DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Furtunul care atarna sub motor la unele dacii si scoate fum!

shaq_rose
post 18 Dec 2004, 12:07
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




chiar poate face dop de gheata pe furtunul scos? de unde?


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Dec 2004, 12:20
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(shaq_rose @ 18 Dec 2004, 12:07)
chiar poate face dop de gheata pe furtunul scos? de unde?
*


Din acelasi loc de unde se face acea pasta alba - de la vaporii din aer; avind furtunul in bataia aerului rece, vaporii chiar calzi au condensat pe furtun cu efectul stiut.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 20 Dec 2004, 17:56
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




foarte ciudat... e prima oara cand aud asa ceva sa inghete acolo


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elro
post 27 Jan 2005, 15:48
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 12 November 04
From: Ct




QUOTE(shaq_rose @ 20 Dec 2004, 17:56)
foarte ciudat... e prima oara cand aud asa ceva sa inghete acolo
*



puneti si voi un furtun cu diametrul mai marisor putin sau in capul furtunului montati ..........nuhtiu ceva mai mare biggrin.gif sa nu inghete


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2, 1,5 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorucioby
post 22 Feb 2005, 12:02
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 22 December 04




Eu am motorul segmentat de 3000 km si tot am scos dedesubt acel furtun. De ce? pentru ca pe timp de iarna nu si tinea relantiul masina datorita condensului. Acum porneste si merge excelent si consumul de ulei nu a crescut. Pe acel furtun scoate numai aburi


--------------------
Dacia 1310 berlina - sv-02-chw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 22 Feb 2005, 15:00
Post #36


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Sistemul acesta asigura ventilatia carterului motorului si recircularea gazelor reziduale care sunt mult mai toxice decat gazele de esapament.

In timpul functionarii, pe langa segmenti au loc scapari de gaze in carterul motorului. Debitul de gaze depinde de gradul de uzura a ansablului piston-segmenti-cilindri.

La motorul Dacia acest sistem numit pe scurt si reniflard, are trei ramnificatii care se intalnesc in T-ul din plastic aflat pe carburator deasupra camerei de nivel constant.
Prima ramnificatie pleaca de la capacul culbutorilor, prin ea realizandu-se evacuarea gazelor reziduale din carter, a doua ramnificatie este chiar ramura principala a T-ului prin care cea mai mare parte din debitul de gaze se recircula in traseul aerului proaspat de admisie (difuzorul carburatorului) si ultima ramnificatie este celebrul "furtun cu duza" care recircula un debit mai mic (prin orificiul calibrat al duzei) in traseul amestecului combustibil (galeria de admisie).

La motoarele uzate debitul de gaze arse reziduale (amestec de HC, gaze arse si vapori de ulei si apa) este foarte pronuntat, proportia in amestecul proaspat fiind apreciabila. Acest lucru conduce la functionare defectuoasa a motorului: lipsa de putere, murdarirea carburatorului si a galeriei de admisie, ancrasarea bujiilor, etc.

Din acest motiv multi posesori de Dacia trag furtunul de la capacul culbutorilor in afara compartimentului motor in scopul eliberarii gazelor din carter direct in atmosfera. Bineinteles ca se constata o ameliorare pronuntata in functionarea motorului, pentru ca in acest caz, admisia se realizeaza numai cu aer proaspat si in plus nu se mai murdareste nici carburatorul, dar trebuie tinut cont de un lucru foarte important: la circulatia in regim de frana de motor se poate aspira praf in carterul motorului.

Si in plus gazele de carter sunt foarte toxice, deci va aduceti un aport important in poluarea atmosferei. Atentie cu sticletii ca se vede foarte bine de la distanta, dara de fum (gen Trabant).

This post has been edited by tunderbird: 22 Feb 2005, 15:01


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 22 Feb 2005, 15:46
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




thunder, tu ai gasit vreo solutie pentru evitarea "guturaiului" la motorul Dacia 1300? ("guturai" = acumularea de "muci" in carburator, "muci" rezultati din condensarea vaporilor de ulei si a gazelor de carter in carburator)
Fenomenul apare destul de aleator, nu numai la masini foarte vechi sau cu motoare duse, la un drum de pomina am patit-o si eu (D1310 cu ~200kkm la bord fara RK din 1990 si o D 1310 din 1999 la 100kkm, segmentata la 90kkm).
E o intreaga discutie pe forum despre "muci" si o sa vezi ca nu e obligatoriu sa apara doar la cazaturi.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 22 Feb 2005, 16:12
Post #38


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(FLEX @ 22 Feb 2005, 15:46)
thunder, tu ai gasit vreo solutie pentru evitarea "guturaiului" la motorul Dacia 1300? ("guturai" = acumularea de "muci" in carburator, "muci" rezultati din condensarea vaporilor de ulei si a gazelor de carter in carburator)
Fenomenul apare destul de aleator, nu numai la masini foarte vechi sau cu motoare duse, la un drum de pomina am patit-o si eu (D1310 cu ~200kkm la bord fara RK din 1990 si o D 1310 din 1999 la 100kkm, segmentata la 90kkm).
E o intreaga discutie pe forum despre "muci" si o sa vezi ca nu e obligatoriu sa apara doar la cazaturi.
*



Exista niste separatoare de "muci" (cum le zici tu).

Eu am montat pe D1300 din 1981 asa ceva.
Nu stiu unde se gasesc, eu il am de pe vremea lui Ceasca.... foarte bun.
Numai ca masina are 250000km cu RK facut la 138000km prin '91 deci destul de obosita.... se cerea neaparat un separator.
In schimb la D1100 care are 76000km reali si la Break CLi care are 18000km n-am constatat prezenta "mucilor".
In ceea ce priveste D1310 cu 200kkm fara RK da-mi voie sa-ti spun ca motorul este totusi obosit, iar D1310 segmentata la 90kkm chiar daca ti se pare tie ca merge bine este doar o iluzie de scurta durata.

Oricum decat sa bag mizerie in motor prin furtunul ala de sub masina, prefer sa spal carburatorul mai des.

This post has been edited by tunderbird: 22 Feb 2005, 16:14


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 22 Feb 2005, 20:33
Post #39


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




bine ai zis thunder,dar uite eu am acus un ulei de iti vine sa-l arunci si cand am tras furtunelul afara motorul merge multm mai prost(50.000 la bord)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 23 Feb 2005, 18:16
Post #40


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 22 Feb 2005, 20:33)
bine ai zis thunder,dar uite eu am acus un ulei de iti vine sa-l arunci si cand am tras furtunelul afara motorul merge multm mai prost(50.000 la bord)
*




Nu prea inteleg ce vrei sa spui...


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 23 Feb 2005, 20:53
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




thunder, e vorbirea ca la un drum de 300km am oprit din 50 in 50 de km din motive de mucozitati in carb, atit eu cit si pretinul meu.

Si totusi, ce e cu separatorul ala? e artizanal, a fost la un moment dat montat de fabrica, cum sta trebusoara?


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clau lcf
post 23 Feb 2005, 23:52
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 23 February 05
From: Constanta




Intr-o iarna , imi dadea in nas.A mai mers vreo 3km si sa oprit,stiam ca papa ulei.Am desfacut laba de urs de la carbulator.M-am speriat cat ulei era in carburator.Am sters uleiul si am pus un furtun la capac culbutori ,si am mai mers vreo luna.Pregateste-te de segmentare


--------------------
Volskwagen Corrado 1995 - CT 29 VRG
VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 25 Feb 2005, 02:46
Post #43


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(FLEX @ 23 Feb 2005, 20:53)
thunder, e vorbirea ca la un drum de 300km am oprit din 50 in 50 de km din motive de mucozitati in carb, atit eu cit si pretinul meu.

Si totusi, ce e cu separatorul ala? e artizanal, a fost la un moment dat montat de fabrica, cum sta trebusoara?
*




Se gasea in comert... este o chestie cilindrica din plastic cu niste sicane la interior....cam ca o toba de esapament in miniatura.

La unele motoare diesel, separatorul asta are in interior o plasa de sarma identica ca buretii aia metalici de spalat vase.

Deci daca vrei sa-ti faci unul ti-ar trebui o carcasa cilindrica cu doua stuturi la capete si cu burete metalic in interior pe care sa-l speli periodic cu benzina.

This post has been edited by tunderbird: 25 Feb 2005, 02:47


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goad
post 25 Feb 2005, 18:32
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 18 November 04




Ia unul de OLTCIT !
Are trei iesiri (daca e nevoie astupi una ...) , se poate demonta...!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 26 Apr 2005, 14:56
Post #45


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Capacul de la culbutori se curata asa: Dai capacul jos, il intorci cu gura in sus, torni niste benzina in el si ii dai foc. Asa a facut un mecanic batran pe care l-am vazut. Il umezesti bine cu benzina si ii dai foc. Sa vezi cum iese ORICE urma de jeg. MARE GRIJA sa nu uitati ceva care se topeste pe el, cum ar fi capac pt. ulei, etc... Dupa aia trebuie sa il vopsesti again. Al meu e rosu acum... Kitch-ul de pe lume wub.gif


Vezi sa nu ii dai foc in timp ce il tii in mana, ATENTIE LA TIGARI. Il pui undeva jos si ii dai foc cu o hartie, ceva... gun3.gif


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 27 Apr 2005, 07:13
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




Nu e mai simplu sa iei juma de litru de diluant, sa-l lasi bine la inmuiat si apoi sa il speli frumusel cu o pensula??? Ma gandesc ca daca ii dai foc - tabla aia din care e facut- s-ar putea sa se deformeze de la caldura si sa ai surpriza sa nu se mai potriveasca apoi la loc!

Numai bine!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 27 Apr 2005, 08:57
Post #47


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Se potriveste fii fara grija!! Bine-nteles ca am incercat si eu sa-l spal cu o solutie ceva, diluant, benzina, motorina dar fara efect!! Tot n-a scapat de foc!! Si a iesit brici!


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Jun 2005, 09:38
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Am citit cindva o referire la adaptarea unui separator de ulei tip Oltcit; NU o gasesc. As vrea sa adaptez; imi spune cineva cum? Adica, unde se poate lega al treilea stut, cel de golire?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Jun 2005, 11:13
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(goad @ 25 Feb 2005, 18:32)
Ia unul de OLTCIT !
Are trei iesiri (daca  e nevoie astupi una ...) , se poate demonta...!
*


A adaptat cineva de Oltcit?dar fara a astupa al treilea stut, ci prin cuplare la motor, sa curga uleiul in baie.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 13 Jun 2005, 12:15
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(tunderbird @ 22 Feb 2005, 17:00)
trebuie tinut cont de un lucru foarte important: la circulatia in regim de frana de motor se poate aspira praf in carterul motorului. 
*



A mai fost o discutie pe tema furtunului, si nu m-a crezut nimeni ca trage praf pe acolo.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
manex
post 14 Jun 2005, 13:39
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 16 November 03
From: Bucuresti




eu cind aveam furtunul scos pe sub masina(am pus set nou...uraaa), gaseam tot timpul in el mizerie..ulei....iarna gheata... la 3 zile suflam pe el si gata se curata.


--------------------
am zis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Jun 2005, 23:56
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(CiprianPJM @ 26 Apr 2005, 14:56)
Capacul de la culbutori se curata asa: Dai capacul jos, il intorci cu gura in sus, torni niste benzina in el si ii dai foc. Asa a facut un mecanic batran pe care l-am vazut. Il umezesti bine cu benzina si ii dai foc. Sa vezi cum iese ORICE urma de jeg. MARE GRIJA sa nu uitati ceva care se topeste pe el, cum ar fi capac pt. ulei, etc... Dupa aia trebuie sa il vopsesti again. Al meu e rosu acum... Kitch-ul de pe lume  wub.gif
Vezi sa nu ii dai foc in timp ce il tii in mana, ATENTIE LA TIGARI. Il pui undeva jos si ii dai foc cu o hartie, ceva...  gun3.gif
*




cu ce vopsea ai dat pe el ? nu-mi zice ca rezista orice la vopsea la temperatura aia...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 23 Jun 2005, 19:00
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




QUOTE(cristidb @ 13 Jun 2005, 12:15)
A mai fost o discutie pe tema furtunului, si nu m-a crezut nimeni ca trage praf pe acolo.
*



Nu cred ca este o problema reala, totusi. Furtunul este de obicei destul de lung si are in permanenta ulei pe peretii interiori, asa ca se face o filtrare destul de buna a aerului ce este aspirat (principiu filtrelor de aer de la tractoare). Si nici debitul nu este chiar foarte mare, a facut cineva o experienta in sensul asta?


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Jun 2005, 11:17
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




si daca trage praf ce ? oricum trebuie sa-i faci rk'ul biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 24 Jun 2005, 12:08
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(andu911 @ 24 Jun 2005, 13:17)
si daca trage praf ce ? oricum trebuie sa-i faci rk'ul biggrin.gif
*



NU e chiar asa. De obicei cand repari un motor nu schimbi axul cu came, culbutorii, axa culbutorilor, tachetii, pinioanele de distributie.
Daca ai praf in ulei se uzeaza si astea.
De multe ori o segmentare rezolva problema scaparii compresiei. Daca mergi cu furtun ai toate sansele se strici tot.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Jun 2005, 14:36
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




O solutie "de compromis":
Partea de teu aferenta furtunului cu duza se astupa iar aerul pt el se preia din stutul cagulei existant pe cagule vechi-deci aer proaspat. Asta pentru ca la mine am observat ca numai la relanti am probleme cu acele gaze de carter.
E doar o solutie momentana dar da rezultat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 24 Jan 2006, 00:57
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




Rezolvarea corecta e pe aici: Duza, Ce rol are?

This post has been edited by ceacu: 24 Jan 2006, 13:22


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonykel
post 11 Feb 2006, 22:00
Post #58


Actualmente Ing.


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 30 June 05
From: Constanta




io nam inteles ce se astupa de pe unde se scoate.Vreau sa scot si eu furtunul ca asa imi zice toata lumea plus ca am motorul dus are 100de mii de Km aproximativ si nu am facut nimic in afara de buji fise.....
Nu are cineva o poza.sa vad ce e astupat cu nu.
Am pus eu o poza cam neclara dar asta e dacapoate cinevac sami arate,sami desenze ca la prosti. blush.gif

This post has been edited by sonykel: 11 Feb 2006, 22:02

Attached thumbnail(s)
Image_03_.jpg ( Size: 76.29k ) Number of downloads: 40


--------------------
DACIA Logan MCV 2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine - CT-87-SNK
Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine
Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 12 Feb 2006, 00:26
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




nu este neaparat sa ai motorul uzat ca sa scoti furtunul pe langa.mie imi baga ulei cand o calcam(cam des),caci dacia nu a fost calculata sa o calci in ture pana in 5500 rpm,dar daca mergi calm ca un mos craciun nu-ti mai baga.totusi nu strica cu nimic daca se scoate.


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonykel
post 12 Feb 2006, 08:18
Post #60


Actualmente Ing.


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 30 June 05
From: Constanta




pai stiu ca nu strica cu nimic,apoi si eu o turez si am inteles ca uzeaza si mai tare motorul daia e bine sal scoti.nu?

totusi consuma sau nu mai mult dacai scoti furtunul.

This post has been edited by sonykel: 12 Feb 2006, 08:30


--------------------
DACIA Logan MCV 2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine - CT-87-SNK
Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine
Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 07:20
Forum Renault