DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum se urca dealu' cu Loganu'?, A III-a sau a IV-a?

maddriver
post 12 Mar 2007, 13:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




In primul rind nu rideti va rog. Am carnetul de vreo citiva ani dar nu am condus prea mult. Cele mai multe drumuri sint Alba-Iulia - Cluj-Napoca si retur. Intrebarea mea suna astfel: cum se urca Feleacul cu un Logan 1.4 MPI (5000Km la bord, o persoana, adica soferul, fara bagaje)? Daca ii dau a III-a, parca ar vrea a IV-a, daca ii dau a IV-a, parca vrea a V-a, dar a V-a e deja prea mult pentru motorasul de 1.4. Eu urc Feleacul (venind dinspre Turda) in viteza a IV-a la 2500-2800-3000 rpm. Pe autostrada Turda-Cluj mai este o portiune de panta destul de lunga si dificila pe care o parcurg cu a IV-a la aprox. 2800 rpm. Chestia e ca nu stiu daca e bine sa urc cu motorul turat constant la 2800-3000 rpm pentru citeva sute de metri. Daca era diesel era altceva. Credeti ca fortez motorul inutil? Ultima data am prins pe Feleac un Logan 1.4 ca al meu si am zis hai sa ma tin dupa asta sa vad el cum face... Nu am putut sa stau prea mult in spatele lui. Tipul asta ori mergea cu a III-a la 2000 rpm. ori cu a II-a la... cine stie cit. Asa ca l-am depasit. Deci, astept niste sfaturi din partea unor soferi mai experimentati care eventual au tot Logan 1.4. Vreau sa-mi spuna cineva: "ba stai ca-i Dacie nu Porsche" si un sfat in legatura cu treapta de viteza si rpm. Va multumesc!

P.S. Cum ajung unii cu Loganu' 1.4 la 4000-4500 rpm ca io inca n-am trecut de 3000?


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 13:25
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cu a treia la 4000 rpm se urca, ca sa ai vlaga, da-i in gusa, ca d'aia e motor sa se tureze.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 12 Mar 2007, 13:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




Da-i fara frica cu a treia ca doar e motor de turatie !


--------------------
gaz cazan 1980 - gaz/porc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddriver
post 12 Mar 2007, 13:31
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




Mai mie mi-e frica sa trec de 3000 rpm. intr-a III-a. Poate ca intr-a V-a i-as da.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 13:32
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Da' de ce tie frica? blink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 12 Mar 2007, 13:33
Post #6


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




A te lauda ca urci un deal cu o treapta de viteza superiora la talpa este o greseala foarte intalnita in randul conducatorilor auto . Grupul de soferi recomanda parcurgerea unei rampe intr-o treapta de viteza inferioara , cu motorul putin mai turat . Spre surprinderea ta nu vei fi nevoit sa calci acceleratia la maxim .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddriver
post 12 Mar 2007, 13:37
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




Oameni buni, eu nu ma laud, ci va cer un sfat. Deci intr-a IV-a la 3000 e prea solicitat motorul... Voi ziceti sa urc intr-a III-a la 4000 rpm. Sinteti siguri? Ca de la 3000 rpm incepe sa cam urle motorul.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 13:38
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Sa vezi cum urla la 5500 naughty.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunt
post 12 Mar 2007, 13:38
Post #9


Membru lenes


Group: Members
Posts: 484
Joined: 9 December 05




Omule, de-abia la 3000 rpm are cuplul maxim, da-i mai tare fara frica ca mai rau o strici asa...




--------------------
Dacia Logan Preference 1.4 MPI, 2005 - 50 VDU
"Oamenii sunt persoane umane" - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Mar 2007, 13:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.201
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Pentru linistea ta, daca motorul e cald, poti sa urci cu orice turatie intre 3000 si 5500.
merge si a 3-a cu 3000. cu cat treapta e mai mica, ai cuplu mai mare...Poti sa urci dealul si cu a 1-a, si cu toate treptele. Ce nu ai zis tu a fost viteza cu care vrei sa urci...

radmasa.gif cum ajung unii cu loganu la 4000 rmp.
APESI CU FORTA PEDALA ACCELERATIE, DE PREFERAT IN TREPTELE 1,2
Sa vezi ce repede ajungi la 6000!!!
Numai sa fie motoru cald, ca altfel nu e bine.

This post has been edited by axabrt: 12 Mar 2007, 13:41


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 13:41
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sa urci tu feleacu cu a cincea !

cu cat treapta e mai mica, ai cuplu mai mare blink.gif ce treaba are cuplul cu treapta de viteza?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddriver
post 12 Mar 2007, 13:43
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




Sa ma intelegeti si pe mine... as vrea sa menajez motorul pe cit posibil. Dupa ce urci Feleacul de vreo 20 de ori cu a III-a la 5500 probabil ca... ceva crapa pina la urma sau poate se uzeaza motorul mai mult decit ar fi nevoie. Acuma pa bune... cei care mai aveti Loganuri chiar ii dati pina la 5500??


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 12 Mar 2007, 13:43
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




Urci cu a cincea dar trebuie sa ai motor 5000cmc biggrin.gif,

P.S. Mai bine turat decat subturat, mai ales la deal.


--------------------
gaz cazan 1980 - gaz/porc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Mar 2007, 13:44
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.201
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




pai ziceam si eu...de exemplu eu nu pot sa dau scart in a III-a.
Da in a I-a pot. deci cuplu e mai mare ???

pe de alta parte, oi fi eu sadic pe banii mei, daca imi place sa merg turat cu masina. adica singurul lucru care se intampla e ca consumaaaaa....
in rest merg frecvent in 4000 de ture si nu s-a stricat nimic pana acum.


This post has been edited by axabrt: 12 Mar 2007, 13:46


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 13:46
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(adostar @ 12 Mar 2007, 13:43)
P.S. Mai bine turat decat subturat, mai ales la deal.
*





da, cu cat e mai turat presiunea la ulei e mai buna.

QUOTE(axabrt @ 12 Mar 2007, 13:44)
pai ziceam si eu...de exemplu eu nu pot sa dau scart in a III-a.
Da in a I-a pot. deci cuplu e mai mare ???


*



Stii cum functioneaza (si ce rol are) o cutie de viteza? huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fygaro
post 12 Mar 2007, 13:49
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 11 July 05




Nu te teme sa o turezi mai mult de 3000 RPM ca nu ai ce sa strici la el, e un motor de turatie, si in concluzie pentru a scoate putere din el e nevoie sa o turezi si mai mult de 3000 RPM. Eu de exemplu daca am nevoie de viteza si demaraj mai rapid ma duc in treapta a 3-a pana la 4200 - 4700 Rpm dupa care i dau a 4-a altfel se va simti ca trage motorasul. cool.gif


--------------------
Fiat Punto 2003 1,2 16V 80Bhp - RMS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Mar 2007, 13:50
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.631
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 12 Mar 2007, 13:41)
sa urci tu feleacu cu a cincea !

cu cat treapta e mai mica, ai cuplu mai mare   blink.gif  ce treaba are cuplul cu treapta de viteza?
*


Cu cat treapta e mai mica, cuplul la roata e mai mare!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Mar 2007, 13:51
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.201
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




nu prea. eu stau pe scaunul soferului si schimb vitezele.
Are mai multe pinioane care angreneaza cu axul motorului.
si cand ramane fara ulei e de rau...

Uite. n-om fi toti einsteini dar asta am vrut sa zic
Cu cat treapta e mai mica cu atat cuplul la roata e mai mare...
acu ati inteles?

This post has been edited by axabrt: 12 Mar 2007, 13:52


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddriver
post 12 Mar 2007, 13:54
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




QUOTE(Fygaro @ 12 Mar 2007, 14:49)
Nu te teme sa o turezi mai mult de 3000 RPM ca nu ai ce sa strici la el, e un motor de turatie, si in concluzie pentru a scoate putere din el e nevoie sa o turezi si mai mult de 3000 RPM. Eu de exemplu daca am nevoie de viteza si demaraj mai rapid ma duc in treapta a 3-a pana la 4200 - 4700 Rpm dupa care i dau a 4-a altfel se va simti ca trage motorasul. cool.gif
*


Bine, dar daca merg la 4000 rpm. la deal 1km. nu iese fum? mellow.gif


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 13:56
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ba da, iese fum din cuplul de la roata blush.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Mar 2007, 13:56
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.201
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




auzi, suferi cumva de sindromul daciei 13xx din 19xx toamna ?
Motoru asta e totusi cu 30 de ani mai modern.
Si fum o sa iti iasa pe esapament ...
Ca doar nu mergi cu ambreiajul apasat ?


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 13:58
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ce-ai bre ca pana si dacia 1300 din 1900 toamna merge lejer la 5000 rpm. rolleyes.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddriver
post 12 Mar 2007, 14:01
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




No bine, am prins ideea. Adicatelea sa urc Feleacu' cu a III-a la 4000 rpm. si sa nu-i dau a IV-a la deal ca nu-i bine. Corect? Dar daca eu pina acuma am mers cu a IV-a la deal s-o fi gatat ceva pe la motor?


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 14:03
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




poti sa-i dai si a patra in zonele cu drum drept daca nu simti ca motorul se chinuie, in curbe viteza e prea mare pentru a patra, invata sa simti ce vrea motorul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddriver
post 12 Mar 2007, 14:05
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




Ok. Va multumesc mult pentru sfaturi si pentru promptitudine. wink.gif


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 12 Mar 2007, 14:05
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




rampa se urca cu treapta in care in mod normal ai cobora-o


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fygaro
post 12 Mar 2007, 14:07
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 11 July 05




Mai prietene tu ai impresia ca motoarele astea is din plastelina? nu prea ai cum sa termini asa usor un motor , poate daca mergi cu el fara ulei sau stiu eu, benzina proasta. baga picioru in ea fara frica. sunt destui soferi mai noi in ale condusului, si daca ar fi sa o ei dupa asta ar insemna ca jumate din logane ar avea deja motoru varza. Oricum faci cum vrei. ideea e ca motorul se simte mai bine daca e putin mai turat decat sa incerci sa urci o panta cu el subturat. Eu cred ca motorul va avea o viata mai lunga daca ei in calcul de ce si s-a spus pe aici, fata de cum il exploatezi tu. rolleyes.gif


--------------------
Fiat Punto 2003 1,2 16V 80Bhp - RMS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddriver
post 12 Mar 2007, 14:12
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 May 06




Am zis. Ii dau in gusa cu prima ocazie.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 14:14
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(sefu_alx @ 12 Mar 2007, 14:05)
rampa se urca cu treapta in care in mod normal ai cobora-o
*




Si daca obisnuiesti sa cobori cu a cincea ? blink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 12 Mar 2007, 14:17
Post #30


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.734
Joined: 1 November 04
From: sat




Regula proprie: daca scade turatia sub 2000 rpm schimb o treapta mai jos.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 07:18
Forum Renault