponibila in acel moment. Pe de alta parte, la masina, la o rulare cu viteza constanta (sa zicem 70-90 Km/h), puterea necesara pentru a mentine acea viteza este mult mai mica decat puterea maxima a masinii. Deci este foarte posibil ca puterea dezvoltata la 2000 rot/min sa fie suficienta pentru a mentine viteza constanta. Mai gandeste-te la un aspect: consumul in mare este dat de unghiul sub care se deschide clapeta de aer. Cu cat apesi mai tare pe acceleratie (deci cresti turatia) cu atat va consuma mai mult. Lucrurile se schimba daca accelerezi. Atunci consuma mai mult la 2000 rot/min deoarece masina are nevoie de un cuplu superior pentru a-si mari viteza, cuplu pe care nu are de unde sa-l ia la 2000 rot/min. Deci esti nevoit sa apesi mai tare pe acceleratie, clapeta se deschide mai mult, viteza creste intr-o perioada mai mare de timp, deci pana la urma va consuma mai mult.
Asta e explicatia mea teoretica. Practic iti pot demonstra asta pe computerul de bord. Poate vei avea ocazia sa te convingi singur de asta cand iti vei lua Loganul cu comp. de bord... This post has been edited by GolfIII: 19 Oct 2004, 16:46 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
vv |
![]()
Post
#93
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Sony - inca ceva: exemplul tau se uita la un singur parametru: efortul depus pentru a mentine turatia constanta sigur creste odata cu treapta de viteza. Dar si viteza creste, iar tu consumul nu-l masori in l/s ci in l/km....
This post has been edited by vv: 19 Oct 2004, 17:48 |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#94
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Oricum baieti, omu a in intrebat de consum minim (optim/turatie) .. Hai sa nu o lalaim si sa ramanem pe subiect, sa nu intram in polemici, ok?
Raspuns: consum minim sub 3000 ture, cam 105-110 in a 5a ![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
didiu614 |
![]()
Post
#95
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 January 05 ![]() |
imi pare rau ca intervin da nu pot sa ma abtin ca imi tot scoate OS ochii cu link-urile aleea... si se pare ca habar n-are cum se conduce real in germania... explica-i neamtului care-si ia bmw sau audi su nu mearga cu viteza maxima sa nu schimbe la 5500 rpm vitezele si te ia la bataie...
![]() ![]() |
--------------------
cit pe aici sa fiu
posesor de logan
|
|
os |
![]()
Post
#96
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@didiu:
Dragule, Mai usor cu "scosul ochilor" ca nuci cu tine n-am baut bere impreuna, desi s-ar parea ca nu-ti folosesc prea mult, cel putin nu ca sa te informezi. Ai avut curiozitatea sa verifici ce scrie in link-urile recomandate de mine inainte de a te baga in seama? Ai avut curiozitatea sa verifici de unde provin aceste link-uri? Ia fa-o. Nu schimbam vitezele dupa fazele lunii fiindca fazele lunii nu se afla linga noi in trafic. Eu am condus in peste 20 de ani in jur de 700 mii de km asa ca am oarece experienta. Dumneata? Cifre? In fond fiecare e liber sa faca - pe banii si pe pielea lui - ce doreste, atita vreme cit nu-i pune in pericol pe ceilalti. Cum practica bate teoria, ca sa te lamuresti poti sa faci citeva experimente schimbînd vitezele la diverse turatii: 2000, 3500, 5000 RPM. Care e mai sportiva? (desigur 5000). Care e mai comoda? os This post has been edited by os: 21 Jan 2005, 10:57 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Liviu |
![]()
Post
#97
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Mda,
Acest "tutorial" sau "tip&trick", cum vreti voi sa ii spuneti, a devenit un subiect "de scos ochii" si de impunsaturi ... Este evident faptul ca NU EXISTA O TURATIE la care "e bine" sa schimbi vitezele. Considerand acest punct de vedere, acest topic nu apartine clasei de tutoriale (unde ar trebui sa invatam ceva fix si la obiect) asa ca se muta la DIVERSE ! Bafta! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
didiu614 |
![]()
Post
#98
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 January 05 ![]() |
Scuze OS, nu era pe un ton ofensator ce am spus
![]() ![]() |
--------------------
cit pe aici sa fiu
posesor de logan
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
faza era ca daca masina nu are forta/cuplu cu care sa invinga fortele de frecare (frecare cu aerul etc) atunci viteza scade...pana la un nivel la care lucru mecanic efectuat de motor sa fie egal cu cel efectual de fortele de frecare
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
irina LOGAN |
![]()
Post
#100
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 3 June 04 ![]() |
toate explicatziile voastre sunt ok, cu conditia existentei unui motor pe benzina! intrebarea mea e insa in cazul unui motor de 2 litri, 110 cp, hdi(peugeot 406) cum e cu schimbatul vitezelor?
am masina de doua luni si schimb la 2000 sau putzin peste pentru ca acolo simt ca e momentul. in oras merg cam pe la 1700 RPM. |
--------------------
Peugeot
406 hdi hdi/2 litri/110 cp
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(viulian @ 31 Aug 2004, 00:57) Plus, un mic detaliu, ziceai de roata care arunca uleiul. Buun, si daca uleiul NU e acolo caci roata se invarte prea repede si aderenta ei fata de ulei scade, ce mai arunca ? mm ? Da, eventualele picaturi in unitatea de timp se vor deplasa fiziceste, dar nu vor mai fi atatea picaturi care sa faca fata nevoilor de ungere ale motorului. Dacă e vorba despre ungerea motorului treaba stă cam așa: pentru învingerea acelei forțe centrifuge, care ar arunca uleiul de pe agregate, există pompa de ulei ce creează presiunea necesară. La cutia de viteze nu e necesară pompă, fiindcă condițiile de funcționare sînt ceva mai blînde decît în motor; dealtfel, însăși construcția cutiilor de viteze, ca incinte închise, face ca uleiul aruncat să ricoșeze din nou pe pinioane și să asigure ungerea necesară. Situația ipotetică prezentată de voi presupunea, cred eu, ca acea roată unsă de ulei (pe care ați folosit-o ca exemplu) să fie în aer liber... cel puțin așa am înțeles eu. ![]() Ca să revin la topic, eu, la Loganul meu, schimb între 2700-3000 rpm, cu acea pauză de rigoare (să-ți ia singură maneta din mînă). De ce la acele turații? Din simplul motiv că nu "dă mașina în nas" deloc. E greu de crezut că schimbînd la 2000-2200 de ture (la Logan mă refer) ansamblul motor-cutie se comportă ireproșabil. Deasemenea înclin să dau dreptate celor ce combat mersul subturat. |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
Kramer |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
O intrebare pentru cei care au postat sfaturi despre turatia la care trebuie schimbata treapta: nu tineti seama si de sarcina motorului?
Adica din treapta 1->2 schimbati la aceeasi turatie ca 4->5? Daca in al doilea caz schimbarea la 4000rpm e acceptabila, in primul cred ca ar fi ridicola :-) |
-------------------- |
|
Antoniu Dragan |
![]()
Post
#103
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Sa ma scuze moderatorii daca ma bag unde nu trebuie.
Vreau si eu rapoartele cutiei de viteza la Supernova, cu viteza reala la 1000 rot/min Nu le mai gasesc pe nicaieri. |
-------------------- |
|
b64chr |
![]()
Post
#104
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Si eu as vrea sa stiu viteza reala la 1000 rot/min in toate treptele de viteza la solenza. Am gasit pe undeva pentru Logan, dar pentru SLZ n-am gasit.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Antoniu Dragan |
![]()
Post
#105
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi.
Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a. In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture. |
-------------------- |
|
andu911 |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(Antoniu Dragan @ 28 Jul 2005, 14:39) cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi. Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a. In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture. ia mergi tu cu dacia numai la peste 3000 rpm...sa vezi ce repede o dai pe ulei |
--------------------
-
-
-
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#107
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Antoniu Dragan @ 28 Jul 2005, 14:39) cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi. Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a. In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture. Pe ce te bazezi facand afirmatiile acestea? |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
argon |
![]()
Post
#108
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
"cat despre turatiile cu care trebuie sa mergi.
Eu unul nu va recomand sa mergeti cu o turatie mai mica de 1800 rot/min,atat la benzina cat si la motorina, exceptie facand treapta I si a II-a. In sus puteti merge pana la 4500 rot/min linistiti. La motorina nu prea are rost turarea peste 3000 de ture. " Ma mir si eu cand citesc asta, si te intreb si eu pe ce te bazezi cand spui asta...daca o spuneai la Olcituri era altceva, dar la 1310 eu schinb la 1500-2000 rpm, si nu o urc peste 2500 in oras. La fiecare 100 de km de mers asa batraneste ii mai dau o forja sa curet depunerile. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#109
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
In general schimb la 3000 de ture.
Cand e aglomeratie schimb si la 1200 de ture. Cand vreau sa accelerez puternic, schimb la 5000 - 5500 de ture Nu se intampla absolut nimic rau. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#110
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
"Nu se intampla absolut nimic rau."
Ba se intampla ceva rau, mai precis in buzunar:)) cand alimentezi. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
TazManiac |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 16 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Vitezele la 1000rpm pentru DSN:
I - 7,46 II - 13,59 III - 19,97 IV - 27,02 V - 35 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.5 dci iunie 2007 ex. DSN Confort 2002
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#112
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuzele mele dar chiar nu pot sa ma prind ce reprezinta valorile acelea pentru fiecare treapta de viteza. Poti sa explici te rog ?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#113
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Valoarea in km/h la turatia de 1000 rmp pentru fiecare treapta de viteza.
La SLZ: I - 3.727:1 - 268.312 - 697.477 - II- 2.048:1 - 488.281 - 1269.286 - III- 1.393:1 - 717.875 - 1866.1160 - IV- 1.029:1 - 971.817 - 2526.238 - V- 0.795:1 - 1257.861 - 3269.809 - Lungimea pneului (pt jentile de 13, cauciucuri de aceleasi dimensiuni cu cele originale - 165/70 R13) e de 2599.5233 mm. Prima coloana arata treapta de viteaza, a doua demultiplicarea, a treia arata numarul de rotatii pe care le efectueaza roata la 1000 de rotatii ale motorului, iar a patra coloana arata viteza in metri/minut. Viteza din apatra coloana se imparte la raportul de demultiplicare finala (pe care nu il stiu), se inmulteste cu 60 si se imparte la 1000 si se afla astfel viteza reala a masinii. This post has been edited by bogdan_o: 30 Jul 2005, 19:06 |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#114
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la berlina 2300-3500!asta depinde de panta ,incarcatura...
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
TazManiac |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 16 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Daedalus @ 30 Jul 2005, 14:38) Scuzele mele dar chiar nu pot sa ma prind ce reprezinta valorile acelea pentru fiecare treapta de viteza. Poti sa explici te rog ? Viteza in km/h pentru fiecare treapta de viteza atunci cand turatia motorului este de 1000 rpm. Adica daca mergi in treapta a IV-a la 1000rpm ai 27 km/h, daca mergi in a V-a la 1000 rpm ai 35 km/h etc. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.5 dci iunie 2007 ex. DSN Confort 2002
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#116
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Acum am inteles. Multumesc.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
Antoniu Dragan |
![]()
Post
#117
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
TazManiac, sunt din surse sigure, vitezele la 1000 ture la SN ?
Daca le veti pune langa cele de la Logan, o sa vedeti ceva tare interesant. |
-------------------- |
|
Sony |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Ce anume? Ca ambele au cutii de viteza in 5 trepte?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#119
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Depinde de situatie . In mod normal undeva pe la 3000rpm. Daca ai nevoie turezi pana in limitare .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#120
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Am citit pe aici ca unii sustin ca ideal e sa schimbi la turatia de cuplu maxim. Eu nu sunt de acord cu asta. La DSN de ex turatia de cuplu maxim e la 2800. Aici e in regula, dar sa stiti ca exista masini (destul de multe) la care turatia de cuplu maxim e la 4000. Mi se pare absurd sa schimbi numai la 4000, pt ca asta e turatia de cuplu maxim.
La fel, am citit ca e bine sa mergi constant la turatia de cuplu maxim - nu sunt de acord din aceleasi motive. In final as vrea sa spun ca acest cuplu maxim se obtine pe o plaja de turatie destul de mare (de ex 2500-4500), avand un varf la o anumita turatie. Deci intre cuplul la 2800 si cel la 3000 nu e asa mare diferenta de exemplu. Eu schimb intre 2500 si 3000 la mers normal, in depasiri chiar si la 5500 Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 16:04 |