frane dezechilibrate, franeaza mai puternic pe o parte
![]() ![]() ![]() |
frane dezechilibrate, franeaza mai puternic pe o parte
moustache |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|||
benkenobi |
![]()
Post
#32
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
ai incercat sa vezi daca cilindrii receptori functioneaza in parametrii optim pe amble roti?
reglajul sabotilor la berlina, DSN si SLZ se fac manual pentru ca mcanismul este de doi lei. am prelucrat pina la rugorizitati extrem d mici toate piesele in miscare ale mecanismului respectiv, le-am uns , etc. rezultat: zero. asa ca periodic reglez manual distanta saboti-tamburi. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
george_slz |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Nu e normal sa reglezi intruna. Mecanismul nu e inventat de romani si nici de Renault. Trebuie vreificat daca nu cumva arcurile sau tamburii sunt proaste sau gresit prelucrati. Greu e sa dai peste un om capabil sa verifice!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#34
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
- desi problema este super-discutata pe mai multe topicuri descriu aici problema mea deoarece titlul este sugestiu, cu aceasta ocazie rog politicos un moderator sa mute acest topic in sectiunea de topicuri importante (in cazul in care se considera a fi o cerere justificata)
- la mine problema se manifesta astfel : la franari violente (roti blocate) la viteze de peste 80 km/h trage puternic drepata , daca nu as lua piciorul de pe frana masina s-ar opri in unghi de 90 grade fata de axul drumului ![]() - bineinteles ca am mers in service unde au muncit la ea doua zile , aproximativ 8 ore pe zi, nu glumesc deloc, facand urmatoarele operatiuni : * in prima zi dupa ce s-au demontat rotile spate mi s-a spus ca este defect cilindrul receptor frana spate si trebuie inlocuit, au inlocuit cilindrul si apoi au pus-o pe standul de verificare frana ( nu rezolvase nimic ), s-au verificat placutele de frana pe fata si s-a constatat ca uzura lor este inegala (cele interioare cu cele exterioare ) si au fost schimbate cu unele noi iar in urma noului test am fost indrumat calduros sa revin a doua zi deoarece " problema este pe fata si se va rezolva a doua zi" * a doua zi s-a facut aerisirea franelor (era facuta deja), directia (a iesit ok nu era necesar), verificare presiune desi nu era necesar si alte operatiuni in "partea din fata" in urma carora au ajuns la concluzia, banuiesc, ca fata nu are nimik, si apoi au revenit la spate unde au inversat cilindru receptor frana de pe stanga pe dreapta, apoi au urmat verificari pe stand si teste de frana cu masina incarcata ( 5 persoane) in urma carora s-a ajuns la concluzia ca este defect repartitorul de franare si cu spatele incarcat fenomenul mentionat nu se manifesta. - avand in vedere faptul ca nu am mai consimtit sa se faca teste pe banii mei ( inlocuirea repartitorului) au strans repartirorul la maxim, am inteles ca se va comporta ca si cum spatele este incarcat si problema ar fi ca si rezolvata - in zilele urmatoare am constata ca defectul s-a mutat de pe dreapta de stanga (acum trage stanga) si apare la miteze mai mici ( probabil din cauza blocarii repartitorului) ![]() - rog pe cei confruntati cu probleme asemanatoare sa imi dea idei de rezolvare PS : mentionez ca toate lucrarile s-au facut in service autorizat si desi devizul era destul de incarcat la inceput, la final s-a achitat 250 ron "in urma negocierilor" ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
moustache |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Nu e ok cu repartitorul blocat la maxim. Problema repartitorului e prima care trebuie sa o solutionezi. Dar, nu neglija frana pe fata. E clar ca etrierul nu iti culiseaza (placute uzate inegal, probabil din cauza penelor ruginite). Schimba si penele, inainte de montare sugerezi sa cureti tot pe acolo foarte bine si ungele usor cu vaselina (penele). Eventual polizeaza si bavurile de la disc (ai sa gasesti pe aici cum). Si eu am avut problema asta. La franari violente aproape ma intorcea. Am fost de multe ori pe stand si totul era ok, spatele frana cat trebuia, dezechilibre sub 5% atat pe fata cat si pe spate (verificare facuta din disperare de mai multe ori, in locuri diferite). Atat le "bibilisem" ca nu avea ce sa nu mearga, dar la franari violente... era nashpa, nu mai aveam curaj sa ma infig in frana. Pe stand era OK pt ca acolo mereu franeaza progresiv pana la blocare, situatia din trafic e un pic alta. Dupa toate verificarile astea am luat-o prin eliminare si am schimbat pompa frana, lichid, placute, pene, discuri, etriere, saboti, cilindri, deci cam tot ce se putea schimba. Nu toate odata, cam pe parcursul a un an, dar tot fara rezultate. Dar, mai ramasese ceva neschimbat: repartitorul si furtunele de frana. Repartitorul functiona bine, si la constructia lui, poate sa nu dea presiunea care trebuie, dar nu are de ce sa nu o dea egal catre st si dreapta pt ca circuitul este comun. Asa ca am trecut la schimbarea furtunelor, de fapt le-am schimbat numai pe cele de pe fata si problema a disparut, de atunci nu mai am probleme cu franele (am mai schimbat de atunci placutele si penele, am pus niste pene din aluminiu, astea nu mai ruginesc si nu mai umblu la ele decat cand schimb placutele), dar alte probleme nu au mai aparut. Asta e doar o sugestie, daca ai incercat tot si crezi ca totul e ok, poti incerca si asta. La mine la franare violenta, nu tragea mereu in aceeasi parte, era destul de random, asta era ciudat. Nu pot afirma care furtun era cu probleme, dupa ce le-am schimbat, le-am curatat, spalat pe cele vechi si daca suflam prin ele, unul opunea rezistenta substantial mai mare decat celalalt, dar nu mai stiu pe ce parte a fost montat, in plus asta nu ar justifica faptul ca nu tragea mereu catre aceeasi directie. Probabil ca era infundat cu ceva (le-am aruncat pe ambele, sa nu fiu tentat sa le ma folosesc) si la franare brusca, presiunea variind foarte repede se infunda si mai tare, asta fiind supozitia mea.
Sper ca ai avut rabdare sa citesti tot. Daca rezolvi problema, ar fi util sa revi cu detalii, poate va ajuta experienta ta pe cineva in viitor (eu daca aveam de la inceput banuiala ca sunt furtunele de vina incepeam cu ele, si nu economiseam neaparat bani, dar economiseam timp pana la rezolvarea problemei si evitam emotiile cand trebuia sa franez tare si nu stiam 100% daca va merge drept masina, ajunsesem si vara sa franez cu mare grija, ca si cum ar fi fost polei pe jos...) This post has been edited by moustache: 23 Nov 2009, 19:00 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
ionelpopa83 |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
- la partea cu "ajustarea" repartitorului mi-am dat seama ca s-a gresit, insa acest lucru s-a facut la propunerea "specialistilor"
- o sa incerc sa schimb aceste furtune ( cu toate ca nu stiu exact despre ce este vorba) + curatat si uns tot ce se poate curata si unge - la mine nu trage stanga sau dreapta "random" , inainte de a veni in service tragea dreapta si dupa ce am scos-o trage stanga, aspect ce nu prea il inteleg dar deduc ca se datoreaza faptului ca au inversat cilindri de frana intre ei, cel care era pe dreapta fiind inlocuit cu unul nou - repartitorul nu cred sa fie defect - multumesc lui moustache pentru raspuns ( poti sa scrii si o carte ca nu ma supar, o citesc pe toata numai sa rezolv), este foarte interesant sentimentul de fiecare data cand pun o frana mai brusca , intre timp am ajuns destul de priceput la redresarea masinii cand fuge spatele, cred ca o sa ma apuc de raliuri ![]() ![]() - reamintesc propunerea mea de mutare a acestui topic la sectiunea de Topicuri Importante pt a evita discutarea acestei probleme pe mai multe topicuri si avand in vedere nr destul de mare al solenzelor cu simptomele de mai sus, cu toate ca acest topic nu este nici pe departe la fel de important comparativ cu cel legat de schimbare baterie cheie telecomanda, cum se desface cheia ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
i96nds |
![]()
Post
#37
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
APPROVED.
Uite ca si la mine trage stanga cand franez. Mai fusesem la teste de frana - si frana de pe dreapta fata era cam lenesa. Asa ca am trecut la rezolvarea dezechilibrului - incat ... am inlocuit etrierul cu totul, sa nu mai fiu tentat sa dau vina pe el. Se schimbasera si placutele... si pene curatate bine bine... etc. Dar... problema persista. Am aerisit si circuitul - de fapt s-a plimbat lichid nou prin el - incat sa iasa orice posibila mizerie. Dar tot degeaba.... Ce alte idei mai aveti ? Asta cu furtunele mi se pare putin probabila... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
moustache |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
La mine clar a fost ceva in neregula cu unul din furtune, dar sunt de acord ca e putin probabil, mai ales in cazul tau. Daca penele sunt curatate bine, in consecinta etrierul culiseaza usor, iar etrierul e in stare (tinand cont ca e nou) atunci nu ar trebui sa ai probleme majore. Ar trebui sa faci un test pe stand dupa ce ai schimbat toate astea si sa vezi daca dezechilibrul persista. Daca persista, mai e de lucru
![]() ionelpopa83 - cred ca ar trebui sa slabesti repartitorul pe spate, asta o poti face relativ usor, slabesti cu masina pe roti (nu pe cric) pana cand tija nu mai e atacata, sa fie la limita, dupa care mai strangi un pic, sa fie usor atacata. E un reglaj aproximativ, dar destul de bun. Ar trebui reglat cu manometru, dar si in service-urile mari tot cam asa regleaza, eventual o mai pune pe stand, forta ar trebui sa fie undeva pe la 1000 - 1300 daN, asa, aproximativ. Apoi, as zice sa schimbi cilindri frana. Schimba-i pe amandoi, nu sunt asa de scumpi (cam 100RON ambii) si o vreme nu mai ai nici probleme si elimini clar si cauza asta. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
ionelpopa83 |
![]() ![]()
Post
#39
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
QUOTE(i96nds @ 23 Nov 2009, 22:50) THANK YOU ![]() - avand in vedere ca am o gramada de bani, care nu am ce sa fac cu ei o sa ma duc din nou in service sa incerc rezolvarea problemei (numai sa gasesc timp) si atunci o sa dau detalii - pretul pe care l-am platit pt un cilindru este 120 ron + manopera tot cam atat ![]() - am o nelamurire daca ma poate ajuta cineva (desi poate parea stupida intrebarea), ex: in cazul in care roata dreapta de pe spate se blocheaza (sau franeaza mai tare decat cea stanga) masina trage dreapta sau stanga |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
stanga
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
i96nds |
![]()
Post
#41
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce intelegi prin "trage stanga" ?
Ca se duce botul masinii catre staga ? sau ca fuge fundul catre stanga ? Asta ca sa vorbim toti aceeasi limba.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
reddacy |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
la mine e simplu...am schimbat discul dreapta si cum e marca ieftina[40ron de Iasi]....are aderenta scazuta la placute....desi am peste 15.000km tot asa face.....adica la primele pedale,apoi se incalzeste si nu mai simt....
|
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#43
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
la mine acest fenomen a aparut doar pe spate , poate aparea si in partea din fata , nici nu vreau sa ma gandesc
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
moustache |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Este discutabila treaba asta cu roata care tine (franeaza) mai tare si directia in care trage masina. La fel, e discutabil si ce inseamna trage (daca deviaza fata sau fuge spatele), cred ca cel mai simplu ar fi daca prin "trage" ne-am referi la directia catre care tinde masina sa mearga in raport cu traiectoria initiala. In situatia in care pe una din parti o roata franeaza mai puternic decat pe partea opusa (as zice chiar mult mai puternic), sunt doua situatii care pot apare. Daca s-a franat tare, dar nu pana la blocarea vreunei roti, atunci masina are tendinta sa devieze catre partea unde forta de franare este mai puternica, dar masina poate fi mentinuta pe traiectoria dorita prin corectare din volan. Daca se franeaza si mai tare, pana la blocarea rotilor, dar nu suficient de tare cat sa se blocheze toate rotile, ci numai cea/cele de pe partea care franeaza mai tare, atunci acea roata va pierde substantial aderenta laterala si masina poate devia catre partea opusa acelei roti, dar aici mai pot interveni si alti factori (daca s-a virat inainte/in timpul franarii, inclinarea drumului...) caz in care este incerta directia in care deviaza. Daca dezechilibrul este si pe fata si pe spate, dar invers, cumva in diagonala atunci este incert in ce directie va devia la o franare pana la blocarea rotilor. Daca se franeaza pana la blocarea tuturor rotilor, dar exista dezechilibre, momentul in care una din roti se blocheaza inaintea celorlale influenteaza mult traiectoria masinii dupa blocarea tuturor rotilor, dar si aici pot apare o serie de factori (manevrarea directiei, inclinarea drumului daca e cazul, starea cauciucurilor, asimetri ale unghiurilor directiei...) care pot influenta foarte mult noua traiectorie.
LE. Daca la tine roata de pe dreapta franeaza mult mai puternic decat cealalta, atunci la franari normale, dar nu foarte violente, m-as astepta ca masina sa aiba o usoara tendinta sa devieze catre dreapta. 120 RON pt un cilindru de frana mi se pare un pret destul de mare. Cat mai este un cilindru acum (fara manopera)? Eu ma asteptam sa fie aprox 50 RON. This post has been edited by moustache: 25 Nov 2009, 15:06 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#45
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
QUOTE(moustache @ 25 Nov 2009, 15:02) Daca s-a franat tare, dar nu pana la blocarea vreunei roti, atunci masina are tendinta sa devieze catre partea unde forta de franare este mai puternica, dar masina poate fi mentinuta pe traiectoria dorita prin corectare din volan. Daca se franeaza si mai tare, pana la blocarea rotilor, dar nu suficient de tare cat sa se blocheze toate rotile, ci numai cea/cele de pe partea care franeaza mai tare, atunci acea roata va pierde substantial aderenta laterala si masina poate devia catre partea opusa acelei roti 120 RON pt un cilindru de frana mi se pare un pret destul de mare. Cat mai este un cilindru acum (fara manopera)? Eu ma asteptam sa fie aprox 50 RON. -am pus poza in caz ca nu ma crezi - perfect adevarat ce ai spus, cu precizarea ca daca se franzeaza brusc astfel incat sa se blocheze toate rotile in acelasi timp, nu mai deviaza chiar si la viteze mari, astazi am observat acest fenomen, am facut mai multe franari la aproximativ 100 km/h si masina nu a deviat ![]() Attached thumbnail(s) IMG_6620.jpg ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 1361 |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
la mine blocheaza prima roata dreapta spate.masina pleaca imediat de spare inspre dreapta,iar botul spre stanga..la asta m am referit
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
i96nds |
![]()
Post
#47
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare acum.... Cum ziceam, mi se pare ca franele pe fata nu actioneaza ambele in acelasi timp - pe dreapta e mai slaba frana. Am inlocuit etrierul dar nu vad mare diferenta.
Poate fi din pompa ? Adica e tehnic posibil ca din pompa sa plece presiune diferita catre cele doua circuite de pe fata ? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#48
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
QUOTE(i96nds @ 26 Nov 2009, 22:31) Poate fi din pompa ? Adica e tehnic posibil ca din pompa sa plece presiune diferita catre cele doua circuite de pe fata ? cei din service mi-au spus ca exista aceasta posibilitate (fara sa ii intreb eu) si pe fata si pe spate, mai mult din cele expuse de ei am dedus ca s-ar putea sa plece presiune diferite si pe rotile de pe spate de la distribuitor cu toate ca imi vine foarte greu sa cred. oricum se pare ca in urma acestor sfaturi am sa schimb toata masina bucata cu bucata ![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
opt|ons |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 November 09 ![]() |
i96nds Posted 26 Nov 2009, 22:31
Am si eu o intrebare acum.... Cum ziceam, mi se pare ca franele pe fata nu actioneaza ambele in acelasi timp - pe dreapta e mai slaba frana. Am inlocuit etrierul dar nu vad mare diferenta. Poate fi din pompa ? Adica e tehnic posibil ca din pompa sa plece presiune diferita catre cele doua circuite de pe fata ? Cam aceeiasi problema o am si eu numai ca la mine mai e diferenta si intre fata spate..tine spatele mai mult,azi am schimbat garniturile din pompa am aerisit-o si nimic tot cu diferente tine numai ca nu mai fuge de spate Cineva mi-a zis ca ar putea fi din sonda de la pompa daca e defecta ar frana mai tare spatele..eu tind sa cred ca e de la repartitor.. ati auzit de acea sonda sa reactioneze asa daca e defecta? Nu mi se aprinde nici un bec in bord nici cu mufa scoasa nici cu ea bagata in sonda.. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005 europa
- ct 00 xxx
|
|
i96nds |
![]()
Post
#50
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Senzorul ala e doar ca sa te avertizeze pe tine pe bord daca a cazut presiunea din circuit. NU are legatura cu functionarea pompei....
Eu l-am inlocuit in urma cu cativa ani pt ca a crapat ceramica aia din el. A fost cam 10 lei parca.... Dar nu are legatura cu problema. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
moustache |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Ba se poate. Nu mai revine plonjorul si a ramas deschis circuitul de bypass.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
romanvs |
![]()
Post
#52
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Am franele spate dezechilibrate si trebuie sa le reglez cand s-o face vremea mai calda.
Imi spune si mie cineva de cat trebuie sa fie tubulara(nr) pt desfacerea tamburului . |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
i96nds |
![]()
Post
#53
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Parca era de 8, din cate tin eu minte. Vorbesc despre surubul de la aerisitor.
Pentru tubulara cea mare, vezi mai jos. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
de 32
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
blla |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 11 January 09 ![]() |
opt/ons,
in mod aproape sigur e repartitorul. te costa intre 90 si 150 piesa plus manopera. bafta! This post has been edited by blla: 17 Jan 2010, 01:11 |
--------------------
dacia
solenza
scala 2003
|
|
moustache |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
In mod aproape sigur un reglaj corect, curatare, verificare sa nu fie vre-un pistonas gripat, eventual si o aerisire rezolva problema. De ce trebuie data vina neaparat pe repartitor? Bine ca nu zice cineva ca e de vina motorul, ca nu face destul vid in servofrana...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#57
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca problema e de la diferenta de lungimi dintre conductele din spate. E normal ca fortele de presiune sunt diferite, conducta mai scurta, adica cea din dreapta are nevoie de o presiune mai mica pentru a impinge lichidul si implicit o blocheaza mai repede.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
i96nds |
![]()
Post
#58
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Adica vrei sa spui ca se mai pierde din presiune pe drum? Eu cred ca e neglijabil acest aspect....
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#59
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
- si eu cred la fel, dovada este ca nu toate au acest comportament, iar a mea nu a facut intotdeauna asa
|
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
moustache |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Asta cu presiunea e vrajeala. Cine a facut ceva fizica, macar prin generala, ar sti ca presiunea e aceeasi in toate punctele din sistem (mai ales ca in plan orizontal sunt cam la acelasi nivel, aspect care oricum ar fi neglijabil si daca ar fi diferente de cativa metri). Ar putea apare diferente de presiuni in regim dinamic, daca debitul lichidului prin acele conducte ar fi mare, dar aici nu este cazul. Deci lasati-o usor pe asta cu diferenta de presiune datorata diferentei de lungime a conductelor. Presiunea in sistem este aceeasi in toate punctele care comunica si apare simultan in aceste puncte.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:57 |