impact negativ frana de motor?
![]() ![]() ![]() |
impact negativ frana de motor?
mihail75 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|||
asarban |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Frana de motor e cel mai bun cadou pe care il poti face masinii si portofelului tau
Portofelului pentru ca iti va scade consumul cu pana la 1l/100 in oras iar masinii ca ii prelungesti viata! Dai inainte fara frica! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#3
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
De stricat nu are ce sa se strice, numai sa nu faci frana aia de motor bagand a II-a la 90 pe ora. Altfel e chiar ok, se mai curata si injectoarele.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Asa e, totul e sa nu exagerezi cu retrogradarea pentru ca se forteaza inutil cureaua. In res, numai avantaje: consum scade, placute si discuri se uzeaza mai putin etc.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
AL |
![]()
Post
#5
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Referitor la efectele franei de motor, subscriu la cele scrise de ceilalti.
In general e bine schimbi vitezele in plaja de turatie 3000-3500... daca insa vrei sa faci ceva economie la benzina, 3000 e OK. |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
fion98 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
si ce se intampla daca le schimbi la 2.500 rot/min? :oops:
|
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
bogdan_o - cum se curata injectoarele in frana de motor? Ca parca se taia injectia (nu se actioneaza deloc injectoarele)...
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu se intampla nimic. Numai sa nu exagerezi cu subturarea ca nu-i prea faci bine motorului. 2500 de ture e rezonabil.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
AL |
![]()
Post
#9
|
||
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
nimic. smile.gif insa masina va avea un demaraj mai lent in treapta superioara in care urmeaza sa intri si, potential, vei accelera (adica vei cere putere motorului) intr-o zona de turatie la care ungerea este mai slaba... dar asta nu va afecta in mod special uzura motorului, sau cel putin nu ar trebui sa o faca. deci stai linistit, e bine si asa, dar mai bine ar fi pe la 3000 smile.gif |
||
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|||
Robert SLZ |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Si totusi intrebare, este adevarat sau nu ce zic unii motorul de pe SN este motor de turatie ?
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#11
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
multumesc pentru raspunsuri.
m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote]Si totusi intrebare, este adevarat sau nu ce zic unii motorul de pe SN este motor de turatie ?
[/quote] Judecand dupa curba de cuplu cu puncte de maxim local la 2800 si 4000 de ture si daca 4000 inseamna turatie mare, atunci da, motorul de DSN/SLZ e motor de turatie. Numai sa te impaci cu zgomotul. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
spidmann |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 19 April 04 ![]() |
Hellou ! smile.gif
din cite stiu eu frina de motor iti creste turatia...turatia accelereaza uzura...so...uleiul impiedica uzura...dar...daca-i klumea... bineinteles nerupind dinti tongue.gif...cutiei... eu is invatzat sa skimb vitezele la 6000 rpm...m-as fi invatzat mai sus dar nu ma lasa... o fi rau ?tongue.gif recunosc,frina de motor nu fol...imi place sa scot fum din gume tongue.gif ...Toyo RoadPro...195/50/15'' ... e...cam greu sa blokez rotile...fiind mai late...dar reusesc destul de des...pindarii de la rutiera o stiu tongue.gif Bye! wink.gif |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#14
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sergiu, eu prin frana de motor inteleg cuplarea unei trepte inferioare de viteza pentru a determina turatia sa creasca fortat si deci sa infranezi masina. Injectia nu se taie decat daca ajungi la 6200 rpm si atunci ce am spus eu cu curatatul injectoarelor e valabil. Daca prin frana de motor intelegi sa iei piciorul de pe acceleraie la turatii mari dar fara a schimba treapta de viteza, atunci intr-adevar se taie injectia si se reia la cam 2000 rpm, caz in care treaba cu injectoarele nu mai tine.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Pai si cand pui o viteza inferioara si creste turatia, tu nu lasi acceleratia de tot? Ca altfel, cam ai peste 2000 rpm si se pare ca la turatie mai mare de atat, cand nu apesi pedala deloc, calculatorul taie injectia. Sau sa inteleg ca tu ii dai totusi pedala? Atunci nu ai frana mai eficient sa dai treapta inferioara si sa ii lasi pedala de tot (adica tai tu aerul si taie el benzina)?
Lamuriti-ma si pe mine cum e cu astea, ca nu prea ma prind. :oops: |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#16
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
in incheiere, multumesc celor ce se ocupa de forum, care e f. bine gindit si usor de parcurs. bate de la distanta alte forumuri pe care am intrat. m-am lamurit cu multe chestiuni.
cu bine m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ideea e ca frana de motor este de fapt frana de cutie. Asta inseamna ca in momentul in care vrei sa incetinesti, iei piciorul de pe acceleratie si bagi intr-o treapta inferioara. In momentul in care ai cuplat cutia, dat fiind faptul ca raportul unei trepte mai mici este superior celei in care te aflai, cutia are tendinta sa incerce sa imprime motorului o turatie mai mare decat cea pe care o are. Si reuseste. Franarea vine o data din efortul pe care il depune cutia pentru a creste mecanic turatia motorului iar a doua oara din faptul ca motorul, daca nu apesi pedala de acceleratie are tendinta de a-si reduce turatia la cea de relanti.
Este foarte adevarat ca se taie injectia in frana de motor, dar nu are absolut nici o legatura cu procesul de franare descris mai sus, acesta fiind unul adresat in exclusivitate partii mecanice a ansamblului motor-cutie. Singura treaba e ca nu mai consuma benzina. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Flavian |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 25 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
morala :? : decat sa uzezi cutia mai bine uzezi sistemul de franare ?
|
--------------------
Renault Megane 2.2
Sedan 1.5dci
2006
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#19
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cutia nu se strica decat daca bagi prost in viteze, daca bagi in marsarier cat inca esti in mers, daca bagi a I-a in mers sau daca te gasesti sa faci frana de motor de pe la 90-100 bagand in a doua. (parca un coleg de forum povestea acum ceva vreme ca nevasta-sa a bagat a II-a la 90). Motorul iar nu il strici daca nu sari calul cu retrogradatul.
Eu personal nu sunt un fan al metodei, prefer sa folosesc frana de serviciu. Insa iarna si cand vin de la munte se schimba situatia. Daca esti incarcat (cum de obicei merg eu) si mai foloseti la greu franele or sa ti se incinga prea tare (rezultat: uzura egagerata a placutelor/ferodourilor plus ca se scurteaza si viata rulmentului si discului din cauza caldurii). |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
[quote]Sergiu, eu prin frana de motor inteleg cuplarea unei trepte inferioare de viteza pentru a determina turatia sa creasca fortat si deci sa infranezi masina. Injectia nu se taie decat daca ajungi la 6200 rpm si atunci ce am spus eu cu curatatul injectoarelor e valabil. Daca prin frana de motor intelegi sa iei piciorul de pe acceleraie la turatii mari dar fara a schimba treapta de viteza, atunci intr-adevar se taie injectia si se reia la cam 2000 rpm, caz in care treaba cu injectoarele nu mai tine.[/quote]
Dupa cate stiu eu se taie daca scade sub o anumita valoare (1500 la Golf). Din mesajele tale ulterioare nu am prea inteles care e parerea ta referitoare la injectie. Se taie sau nu se taie :?: Cat despre tensiunile care pot apare la o cutie in frana de motor (executata corect) cred ca sunt nesemnificative fata de cele care apar in mod normal (ex. la accelerare). |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#21
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Injectia se taie pe acceleratie la 6200 rpm in treptele I,II si III si 6000 rpm in treptele IV si V. Se mai taie si daca iei piciorul brusc de pe acceleratie si ai o turatie mai mare de 2000 rpm. Cand turatie ajunge la 2000 rpm se reia injectia. Eu am spus astea pentru ca unii spun ca fac frana de motor cand iau piciorul brusc de pe acceleratie, iar altii spun ca fac frana de motor prin retrogradare.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
DSops |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Fratilor, toata lumea lauda frana de motor. Mai intreb o data: la frana de motor, nu folosim de fapt in loc de placute de frana, discul de ambreiaj? In afara de situatia in care suntem nevoiti (iarna, ninci ABS), ce economie de placute de frana este asta? Cat costa schimbarea discului de ambreiaj? Pe cine pacalim?
Eu sunt pentru folosirea franei la decelerare si a motorului la accelerare - pentru aceste scopuri au fost proiectate, cu rezerva ca folosesc si invers, cand se poate si e musai. |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
sstanescu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai aici cam ai dreptate, DSops. Fie cuplezi ceva mai lin in treapta inferioara, caz in care ambreiajul va prelua o buna parte din energie, fie cuplezi brusc caz in care socul se duce in toata transmisia inclusiv in cutie.
Frana de motor eu fac vara doar in conditiile in care imi pregatesc acceleratia la iesirea din curba, atunci cand dau dracii in mine, sau atunci cand este in mod evident o panta lunga si nu are sens sa stau un minut cu pedala de frana apasata nitel doar sa nu ma duc de-a dura. In oras nu o folosesc aproape deloc in conditii normale de asfalt. In conditii proaste de aderenta, situatia se schimba si prefer retrogradari succesive cu frana apasata doar cat sa se aprinda lampile semnalizare din spate. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am spus si eu ca nu sunt un fan al metodei, mai degraba din comoditate, ca imi e mai usor sa apas pe o pedala decat sa mai mestec in ciorba cu schimbatorul. O folosesc doar cand merg la munte si iarna. In rest, sa auzim numai de bine de frana de serviciu.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
bogdan_o: Acum am inteles ceea ce voiai sa spui si-ti impartasesc punctul de vedere.
Frana de motor o folosesc si eu in special la munte cand mi se pare mult mai comod sa cobori o panta mai mare in frana de motor cat si in oras, mai rar e drept, cand ma apropii de un stop - dar fara sa retrogradez... |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
FLEX |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Utilizarea repetata si pe durate mari de timp a frinei de serviciu duce la o incalzire accentuata a componentelor sistemului de frinare si la aparitia fenomenului de fading a frinelor, adica inmuiere ... asa ca la coboriri e nu doar mai comod, ci si mai sigur sa mergi in frina de motor ... chiar in w/e trecut m-am distrat un pic vazind un Clio care frina sute de metri la coborirea de pe Dealul Negru catre Pitesti ... din pacate, aceste lucruri nu se mai invata in scolile de soferi, iar "tinerii" sint din ce in ce mai putin dispusi sa asculte sfaturile "batrinilor", necum sa mai puna mina pe "Conducerea automobilului" ... iar e drept ca n-am prea mai auzit de masini moderne carora sa le cedeze frinele, asa ca or avea si "tinerii" dreptate ...
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#27
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
tocmai am venit de pe dealul negru , de fapt de la alba in buc. am fost cu subaru si am folosit frana de motor din plin . tine f bine . in plus consuma mai putin ai mai multe rezerve de putere la o adica , per total numai de bine biggrin.gif
singurul impact negativ ar fi uzarea in plus a ambreiajului in rest nu vad alte probleme biggrin.gif |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Si uite asa ajunge frina de motor inamicul nr 1.
Situatie: mergi pe DN 123312324 si vezi in departare, cam 800m un camion care merge cu 70. Tu ai un 110 lejer. Pe sens opus curge coloana de masini. Situatia 1. Iei frumos piciorul de pe acceleratie, masina deccelereaza de la sine pina la 70, schimbi a 4 si in citeva secunde se iveste ocazia si depsesti. Situatia 2. Accelerezi in continuare, cind nu se mai poate, frina la limita in c**rul camionului. Situatia 3. Accelerezi la fel, si cind ajungi in spatele camionului schimbi din a 5 a 3 a cu gindul de a face frina de motor. 1 frina de motor "at it's best" 2 uzura placute, in 20k km le schimbati. 3. utilizabil cind n-ai frine, in restul situatiilor e o solutie cretina. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
DSops |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
A lua piciorul de pe acceleratie este un lucru normal, eu nu il incadrez in "frana de motor". Este doar ridicarea piciorului de pe acceleratie - lucru care se petrece tot timpul si nu dauneaza nimanui. Dar sa retrogradezi 1..2 trepte in scopul de a frana prin intermediul ambreiajului este o chestiune discutabila in conditii de aderenta buna.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
ZaiR |
![]()
Post
#30
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
bogdan_o
a scris [quote] si mai foloseti la greu franele or sa ti se incinga prea tare (rezultat: uzura egagerata a placutelor/ferodourilor plus ca se scurteaza si viata rulmentului si discului din cauza caldurii). [/quote] completare ... RAMAI FARA FRANEEEEEEE !!!! parerea mea este ca masina atata timp cat este in miscare trebuie sa stea intrtro traopta de viteza de ce? ... 1.controlul masinii este mult mai sigur in momentul in care masina este intr-o treapta de viteza 2.frana este mult mai sigura cand o actionezi (atata timp cat nu apesi si ambreajul"nu faci nici o branza") 3.uzura placutelor de frana scade pti sa le schimi intre 15-23 de mii KM 4.uzura pompei de frana scade si pt incheiere daca DSN este o masina cu 1 motor de turatie da???... atunci oltcitul cum este??? de ultra turatie ???? |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd July 2025 - 01:22 |