Inchis motorul la semafor, Se merita?
![]() ![]() ![]() |
Inchis motorul la semafor, Se merita?
baldur |
![]()
Post
#1
|
||
Baldur Group: Members Posts: 49 Joined: 18 November 06 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault/Dacia
Clio 3 1,2 16v 75 cp/Sandero 1,6 mpi 85 cp
Dinamique 2008/Laureate 2011
|
|||
marksman |
![]()
Post
#2
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Niciodata nu opresc motorul la semafor (in oras). Nu se stie daca mai porneste, poate ai nevoie sa pleci repede si daca ai motorul oprit, mai greu.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
prody |
![]()
Post
#3
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Illusion, hai ca ai dat-o! "Nu se stie daca mai porneste!"
Poate nici nu ar trebui sa intram in intersectia respectiva, daca ni se opreste motorul si blocam intersectia? Referitor la topic, nu cred ca faci vreo branza daca opresti motorul la semafor, poate doar daca ai prins de la inceput unul din ala de 90 de secunde. Eu unul nu am incercat treaba asta pana acum, si, cred ca bateria va muri mai repede in ritmul asta. |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
vsebas |
![]()
Post
#4
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Parerea mea ca la semafor nu e un castig sa opresti motorul ( nu pentru masinile care nu sunt construite in sensul acesta) dar spre exemplu la o bariera care stii ca dureaza 2-5 min. eu il opresc.
Pentru baterie si mai putin pentru electromotor porniri/opriri dese ale motorului in oras nu sunt benefice si in comparatie cu castigul la benzina (daca este) si pierderea in durata de viata a bateriei ( sau in cel mai rau caz sa nu mai porneasca) iesi pe minus. Mai ales ca in oras rareori ajungi sa incarci bateria la 100% si daca mai faci si drumuri scurte plus oprit / pornit la semafor ai sanse ca in aceeasi zi ( dupa 1 sapt de regim de acest fel) sa nu mai pornesti. Masinile care au aceasta functie de oprit motorul la semafor ( pentru economie, pentru poluare redusa, etc) sunt construite cu o electronica care gestioneaza energia in ambele sensuri baterie - "energie mecanica" si la franare sau incetinire aceasta se face cu cedare de energie in circuitul bateriei ca sa suplineasca urmatorul start la semafor de exemplu. Sper ca nu am facut o varza prea mare si se intelege ceva totusi din postul meu ![]() |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
mai multe chestii interesante : http://skoda.ro/page.php?SM_ID=264&PHPSESS...bc4c386b6836040
|
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
C@talin |
![]()
Post
#6
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
uite ca am aflat de acolo si de ce lumea nu vrea sa dea drumul la faruri si pe timp de zi ,din cauza ca consuma o gramada de combustibil.
"Mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei (cu excepția modelelor la care farurile pornesc automat odată cu motorul) costă până la 0,2 litri suplimentari la suta de kilometri;" |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vsebas |
![]()
Post
#8
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Nenea acela o fi obtinut super consumu' lu' peste dar a mers si in afara orasului unde a reusit sa incarce bateria ca daca mergea o luna numai in oras il vedeam impingand masina sau schimband vreo 4 baterii.
Chestia cu farurile care mananca benzina iara e de prostit in fata dar ma rog daca tine.... |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#9
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
SE MERITA CLAR , dar de fapt NU SE MERITA !
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
marksman |
![]()
Post
#10
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(prody @ 3 Jan 2007, 23:40) Illusion, hai ca ai dat-o! "Nu se stie daca mai porneste!" Matematic vorbind, probabilitatea e mai mare sa nu-ti porneasca motorul dupa ce il opresti decat sa se opreasca in mers (excluzand pana de benzina) QUOTE(prody @ 3 Jan 2007, 23:40) Poate nici nu ar trebui sa intram in intersectia respectiva, daca ni se opreste motorul si blocam intersectia? [...] Aici devii prapastios rau de tot... |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
hash |
![]()
Post
#11
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Noo, era doar o exagerare la misto ..
|
--------------------
-
-
-
|
|
dbk |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 19 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu cumva uzura motorului e mai sporita in timpul porniri decat in regimul normal de mers? ma gandesc ca ungerea in timpul pornirii nu e atat de eficienta ca si in cazul tinerii motorului la ralanti (cu toate ca de data aceasta motorul e deja cald).
This post has been edited by dbk: 4 Jan 2007, 14:04 |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci ambiance
05.2006 VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
|
|
aalinte |
![]()
Post
#13
|
![]() membru pasionat de daciute vechi Group: Members Posts: 102 Joined: 2 January 07 ![]() |
mi se pare o mare prostie sa opresti motorul in timp ce astepti la semafor. in primul rand nu se face economie de combustibil ci mai mult risipa, deoarece motorul cand porneste consuma mai mult decat daca ar merge intr-un regin normal de relanti. si... treaba cu o,2% sau cam asa ceva in plus la consum cand rulezi cu farurile aprinse se poate sa fie foartye adevarata. de ce? pentru ca este exact ca si atunci cand rulezi cu aerul conditionat dat drumu. consumul de curent este mai mare pe instalatie iar alternatorul opune mai mare rezistenta asta facand sa creasca consumul de combustibil pentru a mentine turatia dorita.
|
--------------------
dacia,opel
1304,astra G
1998 izoterma,2004 1,7CDTI
- il-03-tzt; il-03-mhr papucar
|
|
GicaPopescu |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 ![]() |
Nenea de la Skoda cam are dreptate in tot ce spune pe site-ul respectiv. Orice consumator electric suplimentar inseamna consum sporit de benzina, deci si farurile aprinse. Iar la chestia cu semaforul trebuie pus in balanta combustibilul economisit cu uzura bateriei si electromotorului, cred ca merita sa opresti motorul, dar la timpi de minim 1 minut.
Cel mai important pentru economia de combustibil este mersul cat mai lin, cu cat mai putine accelerari si franari (a se folosi cat mai mult frana de motor), cu viteza cat mai constanta, si intr-adevar, nu trebuie sa o lalai in trepte intermediare, daca ai drum liber in fata, ci sa ajungi cat mai repede in treapta a 4-a sau a 5-a si apoi sa mentii viteza constanta. Adoptand stilul asta de condus, precum si cu ajutorul consumului instantaneu al CB, am un consum de 6,8% in primii 2.000 km, inclusiv rodajul (cam 50-50% oras/afara, si cam jumatate pe timp rece, la care consumul creste) la motorul 1,6 MPI, deci se poate obtine un consum mai mic decat cel din carte. This post has been edited by GicaPopescu: 4 Jan 2007, 15:28 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6MPI
- DJ-XX-XXX
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#15
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
De acord cu tine, mai putin primul paragraf. Lasa motorul pornit la semafor, ca e mai bine asa, pentru sanatatea electromotorului a bateriei si pentru economia de carburant. Si in cartea de intretinere a masinii spune ca pornirile dese sunt consumatoare suplimentare de combustibil. Peste sau sub 1 minut, e o treaba relativa, prea relativa ca sa-ti bati capul cu ea ... te mai claxoneaza unul din spate, dai sa pleci repede, din greseala sau din graba ti se opreste din nou motorul, mai dai o data la demaror s.a.m.d., e prea complicat.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
vsebas |
![]()
Post
#16
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
OK, am vrut sa fac niste consumuri (in Kw si L de benzina) dar nu am gasit cat consuma instalatia de AC asa ca tot ce pot sa pun sunt presupuneri.
Considerand ca AC consuma 1KW ( m-am bazat pe cosumul unui AC de apartament modest) si stiind ca in vara aceasta cand am pornit AC am avut un consum mediu mai mare cu ~ 1L benzina la % Km am estimat ca la un consum de 162W=0.162KW al farurilor exista posibilitatea unui consum mai mare cu 0.2 L benzina la % Km daca se merge cu farurile aprinse. Consumul "farurilor" este dupa cum urmeaza: 2xfaruri fata faza de drum+2xpozitii fata+2xpozitii spate adica : 2x55W+2x5W+2x21W=162W=0.162KW. Repet ca e doar parerea si presupunerile mele. LE: Daca se refac estimarile tinand cont de informatia furnizata mai jos de Amadeus rezulta ca farurile aprinse ( la LOGAN) nu vor consuma mai mult de 0.04 L la % Km, infim dupa parerea mea in comparatie cu castigul de siguranta in trafic daca ai farurile aprinse. This post has been edited by vsebas: 4 Jan 2007, 21:51 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
AC Logan (Sanden SD7V16) = 5KW
This post has been edited by Amedeus: 4 Jan 2007, 21:45 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
Nero |
![]()
Post
#18
|
Mr Group: Members Posts: 94 Joined: 17 May 06 ![]() |
In manualul de Seat scrie clar: cantitatea de benzina economisita este mai mare decat cantitatea de benzina necesara pornirii motorului la semafoare cu peste 20 secunde perioada de oprire. Dar nu se spune nimic de uzura bateriei, electromoturului si a altor chestii de acest gen ei se refera strict la consum. Eu nu opresc veci pururi motorul la semafor.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4
2005
- Azur
|
|
Ake |
![]()
Post
#19
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Offtopic, dar in legatura cu ce s-a mai discutat:
Am intalnit primul nene care care opreste farurile la semafor. Un vecin de-al meu pensionar, care sustine ca asa mai face economie. Cum in ziua aia eram prea diplomat ca sa-i sugerez ca pentru cei fara bani de benzina s-a inventat RATB-ul, m-am limitat la a-i atrage atentia ca s-ar putea ca unul care vine din spate mai tare sa se urce in portbagajul lui daca nu are pozitiile aprinse, dar nenea parea destul de increzator in iluminatul stradal. |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
bendix |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
Eu de obicei opresc motorul la semafor daca se sta (subliniez, daca se sta, adica repaos ). Acest lucru se intampla arareori, caci de obicei daca este coloana lunga, chiar si la culoarea rosie a semaforului masinile din fata mai fac "cativa pasi"
![]() De ce opresc motorul ? nu pot sa explic. Cred ca este o caracteristica de-a mea personala de a conduce. Nu cred ca in felul acesta fac economie de combustibil, probabil ceea ce am economisit in acel minut de oprire voi consuma la pornirea automobilului. S-ar putea sa fie un avantaj in ceea ce priveste poluarea. Nici de asta nu sunt sigur, ar trebui facut un studiu competent. P.S. Logan-ul meu a pornit intotdeauna la prima cheie dupa oprire ![]() This post has been edited by bendix: 5 Jan 2007, 09:39 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
ageana |
![]()
Post
#21
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Sunt sigur ca economia de benzina in cazul opririi motorului la semafor este zero. In plus, apar si alte dezavantaje si probleme pe un termen mai lung. In schimb, opritul farurilor mi se pare ok.
Eu cand sunt la semafor noaptea nu tin faza scurta pornita, ci doar pozitiile, nu pentru economia de combustibil, ci pentru a se realiza o incarcare mai buna a acumulatorului. Motorul il opresc in schimb la benzinarie, dat fiind faptul ca acolo e putin mai mare timpul de asteptare (mai ales daca prinzi in fata "fetele de la solar" care stau 2 ore in benzinarie si inca o ora pana pornesc de pe loc, dar asta e cu totul alta discutie...) |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Ake @ 4 Jan 2007, 21:41) Offtopic, dar in legatura cu ce s-a mai discutat: Am intalnit primul nene care care opreste farurile la semafor. Un vecin de-al meu pensionar, care sustine ca asa mai face economie. Ce masina are? Daca are o Dacie 1300 veche, le opreste pentru ca alternatorul/releul de incarcare nu fac fata la consumul farurilor la relanti, din diverse cauze, dar daca are o masina mai noua, e altceva.. e incuiat el.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#23
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu merg cu luminile aprinse tot timpul, zi noapte/oras/afara ( FARA PROIECTOARE, e preferance anyway) si NU opresc niciodata motorul la semafor. Cu toate astea masina nu trece de 10% ! Daca vroiam consum redus imi luam dreacu' dci !
bafta ! ps: oprirea motorului la semafor e o tampenie ! Este exact ca si cu scosul din viteza in timpul rularii, e drept ca la ultima iti mai pui si siguranta in pericol. |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
bendix |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
QUOTE(memyselfandI @ 5 Jan 2007, 11:23) ps: oprirea motorului la semafor e o tampenie ! Daca-ti argumentezi afirmatia sunt dispus sa te ascult. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
george1582 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
daca vroiati consum mic de ce nu ati luat diesel........gaseati un prieten binevoitor cu un tir ......si problema rezolvata
|
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|
Kunt |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Nu stiu de ce argumente ar mai fi nevoie: pai in primul rand iti omori bateria aiurea, electromotorul asemenea, dupa ce porneste masina nu atinge imediat turatia de relanti - deci consumul e mai mare atunci. Pe vremea asta mi se pare chiar o tampenie, poate nici nu atinge motorul temperatura de regim si e oprit din pricina semaforului, se opreste si caldura, dezaburirea...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
feminabarr |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 23 November 04 ![]() |
La relanti un Logan 1.4 cu aerul oprit consuma fix 100 ml benzina la 8 minute rezulta ca un litru il consumi in o ora si 20 min..deci..se merita sa opresti pt 30 secunde?
|
--------------------
dacia
LOGAN Laureate
- TL-28-WDT Locatia: Bucuresti/Tulcea/UK
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Da, corect. Si eu stiam ceva de 0,7 L/h la relanti (1,4 MPI)
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#29
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bendix @ 5 Jan 2007, 22:49) tocmai ti-au enumerat colegii unele dezavantaje. Eu pur si simplu nu inteleg de ce sa-mi pierd timpul oprind motorul si apoi sa stau sa astept ledul magic sa-l pot porni. Adica din punctul meu de vedere si daca s-ar economosi benzina, tot nu as face chestia asta. Efectiv pierzi vreme cu un lucru inutil. Benzina nu vei economisi, bateria, dar mai ales electromotorul vor fi uzate prematur..samd. NU exista nici un avantaj ! Cand mergeam cu treispesutele cu 1.3L in rezervor, tot nu opream motorul. ![]() PS/offtopic: inainte de sarbatori am mers ca tot romanul la " shoping", pe ideea las nevasta, plec si ma intorc dupa citeva zile cand e gata. Ei bine, cand m-am intos am oprit motorul, am incarcat cumparaturile in portbagaj, am pus contactul si cand sa plec..hoha, pauza ! N-a pornit ! ( Logan preferance 1.6/1300kmbord) Hai sa fim seriosi, fibilitatea Loganului este discutabila, de ce trebuie sa o fortam inutil ? Bafta tuturor ! |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
t_boga |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 6 January 07 ![]() |
Chiar nu merita sa opresti la semafor. Intr-adevar consumi bai putina benzina, dar numai daca stationezi mai mult de 1 min. Asta pt ca la pornire consuma mai mult decat la relanti, iar in al 2-lea rand intervine o uzura destul de mare la tot ansamblul de pornire ( electromotor, starter, volanta si baterie ).
Asa ca a opri motorul la fiecare oprire la semafor e un fel de "ce iau pe mere dau pe pere". |
--------------------
dacia
logan
2005/preferance
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:03 |