Schimb de ulei ?
![]() ![]() ![]() |
Schimb de ulei ?
ydaniel |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
brigada_diverse |
![]()
Post
#32
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
dar voi schimbati cam rar uleiul...la masina asta uleiul a fost schimbat la aprox 1500 km Petrom Super1(sau cam asa se numeste )(15W40) si filtru de ulei a fost schimbat la 4500Km sua chiar mai devreme
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#33
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am dat 50 lei p litru de ulei:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#34
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
50 lei pe litru?
![]() eu am luat ultima data ulei petrom super 1 cu 5 lei..cel mai scump a fost 7 lei |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
mirceas |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 19 Aug 2007, 10:27) dar voi schimbati cam rar uleiul...la masina asta uleiul a fost schimbat la aprox 1500 km Petrom Super1(sau cam asa se numeste )(15W40) si filtru de ulei a fost schimbat la 4500Km sua chiar mai devreme 1. uleiul de calitate e motivul pentru care unii il schimba rar, in cazul tau, stii vorba aia: 5 lei dai, de 5 lei primesti. 2. filtrul se inlocuieste la fiecare schimb de ulei. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#36
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
acum inteleg
![]() totusi, Dacia-cea pe carburatie cel putin-(dupa ideea mea si a unor mecanici) nu este masina pretentioasa, nu cere ulei sintetic, de top si eu am luat niste ulei scump de la Carrefour, si un mecanic a zis sa pastrez uleiul cumparat pentru drum lung, pentru oras sa pun Petrom si sa nu mai dau banii pe uleiuri scumpe. Pana la urma a vit unu cu o masina mai pretentioasa si i-am vandut lui uleiul la acelasi pret la care l-am luat(80RON) 3 litri |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#37
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Foarte de acord cu mirceas. Si eu am RO3 Super1 20W40 in masina, am vreo 3500 km facuti cu el, vreo 3000 sunt extraurban si am completat vreo 4-500ml pana acum. Il schimb la 4000km in ciuda faptului ca e mineral, pentru ca din ce am citit pe topicul dedicat daca-s kilometri facuti la drum lung are si el o viata mai lunga. Si normal, schimb filtrul la fiecare schimb de ulei. E mai putin de 10 lei un filtru, ca doar nu pun cine stie ce smecherie, pun un filtru romanesc banal si zic eu ca e mai bine asa si sa-l schimb.
Totusi cei care pun ulei de calitate trebuie sa ia in considerare si timpul dupa cum spuneam mai sus. O fi un ulei bun in stare sa tina 8000km, dar daca acestia sunt facuti in 2 ani eu nu concep sa tin un ulei atat de mult in motor pentru ca oricat de bun ar fi se va degrada. Cat despre uleiul mai scump si faptul ca ar fi mai bun la drum lung eu zic ca e pe dos. Uleiul asta de cacao de la Petrom se face praf mult mai repede daca folosesti masina in oras, pe la 2000km sau 6 luni se impune un schimb. La drum lung insa merge mai bine, motorul merge constant la drum, nu-s schimbari dese de turatii, etc. This post has been edited by Merced: 19 Aug 2007, 13:41 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#38
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Merced @ 19 Aug 2007, 13:39) Foarte de acord cu mirceas. Si normal, schimb filtrul la fiecare schimb de ulei. E mai putin de 10 lei un filtru, ca doar nu pun cine stie ce smecherie, pun un filtru romanesc banal si zic eu ca e mai bine asa si sa-l schimb. acum inteleg de ce se mira mesteru cand a auzit ca vreau un schimb de ulei, fara sa schimb si filtrul de ulei( pana la urma am luat unul de 7 RON-Blue Filter), nu stiu cat de bun o fi... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Danos |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
La cati Km treb sa schimb uleiul la motor, am o dacieberlina din 2003 pe injectie , are un an de zile de cand am cumparat-o si atunci i-am schimbat uleiul si filtru , am inteles ca pe la 8000de km se schimba sau 10000 km dar, chestia e ca deja face un an de cand nu i-am mai schimbat uleiul.
Cum este normal sa se faca schimbul de ulei ? pt ca nu am parcurs decat 2700 km in acest an, deci nu am ajuns la 8000. Trebuie schimbat la nr de km respectivi sau dupa un an de zile trebuie obligatoriu schimbat uleiul ? Cineva mi-a zis ca dupa un an treb sa fac schimbul de ulei, chiar daca nu am facut 8000 de km, dar nu sunt sigur. Uleiul pe care l-am bagat atunci zic eu ca era de calitate Havoline Texaco Premium 20 W50. |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#40
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
5000 km sau 1 an, primul interval atins. La kilometri astia poti schimba filtrul data viitoare.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Danos |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Mar 2008, 13:08) Merci pt raspuns, deci ar trebui sa-l schimb, ce ulei poti sa-mi recomanzi, acum pt ca vine si vara, sa pun tot acelasi tip ? tinand cont ca mai am un litru din cel vechi. Filtru deci il pot lasa asa ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
Minel |
![]()
Post
#42
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Danos @ 16 Mar 2008, 13:14) Merci pt raspuns, deci ar trebui sa-l schimb, ce ulei poti sa-mi recomanzi, acum pt ca vine si vara, sa pun tot acelasi tip ? tinand cont ca mai am un litru din cel vechi. Filtru deci il pot lasa asa ![]() Poti incerca Elf 10W-40 ,raportul calitate pret este ok ![]() Acum tu faci cum doresti, ca doar este masina ta , Bafta ! This post has been edited by Minel: 16 Mar 2008, 14:59 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#43
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
15w40 si filtru , daca schimbi uleiul la fiecare 5000 , pori lasa filtru la 2 schimbutri dar nu mai mult de 10000 , ori ce ulei este bun dar sa fie de clasa si vascozitate recomandata de dacia
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bytzu18 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 23 December 07 ![]() |
cineva spune ca sa schimbi uleiul la 5000 de km sau la 1 an...mi se pare prostie...adik arunci bani pe geam...mai bine pui un ulei mediu(la mediu ma refer in cazu meu la OMW 15w40 classic 70ron 4l) si mergi 10000 si schimbi cu tot cu filtru...cel putin asha a patim masina mea...adik motorul...ca mashina s-a schimbat in timp;)...motoru de pe daciutza mea are in jur de 300.000 de km...an de fabricatie 1986...istoricul lui consta in 3 schimburi set motor si urmeaza al 4-lea pe care-l fac eu in scurt timp dupa ce au trecut 100000 de la ultimu;), cum vi se pare asta? ulei schimbat numai la 10000 de km cu tot cu filtru si motoru functioneaza si astazi foarte bine si am 3500rot/min la 120km/h(atat am mers eu poate mai duce dar din cautza jantelor de tabla si a directie, trepideaza)
|
--------------------
Dacia
1310
2000-carburator
- SV-02-ZDP
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#45
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bai ne lasi? Te-ai gandit ca daca schimbai uleiul la 5000 de km nu schimbai setul la 100 000 ci mai tarziu? In plus, ce mai ai tu din motorul original? Bielele, arborele cotit la cota R2 si blocul?
Poti sa pui si castrol edge ca ydaniel, in motorul de Dacie e praf dupa 5000-6000 de km. Un ulei schimbat mai des (chiar daca nu e f scump) e mai sanatos ca unul lasat sa flescaie zeci de mii de km prin motor. Deasemenea, uleiul schimbat des inlatura o parte din particulele in suspensie si poate permite intervale mai lungi de schimbare a filtrului de ulei. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
azraell |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
mai baieti... eu am bagat havoline 20w50 pana sa schimb setul, apoi am bagat elf 10w40
schimbul il fac indiferent de ulei la 5000km ( chiar am grija sa nu depaseasca 5000 ) si obligatoriu filtrul de ulei de fiecaredata cu uleiul... |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
Danos |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si pana la urma trebuie sa mai astept pana face 5000 de km? sau trebuie sa-l schimb acum, ca a implinit un an , ca tot nu m-am lamurit. Nu stiu de ce ar trebui sa-l schimb la un an, daca eu nu am parcurs decat 2700 km, nici macar 5000, ca sa nu mai zic 10000.
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#48
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca uleiul ala cand sta, se degradeaza. Se formeaza oxizi si alte substante. El sta in motor, contaminat cu praf si benzina, nu in sticla. Cel mai bine ar fi sa-l schimbi, mai ales daca nu e un ulei foarte scump.
Daca nu ai bani.... mergi pana la 5000km. Dar daca nu ai bani sa mergi cu masina, daramite sa o mai si intretii, nu stiu de cete mai chinui cu ea. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
Va salut!
Am o problema pe care sper sa ma ajutati sa o rezolv. Odata cu caldurile mi-a scazut dramatic si presiunea la ulei: dupa ce se incalzeste presiune scade sub 2 si doar la turatii puternice se ridica la 2. De plecat plec cam cu 4 dar scade dupa ce se incalzeste. Am dus-o in service unde i-a schimbat pinionul de delcou dar tot asa face. Ulei i-am pus asta primavara ELF 15W40 cu care am facut abia vreo 2500 km. Ca sa nu fac alta pozna m-am hotarat sa-i schimb uleiul si sa-i pun de vara, 20w. La kilometrii astia parcursi mai este nevoie sa-i schimb filtrul? Si cheia de desfacut busonul de ulei e una cu cap patrat? La buson am acces fara sa-i dau scutul jos? Multumesc |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
MECCA |
![]()
Post
#50
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
problema nu ar trebui sa fie neaparat de la ulei.Ar putea fi un semn ca linia e cam pe duca.Poti incerca si cu alt ulei, ceva mai vascos, dar ma indoiesc sa rezolvi problema presiunii.In leagtura cu busonul, da poti avea acces la el fara sa dai scutul jos.In legatura cu filtru de ulei, eu il schimb la fiecare schimb de ulei, costa 10-15 RON, la 10000 KM cu un ulei bun cred ca se merita, depinde acum cat de mult tii la masina.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
De tinut, tin dar nu vreau sa bag bani aiurea.
As fi gata sa schimb filtrul odata cu uleiul la 5000 km dar ma gandeam ca la 2500 inca mai merge. Oare sa ma intorc cu ea in service? |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
am vazut si scut care nu are gaura in dreptul busonului de ulei.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
Eu am Dacia 1300 din 1979 si am pus ulei Prista. Am atins 4800km de cand l-am pus, trebuie sa-l schimb?
|
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
ZTV |
![]()
Post
#54
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
trebuie sa fac si eu schimbul de ulei obligat ( in ultima luna am bagat in masina 6800 km, de cand am schimbat ) am folosit esso 15w40, am gasit ulei ELF 20W50, la 62 lei/4L + bonus filtru de ulei ELF , ce parere aveti? Merita sa bag la masina mea din semnatura ELF 20W50?
This post has been edited by tzuku: 22 Jun 2008, 17:48 |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
Totusi, dupa 2500 km pot lasa acelasi filtru de ulei?
|
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
MECCA |
![]()
Post
#56
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
da il poti lasa.
@tzuku de ce sa nu merite, eu dupa ce fac motoru o sa merg pe MOBIL 1 care e mai scump decat ELF.Cum am zis si mai sus cine tine la masina lui........ |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
ZTV |
![]()
Post
#57
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
am inteles, uleiul 20w50 e bun?
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
e bun, mai ales ca e vara si vin si calduri. daca ai si presiune la ulei mai mica, e foarte bun.
QUOTE Eu am Dacia 1300 din 1979 si am pus ulei Prista. Am atins 4800km de cand l-am pus, trebuie sa-l schimb? teoretic da. eu, de exemplu schimb la 10000 sau mai mult, deoarece fac intre 3000 si 5000 km pe luna. ma orientez si dupa cum arata uleiul. in plus daca mergi mai mult extraurban, uleiul rezista mai mult. |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Minel |
![]()
Post
#59
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#60
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
intre bare
exista la carefur niste aditivi de ulei(cand te uiti la el si rastorni sticla se vede ca e un ulei ff gros). merita pus? la pretul ala de 15-20 lei?(uleiu din motor e 20W40 Lukoil mineral...deci e un ulei de kkt.....si e si subtire.... deci, merita sa pun? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 07:10 |