DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Se incalzeste repede si tare, Inainte nu facea asa

randomm
post 21 Mar 2007, 13:31
Post #1


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




Masina in cauza e Dacia mea, 1310 din 1990, motor de 1.4, chiuloasa de 1.3, merge numai cu GPL. Problema a aparut de cand am schimbat chiuloasa, se incalzeste repede si destul de tare. Pornesc masina, o las 5 minute la relanti si furtunele de la apa sunt fierbinti. Daca plec, in maxim 1 km incepe sa bage o caldura de nesuportat. Am fost azi si am scos termostatul, am reaerisit, face la fel. Pompa de apa eu zic ca merge, ca am aerisit pe la caloriferul de sus, cu motorul pornit si arunca apa destul de puternic si contant. Daca ar fi fost iarna in continuare, nu ar fi fost o problema, dar in stilul asta mi-e si frica sa ies cu ea din oras, ca imi fierbe motorul daca o tin numai in 3000 RPM. Ca sa mai elimin din ce mi-ati putea sugera ca ar fi de vina: Am schimbat ieri si uleiul, am bagat ceva romanesc 20W40, si un aditiv, ca sa mai scap de bataile la rece de la vibrochen. Cu uleiul care il aveam inainte se manifesta la fel, numai ca ala era hexol?? 15W40. De la ce se incalzeste in halul asta? Spuneti-mi ce sa mai verific, ca au dat caldurile si cobor ud leoarca din masina.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lostboy
post 21 Mar 2007, 13:33
Post #2


Finding my way!


Group: Members
Posts: 3.261
Joined: 17 May 06




Cartonul din fata radiatorului pe care banuiesc ca l-ai pus pt iarna , l-ai scos? Asta daca l-ai pus in prealabil!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 21 Mar 2007, 13:45
Post #3


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




Cand am schimbat chiuloasa, am scos si cartonul ala din fata radiatorului. Grila din fata e (inca) aia standard, deci aerul are pe unde intra. Mi-am amintit acum, imediat dupa schimbarea chiuloasei, imi scapa apa pe la pompa de apa, problema rezolvata cu inlocuirea unui surub care era prea scurt si nu strangea capacul pompei bine, si aplicarea de silicon din ala rosu la imbinarea intre pompa si capac. Am mentionat aspectul asta, ca poate are si el vreo relevanta.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 21 Mar 2007, 13:49
Post #4


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(randomm @ 21 Mar 2007, 13:31)
...au dat caldurile si cobor ud leoarca din masina.
*

Ca sa nu mai ai caldura in masina e suficient sa inchizi robinetul de la calorifer. Sau sa il inlocuiesti pe cel existent cu unul bun, care inchide complet.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 21 Mar 2007, 14:56
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Nu stiu de ce ai pus chioasa de 1300, si nu de 1400? raportul de compresie s-a schimbat, urmarile le vezi si singur, de ce ai schimbat chiuloasa?


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lostboy
post 21 Mar 2007, 15:12
Post #6


Finding my way!


Group: Members
Posts: 3.261
Joined: 17 May 06




in bord gasesti deasupra scrumierei trei butoane care se pot misca pe orizontala. Unul e pt caldura (marcat cu un cerc sau patrat de culoare rosie), unul pt rece (idem dar albastru) si unul pt directionarea caldurii. Da-l pe cel rosu cat mai in stanga posibil. Adica la maxim


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 21 Mar 2007, 15:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Stai ca nu inteleg, tu nu poti inchide caldura din interior? sau se incihge motorul?
daca nu poti inchide caldura, atunci chiar daca misti de robinet nu se inchide, schimba robinetul, sunt unele de se misca parghia dar mijlocul nu. cauta unul din metal.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 21 Mar 2007, 16:34
Post #8


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




173.gif Cum sa nu stiu de unde se inchide caldura? Am anulat aeroterma suplimentara din masina si am inchis si caldura din robinetul de sub capota, dar intra in continuare caldura pe la nivelul genunchilor. Motorul se incinge foarte tare. Pt cei care au pus intrebari legate de chiuloasa si au spus ca din cauza asta e faza cu caldura. Inainte de schimbare am avut tot chiuloasa de 1300, am schimbat-o deoarece era varza. Nu am probleme cu masina, se infinge foarte frumos, chiar si pe gaz, dar de cand am pus chiuloasa noua a inceput sa se manifeste fenomenul pentru care am deschis topicul. Din moment ce inainte aveam acelasi tip de chiuloasa, si totul era OK, cum ar putea fi asta problema?


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 21 Mar 2007, 18:31
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Schimba robinetul, sau poate ai vreo gaurica mai mare in panoul antifoc?


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 21 Mar 2007, 19:48
Post #10


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




Oameni buni, ceea ce ma intereseaza pe mine este sa nu fierb motorul. Nu imi mai dati sfaturi cum sa inchid caldura sau sa astup gaurile din panoul antifoc, ca sa nu mai simt eu caldura in masina. Ca daca eu nu mai simt caldura in masina, nu inseamna ca motorul meu e mai rece. Pe mine atat ma intereseaza..... sa descopar de la ce se incalzeste in halul asta si sa remediez problema. Nu vreau sa ma pacalesc singur ca totul e OK, daca nu mai simt eu caldura in masina.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Mar 2007, 19:54
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Motorul se poate incalzii excesiv de la amestecul sarac, sau de la avansul dereglat.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 21 Mar 2007, 20:12
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Fara termostat ai incercat sa mergi?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 21 Mar 2007, 22:54
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




totusi, ce temperatura atinge motorul tau? Ca nu ai zis despre asta nimic...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 21 Mar 2007, 23:26
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Da, ce anume arata indicatorul de apa? Tu apreciezi temperatura motorului dupa ce simti la genunchi? Adica faci diferenta intre apa la 90 si apa la 110 grade in felul asta?


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 21 Mar 2007, 23:35
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




punei un electroventilator daca vrei sa racesti motorul mai bine... cu o termocupla la 80 de grad si ai rezolvat problema... e o idee nu dau in cap la nimeni...


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ilikecheese
post 22 Mar 2007, 01:42
Post #16


Membru... ș-atât


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 February 06
From: Buzau/Bucuresti




Chiar pe ceasul de temperatura ce iti indica?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1990 - BZ-02-PYS
Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burghiu
post 22 Mar 2007, 08:09
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 4 April 06




Exact cum spunea cineva pe aici cumpara tu un electroventilator si o termocupla de 80 de grade si s-a rezolvat problema ta. Eu am patit la fel cu o masina, e adevarat ceva mai noua. Tot timpul la mine se incalzea motorul si cate odata mai fierbea si apa ( fara sa am cartoane sau cine stie ce altceva ). Am dat peste niste baieti destepti care nu au facut altecva decat sa schimbe acea termocupla ( la Super Nova termocupla actioneaza la 90 de grade, ori eu la dacia mea BREAK nu aveam nevoie de 90 de grade; dupa ce mi-a schimbat acea termocupla totul a revenit la normal ). Oricum ideea este ca si la mine se incalzeste destul de repede motorul, dar nu in asa fel incat sa am masina pe aburi. Dupa ce schimbi " nasuliile" astea mai da un semn de viata ( daca s-a schimbat ceva sau nu ).


--------------------
dacia 1310 break - B 90 DOX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 22 Mar 2007, 09:42
Post #18


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Ai elice pe fulia de la pompa de apa ??? in bord acul unde sta ... radiatorul in fata motorului este desfundat curat ... si se incalzeste total sau partial ... sigur nu ai aer in instalatie ... Chiuloasa este bine stransa ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulca
post 22 Mar 2007, 10:57
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 16 March 07
From: medias




Masina fiind pe gaz simptomele sint putin altfel decit pe benzina. Daca iti incalzeste prea mult inseamna ca a sosit timpul sa schimbi filtrul de aer, asta mai ales daca ai intrarea gazului prin gaura pe carburator. Incearca sa dai drumul la motor fara filtru si te lamuresti in 15 minute. Bafta!


--------------------
dacia 1310+GPL 1997 - sb03kfs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 22 Mar 2007, 11:06
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




monteaza fulie pompa de apa de 1600cmc cea mica in diametru, si curea mica specifica pt acest model, nu mai ai probleme cu incalzitul, inainte de a monta imi statea la 95 dupa montare la maxim 85


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Mar 2007, 14:45
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Si daca e chiulasa deplanata si ai ars garnitura? Sau, ai pus garnitura de 1400, sau de 1300?
Ce chiulasa ai pus? Rectificata/planata inainte?
Ce temperatura atinge motorul? Unde se ridica acul? Face bule in borcan?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 22 Mar 2007, 16:26
Post #22


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




QUOTE(diaconuliviu @ 22 Mar 2007, 14:45)
Si daca e chiulasa deplanata si ai ars garnitura? Sau, ai pus garnitura de 1400, sau de 1300?
Ce chiulasa ai pus? Rectificata/planata inainte?
Ce temperatura atinge motorul? Unde se ridica acul? Face bule in borcan?
*


Garnitura de chiuloasa e de 1400. Chiuloasa este una SH, luata de mecanic de la dezmembrari, in stare foarte buna spunea el. Mecanicul e bun, e super cunoscut in zona, nu am auzit de la nimeni sa fie dezamagit de el. Toate masinile care au iesit de pe mana lui merg foarte bine. Eu zic ca si la mine a facut treaba buna. Temperatura la motor.... nu o pot spune exact, deoarece am indicator din ala cu liniute. Cand am schimbat chiuloasa, am lasat sondele cu care a venit ea, acum imi arata diferit in bord, fata de cum arata inainte. Cu vechea sonda, daca imi trecea de prima liniuta, incepea sa se aprinda becul. Cu sonda actuala trece de respectiva linuta si nu se aprinde. De ce spun ca nu imi place temperatura motorului..... cand cobor din masina, dupa un drum de 7 km (casa-munca), se simte o caldura puternica in jurul motorului si furtunele sunt fierbinti. Bule in borcan nu face, antigelul este curat, are culoarea originala, fara urme de ulei, nivelul este acelasi de cand am rezolvat problema cu picuratul pe la pompa de apa.

Legat de montare ELV, nu am cum fara sa schimb si radiatorul. Am radiator mare, fara orificiu pt termocupla. Nu am verificat cum se incalzeste radiatorul, o sa verific la urmatorul drum si va anunt. Sugera cineva schimbarea filtrului de aer.... am sa o fac ca asta are 6 luni de cand e pe masina, cred ca ar fi timpul si pentru el.

Daca mai aveti nevoie de alte informatii, intrebati, poate reusesc pana la urma sa gasesc cauza.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 22 Mar 2007, 22:53
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Mda, atita timp cit nu spui exact ce arata ceasul de apa... Pai foarte bine ca ai dintr-ala cu liniute, acolo poti vedea exact. Ia ca fac o schita:

|__|_____|_| | (bec)

1__2____3_4 5

Te-ai prins? Bun. Atita timp cit sta intre 2 si 3, nu ai nici o problema. Intre 3 si 4 e problema. La 5 e nasol si urmeaza sa se aprinda si becul.

Furtunele normal ca sint fierbinti, cum ai vrea sa fie? Daca nu ma insel, 2 = 60 de grade, 3 = 90 si ceva (aici poate ne spune cineva exact). Termostatul tau deschide pe la 80 si ceva, deci aproape de 3. Tu poti sa tii mina in apa la 70 de grade? Iti ia pielea de pe tine, iti spun eu!

S-ar putea sa nu ai, de fapt, nici o problema daca singura chestie e ca furtunele sint fierbinti. Zi exact unde sta acul.

Inca doua chestii: nu conteaza ca faci 7 km. Una e 7 km in 10 minute, cu totul altceva inseamna 7 km intr-o ora (sa zicem Drumul Taberei - centru la ora de virf). Cind te tirasti sau stai, canci racire, logic.

Filtrul de aer nu e deloc obligatoriu sa-l schimbi la 6 luni. Depinde cit si pe unde ai mers in timpul asta. Uita-te intii la el cum arata. Bine, ca, la cit costa, chiar nu conteaza.

This post has been edited by workarea: 22 Mar 2007, 23:00


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Mar 2007, 07:51
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pai dupa cum spune de acea prima liniuta..posibil sa fie alarma falsa.
Asteptam detalii.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 23 Mar 2007, 12:40
Post #25


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




La mine ceasul e putin dereglat (a se citi varza). Cu vechea sonda, cand trecea de liniuta 2 incepea sa se aprinda becul de la apa, acum trece de liniuta 2 dar nu se aprinde becul. Poate sunt eu nebun pana la urma... dar imi cunosc masina (stiu cum face, cum trebuie sa mearga, ce hibe are), si acum, de cand am schimbat chiuloasa.... da caldura mai puternic decat dadea inainte. O sa ies in week-end la o plimbare in exterior, si o sa-i dau forja. Sa vad si eu pana unde urca.... sper sa ma mai pot intoarce acasa smile.gif . Exista o modalitate de a masura temperatura de pe chiuloasa? Cu o marje de eroare de +/- cateva grade?


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 23 Mar 2007, 12:58
Post #26


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Bre la a 2 a liniuta ai 50 max 60 grade ... deci este super bine ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 23 Mar 2007, 13:13
Post #27


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




QUOTE(mihai0070 @ 23 Mar 2007, 12:58)
Bre la a 2 a liniuta ai 50 max 60 grade ... deci este super bine ...
*


Bre, daca citeai postul anterior ai fi vazut ca pe ceasul meu, combinat cu vechea sonda, la a doua liniuta ma apropiam de 100 grade. Acum nu mi se mai aprinde becul la a doua liniuta, dar oricum de aratat bine nu arata. Eu am luat ca reper ce imi arata cu vechea sonda. Am sa schimb si nenorocitul ala de indicator, cand voi scoate bordul sa ii fac iluminarea din spate. Ceea ce spun eu... este ca acum simt diferit temperaturile, fata de cum se simteau inainte. Poate e paranoia... de asta as vrea sa imi spuneti o modalitate de a masura temperatura motorului... sa imi arate in grade.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 23 Mar 2007, 13:29
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Deci la tine inainte era stricat, acum merge bine, da?! Nu stiu daca s-a inteles, dar nu te mai lua dupa ce arata inainte. Ce bec? Ce a 2a liniuta? N-avea a face.

Cind motorul e rece sta intre 1 si 2. Temperatura de lucru (optima, aia buna, stas, care trebuie, giugiuc, marfa, misto) e intre 2 si 3 (~60-95). Intre 3 si 4 e problematic si la 5 (~115, daca nu ma-nsel) ar trebui sa se aprinda becul.

Deci, o data pentru totdeauna, in mers trebuie sa stea intre 2 si 3!


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 23 Mar 2007, 16:51
Post #29


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




QUOTE(workarea @ 23 Mar 2007, 13:29)
Deci la tine inainte era stricat, acum merge bine, da?! Nu stiu daca s-a inteles, dar nu te mai lua dupa ce arata inainte. Ce bec? Ce a 2a liniuta? N-avea a face.

Cind motorul e rece sta intre 1 si 2. Temperatura de lucru (optima, aia buna, stas, care trebuie, giugiuc, marfa, misto) e intre 2 si 3 (~60-95). Intre 3 si 4 e problematic si la 5 (~115, daca nu ma-nsel) ar trebui sa se aprinda becul.

Deci, o data pentru totdeauna, in mers trebuie sa stea intre 2 si 3!
*


Of of of.... desene animate, sa mor eu. Eu nu sunt ferm convins ca nenorocirea aia de indicator arata bine. Si nu ma pot apuca sa il schimb zilele astea deoarece am nevoie de masina. Am un termometru de masina, din ala care vine prins de bord..... cred ca o sa-l iau si o sa-l bag sub capota, sa vad macar o temperatura estimativa. Un ceas din ala mic, am inteles ca e aprox 16 ron, asa ca o sa-l schimb cat mai curand posibil. Sincer eu sper sa fie doar paranoia mea...... ca eu nu suport sa stiu ca umblu cu ceva in neregula la masina.... nu am liniste pana nu rezolv.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 23 Mar 2007, 19:02
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Da, sau poti sa iei un termometru de-ala de bagat in fund si, cind opresti, fugi repede, desfaci busonul de la radiator, il bagi acolo si vezi exact. Hai, mai, termina! Arata in mers cum am zis eu, sau nu? Daca da, potoleste-te!


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 11:36
Forum Renault