DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> de ce duralube se pune numai la motoare uzate?

dRg
post 22 Mar 2007, 14:40
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 13 September 04
From: Galati




raspunsuri:

1)ca sa faca si duralube ceva banuti (sau ce marca e)!
2)ca sa te usureze pe tine de ceva banuti.
3)ca sa te simti tu mai bine ca ai bagat duralube (in loc sa folosesti un ulei bun la timp)
4)pentru ca unii sunt buni sa faca bani si altii sa-i cheltuie!

This post has been edited by dRg: 23 Mar 2007, 11:42


--------------------
VW Bora 1.9 TDI 115CP 2000 Highline - XXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 24 Mar 2007, 05:04
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Inca un subiect recurent care reclama aparitia unui link pe site care sa conduca oamenii acolo unde trebuie, sa-i lase sa se lamureasca singuri inainte de a deschide din nou aceeasi problema. Cazul DURALUBE a fost rezolvat de americani, gata, nu prea mai avem ce discuta. Dar asa sunt companiile astea, nu se lasa usor, vor sa mai ciupeasca si ele ceva, ca doar au investit in stoc! Si atunci se duc in tari in care n-a ajuns inca internetul sau limba engleza si mai incearca odata, si inca o data. Duralube a aparut in Ro din cite imi aduc eu aminte cam prin 92, data la care deja se facuse testul care arata ca motorul nu mai merge "up to 150km" fara ulei, dupa tratamentul cu duralube. In Australia, n-am vazut si n-am auzit de duralube nicaieri!

Dar mai exista si alte reclame care te lasa cu gura cascata, cum ar fi de exemplu cea la Castrol Magnatec care zice ca uleiul contine particule magnetice care adera la organele in miscare (si filmul arata niste bilute portocalii care se lipesc de piston) si le prelungesc viata. Asa o fi da cum dracu adera alea la piston care e din aluminiu, deci n-are propietati magnetice, nu ne explica nimeni! Si daca adera la alte piese (care nu se misca) atunci ce se intimpla?

Ce sa zic? Reclama e facuta de o companie de reclama. Cit pot oamenii aia sa stie despre motoare? Si cit le pasa? De prea multe ori am abordat oameni care vin pe strada sau imi dau telefon sa-mi vinda nu-s ce dracu, cu intrebari precise, la obiect, detaliate, doar ca sa aflu ca trebuie sa le explic eu ce-i aia, caci stiam eu (care nu sunt specialist) mai multe ca ei! Dezamagitor uneori sa vezi cit de prosti ne considera firmele de marketing. Dezamagitor sa vezi ca marketingul lor se bazeaza pe naivitatea publicului care e reala, e drept, dar n-ar trebui sa fie principiul fundamental al marketingului. Si pentru companiile serioase nici nu este. Asa cum spunea cineva, nu am vazut niciodata reclama la Ferrari. Un produs bun se vinde singur.

Si cu particulele respective (inclusiv cele de teflon de care vorbea cineva mai sus) daca aditivii sunt adaugati direct in baia de ulei (prin buson) apoi musai trec prin filtru cind ies din pompa de ulei inainte sa ajunga oriunde altundeva in motor, deci daca filtrul poate sa le opreasca le va opri cu siguranta, inainte sa ajunga ele la destinatia aia de care se lipesc ca marca de scrisoare. S-atunci care-i afacerea?


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Mar 2007, 16:01
Post #33


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




sunt bune tratamentele.smile.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 25 Mar 2007, 16:20
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pe mine m-a pus dracu sa dau 1,4 mil pe o sticluta de aia de duralube. De asa se intampla cu prostu cand n-are ce face cu banii. Intr-adevar se stinge becul mai repede la ulei, dar acelasi efect il aveam si cu un schimb de ulei pe care nu dadem mai mult de 400 mii. In rest..... frectie.
Ma alatur (cam tarziu) celor care nu dau doi bani pe reclamele alea rasuflate despre aditivii minune.
Mai ales la o Dacie, unde pretul unui aditiv e jumate din pretul unei segmentari (cred).


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 25 Mar 2007, 16:26
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




Aditivi si tratamentele de motor sunt pentru cei care schimba uleiul cand isi aduc aminte ex. (my father) smile.gif, eu zic ca folosind un ulei bun si schimbat la timp prelungeste foarte mult viata motorului, parerea mea.


--------------------
gaz cazan 1980 - gaz/porc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Mar 2007, 19:27
Post #36


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.374
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(Gheorghedracu @ 24 Mar 2007, 06:04)
I
Dar mai exista si alte reclame care te lasa cu gura cascata, cum ar fi de exemplu cea la Castrol Magnatec care zice ca uleiul contine particule magnetice care adera la
*


Ai auzit de "adsorbtie"? Sau de "chemisorbtie" (cel mai probabil nu, dar trebuia sa intreb)? Uite exact asa se ataseaza particluele alea de metale. Si te asigur eu ca nu sunt retinute de filtrul de ulei pentru ca acela retine particule mai mari de 5-6 microni (hai 7 microni daca e diesel), iar acele particule au prostul obicei sa fie mai mici decat dimensiunea asta (si implicit mai mici decat ajustajul piston-alezaj, sau fus palier-lagar palier).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 25 Mar 2007, 20:04
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(einstein1984 @ 25 Mar 2007, 21:27)
Ai auzit de "adsorbtie"? Sau de "chemisorbtie" (cel mai probabil nu, dar trebuia sa intreb)? Uite exact asa se ataseaza particluele alea de metale. Si te asigur eu ca nu sunt retinute de filtrul de ulei pentru ca acela retine particule mai mari de 5-6 microni (hai 7 microni daca e diesel), iar acele particule au prostul obicei sa fie mai mici decat dimensiunea asta (si implicit mai mici decat ajustajul piston-alezaj, sau fus palier-lagar palier).
*



Nenea Einstein, asta e -ahem- un ghiveci. Ce are sula cu subprefectura? N-as fi raspuns, dar stilul tau superior e cu atat mai ne la locul lui cu cat ceea ce spui e partial fals. Tu CHIAR stii ce e aia adsorbtie de vorbesti asa de sus? Cred ca nu - iata de ce:

Porcaria de reclama de la magnatec e porcarie pt ca adeziunea moleculara (observa ca nu folosesc termenul de adsorbtie) e specifica tuturor uleiurilor sintetice, nicidecum numai pt magnatec. Intr-adevar exista fenomenul dar n-are de-a face cu magnetismul. Iar fenomenul e diferit de cel de adsorbtie - similar ca efect dar diferit - dar sigur ca stii asta.

Nu e vorba de particule (cum spui tu) ci de molecule. Acum o sa ma freci la cap ca moleculele sunt particule biggrin.gif

La Diesel, pragul de filtrare e mai jos decat la benzina, nu cum dai tu de inteles !!! (de obicei de 1um).

Daca cumva te refereai la adsorbtie in cazul teflonului, iti propun sa stergi postul... si sa stai ca strutul vreo ora, ca pedeapsa smile.gif

This post has been edited by Stefan_B: 25 Mar 2007, 20:11


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Mar 2007, 21:26
Post #38


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.374
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu am zis nimic de teflon, ala nu are ce cauta in uleiul de motor. Si moleculele sunt particule, insa nu ma pasioneaza atat de rau tribologia incat sa stiu exact din ce e format aditivul (molecule individuale, polimeri, etc).
Stiu ca mentiunea cuvantului "magnetic" in reclama aceea e complet gresita, insa particulele/moleculele acelea chiar se ataseaza de metale, intr-un mod sau altul (cam asta nu intelegea gheorghedracul). Si stiu ce e aia adsorbtie (ADSORBTIE= Fixare si acumulare a moleculelor unui gaz sau a unui lichid pe suprafața unui corp solid.), am avut subiect de examen din asta. Adeziunea moleculara apare si la uleiul de floarea soarelui pe aluminiu, daca acesta e rece.
Din cate stiam eu, pragul de filtrare se stabileste incat sa retina particule mai mari decat ajustajul lagarului hidrodinamic uns de acel ulei. Si cum la diesel jocul piston-cilindru e ceva mai mare decat la MAS (cu vreo 2-3 miimi), am zis ca o fi valabil si la pragul de filtare la ulei, daca ma insel , mea culpa!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 26 Mar 2007, 08:18
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Oricare ar fi mecanismul de "adeziune" chiar cuvintul "magnetic" folosit in reclama si numele produsului "Magnatec" sunt nejustificate, si misleading (cum sa spun? menite a crea confuzie). Si chiar cu explicatiile de mai sus, cum se face ca "particulele" adera exact la metalele in miscare?

Si da, de adsorbtie am auzit suficient ca sa stiu ca nu se limiteaza la suprafata, si noi acolo urmarim sa avem ungere.

Precizarea despre trecerea prin filtru mi s-a parut necesara pentru ca undeva mai sus pe topic se discuta problema daca filtrul retine sau nu ceva (pare-mi-se de polimeri era vorba), si nu era clar raspunsul, cineva sugera ca polimerii chiar daca sunt prea mari pentru a trece prin filtru, de fapt nu ajung pina acolo.

This post has been edited by Gheorghedracu: 26 Mar 2007, 08:19


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2007, 11:02
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(CristiRzR @ 20 Mar 2007, 23:16)
[...] La uleiurile cu teflon, aceasta tendinta se accentueaza, deoarece teflonul ajuta la micsorarea coeficientului de frecare dintre simeringuri si camasa cilindrului, fara a spori pierderile de ulei!!! [...]

Dar profesorul tau de motoare nu ti-a spus ca intre camasa si piston sint SEGMENTII si nu SIMERINGURILE?

QUOTE(nh1980ro @ 21 Mar 2007, 12:25)
[...]Nea' teflonu' intra in filtru de ulei, il blocheaza bine de tot, si creste puterea, pentru ca uleiul trece bypass si nu mai e oprit de filtru, deci putere consumata mai mica..[...]

Cind se deschide by-pass-ul? Cind presiunea rezistenta a filtrului e mare, deci filtru colmatat. In rest, rezistenta filtrului e mai mica decit a by-pass-ului, ca urmare si puterea pierduta e mai mica.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 13:25
Forum Renault