de ce duralube se pune numai la motoare uzate?
![]() ![]() ![]() |
de ce duralube se pune numai la motoare uzate?
dRg |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|||
Gheorghedracu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Inca un subiect recurent care reclama aparitia unui link pe site care sa conduca oamenii acolo unde trebuie, sa-i lase sa se lamureasca singuri inainte de a deschide din nou aceeasi problema. Cazul DURALUBE a fost rezolvat de americani, gata, nu prea mai avem ce discuta. Dar asa sunt companiile astea, nu se lasa usor, vor sa mai ciupeasca si ele ceva, ca doar au investit in stoc! Si atunci se duc in tari in care n-a ajuns inca internetul sau limba engleza si mai incearca odata, si inca o data. Duralube a aparut in Ro din cite imi aduc eu aminte cam prin 92, data la care deja se facuse testul care arata ca motorul nu mai merge "up to 150km" fara ulei, dupa tratamentul cu duralube. In Australia, n-am vazut si n-am auzit de duralube nicaieri!
Dar mai exista si alte reclame care te lasa cu gura cascata, cum ar fi de exemplu cea la Castrol Magnatec care zice ca uleiul contine particule magnetice care adera la organele in miscare (si filmul arata niste bilute portocalii care se lipesc de piston) si le prelungesc viata. Asa o fi da cum dracu adera alea la piston care e din aluminiu, deci n-are propietati magnetice, nu ne explica nimeni! Si daca adera la alte piese (care nu se misca) atunci ce se intimpla? Ce sa zic? Reclama e facuta de o companie de reclama. Cit pot oamenii aia sa stie despre motoare? Si cit le pasa? De prea multe ori am abordat oameni care vin pe strada sau imi dau telefon sa-mi vinda nu-s ce dracu, cu intrebari precise, la obiect, detaliate, doar ca sa aflu ca trebuie sa le explic eu ce-i aia, caci stiam eu (care nu sunt specialist) mai multe ca ei! Dezamagitor uneori sa vezi cit de prosti ne considera firmele de marketing. Dezamagitor sa vezi ca marketingul lor se bazeaza pe naivitatea publicului care e reala, e drept, dar n-ar trebui sa fie principiul fundamental al marketingului. Si pentru companiile serioase nici nu este. Asa cum spunea cineva, nu am vazut niciodata reclama la Ferrari. Un produs bun se vinde singur. Si cu particulele respective (inclusiv cele de teflon de care vorbea cineva mai sus) daca aditivii sunt adaugati direct in baia de ulei (prin buson) apoi musai trec prin filtru cind ies din pompa de ulei inainte sa ajunga oriunde altundeva in motor, deci daca filtrul poate sa le opreasca le va opri cu siguranta, inainte sa ajunga ele la destinatia aia de care se lipesc ca marca de scrisoare. S-atunci care-i afacerea? |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#33
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
sunt bune tratamentele.
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pe mine m-a pus dracu sa dau 1,4 mil pe o sticluta de aia de duralube. De asa se intampla cu prostu cand n-are ce face cu banii. Intr-adevar se stinge becul mai repede la ulei, dar acelasi efect il aveam si cu un schimb de ulei pe care nu dadem mai mult de 400 mii. In rest..... frectie.
Ma alatur (cam tarziu) celor care nu dau doi bani pe reclamele alea rasuflate despre aditivii minune. Mai ales la o Dacie, unde pretul unui aditiv e jumate din pretul unei segmentari (cred). |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
adostar |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
Aditivi si tratamentele de motor sunt pentru cei care schimba uleiul cand isi aduc aminte ex. (my father)
![]() |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#36
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 24 Mar 2007, 06:04) I Dar mai exista si alte reclame care te lasa cu gura cascata, cum ar fi de exemplu cea la Castrol Magnatec care zice ca uleiul contine particule magnetice care adera la Ai auzit de "adsorbtie"? Sau de "chemisorbtie" (cel mai probabil nu, dar trebuia sa intreb)? Uite exact asa se ataseaza particluele alea de metale. Si te asigur eu ca nu sunt retinute de filtrul de ulei pentru ca acela retine particule mai mari de 5-6 microni (hai 7 microni daca e diesel), iar acele particule au prostul obicei sa fie mai mici decat dimensiunea asta (si implicit mai mici decat ajustajul piston-alezaj, sau fus palier-lagar palier). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 25 Mar 2007, 21:27) Ai auzit de "adsorbtie"? Sau de "chemisorbtie" (cel mai probabil nu, dar trebuia sa intreb)? Uite exact asa se ataseaza particluele alea de metale. Si te asigur eu ca nu sunt retinute de filtrul de ulei pentru ca acela retine particule mai mari de 5-6 microni (hai 7 microni daca e diesel), iar acele particule au prostul obicei sa fie mai mici decat dimensiunea asta (si implicit mai mici decat ajustajul piston-alezaj, sau fus palier-lagar palier). Nenea Einstein, asta e -ahem- un ghiveci. Ce are sula cu subprefectura? N-as fi raspuns, dar stilul tau superior e cu atat mai ne la locul lui cu cat ceea ce spui e partial fals. Tu CHIAR stii ce e aia adsorbtie de vorbesti asa de sus? Cred ca nu - iata de ce: Porcaria de reclama de la magnatec e porcarie pt ca adeziunea moleculara (observa ca nu folosesc termenul de adsorbtie) e specifica tuturor uleiurilor sintetice, nicidecum numai pt magnatec. Intr-adevar exista fenomenul dar n-are de-a face cu magnetismul. Iar fenomenul e diferit de cel de adsorbtie - similar ca efect dar diferit - dar sigur ca stii asta. Nu e vorba de particule (cum spui tu) ci de molecule. Acum o sa ma freci la cap ca moleculele sunt particule ![]() La Diesel, pragul de filtrare e mai jos decat la benzina, nu cum dai tu de inteles !!! (de obicei de 1um). Daca cumva te refereai la adsorbtie in cazul teflonului, iti propun sa stergi postul... si sa stai ca strutul vreo ora, ca pedeapsa ![]() This post has been edited by Stefan_B: 25 Mar 2007, 20:11 |
-------------------- |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#38
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu am zis nimic de teflon, ala nu are ce cauta in uleiul de motor. Si moleculele sunt particule, insa nu ma pasioneaza atat de rau tribologia incat sa stiu exact din ce e format aditivul (molecule individuale, polimeri, etc).
Stiu ca mentiunea cuvantului "magnetic" in reclama aceea e complet gresita, insa particulele/moleculele acelea chiar se ataseaza de metale, intr-un mod sau altul (cam asta nu intelegea gheorghedracul). Si stiu ce e aia adsorbtie (ADSORBTIE= Fixare si acumulare a moleculelor unui gaz sau a unui lichid pe suprafața unui corp solid.), am avut subiect de examen din asta. Adeziunea moleculara apare si la uleiul de floarea soarelui pe aluminiu, daca acesta e rece. Din cate stiam eu, pragul de filtrare se stabileste incat sa retina particule mai mari decat ajustajul lagarului hidrodinamic uns de acel ulei. Si cum la diesel jocul piston-cilindru e ceva mai mare decat la MAS (cu vreo 2-3 miimi), am zis ca o fi valabil si la pragul de filtare la ulei, daca ma insel , mea culpa! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Oricare ar fi mecanismul de "adeziune" chiar cuvintul "magnetic" folosit in reclama si numele produsului "Magnatec" sunt nejustificate, si misleading (cum sa spun? menite a crea confuzie). Si chiar cu explicatiile de mai sus, cum se face ca "particulele" adera exact la metalele in miscare?
Si da, de adsorbtie am auzit suficient ca sa stiu ca nu se limiteaza la suprafata, si noi acolo urmarim sa avem ungere. Precizarea despre trecerea prin filtru mi s-a parut necesara pentru ca undeva mai sus pe topic se discuta problema daca filtrul retine sau nu ceva (pare-mi-se de polimeri era vorba), si nu era clar raspunsul, cineva sugera ca polimerii chiar daca sunt prea mari pentru a trece prin filtru, de fapt nu ajung pina acolo. This post has been edited by Gheorghedracu: 26 Mar 2007, 08:19 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(CristiRzR @ 20 Mar 2007, 23:16) [...] La uleiurile cu teflon, aceasta tendinta se accentueaza, deoarece teflonul ajuta la micsorarea coeficientului de frecare dintre simeringuri si camasa cilindrului, fara a spori pierderile de ulei!!! [...] Dar profesorul tau de motoare nu ti-a spus ca intre camasa si piston sint SEGMENTII si nu SIMERINGURILE? QUOTE(nh1980ro @ 21 Mar 2007, 12:25) [...]Nea' teflonu' intra in filtru de ulei, il blocheaza bine de tot, si creste puterea, pentru ca uleiul trece bypass si nu mai e oprit de filtru, deci putere consumata mai mica..[...] Cind se deschide by-pass-ul? Cind presiunea rezistenta a filtrului e mare, deci filtru colmatat. In rest, rezistenta filtrului e mai mica decit a by-pass-ului, ca urmare si puterea pierduta e mai mica. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:25 |