DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> impact negativ frana de motor?

mihail75
post 24 May 2004, 21:35
Post #1


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




buna,
sunt proaspat intrat in club (forumul il vizitez de mult), caci mi-am luat o sn rapsodie (2002, 12ooo km, alba, 3600 euro, stare f. buna).
la verificarea tehnica facuta cind am luat-o, mecanicul mi-a spus ca singurul lucru ce tre schimbat ar fi placutele de frina. din lene, inca nu le-am schimbat, iar zilele astea am mers mai mult si cu frina de motor.
ma intreb daca acest lucru are vreun impact negativ asupra motorului? iarna e alta situatie?
si inca un lucru. exista o turatie anume pt. schimbarea vitezelor. eu sunt invatat de la masina precedenta sa le schimb cam la 3000 rot. e mult?

multumiri anticipate si bafta
m75


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 24 May 2004, 21:37
Post #2


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Frana de motor e cel mai bun cadou pe care il poti face masinii si portofelului tau
Portofelului pentru ca iti va scade consumul cu pana la 1l/100 in oras iar masinii ca ii prelungesti viata!
Dai inainte fara frica!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 24 May 2004, 21:52
Post #3


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




De stricat nu are ce sa se strice, numai sa nu faci frana aia de motor bagand a II-a la 90 pe ora. Altfel e chiar ok, se mai curata si injectoarele.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 24 May 2004, 23:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Asa e, totul e sa nu exagerezi cu retrogradarea pentru ca se forteaza inutil cureaua. In res, numai avantaje: consum scade, placute si discuri se uzeaza mai putin etc.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 25 May 2004, 08:06
Post #5


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Referitor la efectele franei de motor, subscriu la cele scrise de ceilalti.

In general e bine schimbi vitezele in plaja de turatie 3000-3500... daca insa vrei sa faci ceva economie la benzina, 3000 e OK.


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 25 May 2004, 08:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




si ce se intampla daca le schimbi la 2.500 rot/min? :oops:


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 25 May 2004, 08:17
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




bogdan_o - cum se curata injectoarele in frana de motor? Ca parca se taia injectia (nu se actioneaza deloc injectoarele)...


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 25 May 2004, 08:18
Post #8


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nu se intampla nimic. Numai sa nu exagerezi cu subturarea ca nu-i prea faci bine motorului. 2500 de ture e rezonabil.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 25 May 2004, 08:24
Post #9


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
si ce se intampla daca le schimbi la 2.500 rot/min? :oops:


nimic. smile.gif insa masina va avea un demaraj mai lent in treapta superioara in care urmeaza sa intri si, potential, vei accelera (adica vei cere putere motorului) intr-o zona de turatie la care ungerea este mai slaba... dar asta nu va afecta in mod special uzura motorului, sau cel putin nu ar trebui sa o faca.

deci stai linistit, e bine si asa, dar mai bine ar fi pe la 3000 smile.gif


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Robert SLZ
post 25 May 2004, 12:03
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 25 May 04
From: Bucuresti




Si totusi intrebare, este adevarat sau nu ce zic unii motorul de pe SN este motor de turatie ?


--------------------
Volkswagen Passat 2001 - B-XX-YYY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 26 May 2004, 15:24
Post #11


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




multumesc pentru raspunsuri.
m75


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 26 May 2004, 16:30
Post #12


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




[quote]Si totusi intrebare, este adevarat sau nu ce zic unii motorul de pe SN este motor de turatie ?
[/quote]

Judecand dupa curba de cuplu cu puncte de maxim local la 2800 si 4000 de ture si daca 4000 inseamna turatie mare, atunci da, motorul de DSN/SLZ e motor de turatie. Numai sa te impaci cu zgomotul.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spidmann
post 26 May 2004, 23:52
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 19 April 04




Hellou ! smile.gif

din cite stiu eu frina de motor iti creste turatia...turatia accelereaza uzura...so...uleiul impiedica uzura...dar...daca-i klumea...

bineinteles nerupind dinti tongue.gif...cutiei...

eu is invatzat sa skimb vitezele la 6000 rpm...m-as fi invatzat mai sus dar nu ma lasa...

o fi rau ?tongue.gif

recunosc,frina de motor nu fol...imi place sa scot fum din gume tongue.gif
...Toyo RoadPro...195/50/15'' ... e...cam greu sa blokez rotile...fiind mai late...dar reusesc destul de des...pindarii de la rutiera o stiu tongue.gif

Bye! wink.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 26 May 2004, 23:58
Post #14


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Sergiu, eu prin frana de motor inteleg cuplarea unei trepte inferioare de viteza pentru a determina turatia sa creasca fortat si deci sa infranezi masina. Injectia nu se taie decat daca ajungi la 6200 rpm si atunci ce am spus eu cu curatatul injectoarelor e valabil. Daca prin frana de motor intelegi sa iei piciorul de pe acceleraie la turatii mari dar fara a schimba treapta de viteza, atunci intr-adevar se taie injectia si se reia la cam 2000 rpm, caz in care treaba cu injectoarele nu mai tine.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 27 May 2004, 07:42
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Pai si cand pui o viteza inferioara si creste turatia, tu nu lasi acceleratia de tot? Ca altfel, cam ai peste 2000 rpm si se pare ca la turatie mai mare de atat, cand nu apesi pedala deloc, calculatorul taie injectia. Sau sa inteleg ca tu ii dai totusi pedala? Atunci nu ai frana mai eficient sa dai treapta inferioara si sa ii lasi pedala de tot (adica tai tu aerul si taie el benzina)?

Lamuriti-ma si pe mine cum e cu astea, ca nu prea ma prind. :oops:


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 10 Jun 2004, 19:38
Post #16


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




in incheiere, multumesc celor ce se ocupa de forum, care e f. bine gindit si usor de parcurs. bate de la distanta alte forumuri pe care am intrat. m-am lamurit cu multe chestiuni.
cu bine
m75


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 11 Jun 2004, 10:37
Post #17


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ideea e ca frana de motor este de fapt frana de cutie. Asta inseamna ca in momentul in care vrei sa incetinesti, iei piciorul de pe acceleratie si bagi intr-o treapta inferioara. In momentul in care ai cuplat cutia, dat fiind faptul ca raportul unei trepte mai mici este superior celei in care te aflai, cutia are tendinta sa incerce sa imprime motorului o turatie mai mare decat cea pe care o are. Si reuseste. Franarea vine o data din efortul pe care il depune cutia pentru a creste mecanic turatia motorului iar a doua oara din faptul ca motorul, daca nu apesi pedala de acceleratie are tendinta de a-si reduce turatia la cea de relanti.

Este foarte adevarat ca se taie injectia in frana de motor, dar nu are absolut nici o legatura cu procesul de franare descris mai sus, acesta fiind unul adresat in exclusivitate partii mecanice a ansamblului motor-cutie. Singura treaba e ca nu mai consuma benzina.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flavian
post 11 Jun 2004, 10:56
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 25 April 03
From: Cluj-Napoca




morala :? : decat sa uzezi cutia mai bine uzezi sistemul de franare ?


--------------------
Renault Megane 2.2 Sedan 1.5dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 11 Jun 2004, 23:29
Post #19


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cutia nu se strica decat daca bagi prost in viteze, daca bagi in marsarier cat inca esti in mers, daca bagi a I-a in mers sau daca te gasesti sa faci frana de motor de pe la 90-100 bagand in a doua. (parca un coleg de forum povestea acum ceva vreme ca nevasta-sa a bagat a II-a la 90). Motorul iar nu il strici daca nu sari calul cu retrogradatul.

Eu personal nu sunt un fan al metodei, prefer sa folosesc frana de serviciu. Insa iarna si cand vin de la munte se schimba situatia. Daca esti incarcat (cum de obicei merg eu) si mai foloseti la greu franele or sa ti se incinga prea tare (rezultat: uzura egagerata a placutelor/ferodourilor plus ca se scurteaza si viata rulmentului si discului din cauza caldurii).


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 20 Jun 2004, 23:19
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




[quote]Sergiu, eu prin frana de motor inteleg cuplarea unei trepte inferioare de viteza pentru a determina turatia sa creasca fortat si deci sa infranezi masina. Injectia nu se taie decat daca ajungi la 6200 rpm si atunci ce am spus eu cu curatatul injectoarelor e valabil. Daca prin frana de motor intelegi sa iei piciorul de pe acceleraie la turatii mari dar fara a schimba treapta de viteza, atunci intr-adevar se taie injectia si se reia la cam 2000 rpm, caz in care treaba cu injectoarele nu mai tine.[/quote]
Dupa cate stiu eu se taie daca scade sub o anumita valoare (1500 la Golf). Din mesajele tale ulterioare nu am prea inteles care e parerea ta referitoare la injectie. Se taie sau nu se taie :?:
Cat despre tensiunile care pot apare la o cutie in frana de motor (executata corect) cred ca sunt nesemnificative fata de cele care apar in mod normal (ex. la accelerare).


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 21 Jun 2004, 15:24
Post #21


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Injectia se taie pe acceleratie la 6200 rpm in treptele I,II si III si 6000 rpm in treptele IV si V. Se mai taie si daca iei piciorul brusc de pe acceleratie si ai o turatie mai mare de 2000 rpm. Cand turatie ajunge la 2000 rpm se reia injectia. Eu am spus astea pentru ca unii spun ca fac frana de motor cand iau piciorul brusc de pe acceleratie, iar altii spun ca fac frana de motor prin retrogradare.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 21 Jun 2004, 15:32
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Fratilor, toata lumea lauda frana de motor. Mai intreb o data: la frana de motor, nu folosim de fapt in loc de placute de frana, discul de ambreiaj? In afara de situatia in care suntem nevoiti (iarna, ninci ABS), ce economie de placute de frana este asta? Cat costa schimbarea discului de ambreiaj? Pe cine pacalim?
Eu sunt pentru folosirea franei la decelerare si a motorului la accelerare - pentru aceste scopuri au fost proiectate, cu rezerva ca folosesc si invers, cand se poate si e musai.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 21 Jun 2004, 15:51
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Pai aici cam ai dreptate, DSops. Fie cuplezi ceva mai lin in treapta inferioara, caz in care ambreiajul va prelua o buna parte din energie, fie cuplezi brusc caz in care socul se duce in toata transmisia inclusiv in cutie.

Frana de motor eu fac vara doar in conditiile in care imi pregatesc acceleratia la iesirea din curba, atunci cand dau dracii in mine, sau atunci cand este in mod evident o panta lunga si nu are sens sa stau un minut cu pedala de frana apasata nitel doar sa nu ma duc de-a dura. In oras nu o folosesc aproape deloc in conditii normale de asfalt. In conditii proaste de aderenta, situatia se schimba si prefer retrogradari succesive cu frana apasata doar cat sa se aprinda lampile semnalizare din spate.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 21 Jun 2004, 16:01
Post #24


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Am spus si eu ca nu sunt un fan al metodei, mai degraba din comoditate, ca imi e mai usor sa apas pe o pedala decat sa mai mestec in ciorba cu schimbatorul. O folosesc doar cand merg la munte si iarna. In rest, sa auzim numai de bine de frana de serviciu.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 21 Jun 2004, 16:08
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




bogdan_o: Acum am inteles ceea ce voiai sa spui si-ti impartasesc punctul de vedere.
Frana de motor o folosesc si eu in special la munte cand mi se pare mult mai comod sa cobori o panta mai mare in frana de motor cat si in oras, mai rar e drept, cand ma apropii de un stop - dar fara sa retrogradez...


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 21 Jun 2004, 17:50
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Utilizarea repetata si pe durate mari de timp a frinei de serviciu duce la o incalzire accentuata a componentelor sistemului de frinare si la aparitia fenomenului de fading a frinelor, adica inmuiere ... asa ca la coboriri e nu doar mai comod, ci si mai sigur sa mergi in frina de motor ... chiar in w/e trecut m-am distrat un pic vazind un Clio care frina sute de metri la coborirea de pe Dealul Negru catre Pitesti ... din pacate, aceste lucruri nu se mai invata in scolile de soferi, iar "tinerii" sint din ce in ce mai putin dispusi sa asculte sfaturile "batrinilor", necum sa mai puna mina pe "Conducerea automobilului" ... iar e drept ca n-am prea mai auzit de masini moderne carora sa le cedeze frinele, asa ca or avea si "tinerii" dreptate ...


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 21 Jun 2004, 17:52
Post #27


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




tocmai am venit de pe dealul negru , de fapt de la alba in buc. am fost cu subaru si am folosit frana de motor din plin . tine f bine . in plus consuma mai putin ai mai multe rezerve de putere la o adica , per total numai de bine biggrin.gif


singurul impact negativ ar fi uzarea in plus a ambreiajului in rest nu vad alte probleme biggrin.gif


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 21 Jun 2004, 21:53
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Si uite asa ajunge frina de motor inamicul nr 1.

Situatie: mergi pe DN 123312324 si vezi in departare, cam 800m un camion care merge cu 70. Tu ai un 110 lejer. Pe sens opus curge coloana de masini.

Situatia 1. Iei frumos piciorul de pe acceleratie, masina deccelereaza de la sine pina la 70, schimbi a 4 si in citeva secunde se iveste ocazia si depsesti.
Situatia 2. Accelerezi in continuare, cind nu se mai poate, frina la limita in c**rul camionului.
Situatia 3. Accelerezi la fel, si cind ajungi in spatele camionului schimbi din a 5 a 3 a cu gindul de a face frina de motor.

1 frina de motor "at it's best"
2 uzura placute, in 20k km le schimbati.
3. utilizabil cind n-ai frine, in restul situatiilor e o solutie cretina.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 21 Jun 2004, 22:02
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




A lua piciorul de pe acceleratie este un lucru normal, eu nu il incadrez in "frana de motor". Este doar ridicarea piciorului de pe acceleratie - lucru care se petrece tot timpul si nu dauneaza nimanui. Dar sa retrogradezi 1..2 trepte in scopul de a frana prin intermediul ambreiajului este o chestiune discutabila in conditii de aderenta buna.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 22 Jun 2004, 10:04
Post #30


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




bogdan_o
a scris
[quote]
si mai foloseti la greu franele or sa ti se incinga prea tare (rezultat: uzura egagerata a placutelor/ferodourilor plus ca se scurteaza si viata rulmentului si discului din cauza caldurii).
[/quote]
completare ... RAMAI FARA FRANEEEEEEE !!!!

parerea mea este ca masina atata timp cat este in miscare trebuie sa stea intrtro traopta de viteza de ce? ...
1.controlul masinii este mult mai sigur in momentul in care masina este intr-o treapta de viteza
2.frana este mult mai sigura cand o actionezi (atata timp cat nu apesi si ambreajul"nu faci nici o branza")
3.uzura placutelor de frana scade pti sa le schimi intre 15-23 de mii KM
4.uzura pompei de frana scade

si pt incheiere daca DSN este o masina cu 1 motor de turatie da???...
atunci oltcitul cum este??? de ultra turatie ????


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 01:22
Forum Renault