ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
IRONICK |
![]()
Post
#3211
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3212
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
cred ca un motor ingroapa 2 caroserii.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ionbumbu1 |
![]()
Post
#3213
|
ion Group: Validating Posts: 56 Joined: 21 April 20 From: Jimbolia ![]() |
QUOTE(40micron @ 5 Nov 2018, 18:45) Cu filtru original de Dacia si ulei Mobil 3000 x1 5w40 schimbat la 8000 km max 12 luni orice benzinar de la Renault sau diesel fara DPF atinge 500000 km fara consum semnificativ de ulei si zgomote in motor daca nu e exploatat racing. La 500000 km caroseriile de renault ajung la majoritatea cotet pt ca au maxim 6 ani rezistenta coroziune. duci motoru la remat pornit in stare impecabila de functionare daca schimbi uleiul in regim sever de functionare 6 luni,daca mergi preponderent in oras trafic aglomerat,distante mici mobil super 2000 5w30 sau valvoline synpower 5w30. Se darama caroseria ciur de la rugina pe motor bun de autoturism. la cutia de viteze elf nfj 75w80 la servodirectie Dexron2D Antigel Glaceol RxTyp D vezi in tarile cu apa calda garantia data de mobil super 2000 la motoare. https://www.mobil.com/en/lubricants/for-per...imited-warranty taxiu cu 1,5milioane de km ce a mers numai cu mobil super2000 10w40 intra si pe site-ul millionmilesvan, unde o duba a atins 1 milion treisute mii de km cu valvoline durablend 10w40. This post has been edited by ionbumbu1: 10 Oct 2021, 02:40 |
--------------------
dacia, renault
logan, clio
2005 ambition, 2006 symbol
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#3214
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Am incercat sa vad unele raspunsuri in acest lung topic, dar nu m-am lamurit pe deplin daca cineva chiar a incercat sa foloseasca ulei 0W20 in motoarele MPI de Logan. Eu la inceput (anii 2008...2013)am folosit 5W50 crezand ca o sa fie mai bine protejat motorul la temperaturi mai inalte, dar efectul era un consum marit de combustibil. Cu timpul mi-am dat seama de inutilitatea utilizarii unui ulei asa de gros, asa ca de atunci pana in prezent (220.000km) am folosit 0w30 si 5w30. Motorul merge foarte bine inca si, dorind o economie mai mare de combustibil, nu m-ar deranja sa folosesc chiar 0w20 daca as sti ca cineva a folosit cu succes asa ceva pe aceste motoare. Nu dati cu pietre, e doar o cautare de informatii. Multumesc. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3215
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei sa iti iei alt motor, da poti folosi 0W20, dar jocurile din el nu sunt facute pentru vascozitate asa mica.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#3216
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ai cumva mai multe detalii? Ce jocuri si in ce locuri ale motorului nu sunt ok cu uleiul mai subtire? Banuiesc ca nu se pune problema ca ar trece de segmenti.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3217
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Jocul intre arborele cotit si cuzineti de exemplu.....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#3218
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si ce impact are acest joc impreuna cu un ulei mai subtire? iese uleiul prin acel joc mai mare si nu ajunge sus la tacheti? Care ar fi problema data de acest joc si uleiul mai subtie? Ce uzuri pot sa apara? Intreb pentru ca nu stiu exact fenomenele
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
alfabit |
![]()
Post
#3219
|
Membru autentic Group: Members Posts: 447 Joined: 26 September 09 ![]() |
Recomandăm bibliografie, curs an 3 facultatea Autovehicule Rutiere,
"Motoare pentru automobile și tractoare" prof. dr. ing. Dan Abăităncei, ing.C. Hașegan ș.a. Ed. Tehnică 1980 |
--------------------
Dacia
patru cilindri
201x
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#3220
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru recomandare, dar din pacate nu am timp sa caut si sa studiez un manual de facultate.
De aceea am si intrebat aici. Deci, daca are cineva cunostintele necesare, e binevenit sa le impartaseasca. Aparent, daca nu s-ar aprinde martorul de presiune scazuta ulei, ar trebui sa fie ok? |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
GIC |
![]()
Post
#3221
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
E hilar cum se paseaza problema in alta parte cand de fapt problema este "de ce as folosi alt ulei decat cel recomandat?"
As intelege daca s-ar cumpara masina din Romania (cu cerintele si normele specifice zonei) si as folosi-o in Sahara sau in Siberia. LE: cand spun "recomandat" ma refer la vascozitate nu la brand de ulei This post has been edited by GIC: 5 Sep 2023, 07:18 |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3222
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca doar aia ar fi hilar....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#3223
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
... si de cate ori se discuta despre oloiuri pe forumuri pana la urma se ajunge si la cel de la Bunica
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
DFA |
![]()
Post
#3224
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Adi florin @ 27 Apr 2023, 01:37) nu m-ar deranja sa folosesc chiar 0w20 daca as sti ca cineva a folosit cu succes asa ceva pe aceste motoare. Folosind un ulei mai puțin vâscos - el aderă mai puțin la peretele cilindrului, deci șansele ca să dilueze benzina sunt mai mari, precum și uzura mai mare a segmenților pistoanelor - de unde și posibilitatea unei creșteri a consumului de ulei când este mai puțin vâscos în condițiile climatice curente ale României. Plus ce au menționat colegii mai sus. Deci nu prea e OK să te îndepărtezi de multigradul recomandat - SAE 5W50 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Adi florin |
![]()
Post
#3225
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Exista niste date despre lipsa aderentei daca uleiul e mai subtire?
Sunt multe masini noi care au ulei 0w20 si chiar 0w16 chiar la noi in tara. Este o tendinta de a utiliza uleiuri tot mai subtiri pt reducerea consumului de carburant. Nu cred ca producatorii respectivi ar pune in pericol motoarele produse. Deci, ideea este daca exista niste date concrete teoretice sau experimentale legat de ce se intampla daca punem un astfel de ulei 0w20 in motorul venerabil de logan 1.6mpi care merge foarte bine cu 0w30 conform cartii sale si la care Dacia service punea la schimbul de ulei 5w30. Repet, la mine merge cu astfel de ulei de aproximativ 150.000km si nu are nicio problema. Asa ca, daca stie cineva date concrete sunt binevenite. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#3226
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa faci tu singur niste experimente ușoare, cumpără o seringa de-aia de 5 centimetri cubi. Cu cel mai subțirel ac ce i se potriveste. Unple-o cu apa, scuip-o prin ac. Măsoară timpul. Vezi și cu 0w20, și cu 5w30. E, imagineaza-ti că timpul ăla cu cât e mai mare cu atât îți arată o rezistenta mai mare a uleiului la forțele cu care încearcă piesele metalice din motor să se frece una de alta.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#3227
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Numai ca daca ne uitam in datasheet-ul uleiurilor 0w20 observam ca plelicula lor este suficient de rezistenta la fortele necesare in motor in conditii severe de exploatare. Si vascozitatea este suficient de buna (stabila) pentru tempera extrema din motoarele moderne.
Deci nu aceasta este problema cu utilizarea acestor uleiuri subtiri. Ele se folosesc pe scara larga la masinile noi. Una din problemele care ma gandesc ca ar putea sa apara daca e pus intr-un motor cu jocuri mai mari care a fost produs cand nu existau astfel de uleiuri subtiri, ar fi ca la relanti nu ar ajunge ulei pana in partea superioara a motorului caci ar putea curge inapoi in baie prin jocurile mari de la arborele cotit sau altele din partea de jos a motorului. Deci nu stiu daca martorul de presiune ulei ar fi o indicatie buna daca uleiul subtire ajunge pana sus. Daca mai stiti sau va puteti imagina si alta problema, e binevenita discutia. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#3228
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
eu zic sa incerci 0w16 ca as vrea sa pun eu dar nu as incerca primul.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#3229
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Hai că și aici ai înțeles tot... De tolerante și alte alea nu mai vorbim, tensiunea superficială face aceeași pelicula cu aceleași proprietăți plastice la orice suprafață
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#3230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
QUOTE(sorin1983 @ 5 Sep 2023, 21:36) Io zic sa incerce si uleiul de la Bunica (n-am glumit ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3231
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adi florin @ 5 Sep 2023, 18:00) Numai ca daca ne uitam in datasheet-ul uleiurilor 0w20 observam ca plelicula lor este suficient de rezistenta la fortele necesare in motor in conditii severe de exploatare. Si vascozitatea este suficient de buna (stabila) pentru tempera extrema din motoarele moderne. Deci nu aceasta este problema cu utilizarea acestor uleiuri subtiri. Ele se folosesc pe scara larga la masinile noi. Una din problemele care ma gandesc ca ar putea sa apara daca e pus intr-un motor cu jocuri mai mari care a fost produs cand nu existau astfel de uleiuri subtiri, ar fi ca la relanti nu ar ajunge ulei pana in partea superioara a motorului caci ar putea curge inapoi in baie prin jocurile mari de la arborele cotit sau altele din partea de jos a motorului. Deci nu stiu daca martorul de presiune ulei ar fi o indicatie buna daca uleiul subtire ajunge pana sus. Daca mai stiti sau va puteti imagina si alta problema, e binevenita discutia. Cred ca era o carte de tribologie scrise de dr ing Kruger Spar si dr ing David Dunning (lucrau la MAN pe vremea aia, erau colegi cu Dr ing Grunwald, dumnezeu sa-l ierte) care te contrazice, dar probabil nu ai timp sa o citesti. This post has been edited by einstein1984: 6 Sep 2023, 08:11 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#3232
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca aveam timp sa le citesc, nu mai intrebam aici. Dar voi care le-ati citit si stiti ce si cum, sa-mi fie iertat, va tineti de dat numai raspunsuri "intelepte" si oarecum "la misto". Vad ca e ceva generalizat acest obicei pe acest forum...
Deci inteleg ca cei care produc aceste uleiuri sunt niste mincinosi ca si-au permis sa scrie ce au scris in datasheet? Revin cu rugamintea de a lasa raspunsurile "la misto" si a veni cu date (eventual citate din cartile studiate) concrete. Eu pot sa pun oricand un citat dintr-un datasheet de ulei 0w20 care spune ce am zis. Dar cred ca puteti face si voi aceasta documentare daca tot aveti acest obicei de a pune pe cel care intreaba sa se documenteze desi nu va costa nimic sa spuneti voi direct informatia. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
alfabit |
![]()
Post
#3233
|
Membru autentic Group: Members Posts: 447 Joined: 26 September 09 ![]() |
Niciodată nu vei strica un motor uns cu uleiul recomandat de fabricantul motorului,
Folosește ce spune uzina și va fi perfect, Nu-ți mai bate capul cu chestii simple și banale. Citește manualul utilizatorului și fă exact ce scrie acolo. Fă ce spune cartea aia. Și nimeni nu va mai face bășcălie de tine. |
--------------------
Dacia
patru cilindri
201x
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#3234
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Extrem de pe scurt, pentru ca pasul urmator ar insemna cateva pagini si n-are nimeni timp de asa ceva: Ca sa poti folosi uleiuri mai subtiri, care sa nu permita marirea uzurii pieselor in miscare din motor, distanta dintre acestea trebuie sa fie mai mica. In asa fel incat tensiunea superficiala mai mica a uleiului cu indice de vascozitate mai mic sa permita totusi crearea unei pelicule care sa tina piesele in miscare separate una de alta in timpul functionarii. Motorul de Logan de prima generatie nu a fost niciodata facut sa poata utiliza uleiurile astea subtirele, el a fost facut cand era nou pentru ce? 5W30? 10W40? In functie de uzura la care a ajuns exemplarul in sine pe care-l folosesti, la un moment dat i-ar fi benefic sa treci la o clasa de vascozitate mai mare ca sa pastrezi acea pelicula de ulei, sau sa-l schimbi sensibil mai des decat recomandat.
PS: Einstein, primii doi ingineri nu contrazic pe nimeni ![]() This post has been edited by tatabobu: 6 Sep 2023, 15:00 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3235
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca si spec sheetul de ulei il intelegi cum ai inteles spec sheetul de bec H7....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#3236
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 5 Sep 2023, 16:56) Ca sa faci tu singur niste experimente ușoare, cumpără o seringa de-aia de 5 centimetri cubi. Cu cel mai subțirel ac ce i se potriveste. Unple-o cu apa, scuip-o prin ac. Măsoară timpul. Vezi și cu 0w20, și cu 5w30. E, imagineaza-ti că timpul ăla cu cât e mai mare cu atât îți arată o rezistenta mai mare a uleiului la forțele cu care încearcă piesele metalice din motor să se frece una de alta. Jur ca am crezut ca urmeaza sa faca altceva cu seringa aia |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#3237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 6 Sep 2023, 15:57) Extrem de pe scurt, pentru ca pasul urmator ar insemna cateva pagini si n-are nimeni timp de asa ceva: Ca sa poti folosi uleiuri mai subtiri, care sa nu permita marirea uzurii pieselor in miscare din motor, distanta dintre acestea trebuie sa fie mai mica. In asa fel incat tensiunea superficiala mai mica a uleiului cu indice de vascozitate mai mic sa permita totusi crearea unei pelicule care sa tina piesele in miscare separate una de alta in timpul functionarii. Motorul de Logan de prima generatie nu a fost niciodata facut sa poata utiliza uleiurile astea subtirele, el a fost facut cand era nou pentru ce? 5W30? 10W40? In functie de uzura la care a ajuns exemplarul in sine pe care-l folosesti, la un moment dat i-ar fi benefic sa treci la o clasa de vascozitate mai mare ca sa pastrezi acea pelicula de ulei, sau sa-l schimbi sensibil mai des decat recomandat. PS: Einstein, primii doi ingineri nu contrazic pe nimeni ![]() Felicitari! Cred ca se poate observa ca n-a fost deloc greu sa se dea o explicatie cu fenomenul implicat mai exact (formarea peliculei de ulei intre 2 piese cu distanta mai mare). Simplu si la obiect! Se putea spune de la inceput si se lamurea imediat toata lumea. Asta am si cerul. Dar na.. pana nu facem misto in toate felurile si denigram, nu se poate. Ca doar pt asta a fost facut forumul acesta... ca sa facem misto, nu sa invatam. QUOTE(einstein1984 @ 6 Sep 2023, 16:07) Te rog sa-mi explici ce am gresit cu argumente, nu cu mistocareli. Pare cam sat fara caini forumul acesta Dacia Club... pacat... |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#3238
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
DFA |
![]()
Post
#3239
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Cred că ai primit cam toate informațiile necesare să vezi că decizia de folosi un ulei MULT mai subțire decât pentru ce a fost fabricat motorul tău e o idee FOARTE proastă având în vedere și vârsta motorului - care ar trebui să te îndemne să folosești un ulei poate MAI GROS, nu unul mai subțire.
Dar hei..., e motorul tău, banii tăi..., fă-ți de cap! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3240
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
De ce ai impresia ca educatia e gratis?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:57 |