Probleme cu berlina prin Europa
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu berlina prin Europa
argon |
![]()
Post
#31
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adostar |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
Dovezi d-le..dovezi ! Baga poze sau daca nu lasa-ne !
![]() |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
amc |
![]()
Post
#33
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Argon poti sa-mi zici si mie de unde postez eu?
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cred ca aici nu e locul sa dovedim unii altora lucruri fara relevanta. Chiar daca sunt sau nu in Australia, ce importanta are? Domnii care au grija de forum pot la urma urmei sa gaseasca adresa de IP a oricarui computer de la care se posteaza daca chiar vor. Eu in locul lor nu mi-as pierde vremea. Pe de alta parte forumul este un loc unde nu vad ce sens are falsul. In fond suntem toti anonimi. Spre exemplu eu nu cred ca pe Argon chiar il cheama argon, dar nu vad de ce i-ar pasa cuiva de asta, samd. Daca ajungem sa suspectam tot ce se spune din principiu, am pierdut libertatea fundamentala a unui forum, si nu vad ce cautam p-aicea. Altcineva cere poze, desi nu vad nici asta cum ar demonstra ceva daca suspiciune e principiul de baza, in fond sunt poze girla pe internet care pot fi copiate si aduse aici. Iar data de pe poze (ale mele chiar n-au data) poate fi falsificata oricum.
Si oricum toata discutia e alaturea cu drumul. Aicea am vrut sa arat ca se poate merge cu Dacia pe unde vrei, dar exista niste riscuri si e bine sa fii pregatit daca vrei sa ti le asumi. Si apropo de unn comentariu de mai sus, de acord, realizarea motoarelor cu piese de calitate probabil ca nu ar fi cerut cheltuieli mai mari din partea firmei, si calitatea produsului ar fi crescut, dar sa nu uitam, Dacia cred ca a vrut sa realizeze un produs care sa le imbunatateasca cash-flow pe termen scurt, nu cred ca a fost o strategie pe termen lung, dovada ca exista deja piese care nu sa mai fabrica dupa patru ani de la fabricarea masinii si probabil vreo trei (nu stiu cind s-a produs ultima Berlina) de la ultima masina produsa. In situatia asta este ca si cum ai inlocui becurile arse intr-o casa care urmeaza sa fie vinduta saptamina viitoare: nu costa mult, dar ce rost are? Valoarea casei nu creste cu banii cheltuiti, iar daca e vreo problema, las' sa-si bata capul noul propietar! Aceasta atitudine a fabricii e mai degraba dezamagitoare (desi asa cum am spus, probabil justificabila dpdv economic cind lichiditatile sunt mici) decit faptul ca calitatea e slaba. In fond daca nu asiguri un serviciu de calitate (reparatii, piese) post garantie, risti sa pierzi pe termen lung. In ziua de azi, cind cumperi o masina nu cumperi doar masina, ci si piesele de schimb de care vei avea nevoie in viitor ca sa o intretii, si serviciul de reparatii, si garantia ca vei putea revinde masina la un pret rezonabil, astfel incit sa merite sa o cumperi, sa o folosesti si cind tragi linia si aduni cifrele sa poti spune cit te-a costat masina sa o ai in folosire pe kilometru rulat. Sistemul de leasing foarte popular in RO in momentul de fata impinge lucrurile irevocabil pe panta asta. Si nu e rau, caci daca masinile se dau in leasing, atunci producatorul stie ca trebuie sa faca masina sa mearga fara probleme pe o perioada cel putin egala cu termenul de leasing, altminteri nici o firma nu va dori sa ofere in leasing o masina care stie ca va costa mult sa fie reparata sau nu va putea fi reparata cu usurinta. Astea sunt cheltuieli pe care nimeni nu si le doreste, si firmele de leasing au mai multa putere decit un consumator pe cont propriu. Aceste firme vor prefera deci sa spuna, pai masina asta n-are garantie decit un an, dup-aia cine o repara daca cade? Mai bine o iau p-aia care are garantie cinci ani si dupa cinci ani oricum expira termenul de leasing, nu mai e treaba mea. Dacia trebuie sa se gindeasca serios la problemele astea daca vrea un loc serios pe piata. Ca sa nu mai spun ca in ziua de azi motoarele sunt considerate de la sine inteles ca trebuie sa fie bune, si realitatea e ca 99% din motoarele de pe piata sunt bune. Nici nu se poate pune problema sa te indoiesti ca un motor te duce peste 200000km. Daca tu ca constructor nu poti sa oferi asa ceva, mai bine te apuci de facut gogosi sau covrigi! Diferentele de pret vin de la dotari, mici detalii, tot felul de factori subiectivi, reclama, etc. Tin minte ca cineva spunea aicea ca la lansarea unei masini noi (aici in Aus) s-au cheltuit nu stiu cite sute de milioane de dolari, o cifra care insemna ca 10% din pretul masinii acoperea cheltuielile de publicitate! Si asta nu era ceva neobisnuit. Pentru mine, om din lumea a treia, a fost un soc, dar asa functioneaza industria de automobile, si trebuie sa recunoastem cum spunea cineva, daca comparam calitatea masinilor cu alte produse de pe piata, ne dam seama ca la masini competitia e intr-adevar pe viata si pe moarte. (Imaginati-va ca masina s-ar defecta la fel de frecvent ca sistemul de operare Windows; pai ar trebui sa oprim si sa rebootam masina din ora in ora!) Ca o concluzie fie chiar si provizorie, masina mi-a lasat impresia unei masini facute din piesele ramase pe linia de asamblare de la alte masini. Nu ca motorul ar fi nemaipomenit in comparatie cu alte motoare, dar in comparatie cu sa zicem aspectul bordului masinii, butoanele de control, functionalitatea sau aspectul interiorului, sau chiar calitatea tablariei, pai motorul e parfum! This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Feb 2007, 04:23 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Twister |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
Subscriu la parerea antevorbitorului meu, cu o mica exceptie, motorul mi se pare la nivelul masinii.
|
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
argon |
![]()
Post
#36
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Depinde de masina, foarte multa lume se plange cum ca unele serii de berline de dupa 2000 sunt dezastruoase. Sunt si ani buni..ca la vin, de exemplu la a mea din 1996 nu am avut nici o problema din cele enumerate, nu are pic de rugina niciunde, si sunt multumit. Asta e o problema la Dacia, nu au fost consecventi la calitate..cand le venea lor cred ca faceau masini in bataie de joc.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#37
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am un vecin are o dacie cu 255.000km cu motorul neumblat in el.bine nu cred ca a depasit 90km/h cu eA>
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
FLP |
![]()
Post
#38
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
a mea are 97 de mii si nu papa ulei ... deci se poate sa fie si dacii bune ... care sa nu te lase la greu ..
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
ydaniel |
![]()
Post
#39
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si cu cat mergea ex proprietaru?20 in rampa si 40 in panta.bine nici tu nu esti departe;)))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
alecsz99 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 18 February 07 From: Bucuresti, Romania ![]() |
Cred ca ai avut foarte mult ghinion. Eu am 50.000 km cu o berlina din 2003, plecari frecvente in afara (rute destul de lungi pentru tara noastra de genul Bucuresti - Botosani) si nu am avut probleme majore.
Problema cu furtunul cu jonctiune in forma de "T" de care spui tu e intalnita des. Din cauza temperaturilor la care este expus cauciucul furtunul cedeaza. La mine au fost mici fisuri la 40.000 km. Faptul ca nu tine bine directia este o problema grava dar cauza cu siguranta nu este modul de fabricatie ci mai mult ca sigur cauza e alta - joc in directie, roti dezechilibrate, uzura pivoti, bascula, bielete, bucse, etc. Aici sa nu injuri (numai) fabrica ci si responsabilii pentru starea drumurilor. Sa spui ca "stabilitatea pe directie si controlul volanului sunt de-a dreptul sinucigase" este o mare exagerare. Plus ca zici ca inainte ai facut o revizie...au remediat tot ce avea joc/dereglaje in sistemul de directie? Tare imi vine greu sa cred... Apa in masina...alta problema veche la dacia...trebuie sa te stresezi tu, proprietarul, sa o rezolvi...aici sunt total de acord cu tine...FOARTE FOARTE JENANT! Despre problemele la inchiderea usilor, mie nu mi s-au intamplat niciodata. La fel si cu ventilatie...in afara de lipsa A/C vara nu pot sa ma plang (si totusi berlina nu e singura masina din lumea asta fara A/C!). Iarna dezaburirea este ireprosabilia atat pentru parbriz cat si pentru luneta...daca stii sa le folosesti. Cat despre caldura excesiva sau din contra deloc iar trebuie sa te contrazic. Se poate regla o temperatura acceptabila in masina iarna fara efort. Problemele la calculatorul injectiei de care vorbesti tu iar imi sunt straine. Fara probleme in 50.000 km si nu s-a intamplat nicioadata sa nu porneasca LA PRIMA CHEIE (totdeauna astept stingerea martorului de injectie de pe bord). Butonul lampilor de ceata...am auzit de probleme de astea...totusi, destul de usor de remediat. Toba pierduta pe o autostrada in Olanda...iar revin la faimoasa revizie dinaintea plecarii. Tu zici ca era asa de ruginita incat pur si simplu s-a desprins total si uite asa a ramas ea, toba romaneasca, pe asflat olandez. La revizia aia nu au observat nimic? Intai apare o crapatura, se aud zgomote generate de scaparea de gaze, etc...Imposibil sa nu dea nici un semn si pur si simplu sa cada! Totusi, tabla din care e fabricata toba e slada. Dar asta nu inseamna ca te lasa asa, de-odata, fara nici un fel de simptome anterioare (care sa iti dea suficient timp pentru o remediere fara batai de cap). Cureaua de la alternator slabita...clar poate fi o problema mai ales daca ai ghinionul pe care l-ai avut tu! Cat despre cei care tot zic ca nu te cred ca ai facut drumul asta eu zic asa - un drumul de asta e 100% posibil de facut cu o Dacia Berlina. De ce nu ar fi? Cine crede ca in afara se circula numai cu >180 km/h se inseala amarnic. In Germania or fi numai limuzine de ultima generatie? Toate masinile lor vechi sa fi ajuns in Romania? Sa aiba tot germanul sange de pilot F1? "Concluzia mea este ca daca aveti o asemenea masina, responsabilitatea dumneavoastra civica e sa va inregistrati ca posesor de arma si sa o tineti sub cheie. Cine stie la ce neilegalitati se dedau aceste creaturi cind nu tinem ochii pe ele." - parerea ta. Concluziile mele ar fi urmatoarele: 1. ai avut ghinion in calatoria asta (ghinion ce poate aparea in cazul oricarei calatorii, doamne fereste sa fii in avion!). 2. in lipsa de bani (necesari pentru achizitionarea unui Bentley) si berlina e masina. Si merge ca oricare alta, tinand cont de raportul calitate/pret. Sau cumva ati uitat cu totii cum e sa mergi cu tramvaiul??? P.S. Interesant era sa dai si cateva detalii despre calatoria in sine, ruta alea, tari vizitare, km parcursi, etc. Asa poate nu mai ziceau altii de aici ca nu te cred ca ai fi facut drumul asta... This post has been edited by alecsz99: 26 Feb 2007, 15:42 |
--------------------
Dacia/Kia/Mercedes
Berlina Li / Pro Cee'd / S320
2003 / 2008 / 2010
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ruta a fost Bucuresti-Viena-Padova-Roma-Zurich-Neuchatel-Kaiserslautern-Amsterdam-Viena. Am abandonat Dacia acolo, am inchiriat un Megane si am plecat mai departe ; Viena-Bruxelles-Paris-Besancon-Neuchatel-Viena. Am recuperat Dacia, Viena-Bucuresti.
Asa cum am spus, masina a trecut printr-o revizie generala din bara in bara. Cauciucuri noi noute, echilibrate, etc. directia raparata si aliniata, in service-ul Dacia autorizat al uzinei, sucursala Ploiesti, bariera Bucov. Daca atit au reparat, probabil ca mai mult nu se poate cere. Cred ca problemele au rezultat din doua surse: inspectie tehnica rasolita, calitate proasta a masinii, care s-a vazut in momentul in care am pornit la drum lung cu viteze relativ mari, solicitatre la care masina nu face fata cu usurinta, evident. Imi pare rau sa constat, dar este jenant. Pina si un Cielo (marca pe care din principiu o consider la nivelul inferior al calitatii, si nu numai eu) n-ar fi avut probleme. Ca sa nu mai vorbesc de alte masini modeste si chiar mai mici decit Dacia (Opel Corsa bunaoara, sau cine stie ce alte cutiute d-astea pe roti). toate ca toata dar e inacceptabil sa deschizi usa si ea sa cada in balamale. Sau sa o inchizi si sa nu se mai poata deschide. Iata si niste poze de chichi, ne-a intrecut un 2CV in Italia, noi aveam 130km/h. Dar asta nu e de mirare. Ne-a intrecut un Smart Fortwo care cred ca avea peste 150km/h, pentru ca am incercat sa ma tin dupa el, dar m-am lasat pagubas la 140-145km/h. Se ducea prea tare pentru sanatatea mea mintala. Am vazut acest frumos Golf2 4x4, superba masina, in Germania. A treia poza e pentru necredinciosii care pot incerca sa ghiceasca ce-i aia. Imi pare rau n-a incaput a treia. This post has been edited by Gheorghedracu: 28 Feb 2007, 05:49 Attached thumbnail(s) 2CV.JPG ( Size: 218.91k ) Number of downloads: 291 Golf_4x4.JPG ( Size: 237.82k ) Number of downloads: 312 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Iata aici
Attached thumbnail(s) Structura.JPG ( Size: 654k ) Number of downloads: 313 Golf4x4.JPG ( Size: 341.47k ) Number of downloads: 316 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mariushi |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 16 June 06 From: BUZAU ![]() |
Sunt curios la vama...ceva probleme : "unde mergi tu cu masina asta?" sau "asta ce masina mai e?" ...pura curiozitate
|
--------------------
Dacia
Logan
2009 Laureat 1.5dci
- BZ-21-DER
|
|
argon |
![]()
Post
#44
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu te intreaba nimic la vama pentru ca vamesii stiu foarte bine, doar nu crezi ca e prima Dacie pe care o vad in meseria lor?
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ba da, m-a intrebat un vames cind reintram in tara si a a uzit zgomotul infiorator al motorului, ce motor e ala? Ce sa-i spun? I-am spus ca e un motor prost. Cred ca isi imagina ca cine stie ce motor modificat am eu acolo.
Am mai intilnit pe cineva care m-a salutat in Roma, si m-a felicitat ca am ajuns pina acolo cu dacia. M-au luat dupa numere bineinteles. La un punct de plata pe autostrada m-am dus la ghiseul gresit (unde bariera se deschidea automat daca aveai un soi de permis citit electronic de scanerele lor) si fara sa stiu ce trebuie sa se intimple am apasta pe un buton mare si rosu unde scria ca pot primi asistenta (de la un operator, banuiesc). Bineinteles ca nu s-a intimplat nimic si ma uitam aiurit in jurul meu cind apare un camion mare pe linia alaturata din care soferul striga "sefu' da-napoi si du-te pe la alea cu incasatoare ca aia nu se deschide daca n-ai cartela". Avea numar romanesc bineinteles, parca de Baia Mare (MM). El avea bineinteles cartela. In rest nu, nici o intrebare. Mi-a fost frica doar cind am intrat in Elvetia ca ma da afara cu rablamentu ala jegos, zgomotos si neidentificat. dar nici n-au ridicat sprincenele. Cred ca pasportul australian la o persoana cu masina evident din Romania era o surpriza mult mai mare pentru ei. Dar de fapt nu prea-i intereseaza. Si de altfel toata cultura occidentala e asa, nu te-ntreaba nimeni nimica, nu-i intereseaza. Cel putin atita cit nu incalci legea. S-au mai uitat prin portbagaj dar fara un interes special. Cu Megane-ul a fost interesant ca m-au oprit francezii dupa ce am trecut dinspre Bruxelles, mergind spre Paris. Eram deja in Franta de vreo 20 de minute, si mi-am dat seama ca eram singura masina cu numar de alta tara decit Belgia, Franta sau Olanda (masina era inregistrata in Austria). I-am dat omului pasaportul si ceva s-a derutat in mintea lui caci m-a intrebat de doua ori de unde vin, caci desi citise in pasaport Australia, masina avea pe ea A de la Austria! Cred ca voia sa se asigure ca nu a interpretat gresit inmatricularea masinii. Austria-Australia, Austria-Australia, Aus....pina la urma minte lui a iesit din fibrilatie si mi-a cerut sa deschid portbagajul pe care cind l-a vazut intesat pina la refuz cu corcoate, cred ca s-a intrebat daca o sa mai pot sa-l inchid la loc. S-a inchis cu oarece efort ca eram deja obisnuit, dormisem o noapte in Germania si stiam cum sa-l fentez. Si trebuie sa spun, n-am cuvinte indestule sa laud masina aia (Megane). Era absolut nou-nouta. Cred ca abia venise de la Paris din fabrica in Viena unde a fost norocul ei ca cineva a luat-o si a readus-o pe meleagurile natale. Mergea linistita, nici o soapta de zgomot inauntru, motiv pentru care am ajuns la 190km/h fara sa imi dau seama. M-am speriat un pic dupa care am zis, pai daca merge, de ce nu? Nu stiu daca am batut vreun record dar nu m-a depasit nimeni de la Viena la Paris. N-am mai vazut asa masina manierata si prietenoasa. Nici un fel de ezitare, nici un fel de semn de confuzie, nimic. Inghitea kilometri intr-o liniste si cu un calm de pasare de noapte care isi ucide prada inainte sa-i dea ocazia sa scoata un chitait. Cind a fost lansat modelul mi s-a parut cam aiurea luneta aia curbata si fundul ala bombat. Nu imi mai pasa acuma. O masina care merga ca aia poate sa arate oricum, n-are nici o importanta, nu ma intereseaza daca arata ca o jumate de om calare pe-o lumate de iepure schiop. V-o recomand din toata inima. Daca va permiteti, luati-o. Nu veti regreta nici o secunda. Motor 1,7 diesel, mi se pare ca scria pe ea dci, sau cam asa ceva. Consum infim, bineinteles. Un singur lucru m-a deranjat. Pedalele de acceleratie si frina sunt prea apropite pentru picioarele mele late (aveam si niste pantofi latareti) si mai agatam marginea frinei cind reveneam pe acceleratie dupa ce mai schimbam vitezele sau cine stie ce. Tunelul transmisiei este exact in dreapta si pantoful meu nu incapea fara sa agate frina un pic, cit un fir de par, dar clar. Poate pedala de frina poate fi mutata un milimetru-doi mai in stinga? |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#46
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu daca as avea $ si maine dimineata as pleca cu dacia;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Twister |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#48
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Tata are o berlina din 2000 si acum masina are 38.000 km. Si s-a trezit ca ii dispare apa din borcanul de antigel. Bineinteles ca apa se ducea in motor (Ulei de motor Helix sau Aral). Garnitura de chiulasa si camasile duse. In rest am schimbat la ea un cap de bara pe dreapta si suspensiile (suspensiile mai mult de chichi, ca si astea noi sunt la fel).
Pana in 2000 avea o berlina din 89 care a depasit 100k, motorul nu prea a avut nimic (in afara de carburator infundat, etc), in schimb am schimbat bucse si pivoti la ea de am innebunit. Ambele masini au fost conduse off-road cel putin 20k km din numarul total de km de la bord. Ambele masini au vazut peste 120km/h numai cu mine la volan .. ![]() Concluzia: Cred ca tre sa ai noroc ca sa te poti bucura de o Dacia berlina. This post has been edited by nh1980ro: 28 Feb 2007, 21:11 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#49
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Asa cum am spus si eu mai sus, nu m-as da inapoi de la a pleca inca o data cu Dacia, desi e obositor sa faci 1200km pe zi cu ea, dar nu as mai pleca cu o masina cu problemele care le are aia la stabilitatea pe directie. Asta e chiar inconstienta. Ca merge incet, zgomotos, samd, ma rog, da-o incolo, ca ajungi pina la urma. Dar daca atunci cind esti intr-o curba incepe sa-ti fuga fundul de-a droanga si nu poti sa-l controlezi, atunci s-ar putea sa nici nu mai ajungi, sau si mai rau, sa ajungi in alte parti pe unde n-ai vrea.
Si prima masina a tatalui meu a tinut exceptional, prima reparatie la motor a fost facuta mult dupa 200.000km parcursi si tata n-a mers numai la 60km/h (am fost cu ea in 77 pina la Berlin, iar in 79 si 81 pina la Paris cind am batut 140km/h in Germania, cu patru persoane in ea si incarcata ca la Romania), dar sa nu uitam, ala era un motor facut de frantuji in 1974, si intretinerea i s-a facut dupa carte, fara ezitari. In 79 am fost nevoiti sa schimbam pompa de apa la Metz si ne-a costat, stiu si acuma 130FF ceea ce era o bogatie pentru niste amarasteni ca noi. Se stricase deja din Germania, dar am tras de ea ca n-am reusit sa gasim un service Renault. Si de fapt ala a fost cel mai bun motor al ei saraca, ca dup-aia nu cred ca a mai tinut vreun motor pe care l-a avut peste 100000km. Ba chiar stiu un motor pe care l-a tinut doar 20.000km! Asta e bataie de joc. Mai rau ca un trabant. Dar apropo de aventurieri, a vazut la o a doua iesire dupa revelion la Kaprun in Austria un Matiz din RO. Ala da curaj. O fi Dacia cum o fi, da macar are patru locuri si cit de cit metal de jur imprejur. Cu Matizul ar trebui sa primesti un premiu de la constructor daca te aventurezi la mai mult de 100km de casa, iar pentru conditii de iarna, ar trebui sa te sponsorizeze macar cu o asigurare pe viata decenta. Dar oamenii se dau batuti greu. Un Trabant sa vad traversind Australia si nu mai am nimic de zis. This post has been edited by Gheorghedracu: 1 Mar 2007, 03:59 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
CiprianPJM |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Avertizat Group: Members Posts: 197 Joined: 17 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Dacia mea a facut drumuri Bucuresti-Constanta pana nu a mai putut si un pic dupa aia. La ultimul drum pana sa se strice am bagat 3L de ulei la iesirea din CT spre Autostrada si la Km 70 am ramas fara ulei si cu motorul sunand ca o moara pe ciocanele. A papat tot uleiul si a ramas fara cuzineti. Si nu m-a lasat in drum. M-am oprit la un spatiu de srvicii si am cautat sa cumpar ulei. Nu am gasit. Am iesit pe Autostrada sa gasesc pe careva sa ma tracteze - nu am gasit. Si mi-am zis ca daca tot am terminat motorul si nu am gasit pe careva sa ma tracteze, asta e. Motorul e praf si nu merita banii sa il fac. Mai degraba iau altul. Am plecat cu ea asa. Am mers in asa fel incat sa bata cat mai incet (am incercat sa merg incet si nu am putut, mergeam in treapta inferioara si mergeam destul de turat, asa ca am mers cu a cincea cu 90Km/h). Am ajuns in bucuresti si am lasat-o sa zaca. Ideea e ca am mers cu ea cam 100 de Km si nu am ramas in drum, si asta e ceva.
Acum suna de parca bate toaca. This post has been edited by CiprianPJM: 4 Mar 2007, 18:20 |
--------------------
Opel
Omega 2.0i
1997
- B 33 EZW Zic si io, nu dau cu paru!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#52
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 1 Mar 2007, 03:46) . Dar apropo de aventurieri, a vazut la o a doua iesire dupa revelion la Kaprun in Austria un Matiz din RO. Ala da curaj. O fi Dacia cum o fi, da macar are patru locuri si cit de cit metal de jur imprejur. Cu Matizul ar trebui sa primesti un premiu de la constructor daca te aventurezi la mai mult de 100km de casa, iar pentru conditii de iarna, ar trebui sa te sponsorizeze macar cu o asigurare pe viata decenta. ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ag02cws |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Acum 2 ani, a fost si un prieten de-al meu cu matizul pana in Austria fara probleme. A mers cu 90 la ora si a calatorit fara sa-l doara capul.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
nad |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 24 February 06 From: Timisoara ![]() |
Nu prea imi vine sa cred ce a patit gheorghedracul, prea multe ghinioane odata.Am un coleg care a mers in germanica imediat dupa revolutie ,prin 90, cu o dacie care era din 78 si a mai facut si taxi un an de zile inainte de o avea el.Adevarat ca nu amers cu 140 dar a ajuns inapoi fara probleme deosebie,a schimbat doar cureaua de la ventilator in Ungaria, punand una cu dinti ,care in Romania nu era, si anul trecut a vandut-o cu 800 Ron cu aceeasi curea.In 92 s-a dus iar in Germania , de data asta cu alta masina ,tot Dacie, adusa de la unguri ,fabricata innainte de 89.In 94 din nou Timisoara-Germania tot cu Dacia.Mentionez ca nici macar o data nu a fost intrebat de nr.prezoane la roti.De fiecare data inaintea plecarilor si-a verificat singur masina.No fi Dacia Mercedes dar parca prea multe s-au cumulat la un om/o masina/ruta.
|
--------------------
Renault
Laguna
Break 99
- TM-yy-xxx
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Pai da, femeile mai inconstiente, am vazut si eu p-aicea. Cred ca simplul fapt ca n-au habar de orice car epoate sa crape le alimenteaza o incredere nejustificata in masina. Care scapa scapa, care nu... Cel putin exista o validare a povestilor mele.
Cu masina, ce sa zic, asta e chiar problema de imagine a daciei. In momentul in care experientele personale difera major de la un caz la altul asta arata cel putin o lipsa de fiabilitate a constructorului care n-a reusit sa faca doua masini la fel. Un constructor care se respecta trebuie sa ofere masini de calitate egala, nu una care merge la doua care au probleme. Asa cum am zis insa, trebuie facuta comparatia intre masini care au facut acelasi efort. Eu am parcurs distante mari intr-o singura zi si nu mergind alene. Pe distanta Kaiserslautern-Amsterdam am oprit o singura data, pe distanta Amsterdam-Viena doar sa realimentez. Poate si asta conteaza. In drum spre amsterdam am vazut uleiul la nivel redus (abia lasa o urma pe joja), si asta m-a ingrijorat cel mai tare. Interesanta povestea celui care a mers fara ulei. Cred ca e un record mondial, caci in America o firma de protectia consumatorului a testat odata reclama celor de la Duralube care sustineau ca masina poate sa mearga fara ulei daca ii pui Duralube. Au folosit o masina la care au efectuat tratamentul indicat de Duralube, dupa care au scos uleiul si au plecat cu masina. Motorul a fost calat dupa 15 minute, drept care i s-a interzis firmei sa mai faca reclama ca masina poate continua sa mearga fara ulei dupa tratamentul cu Duralube. Dar nu vreau sa spun ca amicul nostru inventeaza povesti. E posibil sa fi fost si el in situatia mea, uleiul nu mai ajungea la joja, caz in care ai putea sa crezi ca nu mai ai ulei cind de fapt mai e ceva pe fundul baii, poate destu ca sa functioneze ungerea cit de cit. Altminteri nu-mi imaginez ca ar rezista motorul. Daca vreti povesti, am eu una spusa de un francez care se plimba cu un 2CV prin lume si a ramas fara ulei pe undeva prin Anzi, departe de orice suflet omenesc. Dupa un timp de asteptare si cintarire a diferitelor posibilitati, apare un ciobanas cu lamele lui, oamenii mei (erau doi) il roaga sa-i ajute cit s-au putut intelege ei din semne si bilbiieli, la care incasul nostru, isi ia desaga, scoate o banana, o cojeste, o vira pe gura busonului, scoate inca una si inca una si le trimite dupa cealalta si le face semn celor doi aventurieri ca gata, e okai. Au ajuns cu bine la destinatie. Uzinele Citroen insa nu s-au reprofilat pe constructia masinilor care sa foloseasca ungerea motorului cu banane. Nu stiu de ce. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#56
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dacia berlina |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 12 August 06 From: berceni city ![]() |
deci domnule gheorghedracu admir curajul de care ai dat dovada cand te-ai hotarat sa strabati europa la volanul automobilului de mai sus.
![]() iar de faza cu bananele am auzit si eu, numai ca erau folosite de samsarii autohtoni, tocmai ca sa ascunda deficientele motorului rupt/pe duca la incheierea unei vanzari cat mai sigure/rapide ![]() |
--------------------
dacia
1410 li
2003 berlina 2002 520D, 2008 Z18XER
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Povestea respectiva am auzit-o la un documentar frantuzesc despre 2CV vazut aicea.
Despre "reparatii" facute prin Ro am alta poveste. Un individ pe care l-am intilnit accidental acum ceva ani, mi-a spus ca un mecanic i-a facut cutia sa nu mai suiere cu doi pumni de vasilina groasa si citeva ziare maruntite bine pe care le-a bagat in cutie, dupa care i-a spus sa o vinda repede. Aviz amatorilor de masini la mina a doua. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
A mea fluiera de noua (e drept ca numai intr-a 5a). N-am umblat niciodata la ea. Atata timp cat merge, nu ma intereseaza zgomotul ca oricum dau muzica tare
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
burghiu |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 April 06 ![]() |
Domnilor, din cate observ eu parerile sunt destul de impartite. Unii considera ca este adevarata nebunie ce a facut dl. Gheorghedracu, altii ca a avut mare incredere in masina lui. Parerea mea " bravo domnule, esti la inaltime". Ideea este ca pentru noi, romanii, ar trebui sa se construiasca o masina care: sa consume putin ( chiar deloc ), sa ma duc cu ea la piata sa bag 5 saci de cartofi si 5 de varza, sa ma duc sa o spal " ca seara ma duc cu ea la o nunta, sa pot sa fac o "liniuta" cu orice masina si eventual sa si castig, sa nu prea bag banii in ea " fiabilitate mare, sa ma duc cu ea la munte si sa bag 5 insi in ea ( repet fara sa sara consumul ). Eu consider ca o masina o achizitionezi in functie de ceea ce vrei sa faci cu ea si in functie de bugetul pe care-l detii. Masina prezentata mai sus nu va exista, asa ca nu mai incercati sa cautati perfectiunea. Domul despre care se vb in acest topic a plecat sa vada Europa cu masina pe care o are. Altii chiar daca au masini ceva mai pricopsite nu fac acest lucru. Apropo de consum am sa va atasez o poza ca sa vedeti cum au reusit unii sa rezolve problema consumului.Solutie_pentru_consum.jpg ( Size: 46.82k )
Number of downloads: 257
|
--------------------
dacia 1310
break
- B 90 DOX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 23:05 |