Taxa pentru circulatia pe autostrada, by Radu Berceanu
![]() ![]() ![]() |
Taxa pentru circulatia pe autostrada, by Radu Berceanu
Squirrel |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|||
Alex4u |
![]()
Post
#152
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
care autostrada
![]() ![]() |
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Garett |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(Squirrel @ 12 Jul 2010, 10:07) Probabil or sa transforme pe hartie o parte din E/DN-urile cu 2 benzi pe sens în autostrazi(eventual monteaza niscaiva separatoare de sens pe mijloc), ca sa le creasca baza de impozitare. ![]() Pai n-au cum, ca toate E-urile trec prin sate. Doar daca pun si garduri sa nu mai treaca badea Gheo cu caruta pe european. |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
YRX |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.105 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa se numeasca autostrada dpdv fiscal, ce-l intereseaza pe Berceanu daca trece sau nu caruta?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Garett |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
Ca veni vorba de "autostrazile" romanesti:
http://www.realitatea.net/autostrada-intr-...nia_722943.html ![]() ![]() ![]() In ritmul asta la noi o sa apara autostrada cu trecere de pietoni, cu trecere la nivel, cu semafor, etc! This post has been edited by Garett: 12 Jul 2010, 11:58 |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
PaulT |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Sa nu uitam de pistele pentru biciclete....
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
vijelie |
![]()
Post
#157
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Constructia etapizata, cu circulatie temporara numai pe o banda pe sens, este ceva normal in toata lumea.
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
GBC |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
Corect - era si un banc cu Anglia: sa treaca la circulatia pe dreapta (cu consultanti din Romania, specialisti in tranzitie): etapizat, in prima etapa camioanele.
|
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
PYTu |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 6 November 05 From: Buc. ![]() |
am citit ca centura aradului o sa se 'intersecteze' si cu o pista a aeroportului...
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005 Extreme viata e prea scurta ca sa conduci o masina urata
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#160
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Introducerea rovinietei electronice ar putea fi amânată cu două luni, la 1 octombrie
QUOTE Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) vrea să amâne cu două luni introducerea rovinietei electronice, la 1 octombrie, din cauza contestațiilor la licitația de achiziție a sistemului care au întârziat punerea în funcțiune a acestuia. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) anunțase inițial introducerea rovinietei electronice la 1 august. CNADNR a selectat, la sfârșitul lunii decembrie 2009, consorțiul Novensys Corporation/UTI Systems pentru a livra sistemul, valoarea contractului fiind de 35,96 milioane de lei, fără TVA. Licitația a fost contestată, astfel că CNADNR a încheiat contractul cu asociația câștigătoare în iunie 2010. "Având în vedere complexitatea sistemului care va trebui livrat de câștigătorul licitației, acesta nu poate fi realizat într-un termen atât de scurt încât la data de 1 august 2010 să fie funcțional. În aceste condiții, este necesară prorogarea termenului de achitare a tarifului de utilizare prin intermediul SIEGMCR și, implicit, a celorlalte activități care derivă din utilizarea sistemului de la 1 august 2010 la 1 octombrie 2010, dată la care sistemul va fi funcțional", se arată într-un proiect de ordonanță de urgență, elaborat de MTI. Odată cu implementarea sistemului electronic de emitere și control al taxei de drum, trebuia să intre în vigoare și rovinieta cu termen de valabilitate de 90 de zile, însă și aceasta a fost amânată pentru 1 octombrie. După introducerea rovinietei electronice, șoferii fără documentele care atestă plata acesteia să achite CNADNR despăgubiri în funcție de tipul vehiculului, respectiv între 28 și 1.210 euro, și amenzi cuprinse între 250 și 4.500 de lei. Sumele provenite din despăgubiri vor fi venituri extra bugetare ale CNADNR și vor reprezinta o sumă egală cu tariful pe un an, în funcție de tipul vehiculului folosit fără a deține rovinieta valabilă. Odată cu aplicarea amenzii contravenționale, șoferilor li se va reține certificatul de înmatriculare a vehiculului până la prezentarea dovezii de achitare a rovinietei. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
paulica |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Apropo de autostrazi, cititi aici:
http://www.thinktankromania.ro/documents/V...ink%2034%29.pdf |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#162
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Autostrăzile Constanța și Pitești vor fi taxate din 2011.
QUOTE Radu Berceanu explică într-un interviu acordat ziarului nostru cum i-a cerut UE să pună taxe pe autostrăzi, dacă vrea să mai primească bani. Ministrul ne dă o veste proastă: autostrada Nădlac-Constanța nu va fi gata nici măcar în 2012, jumătate urmând să fie încă în șantier. Regii asfaltului, mai spune Berceanu, nu au culoare politică, dar au efecte pozitive asupra economiei. Mai avem regi ai asfaltului? R.B.: I-am avut întotdeauna și o să îi avem tot timpul, așa cum sunt și în alte țări, și în alte domenii. Nu se pune problema să avem niște societăți românești sau străine care patru ani să lucreze, iar patru să stea că a venit o guvernare de altă culoare. S-a dovedit, presa a scris, că, vrând-nevrând, și pe vremea lui Băsescu și a lui Mitrea, și a lui Orban, și a mea au fost contracte cu aceste companii, care nu sunt portocalii, roșii sau galbene. Ele nu au neapărat culoare politică. Există regi și ai băuturilor răcoritoare sau ai presei. Pot să vă spun că unele firme românești - nu vă spun care, am și eu părerile mele - lucrează mult mai bine din toate punctele de vedere decât firmele străine. Când am mers pe șantierul de la Calafat-Vidin, pe toate utilajele s-a pus înainte de a veni noi un abțibild cu AZVI-VIMAC (firmele spaniole care fac lucrările), deși ei nu au nici un utilaj. Am ochiul format și mi-am dat seama. Avem colosal de multe firme din toate colțurile Europei, dovadă că le place aici. Și să știți că au creat anumite „apucături" în România mai intâi firmele străine, iar românii când au ajuns mai mărișori s-au luat după străini. Am avut o discuție cu domnul comisar Hahn (austriacul Johannes Hahn, comisionarul pentru politici regionale - n.r.) și i-am zis: înțeleg că avem o problemă din cauza corupției, dar și noi suntem o bucățică din UE, deci aveți o problemă undeva în Uniune, veniți să luați măsuri. De ce în România la 100 de licitații sunt 150 de contestații, iar în Austria la dvs., sunt două?". L-am întrebat ce firme sunt prezente în Austria și mi-a zis că doar austriece, nu germane, nu maghiare, nu spaniole ca la noi. La noi vin toți. I-am invitat pe cei de la UE să vină să organizeze ei licitațiile, de la caiete de sarcini până la desemnare, și apoi să ne povestească cum e cu contestațiile și corupția sau cum este cu prețurile. Ați invocat recent constrângeri ale Comisiei Europene care obligă la taxarea autostrăzilor în România. O astfel de directivă a CE nu există. Cum explicați? R.B.: În discuțiile din ultimele săptămâni, oficialii europeni au ridicat o nouă problemă, pe care ei o consideră importantă. Nu este o directivă UE, într-adevăr, însă noi trimitem la ei toate proiectele spre aprobare și ei au dreptul să pună orice probleme. Avem trei porțiuni de autostradă în lucru către Constanța și două porțiuni la Arad, plus alte foarte multe porțiuni între Nădlac și Sibiu în proces de aprobare, toate cu finanțări consistente din fondul de coeziune. Oficialii europeni ne-au spus că ne dau bani gratis de la contribuabilii UE, dar nu vor ca autostrăzile construite din acești bani să rămână neîntreținute la nivel european. Cei care aprobă aceste cereri au spus: pe acestea trimise la noi, în valoare de 462 milioane euro, vi le aprobăm dacă faceți o declarație publică prin care să anunțați că puneți taxe și folosiți fondurile astfel strânse pentru întreținere; ulterior așteptăm și o strategie completă în senul ăsta până la aprobarea următoarelor proiecte. Ideea că am putea să le spunem că o să luăm bani de la Ministerul Finanțelor să întreținem autostrăzile ar fi fost neserioasă, deoarece de 20 de ani nu primim suficienți bani. Sumele strânse din taxarea autostrăzilor vor fi folosite numai la întreținerea autostrăzilor. Va fi o concesiune a autostrăzilor existente? În ce fel? R.B.: E posibilă varianta concesiunii serviciului de întreținere a autostrăzii și de colectare a taxelor, dar există și alte variante. Putem face o licitație internațională în care firma care câștigă să facă operarea și reparațiile, iar noi să le dăm banii. Există și varianta în care concesionarul încasează tot, inclusiv veniturile de la stațiile de carburanți sau restaurante, și face întreținerea autostrăzii, iar noi îi dăm diferența dintre încasări și un anumit nivel al veniturilor stabilit prin contract sau primim suma care depășește acest nivel. Veți renunța la rovinietă? In Europa nu prea există țări în care să se plătească și o vinietă pe drumuri naționale și o taxă pe autostrăzi. Excludeți posibilitatea perceperii concomitente a acestora? R.B.: Nu avem o decizie, nu am vreo anumită direcție prestabilită. Vă garantez însă că nu o să facem un sistem care să nu mai existe nicăieri. Facem studii care vor fi gata în 3-6 luni și care ne vor recomanda mai multe variante. Vom alege un sistem deja existent în Europa, dar adaptat la nivelul financiar din România, în care să nu inventăm nimic. Sistemul va presupune taxe plătite direct proporțional în raport cu timpul sau lungimea parcursă, deci nu paușal din buget. Va fi simplu de folosit de către plătitori și colectori. Eu știu că varianta dorită de toată lumea e să avem vreo 4.000 de km superîntreținuți și să nu plătim nicio taxă, dar așa ceva nu se poate și nu există nicăieri. Oricum, întreținerea autostrăzilor se plătește și acum, dar se plătește paușal, de la buget, de către toți românii: plătesc și cei care folosesc autostrada și cei care nu o folosesc și nu o să o utilizeze niciodată - ceea ce este incorect. Românii afirmă că mai întâi trebuia să le dați autostrăzile apoi să le taxați. În plus, afirmă că plătesc prea mult, și taxe de autostradă, și rovinietă, și impozite pe mașină, și accize pe benzină. R.B: Până una-alta, nu plătesc nici taxă, nici rovinietă. Sunt convins că încasările noastre din vinietă sunt cel mult 70%. Hai să nu ne mai speriem și să așteptăm să vedem ce zice studiul. Totul va fi public. Eu vă întreb în ce țară s-a întâmplat așa ceva: cineva să aibă de pe planeta Marte bani de autostrăzi și apoi, după ce le-a construit, să zică: „acum trebuie să dați banii". Pretutindeni autostrăzile sunt făcute fie cu banii din taxele plătite de cei care le utilizează, fie cu banii dați de toată populația, prin taxele plătite la buget, în cazul țărilor care își permit. Cu problema asta m-am confruntat când eram ministrul Industriilor și când toată lumea credea că gazul e ceva gratis sau aproape gratis, care vine pe o țeavă. Eu le dădeam exemplul filmelor mute cu Charlie Chaplin, când lumina era pe gaz, iar acesta băga doi bănuți în contor. Străinii s-au obișnuit cu ideea că totul costă pe lumea asta, iar noi nu. Eu aș putea să vă spun că dacă toți banii de care vorbiti dvs, care se strâng din partea asta legată de drumuri, ar veni înapoi la rutier, am avea servicii excepționale, autostrăzi excepționale. Dar atunci nu ar mai ajunge banii la pensii, la sănătate, la învățământ. Accizele pe carburanți nu finanțează în buclă scurtă drumurile, ci merg la bugetul general și ajung la sănătate, armată, pensii, salarii, în conformitate cu hotărârea Parlamentului. Poate și românii ar plăti dar nu vor să plătească deoarece consideră că banii publici se fură? R.B.: Sigur că au fost multe relatări de genul acesta și sunt convins că populația nu are încredere că banii publici sunt 100% cheltuiți corect, dar pot să spun că nici în Austria populația nu are încredere. În Germania tocmai a fost dat afară pe probleme de corupție marele reformator al Căilor Ferate Germane. Sunt sigur că un procent din populație e convins că se fură. Noi avem o mare plăcere să găsim vinovați, explicații pentru orice. Oamenii zic: nu vă dăm, că nici voi nu ne dați", după formula mai veche „statul se face că ne plătește, noi ne facem că muncim". E un cerc vicios, care trebuie spart undeva. Dacă populația așteaptă niște guvernanți despre care să nu mai poată exista în presă afirmații de genul acesta, nu îi vor găsi căci și presa e tot românească și are nevoie de subiecte. Guvernanții, cât ar fi ei de buni, lucrează tot cu materialul clientului. Cât privește pe cei care se uită în Ungaria pot să vă dau exemplul că acolo vinieta e 128 de euro pe an, la noi e 24 de euro pe an pentru un autoturism. Un bilet de metrou e 1,1 euro la Budapesta, la noi 1,25 lei! Si australianul și birmanezul vor servicii bune și ieftine, numai că unii își dau seama că trebuie să contribuie cu disciplină la ele. Noi am avut turci și fanarioți care ne-au condus, alții au avut noroc să îi conducă englezii. De aici a ieșit prin zona asta, carpato-danubiano-pontică, stilul ăsta sudic. Trebuie să fim conștienți de el, să zicem hai fraților să ne adunăm ideile, să ne punem forțele la un loc, nu numai să spunem că guvernanții sunt proști și nimeni altcineva nu are nici o vină. Copilul japonez învață în clasa I-a că Japonia e o țară săracă, că nu are de niciunele și că trebuie să muncească, să fie ordonat, samd. Elevul român învață că țara noastră e o țară bogată, care are plaiuri, câmpii mănoase, bogății naturale, toate de-a gata. De aici pornim pe drumuri diferite, totul este diferit între noi și ei. Să vă dau un exemplu: haideți cu mine pe DN1 să vedeți cum duminica după-amiază într-o singură parcare putem să avem două tone de gunoi, pentru că unii care vin de la munte sau de la vilele de la Snagov, stau câte trei zile pe acolo, strâng tot gunoiul și pe urmă îl pun în portbagajul Touareg-ului, aruncă munții de gunoi în parcare. Ei nu își fac contracte de ridicat gunoiul de la vilă, iar în parcările unde îl aruncă vin câinii și împrăștie gunoiul din saci peste tot. Reportajele se vor face despre CNADNR care nu are grijă să întrețină parcările, nu despre nesimțirea unora. Dorim să avem tot felul de lucruri ca în țările europene, dar să nu avem constrângeri cum le au ei și să nu avem nici un fel de contribuții. Aceasta nu se poate chiar dacă vine un ministru miracol. Autostrada Transilvania este un proiect fără ieșire? Ce faceți cu el, ce planuri aveți? R.B.: Această autostradă e necesară,dar contractul e o nenorocire. In ianuarie 2009 i-am spus foarte limpede firmei Bechtel că, deoarece nu avem proiecte de autostrăzi aprobate UE și nici măcar autoritatea de management a fondurilor europene pentru transporturi acreditată de UE (Berceanu il acuză pe Orban pentru aceasta - n.r.), putem să lucrăm ceva pe buget. Ce s-a început, să se termine (tronsoanele 2B Câmpia Turzii-Gilău și 3C Suplacu de Barcău- Borș). În niciun caz, ferească Dumnezeu, să facem altceva decât aceste două porțiuni în aceste condiții contractuale, căci ar fi o foarte are greșeală financiară. Au un contract în care pot să facă tot ce vor, în care noi plătim orice la costuri uriașe. Eu merg pe varianta finalizării celor două porțiuni, pentru că sunt stadiu avansat. În rest, merg pe ideea să ne oprim și în momentul în care există surse de finanțare, să se facă licitație internațională cu prețuri și condiții normale. Sau să ia Bechtel în finanțare, cum a fost înțelegerea inițială, cu prețurile respective. Banii de la buget (singura sursă de finanțare a acestei autostrăzi - n.r.) vor merge pe prioritățile anunțate, anume: mai intâi pentru cofinanțarea proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă, apoi pentru cele cu finanțare europeană rambursabilă (BEI, BERD etc) și, dacă mai rămâne ceva, pentru cele finanțare numai de la buget. Dintre acestea, în ordine banii merg la proiectele care sunt în condiții bune, cu prețuri bune, aproape de finalizare. Apoi la cele cu prețuri bune, în curs de finalizare. Și abia la urmă la cele în condiții și cu prețuri proaste, cum e Bechtel. Drept urmare, sunt cam ultimii. Când se va definitiva Autostrada Nădlac-Sibiu-Pitești-București-Constanța de pe Coridorul IV pan-european? R.B.: Răspunsul e: „când vor românii, când suntem dispuși să dăm banii și să facem toate lucrurile necesare". Există porțiuni a căror realizare e o necunoscută ca timp, vă dau exemplu Deva-Orăștie. Caietul de sarcini a fost făcut în 2007, m-am întors în 2009 și de abia în 2010 s-au terminat contestațiile la acesta. O să dăm în cel mult o săptămână câștigătorul și vom intra în etapa necunoscută ca durată, a contestațiilor. În funcție de aceste lucruri, de la Nădlac la Sibiu și de la Pitești la mare putem avea porțiuni de autostradă în funcțiune sau șantiere cu lucrări finalizate cel puțin 50%, la sfârșitul anului 2012. Eu vreau ca în martie 2011 pe toate porțiunile acestei autostrăzi, în afară de Sibiu-Pitești, să se lucreze. La toate avem formule de finanțare. Pentru Sibiu-Pitești organizăm o concesiune cu sprijinul BEI, BERD, la care să înceapă lucrările în 2012. "Dacă populația așteaptă niște guvernanți despre care să nu mai poată exista în presă afirmații de genul acesta, nu îi va găsi, căci și presa e tot românească și are nevoie de subiecte." "Regi ai asfaltului am avut întotdeauna și o să avem tot timpul, așa cum sunt în alte țări și în alte domenii." "De la Nădlac la Sibiu și de la Pitești la mare putem avea porțiuni de autostradă în funcțiune sau șantiere cu lucrări finalizate cel puțin 50%, la sfârșitul anului 2012." "I-am invitat pe cei de la UE să vină să organizeze ei licitațiile, de la caiete de sarcini până la desemnare, și apoi să ne povestească cum e cu contestațiile și corupția sau cum este cu prețurile." |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nici un raspuns clar... ca de obicei. Iar afirmatia "Până una-alta, nu plătesc nici taxă, nici rovinietă." e cel putin nesimtita.. Iar de taxa platita in valoarea combustibilului.. nimic. Eu sunt sigur ca sistemul de taxare pentru autostrada va fi adaugat la rovigneta existenta..
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#164
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Cobe ce ești! Dacă așa va fi, știu pe cine să dau vina!
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dizzy |
![]()
Post
#166
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.127 Joined: 11 February 04 ![]() |
Foarte bun politician, excelent as spune.
Din pacate doar atat: politician. Autostrazi tot n-avem, avem scuze si acuze! |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
paulica |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Iata pentru ce vrea dl. Bercenaru sa platim si rovigneta si taxa:
http://www.ziare.com/stiri/morti/accident-...-raniti-1031373 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
vlady10 |
![]()
Post
#168
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 29 July 10 ![]() |
Singura varianta ramane sa renuntam la masina
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.5
- B 48 YUK [URL=http://www.pieseieftin.ro]Filtre Mann si uleiuri auto[/URL]
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#169
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Eventual să rămână pe străzi doar coloanele oficiale…
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Nu este chiar la subiect, dar merge pus aici: http://www.mediafax.ro/social/guvernul-va-...trorex-6773484/
Guvernul s-a angajat față de FMI că va crește tarifele practicate de zece companii publice care înregistrează cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Călători și CFR Marfă, Termoelectrica, Metrorex și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Si legat tot de rovigneta This post has been edited by cristio_79: 5 Aug 2010, 08:41 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
os |
![]()
Post
#171
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ce exprimare misto (citat din articol, care citeaza Guvernul): "Cele zece companii au îndeplinit ținta indicativă privind pierderile operaționale din trimestrul al doilea". Adica? Asa transformam ceva negativ (pierderi) in ceva pozitiv (au indeplinit tinta...). Din vorbe, ca la asta credem ca ne pricepem.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
paulica |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Dom'le se poate si Romania. Vedeti cu cost de 2,2 mil EUR pe km
![]() http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...a-15-august.htm Din pacate aceasta este doar o picatura intr-un ocean de apa la câte ar fi de facut. Altii care erau vai si amar de ei vad ca s-au desteptat: http://www.agerpres.ro/media/index.php/int...astructura.html |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
wanderer |
![]()
Post
#173
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 10 October 05 From: Bucuresti ![]() |
din pacate, din comentariile de la articolul acela despre centura Lugojului reiese ca este vorba de sosea cu o banda plus una de urgenta, pe sens. Daca asa este, costul ala mai redus nu ne incalzeste chiar atat de mult...
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4MPI
- -
|
|
nWo |
![]()
Post
#174
|
![]() new world order Group: Members Posts: 509 Joined: 16 February 09 From: Nord-Vest ![]() |
Stie cineva daca pana la urma trebuie sa platim vreo taxa de autostrada? Nu de alta, dar in weekendul acesta voi tranzita A3-ul si nu as vrea sa am surprize.
Multumesc. |
--------------------
Patru
Zero
Sapte by Peugeot 2.0 HDI 136 CP - 2007
|
|
kog |
![]()
Post
#175
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
inafara de taxa aia de pod inca nu se plateste nimic
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
nonic |
![]()
Post
#176
|
![]() Together we can do more Group: Members Posts: 3.964 Joined: 22 May 09 From: Ploiesti ![]() |
Pai la cati km de autoastada avem si asa platim prea mult
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5 dci
2004 Privilege Sedan
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#177
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
a3 nu are taxa de pod, doar A2
![]() |
--------------------
.
.
.
- . ....
|
|
tribunul |
![]()
Post
#178
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Cine a zis ca A3 are taxa de pod!!!!
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Adi R5 |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.432 Joined: 29 August 06 From: A R A D ![]() |
care pod??? ca-i inchis acum!!!
Pe A3 doar la radare sa fii atent. |
--------------------
Renault
Espace
2007
|
|
tribunul |
![]()
Post
#180
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 07:01 |