Mutare transponder pe alta cheie
![]() ![]() ![]() |
Mutare transponder pe alta cheie
florindu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
2005
- Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|||
GoGu |
![]()
Post
#2
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Vezi ca am pus o poza a transponderului undeva... pe la Diverse parca...
Ieea e ca transponderul NU este pe placa cu circuite (acolo e doar telecomanda pentru inchiderea usilor)..e pe plasticul cheii... e o treaba mica, neagra, nu are nici un "picior", scrie maruntel ceva pe el si are o forma de paralelipiped cu un colt taiat. Probabil c-ai dezlipit vreun circuit nevinovat de pe placa... Vino cu cheia desfacuta azi la intalnire... PS..uite si topicul cu pricina: http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?p=45...ansponder#45258 |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
florindu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
In afara de placa cu circuite si garnitura de etansare, in cheie nu mai este nimic altceva. Am incercat sa pornesc masina cu placa cu circuite scoasa din cheie si nika. Cu cheia si placa in apropiere a pornit imediat.
E clar, in cazul asta, ca transponderul e pe placa! La intalnire n-am ajuns din motive de Valentina. |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
2005
- Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
GoGu |
![]()
Post
#4
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
In primul rand vreau sa-mi cer scuze pentru dezinformare... :oops:
Explicatie: eu am DSN Confort, la care una din chei nu are telecomanda. Cand m-am apucat de analizat antidemarajul asta m-am gandit sa desfac cheia fara telecomanda, gandindu-ma ca voi identifica mai usor transponderul (si asa a si fost, in cheia aia e singurul lucru in plus fata de partea metalica a cheii si de plastice...). Am zis ca si in cealalta cheie e la fel si n-am mai verificat. Intrigat de faptul ca tu ziceai ca nu dai de transponderul ala azi m-am decis sa desfac si cheia cu telecomanda si SURPRIZA... ai dreptate... rahatul ala de transponder (cum il stiam eu) lipsa la apel... M-am apucat de analizat placuta aia cu circuite...nici acolo nu l-am vazut (nu am vazut nici o componenta "nealimentata"...toate au trasee care vin spre ele). O fi transponderul ala inglobat in vreun circuit dintr-ala... o fi inglobat in antena (chestia aia aramie...cred ca e antena), nu pot sa-ti spun. Cert e ca in continuare nu are nevoie de alimentare (am incercat cheia cu bateria scoasa..functioneaza). Fara placuta cu circuite..nu mai functioneaza. NU stiu care de pe placa aia e transponderul. Deci...vesti proaste pentru tine. Ca solutie iti sugerez sa-ti comanzi la service o cheie (sau doar un cap de cheie) - vezi ca o sa ai nevoie de nus'ce cod de pe factura- FARA telecomanda, scoti transponderul din ea si-l pui in noua ta cheie. Nu cred ca e foarte scumpa manevra...cineva spunea ca un cap de cheie cu telecomanda cu tot e vreo 400k. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
florindu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Stii ce e mai ciudat?
Am dezlipit de pe placa (cu ajutorul baietilor de la GSM Service/Zone - Tudor) toate elementele componente, dar TOATE! Cu nici una in apropierea cheii nu a vrut sa porneaca neam! Si am probat si diverse combinatii de componente si chiar cu toate la un loc, fara a fi lipite la loc. Cum le-am lipit la loc, totul a fost ok. |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
2005
- Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
GoGu |
![]()
Post
#6
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Cred ca foloseste antena si un circuit dintr-ala...habar n-am ..pot doar sa speculez...
|
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
florindu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Ca sa functioneze impreuna ar trebui sa fie alimentate, cumva...
Dar transponderul se pare ca este 'activat' de bucsa antidemaraj de pe volan si nu de altceva - vezi cheia de Confort/Rapsodie fara telecomanda. Naiba stie, mai intreb poate aflu ceva. Daca nu, comand o cheie fara telecomanda si m-am scos. |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
2005
- Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
GoGu |
![]()
Post
#8
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Da asa e..vezi ca e un link despre functionarea transponderelor in topicul pe care ti l-am indicat mai sus.
Oricum, transponderul inglobeaza o antena...dar la cheia cu telecomanda cred ca au profitat de faptul ca oricum au nevoie de o antena mai babana pentru telecomanda si au folosit-o si pentru transponder (care nu mai inglobeaza o antena proprie). Dar, repet...sunt doar speculatii. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
florindu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Totusi, in poza postata pe undeva, forma celor doua chestii difera. Antena (sau ce o fi chestia cu bobina pe ea) e regulata ca forma, iar transponderul are un colt taiat.
Ar fi bun un microelectronist in club, pe langa celelalte specializari. |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
2005
- Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
Sergiu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Nu conteaza forma componentei, conteaza ceea ce face. Transponderul are un colt taiat probabil pentru aliniere, nu are rol functional acel colt lipsa.
Si eu presupun ca la cheia cu telecomanda, transponderul este realizat chiar cu circuitele de pe placa, adica tot ansamblul are rol dublu: telecomanda+transponder. Se poate asigura functionarea fara baterie, nu este asta o problema (utilizand "antena" aceea), problema este ca nu stiu sigur daca e asa cum zic sau nu, dar pana la proba contrara, parerea mea ramane ca asa e. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In cheile fara RF, exista un transponder (PCF7931AS Philips, de tip read-only, deci nu poate fi rescris) care nu necesita alimentare (campul magnetic emis de bobina antidemaraj este suficient pentru excitare).
In cheia cu RF, acest lucru nu se intampla. Transponderul corespondent necesita alimentare (foarte mica, dar necesita). Cand o astfel de cheie se defecteaza, se incearca intai lipirea mai bine pe placa a bobinei care are si rol de antena pt. RF. Inlocuirea cheilor pe baza de cod nu se mai efectueaza (de fapt s-a efectuat pt. putine masini, la inceput), pt. ca presupune transmiterea comenzii in Franta si de acolo sa vina cheia scrisa; se inlocuieste toata colectia (cap chei, UCE decodor) la cca. 3 mil. lei. Se poate gasi un furnizor de servicii de duplicat chei care sa scrie si transponderele, insa pentru cele tip renault, eu nu am gasit in Romania. Daca gasiti, dati-mi de stire. In alta ordine de idei, transponderul ala este o chestie suficient de complicata, desi este asa mic - contine modulator, demodulator, o antena, un (E)EPROM, ceas, unitate de control EEPROM, unitate de calcul, o unitate de control logic pentru achizitia de date, un limitator de tensiune). unele informatii: http://www.semiconductors.philips.com/mark...e/transponders/ |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Klaus, nu prea e bine sa dai asa informatii detaliate pe forum, unde are toata lumea acces. Uite asa aflu si eu lucruri, si poate ca stiu sa fur DSN-uri acum.
![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
AlexV |
![]()
Post
#13
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
ce fel de alimentare necesita daca ai si inchidere centralizata??? ca la mine mergea si fara bateria de la cheie foarte bine.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Na, ca m-ati facut curios, si am mai cautat si eu...
Bateria cu telecomanda contine in ea un chip pe post de transponder, cu indicativul u9280m. Prezentarea lui suna cam asa "un microcontroler ATAR092 si un 3280M interfata de transponder cu EEPROM. Bobina e conectata la interfata de transponder si are rolul de antena wireless bi-directionala pentru interfata de comunicare, precum si rol de sursa de curent pentru microcontroller si interfata. Ca transponder, device-ul este alimentat de camp magnetic RF aplicat bobinei. Pentru aplicatii cu transmisii de IR sau RF se utilizeaza o baterie." Deci trasnponderul in acesta situatie este intr-adevar cipul, care foloseste bobina pentru transmisia RF pe post "antena" de emisie-receptie si furnizor de curent pentru partea de transponder, motiv pentru care intr-adevar trebuie sa functioneze si fara curent. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Avand aceste informatii, imi pun si eu intrebarea: ce naiba se strica la un astfel de transponder? Ce a memorat in eeprom, sau bobina de interfata?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Iti spun eu ce se strica: guguloscopul... Explicatia pe care am primit-o de la service a fost ca "ati traumatizat chip-ul"! :shock:
Avand in vedere ca ba mergea, ba nu mergea (pornirea masinii, ca telecomanda a mers fara probleme), concluzia este ca nu ce e memorat se duce. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Se strica simplu prin magnetizare. Cineva a patit figura. A tinut cheia langa telefon si masina n-am mai vrut sa porneasca. Deci se poate.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
GoGu |
![]()
Post
#18
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Se poate strica si "hardul" si "softul"... orice e posibil.
Cum transponderele astea se scriu prin camp electro-magnetic (alta posibilitate nu vad) e foarte posibil sa le "zapacesti" cu un telefon mobil s.a.m.d. ... Eu am fost martor in servix la o faza..venise unu' ca nu-i recunoaste cheia. A recunoscut ca o tinuse in acelasi buzunar cu telefonul mobil... |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
AlexV |
![]()
Post
#19
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
eu 2 ani de zile am tinut cheile in borseta cu 2 telefoane si nici macar o data nu a facut figuri antidemarajul. normal ca se strica si transponderele astea dar nu prea des. si nu din cauza telefoanelor. acuma ma gandesc ca daca induci un curent prea mare in bobina aia transponderul totusi trebuie sa aibe o protectie, care bineinteles ca uneori poate sa nu functioneze la parametri normali si.... mergi pe jos la service.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Chestia cu tinutul cheii langa telefon e cea mai mare magarie pe care o scot astia din service... Ca sa dea vina pe tine. Sa se scoata ei pentru calitatea de rahat!
Transponderul cu telecomanda are o bobina, intr-adevar. Dar pe ce frecventa e acordat circuitul oscilant? Pe 125 kHz... Deci ce are cu GSM-ul (900MHz, 1800 Cosmo, 1900 in USA)? Acum... adevarul e ca am avut un ceas cu alarma (chinezism, dar adus din USA - nu stiu la ce imi tot aduceau asa ceva, dar calul de dar nu se cauta la dinti) care o lua razna cand era langa celular. Dar cheia asta nu ar trebui sa aiba nici pe dreaq! Credeti-ma! Magnetizare nu mai exista de pe vremea hipnotismului pre-Freudian... De atunci nu se mai numeste asa. Poate la mama nu-stiu-cum nu-stiu-ce-animal sau la marea Loja Alba etc. blablah Transponderele nu se scriu electromagnetic, se scriu in procesul de fabricare (parerea mea). La firma avem cartele de acces si scrie pe ele un cod (tiparit). Ala il si transmit la reader. Si codul ala nu e scris de noi, asa vine cartela. La fosta firma aveam iButton (tot ceva de identificare, dar necesita contact electric). Dezvoltat de Dallas Semiconductors. Acolo fiecare circuit are un ID unic, care nu stiu sa se poata schimba (cel putin la cele mai simple). |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
vinerea trecuta am fost plecat in provincie.
am plecat de acasa fara probleme. dar, cum uitasem sa iau niste fructe, am oprit prin Colentina, inainte de iesirea din Bucuresti. cand am dat sa plec iar.... surpriza : UCE nu-mi mai recunoastea cheia (cea cu telecomanda si baterie) :shock: am incercat sa resetez UCE : am scos bornele de la baterie pt 2 minute dar...nimic. pana la urma, am sunat acasa si a venit cineva cu cheia de rezerva (fara telecomanda sau baterie) pe asta din urma a recunoscut-o UCE ma intreb ce as fi facut daca ma opream direct la tara ??? cine mai venea acolo sa-mi aduca cheia de rezerva ? ![]() am sunat la VC si nu mi-au putut da nici o relatie in plus in afara de "va rugam sa mergeti la un service autorizat Dacia ... sa va dau adresa? nr de telefon?" ... asta stiam si io fara sa dau telefon la VC ![]() zilele viitoare trebuie neaparat sa merg la service sa vad cum sta treaba |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Tatal fostului meu sef (adica de la fosta firma) "si-a luat" DSN. Si i s-a spus in service sa ia si cheia de rezerva cu el tot timpul, mai ales daca face drumuri mai lungi.
![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
VladG |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE ma intreb ce as fi facut daca ma opream direct la tara ??? cine mai venea acolo sa-mi aduca cheia de rezerva ? Faceai si tu ce am facut eu acum 2 ani, in ultima zi de concediu in Costinesti... Am primit cheia prin curier rapid. De atunci nu mai plec in tara fara ambele chei. Am schimbat apoi intreg ansamblul chei-UCE (am Clima). Acum imi face iar probleme una din chei. Merge doar cand vrea ea. Partea de alarma merge perfect. Ma intreb daca starea de incarcare a bateriei poate in vreun fel influenta transpoderul. M-am interesat si de preturi (2 chei RF + UCE + manopera): -ADRAS 4.5 mil -COBALCESCU 3.2 mil |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
dante512 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 31 January 05 From: ploiesti ![]() |
am primit mes de la tine.daca ai stii cit m-am zbatut ptr nr.de multe ori ma ajuta f.mult
|
--------------------
Logan
Logan
2004 LAUREATE
- PH-54-XXX
|
|
Mirmar |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 22 November 04 ![]() |
Am si eu o mica problema (parca am mai vazut-o postata pe undeva pe aici), si anume distanta la care inchiderea centralizata a masinii ia comanda.
Ori mi s-a parut mie, ori am visat ca atunci cand era nou-nouta masina puteam sa incui/descui masina din cheia cu telecomanda de la 3-4 metrii... cert e ca acum trebuie sa ma apropii tare mult de ea, max. 1 metru! Poate cineva sa confirme cele observate de mine, sau asa e normal? |
--------------------
Dacia
Logan Laur 1.4
- B xx BVE
|
|
tse |
![]()
Post
#26
|
![]() Daciist convertit Group: Members Posts: 282 Joined: 15 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Una din chei a inceput sa oboseasca. I-am schimbat bateria si am mai pacalit-o 2 saptamini. Cind o apuca, nu mai merge antidemarajul.
Alte manifestari ciudate: - Daca o apropii pe a doua, cit timp am pus contactul, gata, tace led-ul. - Daca a pornit, merge pina la urmatorul demaraj. - Daca deschideam masina+alarma cu cealalta cheie, cheia defecta era recunoscuta de UCE decodor. Intrebare> Decodorul este alimentat de baterie? Daca nu este, de ce a mers transponderul cu bateria mai odihnita, pe cind daca am consumat-o pentru telecomanda transponderul nu mai lucreaza? Intrebare> Poate are legatura cu gradul de incarcare a bateriei masinii nivelul semnalului emis de baza transponderului... Ca totul a inceput la temperaturi scazute... Mersi, Emil PS. Acum merg cu rezerva, dar mi-este cam frica... |
--------------------
Ex_Clio3_Laguna3
Dyn1,5dCi 2dCi
2009
|
|
tse |
![]()
Post
#27
|
![]() Daciist convertit Group: Members Posts: 282 Joined: 15 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat capetele de chei si UCE decodor.
Automeridian- 4,060,000 lei ![]() Este singura modalitate (vezi Vocea Clientului) in care puteti schimba o cheie. Din motive de siguranta nu mai fac duplicate la chei. Si nu le pasa, ca sunt banii nostrii. Am primit garantie 1,5 ani. Stie cineva cum s-ar trata un defect de chei in garantie? Ca in service se bate moneda pe influenta nefasta a telefonului mobil asupra transponderului. Emil |
--------------------
Ex_Clio3_Laguna3
Dyn1,5dCi 2dCi
2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In garantie se schimba pur si simplu intregul set (chei + uce decodor). Si sa o mai lase jos cu telefonul, ca ale mele au stat 2 ani jumate departe de orice telefon si tot s-a dus cheia cu RF (cea mai folosita... de ce oare?) Iar la nevasta-mea, de aproape 3 ani tine cheile de skoda LIPITE de telefon (in geanta) si sunt bine mersi, merg perfect...
Plus ca au existat anumite serii care au fost inlocuite automat de dacia la intrarea in service (cum e acum cu cricul la logan, asa a fost pe supernova cu capatele de chei). Si asta dupa putin timp de la achizitionarea masinii. Plus ca transponderele de DSN sunt READ ONLY, odata scrise asa raman, nu sunt ca cele de solenza mpi si logan care sunt re-writable. Sa-ti explice cetateanul din service cum se sterge informatia dintr-un chip prom read-only... Habar nu au si baga motivatii nesimtite la probleme de calitate ale produsului ca-i din vina utilizatorului... Zi dacia service si trage apa... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tse |
![]()
Post
#29
|
![]() Daciist convertit Group: Members Posts: 282 Joined: 15 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate klaus.
Poate pus si simplu se induce in antena un semnal puternic si un timp suficient de indelungat pentru a deteriora circuitul de intrare in chip. cineva zicea de inlocuire condensator ca posibilitate de remediere... Posibil, dar nu cred ca merge la toate defectele posibile. Este destul de neplacut sa te rogi de sfinti pentru a porni masina. la berlina era simplu, foloseai forta si o convingeai sa plece. |
--------------------
Ex_Clio3_Laguna3
Dyn1,5dCi 2dCi
2009
|
|
Adytza22 |
![]() ![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 16 October 04 From: Focsani (flotant Iasi) ![]() |
Si la mine fac figuri ambele chei.Eu am clima si ambele chei au telecomenzi.Au m-ai fost schimbate o data de fostul propietar.Acum merg cu ambele chei dupa mine..cu una deschid si cu cealalta pornesc.Daca fac operatiunile cu fiecare in parte nu porneste.Asa o ia din prima.
S-a interesat taicamiu si i-au spus ca Cheile +contactul + calculatorul (asa sau exprimat vanzatorii de la magazin [banuiesc ca e uce-ul] ) 1.2 milioane La prima schimbare a cheilor s-a dat vina pe faimosul telefon mobil. http://www.daciaclub.ro/style_images/1%5B2...icons/icon8.gif http://www.daciaclub.ro/style_images/1%5B2...icons/icon8.gif |
--------------------
Dacia
Supernova
- VN-22-ACM Supernova mea e tunata ......
Am tras cu tunul in ea...... |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 23:12 |