Sistem de injectie facut de la zero, nu-i chiar o gluma
![]() ![]() ![]() |
Sistem de injectie facut de la zero, nu-i chiar o gluma
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#1
|
||
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Costurile se apropie (sau depasesc) de un motor pe injectie SH de la mama lui, doar nu crezi ca-i pui injector si gata?
Se schimba rezervorul, galeria de admisie/evacuare, cablajul motor, volanta, carcasa ambreiajului(trebuie cu cititor de turatie), aprinderea, se adauga corpul injectie, sonda de oxigen, catalizator, un calculator de injectie, senzor de temperatura a lichidului de racire, omologarea costa milioane bune, iti ajunge? ![]() Un motor de Dacie de 1.4 pe carburatie trage mai bine decat unul pe injectie, consumul e identic, doar atat ca scapi de soc, lucrul ce il poti face si cu un carburator cu soc automat. This post has been edited by argon: 6 Feb 2007, 11:25 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dar sistemul de injectie Bosch montat de Dacia pe Nova GTi si Berline ce are?
De ce vrei neaparat home-made? Crezi ca poti inlocui toata centrala electronica Bosch cu un PIC? Ma indoiesc... ![]() This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Feb 2007, 11:19 |
--------------------
-
-
- Cānd vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#4
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
De apreciat entuziasmul
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#5
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
Nu voiam sa fie omologat, nu voiam catalizator, nici macar sonda de oxigen
![]() Si de ce sa nu se poata face un calculator de injectie cu microcontrollere? Macar unul rudimentar. Haideti sa vorbim la nivel teoretic si rudimentar,ca si cand am reinventa apa calda. Care sunt parametrii cei mai importanti la un astfel de sistem? - Deschiderea clapetei de aer (de-acord) - cu cat e mai deschisa, se injecteaza mai multa benzina Altii? Sonda de oxigen nu o iau in calcul deocamdata, nici temperaturile motorului. |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
AIX |
![]()
Post
#6
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In primul rand iti trebuie un senzor de turatie pe volanta, si un cititor pe carcasa, care sa comande calculatorul, care ma indoiesc ca-l faci artizanal, si daca il faci nu stiu cat de fiabil va fi..
QUOTE(AIX @ 6 Feb 2007, 11:38) normele euro, e imposibil sa sari de euro 2 cu carburator. La euro 2 deja e carburator cu ceva electronica. Referitor la puteri, ia un talon de Dacie 1.4 carburatie, si unul de Dacie 1.4 injectie, si compara puterile, asta teoretic, dupa, fa un test cu o Dacie pe carb reglata in parametrii, si una pe injectie, si o sa observi ca aia pe carburator trage mai bine. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anamana |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
Argon, nu te mai chinui ca omul nu degeaba a pornit subiectul direct la cafenea.
![]() .... auzi ma, hai sa reinventam intai focul, roata, si doar dupa aceea sa trecem la injectie. |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#9
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
turatia motorului o pot afla de pe borna bobinei de inductie, unde se conecteaza si un turometru.
am mai gasit si un pdf http://www.autoshop101.com/forms/h20.pdf |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#10
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Sistemul de injectie MONO – MOTRONIC, realizat de firma BOSCH, este de tip (, n), unde:
= unghiul care indica pozitia clapetei si recunoaste sarcina motorului, n = turatia motorului. Acestea sunt informatiile principale pentru unitatea de control electronica (calculator), ce determina timpul de injectie de baza ( tI ); valoarea acestui timp de baza este corijata in functie de variatia parametrilor cu evolutie lenta: Tlichid racire, Taer, valoarea Lambda ( ), tensiunea bateriei. La sistemul de injectie MONO – MOTRONIC, calculul avansului la aprindere si comanda bobinei de aprindere sunt realizate de unitatea de control electronica si tinand cont de evolutia parametrilor: Tlichid racire, Taer, n (turatie motor). Componentele sistemului de injectie MA 1.7 sunt: 1. Pompa electrica de combustibil; 3. Filtru combustibil; 4. Regulator presiune combustibil; 5. Injector; 6. Senzor Taer; 8. Potentiometru pentru clapeta; 9. Motoras pozitionare clapeta; 10. Electroventil recirculare vapori combustibil; 11. Canistra cu carbon activ; 12. Unitate de control electronica (calculator de injectie si aprindere)’ 13. Bobina de inductie; 14. Senzor Tlichid racire; 15. Senzor turatie si pozitie arbore cotit; 16. Senzor oxigen (Lambda); 17. Convertor catalitic; 18. Cablaj comanda injectie cu priza pentru diagnosticare sistem. |
--------------------
-
-
- Cānd vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(anamana @ 6 Feb 2007, 11:47) Pai da..dar nu vad potential de caterinca in subiectul abordat ![]() S-a mai si discutat: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22214&st=30 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anamana |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
Mai, poate n-o fi caterinca, dar subiectul e fantezist rau. Uite:
QUOTE(cosmin_cosmin_1 @ 6 Feb 2007, 11:11) S-a gandit cineca sa inlocuiasca vechiul carburator cu un sistem de injectie? Dar nu oricum, ci constructia sistemului de la 0. Argon, in linkul dat de tine se vehiculeaza idea inlocuirii carburatorului cu ansamble provenite de pe alte motoare. Nu construirea artizanala a componentelor. QUOTE Si de ce sa nu se poata face un calculator de injectie cu microcontrollere? Macar unul rudimentar. This post has been edited by anamana: 6 Feb 2007, 12:13 |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#13
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
Normal, nu voi construi injectoarele. De la 0 se va scrie softul.
Daca cineva ma poate ajuta cu ceva documentatie, in special cum variaza timpii de injectie in functie de deschiderea clapetei de aer si a turatiei motorului, ii multumesc de pe-acum. Imi poate spune cineva ce inseamna "corp de clapeta"? Si o poza ar fi buna This post has been edited by cosmin_cosmin_1: 6 Feb 2007, 14:34 |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cosmin_cosmin_1 @ 6 Feb 2007, 12:13) [...] Imi poate spune cineva ce inseamna "corp de clapeta"? Si o poza ar fi buna Si tu vrei sa reconstruiesti injectia? ![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#15
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
Eu vreau sa pornesc un motor la care ii adaug un sistem de injectie al carui soft l-am scris eu si pe care sa-l pot modifica oricand.
Dar inainte de asta caut documentatie. M-am gandit sa incep cu proiectarea unui sistem de comanda a clapetei de aer ceva de genul: acceleratie(potentiometru)----->microcontroller------->motor pas cu pas ce comanda deschiderea clapetei, proportional cu pozitia potentiometrului. "Corpul clapeta" inseamna ceva de genul pozei atasate? Attached thumbnail(s) IM003037.JPG ( Size: 151.08k ) Number of downloads: 376 |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da, cam asa arata... Pe acolo mai vine montat injectorul, senzorul de temperetura aer etc.
Vezi ca e mai simplu ca acceleratia sa actioneze direct clapeta, iar potentiometrul are rolul de a da informatia despre pozitia clapetei catre calculator, pentru a calcula momentul injectarii etc. Motorasul nu trebuie sa fie neaparat pas cu pas, la Nova e motor normal de cc, si actioneaza direct pe clapeta, ca si acceleratia, pentru a regla ralantiul. This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Feb 2007, 16:11 |
--------------------
-
-
- Cānd vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#17
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
Daca as folosi motor CC, as complica prea mult partea mecanica, ar trebui folosit un sistem reductor. Motoare pas cu pas se gasesc usor.
Daca acceleratia actioneaza direct clapeta, e mai greu de facut ca sistemul de injectie sa controleze activ clapeta (apropo,cand se intampla asta,doar la relanti?) si iar as complica partea mecanica. La electronica ma pricep, prefer folosirea sistemului "drive by wire" ![]() |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.688 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mdea, tocmai am luat examenul de Control automat al sistemelor automobilului si pot spune cu mana pe inima ca nu stii la ce te bagi. Pana si Mono-Motronic are un soft extrem de complicat. Parte de hardware e simpla relativ, dar softwareul e criminal. Sunt vreo 30 de cartograme. La cartograma de baza (225 de puncte) se pot aplica 4 corectii diferite (temperatura aer admis, sonda lambda, temperatura motorului etc). Softul pentru motorul de Dacia 1410 a fost facut la un institut din Franta, pe banc de testare motoare, in conditii standard etc. Mono-motronic e singurul sistem pentru care Bosch a publicat cartograme si diagrame de corectie.
Sistemul Megasquirt are marele avantaj ca poti introduce niste parametri (cilindree motor, debit injector, nr cilindri, etc) si motorul va porni. Dar cat s-a muncit la softul ala nu vreau sa ma gandesc. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
peticel |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 January 07 ![]() |
De laudat initiativa, pentru inceput !
![]() Si eu vreau sa fac asa ceva pt un VW broscutza. Diagramele sint deja traduse in format electronic (se gasesc in softul free al proiectului megasquirt) iar tunningul fin (in functie de caracteristicile particulare ale masinii) se realizeaza prin interfatza electronica de catre un calculator pentru acelasi proiect. Asta ca sa nu inventezi roata de la 0 , sau sa ai un punct de plecare, nu cum spunea cineva pe topic. Daca vrei sa faci de la 0, bafta oricum din partea mea (eu nu am obiceiul subapreciez potenta oamenilor perseverenti, din patit ce sint ![]() Ma rog, nu astea sint problemele majore. Ecu se poate contrui (megasquirt spre exemplu), softul in gasesti (acelasi proiect, megasquirt, sau altele). E free si poate fi modificat / poate reprezenta un punct de plecare. Costuri majore sint unele componente electonice (cca 100E) - daca vrei sa reutilizezi alti senzori (ex de presiune) ai nevoie de o remapare a caracteristicii ... nu stiu cine o face, dar deja te complici. Asta pentru ca senzori gasesti in tirg si pe toate drumurile, dar nu ai nici un fel de date despre ei si e pierdere de timp sa le trasezi caracteristica (doar nu faci metrologie, nu ?) Apoi vine constructia galeriei de admisie, a plenumului daca e cazul ... de fapt tot dichisul in asta consta. Sudura in aluminiu/fonta, daca alegi varianta modificarii galeriei originale ... daca alegi sa construiesti un plenum poate iti va fi mai usor. Nu te gindi sa pui motor pas cu pas pe clapeta de acceleratie (corpul de clapeta). La ce iti trebuie ? Astea sint pentru reglajul fin al relantiului, pentru reglajul economic, daca vrei sa-i spui asa. Mai ai pina acolo. Deocamdata poti sa dozezi amestecul (ii spui ECU-lui) cita benzina sa sufle in injectoare in functie de cit de deschisa e clapeta de acceleratie (vei avea un senzor de presiune, montat pe galeria de admisie). De aia ai si potentiometrul ala montat pe clapeta (se vede in poza care ai postat-o). Cam atit deocamdata ... eu intru rar pe forum aici .. . pusesem mai demult o intrebare, daca stie cineva caracteristicile tehnice ale injectorului de logan (presupun ca are cineva datele din fabrica, sau a facut cineva experimente cu el) insa nu am primit nici un raspuns pina acum ![]() http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...66entry801766 Bafta ! |
--------------------
VW
1300
an 1970
|
|
peticel |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 January 07 ![]() |
PS ...
am recitit postul tau, pe sarite. Nu te gindi la ce-i mai simplu din gama Atmega sau Pic. Nu ai memorie suficienta in ele ... si in plus la turatii mari ai nevoie de putere maxima de procesare in timp real. Fa un calcul initial ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
1300
an 1970
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#21
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
La 6000 rot/min, la bobina de inductie am un semnal de 200Hz, daca nu gresesc. Microcontrollerul poate lucra linistit la 16Mhz. Si nu e neaparat sa fie doar unul singur in tot sistemul. Probabil vor fi doua microcontrollere la inceput, unul se va ocupa de senzori si celalalt de injectie, cele doua vor comunica intre ele printr-un protocol de viteza mare.
Senzorul de presiune din galeria de admisie nu-l pot elimina pentru inceput? Si sa iau decizii doar pe baza deschiderii clapetei? |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
os |
![]()
Post
#22
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Cred ca preocuparea este interesanta (macar didactic).
In legatura cu senzorul de presiune: ceea ce iti trebuie de fapt este un debitmetru de aer (care sa lucreze pe masa aerului, nu pe volum). Exista asemenea debitmetre pe sistemele comerciale - ele lucreaza cu o clapeta, pe care fluxul de aer aspirat o deplaseaza. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
driverx |
![]()
Post
#23
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
200? Mai fa o data.....
Si daca la tine 200 (sau de fapt cat e...te las sa calculezi) e totuna cu hertzii aia multi de la microcontroller, atunci eu CHIAR iti zic sa te trezesti la realitate ACUM pana nu pierzi timp, bani, nervi degeaba. In aproape fiecare post a tau indirect ne arati cat de mult esti pe langa acest subiect. Da, nimeni nu s-a nascut invatat, dar tu mai intai trebuie sa iti mai pui la punct cunostinte de baza in mecanica, electronica, software si ABIA DUPA AIA eventual sa iti propui sa fii suficient de nebun sa te inhami singur la un asemenea proiect. Si incep sa stau sa ma intreb ce stii tu despre functionarea motoarelor cu ardere interna. Sincer, tu vrei sa elimini senzorul de presiune, dar ma intreb cum te mai prinzi tu de sarcina motorului. Poate se poate, dar nu stiu cat de eficient va fi. Mai bine ia Megasquirtu si fa-l de la 0. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#24
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
Pentru inceput m-am hotarat sa lucrez pe un motor de motocicleta(e mai usor de experimentat) pe care vreau sa-l pornesc si sa-si intretina singur miscarea.
O sa folosesc ca senzori de intrare doar pozitia clapetei de aer si un senzor montat pe arbore care sa-mi dea momentul deschiderii injectorului. Apoi o sa imbunatatesc sistemul cu senzor de debit sau de oxigen. Apropo, cand este momentul optim pentru deschiderea injectorului? Chiar inainte de momentul inceperii admisiei? Sistemul clapeta aer-injector ce l-am atasat este cat de cat corect? ![]() Suprafata gaurii de admisie (destuld e mica la un motor de motocicleta) trebuie sa corespunda cu suprafata gaurii de intrare aer? N-ai inteles.Eu incerc sa PORNESC pentru inceput un motor cu un sistem de injectie. Eu zic ca am calculat bine cei 200Hz, tu cati zici ca sunt? La mine cei 200 nu sunt totuna cu aia multi de la microcontroller, voiam sa spun ca putere de procesare este destula pentru a face fata unui semnal de maxim 200 Hz. Cunostinte de electronica si software am, de-ajuns cat sa fiu capabil sa scriu softul daca ar fi cineva sa-mi raspunda la intrebari. La capitolul injectie am destule lacune,de-asta si pun intrebari pe forum,altfel m-as fi apucat de unu singur. This post has been edited by cosmin_cosmin_1: 7 Feb 2007, 10:01 Attached thumbnail(s) sistem.jpg ( Size: 7.41k ) Number of downloads: 336 |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ai timp de calcul si pt 4mhz ceas pic, stiu asta dupa experimentele:
- injectie (ecu) pe baza lui z80 - aprindere electronica cu PIC Sa revenim: Da se poate sa folosesti doar pozitia clapetei si turatia, pt inceput, apoi o saonda lamda, si un soc automat (adica injectare de benzina pe perioada motorului rece), Ca idee pe prima jumate de cursa a pedalei trebuie sa ai rezolutie dubla, dupa numai este f importanta precizia. Trebuie sa mai ai doua intrerupatoare, la relanti si clapeta maxim. Ca idee iei, cauti diagrama de consum a motorului tau, si ai acolo consumul specific in functie de turatie si putere, este un punct de plecare, adica sa faci injectie in functie de turatie. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#26
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.688 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 7 Feb 2007, 09:27) Cred ca preocuparea este interesanta (macar didactic). In legatura cu senzorul de presiune: ceea ce iti trebuie de fapt este un debitmetru de aer (care sa lucreze pe masa aerului, nu pe volum). Exista asemenea debitmetre pe sistemele comerciale - ele lucreaza cu o clapeta, pe care fluxul de aer aspirat o deplaseaza. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#27
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Vezi sa nu te-neci de rīs... vorbim (in teorie) despre un sistem rudimentar. Sunt de acord ca nu-s chiar la curent cu evolutiile mai noi.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#28
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.688 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sistemul ar fi rudimentar daca ar fi mecanic. Dar daca tot e electronic, mai bine folosim componente noi, nu lampi ! Si oricum, sansele sa gasesti un debimetru cu fir cald sau pelicula calda la sh sunt mai mari decat sa dai de unul cu voalet.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Pentru a calcula frecventa:
formula.jpg ( Size: 7.74k ) Number of downloads: 295 unde: n=turatia arborelui ; C = nr.cilindri ; N= nr. scantei pe sec.; M= nr.timpi (2 sau 4) ; B= numar bobine de inductie. Sursa: M. Dragulanescu "Echipamentul electronic al automobilului" Editura Tehnica 1987. This post has been edited by Amedeus: 7 Feb 2007, 12:44 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#30
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
eu o stiam asa: f=(T*N)/(60*K) unde N=nr cilindri K=1 pt 2 timpi sau K=2 pentru motoare in 4 timpi T=turatia (rot/min) de unde rezulta f=(6000*4)/(60*2)=200 Hz si pe formula cealalta de mai sus da tot 200Hz, poate driverx foloseste alte formule ce nu ne sunt accesibile noua This post has been edited by cosmin_cosmin_1: 7 Feb 2007, 12:49 |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th July 2025 - 23:44 |