disc frana logan
![]() ![]() ![]() |
disc frana logan
andreig1982 |
![]()
Post
#301
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|||
george_c_ro |
![]()
Post
#302
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 15 February 07 ![]() |
la 95093 km am schimbat discuri frana Dacia-Renault 259 mm/pline 280 ron (inclusiv suruburi -4) cu aceasta ocazie am schimbat si placutele de frana tot Dacia-Renault 85 ron ; ultima oara cand am schimbat placutele era in 02.2013 la 65000 km discurile frana schimbate aveau cam 8-9 mm , cel mai greu s-a schimbat la roata stanga, un surub a cedat mai greu ,iar la placute ....tb schimbate de cel putin 5000 km treaba buna acum ![]() |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Laureate Plus 1.4 mpi
|
|
bcg |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 18 May 07 ![]() |
Am o nelamurire, am auzit la unii ca placutele le-au tocit discurile. Exista o compatibilitate intre discuri si placute care trebuie urmarita?
Am discurile originale uzate si vreau sa le schimb. |
--------------------
-
-
-
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#304
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Si eu am o problema cu discurile ventilate de 259x20.7 de la Brembo. Am o pereche care s-au deformat/ovalizat in 20 000km. Imperecheate cu Ferodo FDB 1781.
Am comandat acum ATE, cu aceleasi tip de placute. Sa vedem. Revin cu poze cind le schimb, desi ele arata bine estetic. Am facut si verificari cu microcomparatorul si nu am bataie pe fata vizibila mai mare de 3 sutimi (acceptat e 7 sutimi). Exista pozibilitatea ca din variatii de duritate ale materialului discului sa existe variatii de grosime a acestuia? Astea nu le pot masura. A inceput sa e simta initial o bataie in pedala la viteze peste 90km/h. La frinari pe autostrada la 130km/h vibreaza acum toata masina. In oras nu se simte deloc. Daca mai am problemesi cu ATE si nici cu Zimmerman nu reusesc sa le rezolv incep sa ma uit la altele. (95000km, prima pereche de discuri schimbate, al 3-lea set de placute cu ele) |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
user123 |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Eu am avut Brembo 260x22 cu ferodo premier si ulterior cu ATE....nu s-au ovalizat, nu au facut figure; totusi mi-au parut prea laudate ( de unii ) pt cat fac, prin comparatie cu discurile ATE care se comporta constant si f bine Daca nu ai batai si bineinteles ai masurat correct, mai mult de atat nu ai ce sa faci decat sa mergi cu ele......daca ai variatii de calire ( nu de grosime, daca ai de grosime nu e bine) o sa aflii destul de repede, mergand cu ele si eventual solicitandule mai mult.....cu cat calirea e defectuoasa cu atat vei avea simptome mai din timp ( in functie si de stilul de franare) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
sobolan |
![]()
Post
#306
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(bcg @ 8 Mar 2016, 17:01) Am o nelamurire, am auzit la unii ca placutele le-au tocit discurile. Exista o compatibilitate intre discuri si placute care trebuie urmarita? Am discurile originale uzate si vreau sa le schimb. eu am pe mpi placute bosch si discuri ventilate "premiere classe"(turcia ![]() ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#307
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Asa cum am spus mai sus m-am apucat sa dau jos BREMBO si sa pun ATE. Mai jos aveti si pozele. Brembo au 24.000km.
Tolerantele acceptate sunt 0.03mm la flansa butucului si 0.07mm la disc. Am masurat si pe discul din dreapta aveam 0.035mm bataie laterala. La roata din stinga am verificat si butucul si aveam aprox 0.02mm cu o zona foarte scurta/mica de 0.035 pe aprox 10mm lungime circumferinta flansa butuc. Am trecut la slefuire cu flexul cu disc de slefuire cu aripioare de smirghel in zona respectiva si prin urmare am revenit la max 0.02mm (masurat pe o zona cit mai aproape de marginea flansei conform instructiunilor venite cu discurile). Dupa montajul discului am avut 0.04mm bataie maxim in zona de margine exterioara. Acum vom vedea cum se comporta. Am facut poze si cu discurile existente, aratau bine, placutele erau foarte putin uzate. Attached thumbnail(s) 20160309_172036.jpg ( Size: 293.65k ) Number of downloads: 827 20160309_172041.jpg ( Size: 248.91k ) Number of downloads: 838 20160309_172049.jpg ( Size: 227.09k ) Number of downloads: 819 20160309_172055.jpg ( Size: 230.9k ) Number of downloads: 811 20160309_172102.jpg ( Size: 208.41k ) Number of downloads: 817 20160309_172111.jpg ( Size: 245.18k ) Number of downloads: 144 20160309_172120.jpg ( Size: 241.98k ) Number of downloads: 156 20160309_172934.jpg ( Size: 310.56k ) Number of downloads: 149 20160309_172939.jpg ( Size: 294.69k ) Number of downloads: 127 20160309_172946.jpg ( Size: 315.48k ) Number of downloads: 115 20160309_173919.jpg ( Size: 262.41k ) Number of downloads: 124 20160309_175903.jpg ( Size: 277.51k ) Number of downloads: 141 20160309_175911.jpg ( Size: 276.7k ) Number of downloads: 135 20160309_194606.jpg ( Size: 509.04k ) Number of downloads: 135 |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
bcg |
![]()
Post
#308
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 18 May 07 ![]() |
Intrebare: cum se da jos discul de frana de pe fuzeta? Nu vrea nici la un fel, nici cu masina ridicata, a-5-a +franare brusca, am incercat de vreo 20 de ori, nici cu ciocanul(cred ca am insistat vreo 30 minute), nimic, zici ca-i una si aceeasi piesa discul+fuzeta. I-am dat WD si degripant la greu. This post has been edited by bcg: 10 Mar 2016, 19:12 |
--------------------
-
-
-
|
|
user123 |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Banuiesc ca ai desfacut cele 2 suruburi torx
La fel cred ca inainte de aceasta treaba ai folosit ceva spray degripant/penetrant de calitate - wd 40 nu e potrivit pt chestii serioase Probabil nici presa nu ai, insa ar trebui sa mearga si cu metoda clasica cu ciocanul, aici trebuie sa ai indemanare ( care vine din experienta ) si sa stii cum sa bati ( nu bati direct in disc pt ca il spargi, folosesti o pana de lemn) in asa fel incat sa il scoti drept....intrun final ar trebui sa iasa oricat de ruginit/"sudat" ar fi Daca nu iti iese, este foarte posibil sa fi batut aiurea in el si sa-l fi scos stramb ( are tolerante ff mici ) si sa intepenit....daca fortezi mai mult il infigi si mai mult in butuc moment in care nul mai scoti.... Cu ciocanul trebuie sa ai tact, bati scurt ( nu ca nemancatul ) si radial pe disc, de jur imprejur....bati din ambele parti daca nu iese, si din fata si din spate, pana rupi stratul de rugina si il misti.... Daca nici asa nul scoti, poti incerca sal incalzesti cu o lampa cu gaz....daca se dilata ar trebui sa iasa, daca nu lai scos stramb pe butuc Cel mai important, daca tot ce am scris mai sus iti pare de neinteles te sfatuiesc sa mergi la un mecanic pt ca poti sa agravezi lucrurile ( vei sparge discul si atunci cu atat nul vei mai putea scoate-usor- si nici la service nu vei putea ajunge netractat) L.E : daca reusesti sal scoti sau til scoate cineva, nu uita sa cureti bine de rugina si sa folosesti o vaselina de calitate (cupru) ca data viitoare sa iasa mai usor This post has been edited by user123: 10 Mar 2016, 20:43 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
evisceratum |
![]()
Post
#310
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Pentru scoaterea discului mai este o metoda mai putin barbara. Dupa demontarea etrierului si a suportului etrier, se insurubeaza la loc cele 2 suruburi de prindere a suportului de etrier de fuzeta iar datorita faptului ca nu mai avem suportul de etrier acestea vor da in disc. Astfel se poate impinge discul, evident putin cite putin si rotindu-l, va iesi in cele din urma.
Eu am folosit metoda colopaci: daca nu merge ia un coiocan mai mare. This post has been edited by evisceratum: 10 Mar 2016, 20:56 |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
bcg |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 18 May 07 ![]() |
<span class='edit'>11 Mar 2016, 20:39:</span> QUOTE(evisceratum @ 10 Mar 2016, 20:56) Pentru scoaterea discului mai este o metoda mai putin barbara. Dupa demontarea etrierului si a suportului etrier, se insurubeaza la loc cele 2 suruburi de prindere a suportului de etrier de fuzeta iar datorita faptului ca nu mai avem suportul de etrier acestea vor da in disc. Astfel se poate impinge discul, evident putin cite putin si rotindu-l, va iesi in cele din urma. Cea mai tare metoda, a functionat! Am bagat un singur surub inapoi, am pus si o moneda de 5 lei intre el si disc si s-a desfacut imediat. Asta pe o parte, pe cealalta parte incerc maine dar nu cred sa nu functioneze. This post has been edited by bcg: 11 Mar 2016, 20:40 |
--------------------
-
-
-
|
|
YRX |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pentru problemele de uzura inegala a discurilor ziceam mai demult pe topicul asta de culisele (bucse, pini etc) etrierilor.
Acum am dat si eu de un Logan cu discurile facute praf, tocite inegal in partea exterioara. Jocul in culise e maxim, se vede cu ochiul liber cum se misca etrierul cand pui frana in sus si in jos. Am gasit kitul de reparatie OE 7701207961 care e la un pret de-a dreptul nesimtit de 140-150 de lei, TRW ST1494 si Seinsa D7125C. Am comandat TRW la 19 lei ![]() O sa fac in curand reparatia, trag concluziile atunci. This post has been edited by YRX: 7 Jun 2016, 12:53 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si le-am pus...
![]() Intr-adevar bolturile de ghidare ale etrierilor erau praf, aveau joc destul de mare. Cand am bagat noile bolturi TRW nu a mai existat nici un fel de joc, erau fixe. Discurile vechi erau hororr, placuta din spate ataca cam 30% din suprafata de franare, iar cea din fata cam 60%, restul era acoperit de un strat gros de zgura. Aratau ca cele ale lui Zoli (pozele postate mai demult aici). Am schimbat discuri, placute - Brembo si culisele TRW, curatat bine si gresat cu vaselina speciala din kit. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
de unde ai luat bolturile la banii aia? aveai cumva si niste zgomote fata inainte care pareau din bucsi?
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
YRX |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Le-am luat de la un magazin online - sawauto.ro. Cauta-le pe codul de mai sus si le gasesti la majoritatea magazinelor.
Nu este masina mea, am mers si eu putin cu ea dar nu am sesizat zgomote, doar pedala mai lunga de frana. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
mersi de raspuns, o sa vorbesc cu cineva sa vad daca merg si la logan si la megane.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
YRX |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Vezi pe catalogul online TRW.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Stie cineva, etrierii mari Ate de logan VAN pot fi imperecheati cu discuri 259x20,6mm sau doar 22mm grosime?
Eu am acum 260x22mm ventilate exterior, Brembo, dar sunt uzate sub 20mm grosime si cred ca la primavara cand trec la rotile de vara le schimb impreuna cu un set nou de placute. La astea de acum nu-mi place ca s-au dus vam repede, 2 seturi de placute, iar al doilea e doar la jumatate... in plus se formeaza pe margine un umardestul de consistent, care impiedica eliminarea prafului si face discurile sa scartaie la contactul cu placutele in zona aia. Umarul ala ma face sa cred ca merg si discuri de 259. Intrebarea este daca e ok sa aiba 20,6mm grosime. 23 Dec 2016, 11:54: UP? This post has been edited by Victorine: 23 Dec 2016, 10:54 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#319
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai cred ca 2 seturi de placute sunt durata maxima pentru toate discurile. E de vina consistenta din ce in ce mai dura a placutelor.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Mi se pare putin, sincer. Dar circuland preponderent in oras, probabil ca devine explicabil...
Ma rog, ideea e ca trebuie sa le schimb si nu stiu daca pot pune si de 20.6mm grosime sau trebuie musai de 22. Ma gandesc ca diferenta desi mica, poate deveni importanta atunci cand placutele de frana sunt pe terminate. |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#321
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
In principiu cred ca poti, dar pe masura ce se uzeaza placutele vei avea pedala lunga, eu nu m-as complica. Sa nu ajungi in situatia de a schimba placutele pe la jumate, ca n-ai facut nici o afacere.
Si discurile pe care le am pe masina (259 pline) Brembo le face tot de 260. Am ceva margine la exterior dar nu scartaie sau altceva. This post has been edited by YRX: 24 Dec 2016, 09:17 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Inca...
Eu am polizat umarul acela si am scapat de scartait. Ocazie cu care am constatat ca discurile erau si descentrate usor. Dar asa raman pana la primavara cand se mai uzeaza si placutele, sa le schimb deodata. Nu am vibratii in pedala la franari usoare de la 80-90km/h. Mai sus nu am avut unde testa. Sper sa ma duca fara probleme pana la schimb. |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
sobolan |
![]()
Post
#323
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
daca discurile n-ar fi usor descentrate din fabricatie cine ti-ar mai aduce placutele inapoi dupa franare ? e drept ca abaterea e mica,nu se stie ce-i la tine...ai pus ceasul comparator pe ele ?
La mine se intampla alt lucru ciudat,am dat tamburii spate prin strung putin daca tot am umblat la ei si am schimbat rulmentii si de atunci vibreaza pedala de frana uneori(cand o apas) ....ce rahat..... This post has been edited by sobolan: 1 Jan 2017, 21:48 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
andreig1982 |
![]()
Post
#324
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
QUOTE(andreig1982 @ 15 Jul 2015, 18:16) la rand sa fie schimbate, brembo + brembo ![]() [attachmentid=1628000974] acum pot sa-mi pun si eu ornamente d-alea cu brembo ![]() Dupa aproape 30k km a trebuit sa schimb discurile si placutele. Motivul ar jocul volanului la franari usoare de la 130-140 km/h. La viteze sub 100km/h nu se simtea nimic, franarea era buna. Lipsa de planeitate cel mai probabil a survenit dupa o franare de la aprox 115km/h pana la aprox 15km/h si trecerea printr-o balta mare care se formeaza dupa fiecare ploaie aici si in care dai vrand nevrand. Noua combinatie este cu discuri ATE 24.0122-0216.1 si placute FERODO FDB4035. Attached thumbnail(s) 20170505_171728.jpg ( Size: 2.85mb ) Number of downloads: 126 20170505_171731.jpg ( Size: 2.1mb ) Number of downloads: 112 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
user123 |
![]()
Post
#325
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Sa le stapanesti sanatos, fara incidente!
Si eu am discuri ATE....nu vei regreta Lasa-le cateva saptamani sa isi intre in drepturi.... P.s : ai sis VAN....bravo !... This post has been edited by user123: 5 May 2017, 17:27 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
andreig1982 |
![]()
Post
#326
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
Ate au fost si cele originale cand am trecut la sistemul de van in 2009 si au fost ok. Nu au ruginit ca seturile Brembo de dupa
![]() Nu stiu daca sa la iau usurel sau le rodez cum recomanda unii producatori. Nu mai stiu cum am facut ultima data... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
user123 |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Pai sis VAN e conceput de ATE.....si bineinteles echipat tot de ATE La rodaj e bine sa nu franezi ca nemancatul, incearca sa franezi pe lung si moderat....nu brusc si scurt....gen 120-0 km/h dar pe distsnta lunga.. In timp se lasa... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
dutzu |
![]()
Post
#328
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 1 May 07 ![]() |
Salutare,
A venit si randul meu sa schimb discurile de frana dupa ~11ani si 70.000km Am tot vazut ca recomand lumea TRW, ATE, BREMBO dar nu a mentionat nimeni modelele. AM vazut Brembo, Ate... si la 80 si la 180 lei deci vin cu o mare rugaminte la voi: recomandati-mi si mie niste modele de discuri de care ati fost multumiti, de preferat la un pret mai decent ~100 -120 lei. Daca aveti cunostinata nu ezitati sa-mi recomandati si niste placute care se pupa cu discurile. Multumesc. |
--------------------
dacia
logan
abs plus/2007 abs plus 1.4 mpi, 2007
|
|
user123 |
![]()
Post
#329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Discuri ATE cu placute ATE - le gasesti pe configuratorul ATE online Daca nu te descurci sau nu vrei, atunci mergi pe OEM.... Nu e nevoie sa scrii pe 2 forumuri, mai ales dupa ce ti s-a raspuns dincolo..... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
dutzu |
![]()
Post
#330
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 1 May 07 ![]() |
Nu ai inteles intrebarea mea: am rugat sa fiu ajutat cu un cod de produs ceva nu ate trw...fiecare au cate 100 modele si bune si rele ..
NU vad care e problema ca am scris pe 2 forumuri ... Deci, daca ma poate ajuta careva cu recomandari de discuri pline logan cu abs , dar va rog specificati modelul de care ati fost multumit. Multumesc |
--------------------
dacia
logan
abs plus/2007 abs plus 1.4 mpi, 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 07:08 |