Pornire prea grea la caldura, Dupa incalzire porneste greu.
![]() ![]() ![]() |
Pornire prea grea la caldura, Dupa incalzire porneste greu.
gigaalex |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 16 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
- CS 04 VYG
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu mai da sprituri la cald, asta ar fi un motiv, mai poate sa se evapore benzina din carb, verifica planeitatea capacului si garnitura, si pastilele din pompa de benzina.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#3
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Motorul se supraincalzeste? Nivel mic in camera de nivel constant, canale la carburator infundate, apa in benzina ( se mai intampla ) sau tu mergi CU BENZINA DE EXTRACTIE ????
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Vapour lock (blocaj cu vapori). Solutia: in timpul actionarii demarorului, pedala de acceleratie se tine apasata la maxim pentru a "saraci" amestecul deja imbogatit excesiv de vaporii de benzina. Nu se dau sprituri! Odata pornit motorul, pedala de acceleratie se elibereaza rapid ca sa nu se tureze motorul aiurea.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si care e criteriu dpa care apare? eu nu am patit niciodata asa ceva. si nu tin pedala la fund. de fapt nici nu o ating , dau la cheie si o ia singur, fara sa ma ating de pedala.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#6
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai dupa o stationare de cateva minute bune, din cauza motorului cald si a temperaturii de afara ridicate se intampla treaba asta. Eu o patesc tot timpul.
![]() Sincer, producerea fenomenului n-o mai stiu, ne-o va explica diaconuliviu probabil... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
gigaalex |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 16 November 05 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 19 May 2006, 23:01) Pai dupa o stationare de cateva minute bune, din cauza motorului cald si a temperaturii de afara ridicate se intampla treaba asta. Eu o patesc tot timpul. ![]() Sincer, producerea fenomenului n-o mai stiu, ne-o va explica diaconuliviu probabil... dar trebuie sa se poata face ceva, nu? pana acum nu am avut problema asta. de exemplu am mai avut o dacie din '86 si nu am patit niciodata asa ceva. |
--------------------
Dacia
1310 L
- CS 04 VYG
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#8
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(argon @ 19 May 2006, 22:48) si care e criteriu dpa care apare? eu nu am patit niciodata asa ceva. si nu tin pedala la fund. de fapt nici nu o ating , dau la cheie si o ia singur, fara sa ma ating de pedala. Exact asa faceam si eu ( pentru ca nu mai am acum... ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ksi_id |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
Si eu am avut aceasta problema mai demult aveam un peugeot 305 pe motorina. Pornea la minus 15 grade, dar dupa ce se incalzea motoru nu mai vroia. La mine problema a fost T-urile de cupru de la electromotor, se sudau(mai multe explicatii nu stiu sa-ti dau dar io zic ca merita sa-l desfaci si sa te uiti)
|
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
speedy82 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 13 July 05 ![]() |
Asa cum bine au spus colegii mei forumisti, cauza ar fi evaporarea benzinei din carburator. Stiu ca si eu am patit de astfel de evenimente. Ce benzina folosesti? Mare atentie, daca este benzina usoara (adica alt tip decat premium) ea se evapora si mai usor.
This post has been edited by speedy82: 21 May 2006, 11:16 |
--------------------
Dacia
1300
- B 19 XXX „Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
daca nu ma insel, fenomenul este "vapour lock" si apare la cald din cauza evaporarii benzinei.
si eu patesc frecvent asa ceva vara, dar pornesc asa cum bine a zis muttley! nu a incercat nimeni sa scoata flasa"pata calda" vara(in sensul de a nu mai trece apa prin ea, furtunul din chiulasa dus direct in T) sa vada daca e vreun efect? |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
HarM |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
Cu aceeasi problema ma confrunt si eu. La rece porneste 'la sfert', dar dupa cateva minute de mers, daca opresc motorul, nu mai vrea sa porneasca.
Aceeasi metoda de repornire folosesc si eu, dau la cheie si apas pedala pana la podea si o eliberez cand porneste. Am observat insa o chestie interesanta, in timpul acestei manevre se produc niste mici rateuri in evacuare. Eu suspectez avansul sau o eventuala problema de etansare a supapelor din chiulasa. Chiar nu am nici cea mai vaga idee care ar putea fi problema, sunt novice in domeniu, dar voi incerca sa renunt la pata calda de pe carburator si va voi spune daca se schimba ceva. |
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Ca sa nu mai deshid un topic nou, sa va intreb pe voi, poate stiti care e rezolvarea la problema mea(precizez ca merg pe gpl): dimineata la rece porneste excelent.Brici.Pe gpl.Dar,cand se incalzeste am vazut ca porneste greu.Uneori trebuie sa ii dau a II a cheie.In fine...Dar.Am observat ca uneori dau la automat 3 zile si nu porneste,dar,cand iau mana de pe cheie sa isi revina singura innapoi porneste.Problema asta o am numai pe gpl.Pe benzina porneste brici.Precizez ca i-am schimbat cablajul la contac, bujiile sunt boch cu 4 electrozi, platina noua, aprindere electronica. Eu suspectez ca e posibil sa fie bobina sau aprinderea.Voi ce spuneti?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
verifica bine contactul cineva cunoscut a patit exact la fel ca tine si era din contact problema
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Dar cablajul l-am schimbat.Ce altceva ar mai putea fi cauza problemei in el?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
la respectivul problema era chiar in contact cand dadea la automat i se intrerupea alimentarea pe bobina si el tot nou isi luase trebuie masurat cu un aparat de masura cu buzzer sa vezi daca se fac contactele bine si daca nu intrerup
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Din experienta proprie(mult impins prin intersectii si omorat baterii
![]() 1.Bobina dusa(merge cat e rece). 2.Motorul mai mult sau mai putin obosit(se inneaca cu gazele din carter).Pt a vedea daca asta e problema se scoate furtunul care duce din capacul culbutorilor la teul din carburator si incercati sa faceti o proba la cald.De obicei la un set motor dus iese fum alb pe acolo dar numai cineva cu experienta va poate spune asta.Incercati o zi fara furtunul ala in teul de la carburator(multi stiu asta) 3.Faza cu vaporii de benzina se intampla foarte rar si nu este asa de critica. |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Probleme cu gazele nu sunt, nu scoate fum pe la furtunul ala deloc. Bobina daca ar fi obosita ar trebui sa se incalzeasca , nu?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Bobina se incalzeste oricum si nu iti poti da seama dupa asta.Dar daca zici ca atunci cand iei mana de pe cheie o ia atunci poate fi contactul(totusi trebuie sa faca la fel si pe benzina).Eu am schimbat trei cablaje de contact "made in taiwan"(serios),ultimul nu am apucat sa il montez ca sa si dezmembrat asa ca din unul vechi original si unul din asta am facut unul acceptabil.Incearca la pornire sa invarti usor din cheie fara sa se stinga becurile si sa se invarta si electromotorul.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
catin_maus |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 17 October 05 From: Bucuresti ![]() |
pe gpl pot fi mai multe dar la carburatie ,parerea mea este ca din cauza segmentilor, am patit-o de mai multe ori, la primul semn din asta ma duceam cu ea la mecanic si intro zi era segmentata....si iar asa....si iar asa...
|
--------------------
BMW / SKODA
X 5 / OCTAVIA RS
2008 / 2007
|
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
io zic sa uitati de vapour lock si sa incercati cu alta bobina !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
gigaalex |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 16 November 05 ![]() |
QUOTE(Ov @ 23 May 2006, 12:35) Mai, eu mi-am luat alta bobina, am shimbat si condensatorul, shimbat bujii (erau cam afumate, de vreo 15000), acum merge bine. Azi am facut operatia asa ca urmeaza cateva teste. Am observat ca dupa ce am schimbat doar bobina, mergea mai rotund la aceeasi turatie. Si bobina asta se incalzeste dar nu la fel de tare ca cealalta. Revin cu rezultatele la teste ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
- CS 04 VYG
|
|
HarM |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
QUOTE(gigaalex @ 23 May 2006, 12:59) Mai, eu mi-am luat alta bobina, am shimbat si condensatorul, shimbat bujii (erau cam afumate, de vreo 15000), acum merge bine. Azi am facut operatia asa ca urmeaza cateva teste. Am observat ca dupa ce am schimbat doar bobina, mergea mai rotund la aceeasi turatie. Si bobina asta se incalzeste dar nu la fel de tare ca cealalta. Revin cu rezultatele la teste ![]() Cat te-a costat bobina de inductie ca si eu o sa o schimb avand in vedere ca are ca 24 de ani de 'munca' |
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
DECI, in concluzie, va spune aici "mosu`" ca am trecut prin toate....
la fel si la mine, nu mai porneste dupa scurt timp de la oprire cand e caldura aia mare de mor babele... curatat carburator cu decarbosol curatat filtre curatat contacte schimbat bobina, fise, capac delco, platina, aprindere electronica bujii FACUT MOTORUL DE LA 0 ! si tot nu porneste la caldura mare, e fenomenul de vapour lock 100%, nu are nimic, nu va mai mirati..e ceva normal. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
sddragos |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Am citit ieri topicul asta si ma gandeam ca am mai avut si eu problema asta cu pornirea greoaie la cald (pe GPL). Aseara, cand am ajuns in parcare acasa mi s-a oprit motorul si n-am putut s-o mai pornesc. Cred ca i-am dat 7-8 chei. In final, am vrut s-o trec pe benzina, dar inainte sa comut pe benzina am vrut sa verific daca nu e cumva pe cama pompa de benzina (sa umplu carburatorul la coada) si, pt. ca era, i-am dat o cheie scurta si....a pornit (pe gaz). Am mai incercat de cateva ori si...la fel, pornea imediat ce eliberam cheia.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Muttley @ 19 May 2006, 23:01) Pai dupa o stationare de cateva minute bune, din cauza motorului cald si a temperaturii de afara ridicate se intampla treaba asta. Eu o patesc tot timpul. ![]() Sincer, producerea fenomenului n-o mai stiu, ne-o va explica diaconuliviu probabil... Scuze ca n-am vazut pina acum, n-am fost atent. Camera de nivel constant are legatura (pentru egalizarea presiunilor) nu cu atmosfera direct, si cu intrarea in carburator (deasupra obturatorului). Benzina evaporata din cauza incalzirii carburatorului umple spatiul de acolo (cagula) cu vapori, amestecul fiind foarte bogat. Remediul este apasarea cit mai lenta a pedalei la fund (pentru ca pompa de sprit sa arunce cit mai putina benzina-e de aruncat tot arunca dar, la cei ce au acel orificiu in supapa de admisie a ei efectul e mai redus). Acel vapour - lock e altceva, e formarea unui dop de vapori intr-o conducta plina cu lichid, cu efect de blocare a benzinei lichide (de exemplu un furtun de alimentare prea apropiat de partile incinse ale motorului, sau chiar anumite canalizatii ale carburatorului) |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#28
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Am o noua problema cu dacia mea.
Am facut motorul, am pus ulei m20 w40, in timpul rodajului, la cald motorul imi pornea foarte repede ( sfert de cheie ). Ei bine am terminat rodajul ( aproximativ 550km ), si am schimbat uleiul si filtrul, am pus ulei semisintetic 10 w 40 . In prima si a doua zi, pornea la sfert de cheie, ei, de vreo cate-va zile imi porneste greu la cald ( trebuie sa apas acceleratia ). Eu altceva nu am facut la motor, decat ca am schimbat uleiul, nu am umblat la carburator, la aprindere. Influenteaza uleiul pornirea la cald sau nu? ![]() ![]() This post has been edited by EUROPE_: 12 Oct 2006, 10:00 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Verifica platina si bobina de inductie. Dimineata cum iti porneste?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#30
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o intrebare cum va puteti da seama ca uleiul este uzat sau ca nu este bun ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:17 |