probleme electromotor scurt dacie 99
![]() ![]() ![]() |
probleme electromotor scurt dacie 99
ionutzmi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Jon Group: Members Posts: 128 Joined: 22 March 07 From: G I U R G I U ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
Laguna
2003
|
|||
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am patit....
Am schimbat capacul, carbunii de vreo 2 ori, s-au spart magnetii, s-au rupt spirele din rotor, am luat unul nou, a tinut 7 luni, pana au sarit bucsele, si s-au spart din nou magnetii si s-a bulit din nou rotorul. Rzolvarea.....mi-am luat de la dezmembrari unul de tip vechi care merge fara probleme de 2 ani. Sunt de toata jena electromotarele astea scurte. Bafta |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
gti98 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salut!
Apropo de electromotorul "modernizat" cu magneti permanenti: Utilizarea magnetilor in locul unor bobine a simplificat constructia si a permis reducerea dimensiunilor (=reducere de cost) Un mecanic mi-a spus secretul bunei functionari a electromotorului: un motor bine pus la punct, care porneste INTOTDEAUNA foarte repede (usor). Aceasta se traduce prin solicitare minima a electromotorului (si a bateriei!) si uzura minima. Eu am pe Nova cu motor de 1,6 din 1998 un asemenea electromotor si nu mi-a facut inca (la 65k km) probleme. Este adevarat ca in fiecare vara il demontez, il curat si verific jocul la bucse (foarte important pentru atins si spart magnetii) si starea periilor (carbunilor), sa nu ma trezesc intr-o dimineata ca nu se mai invarte... Toate cele bune si drum bun fara pene!... |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
whitecar |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 6 January 07 From: BUCURESTI ![]() |
Am avut o problema aseamanatoare cu a ta ,poate vei gasi topicul deschis de mine ,(pe al meu inca il tin sub observatie ) .Intrebarea este daca dupa ce ai schimbat electromotorul sau iai schimbat ceva piese la el cind l-ai montat inapoi pe masina ai prins in toate cele 3 suruburi ??
Aproape toti mecanici sau electricienii prefera sa nu monteze surubul de jos ,fiind destul de incomod de montat si spun ""lasa ca merge asa"" ,desigur ca au dreptate in multe cazuri merge asa fara probleme ,in special la modelul vechi care este mult mai greu decit asta scurt . Desi nu sint mecanic sau electrician iti recomand ca dupa ce il refaci iara ,sa il prinzi in 3 surubuiri . Cit despre montarea unui electromotor vechi ,trebuie sa verifici intii daca merge la tine pe masina ,eu am incercat sa montez unul vechi tot in urma celor citite aici pe sait ,din pacate trebuie modificat pentru a fi montat pe motorul meu . Multa bafta |
--------------------
ex Dacia Break
1310 Cli
2000 Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile"" |
|
unikat45 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
din cate stiu eu la mine merge montat un electromator de tip vechi...... tot din 99 e masina dar pe carburatie...nu cred sa fie diferente mari.. care sa nu permita montarea acestuia..
in plus stiu pe cineva care a montat cu succes un electromotor de opel vectra (marca valeo...parca...) prins numai intr-un surub.. ce e drept ca altfel nu avea cum... dar care merge fara probleme.. .. mai ales ca acest demaror e altfel construit, are un fel de reductor |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
andutzu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
99% din daciile la care s-a intervenit la electromotor nu s-a mai montat si surubul de jos. E mult prea complicat sa dai de fiecare data scutul jos cand umbli la electromotor.
Nu am auzit pe nimeni sa aiba vreo problema din cauza asta... si chiar nu are ce se intampla. |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
Shumy |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 23 March 07 ![]() |
salut
Are cineva o poza sau o schita cum trebuiesc puse firele la electromotor.La mine atat masa cat si plusul faceau contact cu carcasa iar electromotorul invartea greu chiar si cu o baterie noua.Stie cineva cum trebuiesc puse firele? |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004
|
|
smecheras |
![]()
Post
#8
|
![]() Tuning Fanatic ... Dacia rullz Group: Members Posts: 268 Joined: 18 September 06 ![]() |
io am o nova din 2000 si mie baiatu care mi-a montat electromotoru mi-a pus si al 3-lea surub fara s dea scutu jos..ce e drept s-a chinuit putin...insa acum nu mai am probleme cu electromotorul...
|
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000 1.6
- B 60 FGD
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#9
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
se gasesc magnetii de pe stator in magazine si cam cat costa?
|
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#10
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
am electromotor scurt pe a mea din 98 ....nu am facut la el decat sa schimb bucsele si carbunii(are 4)....merge brici...
am auzit si eu ca is defectuoase dar a meu merge de atunci....s-a cam dus bendixul ,in rest e bun.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dragosmd |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 15 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
citroen
xsara picasso
2002
|
|
sobolan |
![]()
Post
#12
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
daca ai probleme cu electromotorul scurt mai bine il schimbi cu unul clasic....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
goro89 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 3 March 09 ![]() |
Buna Ziua.
Am si eu o dacie 1310 din '99 dar nu-i pe injectie. Am si eu o prb. cu electromotoru. Intr-o dimineata am pornit la scoala cu masina, masina a pornit OK, in drum spre scoala m-am oprit sa beau o cafea, si cand sa iau masina sa merg mai departe, am pus contactu si o facut "tac" si atat...am scos bornele de la baterie, le-am pus la loc...nimic. Noroc ca am fost cu catva prieteni care m-au inpins si am putut porni. Cand am ajuns acasa cu ea, nu stiam ce sa fac...am incercat cu o alta baterie (cu toate ca farurile mi se aprindeau faza scurta/faza lunga), nici cu cealalta nu am putut sa o pornesc. Un prieten mi-o spus ca e de vina contactu, am mers si mi-am cumparat un alt contact...nici cu contactu nou nu am putut porni...dupa aia m-am gandit ca e electromotoru...am luat cablu ala cu papuc...l-am scos afara si l-am curatzat, am luat o cheie si am inceput sa dau incet-incet in electromotor...dupa aia am zis sa dau o cheie...si o pornit la unsfer de cheie...au trecut 2 zile de atunci...si merge brici...imi poate spune cineva o explicatie ? Multumesc mult pentru timpu acordat. o zi frumoasa |
--------------------
Dacia
1310
1999
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#14
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Pai in cazul asta masa slaba/contacte oxidate sau murdare.Ai fi putut testa electromotorul inainte sa cumperi contact nou punand firul bobinei de anclasare la plus direct,deci fara contact.Astfel s-ar fi eliminat o posibila cauza,cea a contactului defect.
Bafta! |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
era oxidat contactul la papucul ala de la bendix
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Action |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 27 July 08 ![]() |
Salut. Am cumparat recent pentru un electromotor varianta lunga un solenoid nou. Toate bune si frumoase, montat pe electromotor, avea doar doua suruburi in loc de patru, s-au potrivit pe lacasul celor doua montate cat mai departe de centrul bobinei. Am pus masa de la baterie direct pe carcasa electromotorului si cand am pus plusul permanent pe surubul M8 de sus a inceput sa faca scantei, semn ca bobina avea rezistenta direct la corpul electromotorului. Am incercat totusi sa vad daca cupleaza, spre surprinderea mea solenoidul cupland si imi facea contactul care la cel vechi se oxidase. Mi-a fost teama sa-l las pe masina, una pentru ca putea sa se supraincalzeasca oricand facand alte belele si doi la mana ca as fi ramas fara baterie fiind nevoit sa scot de fiecare data cand cobor din masina borna de plus.
Voi ce parere aveti? Sa merg inapoi la magazin cu solenoidul pe care am dat juma'de milion si m-am ales cu un solenoid defect? sau sa ma obisnuiesc cu ideea ca traiesc in Romania si asta-mi ocupa tot timpu'? Cred ca o sa fac totusi o vizita la magazin cu multimetrul in mana sa fac niste lectii de fizica si niste kirchhoaffe cu musiu vanzatorul. Daca ar mai fi ceva de adaugat, astept sugestii... Attached thumbnail(s) P1000884.JPG ( Size: 1.45mb ) Number of downloads: 6181 |
--------------------
D'acia
Nova GT
1998 I'm watching you...
|
|
pcostica |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
vezi ca ai pus firele invers! Firul de la baterie vine la surubul care nu are acea tablita de contact(adica la cel din stanga din poza atasata de tine.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
60swanted |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 February 10 ![]() |
salutare tuturor!am un prieten ce are o dacie din 2004 pe injectie cu electromotor scurt,dimineata nu porneste(adica nu invarte)iar cand e cald porneste...de ce?:-? si am incercat altceva,am pus un electromotor bun si cand da la automata face decat clant si gata,am pus alt rotor,la fel,am pus alt solenoid tot la fel face,alti carbuni,la fel....ce are si aici?
|
--------------------
Dacia
1310
1984 berlina
- ph01pyk
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cu alta baterie ai incercat?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
jhonyG |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 29 January 11 ![]() |
salutare! am si eu o proble ma cu electromotoru'......de fiecare data cand pornesc ii dau prima cheie si se invarte in gol nu cupleaza...a2-a oara o ia cupleaza si porneste. Daca ma puteti ajuta care sa fie cauza bobina sau bendixul??????? MULTAM ANTICIPAT!!!
![]() Moderator edit: Fara scris IRC. Te rog eu, te roaga si regulamentul This post has been edited by bucatzel: 4 Apr 2011, 10:05 |
--------------------
dacia
berlina
1998 1410
- ph 08 pje
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
bucsile! desfa-l sa vezi!
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
ai uitat sa pui boltul ala cu siguranta in capat ce trece prin furca bendixului si asigura parghie la furaca sa impinga bendixul,ori furca deformata sau nu e bagata pe fulia bendixului
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
jhonyG |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 29 January 11 ![]() |
asta e o sa incerc sa vad ce pot face ....mersi oricum!!!;)
Moderator edit: Fara scris IRC. Te rog eu, te roaga si regulamentul This post has been edited by bucatzel: 4 Apr 2011, 10:06 |
--------------------
dacia
berlina
1998 1410
- ph 08 pje
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(jhonyG @ 29 Jan 2011, 01:41) salutare! am si eu o proble ma cu electromotoru'......de fiecare data knd pornesc ii dau prima cheie si se invarte in gol nu cupleaza...a2-a oara o ia cupleaza si porneste. Dak ma puteti ajuta care sa fie cauza bobina s-au bendixul??????? MULTAM ANTICIPAT!!! ![]() bendixul de la electrmotor e de vina,dupa parerea mea ,te va mai ține putin,2 luni,iar apoi se va defecta si îți va face așa și la a2,3,4 cheie.mai bine schimba-l de mîine. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Una e varianta de defect pe care a spus-o Mihai, ca bendisului sa-i patineze bilele cilindrice si, solutia nu neaparat sa cumperi altul, si alta ar fi, miscare greoaie a bendixului pe snecul de pe axul rotorului, datorita faptului ca i-ai pus vaselina groasa. Parghia comprima arcul de la bendix, in loc sa-l impinga in coroana. La prima varianta, ori arcurile nu imping bilele sa franeze pinionul, ori bilele au facut fete plane. La prima, daca-ti merg bine degetele, desfaci din ambutisare pinionul, scoti arcurile si le mai intinzi dar le si speli de smoala din ele. La montare, doar le amagesti cu putina vaselina. La varianta cu fete plane, schimbi bilele cilindrice, iar daca si pinionul e paradit, schimba bendixul.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
jhonyG |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 29 January 11 ![]() |
cred ca, mai bine cumpar un bendix nou si am terminat treaba;) nu???
|
--------------------
dacia
berlina
1998 1410
- ph 08 pje
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
mai bine unul nou,sti cum e vb carpaceala nu are viata lunga si ce face omul cu mana lui se numeste lucru manual,pune nou si dai bice
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#28
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
mai bine unul nou,sti cum e vb carpaceala nu are viata lunga si ce face omul cu mana lui se numeste lucru manual,pune nou si dai bice
si inainte de montare cureti toate contactele si piulitele de la el pe smirghel fin |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
ghitza |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu e numa 120 roni un bendix nou,sau 9 roni si il schimbi din nou peste 1luna
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 10:06 |