ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
cristi.r |
![]()
Post
#2731
|
||
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
megane
diesel
2006
|
|||
dr_mKe |
![]()
Post
#2732
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Analiza din uleiul scos de la motorul personal. Pe mine nu ma pasioneaza intr-atat incat sa-mi cheltui banii pe analize de ulei. Faci vre-o 4-5 din astea si mai mai ca ai stricat banii de-un motor second hand de la dezmembrari.
Ma rezum sa folosesc un ulei care face fata mai mult decat este necesar conditiilor de exploatare la care este supus si sa raportez ca la atatia km nu mi-a crapat motorul, ca nu consuma ulei, nu bate, etc, samd, exploatat in conditiile date. Un ulei cu ~30% baza sintetica si restul hidrocracat (superior sau nu, tot zeama de dinozaur) n-are sa aiba rata de curgere a unuia full sintetic, pentru simplul motiv care are molecule cu o mult mai mare diversitate de marime, chiar daca ambele sunt 5W-40. Rata de curgere = volumul sau unitațile dintr-un material care trec printr-un punct dat al unui sistem in unitatea de timp, parca asa tin eu minte. Daca esti amator de analize de ulei, iti trimit 500 ml de ulei Motul 300V 5W-40, rulat cca 15.000 km, din care aprox ~6500 km pe autostrada, in regim de turatie 4500-5000 rpm, mentinut constant. In aproximativ 2 saptamani il schimb, acum are 13.000 km la activ. This post has been edited by dr_mKe: 24 Jun 2014, 08:25 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
user123 |
![]()
Post
#2733
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 24 Jun 2014, 07:40) ...... Este a doua notiune pe care o introduci tu singur, nefiind "provocat" de nimeni. Pe de alta parte, 5w40 n-are cum sa aiba un flow-rate mai bun decat un 5w30. N-are cum. Eu inca astept relatia de dependenta dintre vascozitate si flow-rate. Daca ar fi a "doua" ar fi bine.....insa sunt mult mai multe, asa se intampla cand scrii din auzite, unele le scrii partial bine, altele de loc..... Nu-l lua personal, asa e el.....sunt si din astia si forumul ar fi prea plictisitor fara ei, acesta este nivelul lui de cunoastere si de exprimare ( cand nu ai argumente dai report) Totusi un progres a facut.....wikipedia !!!; este un lucru bun, altii repara masini cu DEX-ul Referitor la 5w40 vs 5w30......uite ca sa dau o "explicatie" in ton cu aceasta conversatie "minunata" voi scrie ca 5w40 poate avea un flowrate mai bun daca este un PAO-ester iar 5w30 este cel mai slab HC de pe piata.... E ok acum? am impacat capra si varza? pace? ![]() |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
GIC |
![]()
Post
#2734
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 24 Jun 2014, 08:40) Debit (m3/s) = vascozitatea cinematica (m2/s) x diametrul sectiunii de curgere (m) x Reynolds x PI / 4 LE - din viteza am exprimat diametru in m2 This post has been edited by GIC: 24 Jun 2014, 12:28 |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2735
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24) Ma rezum sa folosesc un ulei care face fata mai mult decat este necesar conditiilor de exploatare la care este supus si sa raportez ca la atatia km nu mi-a crapat motorul, ca nu consuma ulei, nu bate, etc, samd, exploatat in conditiile date. Pai si de unde stii asta fara o analiza de ulei ? QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24) Un ulei cu ~30% baza sintetica si restul hidrocracat (superior sau nu, tot zeama de dinozaur) n-are sa aiba rata de curgere a unuia full sintetic, pentru simplul motiv care are molecule cu o mult mai mare diversitate de marime, chiar daca ambele sunt 5W-40. Pai stai un pic, ce facem aici ? Comparam mere cu pere ? De unde ideea introducerii moleculei sintetice ? QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24) Rata de curgere = volumul sau unitațile dintr-un material care trec printr-un punct dat al unui sistem in unitatea de timp, parca asa tin eu minte. Pai aia e debitul, stimabile !!! Deci ne-am lamurit ... adica dV/dt... ![]() QUOTE(dr_mKe @ 24 Jun 2014, 09:24) Daca esti amator de analize de ulei, iti trimit 500 ml de ulei Motul 300V 5W-40, rulat cca 15.000 km, din care aprox ~6500 km pe autostrada, in regim de turatie 4500-5000 rpm, mentinut constant. In aproximativ 2 saptamani il schimb, acum are 13.000 km la activ. Nu, multumesc. Si nici nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau sa fac analize de uleiuri. Dupa cum ti-am mai spus, ele exista deja. Iti trebuie un pic de timp sa le gasesti ... QUOTE(GIC @ 24 Jun 2014, 09:28) Debit (m3/s) = vascozitatea cinematica (m2/s) x diametrul sectiunii de curgere (m2) x Reynolds x PI / 4 In sfarsit. Am lamurit-o si pe asta. Urmatoarea parte a rationametului: ce ne facem cand diametrul ala al sectiunii variaza intre cativa milimetri si cateva zecimi de milimetru ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#2736
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pai tocmai asta este problema, deschiderile foarte mici prin care uleiul trece, rata de curgere / debitul diferind substantial de la un mineral / semi-sintetic / sintetic veritabil, din cauza marimii moleculelor componente, desi vascozitatea este clasata ca identica
Nu comparam mere cu pere, dar la 5W-40 se gasesc uleiuri care au in cel mai bun caz 30% baza sintetica, altele hidrocracate superioare, diverse amestecuri si sintetice veritabile. Evident ca rata de curgere prin spatii atat de mici cum sunt cele din motor, este mai buna la uleiul sintetic veritabil si la cel hidrocracat superior, decat la cele care-s predominant minerale (mai ordinare) cu baza sintetica. Un motor de generatie mai veche, cu tolerante mai mari va fi in principiu mai zgomotos si cu posibile zgomote suspecte cand se pune aceiasi vascozitate de ulei, dar in varianta sintetica veritabila, pentru ca rata de curgere este mai buna si uleiul ''scapa'' mai repede din lagarele, gaurile, etc, prin care trebuie sa treaca. Doreii de la mecanica au sesizat empiric acest aspect, dar nu pricep fenomenul corect. Analize de ulei se gasesc pe multe forumuri, dar aici vb de motoarele Reno montate pe Dacia. Cine-i atat de paranoic, poate sa-si faca analiza la ulei, costa doar cateva zeci de euro. Eu gasisem cu vre-o 80 de euro, evident ca n-am avut chef sa cheltui suma asta. 1.6 16v este cel mai silentios la ralanti cu ELF Evo SXR 5W-40. Cu Motul 300V 5W-40 se aude un usor zgomot la tacheti, desi sunt cu compensare hidraulica a jocului. Nici macar nu trebuie sa ajunga turatia la 1000 rpm si dispare, iar cu ELF nu o are. In conditiile date este absolut normal. Se confunda foarte des presiunea cu lubrefierea corespunzatoare. Din acealai ciclu cu rata de curgere / vascozitate. Uleiul 300V 5W-40 este conceput pentru conditii dure de utilizare, pe care motorul de strada le atinge doar ocazional, pentru durate scurte de timp. Il torn in motor pentru ca vreau sa fiu sigur ca-i in parametri optimi 15.000 km si pentru ca mi-l permit. Daca nu mi-as permite Motulul 300V as pune ELF -ul si probabil l-as schimba mai des daca l-as forjali la fel de rau. Simplu. Mie nu imi place sa pun alt ulei la fiecare schimb, sa-l schimb mai repede fara rost,sa umblu la masina sa vad de ce merge asa de bine, etc, samd. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2737
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Cum spui tu ... oricum, pana la tine, discutia era cumva alta (vorbeam strict de 5w30/versus 5w40) ... deci ... da.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2738
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 23 Jun 2014, 20:50) asa, sa raspund acuma ![]() NOACK e un test de volatilitate a uleiului, măsoară ca procent din greutate cât din ulei se pierde prin evaporare în niște condiții standardizate de test la temperatură înaltă. Evaporarea uleiului se traduce prin scăderea nivelului pe jojă pentru că scapă pe la îmbinări, simeringuri sau în traseul de admisie, prin circuitul de eliberare a suprapresiunii din carter (la diesel) sau cel de recirculare a gazelor de carter (la benzinară). Ulei rămas e mai vâscos pentru că a pierdut parte din fracțiile mai ușoare. Cel ce are NOACK-ul mai mare este un ulei proportional mai "dopat" cu aditivi care sa "dreaga busuiocul" formularii lui precare, respectiv sa imbunatateasca comportamentul uleiului "nativ" care iese din instalatie, pur, fara vreun fel de "imbunatatitori" de vascozitate,s.a.m.d., mai "slabut". Deci NOACK mare=ulei de baza mai prost=pachet de aditivi "extins" si care nu unge nimic, se evapora la cald, etc., deci face numai "rele", mai putin ceea ce trebuie sa faca pentru a tine uleiul "mai prostovan", "in functiune".. Relatia merge pe principiul proportionalitatii (si) in aceasta directie. |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2739
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Vorbim totusi de RedLine. Ar fi interesanta o justificare un pic mai inginereasca vizavi de acest ulei.
Reamintesc faptul ca normele europene stabilesc un noack de maxim 13%, 5w40-ul RedLine are 6%, iar 0w40-ul de la acelasi producator are 9%. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
user123 |
![]()
Post
#2740
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Mai mult decat atat, RL este printre putinele marci care afiseaza noack-ul.....uleiurile comune folosite (castrol, mobil,elf etc) si chiar unele laudate( motul) nu afiseaza noack ....de fapt, la unele trebuie sa cauti serios pt date considerate de bun simt (cum ar fi VI si HTHS).... Insa la marketing RL sta prost....cel putin asa consider cand ma gandesc la romani;celelalte desi sunt deficitare ( cel putin ca info cu privire la compozitia lor...) sunt mult mai cautate si folosite |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
cristi.r |
![]()
Post
#2741
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Redline nu sta prost la merketing, pur si simplu nu este pentru toata lumea. Multi dintre cei cu care am vorbit ma intrebau asa, retoric, ce poate sa aduca nou un astfel de ulei, oameni care au testat multe in cariera lor. Eu, cel putin am vazut diferenta si am vazut si DE CE nu este pentru toata lumea. Insa pana nu il testezi pe agregatul propriu, nu ai termen de comparatie.
Supun atentiei uleiul Pennzoil, care sigur este grupa III, GTL, dar care se lauda cu un noack de 6-7, de indice de vascozitate 170-180 la 5w-uri si 190 la 0w-uri, sau HTHS de 3.9 la 5w40-ul european. Deci, daca acest producator publica tipul asta de date, banuiesc ca e de bine. This post has been edited by cristi.r: 26 Jun 2014, 09:48 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
nec100 |
![]()
Post
#2742
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 14 ![]() |
CEA MAI PERFORMANTA norma ulei cu indice 5w30 PT BENZINA SI DIESEL astazi 2014 in EUROPA
este norma PORSCHE C30(echivalenta cu vw50700) dar testata suplimentar pe circuit Nurburgring minim 100 ore si apoi analiza ulei si uzura componente. Este mult peste norma de medie performanta RENAULT RN 700 RN710 RN720 norma PORSCHE C30 produce o uzura pe cama de max 75 micron in RADIONUCLID TEST si rezista 650 ore pe secventa de test cama fata de 250 ore normele imediat urmatoare.Deci pentru cei ce doriti sa utilizati ulei 5w30 benzina si diesel nu exista nimic mai bun aprobat si testat in Europa pt masini pasageri astazi. Pentru cei ce doresc 5w40 pt benzina cea mai buna norma astazi este PORSCHE A40 iar liste cu PORSCHE A40 oils gasiti pe net garla important este sa scrie si pe bidon PORSCHE A40 atentie nu Porsche simplu. Pt doritorii de ulei diesel 5w40 (numai motoare DIESEL FARA DPF) IDEAL al fi sa folositi ulei 5w40 aprobat simultan PORSCHE A40 si VW50501 diesel (VW 50501 FIIND CEA MAI PERFORMANTA norma diesel la vascozitatea vascozitatea 5w40 ce exista la masini autoturisme pasageri . exista uleiuri cu aceste doua norme simultan daca cautati la FUCHS si MOTUL....SI ALTII. PT utilizatorii DE 10W40 ca sant si din acestia f multi INCERCATI SA NU CUMPARATI ULEIURI 10w40 API SL sau SJ gunoaiele vechi de norme ce se vand in est la uleiurile 10w40. CI INCERCATI SA CAUTATI NORMELE SN sau SM la 10w40 ULEIURLE SL SJ au prescriptie maxima uzura pe cama 120 micron ULEIURILE SN SM au prescriptie maxima uzura pe cama 90 micron (SN e mai performanta la curatenie pe piston fata de SM ) deci concret pt benzina cautati un ulei 10w40 API SN exista ULEIURI SN CEPSA MANNOL si altii brandurile de ULEIURI de calibru vand 10w40 in vest cu specificatia SN in Romania vand cu vechile norme slabe SL,SJ. PT DIESEL discutia e simpla cel mai bun ulei 10w40 este uleiul 10w40 norma de flota MB 228.5 pt motoare DIESEL fara DPF SI LE GASITI IN LISTA DE AICI https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/228.5_de.html cu aceste uleiuri norma MB228.5 un Microbuz Mercedes diesel se duce spre 800000km lejer aproape 1milion km fara probleme. Pentru cine nu are bani, uleiul Best Oil 10w40 este cea mai buna alegere atat pentru logan diesel cat si pentru benzina SE GASESTE AICI http://www.oilmag.ro/uleimotor/bestoil-sup...t-p-848408.html la MOTOARE de autoturism diesel CU DPF trebuie sa folosim n-avem de ales ne ducem pe 5W30 Porsche C30 cea mai buna norma motoare diesel cu DPF pt pasageri. pt studiu... DE CITIT CU RABDARE. COMPARARE PRIMARA NORME ULEI PASAGERI Lubrizol tools se da click pe sagetile nergre mici si se compara paianjenii normelor paianjen mai mare =norma mai buna. http://origin-qps.onstreammedia.com/.../pc/index.html PRESCRIPTIILE INDUSTRIEI LA NORMELE DE ULEI http://www.aftonchemical.com/Lists/B...n_Handbook.pdf Am folosit, masina rupe asfaltul in doua dupa ce l-am pus la un plin de motorina intradevar o reusita a CHEVRON -TEXACO super aditiv cu 7 componente pt prelungirea NR DE ORE a sistemelor de injectie DELPHI conditia de baza OBLIGATORIE e folosirea doar a filtrului de motorina Delphi original Renault si a uleiurilor NORMA RN0720 PT EURO 5 SI RN 710 PT cele fara DPF Eu am luat aditivul de la firma care repara injectoare de la piciorul podului de langa fabrica URSUS de la BUZAU cu pretul de 100 ron flaconul mai gasiti si pe site-ul POLMOT. Aditivul se foloseste odata la 6 luni. probat testat functioneaza impecabil motorul. Nu luati motorina din surse necunoscute. SISTEMELE DE INJECTIE DELPHI lucreaza cu microni SI PRESIUNI DE MII DE BARI si sant ff sensibile. Daca respectati aceste reguli depasiti 200000 km fara interventii la sistemul de injectie. <span class='edit'>26 Jun 2014, 14:43:</span> Lichidul TECHRON este cel mai bun aditiv astazi 2014 pt curata injectia benzine si diesel folosit DE BMW firma de autoturisme premium ce recomanda oficial doar 2 produse pt curatat injectie TECHRON si REDLINE . PT CEI CE RECOMANDA R720 atat poate C4 LA UZURA https://www.lubrizol.com/EngineOilAd...CEA-C4-10.html <span class='edit'>26 Jun 2014, 14:46:</span> iata cum testeaza o baie de ulei PORSCHE pana o aproba.. https://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc cam asa chinuie si uleiurile pt benzina.. norma PORSCHE A40 pana le aproba ARGUMENTUL tehnic pentru mai buna performanta a normei C30 iata cum este inglobata total NORMA RN720 de norma PORSCHE C30 LA PERFORMANTA. Comparatorul de performante primar al LUBRIZOL LUBRIZOL Nr 1 mondial ...4 MLD USD cifra afaceri ce furnizeaza pachete de aditivi pt (blenderii) fabricantii de uleiuri (mai sant si altii ORONITE , RHEIN CHEMIE ,INFINEUM etc) http://tinypic.com/view.php?pic=jtlb8w&s=8#.U514kKjWLX9 <span class='edit'>26 Jun 2014, 14:49:</span> norma PORSCHE A40 la motoare benzina sat mai bine si la uzura si la curatenia pe piston fata de RN700 RN710 Daca oamenii de rand ar fi pusi sa aleaga pentru o diferenta mica de ron intre un ulei 5w40 RN700 fara certificare suplimentara PORSCHE A40 si un ulei de exemplu fara intentia de reclama... SHELL HELIX ULTRA 5w40 cu aprobarile oficiale pe bidon RN 700 PORSCHEA40 si FERRARI pe bidon ce ar alege?Care credeti ca uzeaza mai mutl motorul in timp..... uleiurile pT benzina PORSCHE trec suplimentar urmatoarele teste Porsche A40 testing procedure: This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through: - 4 times the simulation of 35 hours of summer driving, - 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving, - 40 cold starts, - 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack, - 3.5 hours of “running-in” program Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter will be taken into account to grant the approval or not: - torque curve (internal friction), - oxidation of the oil, - Piston cleanliness and ring sticking, - Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm. - Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible. - Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method. Cum exista uleiuri benzina cu certificare RENAULT dar au si norma conform testelor de mai sus merita pt o diferenta mica in ron pt o protectie suplimentara a motorului This post has been edited by nec100: 26 Jun 2014, 14:57 |
--------------------
dacia
VN
10/2012
- VN “Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving” / Albert Einstein
|
|
user123 |
![]()
Post
#2743
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Exact acelasi mesaj l-ai pus si pe forumul celalalt dedicat Loganului..... Iar acum aici.....de ce? |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
IRONICK |
![]()
Post
#2744
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#2745
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
nikuniku |
![]()
Post
#2746
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pai de ce sa mai dai jos motorina din motor,ca litru de motorina este mai ieftin decat unu de ulei,asa ca se poate merge si cu motorina,pana explodeaza motoru
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2747
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 27 Jun 2014, 18:39) Poate mai invatati si voi ceva despre uleiuri si curatarea motorului! Asa... si era musai nevoie sa-i faci publicitate ... vezi ca omul are 30 de ani de experienta in domeniu. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
bibinel |
![]()
Post
#2748
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 3 October 07 ![]() |
Salutare,
Am citit si tot citit. Aici se dau teze de doctorat in uleiri auto... Fain... ![]() Am si eu o intrebare simpla. Logan 1.5 dCI E4, 85 CP. Primii 5-6 ani am folosit Catrol Magnatec 10w40. Apoi am trecut pe Motul 8100 x-cess 5w40 ptr ca iarna vroiam sa porneasca mai usor.... Dupa trecere am observat ca vara in schimb cam țăcăne tacheții, cu ăsta mai subțirel.... am fost un pic dezamăgit, ptr că plătisem bine peste Castrol și rezultatul a fost ...țăcănitul...!!! ![]() Acum aș vrea să trec pe Ravenol VSI 5w40....cu norma RN corespunzatoare... căci VSD văd ca nu are norma RN... Merită trecerea ?!!! ..sau rămân pe Motul.... mă gândeam că poate cu Ravenolu nu mai sună așa tacheții... Să nu-mi ziceți să trec înapoi la 10w40 că nu-mi place pornirea iarna cu el.... După ce am citit o replica pe forum ca astea cu "xx..OL" ..care se termina cu ol ar fi uleiuri reciclate, "reșapate"...acum chiar am un cui....si cu asta ![]() This post has been edited by bibinel: 4 Jul 2014, 08:53 |
--------------------
Logan
1.5 dCI
63 kw
|
|
nec100 |
![]()
Post
#2749
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 14 ![]() |
Motorul este cu FAP? sau ...
Daca nu este cu Fap, iti recomand uleiul Shell Helix 5w40 |
--------------------
dacia
VN
10/2012
- VN “Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving” / Albert Einstein
|
|
bibinel |
![]()
Post
#2750
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 3 October 07 ![]() |
fabricatie 2007 motor k9k-87, E4, din cate stiu E4 nu are filtru de particule... doar de la E5 încoace s-a pus... FAP...
![]() |
--------------------
Logan
1.5 dCI
63 kw
|
|
nec100 |
![]()
Post
#2751
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 14 ![]() |
iti mai dau de analizat pe langa cel de sus, inca 2-3 uleiuri: cepsa 5w40, elf evo 900 sxr 5w40, mannol 5w40
|
--------------------
dacia
VN
10/2012
- VN “Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving” / Albert Einstein
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2752
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(bibinel @ 4 Jul 2014, 09:45) Am citit si tot citit. Aici se dau teze de doctorat in uleiri auto... Fain... ![]() Astfel de discutii nu sunt pentru toata lumea. Daca te depasesc ... asta e ... QUOTE(bibinel @ 4 Jul 2014, 09:45) Să nu-mi ziceți să trec înapoi la 10w40 că nu-mi place pornirea iarna cu el.... Desi ai mers 5-6 ani cu asa ceva, abia dupa aceasta perioada motorul a decis sa-ti arate ca porneste greu cu uleiul asta ? Ma indoiesc ... Cel mai bun ulei, fara teze de doctorat si alte complicatii, asta: BestOil QUOTE(bibinel @ 4 Jul 2014, 09:45) După ce am citit o replica pe forum ca astea cu "xx..OL" ..care se termina cu ol ar fi uleiuri reciclate, "reșapate"...acum chiar am un cui....si cu asta ![]() Ce probleme au unii. Poti sa ne arati si noua unde ai citit asta ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
bibinel |
![]() ![]()
Post
#2753
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 3 October 07 ![]() |
@nec100 -voi analiza, mulțumesc. Spune-mi te rog tu ai pus Shell Helix 5w40, Cepsa, Elf, Mannol în motorul tău ?! Cum se comportă ?!!!
@cristi.r - observ că ești extrem de sensibil- până la oribil, ca să citez un poet- , am fost tentat sa-ti dau o replica pacifista prima dată... apoi am văzut ca te-ai mai umflat în pene și cu alții.... "amice" nu e cazul, crede-mă.... nu e vorba că mă depășesc, căci NU, nu mă depășesc, doar că am altele pe cap....Dar înțeleg din replica ta că agreezi partenerii de discuții care analizează, studiază, polemizează pe teme de vâscozități, puncte de curgere, de "rupere", etc... De unde ai dedus tu că "abia" după 5-6 ani... nu am scris eu așa ceva... nu abia, ci tot timpul pornea mai greu iarna, căci la rece magiunul se pornește mai greu la uns... voi analiza și Bestoil.... Chestia cu xx...ol am cititi-o tot pe un forum cu logan-iști, cred că pe aici ... căutând și eu, păreri avizate... Una peste alta, deși nu direct, îmi sugerați alte branduri de studiu. De studiu, subliniez, nu de pus în motor.... cu alte cuvinte q.e.d. mă trimiteți tot la "teze".... Eu intrasem într-un atelier-prăvălie și nenea de acolo mă întrebase ce băgasem în motor... Am răspuns că Motul, iar el cu o foarte mare siguranță -parcă i-aș fi spus că rahat băgasem- mi-a recomandat cel mai bun ulei pe care el l-a pus în motoare... Ravenol... nici nu mai auzisem de brandul acesta.... Nenea care vindea uleiul era în salopetă, plin de unsoare, deci nu unul care făcuse studii și analize, nu teze, nu nimic de genul.... era meseriașul care vorbea din experiența lui.... Nu știu cât de vastă prietene.... sau cât de advertising era..... probabil nu așa de vastă/advertising ca a domniei tale... deh nu toți suntem așa capabili.... a-propos, tu cu ce umbli in motorul tau ?! Cu Bestoil ?! La o întrebare concretă am primit răspunsuri de "profesori"-no offence-: "povești", "teorii", "studii", "analize", "teze"... Eu vă mulțumesc pentru efortul vostru de a-mi răspunde, și promit că mă voi apuca de studii.... până una alta însă am cam ajuns la 12k cu uleiul ăsta și deși știu că o mai poate duce, săpt viitoare trebuie să-l dau jos.... și să pun altul... la care nu m-am decis... spre experimentat ! PS. Ați putea fi mai constructivi, împărtășind altora experiențe personale vis-a-vis de uleiurile de motor folosite de voi, în motoarele voastre, nu cifre și povești din fișele lor tehnice.... căci altfel aș putea crede că faceți doar reclamă.... cum se zice, viața bate filmu'..... ![]() Până la urmă cred că toți avem TOTUȘI ceva în comun: ne respectăm motoarele !!! ![]() Altfel nu am sta pe forumuri să punem întrebări peste întrebări, am intra ![]() This post has been edited by bibinel: 5 Jul 2014, 12:02 |
--------------------
Logan
1.5 dCI
63 kw
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#2754
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Eu am folosit Mobil1 0W-40 cam 150.000km si apoi Motul 300V Power 5W-40. Mai am experienta cu 300V Chrono 10W-40. Nu pot decat sa le recomand.
Daca nu esti cu talpa grea, nu vad ce are Elf -ul recomandat de Reno pentru motorul tau. This post has been edited by dr_mKe: 5 Jul 2014, 13:15 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Victorine |
![]()
Post
#2755
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Ce recomandati sa aleg intre Valvoline Durablend 5w30 sau SynPower 5w30?
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
nec100 |
![]()
Post
#2756
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 14 ![]() |
vad la semnatura o benzinara. Foloseste SynPower 5w30
|
--------------------
dacia
VN
10/2012
- VN “Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving” / Albert Einstein
|
|
bibinel |
![]()
Post
#2757
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 3 October 07 ![]() |
Best ..oil mi se pare best ...joke pe ziua de azi.... cred că faceți bășcălie... pe bune !
![]() @dr-mKe sub nici-o formă așa de grea ca-n-avatarul tău..... cică Elf după 8k se cam face zamă... Despre Shell am mai citit lucruri bune pe aici... Cu Ravenol aveți ceva experiențe ?!!! Ori nea meseriașu avea și el o lipeală cu dealăru'... 5 Jul 2014, 20:47: Scuze tuturor... acum văd că am postat pe aria cu benzinarele.... MEA CULPA ![]() This post has been edited by bibinel: 5 Jul 2014, 20:47 |
--------------------
Logan
1.5 dCI
63 kw
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2758
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(bibinel @ 5 Jul 2014, 12:36) @cristi.r - observ că ești extrem de sensibil- până la oribil, ca să citez un poet- , Pai, prietene, daca nu exista aceasta afirmatie a ta: QUOTE(bibinel @ 4 Jul 2014, 09:45) Am citit si tot citit. Aici se dau teze de doctorat in uleiri auto... Fain... ![]() totul era verde si frumos. Puteai sa intrebi scurt si la obiect si cu asta basta, nu sa-ti dai cu parerea ca se dau teze de doctorat, pentru a atrage atentia asupra ta. Daca ti se raspundea, ok, daca nu, nu ! Si nu, nu se dau teze de doctorat. Chiar daca asa ti se pare tie, discutia de doctorat se poarta la un nivel si mai inalt decat asta. QUOTE(bibinel @ 5 Jul 2014, 12:36) De unde ai dedus tu că "abia" după 5-6 ani... nu am scris eu așa ceva... nu abia, ci tot timpul pornea mai greu iarna, căci la rece magiunul se pornește mai greu la uns... voi analiza și Bestoil.... Si ai stat 5-6 ani cu "magiunul", pana sa-ti pui problema schimbului vascozitatii... iar discutii d-astea ti se par "de doctorat"... Iar de bestoil, da, faceam bascalie, dar numai pe jumatate. Daca tot erai asa "obosit", il pui p-asta, stii clar ca te costa putin si tu ai afirmat ca: QUOTE(bibinel @ 5 Jul 2014, 12:36) doar că am altele pe cap QUOTE(bibinel @ 5 Jul 2014, 12:36) Chestia cu xx...ol am cititi-o tot pe un forum cu logan-iști, cred că pe aici ... căutând și eu, păreri avizate... In linkul tau, chiar daca am inlocuit xxx-urile alea cu numele forumului, n-am gasit afirmatia de care zici... Dar, oricum, du-te intr-un magazin si vezi cate uleiuri expuse la vanzare au asa ceva pe eticheta. QUOTE(bibinel @ 5 Jul 2014, 12:36) PS. Ați putea fi mai constructivi, împărtășind altora experiențe personale vis-a-vis de uleiurile de motor folosite de voi, în motoarele voastre, nu cifre și povești din fișele lor tehnice.... căci altfel aș putea crede că faceți doar reclamă.... cum se zice, viața bate filmu'..... ![]() Fisa tehnica este un bun punct de plecare. Daca tu nu intelegi asta, e problema ta. Insa in mod sigur nu sunt "povesti", asa cum iti place tie sa le zici. Experienta personala, desi foarte importanta, este extrem de subiectiva. Eu pot fi luat in balon pentru ca aud niste zgomote, pe care altii nu le aud si care cred ca uleiul merge fara probleme si 50k km intr-un motor. Capisci ? Uleiul perfect pe care-l ceri tu, inca nu s-a inventat. Marci de uleiuri bune s-au mai pus pe aici. In loc sa-mi studiezi comportamentul pe forum, mai bine te-ai opri la alte aspecte. This post has been edited by cristi.r: 6 Jul 2014, 09:30 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
bibinel |
![]()
Post
#2759
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 3 October 07 ![]() |
Citind raspunsul tău laborios ...
![]() ![]() ![]() ![]() Nu m-ai luminat cu absolut nimic,- capisco- , dar pentru efortul tău nesperat ![]() Ca să revin on-topic: când am trecut pe Motul, credeam că am dat lovitura... chiar mă gândeam să nu mai renunț la brandul acesta dintr-un oarecare conservatorism... Revizia mi-am făcut-o întotdeauna în service-urile Dacia autorizate...ei știau de 2 uleiuri: Elf și Castrol. Nu mi-am bătut capul, eram și în garanție, inerția, etc...am acceptat ce puneau ei, mergând pe ideea - sunt profi, știu ei ce fac. După care am început să mai aud alte păreri, să mai citesc pe acest forum și să realizez că există și mărci mai bune, dar și caracteristici mai bune la alte uleiuri... Concluzia mea este identică cu a ta: nu există uleiul perfect !!! Dacă unge bine, nu curăță bine și viță-vercea. Dacă le face pe ambele, le face mediocru... și devine și el mediocru... Așa că undeva e un fel de punct critic -în care costul per litru e la fel de... critic!!!- pe care îl căutăm cu to(n)ții !!! Totuși am și "io" o recomandare pt tine: nu te mai identifica cu absolutul.... că se observă !!!. Nu am studiat nimic. Doar am observat.... CAPISCI ?! Pax ![]() ![]() This post has been edited by bibinel: 6 Jul 2014, 14:05 |
--------------------
Logan
1.5 dCI
63 kw
|
|
nec100 |
![]()
Post
#2760
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 14 ![]() |
man, n-ai zis daca ai bani sau nu de uleiuri
uite aicea unul foarte bun http://www.autowebshop.ro/p/11367/uleiuri-...plus-10w-40-4l/ sau http://www.autowebshop.ro/p/11346/uleiuri-...ultra-5w-40-4l/ iti alegi din astea 2 care vrei, daca e sau acesta, e mai scump putin http://arizonamotors.ro/product/746/ulei-d...ign=direct_link sau http://www.autolocal.ro/ulei-motor/ulei-mo...40-4l-5655.html Daca ai bani, il iei pe acesta http://www.shopmania.ro/accesorii-auto/p-u...-litru-40030601 This post has been edited by nec100: 6 Jul 2014, 15:02 |
--------------------
dacia
VN
10/2012
- VN “Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving” / Albert Einstein
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 09:26 |