DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bujii afumate, Bujii afumate la cilindrii 2 si 3

vi_escu
post 22 Dec 2005, 12:12
Post #1


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Mi se afuma puternic bujiile de la cilindrii 2 si 3 si merge cu intreruperi. Dupa caratarea clasica cu peria de sarma, totul reintra in normal. Stiu ca acesti cilindri sunt mai "bine" alimentati fiind mai aproape de carburator, dar ce este de facut? Evit pe cit pot amestecuri bogate dar fiind iarna mai este nevoie si de soc, macar la pornire. Am bujii Brisk (0,7 mm iarna), aprindere electronica de Tg. Mures.
Multumesc pentru eventualele sugestii.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 22 Dec 2005, 12:25
Post #2


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Revin cu o informatie: ma deplasez mai ales pe distante scurte (deh, serviciul!) su bujiile nu ajung la temperatura de autocuratire. Totusi...


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 22 Dec 2005, 12:33
Post #3


membru


Group: Members
Posts: 4.561
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Pai ti-ai raspuns singur! Ia incearca intr-o sambata sa mergi asa, cam 40 de kilometri (se mai incarca si bateria, saraca, cu ocazia asta) si vezi daca le scoti tot afumate. Ca daca-s bune dupa un drum d'asta, n-ai ce face.

EDIT: verifica, totusi, fisele de bujii.

This post has been edited by tatabobu: 22 Dec 2005, 12:34


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 22 Dec 2005, 13:01
Post #4


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




QUOTE(tatabobu @ 22 Dec 2005, 12:33)
Pai ti-ai raspuns singur! Ia incearca intr-o sambata sa mergi asa, cam 40 de kilometri (se mai incarca si bateria, saraca, cu ocazia asta) si vezi daca le scoti tot afumate. Ca daca-s bune dupa un drum d'asta, n-ai ce face.

EDIT: verifica, totusi, fisele de bujii.
*





Aia e, ca unii muncesc toata saptamana! Poate acum de sarbatori (si cu spritu' cum ramane?!... glumesc!). Pot incerca BUJII MAI CALDE la cilindrii cu pricina? Pe un post cineva zicea ca si-a montat niste reductii in galerie si a scapat de problema.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 22 Dec 2005, 13:17
Post #5


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Pai nu acuma e sezonul de afumaturi? Ce, ai vrea sa ti se afume la vara?


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balamuc
post 22 Dec 2005, 13:19
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 20 November 05




Intervin si eu cu ceva smile.gif.
Cand bujiile se "inunda" cu ulei, simptomele sunt urmatoarele?
1) cand turezi se aude motorul ciudat
2) tot cand turezi, "bubuie" pe teava de esapament?
Sper sa intelegeti ce am vrut sa spun smile.gif


--------------------
Dacia SuperNova - B
Dacia SN Europa feb 2002, 48.000km.
Modificari fata de dotarile din fabrica: inchidere, alarma, boxe+casetofon, turometru, ceas de bord, bricheta, bord albastru + multa valoare sentimentala :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 22 Dec 2005, 13:38
Post #7


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




QUOTE(balamuc @ 22 Dec 2005, 13:19)
Intervin si eu cu ceva smile.gif.
Cand bujiile se "inunda" cu ulei, simptomele sunt urmatoarele?
1) cand turezi se aude motorul ciudat
2) tot cand turezi, "bubuie" pe teava de esapament?
Sper sa intelegeti ce am vrut sa spun smile.gif
*





Bujiile sunt afumate fara sa fie uleioase!


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 22 Dec 2005, 14:01
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Daca se afuma bujiile inseamna ca mai intervine, pa langa faptul ca mergi distante scurte, si faptul ca poate mergi mult timp cu socul tras. Incearca sa limitezi perioada in care mergi cu socul tras.
Inca o chestie, nu mai curata bujiile cu peria de sarma. Prin frecare, pe suprafata ceramica ce izoleaza electrodul central apar anumite "canale" ce favorizeaza "furtul" de curent.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tao13
post 22 Dec 2005, 14:05
Post #9


tao


Group: Members
Posts: 213
Joined: 13 October 04
From: Bucuresti




supapele sunt cauza.


--------------------
dacia 1310 1997 - b 13 tao
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 22 Dec 2005, 14:35
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(tao13 @ 22 Dec 2005, 14:05)
supapele sunt cauza.
*



Explica-ne de ce, te rugam

This post has been edited by andu911: 22 Dec 2005, 14:35


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tao13
post 22 Dec 2005, 15:13
Post #11


tao


Group: Members
Posts: 213
Joined: 13 October 04
From: Bucuresti




omu' a schimbat bujiile si a zis ca ii merge si intrerupt.cauza ca sunt afumate (nu uleioase) rezulta din faptul ca in camera intra prea multa benzina care nu se arde.benzina multa este rezultata ori dintr-o carburatie reglata prost ori din scaunul supapelor pe care supapa nu inchide bine.banuiesc ca omul si-a reglat carb cat de cat si daca ar fi fost din carburatie atunci trebuiau sa fie toate afumate..deci..........supapele.acum din ce detalii a dat el,daca da si el mai multe detalii legate de mersul motorului in turatie , ce fel de fum da pe teava.... atunci poate il ajutam si cu alte informatii


--------------------
dacia 1310 1997 - b 13 tao
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 22 Dec 2005, 15:25
Post #12


membru


Group: Members
Posts: 4.561
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(tao13 @ 22 Dec 2005, 16:13)
....benzina multa este rezultata  ori dintr-o carburatie reglata prost ori din scaunul supapelor pe care supapa nu inchide bine....
*




Ori din faptul ca galeria de admisie are tubulatura mai scurta pentru cilindrii 2 si 3, taman aia la care e buba. Din moment ce bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare, trebuie in primul rand verificata treaba asta (e si cel mai usor, doar te plimbi o vreme si scoti bujiile dupa biggrin.gif) si abea dupa aia se poate presupune ca ar fi de la supape.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 22 Dec 2005, 20:56
Post #13


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




QUOTE(tatabobu @ 22 Dec 2005, 15:25)
Ori din faptul ca galeria de admisie are tubulatura mai scurta pentru cilindrii 2 si 3, taman aia la care e buba. Din moment ce bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare, trebuie in primul rand verificata treaba asta (e si cel mai usor, doar te plimbi o vreme si scoti bujiile dupa biggrin.gif) si abea dupa aia se poate presupune ca ar fi de la supape.
*




O.K. nu va ambalati! Merg cu masina cam 1km si stationez intre 30min si 2 ore, numai bine cat sa se raceasca motorul. La pornire trebuie soc, ca asa vrea ea la o temperatura in medie de -5C. Nu pot tine motorul numai din acceleratie cand este rece, locuiesc untr-un orasel de munte cu intersectii in panta si strazi mai toata ziua inghetate si am numai doua piciare (frana de mana nu prea tine in conditiile astea). Motorul este in regula: nu consuma ulei, compresia (supapele) verificata cu manometrul, gezele si aprinderea reglate corect.
EU INTREBAM DACA STITI O METODA DE A REZOLVA PROBLEMA IN CONDITIILE DATE. COMBINATII DE BUJII MAI CALDE\RECI, TIPURI DIFERITE, ETC, DIN EXPERIENTA VOASTRA. CAUZELE AFUMARII LE STIU SI EU! EXCLUS PLIMBARI AIUREA PRT. CURATAREA BUJIILOR DIN LIPSA DE TIMP SI BANI.
Multumesc.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 22 Dec 2005, 21:07
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Mai mareste putin ralanti...950-1000
Elimina pe timp de iarna furtunul dintre T'ul de la carburator si capac chiulasa.
Incearca asa si revino cu detalii.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Dec 2005, 21:47
Post #15


fan Dacia


Group: Members
Posts: 20.051
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Curatatul bujiilor cu peria de sarma numai bine nu le face. Nu mai stiu exact de ce dar bine nu e.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 22 Dec 2005, 22:52
Post #16


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 22 Dec 2005, 23:47)
Curatatul bujiilor cu peria de sarma numai bine nu le face. Nu mai stiu exact de ce dar bine nu e.
*


Corect! Se recomanda sa le lasi murdare. Daca le cureti, se poate sa mearga motorul prea rotund si sa nu iti bage benzina in ulei si toate alea... lasa-le asa, nu are rost sa faci motorul sa mearga bine. Eventual le poti scoate de tot.

Hai si oleaca on topic:
Fum ciudat iti scoate? Mult, albastru? Sa nu confunzi cu aburul. Miroase ciudat? Joja de ulei miroase a benzina?
Mergi subturat? La ce turatii schimbi? Incearca sa ii mai dai si talpa din cand in cand, este recomandat. Daca mergi subturat nici alternatorul nu iti invarte ca lumea, si bujiile nu se ard cum trebuie, apare apoi calamina aceea.
Curata-le, fa un drum de 10 km macar, si trage-i o talpa, schimba pe la 3000, chiar mai sus. Si vezi daca se mai afuma.
Iarna, mersul subturat, socul tras, drumuri scurte, toate la un loc, iti afuma bujiile.
Bafta!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Dec 2005, 12:17
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 20.051
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 9 Feb 2005, 10:48)
Orice material abraziv dauneaza cind atinge portelanul pentru ca prin zgirieturi se produc "amorse" de descarcare parazita-adica scinteia se va produce si/numai in zona zgiriata;ceva cam ca la un capac de delco fisurat.
Bujiile se ard dar grija sa fie incalzire progresiva (pericol de fisura portelan) si nu pina la rosu; curatarea e mai bine s-o faci in solutii de curatare;o sa  caut acasa in carti cu ce se curata.
Personal nu le ard, doar le schimb (asta si pentru ca la mine arderea e buna si cind se colmateaza puternic, e si electrodul central consumat); mai curat periodic acea calamina roscata cu atentie sa nu zgirii izolatorul.
*


Uite de ce nu e bine sa cureti bujiile cu peria de sarma. Oricum topicul e discutat in parte si aici.
Incearca sa nu te iei dupa toti "mecanicii" din fata blocului ca nu toate remediile "las-o ma ca merge asa" sunt valabile.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oviss2006
post 3 Dec 2006, 12:16
Post #18


Oviss


Group: Members
Posts: 90
Joined: 10 August 06




o intrebare: pt iarna distanta la bujie am inteles ca ar trebui sa fie cam de 0.6-0.7mm. e adevarat?


--------------------
dacia libertalogan 1990/1325-2007/1.4mpi - VL02RIS/VL28GOD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 3 Dec 2006, 22:39
Post #19


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Salut, am si eu o mare problema.

AM facut un drum Bucuresti - Pitesti si retur, Bujia nr 3 mi s-a afumat de 3 ori pe drum. Nu am curatat'o, pur si simplu de fiecare data puneam cate una noua. Buuun, ce poa` sa fie ? Uleiul are 7 mii de km, o sa il schimb. Mai dati'mi si mie niste idei, ca nu stiu ce sa ii fac.

LE : sunt afumate uscat

This post has been edited by FLP: 3 Dec 2006, 23:10


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dieselx
post 4 Dec 2006, 03:48
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 10 November 06




Inlocuieste fisa 3, si verifica contactul fisei 3 in capacul delcoului


--------------------
Dacia CL 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 4 Dec 2006, 09:37
Post #21


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Pe la km 50, la intors mi s-a ars a 3-a oara bujia si cand am inlocuit`o am inlocuit si fisa. De la km 50 pana acasa n-a mai patit nimic., o sa ma duc acum sa ma uit si`n capacul de la delco


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Dec 2006, 12:32
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Masoara fisele: daca una are valoare diferita mult de celelalte, schimb-o; de curiozitate masoara si fisa aia-precis are peste 100Kohm.
Ele au 2-10 K in mod normal.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 4 Dec 2006, 13:27
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




parerea mea daca faci constant drumuri mai scurte si cu motorul rece cauta ceva bujii mai calde care vor ajunge la o temperatura de autocuratare mai repede si te vor intra in parametrii mai repede. Le poti folosi iarna aceste bujii iar din primavara vara poti reveni la bujiile pe care le ai acuma

This post has been edited by ViperRS: 4 Dec 2006, 13:28


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 4 Dec 2006, 15:39
Post #24


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Acuma daca m-ai starnit, da-mi si niste exemple .... ce intelegi prin bujii calde ?


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buldozer
post 4 Dec 2006, 18:00
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 19 January 06
From: Iasi




sal
daca am turatia motorului intre 1200 si 1700 ce se intampla?
e de rau pe viitor sau e de bine


--------------------
Dacia 1310li break - IS-05-CSN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_ro23
post 4 Dec 2006, 20:53
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




da jos aprinderea aia electronica ca mai mult rau face!!!! io am patit asa ca mergea in 3 bujii de la aprindere ca pana la urma sa-mi lucre numai una si nu a mai pornit nici trasa!!! am dat jos aprinderea, am pus 4 bujii noi si merge brici!!!


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 4 Dec 2006, 21:31
Post #27


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Cui te adresezi ?


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2024 - 16:05
Forum Renault