DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 4 5 6 7 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Taxa pentru circulatia pe autostrada, by Radu Berceanu

Squirrel
post 12 Jul 2010, 10:07
Post #151


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Probabil or sa transforme pe hartie o parte din E/DN-urile cu 2 benzi pe sens în autostrazi(eventual monteaza niscaiva separatoare de sens pe mijloc), ca sa le creasca baza de impozitare. wink.gif

This post has been edited by Squirrel: 12 Jul 2010, 10:08


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 12 Jul 2010, 10:34
Post #152


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




care autostrada smile.gif)smile.gif)


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 12 Jul 2010, 11:09
Post #153


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




QUOTE(Squirrel @ 12 Jul 2010, 10:07)
Probabil or sa transforme pe hartie o parte din E/DN-urile cu 2 benzi pe sens în autostrazi(eventual monteaza niscaiva separatoare de sens pe mijloc), ca sa le creasca baza de impozitare. wink.gif
*


Pai n-au cum, ca toate E-urile trec prin sate. Doar daca pun si garduri sa nu mai treaca badea Gheo cu caruta pe european.


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 12 Jul 2010, 11:15
Post #154


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.105
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Trebuie sa se numeasca autostrada dpdv fiscal, ce-l intereseaza pe Berceanu daca trece sau nu caruta? biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 12 Jul 2010, 11:57
Post #155


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




Ca veni vorba de "autostrazile" romanesti:
http://www.realitatea.net/autostrada-intr-...nia_722943.html
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
In ritmul asta la noi o sa apara autostrada cu trecere de pietoni, cu trecere la nivel, cu semafor, etc!

This post has been edited by Garett: 12 Jul 2010, 11:58


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 12 Jul 2010, 12:11
Post #156


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Sa nu uitam de pistele pentru biciclete....


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 12 Jul 2010, 12:22
Post #157


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Constructia etapizata, cu circulatie temporara numai pe o banda pe sens, este ceva normal in toata lumea.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 12 Jul 2010, 12:32
Post #158


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 29 May 06




Corect - era si un banc cu Anglia: sa treaca la circulatia pe dreapta (cu consultanti din Romania, specialisti in tranzitie): etapizat, in prima etapa camioanele.


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PYTu
post 12 Jul 2010, 12:37
Post #159


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 6 November 05
From: Buc.




am citit ca centura aradului o sa se 'intersecteze' si cu o pista a aeroportului...


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005 Extreme
viata e prea scurta ca sa conduci o masina urata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 12 Jul 2010, 14:40
Post #160


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Introducerea rovinietei electronice ar putea fi amânată cu două luni, la 1 octombrie
QUOTE
    Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) vrea să amâne cu două luni introducerea rovinietei electronice, la 1 octombrie, din cauza contestațiilor la licitația de achiziție a sistemului care au întârziat punerea în funcțiune a acestuia.
    Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) anunțase inițial introducerea rovinietei electronice la 1 august.
    CNADNR a selectat, la sfârșitul lunii decembrie 2009, consorțiul Novensys Corporation/UTI Systems pentru a livra sistemul, valoarea contractului fiind de 35,96 milioane de lei, fără TVA.
    Licitația a fost contestată, astfel că CNADNR a încheiat contractul cu asociația câștigătoare în iunie 2010.
    "Având în vedere complexitatea sistemului care va trebui livrat de câștigătorul licitației, acesta nu poate fi realizat într-un termen atât de scurt încât la data de 1 august 2010 să fie funcțional. În aceste condiții, este necesară prorogarea termenului de achitare a tarifului de utilizare prin intermediul SIEGMCR și, implicit, a celorlalte activități care derivă din utilizarea sistemului de la 1 august 2010 la 1 octombrie 2010, dată la care sistemul va fi funcțional", se arată într-un proiect de ordonanță de urgență, elaborat de MTI.
    Odată cu implementarea sistemului electronic de emitere și control al taxei de drum, trebuia să intre în vigoare și rovinieta cu termen de valabilitate de 90 de zile, însă și aceasta a fost amânată pentru 1 octombrie.
    După introducerea rovinietei electronice, șoferii fără documentele care atestă plata acesteia să achite CNADNR despăgubiri în funcție de tipul vehiculului, respectiv între 28 și 1.210 euro, și amenzi cuprinse între 250 și 4.500 de lei.
    Sumele provenite din despăgubiri vor fi venituri extra bugetare ale CNADNR și vor reprezinta o sumă egală cu tariful pe un an, în funcție de tipul vehiculului folosit fără a deține rovinieta valabilă.
    Odată cu aplicarea amenzii contravenționale, șoferilor li se va reține certificatul de înmatriculare a vehiculului până la prezentarea dovezii de achitare a rovinietei.


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 13 Jul 2010, 19:23
Post #161


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti






--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 21 Jul 2010, 09:00
Post #162


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Autostrăzile Constanța și Pitești vor fi taxate din 2011.
QUOTE
Radu Berceanu explică într-un interviu acordat ziarului nostru cum i-a cerut UE să pună taxe pe autostrăzi, dacă vrea să mai primească bani. Ministrul ne dă o veste proastă: autostrada Nădlac-Constanța nu va fi gata nici măcar în 2012, jumătate urmând să fie încă în șantier. Regii asfaltului, mai spune Berceanu, nu au culoare politică, dar au efecte pozitive asupra economiei.

Mai avem regi ai asfaltului? 
R.B.: I-am avut întotdeauna și o să îi avem tot timpul, așa cum sunt și în alte țări, și în alte domenii. Nu se pune problema să avem niște societăți românești sau străine care patru ani să lucreze, iar patru să stea că a venit o guvernare de altă culoare. S-a dovedit, presa a scris, că, vrând-nevrând, și pe vremea lui Băsescu și a lui Mitrea, și a lui Orban, și a mea au fost contracte cu aceste companii, care nu sunt portocalii, roșii sau galbene. Ele nu au neapărat culoare politică. Există regi și ai băuturilor răcoritoare sau ai presei. Pot să vă spun că unele firme românești - nu vă spun care, am și eu părerile mele - lucrează mult mai bine din toate punctele de vedere decât firmele străine. Când am mers pe șantierul de la Calafat-Vidin, pe toate utilajele s-a pus înainte de a veni noi un abțibild cu AZVI-VIMAC (firmele spaniole care fac lucrările), deși ei nu au nici un utilaj. Am ochiul format și mi-am dat seama. Avem colosal de multe firme din toate colțurile Europei, dovadă că le place aici. Și să știți că au creat anumite „apucături" în România mai intâi firmele străine, iar românii când au ajuns mai mărișori s-au luat după străini. Am avut o discuție cu domnul comisar Hahn (austriacul Johannes Hahn, comisionarul pentru politici regionale - n.r.) și i-am zis: înțeleg că avem o problemă din cauza corupției, dar și noi suntem o bucățică din UE, deci aveți o problemă undeva în Uniune, veniți să luați măsuri. De ce în România la 100 de licitații sunt 150 de contestații, iar în Austria la dvs., sunt două?". L-am întrebat ce firme sunt prezente în Austria și mi-a zis că doar austriece, nu germane, nu maghiare, nu spaniole ca la noi. La noi vin toți. I-am invitat pe cei de la UE să vină să organizeze ei licitațiile, de la caiete de sarcini până la desemnare, și apoi să ne povestească cum e cu contestațiile și corupția sau cum este cu prețurile.

Ați invocat recent constrângeri ale Comisiei Europene care obligă la taxarea autostrăzilor în România. O astfel de directivă a CE nu există. Cum explicați?

R.B.: În discuțiile din ultimele săptămâni, oficialii europeni au ridicat o nouă problemă, pe care ei o consideră importantă. Nu este o directivă UE, într-adevăr, însă noi trimitem la ei toate proiectele spre aprobare și ei au dreptul să pună orice probleme. Avem trei porțiuni de autostradă în lucru către Constanța și două porțiuni la Arad, plus alte foarte multe porțiuni între Nădlac și Sibiu în proces de aprobare, toate cu finanțări consistente din fondul de coeziune. Oficialii europeni ne-au spus că ne dau bani gratis de la contribuabilii UE, dar nu vor ca autostrăzile construite din acești bani să rămână neîntreținute la nivel european. Cei care aprobă aceste cereri au spus: pe acestea trimise la noi, în valoare de 462 milioane euro, vi le aprobăm dacă faceți o declarație publică prin care să anunțați că puneți taxe și folosiți fondurile astfel strânse pentru întreținere; ulterior așteptăm și o strategie completă în senul ăsta până la aprobarea următoarelor proiecte. Ideea că am putea să le spunem că o să luăm bani de la Ministerul Finanțelor să întreținem autostrăzile ar fi fost neserioasă, deoarece de 20 de ani nu primim suficienți bani. Sumele strânse din taxarea autostrăzilor vor fi folosite numai la întreținerea autostrăzilor.

Va fi o concesiune a autostrăzilor existente? În ce fel?

R.B.: E posibilă varianta concesiunii serviciului de întreținere a autostrăzii și de colectare a taxelor, dar există și alte variante. Putem face o licitație internațională în care firma care câștigă să facă operarea și reparațiile, iar noi să le dăm banii. Există și varianta în care concesionarul încasează tot, inclusiv veniturile de la stațiile de carburanți sau restaurante, și face întreținerea autostrăzii,  iar noi îi dăm diferența dintre încasări și un anumit nivel al veniturilor stabilit prin contract sau primim suma care depășește acest nivel.

Veți renunța la rovinietă? In Europa nu prea există țări în care să se plătească și o vinietă pe drumuri naționale și o taxă pe autostrăzi. Excludeți posibilitatea perceperii concomitente a acestora?

R.B.: Nu avem o decizie, nu am vreo anumită direcție prestabilită. Vă garantez însă că nu o să facem un sistem care să nu mai existe nicăieri. Facem studii care vor fi gata în 3-6 luni și care ne vor recomanda mai multe variante. Vom alege un sistem deja existent în Europa, dar adaptat la nivelul financiar din România, în care să nu inventăm nimic. Sistemul va presupune taxe plătite direct proporțional în raport cu timpul sau lungimea parcursă, deci nu paușal din buget. Va fi simplu de folosit de către plătitori și colectori. Eu știu că varianta dorită de toată lumea e să avem vreo 4.000 de km superîntreținuți și să  nu plătim nicio taxă, dar așa ceva nu se poate și nu există nicăieri. Oricum, întreținerea autostrăzilor se plătește și acum, dar se plătește paușal, de la buget, de către toți românii: plătesc și cei care folosesc autostrada și cei care nu o folosesc și nu o să o utilizeze niciodată - ceea ce este incorect.

Românii afirmă că mai întâi trebuia să le dați autostrăzile apoi să le taxați. În plus, afirmă că plătesc prea mult, și taxe de autostradă, și rovinietă, și impozite pe mașină, și accize pe benzină.

R.B: Până una-alta, nu plătesc nici taxă, nici rovinietă. Sunt convins că încasările noastre din vinietă sunt cel mult 70%. Hai să nu ne mai speriem și să așteptăm să vedem ce zice studiul. Totul va fi public. Eu vă întreb în ce țară s-a întâmplat așa ceva: cineva să aibă de pe planeta Marte bani de autostrăzi și apoi, după ce le-a construit, să zică: „acum trebuie să dați banii". Pretutindeni autostrăzile sunt făcute fie cu banii din taxele plătite de cei care le utilizează, fie cu banii dați de toată populația, prin taxele plătite la buget, în cazul țărilor care își permit. Cu problema asta m-am confruntat când eram ministrul Industriilor și când toată lumea credea că gazul e ceva gratis sau aproape gratis, care vine pe o țeavă. Eu le dădeam exemplul filmelor mute  cu Charlie Chaplin, când lumina era pe gaz, iar acesta băga doi bănuți în contor. Străinii s-au obișnuit cu ideea că totul costă pe lumea asta, iar noi nu. Eu aș putea să vă spun că dacă toți banii de care vorbiti dvs, care se strâng din partea asta legată de drumuri, ar veni înapoi la rutier, am avea servicii excepționale, autostrăzi excepționale. Dar atunci nu ar mai ajunge banii la pensii, la sănătate, la învățământ. Accizele pe carburanți nu finanțează în buclă scurtă drumurile, ci merg la bugetul general și ajung la sănătate, armată, pensii, salarii, în conformitate cu hotărârea Parlamentului.

Poate și românii ar plăti dar nu vor să plătească deoarece consideră că banii publici se fură?

R.B.: Sigur că au fost multe relatări de genul acesta și sunt convins că populația nu are încredere că banii publici sunt 100% cheltuiți corect, dar pot să spun că nici în Austria populația nu are încredere. În Germania tocmai a fost dat afară pe probleme de corupție marele reformator al Căilor Ferate Germane. Sunt sigur că un procent din populație e convins că se fură. Noi avem o mare plăcere să găsim vinovați, explicații pentru orice. Oamenii zic: nu vă dăm, că nici voi nu ne dați", după formula mai veche „statul se face că ne plătește, noi ne facem că muncim". E un cerc vicios, care trebuie spart undeva. Dacă populația așteaptă niște guvernanți despre care să nu mai poată exista în presă afirmații de genul acesta, nu îi vor găsi căci și presa e tot românească și are nevoie de subiecte. Guvernanții, cât ar fi ei de buni, lucrează tot cu materialul clientului. Cât privește pe cei care se uită în Ungaria pot să vă dau exemplul că acolo vinieta e 128 de euro pe an, la noi e 24 de euro pe an pentru un autoturism. Un bilet de metrou e 1,1 euro la Budapesta, la noi 1,25 lei! Si australianul și birmanezul vor servicii bune și ieftine, numai că unii își dau seama că trebuie să contribuie cu disciplină la ele. Noi am avut turci și fanarioți care ne-au condus, alții au avut noroc să îi conducă englezii. De aici a ieșit prin zona asta, carpato-danubiano-pontică, stilul ăsta sudic. Trebuie să fim conștienți de el, să zicem hai fraților să ne adunăm ideile, să ne punem forțele la un loc, nu numai să spunem că guvernanții sunt proști și nimeni altcineva nu are nici o vină. Copilul japonez învață în clasa I-a că Japonia e o țară săracă, că nu are de niciunele și că trebuie să muncească, să fie ordonat, samd. Elevul român învață că țara noastră e o țară bogată, care are plaiuri, câmpii mănoase, bogății naturale, toate de-a gata. De aici pornim pe drumuri diferite, totul este diferit între noi și ei. Să vă dau un exemplu: haideți cu mine pe DN1 să vedeți cum duminica după-amiază într-o singură parcare putem să avem două tone de gunoi, pentru că unii care vin de la munte sau de la vilele de la Snagov, stau câte trei zile pe acolo, strâng tot gunoiul și pe urmă îl pun în portbagajul Touareg-ului, aruncă munții de gunoi în parcare. Ei nu își fac contracte de ridicat gunoiul de la vilă, iar în parcările unde îl aruncă vin câinii și împrăștie gunoiul din saci peste tot. Reportajele se vor face despre
CNADNR care nu are grijă să întrețină parcările, nu despre nesimțirea unora. Dorim să avem tot felul de lucruri ca în țările europene, dar să nu avem constrângeri cum le au ei și să nu avem nici un fel de contribuții. Aceasta nu se poate chiar dacă vine un ministru miracol.

Autostrada Transilvania este un proiect fără ieșire? Ce faceți cu el, ce planuri aveți?

R.B.: Această autostradă e  necesară,dar contractul e o nenorocire. In ianuarie 2009 i-am spus foarte limpede firmei Bechtel că, deoarece nu avem proiecte de autostrăzi aprobate UE și nici măcar autoritatea de management a fondurilor europene pentru transporturi acreditată de UE (Berceanu il acuză pe Orban pentru aceasta - n.r.), putem să lucrăm ceva pe buget. Ce s-a început, să se termine (tronsoanele 2B Câmpia Turzii-Gilău și 3C Suplacu de Barcău- Borș). În niciun caz, ferească Dumnezeu, să facem altceva decât aceste două porțiuni în aceste condiții contractuale, căci ar fi o foarte are greșeală financiară. Au un contract în care pot să facă tot ce vor, în care noi plătim orice la costuri uriașe. Eu merg pe varianta finalizării celor două porțiuni, pentru că sunt stadiu avansat. În rest, merg pe ideea să ne oprim și în momentul în care există surse de finanțare, să se facă licitație internațională cu prețuri și condiții normale. Sau să ia Bechtel în finanțare, cum a fost înțelegerea inițială, cu prețurile respective. Banii de la buget (singura sursă de finanțare a acestei autostrăzi - n.r.) vor merge pe prioritățile anunțate, anume: mai intâi pentru cofinanțarea proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă, apoi pentru cele cu finanțare europeană rambursabilă (BEI, BERD etc) și, dacă mai rămâne ceva, pentru cele finanțare numai de la buget. Dintre acestea, în ordine banii merg la proiectele care sunt în condiții bune, cu prețuri bune, aproape de finalizare. Apoi la cele cu prețuri bune, în curs de finalizare. Și abia la urmă la cele în condiții și cu prețuri proaste, cum e Bechtel. Drept urmare, sunt cam ultimii.

Când se va definitiva Autostrada Nădlac-Sibiu-Pitești-București-Constanța de pe Coridorul IV pan-european?

R.B.: Răspunsul e: „când vor românii, când suntem dispuși să dăm banii și să facem toate lucrurile necesare". Există porțiuni a căror realizare e o necunoscută ca timp, vă dau exemplu Deva-Orăștie. Caietul de sarcini a fost făcut în 2007, m-am întors în 2009 și de abia în 2010 s-au terminat contestațiile la acesta. O să dăm în cel mult o săptămână câștigătorul și vom intra în etapa necunoscută ca durată, a contestațiilor. În funcție de aceste lucruri, de la Nădlac la Sibiu și de la Pitești la mare putem avea porțiuni de autostradă în funcțiune sau șantiere cu lucrări finalizate cel puțin 50%, la sfârșitul anului 2012. Eu vreau ca în martie 2011 pe toate porțiunile acestei autostrăzi, în afară de Sibiu-Pitești, să se lucreze. La toate avem formule de finanțare. Pentru Sibiu-Pitești organizăm o concesiune cu sprijinul BEI, BERD, la care să înceapă lucrările în 2012.


"Dacă populația așteaptă niște guvernanți despre care să nu mai poată exista în presă afirmații de genul acesta, nu îi va găsi, căci și presa e tot românească și are nevoie de subiecte."

"Regi ai asfaltului am avut întotdeauna și o să avem tot timpul, așa cum sunt în alte țări și în alte domenii."

"De la Nădlac la Sibiu și de la Pitești la mare putem avea porțiuni de autostradă în funcțiune sau șantiere cu lucrări finalizate cel puțin 50%, la sfârșitul anului 2012."

"I-am invitat pe cei de la UE să vină să organizeze ei licitațiile, de la caiete de sarcini până la desemnare, și apoi să ne povestească cum e cu contestațiile și corupția sau cum este cu prețurile."


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 21 Jul 2010, 12:25
Post #163


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nici un raspuns clar... ca de obicei. Iar afirmatia "Până una-alta, nu plătesc nici taxă, nici rovinietă." e cel putin nesimtita.. Iar de taxa platita in valoarea combustibilului.. nimic. Eu sunt sigur ca sistemul de taxare pentru autostrada va fi adaugat la rovigneta existenta..


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 21 Jul 2010, 13:26
Post #164


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Cobe ce ești! Dacă așa va fi, știu pe cine să dau vina! wink.gif


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 21 Jul 2010, 14:15
Post #165


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




radmasa.gif Nu sunt cobe... Sunt realist.. Nu-mi spune ca tu crezi ca vor renunta la o taxa platita in toata tara(rovigneta) pentru a o inlocui cu 300km autostrada taxabila pe care nu ajung nici 5% din masinile din tara.. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 21 Jul 2010, 14:45
Post #166


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.127
Joined: 11 February 04




Foarte bun politician, excelent as spune.
Din pacate doar atat: politician.
Autostrazi tot n-avem, avem scuze si acuze!


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 26 Jul 2010, 19:19
Post #167


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Iata pentru ce vrea dl. Bercenaru sa platim si rovigneta si taxa:
http://www.ziare.com/stiri/morti/accident-...-raniti-1031373


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlady10
post 29 Jul 2010, 14:11
Post #168


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 29 July 10




Singura varianta ramane sa renuntam la masina smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 1.5 - B 48 YUK
[URL=http://www.pieseieftin.ro]Filtre Mann si uleiuri auto[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 30 Jul 2010, 07:56
Post #169


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Eventual să rămână pe străzi doar coloanele oficiale… sofer6.gif


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 5 Aug 2010, 08:26
Post #170


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu este chiar la subiect, dar merge pus aici: http://www.mediafax.ro/social/guvernul-va-...trorex-6773484/

Guvernul s-a angajat față de FMI că va crește tarifele practicate de zece companii publice care înregistrează cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Călători și CFR Marfă, Termoelectrica, Metrorex și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

Si legat tot de rovigneta

This post has been edited by cristio_79: 5 Aug 2010, 08:41


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 5 Aug 2010, 09:14
Post #171


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Ce exprimare misto (citat din articol, care citeaza Guvernul): "Cele zece companii au îndeplinit ținta indicativă privind pierderile operaționale din trimestrul al doilea". Adica? Asa transformam ceva negativ (pierderi) in ceva pozitiv (au indeplinit tinta...). Din vorbe, ca la asta credem ca ne pricepem.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 10 Aug 2010, 20:01
Post #172


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Dom'le se poate si Romania. Vedeti cu cost de 2,2 mil EUR pe km ohmy.gif
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...a-15-august.htm
Din pacate aceasta este doar o picatura intr-un ocean de apa la câte ar fi de facut.
Altii care erau vai si amar de ei vad ca s-au desteptat:
http://www.agerpres.ro/media/index.php/int...astructura.html


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wanderer
post 17 Aug 2010, 21:55
Post #173


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 October 05
From: Bucuresti




din pacate, din comentariile de la articolul acela despre centura Lugojului reiese ca este vorba de sosea cu o banda plus una de urgenta, pe sens. Daca asa este, costul ala mai redus nu ne incalzeste chiar atat de mult...


--------------------
Logan Laureate 1.4MPI - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nWo
post 14 Jan 2011, 11:58
Post #174


new world order


Group: Members
Posts: 509
Joined: 16 February 09
From: Nord-Vest




Stie cineva daca pana la urma trebuie sa platim vreo taxa de autostrada? Nu de alta, dar in weekendul acesta voi tranzita A3-ul si nu as vrea sa am surprize.

Multumesc.


--------------------
Patru Zero Sapte by Peugeot
2.0 HDI 136 CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 14 Jan 2011, 12:10
Post #175


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




inafara de taxa aia de pod inca nu se plateste nimic


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 14 Jan 2011, 12:14
Post #176


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Pai la cati km de autoastada avem si asa platim prea mult tongue.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 14 Jan 2011, 12:22
Post #177


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




a3 nu are taxa de pod, doar A2 biggrin.gif


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 14 Jan 2011, 23:00
Post #178


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Cine a zis ca A3 are taxa de pod!!!!


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 14 Jan 2011, 23:25
Post #179


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




care pod??? ca-i inchis acum!!!

Pe A3 doar la radare sa fii atent.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 15 Jan 2011, 07:47
Post #180


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




QUOTE(Adi R5 @ 14 Jan 2011, 23:25)
care pod??? ca-i inchis acum!!!
*


Cred ca confunzi podurile.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 4 5 6 7 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 07:01
Forum Renault