frane dezechilibrate, franeaza mai puternic pe o parte
![]() ![]() ![]() |
frane dezechilibrate, franeaza mai puternic pe o parte
george_slz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|||
i96nds |
![]()
Post
#2
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca s-au chinuit sa il repare si tot nu au reusit, atunci te paste o schimbare a intregului mecanism.
Nu era chiar ieftin dar nici foarte scump nu e. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Aceeasi treaba am patit-o si eu. Au mesterit in service mecanismul ala de autoreglare si dupa 3 luni iar s-a dus naibii. Solutia: schimbat sabotii. 100RON +manopera
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
george_slz |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Pai sunt noi sabotii aia, montati la 40.000 km, acum am 60.000 si arata bine. Mecanismul ala care e identic cu cel de la berlina, nimeni nu stie cum se poate in stare de functionare?! Nu are uzura, ci numai probabil un defect usor reparabil de catre un cunoscator. Nu a rezolvat-o nimeni la dacia berlina?!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
i96nds |
![]()
Post
#5
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei, putem muta topicul la cei ce cunosc Dacia Berlina. La SLZ nu prea e nevoie sa surubaresti la el.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Vezi ca a dat o explicatie CristiDB - e acelasi mecanism de la Nova incoace.
Pe scurt, trebuie demontat tot mecanismul si luate la pila/smirghel piesele care freaca. Mi se pare ca in cazul lui au fost bolturile. In plus fata de cele de mai sus, am patit si eu ceva similar pe SN a mea - la mine era un cilindru blocat si repartitorul ruginit. Dupa ce am schimbat ambele piese merge bine (pusa pe stand de franare). La mine, mecanismul de autoreglare merge foarte bine, asa ca poate merita sa va uitati si la cilindri. E posibil ca problema mec de autoreglare sa fi fost resolvata pana in 2002 (cand a fost fabricata SN a mea) asa ca... Inca ceva - indiferent de service, dupa reparatia franei, trebuie pusa masina pe stand si verificata frana. This post has been edited by Stefan_B: 23 Jan 2007, 10:33 |
-------------------- |
|
seba3621 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Mecanismul de autoreglare e acelasi gunoi de berlina pana la solenza inclusiv. La mine a sarit siguranta de la un bolt care tine pintenul ala dintat, pentru cine a vazut mecanismul desfacut. Pentru ca mecanicul nu avea siguranta dimensiunea respectiva (e o siguranta cam ciudata in forma de stea) a nituit capatul respectiv, dar dupa un timp boltul a in ceput sa joace din nou. Din cauza asta a sarit din nou pintenul ala cu dinti in lateral si atunci sabotii se apropie la max unul de altul. Din cauza asta cand franezi ei nu mai ajung in contact cu tamburul, si atunci ramai fara frana pe roata respectiva, sau in cel mai bun caz, daca sabotii sunt noi (sau aproape) cu frana fff slaba. Toata treaba asta se vede la o frana brusc pe asfalt umed, unde daca ai viteza faci o intoarcere de toata frumusetea.
PS: Daca e sarita autoreglarea creste si cursa pedalei de frana. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
george_slz |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Ei bine deja va apropiati de solutia problemei. Mecanismul ala e ingenios, dar neinteles de mecanici....deh ei cu politica lor.....Am cititit in manualul de reparatie a franei de la berline ca solutia consta in verificarea/inlocuirea arcului care actioneaza bieleta B(fiecare ferodou din tambur au cate o bieleta, A si Beeee).
Dezechilibrul asta am incercat sa il rezolv mai demult, prin inlocuirea tamburilor, fara succes din cate vedeti. Ce a ramas de la inceput a fost colectia de arcuri din tambur. Stie cineva daca gasesc de cumparat colectia de arcuri?! This post has been edited by george_slz: 24 Jan 2007, 00:50 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
george_slz |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Revin cu problema, care nu s-a rezolvat. Am fost la Dacoserv(acum 3 sapt.) si m-am intors cu frana de mana reglata prost+dezechilibru spate. Era asa de strans cablul ala, incat dupa doua utilizari ocazionale(o las in viteza parcata, deci e posibil) a sarit siguranta axului care tine pintenul ala de blocaj al manivelei. Ca sa pun la loc, trebuie sa dau jos mocheta....of Doamne.
Ieri am fost la Autocenter, ca sa fac revizia la frane, m-am plans ca blocheaza dreapta spate....R: O facem...o rezolvam...deja nu ma mai asteptam la minuni...si asteptarile mi s-au adeverit....adica au facut-o si mai prost decat aia de la Dacoserv. Astia au mai schimbat si lichidul...partial asa...au lasat sa se scurga doar la etrierul drepta, pe care am insistat sa il desfaca ca sa schimbe garniturile....deh mergea mai greu. Asa am aflat ca garniturile de frana pe care scrie nova si pe care, cei care nu stiu, le recomanda calduros(in speta vanzatori si mecanici)....nu se potrivesc, asa ca a fost curatat cilindrul(tare jegos dealtfel si incorect, adica prin periere) si bagate la loc cele vechi...care aratau multumitor. Dupa treaba asta, dupa aerisire la pedala(daca exista in vreun service aerisitorul in suprapresiune sa imi spuneti si mie in care, ca sa vad ca exista) merg la standul de frana, acolo mi se spune ca am frane de Mercedes(cred ca am fata de prost, mai ales dimineata, dupa o tura de noapte si cu somnul in oase )....Il intreb pe nenea de la stand daca nu cumva pedala e cam jos(si Dumnezeu mi-e martor ca e), iar el zice(doar nu credeti sa ar fi zis altfel) ca e perfecta. Plec de acolo, cu gand de somn si muuuulta lehamite, si iata inca niste bani aruncati....in 3 saptamani pt aceiasi problema. Exista oameni care pot sa de de cap acestei probleme: frana spate dezechilibrata la franare de urgenta, mai nou pedala joasa.....exista vreunul care regleza repartitorul cu manometrul conectat la conductele de frana spate?! This post has been edited by george_slz: 1 Feb 2007, 23:56 Attached thumbnail(s) teste_frana.JPG ( Size: 64.99k ) Number of downloads: 1944 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
george_slz |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Ma ajuta cineva cu o parere ceva?!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
moustache |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Eu vreau sa-mi reglez repartitorul cu manometrul dar inca sunt in cautare de manometru. Deocamdata am unul, dar e de doar 25 bari, trebuie unul care sa poata macar pana la 30. Si pe langa asta putine adaptari, ca sa-l poti racorda in locul aerisitorului. Astea le-am rezolvat, imi mai trebuie doar un manometru mai potent cu racord 1/4, ca pt. asta am facut adaptarile. De abia astept sa reglez si eu repartitorul corect, ca l-am avut schimbat mai demult in service si e reglat la ochi.
Legat de problema ta, eu as zice mai degraba ca e un cilindru blocat la tine. Legat de mecanismul de autoreglare, ieri am luat o pereche de saboti si am studiat acel mecanism. Ca sa sara un dinte, jocul intre saboti si tambur trebuie sa fie cam de aprox 2mm (cumulat pt. ambii saboti). (0.8-0.9 ar trebui sa fie jocul bieletei, atat zice in manual, practic e cam 1mm, poate si un pic mai mult daca ai uzuri, la care se mai adauga deplasarea necesara parghiei pt. sarirea unui dinte). Am masurat si e nevoie de un joc cam de 2mm. Sarirea unui dinte va tine sabotii mai deschisi exact cu 0.5mm. Daca reglajele se fac conform manualului la montarea sabotilor noi, adica sa-i aduci in contact lejer cu tamburii, prin reglarea franei de mana(asta inseamna joc teoretic 0, practic cateva zecimi) totul va functiona bine si cursa la pedala va fi scurta. Prin uzura, la un moment dat mecanismul (daca nu are belele) isi va face treaba si va reduce jocul cam de la 2mm la 1.5mm si il va mentine in limita 1.5-2mm. Pare mare, dar daca asa a gandit constructorul acel mecanism, atunci e OK. Problema poate fi, dupa cum o sa descriu mai jos ca acest joc poate avea in anumite conditii diferente foarte mari. Daca vrei sa se reduca acest joc (presupunand ca mecanismul funcioneaza corect) trebuie sa astepti sa sara un dinte (se reduce cu 0.5mm) sau poti da tamburul jos si poti forta manual sarirea a un dinte, poate chiar 2 (asta mai fac mecanicii prin service-uri) si e o solutie cat de cat OK o perioada, tinand cont ca sabotii se uzeaza destul de lent, dar in timp problema va reapare. Insa in felul asta poti sa asiguri un joc egal (intre roata stanga si dreapta) si sa vezi daca iti rezolva problema (dar neaparat verifica sa fie cilindrii OK. Neaparat sa indepartezi un pic garniturile de protectie din capete sa vezi daca nu curg, chiar si foarte putin, asta prevesteste moartea apropiata a garniturilor si sa-i aerisesti - asa vei observa daca tot din cauza garniturilor nu e unul care sa prinda aer) Consecinte: - frana de mana va prinde un pic mai sus (nu mult mai sus, presupunand ca initial a fost reglata ca la carte) - asta e OK. - cursa pompei se va marii cam cu 4.4mm (daca jocul ar ajunge la 2mm in ambele parti (diametru pompa=20mm, diam cilindri-22mm)). Practic jocul poate fi un pic mai mic (daca totul merge bine si parghiile nu sunt uzate(sa aiba jocuri mari) sau ceva mai mare (parghii uzate, mecanism autoblocare defect....)). Acum daca tinem cont ca o cursa rezonabila la pompa ar fi cam de 20mm (atentia, la pompa, nu la pedala), marirea jocului la saboti de la 0 la 2mm pe fiecare parte mareste cursa la pompa (si implicit la pedala) cam cu 25% (ceea ce e foarte vizibil, mai degraba simtibil). - O situatie foarte neplacuta poate fi jocuri foarte diferite intre stanga si dreapta (din diverse motive). Sa zicem 0.5mm pe stanga, 2mm pe dreapta. Asta inseamna ca la o franare partiala roata de pe dreapta e posibil sa franeze mai putin, si indiferent daca e o franare progresiva sau brusca va intra mai tarziu in actiune (asta e rau). Daca cilindrii nu sunt blocati, la blocare fortele ar trebui sa fie cam egale. Daca si la blocare sunt diferente mari atunci e posibil ca: cilindrii gripati, furtune strangulate.... Acum nu sunt sigur, dar mi se pare ca ramificarea conductelor pt. stanga/dreapta se face in repartitor. Stie cineva daca acolo cele 2 circuite sunt comune? Exista vre-un motiv ca repartitorul sa fie cauza unor presiuni diferite stanga/dreapta? Sper ca nu v-ati plictisit sa cititi acest topic. Daca da, scuze pt. lungime. Eu am acum pedala un pic cam lunga, dar e inca OK si nu vreau sa ma apuc de ea pe frigul asta. Insa am studiat in weekend mecanismul acela (cifrele nu sunt la ochi, sunt masuratori facute cu sublerul) si m-am gandit ca poate ii intereseaza si pe altii concluziile. PS. Am scris intr-un alt topic, cred ca ma certam cu cristidb ca ar mai trebui reglata din cand in cand frana de mana. Rectific: nu este necesar daca autoreglarea va merge bine. Va prinde un pic mai sus decat reglarea initiala, dar acel un pic mai sus se va mentine pana la sfarsitul vietii sabotilor, fara sa se mareasca. PS2. Desi avem multi masinile destul de noi si nu cred ca e cazul: Ar mai fi de verificat si cele 2 arcuri: cel de readucere saboti (daca se rupe e nasol, ti se pot bloca rotile in mers) si cel care tine bieleta stransa de pargia franei de mana(o tine trasa spre sabotul din spate) daca e rupt nu iti va functiona autoreglarea deloc, daca e slab s-ar putea sa iti functioneze, da' prost. Asta e un arc destul de solid si nu foarte solicitat, dar... nu trebuie exclusa si verificarea lui in cazul problemelor banuite la autoreglare. This post has been edited by moustache: 5 Feb 2007, 11:00 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
wind |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
poate sa fie dezechilibrata frana pe spate si daca am diferenta la cauciucuri ?
adika pe fata am stanga vechi , pe dreapta nou, iar la frana se duce de spate in dreapta . ?? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
moustache |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Bineinteles ca daca ai cauciucuri cu grade de uzura diferite vei avea si forte de franare diferite, in special pe carosabil umed, cu zapada, mazga...
in plus cred ca aceasta combinatie nici nu este legala, cred ca legea prevede sa ai cauciucuri de acelasi tip si cu acelasi grad de uzura (nu sunt 100% sigur cu uzura, dar am sa caut). Si chiar daca ar fi legal, cei de la ITP tot nu te-ar lasa sa circuli cu msina asa. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
wind |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
atunci o sa schimb si celalalt cauciuc pe fata sa vedem daca mai face la fel
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
GabyT |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu da informatii gresite!
ORDONANTA DE URGENTA nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulatia pe drumurile publice -rep. sanctioneaza prin art. 100 alin. 1 pct. 6 cu amenda prevazuta în clasa a II-a de sanctiuni : "conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisa;" Deci, atata timp cat anvelopa "veche" nu este uzata peste limita legala iar cauciucurile au aceeasi dimensiune ca cea specificata in talon, "combinatia" este legala, insa total nerecomandata din punct de vedere tehnic. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
moustache |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Am spus ca nu sunt 100% sigur. Dar daca una e uzata mult si una e aproape noua, cred ca nu vei lua ITP fara cearta sau fara spaga. Si in fond... pt. cine foloseste o astfel de combinatie, daca nu se gandeste la viata lui, sa se gandeasca macar la viata celor din jur. E suficient un derapaj la o franare mai brusca la viteza mare ca sa sufere si altii.
PS. Nu stiu ce zice noul cod rutier, dar ordonanta aia din 2002 cred ca cam obsolete ![]() This post has been edited by moustache: 9 Feb 2007, 11:38 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
wind |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
am schimbat si celalalt cauciuc , acum am 2 noi pe fata.
la frana puternica la fel face. se duce de spate daca mai misc si de volan ala sunt.... la service a zis ca e repartitorul blocat si ca incearca sa;l reconditioneze. unul nou e aprox 50 RON |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
wind |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
continuam povestea si:
am schimbat repartitorul de frana , apoi au urmat cica reglaje la saboti. am plecat de la mecanici sigur pe franele mele peste ceva timp, sare o baba pe trecerea de pietoni..calc tare frana si ma trage de fund de am zis ca ma rastoarna cred ca ma duc la alti mecanici ca astia sunt ..... stie cineva un banc de test pt frane. si niste mecanici ??? va rog |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Eu am fost la sama service pentru stand de test. E cam scump, dar aparatura e noua, si oamenii ok (500K).
Daca citesti mai sus, vezi unde si-a facut george_slz testul. Mecanici buni nu gasesti in service-uri mari. Parerea mea e ca daca vrei o treaba bine facuta, trebuie sa intrebi inainte: 1. Aerisirea circuitului o faceti la pedala? 2. Verificarea repartitorului cum o faceti? Daca la 1 raspunsul e da, iar la doi - las' ca stim noi, cauta alt service. De obicei cine are si foloseste scule stie ce face. |
-------------------- |
|
george_slz |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Aerisirea cu aparat e asa de simpla incat ar lucra un singur om, al doilea putand sa faca alta treaba la masina. Insa la noi astfel de aparate sunt asa de rare, incat cei din service ar jura ca nu s-a inventat asa ceva inca!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
i96nds |
![]()
Post
#21
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mecanismul de autoreglare a sabotilor pe spate e destul de nefericit la dacii. Nu stiu cum e la Logan insa la celelate Dacii e cam inapoiat fata de alte masini straine. Asa ca de multe ori daca mergi cu masina goala nu prea ai ocazia sa se faca reglarea asta automata.
Deci se recomanda desfacerea tamburilor si reglarea sabotilor astfel incat sa fie foarte aproape de tambur. In cazul colegului nostru, cred ca are probleme cu frana si pe fata, nu numai pe spate. Altfel nu ii fugea asa rau intr-o parte. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Vezi sa nu ai o roata mai grea sau dezechilibrata pe fata.
Mie la berlina imi tragea tare dreapta cand franam brusc si de fapt era o roata mai grea. Ma tragea foarte putin si cand mergeam drept, in schimb la frana era nasol. Acum la Solenza, mai fuge de fund dar cand vrea ea, nu de fiecare data cand franez brusc. Vezi sa nu ai greutate mai mare intr-o parte a portbagajului (o trusa de scule ceva) care sa-ti dezechilibreze masina. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 4 Apr 2007, 23:26) Mecanismul de autoreglare a sabotilor pe spate e destul de nefericit la dacii. Nu stiu cum e la Logan E la fel si la Logan... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#24
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Salut.
solenza mea are 54k. Deci cred ca ar fi cazu' sa ma uit si eu pe la saboti. Intrebari: 1. Imi trebuie vreo scula mai speciala (presa, sau vreo cheie mai babana)? 2. Trebuie sa fiu atent la ceva anume ca sa nu fac vreo prostie? n-ar strica si niste poze sau schite (daca e necesar si daca are cineva). ps1. placutele de frana le-am schimbat pe la 30k, dar pe spate n-a pus nimeni mana pana acu. ps2. sunt membru extra incepator si rog un moderator sa imi spuna cum era mai recomandat: sa pun intrebarile in acest topic (fiind vorba tot despre frane spate) sau sa deschid o noua discutie. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
i96nds |
![]()
Post
#25
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
E OK aici - se vorbea oricum de frane pe spate.
Sabotii pe spate la SLZ cred ca tin chiar spre 80.000 km. Daca mergi prin afara orasului mult poti ajunge si la 100.000 km. Deci inca nu e cazul sa ii schimbi - doar daca ai mers numai in oras. Ca sa verifici uzura sabotilor nu e nevoie sa desfaci rotile. Te bagi sub masina si gasesti prin spatele tamburilor un dop mic din cauciuc, rotund, cu diametrul aproape un centimetru. Il scoti si vei vedea exact care e uzura sabotilor. Pentru a face si interventii e mai bine sa mergi la un service. Iti trebuie o tubulara mare ca sa desfaci piulita aia si nu cred ca ai asa ceva acasa. Tot acolo iti face si reglarea manuala a distantei intre saboti. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#26
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
mersic,
din cei 54k km, peste 70% sunt facuti la drum lung...deci nu mai pun mana sa desfac nimic...doar sa prind o zi frumoasa sa ma uit la dopurile alea de care ziceai. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
wind |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
pai in portbagaj nu am nimic pus. geometria e facuta recent, cat si echilibratul rotilor. adevarul e ca, atunci cand am luat'o nu avea asa dezechilibru decat putin ,dar m'a mancat pe mine sa ii caut......
tre' sa o fac neaparat ca nu e de gluma, pot sa lovesc si pe altii pe langa mine |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
moustache |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Ai rezolvat-o pana la urma? Cam aceeasi problema se pare ca o am si eu mai nou, la frana brusca si viteza mare, ma intoarce pe drum. Si nu mereu, in mod aleator. Daca franez mai progresiv, dar tot hotarat, si tot la viteza mare e ok, nu ma deviaza deloc de pe traiectorie, dar la o franare brusca, e greu sa anticipez care va fi traiectoria masinii
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
i96nds |
![]()
Post
#29
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am o senzatie ca repartitorul de franare o cam ia razna. Probabil s-a facut mizerie acolo si trebuie schimbat, altfel se va bloca de tot. Nu ai ce repara la el. Mergi la un service sa il schimbi - cam 70 lei piesa si 30 lei manopera.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
icsu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci cum e pana la urma repartitorul are unul sau doua circuite de reglaj? Adica se face separat pe fiecare roata sau pe ambele la gramada? Ca daca se face separat de acolo poate veni si cauza dezechilibrului pe spate la franare.
|
--------------------
renault
clio symbol
1.4/2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:32 |