Tacanit la pornire, Diesel
![]() ![]() ![]() |
Tacanit la pornire, Diesel
adiya |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|||
vladrehau |
![]()
Post
#32
|
![]() Instalator Group: Members Posts: 918 Joined: 22 January 07 From: middle moldova ![]() |
![]() |
--------------------
logan
1.5 DCI
SUPERCHARGED
|
|
adiya |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ba e foarte normal ca un ulei sa se faca pisat in 8000km
Dacia Oil e foarte prost; nu face asta. This post has been edited by adiya: 12 Dec 2009, 21:15 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#34
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
QUOTE(Mucifer @ 12 Dec 2009, 09:12) Nu stau 5 minute, in 1-2 minute ajunge ralantiul unde vreau eu. Cei care plecati imediat de pe loc, cred ca aveti necaz pe masina sau nu va intereseaza cand pica! Eu cred ca tu nu ai citit cartea aia, parca ii spune manual de utilizare...in locul tau m-as informa inainte sa spun gogomanii... |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
vladrehau |
![]()
Post
#35
|
![]() Instalator Group: Members Posts: 918 Joined: 22 January 07 From: middle moldova ![]() |
imi cer scuze eu am gresit ...m am uitat ieri dimineata mai atent la modul cum conduc...intradevar merg la rece cu 2400 2500 ture constant si schimb la 2900 3000 scurt... adica nu o tin prea mult acolo...despre ulei pot sa spun ca de la 70 k pana la 80 k am avut mobil 2000 ala pentru disel si era foarte zgomotos motorul de aceea am trecut inapoi pe castrol , edge turbodisel de data asta ,si pot spune ca e super silentioasa atat pornirea cat si functionarea motorului. o sa pun un movie..
![]() |
--------------------
logan
1.5 DCI
SUPERCHARGED
|
|
X@by |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
Mie mecanicul asa a zis: "pana nu ai 2 linii la temp apei nu schimba mai sus de 2500rpm"
|
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
bobo, am citit manualul. Scrie ca nu e bine sa incalzesti masina stand pe loc ci se recomanda condus moderat pana la incalzirea motorului. Ai impresia ca in 1-2 minute se incalzeste masina la 1-2 grade sau chiar sub 0 grade cum e acum? Te inseli. Dupa 1-2 minute incepe sa scada turatia, inseamna ca ungerea si-a facut treaba si poti pleca linistit.
Sunt curios daca ai stat vreodata sa asculti motorul imediat cum pornesti masina. Eu cred ca nu! Daca pe tine nu te intereseaza asta nu inseamna ca nici pe altii. Probabil ar trebui sa mai citesti cate ceva despre motoare si ungeri, poate o sa gandesti altfel. |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#38
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
Probabil aia care au facut manualul de utilizare sunt niste prosti , nu-i intereseaza si vor sa aiba probleme cu masinile si tu care stii atit de multe despre motoare ar trebui sa ne explici si noua. Un sfat iti dau , urmeaza instructiunile manualului si lasa-l pe bobo77 in pace ca daca ai sti tu macar pe jumate cit stie el despre masini ti-ar bubui capul.
|
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Bine ca nu stiu, prefer sa raman cu capul intreg. Ma scuzati ca indraznesc sa am alta parere!
Fiecare face ce vrea cu masina lui. Puteti sa o porniti si in viteza, sa nu cumva sa se incalzeasca pe loc! Eu mi-am spus parerea dar se pare ca va deranjeaza cand cineva nu e de acord cu voi. Apropo, esti avocatul lui? Si ca sa nu o mai lungim: De ce nu scrie in manual: Nu stati cu masina la ralanti pe loc! Plecati imediat ce ati pornit-o! Cred ca sunt aia prea prosti si nu stiu cum e treaba cu motoarele lor! This post has been edited by Mucifer: 16 Dec 2009, 13:02 |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#40
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
Producatorul iti recomanda ceva , vrei sa respecti bine , nu este treaba ta ca este masina ta in fond si la urme urmei. Cand doi iti zic ca esti beat te duci si te culci , parca asa zice un proverb romanesc. Nu nu sunt avocatul lui , doar ca tu ai facut niste afirmatii referitor la citit care deranjeaza , eu cunoscand persoana in cauza despre care le-ai facut.
|
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Gaby, te rog sa imi arati si mie unde scrie ca trebuie sa nu stai deloc cu ea pornita dimineata cand e foarte rece? Era greu sa scrie: Dupa ce autoturismul a pornit, demarati imediat! Nu stati cu masina pornita in parcare! Nu stiu ce echipament functioneaza bine cand e rece, mai ales cele care au nevoie de ungere!
Eu va contrazic pe voi aici pentru ca sunt unii care iau de bune sfaturile unui user care are cateva mii de posturi pe principiul ca el stie! Daca imi si argumentati ce sustineti, atunci nu mai zic nimic. Dar nu asa, ca asa scrie in carte! Oricum e interpretabila expresia din carte, poate de aia au si lasat asa, sa inteleaga fiecare ce vrea! |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
adiya |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#43
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Vezi ca tu interpretezi gresit ce scrie in carte, in carte scrie ca nu este recomandat sa incalzesti masina pe loc, ( din moment ce tu stai 2 minute la relanti asta ce insemna oare...) si ca poti pleca imediat ce ai dat cheie, nu vad ce poate fi mai explicit de atit.Nici cum faci tu nu-i un capat de tara este treaba ta, 2 min nu-i mult dar... faci cum vrei si nu vad ce legatura are numarul postarilor cu ce am scris inainte...
@adiya ti-a spart capul ideea si tie... ![]() This post has been edited by bobo77: 16 Dec 2009, 22:22 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Din punctul meu de vedere, 2 min la o temperatura negativa afara e timpul de ungere, nu de incalzire. Martorul de temperatura se aprinde dupa cativa km, atunci consider eu ca motorul e incalzit. Parerea mea e ca acea fraza din carte se refera la cei care stau 10 min cu masina pornita sa se incalzeasca, sa se aprinda cele 2 liniute la bord! Oricum, fiecare face ce cred ca e mai bine pentru masina lui.
|
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
adiya |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Si eu care credeam ca o recomandare nu este o obligatie. Ca o paranteza, cred ca daca stricai ceva la motor prin incalzirea la ralanti in manual aparea o nota importanta si nu o recomandare.
Mai cred si ca Dacia recomanda asta pentru ca un motor diesel se incalzeste greu spre deloc (functie de temperatura) la ralanti si prin urmare aducerea temperaturii la valoarea unde motorul functioneaza in regim normal este dificila (de durata). |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#46
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
QUOTE(adiya @ 16 Dec 2009, 21:34) Te bagi si tu aiurea in seama adiya. Dar unde vezi tu ca s-a pomenit ca se strica motorul indiferent de situatiile date de cei doi? Noi stim ca tu esti cel mai destept de pe forum si ca detii adevarul absolut si ai intotdeauna dreptate , dar devii obositor cu aceste contre cu bobo. |
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
adiya |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gabylzr @ 17 Dec 2009, 13:37) Asa merge pe forum. QUOTE(gabylzr @ 17 Dec 2009, 13:37) Era o paranteza. Strict ontopic exista un "dar" si niste puncte de suspensie care pot induce cititorului aceasta urmare. QUOTE(gabylzr @ 17 Dec 2009, 13:37) Foloseste singularul sau produ o dovada conform careia esti in masura sa vorbesti si pentru altcineva.QUOTE(gabylzr @ 17 Dec 2009, 13:37) Nu vad nicio replica catre el, niciun citat, nimic. Sunteti ceata lu' Pitigoi? Astept si discutii la subiect din partea ta. Lasa-l pe bobo ca poate raspunde sau nu la "contre"; in special la alea adresate tie. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
dorudorel |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 07 ![]() |
Revin la problema cu zgomotul motorului dupa pornirea la rece si plecarea de pe loc.
Ma deranja faptul ca trebuia sa las motorul sa mearga la ralanti 1-2 min pt ca altfel nu ma puteam intelege cu el din cauza zgomotului. Dupa aceasta perioada plecam, dar nu puteam sa accelerez pt ca motorul urla, clantanea si facea ca toate alea. Am scapat de aceasta chestie pt ca am experimentat alt tip de motorina. Pentru moment incerc sa nu ma mai zgarcesc la pretul motorinei. Nu pot sa spun ca motorul are putere mai mare sau ca are zumzetul unei benzinare, dar in privinta clantaniturilor si a altor sunete afirm ca s-a redus foarte mult, diferenta este foarte mare. Deci motorul (injectia) este destul de sensibil la tipul de motorina folosit. |
--------------------
-Dacia
-Logan 1,5dci/85cp
-2007
- -
|
|
DMP |
![]()
Post
#49
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am pus EVO de la Mol si imi pare ca s-a mai atenuat tzacanitul. Insa nu a disparut.
Cert e ca tzacanitul ala e in relatie directa cu temperatura de afara. Cu cat e mai frig cu atat tzacane mai puternic si pe o durata mai lunga. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
undemerg |
![]()
Post
#50
|
![]() Fan Logan Group: Members Posts: 448 Joined: 15 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Din experienta mea, cam la orice motorina face la fel.
Eu as zice ca e vorba mai degraba de ciulirea urechii, atunci cand bagi motorina mai scumpa, parca ti se plafoneaza un pic auzul ![]() Serios vorbind, in cei 125k km am bagat toate tipurile de motorina (doar de la pompa, marci cunoscute), lukoil, omv, petrom, mol, rompetrol si nu am sesizat vre-odata schimbari semnificative in comportamentul masinii. Despre ulei nu ma pot pronunta, am facut schimbul doar la service autorizat si banuiesc ca mi-au pus renumitul "dacia oil". In schimb se simte, intr-adevar, o imbunatatire destul de "simtibila" imediat dupa schimbare, atat la zgomot cat si la putere. |
--------------------
Renault
Symbol I
2009 1.5DCI 84
|
|
dorudorel |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 07 ![]() |
In general am folosit motorina de la Petrom si Omv, dar prima oara cand am auzit tacanitul a fost cand am alimentat de la o statie Lukoil.
Ma dispera zgomotul de fond am motorului rece si clantanitul care se situa intre 1500-1800rot/min. In ianuarie fiind cu combustibilul pe drojdie am trecut pe la Rompetrol si am alimentat cu Alto55. Va spun sincer, in max. 2-3km am simtit diferenta in ceea ce priveste sunetele scoase de motor. Totusi intre 1500-1800rot/min se mai simte clantanitul, dar diferenta este mare. Pt cine se pricepe as vrea sa pun o intrebare: Am vazut o prezentare cu 3 masini care erau alimentare pe rand cu 3 tipuri de benzina. Experimentul vroia sa arate care masina foloseste cu adevarat performantele combustibilului folosit. La fiecare schimbare de combustibil se reseta ECU spunand ca, calculatorul se poate sa tina minte niste corectii pentru injectie sau initiere scanteie (la benzina) facute pt vechiul combustibil si in felul acesta motorul sa nu tina cont ca s-a efectuat o alta alimentare. 1.Este posibila resetarea ECU la Logan? 2.Este posibila o modificare de soft in functie de combustibil in asa fel ca motorul sa functioneze cu un maxim de randament? Multumesc pt intelegere. |
--------------------
-Dacia
-Logan 1,5dci/85cp
-2007
- -
|
|
dorudorel |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 07 ![]() |
Dupa ceva (mai mult) timp revin cu problema mea, adica, zgomotul motorului la temperaturi scazute.
Cu aceasta ocazie rog colegii de forum sa experimenteze si ei ceea ce am observat eu si anume: - dimineata, pornit motorul, astept 10-20 secunde si intru in trafic. Zgomotul motorului rece ma obliga sa nu il fortez, ci sa ma port cat mai delicat cu el pana se incalzeste putin. - dimineata, pornit motorul, astept 10-20 secunde si ii dau 2-3 "sprituri" (cat sa atinga 2000 rot/min). si intru in trafic. Diferenta fata de prima varianta este ca zgomotul produs de motor este incomparabil mai mic. Deci, daca este cineva capabil sa dea o explicatie "tehnica" ii multumesc anticipat. Va doresc multi kilometri fara probleme. ![]() |
--------------------
-Dacia
-Logan 1,5dci/85cp
-2007
- -
|
|
CristianRMS |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 31 October 12 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dorudorel @ 9 Nov 2012, 19:15) Dupa ceva (mai mult) timp revin cu problema mea, adica, zgomotul motorului la temperaturi scazute. Cu aceasta ocazie rog colegii de forum sa experimenteze si ei ceea ce am observat eu si anume: - dimineata, pornit motorul, astept 10-20 secunde si intru in trafic. Zgomotul motorului rece ma obliga sa nu il fortez, ci sa ma port cat mai delicat cu el pana se incalzeste putin. - dimineata, pornit motorul, astept 10-20 secunde si ii dau 2-3 "sprituri" (cat sa atinga 2000 rot/min). si intru in trafic. Diferenta fata de prima varianta este ca zgomotul produs de motor este incomparabil mai mic. Deci, daca este cineva capabil sa dea o explicatie "tehnica" ii multumesc anticipat. Va doresc multi kilometri fara probleme. ![]() Salut! Am citit posturile colegilor de pe aici si m-a mirat faptul ca nu trebuie incalzit motorul la ralanti(eu asta faceam dimineata mai ales acum ca temperaturile au mai scazut).De obicei stau 2 3 minute si dupa aia plec.Am ajuns sa stau aceste 2 3 minute pentru ca pana sa trec pe Castrol magnatec 5w-40 acum vreo 3 saptamani,dimineata cand porneam motorul parca imi ieseau pistoanele din motor asa de tare batea.Si nu ma refer la tacanitul clasic pana urca uleiul in rampa20-30 secunde maxim,ci la 1 2 minute de batai grave.Acum dupa ce am trecut pe castrol dupa cele 10-20 secunde pana urca uleiul motorul mi se pare mult mai ok(fiind sezon rece inteleg sa fie un pic mai zgomotos).Cu vechiul ulei facusem 7 mii km si cred ca era dacia-oil 10w-40.Nu mai spun de vesnicele tacaneli(caraieli) (de la injectie cred) intimp ce accelerez sau la o anumita turatie.Am urmarit evolutia tacanelilor si am observat ca atunci cand motorul este cald nu mai caraie(tacane) asa spre deloc. La mine problema e alta la motor sau poate sunt eu paranoic,la 2500 maxim 3000 ture mi se pare foarte galagios motorul.Dati si voi o parere cum vi se pare motorul la turatie de 2500-3000. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Ambition
- B-XX-XXX
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#54
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
incepand de acolo, motorul ramane doar cu injectia principala
|
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#55
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
(P-A-C-O Yesterday, 13:30
incepand de acolo, motorul ramane doar cu injectia principala) tradu ce ai vrut sa zici,sau faci posturi aiurea? This post has been edited by nikuniku: 11 Nov 2012, 14:18 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#56
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE Sistemele actuale Common Rail opereaza chiar si la presiuni de 2000 bar si permit divizarea multipla a injectiei. Exemplu : Mercedes OM 646 – sistem de injectie Common Rail DELPHI • 2 injectii pilot • 1 preinjectie • 1 injectie principala • 1 pre-post injectie • 2 post injectie |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#57
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
P-A-C-O
stii ca esti bun pentru a inchide un topic?? dupa raspunsu tau nu mai raspunde nimeni(poate eu) |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#58
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
raspunsul era strict pentru intrebarea lui CristianRMS din postul de mai sus; la motorele 1.5 dCi EURO4 zona de 2500-3000 este cea care face trecerea de la injectia multipla (preinjectie+injectie principala+postinjectie) la injectia principala.... in plus, in zona respectiva sunt cateva modificari ale avansului pentru poluare, sesizabile de catre cei cu auzul mai "ascutit" la anumite temp. exterioare
![]() This post has been edited by P-A-C-O: 13 Nov 2012, 21:41 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
CristianRMS |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 31 October 12 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(P-A-C-O @ 13 Nov 2012, 21:29) raspunsul era strict pentru intrebarea lui CristianRMS din postul de mai sus; la motorele 1.5 dCi EURO4 zona de 2500-3000 este cea care face trecerea de la injectia multipla (preinjectie+injectie principala+postinjectie) la injectia principala.... in plus, in zona respectiva sunt cateva modificari ale avansului pentru poluare, sesizabile de catre cei cu auzul mai "ascutit" la anumite temp. exterioare ![]() Chiar astazi mergeam cu masina si am mers cu a 2-a cu 3000 ture vreo 150 metri si mi s-a parut maxim de galagioasa masina.Pana acum nu am tinut cont de chestia asta daca e galagioasa la 2500-3000 dar odata cu venirea anotimpului rece chiar mi se pare ca "zbiara-se chinuie"foarte rau.Sa fie de la ulei?cu toate ca l-am schimbat recent si am facut aaprox 1000 km.Sau din cauza frigului motorul e mai "teapan" si de aia face asa?Si alta chestie observata acum cu venirea frigului este aceea ca pana se incalzeste motorul la 4 linii caraie foarte rau injectia cred.Se aude un carait urat dar incep sa ma obisnuiesc cu aceste "zgomote de diesel" ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Ambition
- B-XX-XXX
|
|
dorudorel |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 07 ![]() |
CristianRMS, incearca varianta ca dupa pornirea motorului sa ii dai 2-3 "sprituri", evident dupa ce lasi motorul sa ruleze la ralanti 10-20 de secunde.
Nu vreau sa fiu prea insistent, dar am vazut ca la mine merge. In ceea ce priveste uleiul din motor, am folosit Castrol Magnatec5w40, Castrol SLX5W40, Mobil 10w40 iar acum folosesc Elf 10w40. Oricum la masina mea suspectez regulatorul de presiune de pe pompa de injectie, cu toate ca am fost la reprezentanta Dacia si nu a aparut nimic pe tester, inclusiv verificarea injectoarelor "cu borcanase". Si la mine la accelerarea cu motorul rece ma ducea cu gandul la vechea dacie care avea o uzura exagerata la cuzineti si segmenti. La masina mea cred ca functionarea anormala provine de la regulatorul de presiune, ori de la senzorul de temperatura, din moment ce o simpla accelerare schimba total sunetul motorului. Fac acest artificiu pana cand aflu de unde provine defectiunea. Poate ma repet, nu dau sfaturi, spun doar ce am observat, poate cineva ma indruma ce anume este de facut. |
--------------------
-Dacia
-Logan 1,5dci/85cp
-2007
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 11:28 |