Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#2311
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
Alentin |
![]()
Post
#2312
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 30 March 19 ![]() |
Salut .....nu nu escileaza absolut deloc scade in interval de aproximativ un minut pana la valoarea de 13.2 -13.3 si acolo intepeneste.Azi am vorbit cu un mecanic care lucrez demult cu el si manopera de demontat/montat este de 150 lei, si dupa eventualele piese regulatorul de incarcare bosch original 150 , puntea de diode 130, periile colectoare 20/lei .Dar am intrebat poate o rezolvam mai ieftin doar prin inlocuirea regulatorului care il pot face si eu cu alternatorul montat pe masina cu aer si servo ...oricum voi posta rezolvarea poate ii va fi utila cuiva pentru ca rolul acestui forum chiar acesta este si multumesc si eu pe aceasta cale tuturor celor care incercati cu timpul limitat pe care il.avem sa impartasiti informatiile spre rezolvarea unor probleme
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2313
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
posibil ai bateria descarcata si asa se manifesta , incearca sa o pui pe un redresor si vezi dupa daca mai face
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Executron |
![]()
Post
#2314
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutări tuturor.
Am și eu o problema de natură electrică. Având un releu de încărcare electromecanic (cel clasic) am observat că încărcarea era deficitară, adică cu motorul pornit, la relanti, fără consumatori aveam 13V; cu consumatori (faza scurtă) tot la relanti aveam 12,2V; la turație (1500 rpm), fără consumatori urca repede în 14,8V și cu consumatori în turație tot asemenea. Schimbând acest releu cu unul electronic, pe care l-am ”împrumutat” de pe Dacia Nova, având deja o vechime de 10 ani, obțin următoarele valori : 13,4V - la relanti, fără consumatori; 12,6V - la relanti, cu consumatori (fază scurtă) 14,4V - în turație, fără consumatori; 14,4V - în turație, cu consumatori; După cum se poate observa s-a îmbunătățit încărcarea la relanti, fără consumatori, însă în continuare am o cădere semnificativă când pornesc faza scurtă. Întrebarea mea ar fi dacă și acest regulator de tensiune este defect, ori ar trebui să verific alte aspecte? Cu mențiunea că am un multimetru ieftin, deci probabil erorile de măsurare sunt măricele, dar totuși nu explică întrutotul cele măsurate. De asemenea, cred că am legat corect regulatorul de tensiune electronic : mufa DF am legat-o la cablul care provine din zona cărbunilor alternatorului, masa la masă, cablul roșu la +alternator și borna B+ a regulatorului am legat-o la ”voltmetrul” mașinii. Toate măsoară corect, din ce-mi dau seama. Vă mulțumesc! |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
bygy007 |
![]()
Post
#2315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca pe DF ai tot 12V la relanti cu farurile aprinse atunci problema e de la alternator nu are putere suficienta , pentru a mari puterea alternatorul trebuie sa se invirta mai repede , cum ? schimband fulia sau alternatorul
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Executron |
![]()
Post
#2316
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Deci să măsor la borna DF? Adică borna ”+” a multimetrului pe DF si ”-” la masă?
Alternatorul este cel original de pe mașină, din 1974. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
tatabobu |
![]()
Post
#2317
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Alternatorul iti functioneaza corect, nu te stresa. Gandeste-te ca e de 36 amperi, nu de 50 ca cele puse ulterior sau 110 cum e la masinile de acum, care sunt in stare sa-ti tina voltajul suficient de sus si la ralanti cu consumatori. Ai in schimb un inceput de problema la releu, daca zici ca la 1500 rpm deja sare la 14.8 nu prea mai face fata.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Executron @ 20 Jul 2019, 00:43) Deci să măsor la borna DF? Adică borna ”+” a multimetrului pe DF si ”-” la masă? Alternatorul este cel original de pe mașină, din 1974. da, aceeasi problema am avut si eu la dacia 1300 si singura modalitate inlocuirea fuliei ( de olcit) uite aici |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
psychoo |
![]()
Post
#2319
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Scuzati deturnarea dar vad pe aici oameni mai priceputi decat mine.
Am un alternator de 100A pe corsa C care la cald nu mai incarca. La rece are 14.4V iar acum vara in maxim 2 minute ajunge la 12.5V deci tensiunea bateriei. Am luat un alternator din dezmembrari si mi.am bagat si eu nasul in cel cu probleme. Am descoperit niste santuri de 1mm poate putin mai mult in periile colectoare. Nu stiu daca e normal, ma gandesc ca e uzura. As fi vrut sa il reconditionez cu perii si regulator noi apoi sa il duc la strung, dar nu stiu cata carne mai are pe el si posibil problema sa fie din cauza lui. La incalzire sa nu faca fata consumului. Se poate inlocui cumva doar colectorul fara rotor complet? Sau asa e din fabricatie cu niste santuri?(nu prea as crede) Multam pt raspunsuri Edit: sunt talamb. Am gasit pe youtube toate info, si nu e de spperiat. Scuzati offtopicul partial This post has been edited by psychoo: 26 Jul 2019, 17:16 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ar trebi sa vezi de unde este , in ordinea asta
1 releul defect 2 diode defecte 3 bobinaj pune si tu ceva poze This post has been edited by bygy007: 26 Jul 2019, 19:19 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#2321
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Se schimba colectorul foarte usor...sau cu un smirghel il ajustezi pe cel vechi...poate fi si pe partea de electronica, care de la caldura se da peste cap sau o izolatie care se strapunge de la caldura...ordinea spusa de bygy e cea corecta pentru verificat
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
psychoo |
![]()
Post
#2322
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Nu am acum, o sa pun cand il desfac din nou.
Am masurat diodele si sunt ok, bobinajul arata ok. Releul e la comun cu carbunii dar am partea de releu identica la asta din dezmembrari si pot lua de la el. Faza e ca asta din dezmembrari e de 80A si are rulmentii mai prosti o idee. Am sa iau carbuni noi si releul de pe donator ca sa il repar pe cel de 100A Edit spellcheck si adaug poze. L.am desfacut la partea de carbuni doar This post has been edited by psychoo: 26 Jul 2019, 19:52 Attached thumbnail(s) 20190726_205012.jpg ( Size: 2.91mb ) Number of downloads: 270 20190726_204945.jpg ( Size: 2.59mb ) Number of downloads: 267 20190726_205036.jpg ( Size: 2.34mb ) Number of downloads: 256 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2323
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
fa rost de alt releu si testeaza , eu as da vina pe releu , dar foarte bine poate fi rotorul , bobinaj cu probleme (rotor) , sa dea la masa sau sa scada rezistenta releul il poti verifica cu o sursa reglabila 10-15V st de 2-4A legand un bec de far la perii , + pe fir si acel inel de pe partea firului , si minusul pe partea cealalta unde vine la carcasa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Se rectifica la strung sa nu fie uzuri la cele 2 bucsi de pe rotor unde calca periile !
Sau daca gasesti noi de cumparat sau sa faci 2 la dimensiuni dupa care sa le presezi pe ax. This post has been edited by pistritu: 27 Jul 2019, 19:56 |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
psychoo |
![]()
Post
#2325
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Deci parerea voastra e ca nu e uzura mare acel 1mm de șanț in cuprul colector?
Am gasit o firma ce vinde piese de alternator in tm si urmeaza sa le facno vizita. As vrea sa cumpar carbunii si colectorul sau iau si releul si stiu o treaba, iar pe cel din dezmembrari il tin 10 ani pe olx ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2326
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Eu zic sa il strunjesti ca merge
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
psychoo |
![]()
Post
#2327
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
M-am apucat de mesterit.
Dupa ce am scos capacul am putut vedea mai bine uzura pe colector (inegala si neparalela cu axul) si am decis sa il schimb. Era si mai scump strungul si nu eram eu impacat cu solutia. Colectorul a costat 17 lei de la GEBE. Cica-s buni... Cum nu am avut extractor de rulment asa mic, am improvizat ceva. A fost loc suficient sa bag o cheie de 13 sa tin contra la piulite. Am pus rulment nou cu ocazia asta, NACHI. Cica si astia-s buni. Montat inapoi si m-am apucat de releul defect. Am zis sa vad cat de greu e sa schimb carbunii la tipul asta de alternator, iar raspunsul este: imposibil. Dupa standardele mele, bineinteles! Cum au putut judeca ei sa lipeasca cupru de aluminiu prin contact mecanic??? Posibil ca problema sa fie fix de la acest contact care oxideaza in timp. Ca la apartamentele vechi unde pui aluminiu si cupru apoi nu stii de ce scanteiaza prin pereti... 7 lei irositi pentru carbuni, cei existenti mai au ceva viata in ei. Numa bine sa nu ma bag la schimbat la releul functional! Una peste alta a fost un exercitiu interesant, pot bifa ca am facut si asa ceva ![]() Multumesc pentru raspunsuri This post has been edited by psychoo: 6 Aug 2019, 14:23 Attached thumbnail(s) 20190806_103745.jpg ( Size: 2.49mb ) Number of downloads: 205 IMG_20190806_WA0028.jpg ( Size: 141.34k ) Number of downloads: 203 IMG_20190806_WA0033.jpg ( Size: 162.49k ) Number of downloads: 45 IMG_20190806_WA0036.jpg ( Size: 95.56k ) Number of downloads: 43 IMG_20190806_WA0038.jpg ( Size: 138.47k ) Number of downloads: 40 IMG_20190806_WA0040.jpg ( Size: 117.9k ) Number of downloads: 43 IMG_20190806_WA0045.jpg ( Size: 137.54k ) Number of downloads: 49 20190806_151347.jpg ( Size: 2.23mb ) Number of downloads: 49 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2328
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
sudura termica
gordak ![]() This post has been edited by IRONICK: 6 Aug 2019, 16:43 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
psychoo |
![]()
Post
#2329
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Te referi la sudura cupru cu aluminiu sau la faptul ca am cositorit sarma pe colector?
Eu stiam ca aluminiul si cuprul nu se pot lipi, in mod cert eu nu am cele necesare pentru asa ceva |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Se cositoreste fara probleme ,asa e si la releul de la alternatorul de logan. Doar nu schimbi releul ptr 2 carbuni
Uite aicea tutorial ptr valeo Urmareste de la minutul 7:20 cum inlocuieste periile la releu https://m.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM#searching In al 2-lea video arata cum inlocuieste rulmentul si colectorul https://m.youtube.com/watch?v=f56-26I6idc In al 3-lea video arata cum se depreseaza din capac rotorul si cum se inlocuieste rulmentu din fata https://m.youtube.com/watch?v=sTTfemu_gcY&t=7s Bafta ! |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
psychoo |
![]()
Post
#2331
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Vazusem primul film dar la mine nu se cositoreste. Este aluminiu, iar pe aluminiu nu prinde cositorul.
Am insistat destul de mult dar mai incerc o data. Ce am de pierdut? ![]() Mda, am reusit sa spurc varful statiei, iar ceea ce stiam se confirma: nu pot cositori aluminiu This post has been edited by psychoo: 6 Aug 2019, 18:07 Attached thumbnail(s) 20190806_185515.jpg ( Size: 2.12mb ) Number of downloads: 49 20190806_190556.jpg ( Size: 1.99mb ) Number of downloads: 38 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Incearca cu pasta decapanta sau sacaz/colofoniu, apa tare.
Sper ca ai ciocan de lipit mai puternic,nu pistol de lipit cu ansa. This post has been edited by pistritu: 6 Aug 2019, 18:25 |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2333
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
aluminiul se cositoreste dar mai special , locul lipiturii nu trebuie sa ia contact cu oxigenul , de obicei sub pelicula de ulei saciz , etc
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Citeste aici, cu sacaz si letcon puternic o sa reusesti cositorirea aluminiu cupru
https://forum.softpedia.com/topic/848034-co...orire-aluminiu/ |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
johnybic |
![]()
Post
#2335
|
![]() dacia si atat Group: Members Posts: 617 Joined: 6 December 13 From: Buzau ![]() |
salut bygy007, am si eu o problema cu incarcarea la o dacia 1310,problema sta cam asa :am montat un alternator de 50 de amperi in locul celui de 36 ,acesta de 50 de amperi a fost desfacut tot si revizionat complet,masurat tot si nu sunt problemeacum dupa ce l-am montat pe masiana am pornit motorul fara sa leg excitatia ,am realizat ca nu este legata si am oprit motorul si facut legatura ,dupa pornire numai tensiuni dubioase ,ba mici ba mari ,am schimbat regulatorul de tensiune electronic cu unul mecanic,toate bune si frumoase,incarcare in relanti fara consumatori14,2 cu consumatori 13,8-13-9,cu motor turat si cu si fara consumatori 14,38-14,39 ,bun dupa toate astea la vreo doua zile adica astazi am schimbat electroventilatorul ca nu debita aer cum trebuie ,inainte de a face ceva am deconectat bateria ,am schimbat electroventilatorul am legat firele si am pornit motorul ,dracu al drecu tot fara excitatiie legata parca e un facut excitatia asta ,am oprit motorul am legat excitatia si la relanti fara consumatori incarca acum 15-15,2 cu consumatori 14,5-14,8 iar in turatie cu sau fara consumatori se duce la 15,9-16 ,ce naiba sa intamplat de a luat-o razna asa dupa doua zile ,sa fie din cauza ca am pornit motorul fara excitatie sau sa umblu pe la regulatorul de tensiune sa incerc sa il reglez? tin sa precizez ca am citit de mi-a venit rau dar au fost diferite probleme din partea mai multor colegi ca la final nu am mai inteles nimic ,nu am mai inteles unde si cum sa caut rezolvarea problemei mele,un sfat si un raspuns la problema mea exact ce ar trebui sa fac fara a fi trimis sa rectesc si sa le ametesc din nou ar fii de ajutor,multumesc anticipat
|
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
GIC |
![]()
Post
#2336
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Ai o problema de contacte. Din cauza contatelor proaste scade tensiunea de referinta la alternator si acesta il aduce la normal, adica la normalul pe care il stie el fata de referinta.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2337
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pui o borna a aparatului pe + baterie si alta pe + releu de incarcare daca ai mai mult de 0.2V problema ete de la contact , problema explicata aici recomandarea releu cu fir de referinta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
johnybic |
![]()
Post
#2338
|
![]() dacia si atat Group: Members Posts: 617 Joined: 6 December 13 From: Buzau ![]() |
salut,deci am setat aparatul pe 20v CC si am pus o borna la plus baterie si cealalta la plus releu ,pe aparat 6,7 volti,am studat schema electrica la dacia si nu duce nici un fir la contact ,duce in tabloul de sigurante si de acolo pleaca in mai multe locuri,o sa scot si o schema exact cum pleaca firele ca sa se observe exact
3 Sep 2019, 11:11: astea sunt schemele electrice,am scos eu traseul separat ca sa stiu ce am de verificat ,in principu daca am pornit masina fara excitatie se poate ca regulatoru de tensiune sa se strice? Curios ca pana sa o pornesc fara excitatie incarca bine ,dupa pornirea fara excitatie incarcarea a luat-o razna This post has been edited by johnybic: 3 Sep 2019, 11:11 Attached thumbnail(s) 69509323_412478962721335_2886160345796182016_n.jpg ( Size: 845.26k ) Number of downloads: 26 69556506_936157900078979_5212676591678652416_n.jpg ( Size: 931.59k ) Number of downloads: 19 69481092_1140202096167610_7723305200638754816_n.jpg ( Size: 160.92k ) Number of downloads: 15 |
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2339
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
masori intre + releu si + baterie (ala cu papuc nu surub) nu DF tu ai masutat pe DF iesire spre alternator , m-am lovit si eu de aceeasi problema cind aveam dacia si cunosc schema mai vezi si tresa de masa aia intre alternator si aripa , am gasit la cineva probleme acolo
This post has been edited by bygy007: 3 Sep 2019, 11:54 Attached thumbnail(s) w.jpg ( Size: 595.43k ) Number of downloads: 30 a.jpg ( Size: 323.4k ) Number of downloads: 35 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
johnybic |
![]()
Post
#2340
|
![]() dacia si atat Group: Members Posts: 617 Joined: 6 December 13 From: Buzau ![]() |
asa am masurat intre plus baterie si plus releu cel cu papuc ,si m-a dat o tensiune de 6, .. volti,o sa verific din nou masa de la alternator deoarece aceasta este legata inpreuna cu alte fire de masa direct la surubul de tine releul de tensiune pe caroserie si am impresia ca nu mai strange bine si patineaza acel surub
|
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:55 |