mecanic sau filozof?
![]() ![]() ![]() |
mecanic sau filozof?
paulca |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310+GPL
1997
- sb03kfs
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
are filozofu' dreptate, e condens, dar de obicei e alb spre gri. In anotimpul rece daca se circula mai mult prin oras, mucii aia sunt inevitabili, orice ulei ai avea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#3
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 21 Mar 2007, 14:19) are filozofu' dreptate, e condens, dar de obicei e alb spre gri. In anotimpul rece daca se circula mai mult prin oras, mucii aia sunt inevitabili, orice ulei ai avea. Nu mai spune ... ulei Mobil 1 (5w40) ... mers si cald si frig (numai oras de 1500 km )... nici o data nu a facut muci ... si mers fara nici un fel de carton sau ale chestii in fata carburatorului sau motorului ... On topic ... cauza este mai degraba ...ulei prost ... contaminat sau amestec ulei care nu este compatibil ... gen 1/2 ulei iarna mineral si 1/2 completari diverse ... sau de vara ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Psyche |
![]()
Post
#4
|
![]() In Thrust We Trust Group: Members Posts: 663 Joined: 22 May 06 From: Suceava ![]() |
nu prea am patit sa am muci de aia, doar atunci cand completam uleiul.
si doar daca foloseam ulei ieftin. fa-i un schimb de ulei, pune ceva bun si mai discutam. |
--------------------
Dacia/Vw
1300/Golf GT
1977/1996 SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum |
|
adostar |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
@mihai0070 -Pai omul are dacia 1310 din 1997..cum vrei sa puna ulei 5W-40?
@paulca - argon are dreptate asa fac daciile spume ![]() This post has been edited by adostar: 25 Mar 2007, 00:28 |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#6
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai d-aia n-are omu' spume la motor, ca a pus ulei subtire si "l-a halit" motorul.
Am mai facut si eu prostia asta de incepator cu ulei sintetic si am ramas cu un litru de ulei in baie in 4-500 de km ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
da, pe vreme rece berlina face un pic de spume. Urmareste nivelul lichidului de racire si vezi daca mai scade. 50-100 ml la 1000Km nu e prea mult.
|
-------------------- |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 25 Mar 2007, 03:24) Pai d-aia n-are omu' spume la motor, ca a pus ulei subtire si "l-a halit" motorul. Am mai facut si eu prostia asta de incepator cu ulei sintetic si am ramas cu un litru de ulei in baie in 4-500 de km ![]() La motorul clasic de Dacia numai ulei sintetic am pus si nu manca gram de ulei. Castrol RS 10w-60, Agip Racing, sau Elf Competition am utilizat. Lucru testat la mai multe Dacii. Uleiul era la acelasi nivel, de la schimb la schimb. Diparea prea putin pt a fi observat pe joja. Daca aveti motoare praf,sau pierde pe la semeringuri, e normal sa dipara ulei. Daca e frig afara orice motor face condens, dar cand se incalzeste dispare. Asta in caz ca nu patrunde apa in ulei. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#9
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adostar @ 25 Mar 2007, 01:27) Si eu am Nova din 97 cu ulei mobil 1 (5w40) si am deja ~ 2000 km numai in oras cu el si sincer nu a disparut prea mult din el ... dar mai pierde pe la capacul culbutori (a 3 a garnitura proasta)... fum albastru un spate la esapament nu scoate gram ... motorul trage bine ... dar scoate la accelerari peste 3500 ture pe la furtunasul ala de la capacul culbutori ... This post has been edited by mihai0070: 25 Mar 2007, 12:49 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
PaulT |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am folosit(si folosesc) la berlina(1300) numai ulei sintetic(5w)sau semisintetic(10w)si nu a fost necesara completarea pana la urmatorul schimb(intre 6 si 8000km).Adica nu lipseau mai mult de 5-600 ml intre schimburi(ceea ce e f normal).Si merge mult mai bine cu un ulei de calitate(ca orice motor de altfel),si se reduc si uzurile foarte mult.Si asa duce si un motor de Dacie mult mai multi km decat vor unii sa creada ca se poate.Schimba uleiul cu unul de calitate,semisintetic si va dispare si "pasta "alba.Un motor in stare buna(si al tau este proaspat reparat)NU consuma ulei(nici 5w nici 20w).Unul in stare deplorabila "papa"cam tot ce bagi in el.Deci,un ulei bun si scapi de pasta.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
adostar |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
Nu mai bagati in motorsaul de dacie 13xx ulei 5W30/40, 10W30/40 (uleiuri pentru motoare moderne cu jocuri mici ale pieselor mobile), pentru ca sunt mai fluide decat uleiurile clasice 15W50, 20W50, 15W40, 20W40.
P.S. - Din cate stiu eu la motorul de dacie 13xx uleiul cu care motorul fnctioneaza la parametri fabricantului este de tip multigrad 20W 40. |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
mecanicul are dreptate iti recomand ELF 15W40 , 20W40
|
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
PaulT |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Da,uleiurile 5w,10w sunt mai fluide...la rece,adica exact cand ai nevoie de o ungere rapida a pieselor.Plus ca reduci enorm efortul pe pinionul de angrenare al pompei de ulei,care in timp se "barbiereste" tocmai de la uleiul 20w care la - 15grade nici din bidon nu curge.La temperatura normala de functionare a motorului sunt la fel de fluide.Si un ulei sintetic are proprietati mult mai bune de ungere(este clasat intr-o grupa superioara celui mineral),si le pastreaza mult mai mult timp,indiferent de regimul de mers al motorului.Nu mai vorbesc de depuneri,etc.Dar ,ce sa mai spun.Ma apuca rasul cand aud remarca "nu merge domnule ulei sintetic in Dacie,il bagi degeaba,si il maninca",remarca devenita clasica pentru multi.Am si o Dacie 1300 in care de 10 ani bag uleiuri 5w si 10w,si in afara de pastrarea motorului intr-o stare optima(la un mers destul de sport) si de o presiune aproape instant si la -20grade,altceva nu am observat.Oricum,cine spune ca ii mananca uleiul 10w si nu il consuma pe cel 20w...nu poate avea dreptate.Cititi ce scrie si SGM,care stie ce spune.Dar,fiecare foloseste ce ulei vrea.Si cand masina consuma ulei incepand cu 60-70000km(in cazuri fericite) spune ca motorul e de vina. Scuze de offtopic.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
E pacat ce faceti - in afara de 34-SGM si PaulT, cei ce vorbesc de uleiuri nu prea stiu ce spun.
Mai bine cititi si voi un pic inainte sa scrieti tot felul de chestii. Ca idee, un ulei mineral se poate obtine prin adaugarea la un ulei sintetic a 2-3 lumanari topite (parafina). Cam care credeti ca ar fi motivul pentru care motorul vostru se unge mai bine cu parafina? In plus, un ulei 5W-40 asigura ungere ok la temperaturi mici, spre deosebire de un 20W-40 care ingheatza. La temperatura de lucru, sunt viscozitati asemanatoare. |
-------------------- |
|
PaulT |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact asta spuneam si eu.Si ca isi mentine proprietatile mai mult timp.Si la stilul in care se circula in oras...mai ales cand e si cald..Multumesc.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
adostar |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
Daca producatorul motorului spune ca functioneaza cu benzina noi hai sa-i bagam motorina, ca sa fim mai ciumegi
![]() Iarna la dacia 13xx se poate pune 10W 40 fara probleme, chiar si 10 W30...dar vara e nebunie curata. P.S. - @Stefan_B - Nu tot ce zboara se mananca ! This post has been edited by adostar: 25 Mar 2007, 17:48 |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#17
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai dracu' producatori, prosti mai sunt, recomanda un ulei doar asa, ca asa cred ei de cuviinta. Poate merge si cu sintetic, dar nu este cel mai bun pentru dacie si nu vreu sa detaliez, pentru ca n-are rost...
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
As fi foarte curios sa aud un singur argument vis a vis de faptul ca e o nebunie sa circuli vara cu 10w40 in motor.Fara gluma.Recomandarile alea erau facute de fff mult timp,adica inainte de anii '80.Comparatia cu motorina e cel putin deplasata,nu te supara.Eu vorbeam de un ulei dintr-o clasa superioara(ca s-a evoluat din 1970 la capitolul uleiuri),si nu de trecerea Daciei pe motorina!!!Si sa stii ca Daciile berline au fost livrate in ultimii ani cu ulei 10w40 din fabrica.Repet,as vrea un argument pertinent contra utilizarii unui ulei superior in motorul clasic de Dacie.Inca o data:la "cald",si uleiurile minerale si cele sintetice sunt la fel de fluide.Si iarna,motorul functioneaza in aceiasi parametrii termici(ptr ca de aceea are termostat).Doar ca se incalzeste mai greu.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(adostar @ 25 Mar 2007, 16:20) Nu mai bagati in motorsaul de dacie 13xx ulei 5W30/40, 10W30/40 (uleiuri pentru motoare moderne cu jocuri mici ale pieselor mobile), pentru ca sunt mai fluide decat uleiurile clasice 15W50, 20W50, 15W40, 20W40. P.S. - Din cate stiu eu la motorul de dacie 13xx uleiul cu care motorul fnctioneaza la parametri fabricantului este de tip multigrad 20W 40. Cauta in manualul de Dacie, sa vezi cu ce ulei functioneaza, si daca acolo nu scrie de la 5w30 la 20w50 eu o mananc cu totul. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adostar |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
Pentru a nu se mai crea confuzii am pozat din cartea d-lui Corneliu Mondiru.
Attached thumbnail(s) HPIM1444.jpg ( Size: 131.65k ) Number of downloads: 66 HPIM1450.jpg ( Size: 165.71k ) Number of downloads: 63 |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#21
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Oameni buni, ca e vara, ca e iarna, uleiul ajunge la aceeasi temperatura in mers!!!!!!! Ideea e ca daca iti pui un 20W iarna, de la 0 grade in jos se face marmelada, si iti uzezi motorul la pornire.. si cel mai important.. daca se recomanda 20W40.. de ce sa nu mearga si 5W40 la fel de bine??????? Tineti minte: un ulei 20W40 este la fel de gros ca un 0W40 la temperatura de lucru a motorului.. iar la rece, uleiul este oricum vascos si nu il papa motorul.. cat despre calitate, sa fim sinceri.. 20W40 e varza, cred ca un mineral mai prost nu gasesti... Daca puneti sintetic xW40 si vi-l mananca, inseamna ca aveti motorul varza si va mananca orice..
Spuma gasesc si eu pe capac, desi folosesc Castrol 10W60 sintetic.. nu vad care e problema.. PS: pe vremea lui Mondiru 20W40 era marfa de contrabanda... sinteticurile SF-uri This post has been edited by nambanidealtceva: 25 Mar 2007, 21:20 |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
adostar |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
![]() ![]() This post has been edited by adostar: 25 Mar 2007, 21:32 |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
PaulT |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Chiar incredibil.Manualul lui Mondiru il am si eu.Pe vremea aia alea erau uleiurile.Acum sunt altele.Se numeste evolutie.Culmea e ca mecanicii gen "Dorel "spun ca nu se baga ulei semisintetic in Dacie,ptr ca nu merita si ptr ca e prea subtire(!!!!!).Uzina Dacia,repet,a furnizat auto Dacia berlina cu 10w40 din fabrica.Motorul e tot ala de generatie f veche.Doar injectia a inlocuit carburatia.Scuze de
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cartea lui Mondiru nu e etalon, e plina de greseli si interpretari dupa ureche, eu la masina am un manual, cu care a venit din fabrica, unde scrie clar 5w30-20w50.
Daca nu as fi bagat, mai zic sa am indoieli, dar am folosit 5w40 si merge perfect, mai gros de 10w40 nu am bagat niciodata. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#25
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
nova ... in motor am ulei 5w40 (mobil 1)... care urmeaza sa il schimba ... are vre-o 2000 km in oras facuti ... uite ce zice carta ...
A03.jpg ( Size: 136.78k ) Number of downloads: 42 sa nu spuneti ca dacia (in 1997 de cand este nova mea ) nu recomanda uleiuri de la 5w30 pana la 20w50 ... vara merg cu 15w40 ... si iarna cu 5w40 ... This post has been edited by mihai0070: 26 Mar 2007, 07:07 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
paulca |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
Totusi eu nu inteleg: CE ARE ULEIUL CU CONDENSUL????????
Apropos eu folosesc Titan 15w40 |
--------------------
dacia
1310+GPL
1997
- sb03kfs
|
|
adostar |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
![]() |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(adostar @ 26 Mar 2007, 11:49) vezi ca are spuma cu 15w40 ![]() Poftim, manualul de utilizare, Dacie din 1996, la care nu am pus decat 5w40 si 10w40 fie vara fie iarna, si acum la 140 000 km, motorul e original nedesfacut, nu bate, nu consuma ulei. Din partea mea eu am terminat subiectul , fiecare isi pune la Dacie ce crede, si ce-l duce buzunarul. Pentru initiator: nu-i asa ca mergi mai mult in oras? fa un drum mai lung, sau stai sa vina caldura, si "spuma" o sa dispara. Eventual pune un ulei mai de "marca" pentru a diminua spuma, ca Titan nustiu daca inspira incredere. Ca sa cureti traseul de aspiratei a vaporilor, inclusiv diuza, lasi masina in frana de motor mai serioasa, de exemplu accelerezi la 50 km/h si o lasi in a doua in frana de motor, rezultat garantat. Attached thumbnail(s) IMG_1970.jpg ( Size: 226.35k ) Number of downloads: 54 IMG_1972.jpg ( Size: 170.48k ) Number of downloads: 40 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
OAP |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
5w40 e nitel mai scump
![]() Este topic unde se discuta numai despre uleiuri, aici e vorba de altceva. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 10:08 |