DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> trepidatie ciudata la rece

mirceas
post 3 Jan 2007, 14:30
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




La Multi Ani!

la rece, mai ales acum cu frigul asta, am o trepidatie ciudata, ceva de genul "trrrrrrrrr" si se zguduie masina cu atat mai tare cu cat apas pe acceleratie. in plus parca face zgomot ca un tractor.

pleaca la prima cheie, deci aprinderea e ok. am carton la radiator, unul mic si la carburator, filtrul aer e pe pozitia iarna (inchis).

chestia e dupa ce se incalzeste motorul isi revine, uneori dureaza mai mult, alteori mai putin.

e posibil sa mearga in 3 pistoane (e comportament oarecum similar) si apoi sa isi revina? de la ce poate fi, cum se poate remedia?


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 3 Jan 2007, 15:03
Post #2


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Păi cam așa fac toate, și a mea face așa. Eu îi trag șocul puțin, cât să nu mai trepideze, și să pot pleca cu ea fără să se oprească motorul sau să dea în nas. Ai încercat să tragi șocul puțin?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 3 Jan 2007, 15:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




pai la rece nu plec fara soc, nici macar vara smile.gif prin urmare cu soc cu tot face asa...


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 3 Jan 2007, 18:47
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Am avut și eu o problemă asemănătoare, dar cu altă dacie, până se încălzea motorul mergea în 3 bujii. Verifică bujiile și fișele, și nu ar strica să te uiți și la carburator, posibil să fie murdar ori canalele înfundate, verifică și cnc-ul.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 3 Jan 2007, 20:31
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




carburatia e ok, eu ii fac revizia de mai multe ori pe an cu verificare la banc, avantaj ca stau relativ aproape de Carfil smile.gif

cam asta banuiesc si eu, cum ca merg temporar in 3 bujii. dar ce pot face in acest caz? fisele, capacul si luleau sunt ok. am sinteroame, pana acum foloseam brisk. si sunt multumit de ele, fata de anii trecuti cand iarna pornea mai greu, acum o ia la prima cheie.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 3 Jan 2007, 20:52
Post #6


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Câți km au bujiile? La mine, bujie cât era rece nu dădea scânteie, am rezolvat problema înlocuind bujia cu una folosită, în stare de funcționare, pe care o aveam ca rezervă. Încearcă să depistezi bujia cu pricina și să o înlocuiești cu una funcțională.
La început credeam că scapă curentul prin fișe, până nu am dat jos bujia ca s-o verific, nu am scăpat de problemă. Bujia cu pricina era la cilindrul 3.

This post has been edited by EUROPE_: 3 Jan 2007, 20:55


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 3 Jan 2007, 20:58
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




max. 1000 km. o sa incerc si operatiunea asta, desi la ce vreme este acum afara blink.gif mi-e cam sila.

daca ar fi numai asta problema nu ar fi chair asa de rau... exista alte bujii compatibile 1300/1310 care sa lucreze mai bine la rece?


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki_stan
post 3 Jan 2007, 21:24
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 146
Joined: 22 December 06
From: Bucuresti, Militari




Sal, sigur e de la bujii ca si eu am avut aceeasi problema si am schimbat toate bujiile ce nu stiam care e de vina si acuma merge struna fara sa tremure, ( un set de bujii cam 160 000 lei pt. 1310 ) bafta biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Berlina - B-42-UGX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 4 Jan 2007, 00:13
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Ma dau si eu cu parerea, sunt nou in asa ceva, dar ce am observat la a mea.. la fel se zguduia, si i-am mai insurubat putin jiglerul de aer, si am mai umblat la surubul de la acceleratie, pentru a o aduce la rpm ideala. Nu ti se inneaca cand trai socul aproap de maxim ?


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 4 Jan 2007, 08:32
Post #10


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




La rece ori ce masina trepideaza putin ... dar dupa ce se incalzeste mai face asa ... ?
Parerea mea nu mai trageti socul tot ... eu il trag putin cam un cm maxim 2 din cursa de vre-o 4 pe care o are cablul asta care il am acum ... si pana se incalzeste putin o tin turata cam la 1500 rpm si merge ok ... dar cand este rece ... tremura rau si relantiul sta undeva pe la 600 rpm...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 4 Jan 2007, 09:18
Post #11


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@mihai0070 cred ca realizezi ca tremura pentru ca e relanti-ul la 600 rpm. personal nu am vazut dacie care iarna la relanti de 600 sa nu tremure din toate incheieturile cand porneste. si regleaza si cursa cablului de soc, la mine cand trag 2 cm nu creste turatia, deloc! doar cand ajung la 3 cm are turatia mai mare si la 4 cm e turata bine, ajunge pe la 1300-1400 rpm (relanti).

@mirceas subscriu si eu la ideea cu bujiile, si eu patesc la fel dar la mine dureaza cam 2-3 secunde pana isi "da drumu" ca sa zic asa. iar cand e foarte rece afara, sub -5 dureazaa un pic mai mult... cel mai mult a durat vreo 10 minute, pana cand m-am enervat pe ea si am aplicat aceeasi metoda cu EUROPE_


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 4 Jan 2007, 09:33
Post #12


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Stiu ca deasta tremura dar ii trag socul si sta la o turatie de 1500 si dupa ce se incalzeste si apas socul sta la 900 ~ 1000 de turatii si merge ok ... nu conteaza ca este pe benzina sau gaz ... singura chestie care ma mai deranjaza este ca din cand in cand la relanti se mai aud reteuri in toba si se simte o mica zgaltiala la masina si nu am reusit sa-mi dau seama de unde vine problema...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 4 Jan 2007, 09:41
Post #13


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




si la mine se aud rateuri ca si la tine, la mine cel mai probabil e din avansul static, care a fost dereglat si nu l-am mai stiut regla perfect. mai are rateuri cam unul la 10 sec, dar cand se incalzeste motorul isi revine si am rateuri cam la 4-5 min. zgaltiala si la mine se simte dar e din cauza unor tampoane sau... parca ii zice reductor de zgomot din directie daca bine retin. si in volan se simte zgaltaiala, chiar cand da rateul in toba


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 4 Jan 2007, 10:37
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




o sa schimb tot setul de bujii si va zic.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 4 Jan 2007, 12:00
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




Si mie mi-a facut figura asta saptamana trecuta. Rezolvarea: am scos furtunasul de recirculare a gazelor arse din capacul de culbutori, si l-am prelungit pana sub masina. De atunci merge din nou perfect. Vezi sa "imbraci" partea carburatorului din fata, pe unde intra furtunul de benzina, in carton gros. Asta previne jivrarea carburatorului in frig.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 4 Jan 2007, 12:06
Post #16


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pai tu daca ai pus furtunul ala din capacul culbutori sub masina (de acolo fiind problema) cred ca ar trebui sa te gandesti la o segmentare ... pe acolo nu trebuie sa scoata foarte mult fum sau compresie .


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 4 Jan 2007, 15:16
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




am schimbat tot setul de bujii. porneste la sfert de cheie. sa vedem cum face la rece, de dimineata.

le-am scos afumate, negre.


Attached thumbnail(s)
SIMG1539.jpg ( Size: 53.39k ) Number of downloads: 107
SIMG1541.jpg ( Size: 28.12k ) Number of downloads: 88


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 4 Jan 2007, 20:44
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




da, Mihai0070, la mine mai scoate fum si pe acolo la culbutori. Ma paste reparatia capitala la vara cred... dar am observat acelasi lucru si la o alta dacie pe care l-am avut, cu furtunasul ala facea tot la fel in frig. Si ala avea motorul brici !


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 4 Jan 2007, 21:15
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




putin mai tarziu am tras o tura prin oras, ce am remarcat este ca masina se tureaza mult mai bine, e mai "sprintara". daca inainte trebuia sa o calc bine pentru 3500, acum depaseste usor 4000 (masurat cu turometru digital). blink.gif tot ce am facut este sa schimb bujiile si sa reglez din nou avansul pentru ca am miscat delcoul.

am mai remarcat ca distanta la bujii pare mai mica decat la cele inlocuite (probabil 0.6), asta inseamna ca scanteia e mai buna.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 5 Jan 2007, 09:16
Post #20


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@tibip oricum o iei, daca trebuie sa scoti furtunasul ala si daca ai vazut ca merge mai bine, inseamna ca ar trebui sa te gandesti macar la o segmentare (cum zicea si mihai0070). un set de segmenti de uzina e 360 RON, iar manopera (daca nu il schimbi tu) e undeva pe la vreo 100 RON. si mie imi face la fel, dar inca nu am scoa furtunasul ala desi cred ca ar trebui.

@mirceas daca bine retin, pe timp de iarna, 0.6 e distanta recomandata la bujii (cred ca am citit undeva pe forum).


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 5 Jan 2007, 09:46
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




tgg2k, asa este, dar nu stiam ca sinteroamele se vand cu distante diferite, credeam ca toate sunt 0.6. trebuie sa imi iau un set de lere.



--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 Jan 2007, 09:52
Post #22


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pai daca bujiile sunt afumate cred ca trebuie sa mai schimbi si uleiul bujiile in principal se afuma de la ulei prea uzat si negru in motor...am patit si eu asa ... am pus un set nou de bujii si nu am schimbat uleiul si in mai putin de 1000 km bujii negre ... curatat bujiile schimbat ulei si nu mai am treaba ...
Cand scoate fum mult pe la capac culbutori este necesara o segmentare a motorului ... daca scoate putin nu reprezinta nici o problema ... poate fi si compresie scapata (personal nu am vazut dacie care sa nu scape compresie) ...
In momentul cand scoti o fisa de la bujie trebuie sa se simta imediat schimbare in mersul motorului ... daca nu ... rezulta ca acel piston nu functioneaza normal (bujia nu da scanteie) pistonul tot merge si isi face auto aprindere din inertia celorlalte 3 ... acest lucru face ca motorul sa dardaie ...
Testul ca un motor merge bine si nu tremura se face cu paharul de apa ... (stiu de la tata care are dacie din '75) se pune un pahar cu apa (umplut cam 90 % cam o portiune de vre-o 5 mm goala) pe capacul pe unde se toarna ulei in motor ... (motorul pornit la relanti) daca nu curge apa din pahar este ok ... eu am testat si este ok nu tremura rau biggrin.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 5 Jan 2007, 09:57
Post #23


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




post-336-1110552475.gif Apropo de chestia asta am vazut la TV un test facut pe un motor Audi pe care punea o moneta pe laterala, si nu cadea... mi s-a parut incredibil.
Cam la ce interval trebuiesc schimbate bujiile, ca eu le am pe ale mele de... Si a mea trepideaza foarte rau la rece, si in plus cred ca o bujie nu lucreaza prea bine, dat fiind faptul ca in momentul in care scot fisa aferenta ei, se simte o diferenta de turatie, dar foarte mica in comparatie cu celelalte.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 5 Jan 2007, 10:12
Post #24


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




pai... nici sinteroamele nu sunt sfinte, 90% din ele sunt foarte bune dar restul au mici defecte de fabricatie, de obicei electrodul e sudat putin stramb si se simte!

@ageana nu exista regula, depinde de fiecare motor, unii au aceleasi bujii de ani buni de zile, altii le schimba o data la 2-3 luni

This post has been edited by tgg2k: 5 Jan 2007, 10:13


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 5 Jan 2007, 11:11
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




@mihai0070: uleiul e schimbat de 2-3 luni, cred ca nu are nici 1000 km. dar stiu ca mai patesti asa daca mergi mai mult cu socul tras. fiind iarna, fac asta in fiecare dimineata.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 5 Jan 2007, 13:02
Post #26


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(mihai0070 @ 5 Jan 2007, 09:52)
rezulta ca acel piston nu functioneaza normal (bujia nu da scanteie) pistonul tot merge si isi face auto aprindere din inertia celorlalte 3 ... acest lucru face ca motorul sa dardaie ...   
*


Poți să-mi explici mai detaliat cum își face pistonul autoaprindere din inerția celorlalte 3?
Dacă bujia nu mai e bună, nu mai dă scânteie, deci cilindrul respectiv nu mai lucrează. Autoaprinderea e altceva, aia e pentru motoarele cu aprindere prin compresie, iar la benzinare amestecul se autoaprinde când folosești benzină proastă. Sau tu pornești motorul de dacie fără scânteie, că se autoaprinde amestecul din inerție blink.gif .
Ești de bulă...


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 5 Jan 2007, 13:46
Post #27


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




radmasa.gif sorry dar EUROPE_ cam are dreptate... mai este ceva legat de autoaprindere dar nu intru in detalii... cand bujia are temperatura foarte mare... nu stiu exact, ma documentez si va spun. oricum stiu sigur ca daca motorul merge in 3 bujii, a 4-a n-are cum sa faca autoaprindere...

This post has been edited by tgg2k: 5 Jan 2007, 13:50


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 5 Jan 2007, 14:36
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




ok, ca sa tragem unele concluzii, am scapat de trepidatii. pornirea la rece a fost normala. ceea ce inseamna ca mergeam in 3 pistoane.

ps. daca functiona "autoaprinderea" de care zicea mihai0070, chiar si intarziata, atunci probabil ca nu mai trepida in halul ala.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 10 Jan 2007, 18:51
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




revin, din pacate tot asa se comporta, parca acum si mai rau.

am reglat iar avansul, carburatia dar nu reusesc sa scap de problema.

alte idei?


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Freelancer
post 10 Jan 2007, 20:21
Post #30


Membru avansat


Group: Members
Posts: 119
Joined: 24 January 06




Verifica bujiile din nou, eu cand am luat Sinterom nu erau reglate deloc, trebuie sa verifici distanta la electrozi si sa le cureti. Posibil ca bujiile care merg inecate la inceput sa se incalzeasca la un moment dat de la motor si sa sa inceapa sa dea scanteie. Cred ca problema ta este ca ineci motorul atunci cand pornesti. Incearca sa nu ii dai pedale atunci cand pornesti si sa ii tragi socul doar putin.


--------------------
DACIA 1310 1994 - B-05-VYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 22:57
Forum Renault