Furtunul care atarna sub motor la unele dacii si scoate fum!
![]() ![]() ![]() |
Furtunul care atarna sub motor la unele dacii si scoate fum!
shaq_rose |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti - Drumul Taberei ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1300
- B-12-CVD Nobody is perfect, I'm Nobody !
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
shaq_rose |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti - Drumul Taberei ![]() |
foarte ciudat... e prima oara cand aud asa ceva sa inghete acolo
|
--------------------
DACIA
1300
- B-12-CVD Nobody is perfect, I'm Nobody !
|
|
elro |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
dorucioby |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 22 December 04 ![]() |
Eu am motorul segmentat de 3000 km si tot am scos dedesubt acel furtun. De ce? pentru ca pe timp de iarna nu si tinea relantiul masina datorita condensului. Acum porneste si merge excelent si consumul de ulei nu a crescut. Pe acel furtun scoate numai aburi
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
- sv-02-chw
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#36
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Sistemul acesta asigura ventilatia carterului motorului si recircularea gazelor reziduale care sunt mult mai toxice decat gazele de esapament.
In timpul functionarii, pe langa segmenti au loc scapari de gaze in carterul motorului. Debitul de gaze depinde de gradul de uzura a ansablului piston-segmenti-cilindri. La motorul Dacia acest sistem numit pe scurt si reniflard, are trei ramnificatii care se intalnesc in T-ul din plastic aflat pe carburator deasupra camerei de nivel constant. Prima ramnificatie pleaca de la capacul culbutorilor, prin ea realizandu-se evacuarea gazelor reziduale din carter, a doua ramnificatie este chiar ramura principala a T-ului prin care cea mai mare parte din debitul de gaze se recircula in traseul aerului proaspat de admisie (difuzorul carburatorului) si ultima ramnificatie este celebrul "furtun cu duza" care recircula un debit mai mic (prin orificiul calibrat al duzei) in traseul amestecului combustibil (galeria de admisie). La motoarele uzate debitul de gaze arse reziduale (amestec de HC, gaze arse si vapori de ulei si apa) este foarte pronuntat, proportia in amestecul proaspat fiind apreciabila. Acest lucru conduce la functionare defectuoasa a motorului: lipsa de putere, murdarirea carburatorului si a galeriei de admisie, ancrasarea bujiilor, etc. Din acest motiv multi posesori de Dacia trag furtunul de la capacul culbutorilor in afara compartimentului motor in scopul eliberarii gazelor din carter direct in atmosfera. Bineinteles ca se constata o ameliorare pronuntata in functionarea motorului, pentru ca in acest caz, admisia se realizeaza numai cu aer proaspat si in plus nu se mai murdareste nici carburatorul, dar trebuie tinut cont de un lucru foarte important: la circulatia in regim de frana de motor se poate aspira praf in carterul motorului. Si in plus gazele de carter sunt foarte toxice, deci va aduceti un aport important in poluarea atmosferei. Atentie cu sticletii ca se vede foarte bine de la distanta, dara de fum (gen Trabant). This post has been edited by tunderbird: 22 Feb 2005, 15:01 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
FLEX |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
thunder, tu ai gasit vreo solutie pentru evitarea "guturaiului" la motorul Dacia 1300? ("guturai" = acumularea de "muci" in carburator, "muci" rezultati din condensarea vaporilor de ulei si a gazelor de carter in carburator)
Fenomenul apare destul de aleator, nu numai la masini foarte vechi sau cu motoare duse, la un drum de pomina am patit-o si eu (D1310 cu ~200kkm la bord fara RK din 1990 si o D 1310 din 1999 la 100kkm, segmentata la 90kkm). E o intreaga discutie pe forum despre "muci" si o sa vezi ca nu e obligatoriu sa apara doar la cazaturi. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#38
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(FLEX @ 22 Feb 2005, 15:46) thunder, tu ai gasit vreo solutie pentru evitarea "guturaiului" la motorul Dacia 1300? ("guturai" = acumularea de "muci" in carburator, "muci" rezultati din condensarea vaporilor de ulei si a gazelor de carter in carburator) Fenomenul apare destul de aleator, nu numai la masini foarte vechi sau cu motoare duse, la un drum de pomina am patit-o si eu (D1310 cu ~200kkm la bord fara RK din 1990 si o D 1310 din 1999 la 100kkm, segmentata la 90kkm). E o intreaga discutie pe forum despre "muci" si o sa vezi ca nu e obligatoriu sa apara doar la cazaturi. Exista niste separatoare de "muci" (cum le zici tu). Eu am montat pe D1300 din 1981 asa ceva. Nu stiu unde se gasesc, eu il am de pe vremea lui Ceasca.... foarte bun. Numai ca masina are 250000km cu RK facut la 138000km prin '91 deci destul de obosita.... se cerea neaparat un separator. In schimb la D1100 care are 76000km reali si la Break CLi care are 18000km n-am constatat prezenta "mucilor". In ceea ce priveste D1310 cu 200kkm fara RK da-mi voie sa-ti spun ca motorul este totusi obosit, iar D1310 segmentata la 90kkm chiar daca ti se pare tie ca merge bine este doar o iluzie de scurta durata. Oricum decat sa bag mizerie in motor prin furtunul ala de sub masina, prefer sa spal carburatorul mai des. This post has been edited by tunderbird: 22 Feb 2005, 16:14 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#39
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bine ai zis thunder,dar uite eu am acus un ulei de iti vine sa-l arunci si cand am tras furtunelul afara motorul merge multm mai prost(50.000 la bord)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#40
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
FLEX |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
thunder, e vorbirea ca la un drum de 300km am oprit din 50 in 50 de km din motive de mucozitati in carb, atit eu cit si pretinul meu.
Si totusi, ce e cu separatorul ala? e artizanal, a fost la un moment dat montat de fabrica, cum sta trebusoara? |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
clau lcf |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 23 February 05 From: Constanta ![]() |
Intr-o iarna , imi dadea in nas.A mai mers vreo 3km si sa oprit,stiam ca papa ulei.Am desfacut laba de urs de la carbulator.M-am speriat cat ulei era in carburator.Am sters uleiul si am pus un furtun la capac culbutori ,si am mai mers vreo luna.Pregateste-te de segmentare
|
--------------------
Volskwagen
Corrado
1995
- CT 29 VRG VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#43
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(FLEX @ 23 Feb 2005, 20:53) thunder, e vorbirea ca la un drum de 300km am oprit din 50 in 50 de km din motive de mucozitati in carb, atit eu cit si pretinul meu. Si totusi, ce e cu separatorul ala? e artizanal, a fost la un moment dat montat de fabrica, cum sta trebusoara? Se gasea in comert... este o chestie cilindrica din plastic cu niste sicane la interior....cam ca o toba de esapament in miniatura. La unele motoare diesel, separatorul asta are in interior o plasa de sarma identica ca buretii aia metalici de spalat vase. Deci daca vrei sa-ti faci unul ti-ar trebui o carcasa cilindrica cu doua stuturi la capete si cu burete metalic in interior pe care sa-l speli periodic cu benzina. This post has been edited by tunderbird: 25 Feb 2005, 02:47 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
goad |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ia unul de OLTCIT !
Are trei iesiri (daca e nevoie astupi una ...) , se poate demonta...! |
-------------------- |
|
CiprianPJM |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Avertizat Group: Members Posts: 197 Joined: 17 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Capacul de la culbutori se curata asa: Dai capacul jos, il intorci cu gura in sus, torni niste benzina in el si ii dai foc. Asa a facut un mecanic batran pe care l-am vazut. Il umezesti bine cu benzina si ii dai foc. Sa vezi cum iese ORICE urma de jeg. MARE GRIJA sa nu uitati ceva care se topeste pe el, cum ar fi capac pt. ulei, etc... Dupa aia trebuie sa il vopsesti again. Al meu e rosu acum... Kitch-ul de pe lume
![]() Vezi sa nu ii dai foc in timp ce il tii in mana, ATENTIE LA TIGARI. Il pui undeva jos si ii dai foc cu o hartie, ceva... ![]() |
--------------------
Opel
Omega 2.0i
1997
- B 33 EZW Zic si io, nu dau cu paru!
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
Nu e mai simplu sa iei juma de litru de diluant, sa-l lasi bine la inmuiat si apoi sa il speli frumusel cu o pensula??? Ma gandesc ca daca ii dai foc - tabla aia din care e facut- s-ar putea sa se deformeze de la caldura si sa ai surpriza sa nu se mai potriveasca apoi la loc!
Numai bine! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
onyx-20 |
![]()
Post
#47
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
Se potriveste fii fara grija!! Bine-nteles ca am incercat si eu sa-l spal cu o solutie ceva, diluant, benzina, motorina dar fara efect!! Tot n-a scapat de foc!! Si a iesit brici!
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am citit cindva o referire la adaptarea unui separator de ulei tip Oltcit; NU o gasesc. As vrea sa adaptez; imi spune cineva cum? Adica, unde se poate lega al treilea stut, cel de golire?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristidb |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
manex |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 16 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu cind aveam furtunul scos pe sub masina(am pus set nou...uraaa), gaseam tot timpul in el mizerie..ulei....iarna gheata... la 3 zile suflam pe el si gata se curata.
|
-------------------- am zis
|
|
andu911 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(CiprianPJM @ 26 Apr 2005, 14:56) Capacul de la culbutori se curata asa: Dai capacul jos, il intorci cu gura in sus, torni niste benzina in el si ii dai foc. Asa a facut un mecanic batran pe care l-am vazut. Il umezesti bine cu benzina si ii dai foc. Sa vezi cum iese ORICE urma de jeg. MARE GRIJA sa nu uitati ceva care se topeste pe el, cum ar fi capac pt. ulei, etc... Dupa aia trebuie sa il vopsesti again. Al meu e rosu acum... Kitch-ul de pe lume ![]() Vezi sa nu ii dai foc in timp ce il tii in mana, ATENTIE LA TIGARI. Il pui undeva jos si ii dai foc cu o hartie, ceva... ![]() cu ce vopsea ai dat pe el ? nu-mi zice ca rezista orice la vopsea la temperatura aia... |
--------------------
-
-
-
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(cristidb @ 13 Jun 2005, 12:15) Nu cred ca este o problema reala, totusi. Furtunul este de obicei destul de lung si are in permanenta ulei pe peretii interiori, asa ca se face o filtrare destul de buna a aerului ce este aspirat (principiu filtrelor de aer de la tractoare). Si nici debitul nu este chiar foarte mare, a facut cineva o experienta in sensul asta? |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
si daca trage praf ce ? oricum trebuie sa-i faci rk'ul
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
cristidb |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andu911 @ 24 Jun 2005, 13:17) NU e chiar asa. De obicei cand repari un motor nu schimbi axul cu came, culbutorii, axa culbutorilor, tachetii, pinioanele de distributie. Daca ai praf in ulei se uzeaza si astea. De multe ori o segmentare rezolva problema scaparii compresiei. Daca mergi cu furtun ai toate sansele se strici tot. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
O solutie "de compromis":
Partea de teu aferenta furtunului cu duza se astupa iar aerul pt el se preia din stutul cagulei existant pe cagule vechi-deci aer proaspat. Asta pentru ca la mine am observat ca numai la relanti am probleme cu acele gaze de carter. E doar o solutie momentana dar da rezultat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ceacu |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Rezolvarea corecta e pe aici: Duza, Ce rol are?
This post has been edited by ceacu: 24 Jan 2006, 13:22 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
sonykel |
![]()
Post
#58
|
![]() Actualmente Ing. Group: Members Posts: 1.281 Joined: 30 June 05 From: Constanta ![]() |
io nam inteles ce se astupa de pe unde se scoate.Vreau sa scot si eu furtunul ca asa imi zice toata lumea plus ca am motorul dus are 100de mii de Km aproximativ si nu am facut nimic in afara de buji fise.....
Nu are cineva o poza.sa vad ce e astupat cu nu. Am pus eu o poza cam neclara dar asta e dacapoate cinevac sami arate,sami desenze ca la prosti. ![]() This post has been edited by sonykel: 11 Feb 2006, 22:02 Attached thumbnail(s) Image_03_.jpg ( Size: 76.29k ) Number of downloads: 40 |
--------------------
DACIA
Logan MCV
2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine
- CT-87-SNK Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume |
|
madcos |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
nu este neaparat sa ai motorul uzat ca sa scoti furtunul pe langa.mie imi baga ulei cand o calcam(cam des),caci dacia nu a fost calculata sa o calci in ture pana in 5500 rpm,dar daca mergi calm ca un mos craciun nu-ti mai baga.totusi nu strica cu nimic daca se scoate.
|
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
sonykel |
![]()
Post
#60
|
![]() Actualmente Ing. Group: Members Posts: 1.281 Joined: 30 June 05 From: Constanta ![]() |
pai stiu ca nu strica cu nimic,apoi si eu o turez si am inteles ca uzeaza si mai tare motorul daia e bine sal scoti.nu?
totusi consuma sau nu mai mult dacai scoti furtunul. This post has been edited by sonykel: 12 Feb 2006, 08:30 |
--------------------
DACIA
Logan MCV
2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine
- CT-87-SNK Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 07:20 |