DACIA 1300 "frantuzoaica", CITITI REGULILE TOPICULUI
![]() ![]() ![]() |
DACIA 1300 "frantuzoaica", CITITI REGULILE TOPICULUI
Alex 23 |
![]()
Post
#10771
|
||
![]() Dacia 1300, cea mai buna alegere!! Group: Members Posts: 1.436 Joined: 2 October 06 From: Drumul Taberei ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300/1310/1410
1972/1972/1982/1990/1991/1992
KXI WRB YJM DOZ PMC MRD
- 8-B 4746/8-B 7768 Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
|
|||
danut 69-71 |
![]()
Post
#10772
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(Alex 23 @ 29 Jun 2009, 22:28) Danute eu unul nu cred ca sustin nici o aberatie!! La treaba cu Retromobilul poate ai dreptate!! Am sa revin cu dovezi si ai sa vezi ca toate componentele motorului sunt stantate cu insemnul RN!!! Si ca tot ma bati la cap cu VW si Skoda ca vad ca nu m-ai inteles, toate tipurile de motor ca de exemplu ASZ. BKC. ALH, ATD, AXR, ETC. lei vei gasi pe vw, audi, seat si skoda!! Concluzia in cazul asta o tragi singur!! Alexandru : poate nu mai inteles . 1. Daciile pina in 1978 au fost echipate cu subansamble Frantuzesti - corect , dar nu motoare Renault (complete ). Motor Renault inseamna sa-ti scrie tie in cartea de identitate si codul de pe placuta motorului . Sunt diferite Blocurile , din turnare , aici se vede diferenta . Cele Renault sunt turnate mai Compact decit cele Romanesti . 2. Skoda , din anii 70-pina la fuziunea cu Porche nu aveau motorizari VW , la asta m-am referit , dar fiecare vorbea de alceva si intelegea ce dorea el . |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
Victor 007 |
![]()
Post
#10773
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.480 Joined: 2 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate Danut, uite aia alba din 71, era mult mai silentioasa la motor si sunetul era diferit, ce nas vrea eu motorul de pe aia, dar cum zici si tu, pentru un pahar de lapte nu ei toata vaca...
This post has been edited by Victor 007: 29 Jun 2009, 23:59 |
--------------------
Dacia
1300/1310
1971-Berlina/2000-Berlina
- 2 B 598 „Urmeaza-ti Pasiunea”
|
|
Alex24 |
![]()
Post
#10774
|
![]() Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 15 December 07 ![]() |
Eu ma refeream la blocul motor nu la intreg motorul!!! Am avut si eu una din 72 cu motor 810-02 care era trecuta la tip Renault, stiu despre ce e vorba!!
Tu vrei sa spui ca motoarele pana in 72 veneau echipate direct din franta si aici decat le montau pe masini sa inteleg!! Si apoi care era procedura veneau toate subansamblele si aici romanii doar le montau nu?? Asta pana au inceput sa bage romanii mana definitiv in ele!! La cea alba cand am schimbat chiulasa si supapele mecanicul a incercat sa foloseasca sigurantele de la cele vechi si nu s-au potrivit, a trebuit sa puna romanesti, asta ca exemplu!! |
--------------------
dacia
1300
berlina 1972
- 8 B-4746
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#10775
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(Alex24 @ 30 Jun 2009, 09:27) Eu ma refeream la blocul motor nu la intreg motorul!!! Am avut si eu una din 72 cu motor 810-02 care era trecuta la tip Renault, stiu despre ce e vorba!! Tu vrei sa spui ca motoarele pana in 72 veneau echipate direct din franta si aici decat le montau pe masini sa inteleg!! Si apoi care era procedura veneau toate subansamblele si aici romanii doar le montau nu?? Asta pana au inceput sa bage romanii mana definitiv in ele!! La cea alba cand am schimbat chiulasa si supapele mecanicul a incercat sa foloseasca sigurantele de la cele vechi si nu s-au potrivit, a trebuit sa puna romanesti, asta ca exemplu!! La blocul motor am facut si eu referire . Am scris mai sus , din turnare sunt mai compacte , cele romanesti au fost turnate la noi pe aceleasi matritze Frantuzesti , de aceea au cod 770.... Poate cineva sa ma ajute cu o poza din fabrica ? cum veneau echipate motoarele cu tot cu cutii si delcou ,alternator , electromotor , totul pe ele .Nu mai gasesc acea poza , cum sta motorul cu tot cu cutie pe un Box-palet linga masina . ![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
verde57 |
![]()
Post
#10776
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
|
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
sechi |
![]()
Post
#10777
|
![]() pasionat si afacerist Group: Members Posts: 1.757 Joined: 20 February 05 From: Craiova ![]() |
Blocurile motor erau turnate pe aceleasi matrite, cu aceeasi fonta, dupa celeasi specificatii. Problema era ca romanilor nu le iesea mereu fonta conform retetei.
![]() |
--------------------
Fiat
Punto
1995
- DJ 10 SEC
|
|
Prickindell |
![]()
Post
#10778
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 133 Joined: 4 May 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(danut 69-71 @ 30 Jun 2009, 18:41) La blocul motor am facut si eu referire . Am scris mai sus , din turnare sunt mai compacte , cele romanesti au fost turnate la noi pe aceleasi matritze Frantuzesti , de aceea au cod 770.... Poate cineva sa ma ajute cu o poza din fabrica ? cum veneau echipate motoarele cu tot cu cutii si delcou ,alternator , electromotor , totul pe ele .Nu mai gasesc acea poza , cum sta motorul cu tot cu cutie pe un Box-palet linga masina . ![]() cred ca despre asta e vorba... dacia_uzina_pitesti_2m.jpg ( Size: 57.61k ) Number of downloads: 1007 |
--------------------
DACIA
13OO
1976
- GL 11 UFP
|
|
catalin7070 |
![]()
Post
#10779
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.208 Joined: 1 September 07 From: Alba Iulia ![]() |
QUOTE(sechi @ 30 Jun 2009, 19:33) Blocurile motor erau turnate pe aceleasi matrite, cu aceeasi fonta, dupa celeasi specificatii. Problema era ca romanilor nu le iesea mereu fonta conform retetei. ![]() Sechi, problema era că romanilor nu le iesea mai nimic ... Știu caz de individ, secretar de partid, fără pregătire tehnică ce ținea operativa de la ora 10 în Uzina Oltcit și le impunea celor din conducerea sa renunte la importuri de materiale si piese ... La fel cu acum cațiva ani ultimele Daewoo Cielo produse la Craiova aveau un interior din plastic prost asemănător Daciei 500 ... Asta a fost nivelul tehnic atins de o societate comunista ce a rupt in anii 50 toate legaturile cu adevarata industrie, culmea detinuta in anii 40 ... Am vazut acum un an si ceva un Tractor Lanz Bulldog la un depozit de fier vehi, tractor cu roti de fier, 1939 sau 1942, produs la ... Bucuresti, toate insemnele pe o placuta nituita, originala ... Mai putem spune noi in zilele astea ca mai producem tractoare ???? La fel cum acum ceva timp am ajuns in Italia la un prieten al unui italian ce avea un atelier auto de mărime medie în Nord Avea în vitrină pompe injecție Bosch începand cu cele de pe tancurile din cel de-al doilea război mondial... Avea standurile pentru reparat pompe injecție de la primele tipuri la cele Common Rail ... Sa va mai spun ca tot atelierul era nepermis de curat, la fel ca și acele standuri ... La noi am ajuns la DAF Bucuresti - Militari, am vazut camion cu motorul desfacut in praful si nisipul din imediata vecinătate, mai mai să mă dea afară un mecanic ce m-a auzit vorbind despre asta unui prieten ... Din păcate cam asta a fost și este nivelul tehnic pentru Romania Dar aceste diferențe se văd foarte clar și mergand la o manifestare de vehicule retro la noi sau de pildă în Ungaria ... |
--------------------
Renault, Volkswagen
10, T2
1968, 1976
- 1 - VL - 1007
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#10780
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(verde57 @ 30 Jun 2009, 21:16) Daca tu ai Dacie din 73 " Violata " de unde mama focului sa cunosti tu granulatia de turnare la motoarele Frantuzesti . Cu vrajeala asta au fost facute motoarele Renault . ![]() ![]() ![]() 1 Jul 2009, 00:06: QUOTE(Prickindell @ 30 Jun 2009, 21:37) cred ca despre asta e vorba... dacia_uzina_pitesti_2m.jpg ( Size: 57.61k )
Number of downloads: 1007 Nu este asta , dar e relevanta . Multumesc de ajutor . ![]() This post has been edited by danut 69-71: 30 Jun 2009, 22:06 |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#10781
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
catalin7070 |
![]()
Post
#10782
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.208 Joined: 1 September 07 From: Alba Iulia ![]() |
asta da! păcat că nu se mai poate înscrie în circulație ...
|
--------------------
Renault, Volkswagen
10, T2
1968, 1976
- 1 - VL - 1007
|
|
Alex24 |
![]()
Post
#10783
|
![]() Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 15 December 07 ![]() |
Nu stiu cum se face ca mai toti avem masini "violate" numai unii au masini "virgine", sau cel putin asa cred ei!!
De unde stii tu Danut ce granulatie au blocurile frantuzesti?? Ai fost acolo cand se prelucra materialul si se turna?? Ai facut probabil un studiu de fezabilitate?? Daca erau facute de francezi crezi ca astia nu sunt tot oameni, crezi ca astia nu mai gresesc?? Daca laudam atat francezi ca sunt no.1 de nemti ce sa mai zicem astia ar fi un fel de D-zeu!! Hai sa fim realisti!! |
--------------------
dacia
1300
berlina 1972
- 8 B-4746
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#10784
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
@ Alex23-24
Dupa ce s-a terminat contractul Francezilor cu Dacia , s-a facut o masa mare si dezbaterile de riguare . Romanii au intrebat " Ce ati invatat de cind lucrati in Romania ? " Francezii au raspuns :" Lasa ca merge si asa "concluziile le trageti singuri . ![]() ![]() Nu am sustinut si nu sustin ca Francezii sunt nr.1 Ai impresia ca si Nemtii sunt ... , fiecare are dreptul sa greseasca . Cit despre masinile violate sau virgine ... in locul tau , eu unul nici nu as scoate o consoana tinind cont ca masina ta este de la Bunicul si a fost TAXI 20-30 ani , vorba ta : Este meritul celui ce a avut-o in proprietate . ![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
Ov |
![]()
Post
#10785
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
dupa parerea mea toti va bazati pe supozitii. Ce va rog este sa nu incepeti sa va intepati ( gen "ce vrajala ai" sau "Daca tu ai Dacie din 73 Violata de unde mama focului sa cunosti tu [...]"). Discutati civilizat ca de abia parca parca v-ati mai impacat !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#10786
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
Inclusiv , eu care am crescut cu Dacia 1300 , mai am de invatat , dar unii care s-au nascut dupa 10-20 ani de la fabricarea lor , se considera " Atotstiutori "
![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
Ov |
![]()
Post
#10787
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Danut, polemicile nu sunt constructive. Fiecare are dreptul la o parere, fie ca e buna fie ca e prosta, si nu vad ce relevanta are daca cineva s-a nascut inainte sau dupa fabricatia daciei, ca presupun ca nici unul nici altul n-ati lucrat la turnatorie
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
driverx |
![]()
Post
#10788
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Faceti-i si la asta un premiu, o statuie ceva, poate se mai linisteste.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Ov |
![]()
Post
#10789
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mie, evident
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
valibrad |
![]()
Post
#10790
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 19 November 07 ![]() |
|
--------------------
motoreta
Mobra
1977 EX: Dacia 1300 (1977-2002), Dacia 1300 (1980-1999), Dacia Sport (1992-2004), Renault 12TL (1971), Renault 12 TS(1974)
|
|
Alex24 |
![]()
Post
#10791
|
![]() Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 15 December 07 ![]() |
Danute de unde stii tu ca masina mea a fost taxi 20-30ani?? Vad ca stii niste lucruri pe care eu nu le stiu!! Ar trebui sa nu mai vorbesti in necunostiinta de cauza!!
In al doilea rand da este meritul celor care au avut-o inainte pentru ca si bunicul meu daca nu o ingrijea nu mai era in starea care se prezinta acum, fara vreun aft de sudura pe ea!! Tie cand nu-ti convine ceva sau te simti incoltit si vezi ca nu ai cu ce proba incepi si dai in altele!! Aripile si panou ala de fata facute de SRL "nu stiu care "pe ce masinuta "virgina" le vei monta?? |
--------------------
dacia
1300
berlina 1972
- 8 B-4746
|
|
catalin7070 |
![]()
Post
#10792
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.208 Joined: 1 September 07 From: Alba Iulia ![]() |
QUOTE(valibrad @ 1 Jul 2009, 08:47) ![]() sa fim seriosi stiu cateva asa-zise masini ce maine poimaine le vad inscrise ca vehicule istorice ... este categorica si impartiala remarca ... si tu te bucuri ca nu mai poate fi inscrisa nici macar in circulatie ![]() masina asta avea si ea o istorie destul de interesanta si mai ales era una din primele 293 bucati ... P.S. uite ca se si poate reinscrie in circulatie ![]() This post has been edited by catalin7070: 1 Jul 2009, 14:15 |
--------------------
Renault, Volkswagen
10, T2
1968, 1976
- 1 - VL - 1007
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#10793
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#10794
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(Alex24 @ 1 Jul 2009, 11:30) Danute de unde stii tu ca masina mea a fost taxi 20-30ani?? Vad ca stii niste lucruri pe care eu nu le stiu!! Ar trebui sa nu mai vorbesti in necunostiinta de cauza!! In al doilea rand da este meritul celor care au avut-o inainte pentru ca si bunicul meu daca nu o ingrijea nu mai era in starea care se prezinta acum, fara vreun aft de sudura pe ea!! Tie cand nu-ti convine ceva sau te simti incoltit si vezi ca nu ai cu ce proba incepi si dai in altele!! Aripile si panou ala de fata facute de SRL "nu stiu care "pe ce masinuta "virgina" le vei monta?? Prietenii tai au zis ca masina ta a fost T A X I , negi acest lucru ? ![]() N-are sudura dar multiple gauri de rugina . ![]() Aripile si fusta de fata , de SRL , le-am luat sa le pun pe HNA , are lufturi prea mari si nu se pupa prea bine ochelarii la faruri , vorba lui Verde-57 . ![]() ![]() ![]() De ce nu se poarta o discutie constructiva pe acest Topic ? , de exemplu , cum sa ne facem o asociatie sportiva , sa intram si noi in legalitate cu Dacia 1300-club .Pentru ca aici sunt unii care sufera de sindromul " Capra Vecinului ". |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
Motreanu Sorin |
![]()
Post
#10795
|
- Group: Members Posts: 271 Joined: 5 April 06 From: - ![]() |
Nu stiu cati au intrat pe forumul lui Misi din Cluj (classicar Cluj-Napoca) unde adminul,cu un regulament de bun simt si la timp aplicat a facut sa domneasca o atmosfera normala,un loc in care nimeni nu are voie sa critice masina altuia riscand sa fie imediat dat afara.
Pornind de la aceasta dovada ca se poate si fara flame-uri sunt de parere ca primul pas spre o asociatie ar fi un nou forum in care lucrurile sa nu se mai amestece.Sa aiba loc (in sectiuni adecvate) si cei care au masini virgine ( cinste lor) si celor care au gusturi pentru tuning si celor care au o masina pe care in masura posibilitatilor se chinuie sa o pastreze.Astfel fiecare ar posta acolo unde isi simte apartenta si n-ar mai fi un "terci" si scandal din orice iar mai departe ,intr-o atmosfera de bun simt se pott planui si lucruri marete precum un club al pasioantiilor de 1300. Cred ca un singur topic nu poate sa acopere atatea variatiuni pe tema Dacia 1300. |
--------------------
-
-
--
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#10796
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Ai dreptate!
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
verde57 |
![]()
Post
#10797
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
vorba mea e adevarata, vorba ta "erau turnate mai compact" e .......TAXI
si tu suferi de sindromul "capra vecinului", crezi ca ma intereseaza sau ma impresioneaza faptul ca ai gasit de cumparat si ai avut bani de niste dacii vechi dar intretinute bine de altii ????? impresionant pentru mine e treaba pe care o face Silviu sau Einstein sau Bogdan... This post has been edited by verde57: 1 Jul 2009, 18:55 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
alex-mun |
![]()
Post
#10798
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.115 Joined: 14 October 06 ![]() |
Tiganie a ajuns aici forumul asta , CIRCUL GLOBUS , imi iau popcorn si ma distrez de minune. Verde 57 esti circar SEF
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aș pune poze eu cu a mea, dar mi-e frica pt sanatatea ta sa nu mori de ras ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() referitor la blocurile frantuzesti v-as recomanda doar atat: ascultati cu urechea voastra muzicala cum suna un motor romanesc (bloc romanesc) si un motor frantuzesc ) bloc 810 - 02) si daca nu observati nici o diferenta inseamna ca eu sunt nebun de legat ![]() This post has been edited by alex-mun: 1 Jul 2009, 19:12 |
--------------------
DACIA
1300
1976
- CT 84 MUN
|
|
am. |
![]()
Post
#10799
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 7 March 09 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Care se combina sa luam dacia din '69 si impartim totul jumi-juma de ex. eu un ochelar, partenerul celalalt ochelar si la ce nu ne intelegem si-l vrem amandoi, il vindem aici pe forum la preturi "ok", gen un dispersor FR 100 de lei.......
http://dacia.anunturi-auto.4tuning.ro/Anun...300-373737.html This post has been edited by am.: 1 Jul 2009, 19:46 |
--------------------
sacia
130
1967
- 1-b-2867
|
|
liviu05 |
![]()
Post
#10800
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
Dacia 1300 (la origine) An initial de fabricatie 1978!
A suferit o recarosare in 1989 si a devenit 1310, dar are motorul de la mama ei de acum 31 de ani Deci, inca se mai montau autoturisme cu piese de origine Renault! This post has been edited by liviu05: 1 Jul 2009, 20:05 Attached thumbnail(s) IMG_1488.JPG ( Size: 438.55k ) Number of downloads: 595 |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Va rog ca pentru anunturi de vanzare de piese, sa folositi aria BURSA a forumului!
Acest topic este pentru discutii legate de Dacia 1300, discutii in primul rand tehnice. Va rog sa va abtineti de la comentarii legate de preturi! Incepand de astazi, 01.02.2013, NU se mai accepta totusi link-uri catre topicuri de bursa Orice mesaj offtopic sau ofensator poate fi adus intr-un mod automat la cunostinta moderatorilor sectiunii folosind butonul REPORT prezent in dreptul FIECARUI mesaj. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 06:14 |