DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistem de injectie facut de la zero, nu-i chiar o gluma

cosmin_cosmin_1
post 6 Feb 2007, 11:11
Post #1


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




S-a gandit cineva sa inlocuiasca vechiul carburator cu un sistem de injectie? Dar nu oricum, ci constructia sistemului de la 0.
Pentru inceput, sa zicem ca am inlocui carburatorul cu o cutie smile.gif si sa nu modificam galeria de admisie.
Si sa luam motorul clasic de dacie drept cobai.
Ce spuneti,ar fi posibila pornirea motorului cu un sistem homemade de injectie? Eu zic ca daca s-ar reusi, ar fi o mare satisfactie personala.
Daca sunteti de-acord, sa ne dam cu parerea despre ce modificari ar trebui facute si ce ar trebui luat in calcul pentru o astfel de conversie. Softul va fi scris intr-un microcontroller PIC sau ATMEGA

Atasez si doua link-uri de incalzire:
http://auto.howstuffworks.com/fuel-injection.htm
http://www.finkbuilt.com/blog/megasquirt/

Apropo:un injector electric cam cat costa? nou sau second. Daca benzina este amestecata cu ulei (ca la motociclete), dauneaza injectiei? Am un motor de mobra fara carburator si ma gandeam sa-l stric

This post has been edited by cosmin_cosmin_1: 6 Feb 2007, 14:30


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Feb 2007, 11:18
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Costurile se apropie (sau depasesc) de un motor pe injectie SH de la mama lui, doar nu crezi ca-i pui injector si gata?

Se schimba rezervorul, galeria de admisie/evacuare, cablajul motor, volanta, carcasa ambreiajului(trebuie cu cititor de turatie), aprinderea, se adauga corpul injectie, sonda de oxigen, catalizator, un calculator de injectie, senzor de temperatura a lichidului de racire, omologarea costa milioane bune, iti ajunge? biggrin.gif

Un motor de Dacie de 1.4 pe carburatie trage mai bine decat unul pe injectie, consumul e identic, doar atat ca scapi de soc, lucrul ce il poti face si cu un carburator cu soc automat.

This post has been edited by argon: 6 Feb 2007, 11:25


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 Feb 2007, 11:18
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Dar sistemul de injectie Bosch montat de Dacia pe Nova GTi si Berline ce are?
De ce vrei neaparat home-made? Crezi ca poti inlocui toata centrala electronica Bosch cu un PIC? Ma indoiesc... cool.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Feb 2007, 11:19


--------------------
- - -
Cānd vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 6 Feb 2007, 11:20
Post #4


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




De apreciat entuziasmul radmasa.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 6 Feb 2007, 11:37
Post #5


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Nu voiam sa fie omologat, nu voiam catalizator, nici macar sonda de oxigen smile.gif ci doar pentru experimente.
Si de ce sa nu se poata face un calculator de injectie cu microcontrollere? Macar unul rudimentar.
Haideti sa vorbim la nivel teoretic si rudimentar,ca si cand am reinventa apa calda.
Care sunt parametrii cei mai importanti la un astfel de sistem?
- Deschiderea clapetei de aer (de-acord) - cu cat e mai deschisa, se injecteaza mai multa benzina

Altii? Sonda de oxigen nu o iau in calcul deocamdata, nici temperaturile motorului.


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 6 Feb 2007, 11:38
Post #6


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 6 Feb 2007, 11:18)
Un motor de Dacie de 1.4 pe carburatie trage mai bine decat unul pe injectie, consumul e identic, doar atat ca scapi de soc, lucrul ce il poti face si cu un carburator cu soc automat.
*



Pai si atunci de ce s-a mai trecut pe injectie? nedumerire.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Feb 2007, 11:41
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




In primul rand iti trebuie un senzor de turatie pe volanta, si un cititor pe carcasa, care sa comande calculatorul, care ma indoiesc ca-l faci artizanal, si daca il faci nu stiu cat de fiabil va fi..

QUOTE(AIX @ 6 Feb 2007, 11:38)
Pai si atunci de ce s-a mai trecut pe injectie?  nedumerire.gif
*



normele euro, e imposibil sa sari de euro 2 cu carburator. La euro 2 deja e carburator cu ceva electronica.

Referitor la puteri, ia un talon de Dacie 1.4 carburatie, si unul de Dacie 1.4 injectie, si compara puterile, asta teoretic, dupa, fa un test cu o Dacie pe carb reglata in parametrii, si una pe injectie, si o sa observi ca aia pe carburator trage mai bine.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anamana
post 6 Feb 2007, 11:47
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 2 September 05




Argon, nu te mai chinui ca omul nu degeaba a pornit subiectul direct la cafenea. wink.gif



.... auzi ma, hai sa reinventam intai focul, roata, si doar dupa aceea sa trecem la injectie.


--------------------
xx ABC
Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 6 Feb 2007, 11:50
Post #9


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




turatia motorului o pot afla de pe borna bobinei de inductie, unde se conecteaza si un turometru.

am mai gasit si un pdf
http://www.autoshop101.com/forms/h20.pdf


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 Feb 2007, 11:50
Post #10


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Sistemul de injectie MONO – MOTRONIC, realizat de firma BOSCH, este de tip (, n), unde:
 = unghiul care indica pozitia clapetei si recunoaste sarcina motorului,
n = turatia motorului.
Acestea sunt informatiile principale pentru unitatea de control electronica (calculator), ce determina timpul de injectie de baza ( tI ); valoarea acestui timp de baza este corijata in functie de variatia parametrilor cu evolutie lenta: Tlichid racire, Taer, valoarea Lambda (  ), tensiunea bateriei.
La sistemul de injectie MONO – MOTRONIC, calculul avansului la aprindere si comanda bobinei de aprindere sunt realizate de unitatea de control electronica si tinand cont de evolutia parametrilor: Tlichid racire, Taer, n (turatie motor).

Componentele sistemului de injectie MA 1.7 sunt:
1. Pompa electrica de combustibil;
3. Filtru combustibil;
4. Regulator presiune combustibil;
5. Injector;
6. Senzor Taer;
8. Potentiometru pentru clapeta;
9. Motoras pozitionare clapeta;
10. Electroventil recirculare vapori combustibil;
11. Canistra cu carbon activ;
12. Unitate de control electronica (calculator de injectie si aprindere)’
13. Bobina de inductie;
14. Senzor Tlichid racire;
15. Senzor turatie si pozitie arbore cotit;
16. Senzor oxigen (Lambda);
17. Convertor catalitic;
18. Cablaj comanda injectie cu priza pentru diagnosticare sistem.


--------------------
- - -
Cānd vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Feb 2007, 11:50
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(anamana @ 6 Feb 2007, 11:47)
nu te mai chinui ca omul nu degeaba a pornit subiectul direct la cafenea. wink.gif
....
*




Pai da..dar nu vad potential de caterinca in subiectul abordat biggrin.gif

S-a mai si discutat: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22214&st=30


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anamana
post 6 Feb 2007, 12:10
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 2 September 05




Mai, poate n-o fi caterinca, dar subiectul e fantezist rau. Uite:
QUOTE(cosmin_cosmin_1 @ 6 Feb 2007, 11:11)
S-a gandit cineca sa inlocuiasca vechiul carburator cu un sistem de injectie? Dar nu oricum, ci constructia sistemului de la 0.
*

Argon, in linkul dat de tine se vehiculeaza idea inlocuirii carburatorului cu ansamble provenite de pe alte motoare. Nu construirea artizanala a componentelor.
QUOTE
Si de ce sa nu se poata face un calculator de injectie cu microcontrollere? Macar unul rudimentar.


This post has been edited by anamana: 6 Feb 2007, 12:13


--------------------
xx ABC
Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 6 Feb 2007, 12:13
Post #13


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Normal, nu voi construi injectoarele. De la 0 se va scrie softul.
Daca cineva ma poate ajuta cu ceva documentatie, in special cum variaza timpii de injectie in functie de deschiderea clapetei de aer si a turatiei motorului, ii multumesc de pe-acum.

Imi poate spune cineva ce inseamna "corp de clapeta"? Si o poza ar fi buna

This post has been edited by cosmin_cosmin_1: 6 Feb 2007, 14:34


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Feb 2007, 15:21
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(cosmin_cosmin_1 @ 6 Feb 2007, 12:13)
[...]
Imi poate spune cineva ce inseamna "corp de clapeta"? Si o poza ar fi buna

Si tu vrei sa reconstruiesti injectia? blink.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 6 Feb 2007, 16:04
Post #15


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Eu vreau sa pornesc un motor la care ii adaug un sistem de injectie al carui soft l-am scris eu si pe care sa-l pot modifica oricand.
Dar inainte de asta caut documentatie.
M-am gandit sa incep cu proiectarea unui sistem de comanda a clapetei de aer ceva de genul:

acceleratie(potentiometru)----->microcontroller------->motor pas cu pas ce comanda deschiderea clapetei, proportional cu pozitia potentiometrului.

"Corpul clapeta" inseamna ceva de genul pozei atasate?

Attached thumbnail(s)
IM003037.JPG ( Size: 151.08k ) Number of downloads: 376


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 Feb 2007, 16:11
Post #16


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Da, cam asa arata... Pe acolo mai vine montat injectorul, senzorul de temperetura aer etc.
Vezi ca e mai simplu ca acceleratia sa actioneze direct clapeta, iar potentiometrul are rolul de a da informatia despre pozitia clapetei catre calculator, pentru a calcula momentul injectarii etc.
Motorasul nu trebuie sa fie neaparat pas cu pas, la Nova e motor normal de cc, si actioneaza direct pe clapeta, ca si acceleratia, pentru a regla ralantiul.

This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Feb 2007, 16:11


--------------------
- - -
Cānd vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 6 Feb 2007, 16:34
Post #17


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Daca as folosi motor CC, as complica prea mult partea mecanica, ar trebui folosit un sistem reductor. Motoare pas cu pas se gasesc usor.
Daca acceleratia actioneaza direct clapeta, e mai greu de facut ca sistemul de injectie sa controleze activ clapeta (apropo,cand se intampla asta,doar la relanti?) si iar as complica partea mecanica. La electronica ma pricep, prefer folosirea sistemului "drive by wire" smile.gif


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Feb 2007, 18:33
Post #18


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mdea, tocmai am luat examenul de Control automat al sistemelor automobilului si pot spune cu mana pe inima ca nu stii la ce te bagi. Pana si Mono-Motronic are un soft extrem de complicat. Parte de hardware e simpla relativ, dar softwareul e criminal. Sunt vreo 30 de cartograme. La cartograma de baza (225 de puncte) se pot aplica 4 corectii diferite (temperatura aer admis, sonda lambda, temperatura motorului etc). Softul pentru motorul de Dacia 1410 a fost facut la un institut din Franta, pe banc de testare motoare, in conditii standard etc. Mono-motronic e singurul sistem pentru care Bosch a publicat cartograme si diagrame de corectie.
Sistemul Megasquirt are marele avantaj ca poti introduce niste parametri (cilindree motor, debit injector, nr cilindri, etc) si motorul va porni. Dar cat s-a muncit la softul ala nu vreau sa ma gandesc.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peticel
post 6 Feb 2007, 19:32
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 11 January 07




De laudat initiativa, pentru inceput ! wub.gif
Si eu vreau sa fac asa ceva pt un VW broscutza.

Diagramele sint deja traduse in format electronic (se gasesc in softul free al proiectului megasquirt) iar tunningul fin (in functie de caracteristicile particulare ale masinii) se realizeaza prin interfatza electronica de catre un calculator pentru acelasi proiect. Asta ca sa nu inventezi roata de la 0 , sau sa ai un punct de plecare, nu cum spunea cineva pe topic.
Daca vrei sa faci de la 0, bafta oricum din partea mea (eu nu am obiceiul subapreciez potenta oamenilor perseverenti, din patit ce sint tongue.gif )

Ma rog, nu astea sint problemele majore. Ecu se poate contrui (megasquirt spre exemplu), softul in gasesti (acelasi proiect, megasquirt, sau altele). E free si poate fi modificat / poate reprezenta un punct de plecare.

Costuri majore sint unele componente electonice (cca 100E) - daca vrei sa reutilizezi alti senzori (ex de presiune) ai nevoie de o remapare a caracteristicii ... nu stiu cine o face, dar deja te complici. Asta pentru ca senzori gasesti in tirg si pe toate drumurile, dar nu ai nici un fel de date despre ei si e pierdere de timp sa le trasezi caracteristica (doar nu faci metrologie, nu ?)
Apoi vine constructia galeriei de admisie, a plenumului daca e cazul ... de fapt tot dichisul in asta consta. Sudura in aluminiu/fonta, daca alegi varianta modificarii galeriei originale ... daca alegi sa construiesti un plenum poate iti va fi mai usor.

Nu te gindi sa pui motor pas cu pas pe clapeta de acceleratie (corpul de clapeta). La ce iti trebuie ? Astea sint pentru reglajul fin al relantiului, pentru reglajul economic, daca vrei sa-i spui asa. Mai ai pina acolo. Deocamdata poti sa dozezi amestecul (ii spui ECU-lui) cita benzina sa sufle in injectoare in functie de cit de deschisa e clapeta de acceleratie (vei avea un senzor de presiune, montat pe galeria de admisie). De aia ai si potentiometrul ala montat pe clapeta (se vede in poza care ai postat-o).

Cam atit deocamdata ... eu intru rar pe forum aici .. . pusesem mai demult o intrebare, daca stie cineva caracteristicile tehnice ale injectorului de logan (presupun ca are cineva datele din fabrica, sau a facut cineva experimente cu el) insa nu am primit nici un raspuns pina acum sad.gif ... deci va trebui sa-i gasesc eu caracteristicile.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...66&#entry801766

Bafta !



--------------------
VW 1300 an 1970
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peticel
post 6 Feb 2007, 19:41
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 11 January 07




PS ...
am recitit postul tau, pe sarite.
Nu te gindi la ce-i mai simplu din gama Atmega sau Pic. Nu ai memorie suficienta in ele ... si in plus la turatii mari ai nevoie de putere maxima de procesare in timp real. Fa un calcul initial tongue.gif ... (asa face orice programator batrin smile.gif - no offense !) cit poti sa procesezi intr-un ciclu de ceas ?! Ai sa vezi ca pt a tine sa spunem .. .6000 rot / min ai nevoie de ceva putere de procesare ... in timpul de 6000/4 /min tu trebuie sa analizezi multe variabile, sa urmaresti niste caracteristici si sa iei mai multe decizii. Deci smile.gif uneori socoteala aia de acasa nu se potriveste cu aia de la tirg. Asa ma gindeam si eu la inceput, tot ca tine ...


--------------------
VW 1300 an 1970
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 7 Feb 2007, 09:21
Post #21


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




La 6000 rot/min, la bobina de inductie am un semnal de 200Hz, daca nu gresesc. Microcontrollerul poate lucra linistit la 16Mhz. Si nu e neaparat sa fie doar unul singur in tot sistemul. Probabil vor fi doua microcontrollere la inceput, unul se va ocupa de senzori si celalalt de injectie, cele doua vor comunica intre ele printr-un protocol de viteza mare.

Senzorul de presiune din galeria de admisie nu-l pot elimina pentru inceput? Si sa iau decizii doar pe baza deschiderii clapetei?





--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 7 Feb 2007, 09:27
Post #22


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Cred ca preocuparea este interesanta (macar didactic).

In legatura cu senzorul de presiune: ceea ce iti trebuie de fapt este un debitmetru de aer (care sa lucreze pe masa aerului, nu pe volum). Exista asemenea debitmetre pe sistemele comerciale - ele lucreaza cu o clapeta, pe care fluxul de aer aspirat o deplaseaza.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 7 Feb 2007, 09:36
Post #23


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




200? Mai fa o data.....

Si daca la tine 200 (sau de fapt cat e...te las sa calculezi) e totuna cu hertzii aia multi de la microcontroller, atunci eu CHIAR iti zic sa te trezesti la realitate ACUM pana nu pierzi timp, bani, nervi degeaba. In aproape fiecare post a tau indirect ne arati cat de mult esti pe langa acest subiect. Da, nimeni nu s-a nascut invatat, dar tu mai intai trebuie sa iti mai pui la punct cunostinte de baza in mecanica, electronica, software si ABIA DUPA AIA eventual sa iti propui sa fii suficient de nebun sa te inhami singur la un asemenea proiect.

Si incep sa stau sa ma intreb ce stii tu despre functionarea motoarelor cu ardere interna. Sincer, tu vrei sa elimini senzorul de presiune, dar ma intreb cum te mai prinzi tu de sarcina motorului. Poate se poate, dar nu stiu cat de eficient va fi.

Mai bine ia Megasquirtu si fa-l de la 0.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 7 Feb 2007, 09:46
Post #24


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea




Pentru inceput m-am hotarat sa lucrez pe un motor de motocicleta(e mai usor de experimentat) pe care vreau sa-l pornesc si sa-si intretina singur miscarea.
O sa folosesc ca senzori de intrare doar pozitia clapetei de aer si un senzor montat pe arbore care sa-mi dea momentul deschiderii injectorului. Apoi o sa imbunatatesc sistemul cu senzor de debit sau de oxigen.

Apropo, cand este momentul optim pentru deschiderea injectorului? Chiar inainte de momentul inceperii admisiei?

Sistemul clapeta aer-injector ce l-am atasat este cat de cat corect?smile.gif
Suprafata gaurii de admisie (destuld e mica la un motor de motocicleta) trebuie sa corespunda cu suprafata gaurii de intrare aer?

N-ai inteles.Eu incerc sa PORNESC pentru inceput un motor cu un sistem de injectie.
Eu zic ca am calculat bine cei 200Hz, tu cati zici ca sunt?

La mine cei 200 nu sunt totuna cu aia multi de la microcontroller, voiam sa spun ca putere de procesare este destula pentru a face fata unui semnal de maxim 200 Hz.
Cunostinte de electronica si software am, de-ajuns cat sa fiu capabil sa scriu softul daca ar fi cineva sa-mi raspunda la intrebari.
La capitolul injectie am destule lacune,de-asta si pun intrebari pe forum,altfel m-as fi apucat de unu singur.


This post has been edited by cosmin_cosmin_1: 7 Feb 2007, 10:01

Attached thumbnail(s)
sistem.jpg ( Size: 7.41k ) Number of downloads: 336


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 7 Feb 2007, 11:19
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Ai timp de calcul si pt 4mhz ceas pic, stiu asta dupa experimentele:
- injectie (ecu) pe baza lui z80
- aprindere electronica cu PIC
Sa revenim:
Da se poate sa folosesti doar pozitia clapetei si turatia, pt inceput, apoi o saonda lamda, si un soc automat (adica injectare de benzina pe perioada motorului rece),
Ca idee pe prima jumate de cursa a pedalei trebuie sa ai rezolutie dubla, dupa numai este f importanta precizia.
Trebuie sa mai ai doua intrerupatoare, la relanti si clapeta maxim.
Ca idee iei, cauti diagrama de consum a motorului tau, si ai acolo consumul specific in functie de turatie si putere, este un punct de plecare, adica sa faci injectie in functie de turatie.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Feb 2007, 11:51
Post #26


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(os @ 7 Feb 2007, 09:27)
Cred ca preocuparea este interesanta (macar didactic).

In legatura cu senzorul de presiune: ceea ce iti trebuie de fapt este un debitmetru de aer (care sa lucreze pe masa aerului, nu pe volum). Exista asemenea debitmetre pe sistemele comerciale - ele lucreaza cu o clapeta, pe care fluxul de aer aspirat o deplaseaza.
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Poate la K-jetronic! La ME -Motronic avem deja debimetru masic cu pelicula calda. Debimetrul cu clapeta e o solutie extrem de veche si neperformanta.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 7 Feb 2007, 12:10
Post #27


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Vezi sa nu te-neci de rīs... vorbim (in teorie) despre un sistem rudimentar. Sunt de acord ca nu-s chiar la curent cu evolutiile mai noi.




--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Feb 2007, 12:22
Post #28


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sistemul ar fi rudimentar daca ar fi mecanic. Dar daca tot e electronic, mai bine folosim componente noi, nu lampi ! Si oricum, sansele sa gasesti un debimetru cu fir cald sau pelicula calda la sh sunt mai mari decat sa dai de unul cu voalet.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 7 Feb 2007, 12:31
Post #29


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Pentru a calcula frecventa:


formula.jpg ( Size: 7.74k ) Number of downloads: 295




unde: n=turatia arborelui ; C = nr.cilindri ; N= nr. scantei pe sec.; M= nr.timpi (2 sau 4) ; B= numar bobine de inductie.

Sursa: M. Dragulanescu "Echipamentul electronic al automobilului" Editura Tehnica 1987.

This post has been edited by Amedeus: 7 Feb 2007, 12:44


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_cosmin_1
post 7 Feb 2007, 12:38
Post #30


nu stiu


Group: Members
Posts: 309
Joined: 30 June 04
From: Valcea





eu o stiam asa:
f=(T*N)/(60*K)
unde N=nr cilindri
K=1 pt 2 timpi sau K=2 pentru motoare in 4 timpi
T=turatia (rot/min)

de unde rezulta f=(6000*4)/(60*2)=200 Hz

si pe formula cealalta de mai sus da tot 200Hz, poate driverx foloseste alte formule ce nu ne sunt accesibile noua

This post has been edited by cosmin_cosmin_1: 7 Feb 2007, 12:49


--------------------
Opel Tigra si corsa anii 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th July 2025 - 23:44
Forum Renault