DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> lumini slabe, indicatorul bateriei pe rosu, ..toate dupa montarea proiectoarelor

EsTeTicu
post 20 Dec 2006, 15:34
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Revin cu ultimele noutati: problema se poate numi rezolvata biggrin.gif
Am terminat de montat alternatorul de Passat. Am reusit sa aduc si becul martor in bord, insa nu mi-a placut, nu eram nici obisnuit cu el (se conecteaza la al 3-lea piciorus de pe mufa din mijloc de la bord) si am montat o dioda de 8A pe firul ce alimenteaza releul de incarcare (incorporat). Acesta are nevoie de curent doar la pornire, pt ca apoi el se autoalimenteaza din alternator cum am mai spus.
Au fost necesare mici adaptari si atasez cateva poze sa vedeti exact despre ce e vorba. Nu este ceva foarte complicat, insa necesita rabdare..
Am pastrat fulia de la alternatorul de dacie, mi s-a parut mai solida (avea aceeasi dimensiune cu cea de passat), iar fulia mai mica nu a schimbat cu nimic valorile (daca e interesat cineva de ea sa-mi spuna).
In final, am ajuns la urmatoarele tensiuni:
relanti sau turata fara consumatori 14,07
relanti cu toti consumatorii (inclusiv proiectoare) 13,92
turata cu toti consumatorii 14,00
Mai mult de atat eu zic ca nu ai ce sa ceri...smile.gif Eu unul ma declar multumit si va multumesc inca o data tuturor pt ajutorul acordat.
Numai bine!

This post has been edited by EsTeTicu: 20 Dec 2006, 15:36


Attached thumbnail(s)
alt1.jpg ( Size: 62.88k ) Number of downloads: 454
alt2.jpg ( Size: 58.57k ) Number of downloads: 546
alt3.jpg ( Size: 109.81k ) Number of downloads: 540


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 22 Dec 2006, 11:10
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Mie imi incarca si fara borna D+ (dashboard) conectata, doar ca trebuie sa-i dau un spritz dupa ce pornesc si apoi intra in actiune alternatorul.
D+ se conecteaza direct la bec-ul martorului din bord, pe unul dintre polii acestuia, calalta conexiune a becului se alimenteaza din contact. Optional, se poate conecta in paralel cu becul un rezistor de ~180Ω, astfel ca, in cazul in care bec-ul se arde, alternatorul sa continue incarcarea (ma rog, al meu incarca oricum).

This post has been edited by Twister: 22 Dec 2006, 11:23


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 24 Oct 2007, 23:45
Post #63


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




[quote=rba,9 Dec 2006, 22:02]
Regulator cu fir: scaderea tensiunii de alimentare a regulatorului duce la scaderea tensiunii si implicit a curentului de excitatie a alternatorului, de aici rezultand scaderea tensiunii in sistem. scaderea tensiunii in sistem este "vazuta" de regulator care incearca sa corecteze acest lucru, insa tensiunea de alimentare a regulatorului nu este suficienta (caz concret la mine tens sistem 13.6V, tensiune alimentare releu 11.5V, tensiune scoasa pe excitatie 10.3V - insuficienta pentru ridicarea tensiunii in sistem)
[quote=gti98,15 Dec 2006, 13:50]
Ia stai un pic ca teoria aia cu regulatorul cu fir nu e prea corecta: la regulatoarele cu referinta separata, firul care vine din contactul cu cheie nu e folosit pentru masurarea tensiunii in sistem, ci doar ca element e comanda logica a regulatorului (pentru a nu descarca bateria pe infasurarea de excitatie cand motorul sta) Oricum ar fi realizat, regulatorul are un element de referinta (ca e o dioda sau forta arcului pe care o invinge forta magnetica) care nu depinde e tensiunea debitata - care poate fi limitata de consumul mare. Sub valoarea nominala a curentului alternatorului, elementul necesar e TURATIA; daca alternatorul e suficient de turat, regulatorul va creste tensiunea debitata chiar daca excitatia "sufera" intr-o oarecare masura din cauza piederilor de pe contact (regulatorul cu referinta separata e facut tocmai pentru a depasi aceasta problema...)
Toate cele bune!!


gti98 are dreptate.
dupa secole de lupta (care au durat doua zile blush.gif ) am descoperit si eu cauzele problemelor electrice de la mine.
in sfarsit, pe langa alternator, am schimbat si releul, care este electronic- cu fir de referinta. observatia clara este ca, desi- la fel ca rba, am o cadere de tensiune de vreo 2v pe comanda releu din contact, datorita firului de referinta, releul baga constant 14,2v.
la mine era o problema combinata, pt.ca erau dusi si carbunii de la alternator. nu va mai spun ca indicatorul de curent (pe care il credeam mort demult), sta acum pe mijlocul zonei albe, indiferent de consumatori.
multumesc mult celor care m-au lamurit in anumite probleme de electrica, mai ales lui rba.

This post has been edited by C.C.: 24 Oct 2007, 23:59


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Oct 2007, 07:09
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




RBA a vrut sa explice ceva, gti a inteles altceva.

Deci, RBA a vrut sa spuna ca in anumite situatii caderea de tensiune pe contactul cu cheie poate fi destul de mare. La releul cu fir, referinta va fi corecta, de pe alternator dar tensiunea fizica de excitatie (care se ia de pe +contact) poate fi mai mica decit cea necesara din cauza caderii pe contact. Caz in care propunea acel releu atacat de + contact dar care sa furnizeze +excitatie releu tot din +alternator.

Asta e oarecum mai putin probabil, in cazul caderilor mari pe contact se schimba partea electrica a lui; nu spun insa ca nu e posibil asa ceva si ca nu merita evitata situatia.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 15:10
Forum Renault