DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> motorina vs benzina

Cine produce mai multa energie termica? (unit. de masura litrul)
 
Benzina [ 63 ] ** [56.25%]
Motorina [ 49 ] ** [43.75%]
Total Votes: 112
Guests cannot vote 
bcata
post 4 Mar 2003, 14:30
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Jordache:
Nu cred ca diesel-ul are cuplu mai mare pentru ca poate introduce mai mult combustibil in cilindru. Asta ar duce la un consum mai mare decat la benzina, ceea ce e exact invers.

Avem mai multi factori care diferentiaza cele soua motoare:
- pe de o parte, raportul de compresie de mai mult decat dublu la motorul diesel se traduce intr-o cursa mai mare a pistonului, ceea ce aduce un plus de cuplu
- pe de alta parte, faptul ca motorina arde mai incet decat benzina, forta execrcitata de explozie se manifesta pe o perioada mai mare de timp, ceea ce iarasi aduce un plus de cuplu, dar cu dezavantajul ca din cauza arderii grele, este limitata superior turatia maxima.

De fapt, influenta cea mai mare o are ultimul factor, contribuind din plin la uluitorul cuplu la turatii joase, unde rotatiile sunt mai rare, si este nevoie de o forta aplicata mai indelung asupra pistonului.

Ce ziceti?


--------------------
.: Catalin :.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 4 Mar 2003, 14:40
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




1 l de motorina degajaprin ardere mai multa caldura decit 1 l de benzina, iar 1kg de benzina degaja prin ardere mai multa caldura decit 1kg de motorina.
Toata lumea multumita?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 4 Mar 2003, 14:48
Post #33





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Daca se vb. de putere calorifica inferioara atunci se raporteaza la kg. Daca vrea cineva sa raporteze la litru, atunci aia nu mai e putere calorifica inferioara, e altceva !!!

Pt. bcata: In cilindrul unui diesel intra mai mult comb. decat in cilindrul unui mot. cu apr. prin scanteie. Consumul mai redus la un diesel este explicat prin faptul ca un diesel are o turatie de regim de 2-3 ori mai mica decat la celalalt motor. Explicatia mea este adevarata !
Sunt de acord ca arderea este mai lenta la diesel.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 4 Mar 2003, 16:09
Post #34


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




nici nu a intrebat cineva ceva despre puterea calorifica inferioara. poate nici intrebarea initiala nu este pusa foarte corect, dar din discutia ulterioara reisesea clar ca este vorba despre energia termica a unui litru de combustibil.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 4 Mar 2003, 19:05
Post #35





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Initial ai intrebat de "putere calorica" care de fapt e "putere calorifica". Daca intrebai "cine degaja mai multa caldura: 1 L de benzina sau 1 L de motorina" atunci era altceva, dar tu ai vb. de "puterea calorica".


Concluzie: Puterea calorifica inf. a benzinei este mai mare decat cea a motorinei !

PROPUN DISCUTIA INCHISA !


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 5 Mar 2003, 00:03
Post #36


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




ce mai tot sant explicati aici asa mai asteptam postuiri


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 5 Mar 2003, 19:59
Post #37





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Frumos Alex ! Acum ai schimbat si intrebarea, dupa ce s-a votat pe aia veche ! Frumos !
Asta ca si cand la niste alegeri prezidentiale, dupa ce se voteaza, faci o rocada intre numele candidatilor !!! :shock: :shock: :shock:


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 5 Mar 2003, 23:05
Post #38


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




eu am scris mai sus ca nu este foarte corecta intrebarea, dar nici de putere calorifica inferioara nu am intrebat. si am reformulat-o cu specificatia de rigoare , in litri.
si daca tu crezi ca ma intereseaza cate kg de combustibil consuma dieselul sau benzina, te inseli. eu platesc litrul. si daca as incalzi casa cu motorina tot la litru as plati. daca are timp Alex, il rog (daca sunt de acord si ceilalti, bineinteles) sa reseteze acest chestionar.

eu am gresit, recunosc. ce mai vrei. asta am scris si mai sus. daca tu vrei continua discutia in acest sens.

jordachefl: Acum ai schimbat si intrebarea,
ce am mai schimbat?


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 6 Mar 2003, 01:07
Post #39


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




catapro scuze ca nu am specifica. mesajul era pt jordachefl. in nici un caz pt tine, scuze pt neintelegere.
Eu nu contest cele spuse de jordachefl. doar ca nu asta ma interesa pe mine cand am intrebat. oricum si eu cred ca topicul trebuie inchis.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 6 Mar 2003, 10:59
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




daca s-a schimbat intrebarea, trebuie sa se schimbe si votul, ca io am votat benzina (conform primei variante de intrebare), ceea ce nu mai e corect acum (conform celei de-a doua variante de intrebare). :wink: :?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 7 Mar 2003, 11:59
Post #41


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




Sondajul a fost resetat. Alex Vasilescu, te rog, pe viitor sa nu mai modifici un sondaj odata pornit. Multumesc


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 7 Mar 2003, 16:27
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Eu va spun din experienta. Benzina este mult mai buna decat motorina. O stiu de cand aveam Dacie berlina si am pus din greseala vreo 20l de motorina in rezervor.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 7 Mar 2003, 19:34
Post #43





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Alex Vasilescu : Acum ca ai vazut ca nu ti-a iesit cu primul chestionar, acum o dai la intors ca sa-mi arati mie ca ai avut dreptate !!! Asta e o chestie de ambitie !
Din moment ce s-a lamurit nu mai are nici un rost !!!

TOPIC INCHIS !


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 8 Mar 2003, 00:36
Post #44


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




nu inteleg de ce o tot dai la topic inchis cand 2 oameni pot sa faca asta. treci peste puterea lor de admini???

acum sa iti dau un citat din ultimul meu mesaj ca se pare ca nu l-ai citit.
QUOTE
eu am gresit, recunosc.

cu asta o dau eu la intoarsa? cum pot eu sa iti arat tie ca am dreptate cand am scris ca am gresit??? l-am rugat frumos pe alex sa il reseteze, si asa a fost prea mare insistenta dupa parerea mea. da cine sunt eu sa ii zic sa inchida topicul???mi-am exprimat doar parerea ca ar trebui inchis ca e clara treaba. Repet. am gresit. cred ca esti singurul care nu a inteles asta.
Parerea mea e ca acest forum si oricare altu are menirea de a ajuta oameni si de a ii corecta daca gresesc. vrei sa imi tai gatu acuma??? am inteles, am recunoscut. nu ti-am dat prv sa iti zic asta ci am scris public.

si inca o chestie. am gresit si cand am zis ca trebuie inchis. ca poate mai vrea si altcineva sa mai stie cate ceva si pune aici intrebarea.
parerea mea e ca NU trebuie sa facem pe adminul si sa citim mesajele cu atentie.

Numai bine.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 8 Mar 2003, 00:41
Post #45


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




ce sa intamplat sa resetat sondajul sad.gif de data asta nu am mai gresit am votat ce trebui


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 8 Mar 2003, 02:00
Post #46


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




QUOTE
Alex Vasilescu : Acum ca ai vazut ca nu ti-a iesit cu primul chestionar, acum o dai la intors ca sa-mi arati mie ca ai avut dreptate !!! Asta e o chestie de ambitie ! 
Din moment ce s-a lamurit nu mai are nici un rost !!!
 
TOPIC INCHIS !
in primul rand eu nu cred ca tu sti ce inseamna sa fi admin unui site in al 2-lea rand nu poate ori cine de pe forum sa inchida un topic numai cei doi admini pot asta eu iti propun sa iti facioun site sau un forum si dupa aia ma i discutam


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 10 Mar 2003, 23:36
Post #47


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




sa facut liniste vad :?


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crm
post 11 Mar 2003, 00:51
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 13 February 03
From: Bucuresti




pai ce sa zic......io habar n-am care produce mai multa energie termica, daca nu=mi spuneai tu de motorina io puneam benzina


--------------------
B-00-CRM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bosho
post 21 Aug 2003, 01:32
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 4 July 03




Mai baieti, de cifra octanica ati auzit? E acel 95/98 in dreptul denumirii de la benzina. La motorina nu se prea foloseste. Aceata cifra octanica indica, parca, cantitatea de catene carbon-hidrogen din combustibil. Cu cat cifra octanica este mai mare cu atat performantele motorului cresc. Daca la beanzina functioneaza, ar trebui si la diesel, cu toate ca este diferit ca motor.

P.S. Nu uitati, motorul diesel este cel mai eficient motor din lume la ora actuala, de cand a fost inventat (are cel mai mare randament posibil, fata de motoarele electrice, pe benzina, pe hidorgen si oxigen, pe abur etc.)

:roll: biggrin.gif icon_twisted.gif


--------------------
<-------------------->DSLZ-Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 21 Aug 2003, 07:19
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




un motor electric are randament de 98-99%, nu prea vad cum Dieselul ar ar putea avea asemenea randament fiind un motor termic


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 21 Aug 2003, 11:49
Post #51


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Motorina se masoara cu CIFRA CETANICA (similar cum benzina se masoara cu Cifra OCTANICA).

Motorul pe motorina are un randament mai mare ca cel pe benzina (adica ajunge pe la 40-45%) dar din cauza ca motorina are putere calorica mai MICA decat benzina practic puterile generate de cele doua motoare sunt comparabile.

Daca am spus prostii va rog sa ma iertati smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 21 Aug 2003, 12:21
Post #52


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




Bine ...Da' sa nu se mai repete ... :wink:


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SpeedyGonzales
post 9 Oct 2003, 22:26
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 June 03






--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SpeedyGonzales
post 9 Oct 2003, 22:43
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 June 03




Si mai educativ (stiu ca e putin off topic, dar sunt meseriase animatiile):
http://library.thinkquest.org/C006011/engl...ations.php3?v=2

In caz ca ati uitat ca exista si Trabant, Wartburg:

http://library.thinkquest.org/C006011/engl...50&j=1&fl=1&v=2


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_K
post 4 Dec 2003, 21:58
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 134
Joined: 25 November 03
From: Dej




ce aveti ba cu motorina? nu mai ii atat de ieftina pe cat era. ii aproape cat benzina.


--------------------
Opel Vectra 1.6i - CJ 07 KLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 5 Dec 2003, 10:12
Post #56


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




QUOTE
Daca se vb. de putere calorifica inferioara atunci se raporteaza la kg. Daca vrea cineva sa raporteze la litru, atunci aia nu mai e putere calorifica inferioara, e altceva !!!

Pt. bcata: In cilindrul unui diesel intra mai mult comb. decat in cilindrul unui mot. cu apr. prin scanteie. Consumul mai redus la un diesel este explicat prin faptul ca un diesel are o turatie de regim de 2-3 ori mai mica decat la celalalt motor. Explicatia mea este adevarata !
Sunt de acord ca arderea este mai lenta la diesel.



Explicatia ta e pe dinafara!
IN cilindrul unui motor diesel intra mai mult AER decat in unul pe benzina, fiind cunoscut faptul ca mac-urile lucreaza cu amestec sarac de combustibil, spre deosebire de mas-uri care lucreaza cu amestec bogat!
As vrea sa vad si io cum comprimi tu un lichid adica motorina!
Se comprima aerul!
De aici vine si economia de combustibil la mac-uri!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzip2
post 5 Dec 2003, 12:21
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 5 September 02
From: Bucuresti




de aici rezulta foarte clar de ce se preateaza f. bine o supraalimentare (cu turbina de obicei, nu stiu daca exista compresor mecanic pe diesel-uri), pt. ca ii poti creste putearea marind cantitatea de aer (filtre mai putin restrictive, intercooler-ere), fara a mari f. mult consumul, spre deosebire de benzine, unde e nevoie de un amestec stoechiometric (un raport aer/benzina relativ constant).

Consumul mai redus (explicat intr-un fel si prin cuplu mare la turatii mici-medii, nemaifiind nevoie de regimuri inalte ca la benzine de obicei), se explica de fapt prin eficienta arderii la sarcini mici-medii (cand 'picaturile' de motorina injectate sunt fiine si bine distribuite si ard aproape complet), de unde (presupun) ca vine si randamentul cel mai mare la motoare termice (~40-45%).
Din pacate, cand dai blana la un diesel (sarcina mare, supra-sarcina), situatia se cam schimba, arderea devine incompleta (picaturile sunt mult mai mare, "inghesuite" ) si rezulta funinginea care se vede clar pe esapament... asta groso-modo, fiecare sistem de injectie cu perfectionarile lui, avantjele si dezavantajele. De vreo 2 ani, au aparut filtre de particule (cred ca e norma Euro IV) care reduc drastic poluarea de genu' asta.


--------------------
loose bits sink chips
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 5 Dec 2003, 12:29
Post #58


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Exact Ionut!
Sincer, eu ma gandeam cu groaza ca fumul care-l vedeam iesind de pe teava fordului tau pe serpentine se putea vedea in aceeasi cantitate si la mine!
Si cam imi era mila de cine era in spatele meu ca il sufocam!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzip2
post 5 Dec 2003, 12:52
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 5 September 02
From: Bucuresti




QUOTE
Exact Ionut!
Sincer, eu ma gandeam cu groaza ca fumul care-l vedeam iesind de pe teava fordului tau pe serpentine se putea vedea in aceeasi cantitate si la mine!
Si cam imi era mila de cine era in spatele meu ca il sufocam!

Bah, io incerc sa vand masina aia... wink.gif si nici nu e a mea.

Sa revenim: fumul ala poti sa-l vezi si pe ultimul tdi de 130cai pe passat-uri 2003, calcate la fund bineinteles. Banuiesc ca nu prea ai o retrovizoare in dreptul esapamentului sa te verifici. Aici mai intervine si calitateaaaaaaa motorinei (ca de la aia cu mil/paie/apa/ce naiba mai baga aia in ea - cel putin la aia care nu e euro3, e cam greu sa nu iasa ceva mai negru, daca nu chiar cu tenta alba pe teava... Dai 4000-4500 (pana in rosu eventual) la a ta, si sa vezi ce scoate - si daca mai e si motorul rece....


--------------------
loose bits sink chips
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 6 Dec 2003, 00:03
Post #60


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(\"asarban\")

Explicatia ta e pe dinafara!
IN cilindrul unui motor diesel intra mai mult AER decat in unul pe benzina, fiind cunoscut faptul ca mac-urile lucreaza cu amestec sarac de combustibil, spre deosebire de mas-uri care lucreaza cu amestec bogat!
As vrea sa vad si io cum comprimi tu un lichid adica motorina!
Se comprima aerul!
De aici vine si economia de combustibil la mac-uri!


Este perfect adevarat ce spui dar mai este un motiv care merita amintit pentru care Dieselul consuma mai putin. In exploatarea de zi cu zi un motor functioneaza in majoritatea timpului la sarcini partiale si foarte rar (in cazul unora deloc) la sarcina totala.
Dieselul este avantajat la sarcini partiale pentru ca are pierderi de pompaj mult mai mici (lipseste obturatorul din admisie) obtinandu-se astfel un randament mai bun.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 08:56
Forum Renault