Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
maho |
![]()
Post
#2341
|
||
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|||
johnybic |
![]()
Post
#2342
|
![]() dacia si atat Group: Members Posts: 617 Joined: 6 December 13 From: Buzau ![]() |
eu acel surub nu il am ,nu a fost din fabrica ,masa era legata la un surub care tine bobina de inductie pe caroserie,suruburile care ficseaza bobina de inductie si releul regulator sunt sudate de fabrica pe caroserie prin interior la contraaripa ,deci la oricare din ele atasez cablul de masa ar trebui sa faca masa,doar ca acum il am atasat la surubul de pe contraaripa care tine regulatorul de tensiune ,suportul regulatorului fiind si masa,dar la strangere m-a dat impresia ca se roteste in gol,pe acel surub am si masa la aprinderea electronica si masa proiectoare si merg deci problema poate fi din alta parte ,vineri o sa schimb si contactul si o sa mai verific inca o data toate firele de masa eventual mai pot pune unul legat cu masa de la faruri
|
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2343
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
alternatoru asta se poate adapta pe dacie usor
https://www.olx.ro/oferta/alternator-bmw-73...html#570661dcc9 ii schimbi fulia cu una de dacie 13xx sau de oltcit |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2344
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(johnybic @ 3 Sep 2019, 20:47) eu acel surub nu il am ,nu a fost din fabrica ,masa era legata la un surub care tine bobina de inductie pe caroserie,suruburile care ficseaza bobina de inductie si releul regulator sunt sudate de fabrica pe caroserie prin interior la contraaripa ,deci la oricare din ele atasez cablul de masa ar trebui sa faca masa,doar ca acum il am atasat la surubul de pe contraaripa care tine regulatorul de tensiune ,suportul regulatorului fiind si masa,dar la strangere m-a dat impresia ca se roteste in gol,pe acel surub am si masa la aprinderea electronica si masa proiectoare si merg deci problema poate fi din alta parte ,vineri o sa schimb si contactul si o sa mai verific inca o data toate firele de masa eventual mai pot pune unul legat cu masa de la faruri La toate masinile sträine, masa între motor si caroserie este un fir de aceeasi sectiune cu borna minus care merge la electromotor, mizeria aia de tresä este absolut insuficientä ! Trebuie tinut cont de faptul cä toti consumatorii masinii îsi iau masa de la caroserie ( cu exceptia electromotorului ) si în primele minute de la pornire, prin acea tresä trece un curent mult mai mare pentru a repune în baterie cantitatea foarte mare consumatä de electromotor la pornire . Dacä la aceasta adäugäm faptul cä în toti acesti ani masina a fost vopsitä cel putin o datä ( si nu am întîlnit nici un vopsitor care sä protejeze acele suruburi de pe caroserie împotriva vopselei - care este izolantä ) , rezultatul logic este o scädere mai accentuatä a eficientei acelei trese ! Solutia este un cablu suficient de gros, lung si flexibil între motor si caroserie , eventual prins cu surub M8 . Iar suruburile cu care este prins releul de încärcare pe caroserie, curätate bine cu o perie de sîrma si protejate cu miere de albine , saibe si piulite noi . Asta înainte de a schimba contact, releu, alternator sau alte chestii ... Tot prin aceastä operatie se evitä supra încärcarea bateriei, mentinerea tensiunii acesteia în valori normale si prelungirea duratei de viatä . Am mai scris aici cazul unui prieten cäruie nu-i mai revenea pedala de ambreiaj si nu putea porni de pe loc - tresa aia de rahat era ruptä si curentul de la alternator ajungea la caroserie doar prin intermediul cablului de ambreiaj provocînd încälzirea acestuia, topirea plasticului de pe exterior si blocarea acestuia . Tot mierea de albine este foarte bunä pentru a proteja bornele bateriei împotriva sulfatärii . 14 Oct 2019, 09:20: QUOTE(psychoo @ 30 Jul 2019, 20:38) Deci parerea voastra e ca nu e uzura mare acel 1mm de șanț in cuprul colector? Am gasit o firma ce vinde piese de alternator in tm si urmeaza sa le facno vizita. As vrea sa cumpar carbunii si colectorul sau iau si releul si stiu o treaba, iar pe cel din dezmembrari il tin 10 ani pe olx ![]() Pärerea mea e cä puteai läsa colectorul original färä probleme . Ai obtinut vre-o îmbunätätire dupä schimbarea acestuia ? Releul de încärcare are un circuit de compensare termicä ( temperaturä mai mare - scade tensiunea ) Ar trebui verificat dacä alternatorul nu se încälzeste excesiv din alte cauze ( bateria terminatä poate fi unul dintre ele ). Acest model de alternator are 9 diode , le-ai verificat pe toate ? Dacä pui celälalt releu, se schimbä valorile de încärcare ? P.S. Am descoperit de unde pot procura releu de încärcare la Sprinter ![]() ![]() ![]() This post has been edited by mecanick_maverick: 14 Oct 2019, 10:20 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
albine |
![]()
Post
#2345
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 August 15 ![]() |
Servus .Am problema cu un alternator Dacia 1410 pe injecție cu Releu incorporat. I- mi incarca 18,1 v și fierbe bateria.ce sfaturi i - mi dați.pot să înlocuiesc cu un alternator de pe Dacia 1300 clasic ,ori să îl repar pe cel original?
|
--------------------
dacia
1300
1979
- vs-01-udd
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2346
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poti schimba releul
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
AndyDac |
![]()
Post
#2347
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 20 ![]() |
Relatii 12,7v , 2000 rot - 14,4 releu mecanic . Am skimbat 2 relee electronice , unul nu incarca iar al doilea tinea in 15-17 la 2000 si 13,2 relatii . Am verificat alternatorul, diodele au valoare 500, nici una nu permite trecerea curentului invera, rotorul are 5 ohm, periile colectoare ating rotorul,, nu are scurt intre carcasa/ax si infasurari .Ma poate ajuta cineva? In concluzie e prea mare diferență dintre relatii si 2000 ture,, la relatii nu incarca sau incarca foarte puțin cu releul mecanic. Va rog ajutor!
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- Xx12xx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce tensiune ai la perii? , cam atit poate la relanti nu o sa ai 14v decit daca schimbi fulia de la alternator cu una cu diametru cel mai mic care o gasesti
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
AndyDac |
![]()
Post
#2349
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 20 ![]() |
Perii : 11 ,2 V . Am mai umblat la releul mecanic si am reusit 13,6 la relatii si o plaja maxima intre 13,2 - 14,9 testat atat cu toti consumatori cat si fără. Problema acuma e ca am stroboscoape in loc de faruri adica pulsează lumina in mers . Stii cumva vre-un releu electronic reglabil bun de unde pot cumpăra?
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- Xx12xx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2350
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din ce stiu eu pentru dacie nu exista asa ceva dar daca vrei il poti construi tu , m-am confrultat si eu cu problemele astea mai demult vezi aici
This post has been edited by bygy007: 3 Sep 2020, 06:42 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Logan80 |
![]()
Post
#2351
|
![]() Membru incepator Group: Validating Posts: 82 Joined: 7 May 20 ![]() |
Citește postul acesta al lui bygy007 si vezi cele 2 atasamente
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4865048 Attached thumbnail(s) images.jpeg ( Size: 7.43k ) Number of downloads: 234 9_alternator_schema_electrica.png ( Size: 13.18k ) Number of downloads: 222 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005 1.6mpi
|
|
AndyDac |
![]()
Post
#2352
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 20 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 3 Sep 2020, 06:40) din ce stiu eu pentru dacie nu exista asa ceva dar daca vrei il poti construi tu , m-am confrultat si eu cu problemele astea mai demult vezi aici Din ce vad la tine tu ai avut osciloscop, sursa reglabila, multimetru scump, ![]() Eu am doar un multimetru, deci foarte foarte greu fac un regulator. ![]() Ai putea sa ma ajuti si pe mine cu unul gata facut ? Plătesc deranjul . Mulțumesc mult daca ma ajuti ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1994
- Xx12xx
|
|
busu 12 |
![]()
Post
#2353
|
![]() Member Group: Members Posts: 567 Joined: 22 October 14 ![]() |
Cauta posturile din spate ale lui bygy007 si ale lui mecanick_maverick
https://www.daciaclub.ro/index.php?showuser=50830 This post has been edited by busu 12: 3 May 2021, 17:23 Attached thumbnail(s) Alternator.JPG ( Size: 25.64k ) Number of downloads: 152 |
--------------------
Renault
dacia
1
|
|
AndyDac |
![]()
Post
#2354
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 20 ![]() |
Mulțumesc pentru raspuns, am pus un regulator malvina comandat de pe net si am 14.5 la relatii si e destul de stabilit dar cand aprind farurile si dau drumul la ventilator la relantii practic nu mai am incarcare , stii cumva ce fel de becuri erau pe ea din fabrica pe 1310 cati wati? .
Intre timp am alte probleme cred mecanice deoarece am schimvat toata partea electrica de pe aprindere mai putin delcoul partea mecanica . I-mi merge ca si cum ar bloca cineva pistonul la in interval deci da sa se opreasca nu merge continuu motorul |
--------------------
Dacia
1310
1994
- Xx12xx
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#2355
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Becurile tip R2 erau cu doua faze, de 40/45 w.
This post has been edited by tatabobu: 3 May 2021, 17:42 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
busu 12 |
![]()
Post
#2356
|
![]() Member Group: Members Posts: 567 Joined: 22 October 14 ![]() |
pune o aprindere electronica completa. Erau facute niste dacii serii limitate cu aprindere electronica si modul, cauta de IPSRS Baneasa
Sau poti lua aprindere electronica modificata de pe VW golf 2, au modificat baietii axul de la delcou. |
--------------------
Renault
dacia
1
|
|
Executron |
![]()
Post
#2357
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Buna ziua!
Repornesc topicul acesta cu următoarea problemă legată de încărcarea la Dacia mea 1300 din 1974. Brusc am sesizat că practic nu aveam încărcare la batarie - aveam 12,00 la relati și 12,31 turată la 2000. Am schimbat : punte diode alternator, 2 relee de încărcare electronice. Am curățat absolut toate contactele, verificat periile de la alternator care fac contact cu rotorul. Ultima schimbare a fost a punții de diode și rezultatul a fost : 12,5V la relanti și 13V în turație. Anterior ivirii acestei probleme aveam aprox. 12,8 la relati și 13,8V în turație. Nu mai am sincer nicio idee în afara schimbării alternatorului cu totul, care bineinteles că va fi SH și cine știe ce probleme va avea la rândul. Său. Menționez următoarele : dacă deconectez conectorul roșu de la releul de încărcare se simte o diferență clară în sunetul motorului, deci e clar că ceva încărcare există. La fel dacă scot firul de excitație care duce de la alterator la releul de încărcare (fir verde). Dar dacă scot ”tresa” de caroserie care pleacă de la alternator, de la puntea de diode (scrie D- pe ea) NU este nicio diferență la încărcare. Îmi puteți da ceva sfaturi? |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
AndyDac |
![]()
Post
#2358
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 20 ![]() |
QUOTE(Executron @ 22 Aug 2024, 15:35) Buna ziua! Repornesc topicul acesta cu următoarea problemă legată de încărcarea la Dacia mea 1300 din 1974. Brusc am sesizat că practic nu aveam încărcare la batarie - aveam 12,00 la relati și 12,31 turată la 2000. Am schimbat : punte diode alternator, 2 relee de încărcare electronice. Am curățat absolut toate contactele, verificat periile de la alternator care fac contact cu rotorul. Ultima schimbare a fost a punții de diode și rezultatul a fost : 12,5V la relanti și 13V în turație. Anterior ivirii acestei probleme aveam aprox. 12,8 la relati și 13,8V în turație. Nu mai am sincer nicio idee în afara schimbării alternatorului cu totul, care bineinteles că va fi SH și cine știe ce probleme va avea la rândul. Său. Menționez următoarele : dacă deconectez conectorul roșu de la releul de încărcare se simte o diferență clară în sunetul motorului, deci e clar că ceva încărcare există. La fel dacă scot firul de excitație care duce de la alterator la releul de încărcare (fir verde). Dar dacă scot ”tresa” de caroserie care pleacă de la alternator, de la puntea de diode (scrie D- pe ea) NU este nicio diferență la încărcare. Îmi puteți da ceva sfaturi? Si eu am incercat cu toate felurile de regulatoare analogic si digital si asa sa comportat si la.mine. daca bateria este buna atunci pune electronic de la malvina fara fir suplimetar si merge perfect. Apropo, mai am un releu de incarcare analogic nou in cutie original pt 1300 daca interesează pe cineva dar va spun ca nu este mai bun decat malvina electronic ,este doar conceptul original pt cine vrea piese originale noi. This post has been edited by AndyDac: 22 Aug 2024, 15:59 |
--------------------
Dacia
1310
1994
- Xx12xx
|
|
Executron |
![]()
Post
#2359
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Mulțumesc de răspuns!
Deci să fie tot de la regulator?.... Chiar am incercat 1 mecanic și 2 electronice? (cele electronice par a fi copii ale Malvina). |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
AndyDac |
![]()
Post
#2360
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 20 ![]() |
Ai pus de la malvina cele cu numai 2 conectori si masă pe carcasa?
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- Xx12xx
|
|
Executron |
![]()
Post
#2361
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Revin cu soluția. Bateria era aparent extrem de descărcată. Intuind, am pus-o la redresor peste noapte și astăzi totul și-a revenit la normal (ba chiar mai bine)
Încărcare la relanti fără consumatori : 13.2V și turată 14.3V. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
AndyDac |
![]()
Post
#2362
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 20 ![]() |
Felicitari !
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- Xx12xx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 07:06 |