DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Turare la maxim

a4tech01
post 22 Apr 2007, 05:57
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




Cat de mult dauneaza unui motor sa-l turezi la rece(imediat dupa pornire),la maxim(parca e 6500 rpm la Logan)?Ca am un vecin cu Logan care ii da 6500 imediat dupa pornire "ca sa se incalzeasca" radmasa.gif .

This post has been edited by a4tech01: 22 Apr 2007, 05:57


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 22 Apr 2007, 08:01
Post #2


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




E una din cele mai rele chestii pe care poti sa le faci, in special deoarece uleiul rece nu poate asigura ungerea cilindrilor. Motorul lnu se strica imediat dar se uzeaza substantial.

Adaugare ulterioara: cred ca trebuie sa rectific afirmatia cu "n-o sa se strice imediat", si anume: cu putin "noroc" si in functie de factori cum ar fi temperatura mediului si durata functionarii la turatie mare cred ca poti sa provoci griparea pistoanelor in cilindri.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 22 Apr 2007, 08:04
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 4.285
Joined: 23 February 04
From: Buzau




a4tech01, si nu i-ai spus inca respectivului ca e retardat ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 22 Apr 2007, 08:08
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Mai am un mos cu Logan in parcare care scoate masina de pe locul de parcare cu motorul turat la vreo 2500 de ture. Probabil n-a gasit mosul butonul de soc si a zis sa o tureze sa nu moara. Aviz amatorilor de masini ale unor pensionari.

Da, dauneaza extrem de mult aceasta practica. Cei care porneau iarna masinile si le turau la maxim (sa nu moara motoru') de stia tot cartieru ca a pornit Gica bolidu cam segmentau motoarele pe la 50-60 de mii de km. In primele secunde dupa pornire uleiul ori nu a ajuns prin motor pe unde trebuie, ori e prea gros. Uleiul e in parametri optimi la temperatura de regim, sub aceasta temperatura el e mai gros si intra mai greu prin canalizatiile de ungere.
Recomandarea generala este ca, dupa pornire, sa nu pleci de pe loc in secunda doi, ci sa lasi putin uleiul sa circule si, apoi sa mergi mai lejer cu masina, fara sa depasesti 2500 de ture pana nu se ridica temperatura apei macar vreo 2 linii.

This post has been edited by Laurentziu83: 22 Apr 2007, 08:10


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 22 Apr 2007, 09:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




e o prostie sa turezi motorul la relanti mai ales imediat cum il pornesti,pentru ca uleiul nu ajunge in toate locurile asa repede si se uzeaza prematur motorul.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Apr 2007, 09:43
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asta e practica intalnita la unii posesori de 1300(care au trecut la Logan si au ramas cu sechele), care tureaza ca turbatii iarna dupa pornire sa nu moara motorul. Nu mai are rost sa spun ce mirare pe capul lor ca la 40 000 km trebuiau sa schimbe setul biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Apr 2007, 10:30
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(SUPERCAR @ 22 Apr 2007, 10:24)
...e o prostie sa turezi motorul la relanti...
*



Chiar că e o prostie radmasa.gif
Trecând peste contradicție biggrin.gif , se spune RALANTI, nu relanti cool.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 22 Apr 2007, 12:00


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunt
post 22 Apr 2007, 10:35
Post #8


Membru lenes


Group: Members
Posts: 484
Joined: 9 December 05




Ce cretini sunt unii... Nu inteleg totusi, de ce nu au minima curiozitate de a rasfoi manualul ala de utilizare, macar o data seara inainte sa adoarma, s-ar mai destepta putin.




--------------------
Dacia Logan Preference 1.4 MPI, 2005 - 50 VDU
"Oamenii sunt persoane umane" - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buggy
post 22 Apr 2007, 11:53
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 20 April 07




Unii se cred prea destepti pt. a rasfoi manualul mad.gif


--------------------
hyundai accent 2007/benzina 1.4 std+ABS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 22 Apr 2007, 12:50
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




La berlina cu injectie scria pe geam in partea soferului ca motorul se porneste fara sa apesi pe acceleratie si alte chestii interesante. Ar trebui sa puna abtibildul ala si pe la Logan..smile.gif

Eu citisem pe undeva ca e bine sa pornesti motorul, il lasi cam 15s si apoi pleci cu masina usurel, fara sa o bruschezi. Nu e buna nici incalzirea motorului la ralanti pana la 80 de grade, pentru ca la ralanti presiunea debitata de pompa de ulei e destul de mica si combinata cu vascozitatea mai mare a uleiului face ca acesta din urma sa nu 'unga' bine.

Personal pornesc motorul, imi pun centura relaxat, mai verific o oglinda ceva si apoi plec usurel.

This post has been edited by nh1980ro: 22 Apr 2007, 12:54


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 22 Apr 2007, 12:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(nh1980ro @ 22 Apr 2007, 13:50)
Personal pornesc motorul, imi pun centura relaxat, mai verific o oglinda ceva si apoi plec usurel.
*


Te referi la tractor?


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 22 Apr 2007, 13:24
Post #12


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(Catalin Marinarul @ 22 Apr 2007, 11:30)
Trecând peste contradicție  biggrin.gif , se spune RALANTI, nu relanti  cool.gif
Nota 4, stai jos tongue.gif Se spune RALENTI, vine din franceza: http://fr.wikipedia.org/wiki/Ralenti


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Apr 2007, 13:44
Post #13


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nota 2, ieși afară!!!... Este un forum ROMÂNESC, se scrie în ROMÂNEȘTE, conform DEXONLINE (Dictionarul Explicativ al Limbii ROMÂNE varianta online, nu unei surse franțuzești, cum ai dat tu...)...Originea cuvântului este franceză, dar nu înseamnă că nu există forma "romanizată"...

RALANTÍ, ralantiuri, s.n. Mers încetinit al motoarelor cu ardere internă. – Din fr. ralenti.
(www.dexonline.ro)

This post has been edited by Catalin Marinarul: 22 Apr 2007, 13:46


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Apr 2007, 13:44
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Aici e vorba de cum se spune in romaneste, ca in romaneste vorbim aici, nu in franceza. Corect in romaneste se spune ralanti.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 22 Apr 2007, 14:47
Post #15


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




La mine la tara se spune relantiu...asa ca ia taceti din gura cu frantuzismele voastre! icon_mrgreen.gif


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Apr 2007, 14:51
Post #16


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pe romaneste se spune "mers incet in gol". Ce spuneti voi mai sus e un fel de furculicion care a prins la publicul larg.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 22 Apr 2007, 14:59
Post #17


Gangester


Group: Members
Posts: 4.285
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Am si eu unul acasa.


Daca nu ma credeti, sunteti ca in bancul postat de Alydor ! Bravo !


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 22 Apr 2007, 15:01
Post #18


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Bine bine, retractez, zic ca voi, RALANTI, acum pot intra inapoi? smile.gif
Si ref. la topic: da, dauneaza motorului turarea la maxim cand e rece. Se arde si combustibil degeaba, pe langa problema cu ungerea


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 22 Apr 2007, 19:24
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




Ma,eu i-am spus lu ala dar m-a luat cu chestii de genu:"baietas,cand am luat eu permisul,tu erai la gradinita,asa ca lasa-ma tu cu sfaturile si vezi-ti de treaba,ca motorul meu n-are nici pe dreq." laugh.gif laugh.gif
Am totusi o curiozitate:daca intr-adevar e foarte periculos ptr motor sa-l turezi la rece de ce e lasata "portita" asta?Nu se putea pune un fel de limitare,ceva,in cazul ca motorul nu e incalzit,sa taie injectia mult mai jos?
Totusi parerea mea e ca motoarele "moderne" nu au chiar asa de mult de suferit din turare la maxim ,chiar la rece,daca treaba asta nu-i facuta prea mult(si daca uleiul nu-i varza).Adica nu cred ca,daca ma urc in masina,pornesc motorul si-l turez 6 secunde la maxim se va intampla ceva cu motorul ala ...asa uzura este si la orice pornire,cand in primele secunde pelicula de ulei e cam... sublima ...
Se spunea ca o pornire de motor,la rece,echivaleaza cu parcurgerea a nu stiu cati km(cateva zeci,parca).Hai sa zicem ca o turare in gol la rece timp de cateva secunde(ca nici macar ala de care va vorbesc nu-i atat de idiot,tureaza 5 secunde si gata) ar fi echivalenta cu uzura determinata de cateva sute,poate chiar 1000 km,dar tot neglijabil...
Si oricum,la 6000 deja se pompeaza la greu ulei si slabe sanse sa se gripeze,indiferent de cat de vascos e,parerea mea.
S-ar putea sa gresesc...
Ca asa,ti le tureaza aia la ITP timp de un minut parca(ma rog,nu la rece,dar e vorba totusi de un minut).Si daca-ti crapa,ei iti zic ca nu era bun motorul...
Ganditi-va ca unii merg la 4500-5000 timp de ore intregi non-stop fara ca motoarele sa aiba de suferit.Ce poate fi mai grav: 5000 rpm timp de o ora sau 6500 in gol timp de 5 secunde?

This post has been edited by a4tech01: 22 Apr 2007, 19:31


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 22 Apr 2007, 22:17
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




La faze cu: tu nici nu erai in proiect cand conduceam, raspunsul meu e "sa ma pupi in ***".
Ar fi fost inutil si chiar periculos sa puna limitare de turatie si pentru motorul rece, de exemplu limitare la 2500 de ture pana trece motorul de x grade. In primul rand trebuia un programare suplimentara a calculatorului masinii (nu cine stie ce) si, in al doilea rand, se mai intampla sa te grabesti, sa alerge unul cu ranga dupa tine si tu sa vrei sa pleci repede, caz in care te doare fix undeva de uzura motorului, vrei doar sa pleci repede, cu orice pret.
Nu au foarte mult de pierdut, dar gandeste-te ca motorul,la pornire, in anumite zone nu are ulei deloc, la turare mare faci un fel de prelucrare prin smirgheluire. Cam ce efecte crezi ca are? Si daca nu are vreun rost sa o turezi asa de cum ai invartit cheia, de ce sa o faci? Si altfel e uzura cand ai piesele din motor fara ulei in prima secunda si motorul are 1500 de ture fata de 6000 de ture. E o mica-mare diferenta, totusi.
Da, o pornire la rece e echivalentul a cateva sute de km parcursi cu masina. Ar fi insignifiant, dar daca o repeti in fiecare zi? Gandeste-te ca ai 3 luni pe an in care pornesti zilnic un motor la 0 grade sau mai putin. Uzura de cateva sute de km azi, alta uzura de cateva sute de km maine, inmultind cu vreo 90 de zile de iarna, cam cate zeci de mii de km rezulta?
Da, la 6000 de ture se pompeaza la greu ulei, dar am scris mai sus ca uleiul rece nu unge la fel de bine ca cel cald, si ca nu intra la fel de usor in canalizatiile mai subtiri. Deci, o presiune mare pe instalatie la ulei poate arata ca uleiul nu ajunge peste tot unde e nevoie de el. Si n-ai facut nimic.
La ITP ti le tureaza cu motorul cald. Tu, ca sofer, trebuie sa ai ulei bun, daca tii la masina. Daca motorul a crapat la un astfel de regim de un minut inseamna ca ai motor prost si ungere din parti, si le dau dreptate baietilor de la ITP. Un motor trebuie sa tina lejer la turatie maxima cateva minute, d-aia e turatie maxima si poate am si eu nevoie sa fac vreo depasire in forta si am nevoie de toata puterea motorului, altfel la ce folos ca eu am motorul limitat la 6000 daca el se autodistruge la 5000?
In ultimul caz, niciuna din situatii nu e grava. Daca spuneai 6500 de ture timp de o ora era cam grav. In vreo 2 ore s-ar putea sa-ti crape motorul, si asta o zic din cazuri auzite (nu stiu cat de reale). 5000 de ture ar fi ok.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 23 Apr 2007, 07:14
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Problema e cu calitatea executiei iarasi. daca motorul e facut bine, nu-i bai, daca nu, se strica si daca-l tii in brate. MAsinile cu motoare puternice si came cu suprapunere mare nici nu stau la relanti sub 1500-2000rpm, asa ca trebuie sa le pornesti si le tii turate, dar constructia lor permite asta. Un punct iportant de stiut aici este daca motorul are ungere pe 360 de grade sau 180. La V8 uri de exemplu, primul pas in constructia unui motor puternic e sa-i gauresti arborele cotit (daca nu e deja) si in partea opusa gaurii care exista la fiecare palier. Asta asigura ungerea palierelor "de jur imprejur". Sigur ca ungerea functioneaza pe toata circumferinta si fara extinderea gaurii, dar pe partea pe care nu se exercita efort ungerea se bazeaza pe "intinderea" petei de ulei, in loc de pomparea uleiului sub presiune. Aidoma cu rampa culbutroilor care unge 360 de grade, tachetii care au role, samd, samd. Acuma revenind la Dacie, caci ea ne intereseaza, si cautind in motor, observam ca ungerea e facuta prin intinderea petei de ulei si alimentare sub presiune din bloc, respectiv prin canalele bielei, ceea ce ne da deja o idee despre cit de bine merge ungerea in gol la turatie mare si cu ulei rece (viscos). Unii se bucura uitindu-se la manometrul de bord pe care citesc patru bari de presiune, pai presiunea e ohoho, tare, n-am probleme! Da, presiunea pare tare, pentru ca uleiul e gros, dar in realitate, tocmai pentru ca e gros, e mult mai greu sa intre pe toate canalele minuscule de ungere. Si nu uitati, inainte de a ajunge in motor, uleiul trece prin filtru, deci se mai pierde si acolo din presiunea citita pe manometru (daca traductorul de presiune este imediat dupa pompa si inainte de filtru).
O problema mai importanta la R12 (si in consecinta Dacia) decit uzura motorului este ruperea arcurilor de supape, situatie pe care am vazut-o personal in trei cazuri si care e legata de presiunea scazuta de ulei. O alta problema (dar care nu afecteaza Daciile) legata de presiunea scazuta a uleiului este ca intinzatoarele hidraulice de lant de distributie nu pun tensiunea normala pe lant cu consecinta ca se agata lantul (sare peste pinionul de arbore cu came), se rupe si urmeaza o comedie intreaga cu supape infipte in pistoane si alte hemoragii d-astea. BMW M3 au avut problema asta in lant (ca sa zic asa) prin anii '90. Un articol citit la vremea respectiva in revista BMW arata de ce se intimpla chestia asta, asa ca aviz amatorilor cu masini cu intinzatoare de lant hidraulice. Nu stiu daca Loganul are lant sau curea, dar ramine problema cu arcurile de supape.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAN_DANIEL
post 23 Apr 2007, 07:28
Post #22


STAGIAR


Group: Members
Posts: 167
Joined: 15 October 06




QUOTE(adip @ 22 Apr 2007, 14:24)
Nota 4, stai jos tongue.gif Se spune RALENTI, vine din franceza: http://fr.wikipedia.org/wiki/Ralenti
*



"Le ralenti est un effet visuel permettant de ralentir artificiellement une action afin d'en augmenter l'impact visuel ou émotionnel."

BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIne tu nea PRUTEANULE, cum le stii tu pe toate radmasa.gif


--------------------
DACIA berlina 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 23 Apr 2007, 07:38
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




- unde tot gasiti voi vecini d'astia?
- nu l-ai intrebat de ce procedeaza asa? sunt curios de motivatia lui. incerarca sa il iei la o discutie, sa ii explici ce stii tu si sa ne spui si noua la ce concluzii ati ajuns.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 23 Apr 2007, 11:18
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Loganul are curea de distributie, deci nu-s probleme.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 23 Apr 2007, 11:45
Post #25


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




QUOTE(adip @ 22 Apr 2007, 15:01)
Bine bine, retractez, zic ca voi, RALANTI, acum pot intra inapoi? smile.gif
Si ref. la topic: da, dauneaza motorului turarea la maxim cand e rece. Se arde si combustibil degeaba, pe langa problema cu ungerea
*




poy poate domnu aduce masina pe platforma la linia de start,da o cheie si porma da in ea sa ia premiul cel mare icon_mrgreen.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 23 Apr 2007, 11:58
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Cateva ture de arbore cotit fara ulei nu cred ca echivaleaza cu cateva zeci de km parcursi, ci cu ceva span luat de pe el care nu mai se lipeste la loc. Daca lasi masina mai mult timp nepornita uleiul se scurge de peste tot, mai ales, daca e vorba de uleiuri subtiri (cum se folosesc in ultima vreme prin motoare 0W40 etc.). Dar daca iei masina sa o tii 2 ani si apoi sa o vinzi nu e nici o problema..smile.gif

Off-Topic: @ sony Ti s-a odihnit creierul?


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 23 Apr 2007, 13:04
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




post-336-1110552475.gif La o temperatura a mediului inconjurator de 18-20 grade uleiul 0W40 nu are aceiasi vascozitate, sa zicem, cu 10W40? Diferenta nu apare la temperaturi negative gen -10, -20, -25, -30 grade?


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 23 Apr 2007, 15:48
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Dar pagube nu face si o accelerare gen "talpa" plecand de la 1500-2000rpm?


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nyll007
post 23 Apr 2007, 16:20
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 199
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




10561582.gif eu sunt unul din aceia care atunci cand porneam oltcitu iarna il tineam cam pe la 3000 de ture pana cand isi tinea, pana la urma ati ajuns la o concluzie cum se scrie corect, relantiu singur, si aveam si toba sparta biggrin.gif


--------------------
dacia logan preferance 2006 - OT-00-xyz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 24 Apr 2007, 07:21
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(nh1980ro @ 23 Apr 2007, 12:58)
Cateva ture de arbore cotit fara ulei nu cred ca echivaleaza cu cateva zeci de km parcursi, ci cu ceva span luat de pe el care nu mai se lipeste la loc.
*


Si asta nu echivaleaza cu uzura multor zeci de kilometri? radmasa.gif Probabil un agronom intelege mai greu chestia asta, chiar daca are mintea odihnita. wink.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 03:44
Forum Renault