ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
Cyrusmddd |
![]()
Post
#541
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#542
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Stimați colegi ... din păcate nu am apucat să mă uit pe un bidon ... dar nu asta e neapărat principala chestie. Dacă vreți să vă (auto)convingeți că ELF este un ulei bun ... mult spor. Eu v-am spus părerea mea din proprie experiență ... 6.000 km exclusiv București au "distrus" un ELF 5W40 ... asta prin comparație cu un Mobil 5W40 pe care îl am acum și după 3.500 km tot exclusiv București se comportă la fel ca în prima zi ... adică motor sensibil mai silențios, fără zgomote aiurea la pornire și parcă o ușoară elasticitate mai mare a motorului ... o să vă anunț cum se comportă și în continuare.
This post has been edited by Adrian78: 18 Oct 2007, 10:54 |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
AdrianMC |
![]()
Post
#543
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 29 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca este o fina diferenta intre "a corespunde unor specificatii" si "acest ulei este recomandat de ...".
De ex RAVENOL Vollsynthetisches Diesel Ol VDL 5W-40 corespunde urmatoarelor specificatii: API CF; ACEA B3-98; B4-02; VW 505 00; BMW Longlife 98; MB 229.3, Porsche; Opel GM-LL-B-025 (copy&paste de pe un site). Nu sunt sigur daca acest ulei este recomandat de Porsche si BMW ... |
--------------------
- -
--
-
-
|
|
adryano |
![]()
Post
#544
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 4 January 06 ![]() |
sall tre sa schimb si eu uleiul si ma gandesc la un Elf 5W30 sau 10W40 , ce cheie se potriveste la baia de ulei tot ca si la daciile vechi acea cheie patrata??
|
--------------------
daCIA
Hygan
Preferance 1.4 petrol
- TM 320d
|
|
Mihai R |
![]()
Post
#545
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 17 May 06 ![]() |
da, tot patrata ca la alea vechi, doar ca am impresia ca difera dimensiunea.
iti pot spune sigur ca e cat patratul clantei de la usa (cel care uneste clantele intre ele). m-am chinuit putin sa fac rost de unu pe dimensiunea aia, ca cel din dotare nu intra nici sa-l bati. |
--------------------
Ford
Focus
Iunie 2008 Trend+OPTIONALE 1.6L 16v
- B xx xxx
|
|
adryano |
![]()
Post
#546
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 4 January 06 ![]() |
oki ms fain cadavre- ca sa stiu sa fac rost din timp oricum si pt filtru de ulei tre sa fac rost ca vad ca ii mai mic in diametru ca cel de la masina veche. Apropo cat ulei incape in motor 3,4L cu tot cu ce intra in filtru??
This post has been edited by adryano: 19 Oct 2007, 22:33 |
--------------------
daCIA
Hygan
Preferance 1.4 petrol
- TM 320d
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#547
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AdrianMC @ 18 Oct 2007, 15:10) Cred ca este o fina diferenta intre "a corespunde unor specificatii" si "acest ulei este recomandat de ...". De ex RAVENOL Vollsynthetisches Diesel Ol VDL 5W-40 corespunde urmatoarelor specificatii: API CF; ACEA B3-98; B4-02; VW 505 00; BMW Longlife 98; MB 229.3, Porsche; Opel GM-LL-B-025 (copy&paste de pe un site). Nu sunt sigur daca acest ulei este recomandat de Porsche si BMW ... Mda, recomnadarea aia insemna ca producatorul de ulei a dat o spaga la producatorul de masini. Vrei sa afli un secret? Uleiul "recomandat" de producatorul auto are darul de a reduce consumul de carburant si emisiile poulante (sau sa aiba intervale luuungi intre schimburi), insa nu e excelent in a proteja motorul, caci producatorul are tot interesul ca masina aia sa nu functioneze 20 de ani, ci numai suficient cat sa iasa din garantie. Alegerea uleiului e un compromis, si producatorii il fac in directia aceasta. Utilizatorii poate il fac in cealalta. De aceea uleiurile "recomandate" sunt mai putin vascoase decat uleiurile pentru masini cu kilometri multi.... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#548
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Hai, bre ainstaine, chiar asa ?
Adica sa fi fost doar un miraj clio-ul ala de 1.4 cu 220k km facuti doar cu "ulei recomandat" ? De care o fi ala, parca elf, ca sofeurul nu facea revizii decat la dealer si aia ii dadeau toate consumabilele. Era masina de firma, alerga toata ziulica. Sau alalalt cu solenza, tot de firma, la care am vazut eu programarea la receptie: "revizie 200k km". De acord cu tine la faza cu spaga, desi stim cu totii cat de nationalisti sunt francezii, insa de aici si pana la teoria conspiratiei (aia cu iesitul din garantie), cred ca mai e destul de mult, totusi. Iar cu ultima fraza m-ai inmultit cu zero !!! Detaliaza, te rog ! |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#549
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 18 Oct 2007, 10:53) Stimați colegi ... din păcate nu am apucat să mă uit pe un bidon ... dar nu asta e neapărat principala chestie. Dacă vreți să vă (auto)convingeți că ELF este un ulei bun ... mult spor. Eu v-am spus părerea mea din proprie experiență ... 6.000 km exclusiv București au "distrus" un ELF 5W40 ... asta prin comparație cu un Mobil 5W40 pe care îl am acum și după 3.500 km tot exclusiv București se comportă la fel ca în prima zi ... adică motor sensibil mai silențios, fără zgomote aiurea la pornire și parcă o ușoară elasticitate mai mare a motorului ... o să vă anunț cum se comportă și în continuare. Mobil 1 de care ai pus tot 5W-40 sau 0W-40 ? |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#550
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
cristi.r
Contează și cum merge nu numai că funcționează pur și simplu ... SUPERCAR Mobil Synt S 5W40 ... vezi că am mai discutat ceva pe aici despre 0W40 vs. 5W50 și cred eu că mai bun (regim min. de temperatură pentru noi și preț) ar fi al 2-lea. This post has been edited by Adrian78: 22 Oct 2007, 07:34 |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#551
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Cand am cumparat Rover i-am pus Valvoline 10w40 si am fost super multumit, fapt pentru care l-am pus si in Golful 4 al tatalui meu. Acum, dupa ce am luat Megane(1.6 16v) si am citit in cartea lui am vazut ca francezii recomandau Elf. In schimb in cartea service scrie ca la toate schimburile s-a folosit ulei Total 10w40, iaracum masina are 140000km, motorul fiind excelent, iar uleiul, dupa aproape 10000 km este asa curat incat abia se observa pe joja. Cred ca si la Logan se poate folosi acest ulei, dar nu stiu daca se gaseste la noi si cat de original este. Parca Total se foloseste si la Daewoo.
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#552
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
ulei curat dupa 10 000 de km ? esti sigur ?
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#553
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Dupa 10.000km probabil ca a fost schimbat uleiul ..
![]() P.S: Uleiul tre sa fie colorat spre negru cand il schimbi (dupa parcurgerea distantei recomandate) This post has been edited by nh1980ro: 27 Oct 2007, 21:07 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#554
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Si eu m-am mirat, iar distanta o pot confirma pe jumatate, fiind parcursa de mine. Nu cred ca s-a complicat nimeni sa schimbe uleiul, ca avea decat 4000 km si cateva luni de la schimb.Masina a fost adusa in tara pe 27 septembrie, iar in afara a fost inmatriculata provizoriu de pe 26, iar baiatul care a adus-o este de incredere. La inceput asa am crezut si eu, dar acum inca sunt surprins , ca am verificat joja si nimic nu s-a schimbat. Nici eu nu am patit acest lucru pana acum.
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#555
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
teoretic uleiul e prost. practic nu stiu ce este ca nu am vazut masina. da e cam ciudat.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
router |
![]()
Post
#556
|
![]() Recalcitrant Group: Members Posts: 790 Joined: 13 January 06 ![]() |
M-am hotarat sa schimb uleiul si m-am oprit la MOBIL SYNT S 5W-40 4L.
Pretul minim prin magazine este undeva la 120 ron pt 4 litri. Am marit de la 30 la 40 deoarece am considerat ca verile sunt din ce in ce mai calde si e nevoie-poate ca si Dacia ar trebui sa ia in considerare asta. Am atasat data-sheetul produsului in care spune ca e sintetic (nu specifica full insa chiar nu conteaza) Singura nedumerire este de ce exista atat marca Mobil 1 cat si Mobil? Marketing sau altceva? Attached File(s) ![]() |
--------------------
Fost Supernovist
Actualmente fan Gillette Mach 3
2007
- B-81-XXX Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
|
|
einstein1984 |
![]() ![]()
Post
#557
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 20 Oct 2007, 12:13) Hai, bre ainstaine, chiar asa ? Adica sa fi fost doar un miraj clio-ul ala de 1.4 cu 220k km facuti doar cu "ulei recomandat" ? De care o fi ala, parca elf, ca sofeurul nu facea revizii decat la dealer si aia ii dadeau toate consumabilele. Era masina de firma, alerga toata ziulica. Sau alalalt cu solenza, tot de firma, la care am vazut eu programarea la receptie: "revizie 200k km". De acord cu tine la faza cu spaga, desi stim cu totii cat de nationalisti sunt francezii, insa de aici si pana la teoria conspiratiei (aia cu iesitul din garantie), cred ca mai e destul de mult, totusi. Iar cu ultima fraza m-ai inmultit cu zero !!! Detaliaza, te rog ! Si 200 000 km crezi ca sunt multi pentru un motor? Mai ales pentru masina de firma, care poate nu avea 300 de porniri de la rece pe zi si drumuri de 5 km. Si de unde stim noi ca la 240 000 km nu o da crunt pe ulei? Nu am zis ca motorul ca fi zdrente la iesirea din garantie , doar ca renault nu are vreun interes ca masina aia sa faca 300 000 km (si nici clientii normali nu au asemenea dorinte). Un mercedes W123 cu OM 616 sau 617 atingea 1 000 000 km, fiind un diesel cu uleiuri muuult mai proaste ca cele de azi. Cauta in magazin uleiuri ca Valvoline long life, pe care scrie ca e pentru masini cu peste 100 000 km si vezi in ce viscozitati e disponibil. E simplu: uleiul vascos e bun pentru protectia motorului, cel mai subtire e bun pentru consum. In ultimii 20 de ani, vascozitatea uleiurilor recomandate a scazut constant (ca si tolerantele de fabricatie a cuplelor de frecare din motor). @router Mobil cu 1 e varful de gama, cel full sintetic cu toti aditivii (unele forumuri spun ca au aditivi unici in inustrie.) Mobil simplu se refera la minerale si semisintetice (mineral cu aditivi sintetici) |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#558
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Deci, ca s-nteleaga si mandea: ori ii pui ulei mai vascos si te tine motorul mai mult, ori ii pui mai subtire si ai consum mai mic. Asa-i ? Pai si atunci de ce uleiurile sintetice sunt in majoritate cu maxim 5W ? Deci un ulei mai "evoluat", mai studiat, nu mai protejeaza asa bine motorul ca ala de spuneai tu, cu W123-ul ? Nu stiu, dar nu prea se leaga teoria expusa de tine. Fiind tolerantele cuplelor de frecare mai mici, n-ar trebui ca si uleiul trebuie sa fie mai subtire, insa el sa-si pastreze caracteristicile pe o plaja cat mai mare de temperatura ? Ca sa intre prin toate orificiile si toate canalele special concepute pentru lubrifiere ? Nu de-asta s-a inventat uleiul sintetic ? Cum poate proteja un ulei mai vascos daca el nici macar nu poate intra prin "gaurelele" alea mici-mici ?
A, si despre W123-ul mentionat de tine, se poate sa ai dreptate, pentru ca el nu mergea la turatiile la care merg motoarele din ziua de azi. Dieselurile ajung sa aiba puterea maxima si la 4500 rpm, iar benzinarele si la 6500 (vezi Toyota 1.6 Dual VVTi care are cuplul maxim la 5200rpm ![]() Cel putin asa stiu eu: vrei turatii mari ? Ok, faci un motor cu tolerante mici la piesele in miscare (cuplele de frecare). Gresesc ? This post has been edited by cristi.r: 28 Oct 2007, 15:22 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#559
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cat priveste prima fraza, in principiu cam asa e, desi nu exista adevaruri absolute in domeniul asta. Mergem la magazin sa-ti arat 15W40 sintetic?
"Cel putin asa stiu eu: vrei turatii mari ? Ok, faci un motor cu tolerante mici la piesele in miscare (cuplele de frecare). Gresesc ?" DA! Motoare care atingeau 8000 rpm se faceau si cu tehnologia de acum 50 de ani, si erau unse cu ulei SAE 40 sau SAE50 (ma rog, echivalent, ca nu se inventase standardul) si aveau tolerante mari! Echilibrarea in schimb e altceva, dar tolerantle se stabilesc in functie de uleiul ce va fi folosit si de filtrarea disponibila. Vezi tu, tribologia nu e asa de simpa pe cat pare, si alegerea uleiul e un compromis. Motoarele de curse pot folosi uleiuri 0W20 (Motul vinde asa ceva), insa nu tin mai mult de 5000 km. Sansele ca uleiul ala mai vascos sa mentina pelicula sunt ceva mai mari decat la unul mai subtire. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#560
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai de asta e si mai scump. E capabil sa tina o pelicula foarte subtire.
Din ceea ce afirmi mai sus eu unul inteleg ca mai bine pun 15W40 decat 5W40. Asta vrei sa spui? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
G.R |
![]()
Post
#561
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
În general fiecare producător de turisme utilizează uleiul produs în țara sa. Francezii Elf pt. Renuult și Total pt. Peugeot, nemții pun Castrol și Aral etc. Uleiul trebuie să corespundă anumitor norme și este bun.
Că la cererea producătorului de ulei unii producători de turisme testează uleiul și îl declară bun pentru marca produsă, este o reclamă în plus pentru uleiul respectiv. De obicei se caută mărci de renume, nu apare pe nici un ulei că este recomandat de Wartburg și Dacia. Deci este pur marketing. În alegerea unui ulei se ia în considerare cam câți kilometri va parcurge mașina într-un an și specificația de ulei prescrisă de constructor. Cu cât este un ulei mai aditivat și cu aditivi de calitate superioară, cu atât este uleiul mai scump. Dacă într-un an merg sub 10 mii de km, pun ulei cu preț mediu sau chiar ieftin, fiindcă oricum trebuie schimbat după un an. Dacă fac peste 10 mii km într-un an, și doresc să fac schimbul la 15 mii km, aleg un ulei mai scump. Mobil1 de ex. Majoritatea turismelor de familie parcurg sub 10 mii km/an, deci nu vor utiliza avantajele oferite de un ulei scump și îl vor arunca după 6-7 mii de km și este păcat. |
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
Reed |
![]()
Post
#562
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
... problema e ca NU este important atit ca faci 8 sau 15000km pe an ci cite porniri la sub 5 grd se fac si cite trasee scurte (sub 5km) se parcurg pe an pt. ca aceste 2 determina "poluarea" uleiului si il fac sa isi altereze proprietatile. De aceea in conditii solicitante (vezi mai sus) un ulei ce devine negru dupa 5-7000km este bun (pt ca a neutralizat si curatat poluantii) iar unul ce nu isi schimba culoarea este fff.periculos. {n ceea ce priveste vesnica dilema a tipului de ulei multigrad de folosit s-a scris deja prea mult si cel ce vrea sa traga o concluzie o poate face deja.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
router |
![]()
Post
#563
|
![]() Recalcitrant Group: Members Posts: 790 Joined: 13 January 06 ![]() |
A PUS CINEVA IN LOGAN ULEIUL MOBIL SYNT S 5W-40?
Cum se comporta masina dupa? |
--------------------
Fost Supernovist
Actualmente fan Gillette Mach 3
2007
- B-81-XXX Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#564
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Masina se comporta la fel.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#565
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Și eu. Foarte bine. Poate o să se supere IRONICK ...
![]() În altă ordine de idei ... stimați colegi ... parcă am concluzionat că nu putem vorbi de ulei subțire sau gros ... nu există acest termen ... iar o luăm de la început? LE: Pentru mesajul lui IRONICK de mai jos ... la mine diferența a fost de la ELF la Mobil. This post has been edited by Adrian78: 29 Oct 2007, 10:14 |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#566
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu ma supar. La mine nu a fost mare diferenta. Am avut Castrol bagat inainte. Diferenta mare a fost intre Dacia>Aral si Aral>Castrol.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#567
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ulei gros= ulei vascos, ulei subtire= ulei... mai putin vascos.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#568
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
La ce temperatură le poți compara?
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#569
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La temperaturile mentionate in standardele API si respectiv SAE.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#570
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(router @ 28 Oct 2007, 23:09) A PUS CINEVA IN LOGAN ULEIUL MOBIL SYNT S 5W-40? Cum se comporta masina dupa? QUOTE(Adrian78 @ 29 Oct 2007, 11:08) Și eu. Foarte bine. Poate o să se supere IRONICK ... ![]() LE: Pentru mesajul lui IRONICK de mai jos ... la mine diferența a fost de la ELF la Mobil. QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2007, 11:11) Nu ma supar. La mine nu a fost mare diferenta. Am avut Castrol bagat inainte. Diferenta mare a fost intre Dacia>Aral si Aral>Castrol. La mine parca e mai silentios motorul dupa ELF 5W40. Da poate sunt eu surd. ![]() Concluzie: fac bine Castrol sau Mobil 5W40. ![]() Inchidem topic-ul? ![]() P.S. Cica (nu am verificat) baietii de pe daewoo au un topic de 200 de pagini despre ulei. Noi suntem departe. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 10:16 |