lumini slabe, indicatorul bateriei pe rosu, ..toate dupa montarea proiectoarelor
![]() ![]() ![]() |
lumini slabe, indicatorul bateriei pe rosu, ..toate dupa montarea proiectoarelor
EsTeTicu |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 3 November 06 From: Brașov ![]() |
Attached thumbnail(s) alt1.jpg ( Size: 62.88k ) Number of downloads: 454 alt2.jpg ( Size: 58.57k ) Number of downloads: 546 alt3.jpg ( Size: 109.81k ) Number of downloads: 540 |
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001
- PH 07 YXR Hell is empty. All devils are here!
|
|||
Twister |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
Mie imi incarca si fara borna D+ (dashboard) conectata, doar ca trebuie sa-i dau un spritz dupa ce pornesc si apoi intra in actiune alternatorul.
D+ se conecteaza direct la bec-ul martorului din bord, pe unul dintre polii acestuia, calalta conexiune a becului se alimenteaza din contact. Optional, se poate conecta in paralel cu becul un rezistor de ~180Ω, astfel ca, in cazul in care bec-ul se arde, alternatorul sa continue incarcarea (ma rog, al meu incarca oricum). This post has been edited by Twister: 22 Dec 2006, 11:23 |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
C.C. |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
[quote=rba,9 Dec 2006, 22:02]
Regulator cu fir: scaderea tensiunii de alimentare a regulatorului duce la scaderea tensiunii si implicit a curentului de excitatie a alternatorului, de aici rezultand scaderea tensiunii in sistem. scaderea tensiunii in sistem este "vazuta" de regulator care incearca sa corecteze acest lucru, insa tensiunea de alimentare a regulatorului nu este suficienta (caz concret la mine tens sistem 13.6V, tensiune alimentare releu 11.5V, tensiune scoasa pe excitatie 10.3V - insuficienta pentru ridicarea tensiunii in sistem) [quote=gti98,15 Dec 2006, 13:50] Ia stai un pic ca teoria aia cu regulatorul cu fir nu e prea corecta: la regulatoarele cu referinta separata, firul care vine din contactul cu cheie nu e folosit pentru masurarea tensiunii in sistem, ci doar ca element e comanda logica a regulatorului (pentru a nu descarca bateria pe infasurarea de excitatie cand motorul sta) Oricum ar fi realizat, regulatorul are un element de referinta (ca e o dioda sau forta arcului pe care o invinge forta magnetica) care nu depinde e tensiunea debitata - care poate fi limitata de consumul mare. Sub valoarea nominala a curentului alternatorului, elementul necesar e TURATIA; daca alternatorul e suficient de turat, regulatorul va creste tensiunea debitata chiar daca excitatia "sufera" intr-o oarecare masura din cauza piederilor de pe contact (regulatorul cu referinta separata e facut tocmai pentru a depasi aceasta problema...) Toate cele bune!! gti98 are dreptate. dupa secole de lupta (care au durat doua zile ![]() in sfarsit, pe langa alternator, am schimbat si releul, care este electronic- cu fir de referinta. observatia clara este ca, desi- la fel ca rba, am o cadere de tensiune de vreo 2v pe comanda releu din contact, datorita firului de referinta, releul baga constant 14,2v. la mine era o problema combinata, pt.ca erau dusi si carbunii de la alternator. nu va mai spun ca indicatorul de curent (pe care il credeam mort demult), sta acum pe mijlocul zonei albe, indiferent de consumatori. multumesc mult celor care m-au lamurit in anumite probleme de electrica, mai ales lui rba. This post has been edited by C.C.: 24 Oct 2007, 23:59 |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
RBA a vrut sa explice ceva, gti a inteles altceva.
Deci, RBA a vrut sa spuna ca in anumite situatii caderea de tensiune pe contactul cu cheie poate fi destul de mare. La releul cu fir, referinta va fi corecta, de pe alternator dar tensiunea fizica de excitatie (care se ia de pe +contact) poate fi mai mica decit cea necesara din cauza caderii pe contact. Caz in care propunea acel releu atacat de + contact dar care sa furnizeze +excitatie releu tot din +alternator. Asta e oarecum mai putin probabil, in cazul caderilor mari pe contact se schimba partea electrica a lui; nu spun insa ca nu e posibil asa ceva si ca nu merita evitata situatia. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 15:10 |