Turații optime, ... la motoarele de pe Logan
![]() ![]() ![]() |
Turații optime, ... la motoarele de pe Logan
OAP |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|||
cristi.r |
![]()
Post
#32
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Auzi, vrei sfaturi in privinta turatiilor ? Nu raspunde cum iti place tie in depasiri, o mai turezi, vrei consum mic, o lasi mai usor. In privinta uzurii, si-au batut altii capul inaintea ta cu problema asta, stai linistit. Ai mers cu 160 ? Foarte bine !!! Cat timp sa mergi cu 160 ? Pai cat timp ai ?
![]() Pune ulei bun si schimba-i consumabilele la timp. Si nu sta cu ochii pe turometru (sau cum i-o zice) ca pierzi din placerea condusului si vei fi un sofer stresat. Vrei sa iesi la pensie cu masina aia ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
domane' cata bascalie !
eu cred ca turezi motorul asa cum ai nevoie ca doar ai cumparat o masina sa o folosesti nu sa te sperii la cea mai mica urcare in turatie.mai bine nu te mai uita la turometru; urci pe serpentine procedezi inasa fel incat sa urci fara a pierde viteza si turatie deci schimbi in tr. inferioara de viteza daca e necesar si apesi mai tare acceleratia; mergi la drum intins pe autostrada tii apasata acceleratia asa fel incat sa mentii viteza constanta sa zicem 130-140; esti in oras tii o turatie decenta in functie de motor; eu la 1,6 8v schimb la 3000 rpm , merg in vit a 3 a la 50 km/h si caut pe cat posibil sa nu merg sub 2000 rpm cu treptele 3 si 4 sau sub 2300-2500 rpm cu tr 5. am nevoie de o depasire deci demaraj bun schimb vitezele mai turat in functie de situatie, sa zicem 3500->4500 poate chiar 5000 rpm. ps: un sfat: schimbati uleiul mai devreme decat recomanda producatorul.asa va "imbatranii" mai greu motorul. This post has been edited by han_1.6 mpi: 17 Apr 2007, 16:13 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#34
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Cat de devreme sa schimbi uleiul ?
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 17 Apr 2007, 16:28) Auzi, vrei sfaturi in privinta turatiilor? In privinta uzurii, si-au batut altii capul inaintea ta cu problema asta, stai linistit. Ai mers cu 160 ? Foarte bine !!! Cat timp sa mergi cu 160 ? Pai cat timp ai ? ![]() Pune ulei bun si schimba-i consumabilele la timp. Si nu sta cu ochii pe turometru (sau cum i-o zice) ca pierzi din placerea condusului si vei fi un sofer stresat. Vrei sa iesi la pensie cu masina aia ? S-a umplut de diletanți și topicul ăsta. Am enunțat destul de clar ce anume mă interesează: cât de mult dăunează mersul îndelungat la turații de 3500-4000 rpm, din punct de vedere a uzurii. Asta era esența întrebării. În depășiri știu și eu că poți s-o turezi în draci că e pe termen scurt... Și nu mă interesează nici minimum de turație la care se "sugrumă" motorul, doar de dragul de a avea un consum așa-zis mic. În rest, pot să-mi port de grijă și singur că am păr alb deja și știu și când să merg cu 150 și cu 60. This post has been edited by ursamajor: 17 Apr 2007, 16:32 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#36
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Auzi, mai, fermecatule ? Tocmai pe mine m-ai gasit cu quote-ul ala ? Eu ti-am zis de bine, mai, nu ca aia de dinaintea mea care te-au luat in bascalie ... Dar ai citit atatea mistouri incat ti-ai pierdut discernamantul, din pacate ...
Poti sa treci si pe la altii sa-i intrebi treaba asta. Adica printr-un service, etc ... Si pana la urma ce inseamna "mers indelungat" la tine ? 1 ora, 1 zi, 1 an ? cat ? Te mai miri de ce esti luat la maciuci ... This post has been edited by cristi.r: 17 Apr 2007, 16:39 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
OAP |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ursamajor @ 17 Apr 2007, 17:29) cât de mult dăunează mersul îndelungat la turații de 3500-4000 rpm, din punct de vedere a uzurii. Asta era esența întrebării. Pe o scara de la cat la cat? intrebarea solicita un raspuns cuantificabil, nu ceva de genul putin, mult etc. Nu o sa-ti dea nimeni raspunsul exact pana nu v-a avea toate datele, la modul inclinarea soselei, temperatura exterioara, calitatea asfaltului, timpul care este tinut motorul la turatiile astea etc. PS: desi pare bascalie, nu e! vrei raspunsuri exacte, furnizezi date exacte |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#38
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Lasa, OAP, ca omul are deja par alb ... ce vrei acuma ?
![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 17 Apr 2007, 17:37) Auzi, mai, fermecatule ? Tocmai pe mine m-ai gasit cu quote-ul ala ? Eu ti-am zis de bine, mai, nu ca aia de dinaintea mea care te-au luat in bascalie ... Dar ai citit atatea mistouri incat ti-ai pierdut discernamantul, din pacate ... Poti sa treci si pe la altii sa-i intrebi treaba asta. Adica printr-un service, etc ... Si pana la urma ce inseamna "mers indelungat" la tine ? 1 ora, 1 zi, 1 an ? cat ? Te mai miri de ce esti luat la maciuci ... Mă lasă absolut rece bășcălia unor ignoranți, amice. (Și caută să-ți alegi mai bine cuvintele). Vă faceți că nu pricepeți, că nu aveți date suficiente, dar de fapt habar n-aveți. Poți tu merge un an cu motorul la 4000 rpm? Asta să subliniez stupizenia ce ai spus-o. Prin mers îndelungat înțeleg o perioadă de timp care să nu însemne cât ține o depășire-două, ci mult mai mult. De exemplu pe autostrăzile de prin alte părți poți parcurge și 6-700 de km la turațiile sus-specificate. E suficient? Și ca să fiu și mai clar, să particularizez, am mers câteva sute bune de kilometri (4-500) cu motorul între 3000 (3500) și 4000 (max. 4500) rpm. Firește, nu poți ține un ritm constant, fiindcă mai sunt și alți participanți la trafic, dar dacă ar fi să fac o medie a turațiilor, acestea au fost pe la 3500-4000 rpm. În ce măsură un astfel de regim afectează în mod nefast motorul, pentru ca altă dată să nu repet experiența? Pentru că a fost, efectiv, o experiență. Am vrut să testez la limită mașina să văd cum se descurcă. Și nu m-a dezamăgit, sincer să fiu. QUOTE(OAP @ 17 Apr 2007, 17:58) Pe o scara de la cat la cat? intrebarea solicita un raspuns cuantificabil, nu ceva de genul putin, mult etc. Nu o sa-ti dea nimeni raspunsul exact pana nu v-a avea toate datele, la modul inclinarea soselei, temperatura exterioara, calitatea asfaltului, timpul care este tinut motorul la turatiile astea etc. PS: desi pare bascalie, nu e! vrei raspunsuri exacte, furnizezi date exacte Și ca să continui ce spuneam mai sus, chiar crezi că e necesară înclinația șoselei, temperatura ambiantă și altele? Hai să fim serioși. Mă refeream la drum drept, măi, nu la rampe și pante, serpentine și alte acareturi. La autostradă, mai precis. Sunt suficiente datele de mai sus? |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
La drum intins turatiile 3500-4500 nu dauneaza foarte tare motorului pe benzina (Motoarele Renault de pe Logan etc). Asta pentru ca motorul are nevoie de turatia aia pentru a obtine o viteza mai mare si nu pentru o acceleratie puternica (vezi depasirile in forta care iti distrug mai repede motorul). Motorul daca este suprasolocitat se incalzeste destul de tare.
Daca temperatura motorului e normala la o turatie ridicata, dar aproximativ constanta e ok. Imi vine in minte exemplul unei tipe destepte rau care si-a luat un Citroen C4 si amers pe autostrada cu el in viteza I (a dat cutia automata pe trepata 1 sau ceva de genul). Dupa cateva sute de km s-a topit compartimentul motor si s-a facut muci totul (motor, capota etc.). Probabil ca motorul a mers mai mult la limitare (ceva de genul 6000rpm). Ar fi mai bine sa ia grija la alte chestii de genul cauciucuri umflate corespunzator si fara probleme, sau alte probleme ale masinii cu directia ,frane, suspensii. In apropiere de 5000rpm si peste nu cred ca este bine sa fortezi motorul. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
OAP |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Turatiile mentionate in conditiile de autostrada sunt ok. Eu am inpins detaliile la extrema deoarece intr-adevar ar avea importanta de exemplu o temperatura foarte scazuta, un mediu cu mult praf etc...atunci uzura s-ar accentua vizibil
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
adip |
![]()
Post
#42
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 17 Apr 2007, 22:35) Imi vine in minte exemplul unei tipe destepte rau care si-a luat un Citroen C4 si amers pe autostrada cu el in viteza I (a dat cutia automata pe trepata 1 sau ceva de genul). Dupa cateva sute de km s-a topit compartimentul motor si s-a facut muci totul (motor, capota etc.). Probabil ca motorul a mers mai mult la limitare (ceva de genul 6000rpm). Asta e legenda urbana, ca si scheletul sirenei si bunul simt la gigi becali. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Adrian78 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
O vorbă din bătrâni spunea că turația de cuplu maxim e turația cea mai economică. Cum acest "economic" nu se referă strict la consum (unde afirmația nici nu prea este adevărată) probabil că se referă și la uzura motorului.
Părerea mea este că de aici in sus, în regim de autostradă, crește uzura exponențial. În opinia mea uzura peste limite ... să zicem normale ... începe pe la 4000 rpm. Acum și cu uzura asta e treabă relativă ... chiar dacă mergi în forță ... până spre 100.000 km nu cred că vor apărea probleme notabile. După aia însă ... mai ales dacă o alergi și pe la 5000+ rpm în mod constant ... |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
OK, mulțumesc.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#45
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Turatia optima de exploatare e oriunde intre turatia de cuplu maxim si aia de putere maxima, insa uzura mare o sa ai la turatie si SARCINA mare (5000 rpm pe liber poti sa ai si 30 de ore in continuu, fara probleme).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#46
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nici un motor modern nu intampina dificultati in a ajunge la 4000-4200 turatii si a sta acolo cat vor muschii tai, evident in conditiile unei autostrazi, la o viteza constanta, folosind un ulei recomandat de producator, cu pneurile la presiunea data de fabricant, fara o greutate "prea mare" (na, ca ti-am "servit" si eu un "inginerism"), etc. Ca pe o autostrada din cele mentionate de tine doar n-am sa merg cu 100 km/h in conditiile in care toata lumea vajaie pe langa mine cu 160. N-or fi de ultima generatie motoarele puse pe LGN, dar nici ultimele ciurucuri la care trebuie sa ai grija de turatii nu sunt.
Motorul K7J, de 1.4 - benzina, pe care-l ai tu suporta foarte bine la drum intins si 4000 rot/min. Din experienta personala iti pot spune ca un K7J incepe sa "oboseasca" de pe la vreo 150.000 km, daca este tinut "mult timp" - vorba ta - la turatii de 4500 ture si chiar mai sus. Vorbesc despre un Clio. Dar tot fuge cu 150 fara probleme, insa parca nu mai are acelasi demaraj. Despre alea diesel iti pot spune ca rezista si ele la turatii mari, insa cam peste 4200 rot/min nu prea mai ai ce sa le ceri, tinand cont de faptul ca puterea maxima este pe la 4000, iar cuplul este deja in scadere. Exceptie face 1.7 CDTI de la Opel (provenienta Isuzu) care are puterea maxima la 4400 rot/min. Poate or mai fi si altele dar nu in clasa asta "consumer". Daca nu ma citai pe mine iti spuneam treburile astea de la-nceput ... Asa, ai preferat sa te superi ca vacarul pe sat ... Cat despre alegerea cuvintelor, de ce te-a "mancat" sa afirmi despre userii de pe forumul asta ca sunt "diletanti" ? Ei ? A, si sa stii ca, daca stau bine si ma gandesc, nu m-am simtit jignit de afirmatia ta cu "diletantii", pentru ca pana la urma, pe forumul asta, cu pregatire de AR sau ceva de genul asta, sunt cativa de-i poti numara pe degete. Asa ca, daca vrei un sait de specialitate, nu stiu daca ai ales bine locul. Sanatate ! |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
GabyT |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
In toamna trecuta m-am intors din Europa cu Solenta din dotare, conducand (singur
![]() Dintre acestia, aprox. 1.700 km (pana in Nadlac) au fost facuti in conditiile mentionate de tine, numai pe autostrada, cu viteza constanta de 130-140 km/h (pana la Nadlac, aveam viteza medie peste 100 km/h), motorul comportandu-se exemplar. ![]() Nu cred ca a daunat cu ceva motorului, din contra... o perioada destul de mare de timp acesta a sunat mai "rotund" la ralanti. Parerea mea este ca mai daunator pentru masina este stilul de condus impus de soselele noastre, unde destul de des este necesar sa ducem turatia in zone "inalte" (chiar si pt. o perioada scurta) pentru a efectua depasirea in conditii de siguranta. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
cristi.r |
![]()
Post
#48
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(GabyT @ 18 Apr 2007, 17:55) Dintre acestia, aprox. 1.700 km (pana in Nadlac) au fost facuti in conditiile mentionate de tine, numai pe autostrada, cu viteza constanta de 130-140 km/h (pana la Nadlac, aveam viteza medie peste 100 km/h), motorul comportandu-se exemplar. ![]() Nu cred ca a daunat cu ceva motorului, din contra... o perioada destul de mare de timp acesta a sunat mai "rotund" la ralanti. Pai asta incercasem si eu sa-i spun initiatorului. N-are ce sa se-ntample daca motorul merge pe consumabile de calitate. This post has been edited by cristi.r: 18 Apr 2007, 21:37 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Sony |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 16 Apr 2007, 23:10) Eu recomand sa tineti motorul in zona rosie, fix inainte de limitare. Acolo are puterea maxima si consumul minim. Asta e parerea mea, deci nu raspund pentru ce ar putea pati masinile voastre! Poate daca vii tu sa ne faci zona rosie cu oja pe turometru. ![]() QUOTE(cosmin19871 @ 16 Apr 2007, 23:42) Dap...ar trebui sa mai tai vreo 10 km/h. ![]() Din cand in cand mai trebuie turata peste 3500, pana in 4000. Consuma mult, dar e sanatos - mie cel putin imi dispare vibratul de la relanti. Dupa 500 - 1000 km facuti in oras - motorul nefiind exploatat cum trebuie da semne de oboseala. (nu stiu cum sa spun altfel - nu prea mai trage cum trebuie si relantiul este usor neregulat). Un drum de 50 km facut pe la 3500 - 4000 de ture si isi revine. Domnu', va referiti la Ambitionul de 1.4 din semnatura dumneavoastra? ![]() QUOTE(Dorin Z @ 17 Apr 2007, 12:59) As vrea sa stiu care este viteza la care ajunge loganul vostru, de 1,4 MPI, in viteza a III-a ,la o turatie de 5500?????, pentru a lamuri problema asta!!! ![]() ![]() ![]() Treapta a treia, 125 km/h la 6000 rot/min unde se taie injectia. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#50
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cosmin19871 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 6 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Dap. 1.4 mpi. Parca merge mai rotund dupa ce il turez ceva km.
Si cel putin asa mi s-a spus de ocupantul din dreapta - 120 ...sincer nu ma prea uit la vitozemetru/turometru cand fac depasiri ![]() This post has been edited by cosmin19871: 19 Apr 2007, 00:34 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
Laureate 2005
- B 57 XXX
|
|
Sony |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 18 Apr 2007, 23:50) Si daca n-aveti zona rosie pe turometru asta nu inseamna ca e o imbunatatire la Logan fata de Solenza. ![]() Arata-mi unde am afirmat eu ca asta e o imbunatatire fata de Solenza! Altfel esti doar un flame-starter care cauta sa incinga spiritele in eterna disputa Solenza vs. Logan! @cosmin19871, esti singurul roman de care am auzit sa aiba o asemenea masina. ![]() ![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Kunt |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Masina lui cosmin e ambition 1.4 cum e a mea prestige de 1.4...
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
QUOTE(Sony @ 19 Apr 2007, 08:31) Arata-mi unde am afirmat eu ca asta e o imbunatatire fata de Solenza! Altfel esti doar un flame-starter care cauta sa incinga spiritele in eterna disputa Solenza vs. Logan! Si eu unde am zis ca zona rosie e pe turometru? Exista cumva marcata si limitarea pe turometru? This post has been edited by nh1980ro: 19 Apr 2007, 11:31 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#55
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 18 Apr 2007, 23:50) Si daca n-aveti zona rosie pe turometru asta nu inseamna ca e o imbunatatire la Logan fata de Solenza. Sti tu vorba aia: poate nu chiar toti...![]() Ma fa si mata update la informatiile pe care le detii, ca sunt cam invechite... ia zi, pe folia de prestige ti s-a parut ca ar fi zona rosie? Daca nu ai vazut-o, sa te ajut, baga un ochi la http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=40376 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#56
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Sau o poza mai veche de pe timpul proiectarii ....
proiectare1.jpg ( Size: 300.26k ) Number of downloads: 639 PS. Pe perete sunt doua cadrane de tablou de bord. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#57
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Off-topic: La lansarea Prestige n-am mai fost. M-am plictisit demult de Logan..
![]() Si nu-mi place politica celor de la Renault (si a altor firme), ca daca e pentru Europa de est tre sa fie de c@c@t, iar pentru restul la acelasi pret primesti mai mult. Ma bucur ca in luna martie Aveo a luat locul I de la Clio si ca vanzarile Logan au scazut cu 14%. Poate cu ocazia asta o sa se gandeasca mai bine baietii de la Dacia. This post has been edited by nh1980ro: 19 Apr 2007, 13:42 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#58
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai, nu stiu ce-ti place si ce nu, dar sa stii nici mie nu-mi plac cei ce zic prostii.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@klaus eu am comentat ce a zis sony. Daca el a zis prostii si eu am zis prostii. Initial eu am zis ceva de zona rosie si limitare, dar nu am zis ca acea zona rosie sau limitare ar fi marcata in vreun fel pe turometru. Capisci?
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Sony |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 19 Apr 2007, 20:45) Vad ca ai mari probleme de perceptie! Ti-am cerut sa imi arati unde am afirmat eu ceva. Nu ai fost in stare! Nu ai decat sa zgarmi in rahat in continuare, dar trebuie sa constientizezi ca daca faci asta incepi sa puți. Ii rog pe ceilalti coforumisti sa-mi scuze exprimarea, dar alimentarea unei surse de cearta echivaleaza cu a zgarma in ceva materii fecale! |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:40 |