Curse de masini (RC)
![]() ![]() ![]() |
Curse de masini (RC)
bogdan_o |
![]()
Post
#61
|
||
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
GeorgeB |
![]()
Post
#62
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
tuning lvl 2 biggrin.gif laugh.gif
Attached thumbnail(s) Imag019.jpg ( Size: 29.89k ) Number of downloads: 332 |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
viulian |
![]()
Post
#63
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am deja vinil pe ele biggrin.gif
|
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#64
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
care aduce niste creta sa trasam traseul diseara ?
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
thatsme |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
A-ti facut ceva azi ?? Sau nu va lasat ploaia ?? :evil:
Ziceti-mi si mie rezultatele !!! :foartefericit: |
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
viulian |
![]()
Post
#66
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai din 5 masinute (se elimina aia mica mica a mea) 3 se bruiau reciproc si daca nu erai putin atent la eae, cate unda disparea interferand pe sub masini etc biggrin.gif
Oricum, a fost amuzat si lumea s-a simtit bine smile.gif, mai toti de acolo punand mana pe cate o masina la un moment dat si simtind ce fain ar fi fost sa fii copil si sa ai controlul unui asemenea 'monstru' :twisted: <- e parerea mea despre ce a fost, altii poate au simtit altfel :inger: Oricum, au aparut 2 probleme de discutat. Jeepului meu noname alb i s-a dus transmisia (motorasu bazaie dar rotile nu se mai invart) - am s-o bag sub atenta ingrijire a surubelnitei la reanimare, si: 2. cum dracu facem sa nu mai interfereze :roll: |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#67
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
chiar asa ... cum facem sa nu mai avem interferente? nici un inginer electronist care sa ne dea o solutie ? :mrgreen: liviule unde esti , oooo tu guru al nostru :|
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
paulp |
![]()
Post
#68
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
la mare, se prajeste la soare (care soare ca ploua de rupe :twisted: )
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#69
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Care trei se interferau reciproc? In marea parte a timpului o apucau pe a mea pandaliile. La un moment dat se bagase pe sub masina lui Andrei. Cred ca era de la telecomanda jeep-ului. Il vedeam pe Andrei ca baga jeep-ul in reverse, hop si a mea in reverse.
Iuliane, vezi ce faci cu diferentialul de la jeep. S-or fi dus satelitii. Oricum, are forta masinuta aia nu gluma. Mi-a intrat mie in picior si am simtit-o bine de tot. tongue.gif Poate mai reeditam cursele sapt viitoare. Incerc sa-i fac un tuning la motor la a mea. Si poate ma bag un pic si la transmisie. ca a mea e setata pt forta si merge mai incet. O sa-i pun o roata dintata cu diametrul mai mic sa vad ce iese. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
thatsme |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
Super, biggrin.gif daca v-ati distrat! Dar pana la urma a fost o competitite sau nu ? :roll:
Treaba cu interferenta .... e cam rea :evil: . Mai ales ca sunt sigur ca nu aveti RC-uri cu quaturi schimbabile... (alea costa bulioane :vmad: ), dar putin putin se mai pot regla si cele normale, insa trebuie sa vi le decaleze un radio-amator. :idea: GeorgeB, Masina pe care am cumparat-o eu arata ca si a ta,(bineinteles, nu culoarea :worship: ) dar acum lucrez la niste tunninguri, mai ales ca am primit un motoras mai puternic de la un trenulet :twisted:, si vreau sa-i schimbcaroseria :twisted: |
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
viulian |
![]()
Post
#71
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
De unde cumpar roti dintate ? Poate chiar si de metal.. sunt convins ca la a mea ori s-a descentrat motorasu, ori s-au belit unii dinti de la rotile de plastic.
Am acasa vreo 10-15 motorase finute de CD (recuperate din CD-uri carora li s-a bulit vre-un integrat). Sunt dispus sa dau 3-4 din ele pe un motoras electric mai puternic (dimensiunile am sa le iau cum ajung acasa). E interesat cineva din Bucuresti de schimb ? Oricum - e o problema cu adaugat un numar mai mare de baterii cu faptu ca tot de la 9V (6*1.5) se alimenteaza si partea de receptie a masinutei => 1. s-ar putea sa se arda partea de receptie (daca componentele sunt la limita) 2. daca nu se arde, ii va creste foarte mult sensibilitatea (stiu din experienta proprie pe o masinuta radioghidata facuta de mine) insa de asemenea va prelua mult mai usor 'comenzi' si de la alte telecomenzi cu care ar interfera sad.gif |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#72
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Iuliane. masina mea merge la 6V (4*1.5) si nu ma prea incanta treaba asta. ma gandeam s-o duc pe undeva pe la 12V. Motorul sigur suporta. Integratele nu cred. Si atunci mi-a dat prin cap urmatoarea idee. Integratul care da curent motorului sa actioneze un electromagnet (similar cu cel care comanda directia). Electromagnetul va actiona doua placute care vor fi conectate la 12 V si prin intermediul carora se va alimenta motorasul. Asa ii fac by-pass de tensiune integratului si pot sa cresc sau sa micsorez tensiunea dupa bunul meu plac, fara sa ma mai influenteze intergratul si tensiune maxima pe care o poate suporta.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
viulian |
![]()
Post
#73
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca e o problema.. faza e ca sursa ta de tensiune are aceiasi polaritate (asta de 6V), si ca montajul de comanda inainte/inapoi al motorasului are o punte H de tranzistori, pentru ca cu on/off din buton, tu sa poti sa alternezi +/- si -/+ pe pinii motorului, si asta sa se invarta pe dos.
Ce vreau sa spun e ca prin firele care alimenteaza motorasu, trece cand +/- cand -/+, direct din puntea H. Daca tu pui releul, el se va deschide numai daca prin fire trece +/- si motoru se va invarti inainte la cei 12V la care e cuplat releul. Dar cand ii vei da comanda inapoi, releul nu se va mai deschide, caci prin firele care initial alimentau motorul (acum cuplate la releu), va trece -/+ si releul va protesta ignorand comanda smile.gif Ce s-ar putea face ar fi sa-ti mesteresti singur o punte H cu tranzistori babani, si s-o conectezi direct pe aia la modulu de comanda (Dar nu stiu daca ai rabdare sa te prinzi unde biggrin.gif) |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
viulian |
![]()
Post
#74
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Am reparat jeepu smile.gif
30 de minute in total (cu desfacut, reparat, facut poze, pus la loc), ca sa aranjez rotita dintata mica ce sta pe axul motorului si ce de buna voie a plecat de la locul ei. M-am tot intrebat cum s-o fixez acolo si cred ca am sa fur o rotita de la motorasele de CD si sa o infig in capul axului, ca sa nu-i mai vina sa plece asa usor smile.gif Am atasat poze: Attached thumbnail(s) broken.jpg ( Size: 41.89k ) Number of downloads: 371 fixed.jpg ( Size: 47.51k ) Number of downloads: 390 |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
thatsme |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
viulian, Da cat de vitezoman e jeep-ul asta al tau :? ?? Ca mi se pare ca are un motor cam mic :shock:
|
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
viulian |
![]()
Post
#76
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Da' masinuta ta ai desfacut-o sa vezi ce motor are ?
La mine motorasu e supercharged smile.gif ca e alimentat cu 9V in loc de 6 la motorase similare de pe alte masini biggrin.gif |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
thatsme |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
bogdan_o, Daca ai doua relee cu dublu contact... pui contactoarele acestora sa actioneze cu polaritate diferita la motor .... Separi curentul de intrare in relee prin diode .. odata la un releu, o data la celalalt .. si apoi pe contactorii releelor pui cati volti vrei tu, unul o sa mearga -/+ si celalalt +/- .... in concordanta cu telecomanda, bine inteles laugh.gif
Dar totusi, nu-ti recomand... ca o sa ai consum ceva mai mare, (trebuie sa ti un releu alimentat tot timpul), si lucrand la viteze mai mari ai putea distruge rotitele...si chiar motorasul :cry: ..doar daca ii pui si un angrenaj de metal ..... insa si astea au un randament tare scazut :evil: BAFTA ! |
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#78
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Motorasul meu nu e supercharged. Lucreaza la tensiunea normala, adica 6V. De-aia spun ca sunt convins ca pot sa ii dau mai multi volti.
De consumat o sa-mi consume oricum ma mult. pastrez alimentarea de 6V pentru releele de comanda si ii mai adaug eu acumulatori care sa totalizeze 12V pentru alimentarea motorasului. mi-a dat prin cap sa iau un motoras de la un actuator. Sunt mult mai puternice si rezista sigur la 12V. In plus pot sa iau si rotitele dintate. Acum sa gasesc pe cineva cu un actuator stricat dispus sa mi-l dea. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
thatsme |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
Daca vreti motorase puternice va spun eu unde gasiti... 8)
In uscatoarele de par ... dar alea putin mai profesionale ... au niste motorase care merg pana la 12 volti si fac o sumedenie de rot/min, sunt f. puternice. Au perii de C dar sunt putin mai marisoare ca cele din masinutele normale. viulian, am desfacut-o si nu e prea mare, dar si masina e mica, al tau i-mi pare destul de marisor, si cu rotile alea... Apropo, mi-am mai achizitionat o masinutza ... e un 1/10 electric , "de curse" si prinde 20 km/h ... asta scrie pe cutie ... nu am radar :mrgreen: , dar i-am facut ceva teste si merge super tare, are 2 viteze, reglabile doar pe loc :cry: dar are tractiune diferentiala pe spate, suspensii pe toate rotile. Ce nu-mi place la ea e ca mananca f. repede acumulatorii .. asta la prima incarcare si nu i-am lasat prea mult. RC-ul merge vre-o 35-40 m. A... voi ce incarcatoare aveti la acumulatori, ca ale mele sunt de capacitate mica si trebuie sa-i las peste noapte sa fie optimi !!! :roll: Acum i-mi caut parteneri de race-uri prin Baia Mare...ca "am cu ce" :mrgreen: dar nu ma lasa vremea sa fac teste calumea :vmad: .... pe trasee cu creta :mrgreen: |
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#80
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu am acumulatori. Cotizez la bunastarea patronilor de la magazinul din coltul blocului meu care vinde printre altele si baterii. Intai tuning la motor pe urma ma ocup si de partea de acumulatori.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
thatsme |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
Mi-am testat azi masinutza 1/10, si e aspra rau :twisted: doar ca trebuie sa-mi caut acumulatori mai puternici !! :cry:
Ati folosit careva incarcatoare pentru acumulatori, ceva mai "profesionale" .. i-si merita banii !! :roll: :?: Chiar rezista acumulatorii astia la un curent de incarcare de aproape 100% valoarea lor :shock: sau chiar peste ..... :?: |
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
cristimm |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
In nici un caz nu rezista.
- Acumulatorii se incarca la 1/10 din curentul nominal (incarcare normala - nu prea se mai foloseste in zilele noastre pentru ca dureaza prea mult) - Se poate creste pana la 1/4 din curent. Ex. un acumulator de 2000mAH se va incarca cu un curent de 500mA. |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
thatsme |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
[quote]
In nici un caz nu rezista. - Acumulatorii se incarca la 1/10 din curentul nominal [/quote] Asa stiam si eu.... :roll: Dar pe RHC sunt incarcatoare cu output de 5 A :shock: si cel mai puternic acumulator este de 3300 mA...sau sunt acumulatorii mai speciali...pentru incarcare rapida :twisted: :?: |
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
viulian |
![]()
Post
#84
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu daca pana joia asta, dar in maxim doua saptamani imi fac punte H si am s-o testez pe o alta masinuta (am si cateva care merg doar inainte si inapoi - luate din piata pentru partea de emisie/receptie mai mult - caci la magazine mari erau m. mai scumpe).
Abia astept sa vad motorasele zbarnaind in sarcina la 2x9V cat intentionez io sa le dau ca alimentare separata :twisted: |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#85
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu m-as baga la 2 motoare. Ca sigur nu au aceeasi viteza de rotatie si mi-e sa nu mi-o ia o roata mai repede decat cealalata si sa se invarta masina in cerc.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
viulian |
![]()
Post
#86
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
M-am exprimat gresit - scuze Bogdane smile.gif
Ma refeream la motorasul de pe masina de test si apoi cel de pe Jeep (de aceea am zis motorasele) odata ce le pun 2x9V sa vad cum fac fiecare. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
thatsme |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 July 04 From: Baia Mare ![]() |
Oi fi eu mai greu de cap, viulian, dar tu de fapt ce vrei sa faci? 2x9V inseamna ?
Daca faci tractiune pe fata ... pune si aici ceva poze .. ca si eu lucrez la un proiect de genul :mrgreen: BAFTA ... si daca arzi motorasele iti imprumut eu unul pentru JOI, e puternic de 12V :twisted: |
-------------------- E rau cu raul, dar mai rau fara de rau ! (DACIA)
|
|
viulian |
![]()
Post
#88
|
||
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai ma gandeam sa alimentez motorasu cu 2x9V (doua baterii de 9V). In sarcina cred ca tine, problema ar fi cu rotitele de plastic care la fortele alea s-ar putea sa se deformeze sau lagarele lor sa cedeze..
Am defacut o alta mica masinuta ce o am (4x1.5V), si cu surprindere am descoperit ca de fapt motorasul ei NU se alimentea de la 6V !! Imaginati-va asa cele 4 baterii:
(unde (-) |==|~ (+) reprezinta o baterie cu ploaritatile respective) Masa este luata dintre cele doua baterii, oferind astfel cele doua tensiuni in sens contrar care sa antreneze motorasul ( -3V-0V pentru reverse _sa zicem_ si 0V-3V pentru forward). Suspectez ca partea radio (asta n-am mai avut timp sa vad) se alimenteaza de pe setul de baterii care misca motorul inainte. Caci mereu am sentimentul ca innapoi masina are mai multa forta decat inainte. (adica 2 baterii misca motoru inapoi, iar alte 2 baterii alimenteaza partea radio si mai si misca motorul ianinte). |
||
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#89
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Rotitele dintate trebuie sa aiba un joc foarte mic. Altfel daca le invarti cu viteza prea mare s-ar putea sa crape mai mult sa sigur. Motorasele duc si tensiuni mai mari. Nu are ce sa se strice la ele. Problema e pe partea de transmisie.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
cristimm |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
La motorasele astea mici, in special cele de calitate slaba, se strica de obicei periile care sunt de fapt niste lamele in loc de carbuni.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 20:09 |